Heinäkuun Hellemasut-15 *Tammikuussa*

Plaah, lääkärineuvola oli juuri äsken ja kaikki on niin kuin pitääkin, mutta kukaan ei ollut kertonut, että pitäisi käydä sokerirasituksessa. Nyt viikkoja kasassa sen verran, että viikon sisään olisi käytävä. Mä niin toivoin välttyväni siltä. Eihän se sinänsä mikään pakko ole, mutta kai se olisi syytä käydä. Ensimmäisessä raskaudessa ei ollut mitään, joten tuskin kait nytkään. Toivottavasti!

Tulipa paha olo jo pelkästä ajatuksestakin.

Lapanen 15+0
Kannattaahan tuo käydä vaikkei se litku mitään herkkua aamutuimaan ollutkaan.. Mua häiritsi enemmän ne 3 verikoetta kun neulakammoinen olen..


Itsellä tänään taas parempi olo jo. Olen huomannut et alavatsalla heti tuntuu ja yleisvoinnissakin jos on enemmän rasitusta. Eilen oli sellainen päivä joka todennäköisesti ainakin osittain johtui edellispäivän monen tunnin automatkasta.. Ja eilen sit menin vielä lenkkeilemäänkin hölmö.. mut tosiaan nyt jo parempi.
Mä oon ihan täynnä tota verensokerin mittaamista mut vielä yli puoli raskautta saa mittailla.. aamusokerit otan aina ja sit vaihtelevasti aterianjälkeisiä kun jaksan ja muistan. Ongelmahan mulla on noissa aamusokruissa, ei aterianjälkeisissä niinkään joten ne tärkeemmät mitata säännöllisesti..
Ens viikolla sit insuliinit äippäpolilta joten saas nähdä et muuttuuko mittaussysteemi tarkemmaks vielä.
Nyt taidan lähteä päikkäreille kun väsyttää enkä jaksa iltaan asti muuten valvoa =)

StaRR 17+6
 
Terhitär kylläpä vaihtelee käytännöt!! Mun käskettiin mitata aluksi 6 päivää paastoarvo aamulla 10-12h paaston jälkeen ja vaihdellen aterioita 2 aterianjälkeistä arvoa päivässä, 1h syömisen jälkeen. Jos näiden 6 päivän jälkeen arvot ok niin sit vaan uudelleen joskus rv 25, mut mulla oli pari ylitystä tosiaan paastoissa niin nyt mittaan uudelleen 6 päivää paastoja ja 1 ateriasokerin päivässä, kun ne on olleet koko ajan ihan priimaa. Sit tehään lähete äitipolille jos ton seuranta-ajan aikana tulee liikaa ylityksiä, muuten mennään neuvolaseurannassa. Tosiaan noi ateriaohjeet on ihan hulluja, en mä ainakaan syö 10 palaa leipää päivässä! :D itse asiassa jätin viljat nyt tosi vähille ja katon vaikuttaako paastarvoon, tää radi on jotenkin ihan mystinen, ku oiskin jotku sellaset ruokavalio-ohjeet että kun syöt tismalleen näin niin sokerit pysyy kurissa! Ja tää tuli muutenkin ihan jotenki puskista, kun viime raskaudessa ei ollu mitään ongelmaa...
Ja tosi vähän sait liuskoja, mä sain kyllä ihan reilusti! Vaikka sit suurkulutinki niitä ku tein vähä "kokeiluja" ja jouduin jo hakeen lisää! Neulaa voi mun mittarissa käyttää useamman kerran kun vaan omassa käytössä. Suuntaa-antaviahan noi kotimittarin arvot on, mun mittarissa virhemarginaali taitaa olla liki 20%...

Hankintoja vauvalle ei olla vielä tehty, ja paljon on tietty jo ennestään, kun tuo toinenkin on vasta 10kk niin ei olla juuri mitään vielä ehditty laittaa kiertoon. Vaatteita sit tietty jos tulokas on poika, tytölle ei tarvii kyllä paljoo uutta ostaa, sen verran villiinnyin esikoiselle hankkiin vaatetta.. :whistle: Ne vaunut nyt hankitaan ja esikolle uusi turvaistuin.
 
Hellurei!

