Heinäkuun Hellemasut 2012 **HUHTIKUU**

Heipä hei hellemasut!

Seksistä olette puhuneet, täällä kanssa enempi hiljaiseloa kuin säpinää. Haluja on, erityisesti miehellä mutta vaikuttaa ihan nää meidän päivärytmitkin asiaan, itse ainankin olen kovin väsynyt erityisesti iltaisin. Mies taitaa myös aika paljon miettiä vauvaa ja ehdotteleekin siis paljon harvemmin itsekin kuin yleensä. Mulla kanssa kuivuutta tullut nyt raskaus aikana, liukkari käytössä. Jotkin asennot sattuu ihan pirusti ja itseä aina seksin jälkeen vähän pelottaa kun meillä muutaman kerran verta tullut seksin jälkeen. Neuvolatäti tosin epäili että johtuisi kuivista paikoista ja haavaumista. Nyt ei ole aikoihin ollut onneksi enää tätä ongelmaa. :)

Perhevalmennus alkaisi meillä 9.5. ja itse odotan sitä jonkin verran. Kaksi kertaa ollaan neuvolan tiloissa ja viimeisen kerran tutustutaan sairaalaan. Se vaan laskee intoa että tuon valmennuksen pitää se mun aiempi neuvolatäti josta en tykännyt yhtään mutta ehkä sen kestää.

Vatsan pistämistä ja kipua on täälläkin ihan päivittäin. Kävellessä huomaa heti ja yleensä seisomaan noustessa että mahassa venyy ja paukkuu. Välillä kipua on enemmän, välillä vähemmän tai ei ollenkaan.

( . )
Työpäivät hupenee, enää huominen ja sitten jään kotia. Virallisesti valmistun vasta joskus toukokuun aikana kun saan todistuksen mutta en aio tässä enää kouluun mennä odotellessa vaikka opettaja sanoi että se on vielä mahdollista jos jonkun kurssin haluan käydä. :) Ajatukset on jo vauvassa niin täysin ettei enää koulu jaksa kiinnostaa kun kaikki on hyväksytysti suoritettu.

Ikean reissu se vaan meinaa tehdä tiukkaa. Suututtaa ihan pirusti! Viimeeksi ei päästy lähtemään kun sukulaiset, joiden luokse piti mennä yökylään samalla, saivat vatsataudin. Nyt sitten mun sisko on vatsataudissa ja hyvin todennäköisesti se tarttuu sitten mun vanhempiin joiden kyydissä piti reissuun lähteä kun mies ei pääse. Vahvasti näyttää siis sille että voi taas jäädä reissu tekemättä. :(

Muuten mahassa myllätään kovasti ja olo on aika jees joten eiköhän tämä tästä. Tänään käytiin lohdukkeeksi kattomassa Sotkasta, Askosta ja Jyskistä huonekaluja. :)

Omena ja Pikku N 27+0 POKS!!!!
 
eli oon 24 vuotias ja esikoinen on 2v 6kk ja oon rv28+3. laskettuaika 15.7. ja TAYSSISSA olis tarkoitus synnyttää. ja oon naimisissa. ja poikalupaus annettiin, mitäköhän muuta voisin kertoa. synnytys jännittää kovasti. viime synnytyksestä TAYSsissa oli niin kauhea kokemus että huh huh.
 
