Heinäkuun Hellemasut 2012 **KESÄKUUSSA**

Kauhea, kun aika rientää. Pitäisi oikeasti alkaa laittamaan asioita valmiiksi vauvalle... Viimeksi en ehtinyt tehdä mitään, kun menin rv 36 jo osastolle. Jos edes sen kassin saisi pakattua valmiiksi.

Sektiokeskustelu on vellonut täällä vilkkaasti ja omasta puolestani voin sanoa, että ulkopuolisten mielipiteille ei kannata antaa painoarvoa. Äitinä sitä on kaikkien arvostelun kohteena, aina synnyttää väärin tai imettää liian vähän/liian pitkään ym. Toisen lapsen kanssa nahka on jo kovettunut arvosteluille. Itse olen synnyttänyt sektiolla ja en koe itseäni yhtään sen huonommaksi kuin muut äidit. Mutta ymmärrän kyllä tunteen, imetyksestä onnistuin kehittämään alemmuuskompleksin, kun se ei vaan sujunut.

Neuvola/äitipolikuulumisia Napavirtaukset olivat normalisoituneet ja vauvalla oli kaikki todella hyvin viime viikolla. Siksipä sain äitipolilta seuraavan ajan vasta 3 viikon päähän. Jouduin sitten ottamaan yhteyden neuvolaan, että pääsen sinne käymään tässä välissä. Eihän normaaleissakaan raskauksissa enää näillä viikoilla pidetä kolmen viikon väliä tarkastuksissa.

Onko muilla kiihtynyt pulssi/hiki- ja heikotuskohtauksia? Tämä on minulle ihan uusi vaiva ja verikokeita on otettu, mutta siellä ei kai ole selvinnyt mitään. Lepopulssi saattaa siis yhtäkkiä ilman rasitusta nousta 125 ja silloin kyllä on huono olo... Ja kilpirauhanen on kunnossa. Multa on testattu se tässä raskaudessa jo 4 kertaa, kun arvot ovat välillä olleet rajalla.

Käytiin miehen kanssa vielä romanttisella viikonloppulomalla (ihan kotimaassa kylläkin) ennen vauvan syntymää.:heart:Kahdenkeskinen aika tulee varmaan olemaan kortilla kahden alle 3-vuotiaan kanssa.:D
 
mami2010: Ihanaa kun olet päässyt viikonloppulomalle miehesi kanssa. Minäkin haluaisin. Haluaisin myös reissailla vielä ennen h-hetkeä, mutta pitää tässä vähän rahaakin taas odotella - ja kun rahaa tulee, niin alkaa ainakin h-hetki olla liian lähellä :).

Elättelen toiveita, että tämän kuun lopussa tyttönen syntyisi. Heti juhannuksen jälkeisellä viikolla, kun miehelläkin on loma :D.

SiinaS 34+3
 
miss_understood: Voi pyhä sylvi mun kanssani! :LOL: :LOL: :LOL:
Mulla alkaa ihan selkeesti olla höperyyttä ilmassa, kai se on sitä äitiyden tuomaa höperyyttä, josta siskonikin kertoo nauttivansa. :D :D :D

Sainpas tiskattua! JESH! Tosin selkää alkoi vähän pakottaa loppuvaiheessa, muta sitkeesti jatkoin loppuun asti. Käytiin tänään muuten hakemassa toiseen mummulaan vaunut, kun tuttu tarjosi omiaan kahvipaketilla. Niihin täytyy vaan tilata uudet jouset, jotka maksaa noin 30 euroa. Muuten ovat oikein siistit ja käypät.
 
Liikkeistä piti vielä kommentoida, että kyllä välillä ihan sattuu, kun Hippu tuolla myllertää. Välillä taitaa potkia johonkin hermokohtaan, kun saattaa oikein vihlasta.