Meillä oli tänään neuvolalääkäri, ja saatiin kurkistaa mölliä. Siellä se tyytyväisenä veteli sikeitä omassa yksiössään :heart: Laitteet vain oli perus neuvolatasoa, niin ei mitään mittoja tai muita saatu selville. Pissanäyte oli puhdas, ja verenpaineet laahaa edelleen perässä, mikä toisaalta on positiivista niin ei tarvitse suolan käyttöä kytätä. Tuntuu että joka toinen päivä sitä koko ajan huolehtii että tapahtuuko siellä mahassa mitään ja ollaanko siellä varmasti kotosalla. Ehkä tämän huolehtimisen voi lopettaa sitten kun alkaa liikkeitä tuntemaan =) Istukka on kuulemma takaseinämässä, niin toivottavasti ei hirveän kauaa tarvitsisi enään möllin tönimistä odotella. Ei noista kuplimisista ja muljahteluista oikein ota ensikertalainen selvää, että onko se mölli joka siellä koputtelee vai vaan suolisto :p

Hankinnoista: löydettiin huuto.netistä Stokken ovaalinmuotoinen pinnasänky vain 220e ja se oli pakko hankkia! Säästettiin siinä 400e :cool: Käydään sunnuntaina hakemassa se kotiin, mutta patja ja reunapehmusteet aiotaa ostaa möllille uutena. Kävin tänään Lastentarvike liikkeessä tutkimassa ja testailemassa vaunuja, kun niillä on nyt jotkut keskusvarastontyhjennys päivät ja hirmuiset alet. Ja vaunuthan sieltä sitten tarttui mukaan, pikaisen miehen kanssa käydyn puhelinneuvottelun jälkeen :D Vaunut ovat Graco Evo merkkiset, ihanat mustan harmaat. Sutjakkaat, tyylikkäät, kevyet ja simppelit. Ratasosa kuului mukaan hintaan, ja koko setti oli vain 280e!! Oli kyllä ihana tunne työnnellä vaunut kotiin, vaikkei siellä vielä ketään matkustamassa ollutkaan :heart: Vaunut on super kevyet ja helposti pääsin niillä bussissa kotiin kulkemaan =) Seuraava ultra meillä onkin vasta 25.2, jolloin mölliä pääsee kunnolla kurkkaamaan. Menisipä aika nopeasti!

Tsemppiä kaikille! =)

Minnimys & Mölli 16+1
 
Hei vaan kaikille pitkästä aikaa! :) Halusin teille kertoa, että mun pikkunen ei ollut valmis tähän maailmaan! :'( Viikolla 9 tapahtu keskeytyny keskenmeno! :'( Joulukuun 6. jouduin tekemään tyhjennyksen... oon vaan ollu niin väsynyt, murtunut ja masentunut, surullinen, etten oo saanu mitään aikaseks, siksi vasta nyt kerroin sen teille! :'( Mut voi siis poistaa tuolta listalta! Mutta kaikille teille toivon kovasti onnea ja ihanaa odotusta! <3 Toivon että joku päivä saan mieheni kanssa kokea saman kuin te! :) <3 Kovasti taas yritetään! :) <3
 
Vauvahaaveilija Suuret pahoittelut. Täysin ymmärrettävää ja suru pitää rauhassa surra. Toivon teille pikaista uutta ja parempaa onnea <3

Ihanan paljon tullut tekstiä. Jes =). Pitihän mun johonkin kommentoidakin mutta arvatkaa muistanko enää mihin :(.

Minä tein tänään melkein hankinnan, varasin vaunut, "ostin", mutta saan ne vkl ja maksan sitten kun näen ne. Käytettynä siis netistä vm.2011 Brio double wave tuplatrattaat. Yhdellä sisarusparilla olleet ja uutena 2012 ostetut. Toivottavasti ovat sellaiset mitä luvattu on. Uskoisin kyllä. Onko kellään kokemuksia noista tuplista? Netissä kokemuksia kahtelin, puolesta ja vastaan löyty molempia.

Onko muita kellä alku ois ollu kuivaa aikaa ja sit tilanne muuttunut? Mulla tuo valkovuoto lisääntynyt hurjasti näiden alamahakipujen ja liitoskipujen yms.myötä. Liikkuminen edelleen aiheuttaa kipuja ja voin kertoa: luistelu ei ole enää mun juttu! Hullu ku ees koitin. Kamalat liitoskivut vaan sain.

Nelli&Timpsu 17+1/4
 
Heippa!!