Hei vaan pitkästä aikaa,
En ole jären kiireinen ollut - etten olisi kerennyt kirjoitella... Viimeiset pari päivää itse asiassa tässä "sohvan omana" flunssan kourissa - ei siis ole ollut töihinkään menemistä... Ja niin kuin arvelin, että säästyisin tämän raskauden ylikin flunssapöpöltä, kun en ole yli kahteen vuoteen tautia sairastellut... : /
Neuvolakuulumisia maanantailta on meilläkin... Ja ihan hyvältä kaikin puolin asiat näyttäytyivätkin. Tasaisesti kohdun kasvu keskikäyrällä ja muuutenkin arvot, virtsan valkuainen & sokeri, verenpaine ja hemoglobiini olivat kohdallaan. Kiloja ei ylimääräisiä kovasti ole tullut - alkuraskaudesta n. nelisen kiloa kaikkiaan.
Kovin oli tyytyväisen oloinen terveydenhoitaja, kun näki tällaisen normisynnyttäjää iäkkäämmän äidin, jolla asiat tuntuvat olevan hyvin. =) Tuli itsellekin entisestään tyytyväisempi olo - lapsi on lahja ja tällä pienellä elämälläkin on jokin tarkoituksellinen merkitys :heart:...
Seksistä on täällä ollut myös puhe... Meillä tuo seksielämä molemmille tärkeä asia parisuhdetta ja läheisyyttä, eikä halut onneksi ole nytkään hukassa olleet... Mutta tuo aikaisemmin illalla hiipivä väsymys toki harmittavasti sotkee seksielämäämme... Olen yrittänyt vinkata, että kävisimme vähän aikaisemmin tuonne makuukammarin puolelle iltaisin... ;) Limakalvojen ärtyvyys näin raskauden aikana voi olla yleinenkin vaiva ilman hiivatulehdustakin - niin terveydenhoitaja meitä valisti edellisellä kerralla... Ja jos varsinkin miehellä sattuu olemaan isomman puoleinen elin (niin kuin miun kullalla), niin oireilu herkästikin ilmaantuu. Hiivaa ei minulta ainakaan löytynyt, kun terv.hoitaja otti näytteen edellisellä kerralla lisääntyneen valkovuodon ja ärtyneiden limakalvojen takia, mutta neuvoi käyttämään liukastetta intiimissä kanssakäymisessä tai esim. öljyjä Ceridal tai vastaava... Me ollaan käytetty jo aikaisemmin hyväksi havaitsemaani luonnonöljyä - kylmäpuristettua oliiviöljyä - uskokaa tai älkää...:whistle: On turvalliseksi luonnontuotteeksi osottautunut, sopivan liukas ja lisäksi herkistää tuntoärsykkeitä... :heart: aika mukavasti...:heart: Tuoksu ei välttämättä kaikkia saata miellyttää, mutta huomio onneksi kiinnittyy yleensä muuhun ;)
Supistelusta on ollut myös puhe. Täällä kolmen raskauden myötä nuo supistelut tässä vaiheessa raskautta ovat tulleet hyvinkin tutuiksi. Ovat ns. hyvänlaatuisia supisteluja, joissa masu ihan levossakin saattaa mennä arvaamatta kivikovaksi, mutta supistuksen suunta on enemmänkin ylöspäin, kun synnytystä ennakoivat supistukset ovat sitten kivuliaampia, suuntaavat alaspäin ja tuntuvat myös selä puolella vihlovana kipuna... Kohdunsuu minullakin supisteluista huolimatta siis maanantain neuvolakäynnillä tosi ylhäällä - melkein sormen ulottumattomissa... ja kiinteästi kiinni ja kohdunkaulaakin sellainen 3cm, mitä ollut aikaisemmissakin raskauksissa näihin aikoihin...
Mutta vappua odotellessa ja taudista huolimatta simaa on täälläkin laitettu käymään... Enkä usko meidänkään simassa prosentteja olevan, jotta se vauvalle olisi vahingoksi =)... En ole ainakaan ennen onnistunut simaa prosenteille käyttämään...
Sitten minulla onkin heti vapun jälkeen maanantaina se kaikkia odottajia nykyisin ilmeisesti koskeva sokerirasitus... Hyvä ajankohtana simanjuonnin ja munkin syönnin jälkeen... :p Munkkejakin meinasin nimittäin paistaa, kunhan tästä taudista tokenen ;) Meillä alkaa miehelläkin sopivasti alkuviikosta hiilihydraattitankkaus, kun aikomuksena on hänen osallistua seuraavana lauantaina järjestettävään Helsinki City Run- tapahtumaan... :heart: Kunhan ei tätä flunssapöpöä ennen sitä minulta saisi :|...
Tsemppiä ja jaksuja kaikille odotukseen... Ollaan jo kaikki "paremmalla" puolella :)

Haave2010 rv 26+1

ps. Onko teillä tarkoitus "kestovaippailla" muilla? Minulla ei aikaisempaa kokemusta, mutta nyt kartuttaisin "kokemuskarttaa"... Olen alkanut myös pikku hiljaa itse hankkimaan jonkinlaista perusvarastoa - esim. facebookin kestovaipparyhmien kautta. Mutta malleja on niin paljon tuolla kestovaippa- "maailmassakin"...:p..?
 