Mun on pitänyt kysyä jo aiemminkin, mutta mitä ovat sukkapuikkokivut? =) Moni niistä tuntuu kärsivän, mutta minulle se on sanana, ainakin, aivan uusi asia. =) Voihan tosin olla että kärsin niistä tietämättäni. :D

Kiihtynyt pulssi/hiki- ja heikotuskohtauksista: Juu kyllä, mulla heittelee pulssi ja rytmit välillä ihan miten sattuu. Mulla siis muutenkin tulee helposti rytmihäiriöitä, mutta nyt varsinkin raskausaikana tulee kaikkia noita ja välillä sekaisinkin heikottaa, hikoiluttaa ja pulssi hakkaa kamalasti. Oon pyytänyt kilpirauhasarvojen kontrollointia, mutta viimeksi lääkäri sanoi, että ei noilla sinun oireilla vielä kannata mihinkään kokeisiin mennä. Ai että kun ärsyttää tollaset lääkärit!!!!! :kieh: Mitä haittaa sille lääkärille on, että se kirjoittaa mulle lähetteen ja saan itse mielenrauhan??!! :mad:
 
Mikähän tossa meidän FB-ryhmässä on kun sinne ei pysty postaamaan? Ei koneelta eikä kännyltä : /

Mulla on ollu pari hormonihirviö päivää tässä.. :mad: Tänään vähän piristi, kun mulle oli järkätty yllärinä pikkuiset vauvakutsut :heart:. En tosiaan uskonut sellaisia saavani!

Jospa toi pahanilmanlintu sit ois mun pään päältä poistunut =). Muuten menee hyvin, ei väsytä (no yössä nukun nyt sellaiset 9-10h kolmella vessakäynnillä) ja jaksan vielä liikkua. Eilen tuli kyllä agilityssä noottia kömpelyydestä :whistle:. Salilla käynti on ehkä parasta tällä hetkellä, siellä ei edes muista olevansa raskaana, paitsi kun tyyppi intoutuu möykkäämään masussa :D

35+2
 
MiNi87 juu uskon sua,et ärsyttää,laitto mutkin heti ärsyttään kun luin!
Sama juttu oli mulla neuvolan tädinkaa kun ei ois millään laittanut lähetettä äippäpolille rd:n takia...argh:kieh:

Oon lueskellut joka päivä teidän kuulumisia,mut nyt on jokin laiskuus iskenyt en oo jaksanut kirjotella:|
Nyt on jotenkin väsymyskin palannut takaisin,eli iltaisin oon alkanut oleen jo aika naatti 9 jälkeen.
Tnä tuli varuiksi ostettua 4 purkkia nanni maitoa noin ensialkuun,jos ei imetys onnistuiskaan.

vessassa käyn joka yö samaanaikaan eli 3-4 välillä..
Ens maanantaina pitäisi sitten alkaa taas mittailemaan sokereita viikonajaksi..
Äskenkin kyllä iltapäivästä söin puolikkaanlihapiirakan,trip mehun(oikea sokeripommi) ja vähä sen jälk.3 kpl marinetti pihvejä,kirsikkatomaatteja,ja vettä varmaan litran,no piti mitata tunnin arvo,mut mittasinkin sit puolentoista tunnin arvon,ku en muistanut,oltiin kaupassa,no se oli vain 5.3:O siis ihan hyvä!

vauva liikkuu ihan mukavasti,mutta esim.näin kun on koneen äärellä ei pysty kauheesti olemaan enään etukumarassa..kun maha painaa,tai sit se on vauva joka painaa ettei pysty taipumaan:D

Huomenna olisi esikoisen kevätjuhla, ykkösluokka viety kunnialla loppuunasti!
Sen jälkeen olisi tarkoitus mennä Eedeniin juhlistamaan kesälomanalkua.
PTT 34+2
 
MiNi87 Sukkapuikkokivuista ei voi kärsiä tietämättään. :D mulla on ollu niitä nyt aika tarkkaan joka toinen päivä. Ne tuntuu pistävältä äkilliseltä vihlaisulta ihan tuolla häpyluussa, suoraan siis noissa alapään luissa, tosiaan kuin joku sukkapuikolla yrittäisi niitä luita vähän levitellä, ilkeimmän tuntusia kipuja tähän asti...

Mulla on ollu koko raskauden ajan aina välillä sydämen tykytyksiä, sydän hakkaa rinnasta ulos, mutta ei siihen heikotusta liity vaan sellasta ahdistavaa oloa.
 