Eipä tullut heti tänne kirjoteltua, kun on ollut kiirettä, mutta nyt ajattelin päivittää pikaisesti kuulumisia :). Kävin siellä terveydenhoitajalla ja lääkärillä ja terveydenhoitaja otti painon, pissanäytteen, verenpaineen ja kyseli kuulumiset ja kirjasi ne. Sitten oli lääkärin vuoro ja hän kyseli vuodoista ja laittoi uuden lähetteen verikokeeseen, kun olin juuri käynyt muutama päivä ennen siellä. Hemoglobiini oli laskenut 138 113 joten ilmankos väsymys painaa päälle ja lääkäri laittoi uuden lähetteen viikon päähän eli eiliseen. Ihaninta kuitenkin lääkärissä oli se, että sydänäänet kuunneltiin ja ne löytyikin heti mikä oli helpotus, että todellakin olen vielä raskaana, vaikka olen aika paljon vuotanutkin. Mutta lääkärin mielestä vuoto ei ole vielä oikein paha, sydänäänet hyvät ja raskausoireet erittäin selkeät, kohtu kasvanut yms. :). Joten hemoglobiinia seurataan ja eilen, kun lääkäri soitti tämän viikon tuloksen se oli noussut 120, vaikkei mitään lisärautaa tms.määrätty. Eli nyt odotellaan rakenneultraa ja menen myös 4D ultraan, mutten ole vielä varannut aikaa. Ikävintä on, että vuoto jatkuu yhä, muttei kyllä onneksi verisenä vaan vähäisenä ja rusehtavana, loppuisi jo, ei olleenkaan mukavaa ja vieläkin voi tapahtua, vaikka mitä niin hermoilen paljon :(, joten en ole tehnyt hankintoja, mutta katsellut olen ja kävin Turun Babytownissa katsomassa Tutekin vaunuja, onko jollain kokemuksia??? Kun todella vaikea päättää mitkä vaunut, suosikkini ovat olleet kahdet Brio kombivaunut evamuovipyörillä, mutta autoon ne on isot....meillä on myös ollut emmeljungan duo edget ( en pitänyt kuomusta, nivelaisasta ja olivat mulle liian korkeat) sitten on ollut emmeljungan tuplat (rattaat taisi olla, kun oli matalat, ne oli ok) ABC designia, carenaa, gracoa ja vaikka mitä, mut nyt ihan hukassa, että mitkä hankin, kun vaihtoehtoja on niiiiin paljon :) ja olen vaunu/ratasfriikki :), mulla ollut noilla viidellä varmaan yli 30 vaunut ja rattaat ja rahaakin on mennyt, mutta paljon olen saanut omia pois noista merkkivaunuista ja osa on ollut käytettyjä, en usko, että olisin jäänyt tappiolle, vaikka olenkin shoppailut vaunuja monet ja muutenkin kaikkia muita lastentarvikkeita ja vaatteita :D
 
Hei!

Piti vielä lisätä raskausoireista, tai pikemminkin vaivoista, että miten täällä kärsitään :).
Tietenkin tuo vuoto ja siitä johtuva hemoglobiini jonka takia jatkuvasti väsynyt ja vetämätön olo :( . Myös matala verenpaine ja välillä huimaa päässä, toisinaan vihlaisu ja repäisykipuja alavatsasta, jos tekee jotain äkkinäistä tai nousee nopeasti sängystä ylös tms. Paha ummetus, alkoi heti, kun aloitin raskausvitamiinit ja nyt joudun ottamaan levolacia ja visibliniä, yök :( ja mukavana piste iin päälle liitoskivut, mitkä alkoi viikonloppuna, viime raskaudessakin niitä oli, muttei tosiaan näin aikaisin :( taitaa tulla kaikkein vaivaisin raskaus...plaah :( . Mutta muuten tässä voidaan ihan okei, kunhan tuo vuoto loppuisi nii ei olisi sitä jatkuvaa pelkoa ja huolta, voisi jotenkin keskittyä olemaan raskaana.
 
Vauvahaaveilijalle paljon voimia :hug:

nelHM mulla oli alussa todella runsasta valkovuotoa jo ja sit tulikin monen viikon kuiva kausi kunnes taas on hanat auki :D ja päivittäin.. välillä kirkasta, välillä valkoista ja välillä keltaista..kaikkea laatua siis löytyy. tällästä tää on.. Millasia ne sun alavatsakivut/-tuntemukset on olleet? Mullakin vaikka minkälaista menoa alamasussa, välillä pitää oikein lepäämään mennä..