Viimeksi muokattu:
Simasta: Ei mulla tosiaan oo juolahtanu tollanen mieleenkään ja aiemmissa 3 raskaudessa sitä olen juonut. Nyt kun googlettelin niin kaikenlaista "tietoa" löyty, joku jopa väitti et kotitekoisessa olis 5 prosenttia :O mäkin meinasin kyllä simaa tehdä ja juoda sitä. Kun sitä kerran saa lapsetkin juoda niin olisko siinä muka hirveesti prosentteja, mun mielestä mun sima ei oo ainakaan tuntunu siltä et prosentteja olis...oma tekemää kotikaljaakin join ja vasta nyt tajusin et voihan siinäkin olla alkoholia vähän....tuskin nyt kumminkaan sima mitään vaurioita aiheuttaa, kait se olis kiellettyjen listalla sitten....
 
simasta oon ite kans juonut molemmissa raskauksissa,ja viime raskaudessa tein jopa ite,en vaan antanut käydä liikaa,silloinhan niitä prossia tulee:D
eikä mitn.haittaa ole ollut,mutta nyt en aio tehä ite enkä ostaakaan,koska vain mä sitä joisin..ja mulla kun nuo sokerit heittää...niin sen takia...tai voishan sitä kysyä saako terkalta luvan! se on taivaalllista,mulla menee monta litraa!

funny87 minkälainen kokemuksesi sit oli?
ite oon synnyttänyt tayssissa 2004,ja 2008, ihan hyvät on muistot.

poksuu poksuu 28+0

seksistä juu mitä se on?:LOL: ei oo täälläpäin itseasiassa touhuttu kuin kokonaiset 2 krt koko raskaudenaikana:D
Mun ei tee niinkus yhtään mieli..ehkä miestä enemmän,ja täytyy sit jotenkin tarpeet tyydyttää.
 
Hei haloo toi sima! Join tänään itse tehtyä simaa 2 lasia, joka oli käyny nyt 4 päivää jääkaapissa oli jo oikein hyvää. Mähän olisin ollu ihan kännissä jos siinä olis alkoholia ollu!! :D Sitä paitsi lapsena sitä juotiin aina tosi paljon eikä kyllä kännissä oltu!! Hitto, mä pistän tästä edes aina simatehtaan pystyyn jossa siinä on yhtä paljon alkoholia kuin siiderissä!! Buhahaa :D
 
  • Tykkää
Reactions: Omena85
Ihan kauhea maksamakkaran himo...blääh!!! Mä olen ollut suh tarkka noiden raskauden ajan syömisten kanssa, kerran tässä raskaudessa syönyt maksalaatikkoa(kun vaan oli ihan pakko), ja nyt ostin tuota maksamakkaraa, tosin tuputin sitä miehelle ja lapsille jo, ettei se houkuttelisi mua niin paljoa jääkaapissa (ja onneksi kelpasi). Mä en tiedä miksi aina raskausaikana tekee juuri yli kaiken mieli sitä mikä olisi vähän enemmän taikka vähemmän pannassa. Viimeksi se oli tuo graavilohi, en sortunut, mutta tiukkaa teki:D. Oikeastaan mitään muita ruokahimoja ei tässä raskaudessa olekkaan ollut, viimeksi olin aika lailla makean perään(mitä en normisti ole), nyt en voisi kuvitellakkaan syöväni karkkia taikka pullaa tms.

Seksistä: Maanu vei kyllä sanat suustani:whistle:. Eipä mua tai miestäkään juuri ole innostanut, onneksi tämä on nyt molemmin puolista niin ei tule kummallekkaan mitään suorituspaineita toisen suhteen. Toki harvakseltaan täällä kuitenkin jotain eloa, mutta kyllä ne kerrat nyt on aika harvoiksi harventuneet. Ei tunnu pahalle, päinvastoin, kaikki asennot ei nyt toki nappaa, mutta aina löytyy toisia, jotenkin tuntuu että alakerran "paikat" on nyt tosi tiukat(miltei liiankin), tai siis miehen mielestä :cool:, ja itsestäkin jokseenkin, ei sillä että ennen nyt olis ollut ihan päinvastaista. Mutta tuleehan tuo synnytyksenkin jälkeinen aika sitten aikanaan. Hellyyttä ja läheisyyttä meillä toki on, maataan iltaisin sohvalla ihan vaan kahdestaan lusikassa, usein nukutaankin niin, haleja, ja pusuja. Se tuntuu nyt ihan mukavalle, eikä sitä kauheasti kaipaakkaan sen suurempaa actionia. Pitää ottaa nyt tuota "varastoon" kun kohta sitä varmaankin on taas pieni "tissitakiainen" sylissä, ja tuo lähekkäin olo hankaloituu vähäksi aikaa ;).