Viimeksi muokattu:
mulla on ollut pari sukkapuikkokipupistosta mut ei sen enempää.noita heikotuksia onkin sitten useammin.jos joutuu istumaan/seisomaan paikallaan/tai välillä kävellessäkin saattaa tulla heikko olo, kylmä hiki ja paha olo.neuvolan vauvan hoitovalmennuksessa oli ihan tuskaa.ahdisti ja hikoilutti ja tosi paha olo. en tiedä voisko johtua matalasta hempasta mutta esim kaupan jonossa on välillä ahdistavaa olla jos oikein tulee huono olo.tuntuu ettei ilma kierrä
 
Heippa ja Maanu kiitos uudesta pinosta. Ihana tuo etusivu, sillon kaikki sairalakassit ja kaikki. Tosi hieno <3

Tuli mieleen tosta mitä kotona on hyvä olla valmiiks et kannattaako lapselle jo varata lääke suppoja, eli voiko ihan pienelle jo laittaa suppoa ylipäätään. Toki varmasti ihan pienen kanssa ensimmäisenä otan lekuriin yhteyttä jos jotain tulee mut kuhan nyt mietin tässä kun kävin eilen apteekissa ja niitä oli jo 3 kilost ylöpäin ainaskin?

Tääl on nyt alkanut nivuskivut kun kauan on jaloilla...johan pitkään selvis ilman mitään kipuja =D Vauva tohiseen mennä ja puskee tuol niin paljon et ei tää mami pysy perässä. pää on vankasti alaspäin ja sen kyllä tuntee. Jännittää vähän kun tiistaina lähen Pitbullin keikalle et miten tää jaksaa siel seistä ja olla ilman jos ei heti vessaan pääse =))) Noh, täytyy mennä voinnin mukaan ja seistä vähän taaenpana

Hyi, mikä ilma mut toisaalta nautin kun ei oo niin kuuma =)

Mukavaa viikonloppua,

Handed ja asukki
 
Sateista lauantai aamua masuille!


Täällä on nyt sit perse revenny eli takapuolessa raskausarpia! Voihan hemmetti! :headwall: Eilen oltiin miehen kanssa mökillä ja saunassa sattui silmään..Mieskään ei ole sanonu mitään,liekkö ei oo viittiny vai onko ne oikeesti tullu to-pe yön aikana :O Just kun aattelin että pääsin arvitta niin pyh.

Eilen järkkäiltiin makkari uuteen uskoon,niin saatiin Ykän pinniskin mahtumaan. Laittelin siihen kaiken valmiiksi,reunasuojia ja lakanoita myöten,hih! :heart: Oishan sitä vielä ensi viikko ja seuraavaakin vähän mutta ei kai se haittaakaan jos on jo nyt valmiina.


Kiihtynyt pulssi on täällä joskus vieraana. Toisinaa se tulee kauppa-reissulla,mutta viimeksi maanantaina meikkailin vaan,niin tuli olo että henki salpautuu ja pulssi kiihtyy..En kyllä tajua mistä voi johtua. Joskus kaupassa oltiin,niin tuntu ihan väkisin että jalat pettää ja tukehdun,aika pelottavaa. RR ollu nyt tässä parilla viime neuvola-reissulla 138/78 ja 130/80,alkuaikoina oli sitä normaalia 112/65 jne..
Eipähän terkka oo mitään sanonu nuihin arvoihin,kunhan alapaine ei nouse.


Ja RV 36 POKSPOKSPOKS!!! :)


Tipetsu ja Ykä rv 36+0
 
Mä en saa mitään aikaiseksi!! Kotona vallitsee kaaos, kun en jaksa enää töiden jälkeen tehdä yhtään mitään, paitsi tietty nukkua päikkärit :). Nyt viikonloppukin alkaa sateisissa merkeissä ja juhliessa. Tänään kahdet ylioppilasjuhlat ja huomenna vielä yhdet. Eli en tänäkään viikonloppuna tee todennäköisesti yhtään mitään kotona. Ahistaa kaaos, mutta kun ei saa tehtyä mitään! Mulla olisi vielä ensi viikko töitä ja sitten koittaa äippäloma. Onkin miljoona asiaa mitä olen siirtänyt, että teen sitten lomalla.

Kiihtyneestä pulssista on ollut juttua. Minullakin ajoittain tuntuu, että sydän tulee justiinsa kurkusta ulos. Kyllähän sen jossain pitää tuntuakin, kun neuvolassa on viime aikoina mitattu leposykkeeksi 90, normaalistihan se on kuitenkin siinä 60 tietämissä. On kuulemma ihan normaalia.

