Heinäkuun Hellemasut 2012 **KESÄKUUSSA**

Hei vaan!

Neuvola taas takana, seuraavalla kerralla menen kahden viikon päästä oman terkan ollessa lomalla jo ja siitä viikko eteenpäin onkin synnytystapa-arvio polilla. Ja oletettavasti sitä seuraavalla viikolla (eli heinäkuun ensimmäisellä viikolla) sektio. Eli tämä oli luultavasti toiseksi viimeinen kerta minulla raskausaikana neuvolassa. Mieskin ehti vihdoin ja viimein mukaan, kun täällä sitä erityisesti toivottiin, että puolisokin tulee jossain vaiheessa käynnille mukaan. Neuvolassa kaikki ok, paitsi hemoglobiini joka vetelee edelleen anemialukemissa ja sen kyllä huomaa myös omassa olossa. Ei ole lisärauta tehonnut yhtään :/

Tänään kotosalla on luvassa armotonta siivousta, eilen hieman jo aloittelin eli siivosin koiran, josta irtoaa valtavasti karvaa. Meidän bertsusta taisi lähteä vähän turhankin paljon karvaa pois furminatorilla, mutta jospa sillä olisi nyt vähän viileämpi olla ja ihokin tuulettuisi eikä hotspot pääsisi leviämään enempää.

Pesänrakennusvietti ei muuten ole vieläkään iskenyt minuun. Tuo siivouskin on pakkorako, kun huomenna tulee vieraita ja joka paikka on eläinten karvassa ja remonttipölyssä. Olen ajatellut ensi viikolla aloittaa paikkojen siistimisen, tosin ensi viikolla meillä laatoitetaan ja hyvässä lykyssä päästään tekemään kuistin uusi katto, joten pölyä on luvassa joka tapauksessa. Pienen vaatteetkin ovat vielä pesemättä ja yhden ainoan bodyn olemme ostaneet tähän mennessä.

Katille tsemppiä lepoon!
 
Siis mikä limatulppa kuulen täältä asiasta ensimmäisen kerran?!?!? Ei ainaskaan ekassa raskaudessa muistikuvaa tällaisesta.

Mulla on tämä pesänrakennusvietti hiipunut pahemman kerran. Esikoinenkin lähtee viikonlopuksi hoitoon jotta pääsen kavereitten kanssa ulos. Tarvitsen omaa aikaa ja tuun hulluksi kotona! Koko ajan ollut niin lapsikeskeistä kaikki tekeminen. Mutta kai sitä nyt voi höyryjä päästellä niin jaksaa kun vauveli tulee. :)
 
Hei,

pitkästä aikaa! Täälläkin on aloitettu äitiysloma tällä viikolla. Pitää vain järjestää nyt 2 v. synttärit viikonloppuna, ja huomaa ettei energiaa ole niin paljon. Pitää järjestellä sisällä ja ulkona.

Kättärille ollaan menossa 11.7. jolloin laskettu aika. Onkohan meitä muita tässä ryhmässä? Varoittivat vain, että sulkuja on tulossa pääkaupunkiseudulla, niin pitää varautua siihen että voi joutua synnyttämään muuallakin. Haikaranpesään olisin menossa.

Tipetsulle Tsemppiä - loppumetrit ovat edessä!

Tringa ja 35 rv.
 
U2
Terveisiä neuvolalääkäristä!
Rv 37+2 (34+6)
Paino +741 (+245) turvotusta pukkaa jo vähän enemmän..
Turvotus + (+)
Rr 128/72 (122/70)
Pissa, sokrut + (+) muuten puhdas
SF-mitta 34 cm (32,5 cm)
Vettä N (N)
Tarjonta Rt (viistomitta, rt)
Syke + (+)
Liikkeet ++ (++)

Kohdunsuu pehmeä, us sormelle auki, pituutta 2cm. Eli ei ole vielä syntymässä :) Kaikki siis hyvin ja lääkäri oli varma, että pää on alhaalla, todella alhaalla. Tunnusteli ja totesi, että aika ihme on jos tuolta vielä itsensä punkee ylöspäin. HUOH, iso huokaus :heart: kunhan vaan nyt sitten tosiaan pysyy siellä. Kylkeä kääntelee edelleen ja sai jopa lääkärin naurahtamaan, kun muljautti oikein näyttävästi itsensä toiselle puolelle masua, kun oli sykkeet kuunneltu :D Ihana kyllä tuo meidän lääkäri, tykkään! Kokeili vielä lantiota ja häntäluuta, todeten, että hyvänkokoinen/mallinen on, mahtuu hyvin. Vauvaa "mittaili" käsikopelolla masun päältä ja sanoi, että keskikokoiselta tuntuu, ei pieneltä joskaan ei miltään jättisuureltakaan. Niin sanoi kuopuksestakn, joka oli 4kg, eli samaan varaudun nytkin :) Eiköhän tässä ole jo romaania tarpeeksi, ihanaa torstaita Hellemasut ja tsemppiä kaikille, osastolle, kotiin ja kuka missäkin vaikuttaa :heart:

Vain isoa ( . ) tällä kertaa :D

U2&Köpiel rv 37+2
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Trean2012
Mie oon niiiiiin väsynyt =(=( Ja pinna kireellä. Eilen sanoin ukolle, että heti kun mahdollista niin vedän kaksi askia tupakkia putkeen.