Huomenna taas verikokeisiin, mulla on tulehdusarvot nousseet pe lähtien, ja huominen arvo katsotaan vielä, ja sitten tehdää päätös miten edetään. Yli pari vkoa kuumetta edestakaisin jne, ja tosiaan siitä edellisestä kipeänä olosta on pitkä aika.

JA & 28+6
 
huomenta kaikille!

Neuvolassa käyty eilen.paino +375g vko nyt yht.3.2 kg verenpaine 107/84 hb 138 syke 147
ja lääkärissäkin käväsin kaikki ok! kahen viikon päästä on sok.ras. +neuvola. nyt kiitos hyviä neuvoja ´paasto arvon alas saamiseksi:) se on ollu aina just ylä arvon yli :)

mä asun täällä jumalan selän takana ja matka on tooosi pitka sairaalaan, ja nyt mun kuski (isä) joutuu lonkka leikkaukseen kesäkuussa et mä oon ilman kuskia!!! et ihan kiva taksi naapurissa mut EN todellakaan mene sen äijän kyydissä minnekkään.ja seuraava taksi loytyykin sit kaukaa jos sattuu olee vapaa. ambulanssillakin kestää n. tunnin tänne jos ei ole keikalla. jos ei käynnistykselle pääse niin pitää kai turvautua omaan autoon :) :)
onneks sinne on vielä aikaa niin ehtii kehitellä jotain.

ei tässä sen enempää Huisp & pasus 29+6
 
Huomenta!!
Täällä tehdään lähtöä sokerirasitukseen.. takana tietysti huonosti nukuttu yö (oli arvattavissa, heh) ja oksettaa jo valmiiksi.. Noh, eiköhän se kuitenki hyvin mee, viimeks ei ainakaa ollu mitään ongelmaa. Tuloksista ei sit voikkaa tietää??
Kivaa päivää mammat ja masut!
 
Huomenta,

Niinpä se mieskin meillä sanoa, että lapsetkinhan sitä simaa juo ihan siinä missä muutkin. Eli ei se varmaan kovin vaarallista ole. Alko nauraan mulle kun ilmaisin huoleni :D Ja mun mies oli joskus puhallutettu siman juonnin jälkeen eikä siinäkään ollu mitään näkyny.. Eli ei se ihan niin kamalaa ole. :)

Valtava väsymys on täällä taas.. ja päätäkin särkee. Eikä panadolit paljon minun pääsärkyihin vaikuta. Ei auta kun lähtä pienille aamupäiväunille, ja sit käydä kouluhommien kimppuun.

Mukavaa päivää kaikille!
 
Meillä on melkein puolet enemmän poikalupauksia tässä pinossa :O Tilanne 43-24 pojille (jos olen pysynyt laskuissa mukana). Pitääpäs vähän vakoilla, miten muissa kuukausipinoissa. Mutta hauska nähdä sitten, mikä on suhde syntyneissä =)

Ajattelin muuten tehdä tuon toukokuun pinon jo sunnuntaina, kun maanantaina on hääpäivä, niin ei ehdi :whistle: Toivottavasti ette pahastu..
 