Tuttava + maha 33+3
 
Menimpä sitten hehkuttamaan hyviä yöuniani .. se kostautui, viime yö meni pyöriessä ja murehtiessa. No jospa ens yönä! Tosin mies lähdössä viihteelle ja sen tietää, et tulee nukuttua jotenkin huonommin. Mut eipä se niin vaarallista ole, nukun sit päivällä jos tarve vaatii =). Tosin sit en ainakaan nuku yöllä :D

Aamusta tais tulla myös eka (harkka)suppari levossa!! Mulla ei ole toistaiseksi tullut kuin kävelylenkeillä. Heh, hauskaa, että jotain "merkkejä" alkaa tulla :)

Ollut myös sellaista pientä (?) kihelmöintiä/kutinaa, jalkapohjissa ja kämmenissä.. Mietin tota raskaushepatoosia olikos jollain siitä kokemusta? Sh-työkaverini rauhoitteli, että ei pitäis olla hätää ja maanantaina ehdin ottaa hyvin yhteyttä neuvolaan jos jatkuu. Joten ehkä uskon häntä, enkä lähde ryntäilemään nyt vkl mihinkään. Ei kuulemma pitäis olla vaarallista vauvalle ennen 38+ viikkoja ?!
 
supoista: ainakin panadolin supoissa 60 mg oli että yli 3kk vanhoille, pienemmille ainoastaan lääkärin määräyksestä. Meillä ekan kerran tarvittu suppokja ekan rokotuksen jälkeen..(oliskohan se sit joku 3kk vanhana). Voihan niitä ostaa valmiiksikin, ei ne heti vanhene, mutta kyllä mä ainakin ekana soittaisin neuvolaan/lääkäriin jos ihan pienelle alle 3kk vanhalle tulis kuume.

kotiintulovaatteista: viimeksi kun synnytin 3v sit toukokuun lopulla oli hirmuiset helteet 25-30 astetta ja meidän vauveli tuli kotiin pitkähihasessa bodyssä, potkuhousuissa ja ohuessa hatussa...eikä paleltunu :) jos ulkona on yli 20 astetta ja vauva viedään kaukalossa sairaalasta autoon ja autosta kotia niin tuskin se hirveästi vaatetta tarttee, eihän sillä sisälläkkään pidetä n 20 asteen lämpötilassa enää muuta päällä...jos on lämpötila on alle 20 ja on vilakkaa ( niin kun nyt meillä ulkona) niin sit varmaan laittaisin jonkun ohkasen vielä tohon päälle ( ohut haalari/ takki ja housut) jos vauvan niska on hikinen, niin sit on ainaskin liikaa päällä.

ninnax rv 34 :)
 
  • Tykkää
Reactions: Ullis82
Tykyttelyistä mulla syke pyörii neuvolassa siellä 80-100 bpm kun jännitän niin paljon :D Kun mittailen kotosalla, niin se on 45-55 bpm. Sitä on hämmästelty neuvolassakin, mut sellanen se vaan on. Kuulemma pitäs jo olla korkeampi?

en jaksa tätä pahoinvointia! Hyvä päivä oli eilen kun en oksentanut kun vaan kaksi kertaa. Ja sitten menin tänään katsomaan itseäni kokovartalopeilistä. Huh, mähän oon valtava!!! Ja uuvuksissa. Mä haluan omaan kotiin. Eilen juttelin anopin kanssa. Maanantaina tai tiistaina remppamiehet laittavat jo kylppärinkaton kiinni, kun siinä oli että se saattaa olla parikin vkoa vielä auki ku tuli lisäurakkaa.
Kävin ostamassa tänään pikku mönkijälle ammeen. Ostin sellaisen kokoontaitettavan kun ei oikein ole tuota säilytystilaa. Ja herranjesta, se on valkoinen! Vaikka olisi ollut värillisiäkin vaihtoehtoja! Mutta tuo valkoinen sopii meen uuteen kylppäriin :LOL: Olihan se tyyris, mutta en mä kestä mitään valtavaa ammetta sitten siellä lattialla kun olis kokoajan tiellä. Valintoja. Jätän sitten jotain ostamatta tai tingin muusta, meillä nyt ei oo noihin hankintoihin muutenkaan ihan kauheasti mennyt rahaa. (varsinkaan kun mun ystävä ei oo vieläkään ilmoittanut et mitä oon velkaa niistä kaikista vaatteista ja imetystyynystä jotka häneltä "ostin")
On muuten jännittävää ja hämmentävää kun kaikki tuttavat täällä toivottavat onnea matkaan "kun ei ennen h-hetkeä kuitenkaan nähdä". Jotenkin sitä alkaa ymmärtämään, että eihän tässä ole enää kun vähän yli kuukausi laskettuun aikaan! Jipaa. Musta vaan tuntuu nyt että tää vauva on jotenkin poikittain pyörähtänyt täällä. Tönimistä ja muljuamista tuntuu joka puolella, tai sit se on hankkinut sinne jonkun kaverin/pallon jota heittelee/potkii?!!
Mitä välipalaa te ootte ajatelleet laittaa sinne sairaalakassiin? Kun mä en oikein syö esim karkkia, niin mietin et oisko jotkut pähkinät ja proteiinipatukat?
Hedelmäsose?