Esikoisella ollut taas muutama hankalampi päivä, uhmaa ja kiukkua...nukahtaminen iltaisin työn ja tuskan takana ja tänäänkin heräsi jo 6.15. Aivan rättiväsynyt pieni poika vielä, mutta kun ei millään suostu enää käymään uudelleen nukkumaan. A-puva. Kyllähän se oli vaan niin helppoa kun esikoista odotti kun sai maata ja lepäillä ihan oman mielensä mukaan.

Vois syntyä tää vauveli jo.

Ullis ja Juniori 35+6
 
Väsymystä ilmassa joo.. taas tuli nukuttua parin tunnin päikkärit jo ennen puoltapäivää! Tais ottaa tälleen takautuvasti voimille se eilinen "jumppaaminen".

Ei ole täälläkään vielä pesty yhden yhtä vauvanvaatetta, ajattelin venyttää heinäkuun alkuun asti (eli mammaloman toiselle viikolle) ja silloin varmaan alan katella hoitovälineitä paikoilleen ja sitä sairaalakassia kuntoon. Joku sanoi, että meinaa tehdä pakkaseen ruokia valmiiks..? Mä varmaan luotan siihen et mies ruokkii jollen itte jaksa :D
 
Neuvolalääkäri kuulumisia!

Rv 36+0 (34+1)
Paino +93 (-) yht. 7kg
Turvotus +/- (+/-)
Rr 130/67 (131/66)
Pissa -- (--)
Hb 102 (109)
Sf 33 (30)
Tarjonta rt (rt)
Syke 135 (130-150)
Liikkeet +++ (+++)

Kohdunsuu oli pehmeä, mutta kiinni ja kaulaa oli jäljellä 0,5cm. Lääkäri sanoi ettei ihan heti ole syntymässä, mutta selkeesti valmistautuu syntymään. Pää oli ihan alhaalla joten tuskin enää kääntyilemässä mihinkään suuntaan. Hb:n laskun takia saa lisätä rauta-annosta kahteen tablettiin vuorokaudessa. Ja lähetteen verenkuvaan...Ihme kyllä en tunne itseäni normaalia väsyneemmäksi. Tosin pinna on erittäin kireällä koko ajan. Pojilla (1,2v) on ollut ihme kiukuttelua ja narinaa pari viikkoa ja yötkin ollut katkonaisia.

Lääkäri mittaili käsikopelolla vauvan kokoa ja arvio että jos menis loppuun asti niin painoa olis 3600-4000g. Toivottavasti ei mitään 4 kilosta ole tulossa. Tiedä sitten miten tarkka tuollainen arvio on. Vihdoinkin sain lähetteen synnytystapa-arviointiin, koska takana sektio, mistä reilu vuos aikaa.. Jos siellä sais vähän tarkemman kokoarvion vauvasta.
Nyt alkaa sitten viikon välein ravaus tuolla neuvolassa.

Jonsu87 36 poksuu
 
Terkkuja neuvolasta!
Kaikki (sitä verenpainetta lukuunottamatta) kunnossa.
Painoa oli tullu +300g/viikko
turvotus -
Pissa TÄYSIN puhdas
Hb 134
Sf 32
Lapsiveden määrä N
Tarjonta Rt (JES JES JES :))
Liikkeet ++ ja syke 140