Synnytin esikoiseni 2009 marraskuussa TAYS:issa ja se oli ihan kamalaa. Kaikki synnytyssalit olivat täynnä ja jouduin kauheissa tuskissani ensin olemaan kotona 4 tuntia. Sen jälkeen, kun tajusin, että taju menee kohta, niin ajattelin et nyt on pakko lähteä sairaalaan, kun en pysty olemaan kipujen kanssa enää kotona. Saavuttuani TAYS:siin minulle sanottiin, että synnytyssalit ovat vieläkin täynnä, joten en saanut mitään kivunlievitystä muuta kun jotain särkylääkettä. Suihkussa yritin käydä, mutta pyörryin sinne ja tulin sieltä verta leusta valuen ja tuntui, ettei minusta välitetty siellä mitenkään päin kauhean kiireen keskellä. Siellä sitten alakerra synnytysvastaanoton käytävällä yritin olla 8 tuntia. Välillä makasin lattialla, yritin kävellä, huusin ja kirosin jne... välillä kuunneltiin vauvan sydänääniä ja katseltiin paljon olen auki, kunnes yksi synnytyssali vapautui, pääsin synnytyssaliin, jolloin olin jo 7cm auki ja olin ihan melkein taju pois. En edes muistanut, mistä olimme sinne menneet ja tai mitään. Kivunlievitystä en sitten saanut, kun se oli liian myöhäistä. Ja sieltä se esikoinen sitten syntyi 7 tunnin päästä kun olin päässyt synnytyssaliin. Ainoa kivunlievitys oli ilokaasu. Aivan hirveä kokemus ja en tie miten päin olisin menossa nyt seuraavaksi synnyttämään. Olisiko teillä jotain, mikä voisi auttaa tähän synnytyspelkoon?
Pelkopolille en ole edes päässyt. Kukaan ei siis ole kysynyt sellaisesta mitään. Tai onko siitä hyötyä? Pelottaa ihan kamalasti.
 
funny87, ikävää, että sinulla on tuollainen kokemus takana :|. Ota seuraavalla neuvolakäynnillä pelkopoli puheeksi, kyllä sinulla on oikeus sinne päästä. Uskoisin, että useampia käynti/käynnit siellä on auttaneet. Tosin tästäkin varmasti monenlaisia kokemuksia on.
 
  • Tykkää
Reactions: haave2010
funnu87 kuten tuossa jo Maanu sanoikin niin ota neuvolassa pelkopoli puheeksi. Sieltä pistävät lähetteen menee sairaalaan ja pääset puhumaan peloista. Itse otin kolmannen raskauden heti alussa puheeksi pelot ja pääsin nopeasti pelkopolille puhumaan. Itselle ainakin oli suureksi hyödyksi. Itse sain pelon todella töykeestä kätilöstä kakkosen aikana ja pelkopolilla merkittiin ettei samainen kätilö tule kolmannen synnytykseen. Sekä tuolla pelkopoli käynnillä sain viimein käydä läpi kakkosen synnytyskertomuksen.

(.) täällä iski toissa päivänä aivan kauhea lihasjumitus yläselkään. Päätä ei pysty kääntämään eikä käsiä nostelee. Yöllä saanut miehen herättää nostaa mut sängystä, että vessaan olen päässyt. Ikinä ennen näin kipeäksi lihakset menneet eikä mikään helpota.:( Tänään kävin kiertää ties kuinka monta kauppaa et löytyi tarpeeksi isot mutta tukevat rintaliivit. Olen melko varma et tuon etumuksen paino syynä lihasjumitukseen. Ja tuli todettua että on hyvin kehnosti hoikille mutta isorintaisille liivejä. Tiedä enään et mistä saisi tarpeeksi isoi liivei hommattua.:( :(

Siiseli84 ja Nuppu 26+3
 
mjoo, kyllä siitä simasta vähän semmonen pöllynen fiilis on yleensä tullut (en siis vielä kokeillut tämän vuotisia keitoksia) joten alkoholiahan siinä on (kuten vois päätellä yhtälöstä hiiva + sokeri).. mutta minä uskon että se 5% on vähän liioteltu, itsekin tajusin kun aloin ihan järjellä miettiä :) eli meinaan maistella mutta vähemmän kuin yleensä! ja eihän alkoholin käyttöä kai ole täysin kielletty raskauden aikana, ts. puoli lasia viiniä on ihan sallittua harvakseltaan :) meillä mammoilla vaan taitaa ne sokerit olla se pahempi juttu näissä vapun herkuissa ;)
 
Tänään oli neuvola ja tästä lähin se onkin kahden viikon välein :). Kaikki oli ok, eikä mulla noita "raskausoireita" lainkaan ole.. paitsi että mulla on jo nyt ihan älyttömän kuuma koko ajan! Nukun ilman rihman kiertämää ja jopa ilman peittoa, siltikin vielä tuskailen kuumuudessani :). Mimmostakohan olo on sitten kesällä!?