Mut nytten taas meen täältä valittamasta...mukavaa vkonloppua ja onnea koulusta valmistuneille :flower:

Kati ja Den Lille Prinsen 35+3 (oisko oikein?)
 
RV 34 täällä tänään, nopeasti menee! Koulu päättyi tänään ja esikoisen ensimmäinen kouluvuosi on takana. Varmaan nää raskaushormonit oli syynä kun itku tuli luokassa: kaikki lapset olivat niin iloisia ja innoissaan ja todistuskin oli upea ;)

Kiitos U2 kun kirjoitit omasta vinossa olevasta vauvastasi, täällä tilanne on ihan entisellään, eli vauvalla on useimmiten pää oikeaa lonkaa vasten ja pyöri ihan miten sattuu mahassa (mikä on ko aika kivuliasta). Toivottavsti tiedän enemmän tiistaina neuvolakäynnin jälkeen.

Hyvää viikonloppua kaikille!
 
väsymys vaan jatkuu ja jatkuu. Tultiin viikonlopuksi anoppilaan ja mä voisin vaan nukkua. Ärsyttää kun unohdan sokeritkin mitata kokoajan kun en vaan muista! Meillä täällä vielä miehen tädin juhlat ja mä en jaksa edes juhlia. Istun sohvalla väsyneenä ja öllötän . Plaah !!!
 
Hei kanssasisaret :). Onko teistä kukaan/moni kärsinyt nyt raskaana ollessa päänsäryistä? Minulla on normaalisti todella harvoin pää kipeä. Nyt on aina silloin tällöin ja nyt jomotellut pari päivää ja ollut tosi huono olo ja veto aivan pois. Olen pienen vaatteita pessyt ja silittänyt, että saisi jotain valmiiksi, että ei kaikki jäisi viime tippaan, mutta ei oikein meinaa jaksaa, kun heikottaa.
Kärsin alkuraskaudesta järkyttävistä pahoinvoinneista jonnekin tuonne rv. 16-17 asti ja sitten alkoi helpottamaan..Sitten on ollut liitoskipuja jne, mutta loppupeleissä kaikki on mennyt hyvin. Olen järkyttävä stressaaja ja huolissani heti, jos ei kaikki ookaan niinkuin "normaalisti" (Pitäis kai sitä tajuta, että ei tää nyt ookaan ihan tavallinen ja "normaali" tila, kun on raskaana verrattuna siihen kun ei ole :ashamed: ). Nyt sitten oon kehitellyt päässäni itselleni raskausmyrkytyksen. Viime vkon keskiviikkona oli viimeksi neuvola, verenpaineet oli loistavat ja ovat olleet koko ajan, pissassa proteiinit ihan aavistuksen plussalla, mutta niin vähän, että ei niihin sen kummemmin edes kiinnitetä huomiota, eikä turvotustakaan ole. Ensi keskiviikkona on seuraava neuvola. Mä olen aina jossain vaiheessa huolissani jostain ja sitten on aina helpottunut olo, kun kaikki onkin hyvin ja neuvolassakin sanotaan, että hyvin menee. Että jospa nyt jaksais odottaa seuraavaan keskiviikkoon :D.
 