Mulla on alkanut niska-hartiasäryt taas vaivaamaan vaikka olen yrittänyt venytellä ja tehdä jumppaa niskaan. Kamalaa suorastaan kun välillä päätä särkee niin ettei pysty olemaan missään asennossa, ei makuulla eikä istualtaan.. ja panadol ei juurikaan auta enkä sitä viitsi edes koko ajan olla nappaamassa. Mulle tuli postissa parit uudet rintsikat joten jos ne auttais ryhdittämään vähän tätä olemusta =)
Mulla siis ens viikolla äitipolille aika kun alotetaan insuliinit ja siellä tehdään vissiin ultra kans kun katsovat minkäkokoinen vauva on. Syyhyttää edelleen niin kovasti kysyä jo siellä et näkiskö vauvan sukupuolta.. mitäköhän ne tykkää sit siitä.
23.2 on rakenneultra ja mun mielestä se on hirveen myöhään kun silloin mennään jo 21+5 viikoilla ja tuntuu et kaikille muille tehdään paljon aikaisemmin..miks mulle vasta sitten?! mut vaikka aika tuntuu pitkältä niin kyllä sekin päivä sieltä tulee..

Mutta lähdenpä tästä ruoanlaittoon. Jotenkin vetelä olo heti aamusta, ei puhettakaan et jaksaisin lenkille lähtee, väsyttää.
Jes tänään alkoi jo 19.viikko.. puoliväli häämöttää ihan nurkan takana :heart: Vielä en ole muuten yhtään liikkeitä tunnistanut ja tässä mietinkin et milloin ne mahtaa tuntua sitten kun kohti puolta väliä purjehditaan jo kuitenkin..? Toisaalta en edes tiedä et miltä niiden pitäis tuntua joten..


StaRR 18+0.
 
Viimeksi muokattu:
StaRR Sellasta ikävää vihlontaa alamahalla ja sivuilla. Sittenhän minua supistaakin jo. Tänään heeäsin kuudelta kovaan suoistukseen, maha oli kuin iso kiven möhkäle :(. Taas pari tuntia olin kävelee ja kyllä vaan tahti hidastuu.

Sit noi liikkeet.. siis ei liikkeitä. Rv15 alkaen aivan selvää päivittäistä liikehdintää minkä tunsin aina, ei tarvinnut levossa olla tmv. Nyt varmaan viikkoon en ole tuntenut mitään :(. Alkaa olemaan asia ja huoli mikä ei poistu ajatuksista vaikka koitan selitellä itselleni että varmaa vaa jalat mun selkään päin, istukka noussu eteen tmv.. silti olo epämukava. Oisko tyhmää soittaa neuvolaan? En muista neljästä aiemmasta raskaudesta että liikkeet ois tällai loppunut ku kerran niitä alkanut tuntea. Maha on kyllä aika valtava, sen puolesta ja näistä meikäläisen perusvaivoista päätellen vauva kyllä kasvaisi ja hurjaa vauhtia :O.

Sori omanapaisuus.. Ihanaa päivää. Täällä yrittää aurinkokin paistella =)

Nelli&Timpsu 17+2/5
 
Ihanaa Lilian-83, paljon onnea pienen pojan odotukseen :heart::hug::flower:

Nelli, kyllä neuvolaan voi soittaa jos joku asia huolestuttaa/mietityttää. Ootko kuitenkin dopplerilla saanu äänet kuuluviin? Eikös sulla ollu kotona se? Meinaan vaan, että kyllähän neuvolassa voi käydä ylimääräsellä käynnillä ihan vaan kuunteluttamassa sydänäänet. Mulla kanssa liikkeet vaimeita, mutta kyllä niitä jonkun verran tuntuu.

Supistuksia täälläkin ja liitokset natisee. Koitan silti reippailla päivittäin lenkillä koirien kanssa...

KeepGoing 18+5
 
Onnea, Lilian!

StaRR, mulla kanssa ikävä niska-hartiasärky. Itsellä taipumus migreeniin pitkittyneen niskajumin huipuksi, sitä odotellessa. Uudet liivit eivät valitettavasti mulla auta asiaa. Yritän lisätä venyttelyä ja kuntosalilla käyntiä, hiihto ei tunnu asiaa auttavan. Toivottavasti työpisteen vaihto ensi viikolla helpottaa.