SiinaS 29+2
 
täälä saikkuillaan issiaksen takia. nyt saan vapun lepäillä ja sitten katsotaan tilanne uusiks. Lääkärisetä teki testejä ja temppuilutti mua kovasti siellä..meinas alkaa ihan naurattaa. sittenpä sen temppuilun jälkeen saikin tehdä taas töitä että kotio asti pääsi :/

Meillä pienimmäinen täyttää huomenna 2v :heart: kakkua tehty, sima kylmenemässä ja lahja valmiina :) Nyt kun sankari jaksais odottaa kakkua ja lahjojaa huomiseen kun huutelee jo nytten että kakkua pala mulle ja tynttärlilahjoja mulle kans :D hih...

simaa tein ison satsin ja aion todellakin juoda sitä :p kuka nyt voi olla ilman simaa... :pP

sairastelut toivon mukaan alkaa nyt olla takanapäin...oli kaamea vatsatauti (rotaa kuulemma) ja sitten vielä keskimmäiselle tuliu enterorokko :/ et muiden lapsien paukamia odotellessa...huoh.

sairaalaan tutustuminen mä oon tässä miettiny et pääsisköhän tuonne sairaalaan tutustumaan kun oon nää muut ihan toisaalla synnyttäny...olis ihan kiva tietää et minne sitä siinä kiiruussa pitää mennä jos siis kiirus tulee..(ei mulla kyllä koskaan.. )
pitää varmaan kysellä neuvolasta ku meen olikohan se ensviikolla..

vielä ois 1kk jäljellä töitä :) jos vaan pystyn ton issiaksen kans olemaan siellä istuksimassa...aika tuskaa oli tääkin aamupäivä...ja sit ärsyttää kun menee viemään saikkulappua pomoille ni naamat on niiin norsun vituilla kun olla ja voi... uskomatonta käytöstä aikuisilta ihmisiltä.... emmä kuitenkaan ala itteäni repimään töiden takia.

väsymys ja unettomuus mä oon nyt muutamina öinä valvonu ties kuin kauan. ei millään saa nukuttua ja vaan pyörin.
viime yön onneks sain nukuttua! :)

närästystä, kaamea mikä närästys mulle on iskeny. ruisleipä närästää niin karmeesti että...sekä paprika ja meetvursti. sekä turvotusta on tullut nyt ihan lähiaikoina...

onona ja nelonen 27+2
 
Heipä hei hellemasut!

Täällä on nyt työharjoittelu suoritettu ja haikein mielin työkaverit hyvästelty. Silti aivan mahtavaa aloitella äippäloma (vaikkei virallisesti vielä sillä ollakkaan) ja alkaa keskittyä ihan täysillä uuteen tulokkaaseen. Huomenna olisi kuin olisikin se Ikean reissu edessä! Jesh! :)

Ja vaavi se myllää mahassa niin kovasti että koko maha heiluu puolelta toiselle. :D Ihanaa.

Mutta semmoista omanapailua tällä kertaa. Mukavaa viikonloppua hellemasut!

Omena ja Pikku N 27+1
 
  • Tykkää
Reactions: LaraT ja haave2010
Minäkin kävin tänään sokerirasituksessa. Onneksi se on nyt ohi eikä tartte enää mennä. Pyörryin ekassa verikokeessa, mutta loput meni hyvin. :D vihaan verikokeita! :mad:

Nyt odottelen huomista kun lääkäri soittaa kontrolliaikaa ja toivottavasti saan kuulla myös sokeriarvoista. Olotila oli nimittäin heikompi kuin viimeeksi lientä litkiessä, muttei mitenkään hälyyttävä ja terkkari sanoikin että näkyi arvoissa ekan tunnin jälkeen.
 