Ja mä olen kiukkunen, prkl. Mies ei huomioi/muista mun (+esikoisen) olemassa oloa lainkaan ja tekee töitä viikolla 6.30-2.00 ja nyt viikonloppunakin piti mennä vaan auttamaan, mutta hymähdellen soittaa, että "oonkin täällä koko illan!". Mä oon niiiiiiiiiiiiiin kiukussa kun ei toista edes näe (ja yksi viikonloppu on tällä hetkellä 'vapaa' yhdessä, mutta kai siihen jotain tulee). Aamulla sai sentään vähän huudettua tunteitansa tästä (ja tietenki itkeä vollotettua kun pokka ei pidä) ja ärsyttää kun toinen ei osaa "puolustella" hyvin tuota vaan jotenki sanoo takas niin, että mä tässä olen väärässä.

:(
 
Tervehdys tännekin hellemasuille!

Eilen tuli keskiviikkoiltana tilatut vauvan tarvikkeet, vaunut, turvakaukalo & isofix-telakka, pinnasänky, hoitolaukku ja rintapumppu. Sairaan nopeeta toimintaa! Mies ihana kasasi pinnasängynkin eilen :heart:

Oltiin torstaina kiertämässä Ikeassa, ostettiin pinnasänkyyn patja ja katteltiin ympärillemme. No, siinä kierrellessä mulla tuli pari kipeetä supistusta! Oli pakko himmata vauhtia. Kun nyt pikkumies vielä tovin jaksaisi pysyä kyydissä..

Eilen illalla prinssillä oli kamalat jumpat ja bileet mahassa. Hirvee möyrynä koko ajan mahassa, ja möyrys varmaan pari tuntia putkeen :heart: ennen nukkumaanmenoa makoiltiin miehen kanssa sängyllä naamat vastakkain ja mies oikein hätkähti kun pikku-ukko möyrähti niin kunnolla muutaman kerran että mieskin tunsi liikkeet mahaansa vasten :LOL: mies kysyi multa nauraen että Mitä ihmettä se oikein tekee? No, pikkusella oli iltavilli :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: kati-81 ja MiNi87
Heissan hellemasut.

Täällä on tänään juhlittu toisen kummitytön 2v. synttäreitä. :) Äkkiä se vaan aika menee, vastahan hänkin syntyi!

Sairaalakassiin ajattelin varata jotain säilyvää välipalaa. :D Eli varmaan suklaata, jotain pillimehuja, myslipatukoita... Sitten kun se lähtö iskee niin jos muistan, otan sitten vasta jotain banaania tms. matkaan. :)

Liekkö ois taas hormooneillakin vaikutusta asiaan, mutta ihan ärsytti ja vähän suututti tänään, kun tutun luona eräs minulle lähes tuntematon nainen kysyi milloin minulla on laskettuaika. Vastasin tietysti iloisesti ja hänpä alkoikin kertoa kuinka hänen miehensä sisko (tmv.) oli melkein samoilla viikoilla kuin minä ja on juuri synnyttänyt ja kuinka vauvan tila on tosi kriittinen ja ei oikein tiedä miten hälle käy kun ei ole perheestä kuulunut. Siis kamala tilanne, kaikki hyvän onnen toivotukset ja tsemppaukset tuolle perheelle, mutta minä kyllä vähän pahoitin tuosta mieleni, että miksi pitää ventovieraalle ihmiselle vuodattaa noin henkilökohtainen tarina jonka tietää kolahtavan minuun pahasti ja sitten sitä itse on hetken ihan vainoharhainen että entäs jos se meidänkin vauva päättää syntyä etuajassa. Minä en nyt vaan oikein ymmärtänyt tuota hänen pointtiaan ollekaan, olisi vaan tyytynyt sanomaan mulle että onnea odotukseen. Kun en tosiaan edes koko ihmistä tunne.

Mutta joo, eikös täällä joku kirjoittanut siitä naisesta joka tarjoutui ostamaan hänen vauvansa että kyllä näitä vielä tökerömpiäkin tapauksia näköjään riittää.