Kävin uudella terkalla. Tosi asiantunteva, empaattinen ja mukava. Kaikenlainen äitisuhteen läpikäyminen ei vaan nappaa. Piti koettaa olla miettimättä, mitä kaikkea töissä jää rästiin tälläkin hetkellä... Olin varmasti kamala kylmä nainen sen terkan mielestä. ;)

Muuten kaikki ok. Hb laskee 116, ei vielä rautalisän tarvetta. Laajasta terveystarkastuksesta en innostunut. Samoin sain itse päättää, onko mulla neuvolalääkärille asiaa. Seuraava nla joskus h19+jotain. Sokerirasitus h26, kun ikä oli ainoa riski. Painokaan ei ole noussut, pitää kai alkaa urakalla syömään. Syke kuului hyvin ja liikettäkin sen perusteella oli! Fundus tuntuu juuri siinä, missä itsekin sen ajattelin olevan. Jonnekin htin Ipanaan tuli tunnukset. Saan ilmeisesti itse tehdä aikanaan synnärilähetteen ja toivoa lättyjä, aikuispoppia ja hyvät puudutukset, vai mitä sitä on tapana synnytykseen toivoa...

muoks. Ninuka h14+jotain
 
Moikka, täällä ilmoittautuu yks Heinäkuun hellemasu :) 1.7 on laskettuaika, esikoista odottelen ja olen 32 vuotias. Kaikki jännittää ja on uutta. Rakenneultra on 13.2, enkä malttais odottaa sinne asti, en tiedä miksi se pelottaa niin paljon. 3.2 on neuvolalääkäri, katsotaanko siellä ultralla vauvaa? vai kuunnellaanko "vaan" sydänääniä? Ihanahan niitäkin on tietty kuulla, mutta ois kiva nähdä pitkästä aikaa se vauveli masussa. Kiva lukea muiden kokemuksia ja fiiliksiä.

Alissah 18+0
 
Onnea, Lilian!

StaRR, mulla kanssa ikävä niska-hartiasärky. Itsellä taipumus migreeniin pitkittyneen niskajumin huipuksi, sitä odotellessa. Uudet liivit eivät valitettavasti mulla auta asiaa. Yritän lisätä venyttelyä ja kuntosalilla käyntiä, hiihto ei tunnu asiaa auttavan. Toivottavasti työpisteen vaihto ensi viikolla helpottaa.
Inhottavaa et migreeniks menee :| Mulla on aina se et muistan venytellä paremmin vasta kun niskat alkaa taas oireilemaan..

Alissah täysin samat viikot ja sama laskettu aika =) Mut tätä just mietin et mulla rakenneultra vasta 10 päivää sun jälkeen.. kamalan myöhään ovat mulle ajan pistäneet.. ei jaksais odottaa yhtään :saint: Ja niin, tervetuloa tänne =)
 
Ehtoota

Lilian Aivan mahtavia uutisia!! Olet ollut mielessä lähes joka päivä. Kiva kun tulit kertomaan uutiset =)!

Tervetuloa Alissah =)

Soitin neuvolaan nyt ihan vaa saadakseni vahvistuksen omille ajatuksille. Ja kun äänet kuitenkin kuuluu kotidoplerilla ja istukka etuseinässä niin kaveri piileskelee jossain siellä. Ja tunsinpahan muutamaan otteeseen tänään liikkeitä =). Se pittää huolestua ja kysellä ni eikö sit hommat ala pelittää :D

Niska-hartia-selkävaivat.. täällä myös. Mulla selkä reistaa ihan muulloinkin mutta niska-hartiaseutu kipeytyu yksinomaan kasvavien bosien myötä. Imetysaikana sellaiset kannut ja jumit että fyskalla saanu käydä aukomassa niitä. Olikin mielenkiintoista viimeksi käydä. . No istuma-asennossa tietysti oltava kun rinnat täynnä maitoa. Siinä nojailin sitä tukea vasten ja fyska kyseli vauvasta.. lattianpesuhommiksihan se meni kun tissit aktivoitu ja molemmat kannut valu ku tiputtavat hanat sellaset lammikot hierontapöydän alle :D :D. Mutta joo.. keppijumppa päivittäin voisi helpottaa asiaa.. mite sitä vaan laiskottaa eikä jaksa aina tehdä. Mulle tulee niin paha kallonpohjan kipu että pään alaspäin kääntäminenkin on helvettiä. Pitkälleen ollessa päässä jyskyttää pulssin tahtiin kaamea kipu. Sama oli edellisessä raskaudessa. Ja nytkin jo ollut muutaman kerran.