Mutta tuo verenpaine.. HUOH. Itken täällä aivan tolkuttomasti just nyt. Mulla on siis aina ollu neuvolassa korkeat paineet (siis tyyliin 150/80) ja kotona aivan loistavat paineet (tyyliin 117/68). Mittarin pitäis olla hyvä; käytin sitä edellisessä raskaudessa neuvolassa ja tarkistettiin, että näyttää samaa. Tänään sit neuvolassa verenpaine oli 162/96. Siis jotain IHAN kamalaa.. no terkka sit kysy, että onko mulla kiire kotiin, että voisinko jäädä mittailemaan aulaan seuraavan asiakkaan ajaksi. Mä mittailin (ja tiesin, että siitä ei oo mitään apua) ja samoissa lukemissa mentiin, pulssi oli noin 130 koko ajan. No th soitti sit Jorviin, ja sovittiin, että jos tänä iltana alapaine on kotona yli 100 tai tulee jotain muita oireita niin heti sairaalaan. Muussa tapauksessa huomenna sit neuvolaan ton oman mittarin kans, ja tsekataan, että ne näyttää samoja arvoja. Nyt tietenki stressaan tätä asiaa koko illan ja sydän hakkaa sataa ja tuhatta koko ajan, enkä voi keskittyä mihinkään muuhun.
Kati-81 Mun sympatiat on NIIN sun luona ku olla ja voi. Tiedän niin hyvin esikoisen ajalta, että minkälaista siellä on maata synnytystä odottavien äitien kans siellä juuri samaisella Naistenklinikan osastolla. Ja verenpaineen takia minäki siellä on.. Toivottavasti nyt kaikki menis sulla hyvin, eikä ois mitään sen vakavampaa. Hurjasti, hurjasti tsemppiä. Elän niin täysillä mukana, vaikka en sua tätä palstaa enempää tunnekaan. Oma tilanne on nyt niin samanlainen ku sulla.

Tämmösin torstaisin terkuin Ruususuu 32+5

Ps. anteeksi omanapaisuuteni, nyt vaan ajatuksiin ei mahdu mitään muuta ku ahdistus ja pelko :ashamed:
 
limatulppa on semmonen klöntti joka voi tulla kerralla tai pikkuhiljaa liman muodossa pois,eli vessakäynneill yleensä huomaa,ei se kaikilla edes tule,tai sit voi tulla vasta h-hetkellä,tai lapsivedenmukana.
mulla se ainakin luulen et se oli sitä,niin vaaleanvihreä klöntti,teelusikallisen verran.

Nyt sokerit olikin sit koholla 7.9,entiä nousiko ne sit kun join aamupallalla kaakaoo? teki vaan niiin mieli. kun en mielestäni muuten syönyt mitn.poikkeavaa,paitsi kaksi sämpylänpuolikasta,mut niistä ei oo ennenkään noussut.
 
Mie oon niiiiiin väsynyt =(=( Ja pinna kireellä. Eilen sanoin ukolle, että heti kun mahdollista niin vedän kaksi askia tupakkia putkeen.


Ullis ja Juniori 35+6
mä lopetin ku plussasin eikä kyl oo tehny mielikään..kerrasta poikki eikä ollu edes vaikeaa :) luultavasti en alota uudestaan.

Tänään vasta tuli mulle vaatelähetyspaketti englannista..ehdin jo huolestua kun se 3 työpäivää meni ohi ja laitoin viestiäkin sinne et missä viipyy ja vastasivat että "pahoittelemme viivästystä mutta briteillä oli ensin bank holiday ja sitten se kuningattaren jubilee party ja sen takia kestää" ja aamulla soikin ovikello ja dhl toi ihan kotiin asti..voin siis lämpimästi suositella tota Buy Fashion, Children’s Clothing and More | Next Direct: Finland kun postikuluja ei tule ja toimitus on nopeampi kuin jos tilaisit suomalaisista nettikaupoista(ellos,halens,h&m ja mitä niitä ny on) ja vaatteet on kuitenkin vähän erilaisia kuin suomen valikoima.

appiukko tulee huomenna ja mun pitäs siivota vähän..en jaksais mut kai se on otettava itestään niskaperseote ja esiteltävä imurille taloa.nurmikkokin kaipaa leikkausta mutta kun sinne pitäis laittaa se öljy-bensaseos ja tulppa kiinni niin saa mies hoitaa..ja ku en mä jaksa nostaa sitä leikkuria varastosta poiskaan ku pitää sellasen korkean kynnyksen yli nostaa niin olkoon.leikkelen sit vaikka huomenna.appiukko on kauheen kiinnostunu historiasta ja ne olikin jo suunnitellut viikonlopuksi ohjelmaa.saunomista, vähän saunakaljaa, grillaamista ja HAUTAUSMAAKIERROS:confused: kyllä!!! siis appi haluaa mennä katselemaan hautausmaalle joitain tampereen sota-aikaisia hautakiviä ja muistomerkkejä ja toi hautausmaa on niin iso et mietin et pystynkö kävelemään sellaista matkaa..oon lupautunut kuskiks kun sen jälkeen mennään kai syömään ja istumaan johonkin terassille parille(mun osalta kahville).toisaalta meillä on toi nimiasia vielä vähän vaiheessa niin jos sieltä hautuumaalta löytyisi kivestä joku erikoinen nimi joka miellyttäisi molempia..oon kuullut että jotkut tekee tollasia retkiä just ton takia :D

noista pakastinruuista:mä oon tehnyt nyt isompaa satsia sapuskaa ja pakastanu osan annoksina ihan siitä syystä että mies varmaan nääntyy nälkään täällä jos ei olis mitään koska se ei osaa tehdä ite ruokaa muuten kuin paistaa ranskiksia ja nakkeja..ja sitäkin se on harrastanu silloin villeinä poikamiesvuosina (13v sitten) joten tuskin täällä olis muuta ku kamala sotku ja palanutta ruokaa ku pääsisin pois sairaalasta :D

mut nyt löpinät sikseen ja imurin varteen..aurinkoista torstaita masuille!!
 