Täällä hieman huoli meinaa painaa mieltä. Ykä liikkui tosi vaisusti eilen. Just kun keskiviikkona sain neuvoasta sen sikiön liikkeidenseuranta- lappusen.. Sen siis anto vaan kaiken varalta kun vissiin rv 30 lähtien niitä pitäs seurailla. Nytpä sit eilisen tuo vauveli oli melko hissuksiin. Kai se on kuitenkin normaalia että toisena päivänä on rauhallisempi kuin toisena? Laskin kumminkin eilen liikkeitä ja sen 7 niitä taisi tulla 30 min. Sydänääniä kuuntelin myös pariin otteeseen eilen ja kovasti siellä pumppasi.
Pitänee soitella neuvolaan kun alkaa soittoaika sinne ja ennen sitä laskea liikkeeitä jos ei selkeesti ala myllätä. Hemmetin terkkari kun pitikin antaa se lappu mulle!


Synnytysvalmennus alkaa ke. Kaksi reissua neuvolassa, 2.5. ja 9.5. Yksi reissu on imetystukiryhmän järkkäämä odottajien ilta 7.5 ja sit sairaalassa kerran 12.5.


Toukokuun alku onkin kiireistä aikaa..4.5. on se ultra taas.




Tipetsu ja Ykä rv 30+6 Huomenna poksuu! :)
 
Voihan ähky... pääsin todella hyvän lounasaterian ääreen jälkiruokineen ja nyt sen kyllä huomaa, että tuli syötyä. Eihän tämän mahan kanssa pysty olemaan enää mitenkään päin!

Simat piti laittaa tulemaan, mutta jotenkin unohtui tässä remontin suunnittelun ja opiskelujen kanssa painiskellessa. Kaupan simat eivät oikein maistu, joten taidan mennä limpparilinjalla vapun. Munkit kyllä leivotaan tyttären kanssa, mutta täytyy varmaan pitää varansa, ettei 2.5. neuvolassa puntarin viisari taas nouse huippulukemiin. Vaikka myöhäistähän se taitaa jo olla...

Unettomuutta alkaa olemaan minullakin taas ilmassa. Aamuisin heräilen viiden jälkeen ja sitten vain koitan torkkua ja kääntää kylkeä puolelta toiselle. Sen verran kuitenkin väsyttää etten jaksa nousta ylös vaan venyn mahdollisimman myöhään peiton alla.

Kuumuus ei ole pahemmin haitannut, joskus pienissä tilossa tulee lämmin, mutta se on normaalia muutenkin. Tavallisestikin palelu on minulle normaalimpi olotila kuin kuumuus, joten on ihan mukavaa ettei aina palele.

Perhevalmennusta täällä järjestettiin jo aikaa sitten. Pienellä paikkakunnalla ryhmiä on kaksi vuodessa, syksyllä ja keväällä yhdet. Ei menty, ei jotenkin jaksanut siinä vaiheessa vielä asiaa edes ajatella ja esikoista odottaessa käytiin nuo valmennukset. Sairaalaan varmaan mennään tutustumaan jossain vaiheessa lämpänä sitten. Ehkä. Synnytyssaliin ei enää Jyväskylässä pääse tutustumaan ja sekin on jo nähty ja koettu.

Aurinkoista ja lämmintä viikonlopun alkua kaikille!

annales 28+4
 
Aaargh, ketuttaa! Selkä ihan hiton kipeä ja pahoinvointi nostaa päätään taas. Ja mä kun en lääkkeitä haluais syödä! Kävin jo pienellä kävelylläkin, joka siis yleensä helpottaa tota selkäkipua mut pyh! Mulla on alkanut myös suu kuivua tosi paljon ja vessassa saa sitten juosta jatkuvasti. Oon nyt imeskellyt tuollaisia täysksylitolipastillejakin ja tietty juonut vettä. Sitten vielä pitäs pakata ja raivata kun maansntaina on se kuukauden muutto mun vanhemmille toiseen kaupunkiin! Mistä ketusta mä tiiän mitä mun päälle toukokuun lopussa enää mahtuu?! Pitäskö ottaa vaan bikineitä mukaan ja toivoa et on lämmintä:D Ne ei ainakaan purista;) Valivalimäkämäkä:D
Pikku ukkelin liikkeet tuntuu pitkin päivää:heart: Välillä ,kun pyörii ympäri tuntuu pieni kivistys. Mut on hän niin rakas:heart: Mieskin on innostunut enemmän halimaan masua ja huhuilee mahaan:)
Nyt päiväkahville ja pyykkien laittoon...

Kati ja Den Lille Prinsen 30+3 :heart:
 

Yhteistyössä