Miten paljon te ehditte päivän aikana huilata?
Kun minä en jouda ja nyt alkaa tuntumaan ja kuulumaan. Aamulla herään kuuden maissa ja menoa ja hommia riittää sinne asti ku lapset käy nukkumaan. . Eli ysiin about. Tänään olin jo ihan romuna ja piti paeta ystävän luo huilaamaan pariksi tunniksi. Minä en siis ehdi harrastamaan mitään enkä käy missään. Enkä kyllä tällä tahdilla enää illalla jaksaiskaan lähteä urheilee. Oon sellanen hyötyliikkuja ja päivän aikana liikun paljon. Tunnin huili ois kyllä ihan jees..

Tulipahan taas jaariteltua.
 
Vauvahaaveilija87, paljon jaksamisia ja onnea uuteen yritykseen :hug:

Nyt alkoi minullakin pistävät pistokset alavatsan seuduille, onneksi ei kestä pitkiä aikoja kerrallaan! Pissalla ravaaminen senkus jatkuu. Työhousut alkaa puristamaan jo sen verran että pitää vaihtaa vielä isompiin :p Pääkivut alkaa jos esim jollakin on voimakasta hajuvettä bussissa, enkä pääse sitä karkuun.. kivut kestää ilman lääkettä loppupäivän!

Kiirettä pitää täälläkin. Muita lapsia ei ole, mutta saan kyllä päivät ahdettua viikonloppuja myöten täpötäyteen. Kaverikin tossa sano että mun vuorokaudessa on selkeesti enemmän tunteja kun hänen :whistle:

Unia olen nähnyt vain niitä pahoja, keskenmenoja ym :( olo on aina hirveä koko päivän niiden jälkeen.. Toivottavasti vaihtuisivat jo parempiin!

Hyvää Loppuviikkoa kaikille!!

Tabasco ja Möllinen 16+3
 
Huilaamisesta. Tulisi mullekin tarpeeseen. Kello soi joka arkiaamu päivästä riippuen 04 tai 05. Eilenkin soitti neljältä, menin kuudeksi töihin. Pääsin lähtemään töistä vasta 16:30. Töissä en ehi ees pitää kahvitaukoja, vedän jotain välipalakeksiä tai rahkaa työn ohessa. Puolen tunnin ruokkiksesta koitan pitää kiinni kun se on palkatonta.

Sitten kun pääsen kotiin niin työasiat pyörii edelleen mielessä koko illan. En mä ehi juuri muuta tekemään ku käymään joskus kaupassa, joskus tekee ruokaa, syödä, tehdä eväät,, käydä suihkussa, ehkä hoitaa tiskikoneen. Tunnin illasta pyhitän rentoutumiselle ja katon emmerdalea :D en tosin tiedä jätänkö tänäänkin sen väliin niin pääsisi aikaisemmin nukkumaan. Tarviin vähintään 8h unta ja nyt oon kyllä niin puhkipoikki että tollakin unimäärällä on perse pitkänä huomenna kun kello pirisee neljältä. Mut tarvis olla jo 20 unessa jotta tonkin määrän sais. Eikä toi nukkuminenkaan oo enää kivaa, näen ihan non stoppina unta tekemättömistä töistä ja muutenkin kaikista työasioista..

Tähän päälle vielä huoli oman äidin terveydentilasta. Kyllä tuntuu et alkaa pikkuhiljaa omat voimat hiipua.

Jammaillen 18+6
 
Vauvahaaveilijalle suuret pahoittelut!:'(

Ihanaa Lilian-83,et kaikki hyvin!:)

Jammaillen,kuulostaa iha kauhealta tahdilta ja jos uniinkin tulee työasiat mieleen ja vielä huoli äidistä!:( Pystyisitkö saada neuvolan kautta sairaslomaa joksikin aikaa,et saisit levätä?

Mulla kans veto aika poissa,mut onneks muksut on sen verran isoja jo,et vapaapäivinä ainakin saan nukkua päikkärit.