Mulla ois kamalat hampparihimot, saiskohan tuon miehen innostumaan lähtemään ilta ajelulle. :D

Omena ja Pikku N 32+3
 
Omppu, jotkut ovat niin tahdittomia :/. Minullekin on tultu kertomaan synnytyksistä, joissa jokin juttu mennyt pieleen. Ja kaikenlaista...Myös eräs rouva puhui kätkytkuolemasta. Miksi pitää odottavalle äidille tuollaisia mennä puhumaan!? Tosi tökeröä, ellei jopa ilkeää joidenkin kohdalla. Tiedän kyllä tuollaisten asioiden olemassaolon, mutta ei niitä haluaisi ajatella, kun on muutenkin herkässä mielentilassa ja helposti jäävät sitten mieleen pyörimään..
Mulla vähän hamppari-ajatuksia myöskin :D. Ollut niin heikko olo tänään, että ei ole jaksanut ruokaa tehdä ja juttelinkin miehelle, että jos lähdettäisi pienelle kävelylle ja käytäis vaikka hakemassa jotain syötävää ;).

BiiQ ja pikku-höppänä 34+0
 
  • Tykkää
Reactions: Omena85
Mä en kanssa voi ymmärtää mikä pakko joillain ihmisillä on puhua noita ikäviä juttuja :attn: Mulle kanssa vaikka mitä puhuttu, en edes viitsi tähän laittaa. Ihan kun viimeisillään oleva (tai ihan missä vaiheessa vaan oleva) haluis kuulla niitä, varmasti kaikki kyllä tiedostaa itsekin, että asiat ei aina mene hyvin. Joten vähän harkintaa toivoisi.

Ton lisäksi näen punaista kun kuulen seuraavat "toteamukset/kysymykset":

1. Ootko ihan varma, että tuolla mahassa on vaan 1, kun se on noin ISO?

2. Ethän sä vaan ala nyt synnyttää?


aargh.:mad: Mä menen nyt syömään sipsejä.
 
Hei kaikki!

Huh, enpä ole kirjoittanut ikuisuuteen, no jos totta puhutaan niin enpä oo yleensäkään montaa kertaa tänne palstalle kirjoitellut, lähinnä mitä kiireeltäni kerinnyt niin saanut luettua muiden kirjoituksia.

Täälä napero oli muutama viikko takaperin perätilassa. Mulle sitten laitettiin menemään lähete kätilöopistolle synnytys tapa arvioon ( esikoinen syntyi sektiolla ) sekä sitten mahdolliseen ulkokäännökseen. No ulkokäännöksiä ei onneksi tarvittu, kun pikkuinen oli jo itse osannut kääntyillä oikeinpäin. Mulla oli aivan ihana lääkäri tuolla kättärillä, itsekin raskaana. Tuli siinä sitten puhetta synnytyspelostani ja lääkäri oli tosi myötätuntoinen, järjesti mulle siltä istumalta tutustumiskäynnin synnytysosastolle :D Siellä olis alkanut joku synnytysosasto kierros tunnin päästä ( jossa olis siis ollut muitakin odottajia kierroksella), mut lääkäri oli sitä mieltä että halusi mun saavan ihan yksityisen käynnin sinne, eli soitti sinne osastolle ja sanoi että mä tuun heti sinne tapaamaan kätilöä. Mies ja esikoinen ootteli mua autossa joten lääkäri sanoi että mies ja esikoinenkin pääsee mukaan ( yleensä synnytysosastolle ei saa kuulemma tulla lapsia). Siellä sitte ihana kätilö otti meidän perheen vastaan ja esitteli ensin yleiset tilat ja vei meidät synnytys-saliin ja juteltiin siellä varmaan tunti mun peloista. Samalla kätilö kirjasi tosi tarkkaan ylös kaiken ja tehtiin kivunlievitys-suunnitelmaa siinä jne. Tosi tarkkaan kyseli kaikkea ja merkkasi sinne että haluan mahdollisimman hyvän kivunlievityksen koko synnytyksen ajaksi, epiduraalin loppuun asti jne. Sitten kätilö esitteli instrumentteja jotka mua ahdisti ja saatiin kysyä pää tyhjäksi kaikesta :) voin sanoa että ERITTÄIN hyvä mieli jäi ja tuli olo että kyllä siellä oikeesti välitetään...
En ollut ollenkaa varautunut noin ystävälliseen toimintaan kärrärillä että tuli jopa olo että pääsispä äkkiä synnyttämään :D En myöskään ollut varautunut siihen että lääkäri todella kysyy miten haluaisin synnyttää ( mutta siksi kyseli kun kuitenkin taustalla suunniteltu sektio ) ja hän halusi varata mulle viellä uuden ajan hänelle johon mennessä olen pohtinut synnytystapaa ja viellä ultraillaan ja katsellaan vauvan kokoa jne :) Ja siis arvio oli että vauva ei mikään suuren suuri ole, 2kg oli arvion mukaan tuolloin..