Nyt istuskelen labrassa sokerirasituksessa. Pelotti pahoinvointi,mut hyvin on menny,tunti melkeen litkujen juomisesta.

Eilen oli ihana hetki,kun sain vihdoinkin hetkeksi vauvan sykkeet kuuluviin kotidopplerilla!<3 Istukka edessä,ni neuvolassakin sai viimeks etsiä aika pitkään. Aiemminkin on ollut,mut silti on sykkeet kuulunu helposti. Tilasin sit paremman dopplerin,ni voidaan kaikki kuunnella yhdessä.:)

Unet olleet välillä vilkkaita,mut viime yönä näin ihanan unen. Vaihdoin meidän vauvalle vaippaa ja tuleva nuorempi isosisko oli vieressä katsomassa ja antoi vauvalle pusun poskelle.:) Vauva oli poika!:) Saapa nähdä pitääkö uni paikkansa.

SalVe ja Lahja rv 15+3
 
Pitkästä aikaa tulen tännekin taas huutelemaan :)
Mitään ihmeempiä ei kuulu, sen takia hiljainen olen ollutkin. Masu kasvaa ja alkaa olla jo samanlainen kun esikoisesta joskus 30+ viikoilla :D Tosin mulla oli tosi pieni masu silloin...
Liikkeitä olen tuntenut silloin tällöin kun oikeen keskityn ja makaan paikoillani (ja syön kilon karkkia :D). Tässä eräs ilta oli monta minuuttia kauhea myllerrys käynnissä. En malta odottaa, että tunnen liikkeet päivittän!
Lääkärikäynti oli viime viikolla, siellä kaikki niinkuin pitää. Pikaisesti ultralla kurkattiin pähkylän touhuja <3
Kipeät supistukset alkoi sitten tänään :/ Osasin jo odottaakin, kun harkkareita on pari viikkoa tullut. Onneksi ainakaan aikasemmissa raskauksissa ei supistukset ole saaneet mitään näillä viikoilla (mulla on siis kipeät alkaneet joka kerta ennen 20 viikkoa).
Mun tekis kauheesti mieli mutakakkua, mutta isommat lapset on kiukutelleet koko aamun ja päivän, niin en viitsisi "palkinnoksi" huonosta käytöksestä sellaista leipoa. Jos ihan salaa illalla kun mies tulee töistä ;)

-Zeni 15+4
 
Vauvahaaveilijalle suuri osanotto ja mitä parhainta onnea tulevaan yritykseen :hug:

Tervetuloa uusille! Ootko Ninuka TAYS:n piirissä? Tuli yhtäkkiä mieleeni, että mekin taidettiin jo esikoista odottaessa kirjata synnytyksen esitiedot iPanaan. Kävin katsomassa uusia sivuja ja olivatpahan eri näköiset kuin silloin :D

Lilianin uutisethan olivat ihanat :)

Oireista kun voivottelin, että mitään ei ole ja tympii, niin totta tosiaan tuo valkovuoto, tai joskus jopa keltavuoto :D, on ollut kyllä välillä ihan mahdotonta. Mutta ilmeisesti niin kauan kuin se on hajutonta, voi olla aika rauhassa. Mulla on milloin kirkasta ja notkeaa, milloin kirkkaan keltaista ja jopa vähän klimppistä. Pariin otteeseen oon miettinyt, että noinkohan limatulppa enää on paikallaan...

(.) Eilen kävin tekemässä kuolemaa sokerirasituksessa ja huomenna meen käymään neuvolassa ja saan samalla tulokset. Rasitus oli juuri niin hirveä kuin muistinkin. Puolen tunnin jälkeen alkoi päässä surrata ja meinasi taju lähteä ja laatta lehtää. Selvisin sen yli eikä testiä jouduttu keskeyttämään. Toivon, että käry kävi jo nyt niin ei tarvitse käydä uudestaan....Testiliuskat ja lansetin piikit alkaa olla vähissä, joten niitä pitää huomenna pyytää lisää. Täytyy ehkä tehdä muistilista, jotta muistan kaikki asiat. Ei ois eka kerta kun unohdan ottaa ne piikit tai liuskat mukaani :D Mutta tuo iPana voi olla tähän sokeriseurantaakin aika kätevä "vehje", jos sillä saadaan vähennettyä esim äitipolikäyntejä. Sinne kun voi ilmeisesti syöttää sokerin kotiseurannan arvot ja ne menee suoraan neuvolaan ja luulisi että ne siellä äpolillakin näkee tulokset siinä tapauksessa.

jammaillen tuo sun työtahti kuulostaa aika heviltä. Lepo vois varmasti tehdä hyvää.