Täällä siis odotellaan seuraavaa lääkäriaikaa ja synnytystäkin .. Aika on mennyt mahottoman nopeasti, ei voi käsittää että tässä kuussa meilläkin voi jo olla nyytti kainalossa. Olo on yllättävän hyvä viellä, mielestäni maha on pikkusen pienempi kun tuon esikoisen aikaan. Tunnen itseni suht ketteräksi viellä vaikka LA läheneekin :) Toivottavasti pysyis nää loput viikot viellä samoilla linjoilla :)

Ihanaa kesäkuun alkua kaikille :)

-Cristall 35+4
 
aarggghh:mad: täältäkin,mua on alkanut nyt risoon vaan tää rd!!! kun en jaksais enää kytätä mitä saan syödä,ja mistä mahollisesti nousee....ja nää vkl.on ihan tuskaa,kun muut vetää karkkia naamariin,ja oonkin nyt sit sortunut siihen:ashamed:

ja nyt illalllakin syötiin kebabit miehenkaa,kun ei vaan tehnyt sitä ruisleipää,ja rahka,tai raejuustoa,tai tonnikalaa,tai maustamatonta jugurttia ja hedelmäkeittoa YHTÄÄN mieli!!!
No mittaan tos tunnin kuluttua arvon...mut nyt on alkanut lipsumaan ote...tai ainakin siltä tuntuu.

mä en ole aatellut sairaalakassia pakkailla,ennen ku lähtö tulee,sit vaan äkkiä jtn.kasaan:LOL:
vauvan kotivaatteet kyllä pakkaan,ja laitan,ei mies niitä osaisi ottaa,juuri jtn.tiettyjä.

TanjaSii oliko sulla pelkät kotimittaukset,ja ruokavaliolla rd hoidettu?

Vauvan kotiintulovaatteiksi ajattelin ottaa bodyn(pitkähihasen),puolipotkarit,2xsukat,ja myssyn,ja sit semmosen haalarin tosi ohuen jonka voi pukea noiden päälle,jos on viilee.

ensi maanantaina aloitan taas 6 päivän sokerimittaukset,ja viikon päästä maanantaina on vasta terkka+ neuvolalääkäri.
mä nii aion laittaa kyl sokerimittauslappuun et mul kova huoli vauvan painosta,et haluun tulla uudelleen painoarvioon,tai muuten vaadin käynnistyspäivän jo varaukseen...kun ei nää sokerimittaukset anna kuitenkaa sitä vastausta vauvan painosta ja hyvinvoinnista...huoh:|

omasta sykkeestä jep,normaalia se kait on,itelläni kiihtyy pulssi kans jos vaikka seison kauankin aikaa samassa paikkaa,tai jos yöllä käyn juomassa vettä,niin sen jälk.alkaa pumputtaa..mut käsittääkseni normaalia.

mitäs teiltä vielä puuttuu? ei ole meillä vielä kaukaloa,mut valittuna on,senkun menis vaan ja ostais. ja vaippojakin pitää ostaa,muuten taitaa ne tarpeellisimmat olla.

Ite en ole kyllä mitn.lääkkeitä varastoinut...niitä suppojako kannattaisi?
PTT 34+3
 
PTT Tässä raskaudessa pelkkä ruokavalio hoito, esikoista odottaessa piikitin.kysin seurannassa olen kuitenkin kokoajan.. Mä olen huomannut et jos vetää syömisestä nyöriä älyttömän tiukalle niin sillon tulee enemmän ongelma sokereita kun se että syö järkevästi normaali ruokaa antaa varaa sokeria välillä herkutteluunkin. Mulla vhh omalla vuokrauksella pitää sokerit suht tasassa :) tänään olen jopa suklaata syönyt ja tunninjälk. Arvot ihan okei. Tosin mulle kun riittää pari riviä :p pakastevattuja vedin kyllä sit pari sataa grammaa ;-);-
 

Yhteistyössä