Ainiin ja olihan sokerirasituksessa yksi ihana puoli. Glukoosiliemi sai ilmeisesti myös Muikun innostumaan ja masussa tuntui hipsutteluja pitkin aamua. Ehkä ne oli liikkeitä, ehkä hei, mutta niiksi minä ne tulkitsin :p

anskutin ja Muikku 15+0 pokspoks!
 
Yllätysäippä
Hiljasta on ollut täälläkin. Mitähän sitä kuuluisi? Aloitetaan Nt- ultrasta. Siinähän kaikki vaikutti olevan ok. La siirtyi kesäkuun puolelle 27.6, mutta jatketaan täällä kuiten. Seerumiseulat eivät hälyyttäneet, joten sekin ok. Nyt odotellaan rakenneultraa parin viikon päähän. Liikkeet on tuntunut jo monta viikkoa. Väsymys on jäätävää. Kaikki entiset vaatteet menee päälle housuja myöten. Paino on pysynyt tasan lähtölukemissa ainakin vielä toistaiseksi. Eipä tämän ihmeellisempää.
 
Lilian-83 Ihania uutisia :flower: Vaikka tulosten odottaminen olikin varmaan stressaavaa epätietoisuuden aikaa.. en voi edes kuvitella. Mutta onneksi kaikki on hyvin ja poika siellä kasvaa =)

Mulla tosiaan alkoi pahoinvointi kunnolla vasta tuossa 17 viikon jälkeen ja äskenkin tuli aamupalat ylös ja alas pönttöön :x nyt sit taas tyhjä maha mutta en uskalla syödä vielä kun pelkään että tulee uusi oksennus. kuvotusta oli alkuraskaudessa mutta oksentelut ovat alkaneet vasta muutamia viikkoja sitten.. ei ole jokapäiväistä mutta jokaviikkoista ainakin :|
Mulla kans edelleen ärsyttävää valkovuotoa, tosiaan täälläkin milloin kirkasta ja milloin kellertävää. En ole viittinyt pikkuhousunsuojaa käyttää mutta pikkuhousuihin päivittäin tulee jotain kellertävää.. Kiva kun koko ajan semmoinen märkä olo tuolla alhaalla..
Mä en edelleenkään ole tuntenut mielestäni liikkeitä. Alapäähän vihloo päivittäin, siis jonnekin tuonne häpyhuulien sisälle sinen luihin.. mitenköhän selittäisin taas :D Ja takapuolen sisällekin välillä.. supistuksista en tiedä koska ei mulla ainakaan maha ole kovettunut enkä tiedä pitäiskö niiden muuten tuntua.. alamahavaivaa meinaa olla kun välillä särkee, vihloo ja on muuten vain arka.. ehkä tää kaikki kuuluu sit kummiskin asiaan..

StaRR 18+2
 
Viimeksi muokattu:
Hups. Kylläpä pamahti arvot reilusti yli sokerirasituksessa. Yhtään ei yllättänyt se, että kaikki arvot meni yli, mutta se yllätti, että 2 tunnin arvokin oli reilusti yli. Noh, sopivalla ruokavaliolla saan kyllä aterian jälkeiset arvot pysymään ojennuksessa, mutta paastoarvo ei pysy varmaan millään, joten insuliinihoitoa odotellessa. Ensin otetaan nyt kuitenkin 6 päivän kotimittausjakso ja sen jälkeen onkin sit lääkäri/terkkaneuvola, jonka jälkeen sit mietitään, että mitä tehdään jatkossa. On siis melko todennäköistä, että ehdin äitipolin ultrassa käydä jo ennen rakenneultraa :D

Liikuntaa täytynee lisätä vielä vähän, että saa sen edut auttamaan myös sokerien hallinnassa. Onneksi paino on nyt pysynyt kurissa, niin ei tarvitse siitä olla huolissaan.

Iloa alkavaan viikonloppuun! Mä pääsen tänään ystävien kanssa lounaalle ja aion kyllä nauttia :)

Anskutin ja Muikku 15+1
 

Yhteistyössä