Viimeksi muokattu:
Heipä hei hellemasut!

Tipetsulle kovasti tsemppiä loppu odotukseen!

Paineiden kanssa painiville myös tsemppaukset. Mulla viime neuvolassa oli alkuun paineet pilvissä mutta uudella mittauksella onneksi sitten normaalit.

Saunomisesta: Ei oikein jaksa saunoa enää, yleensäkin olen sellainen saunoja että kovat löylyt äkkiä ja sitten huilille. En jaksa normaalistikaan istua saunassa tuntitolkulla. Mutta nyt ei jaksa sitäkään. Yleensä siirryn alalauteelle jo melkein heti.

( . )
Laiskotus on kova. Nyt kun pääsis viimein siivoamaan kämppää ihan tosissaan kun on remontit ja muut saatu sisällä tehtyä niin ei millään jaksa. Neuvolatäti tosin käskikin huilata loppu viikon kun alkuviikon kasvimaan teko aiheutti kovasti supisteluja. Eilenkin vielä supisteli harkkasuppareita melko helposti mutta tänään ei ole tainnut mokomia olla. Liitoskivut vaan vaivaa ihan pirusti.

Taidanpa siis vaan avata töllön ja ottaa rennosti.

Omena ja Pikku N 33+1
 
Neuvolassa käyty. :)
Rv 32+3 (30+3)
Paino: +600 (+384)
Turvotus: - (-)
Verenpaine: 114/70 (112/74)
Pissa: Puhdas (puhdas)
Hb: 119 (111)
Sf: 27 (27)
Tarjonta: poikki tila (rt)
Syke: + (+)
Liikkeet: ++ (++)

Sf-mitta ei sitten kahdessa viikossa kasvanut yhtään. Alkuun neuvolan täti vähän sitä säikähti mutta hetken päästä alkoi miettimään et syynä taitaa olla kun pikkumies oli kääntynyt poikittain.

Siiseli84 32+3
 
Tanja Mulla neuvolakortissa on tämmönen numero 017-172361


Kiitokset tsempeistä! Tässäpä sitä nyt on 8 pvää jäljellä,huiiiiiih!!! :)

Väsymystä
Täälläkin. On tullu takas päikkäreiden tarve,eilen nukuin 30min. päikkäreitä pitkästä aikaa.


Tupakoinnista Poltin jatkuvasti 7.luokalta asti aina rv 6+ jonka jälkeen lopetin. Nyt kun mies vielä polttaa,röökin katku on kauhee ja tukahduttava :x Mutta silti tekis mieli toisinaan kärventää,enkä voi tietää miten käy myöhemmin. Jotkut paikat on semmosia jossa tekis mieli polttaa,esim. mökillä..Polttareita ja häitä tulossa,joten lonkeroa tulee ehkä juotua tänä kesänä pari tölkkiä ;)



Saunomisesta Ei olla kumpikaan miehen kanssa kovien löylyjen ystäviä,mutta kuitenkin 2-3 krt/vkossa käydään saunassa. Mä istuskelen eka ylälauteilla,mutta melko nopeesti siirryn keskimmäiselle,ehkä 15min. olen saunassa yhteensä. Suihkun jälkeen yleensä tein niin,että menen hoitoaine tukassa lauteille,mut nyt on pitäny tuolla yhdellä reissulla selvitä saunasta. Ykä kyllä innostuu kovin mylläämään saunan jälkeen,ei onneks supistele :)


Ainiin,terkka arveli käsikopelolla eilen että Ykä ois ihan himpun alle 3kg tällä hetkellä..
Jos pitäny sitä n. 200g/vko kasvutahtia viime äitipoli käynnin jälkeen,niin tosiaan ois nyt vajaan 3kg eli pieni on tämä meidän tyttö tai poika syntyessään. Itse painoin syntyessäni viikkoa ennen LA 2570g ja 47cm,mies oli 3900g ja 51cm syntyessään 2pvää LA:n jälkeen..Mutta kunhan on vaan terve!



Eilen piti tämmösiä käydä lastentarvikkeesta :)
Pacifinder hedgehog | Little Garden | Nattou ja Lastentarvike Baby Style Oy - TinyLove Jittering Jay -värinähelistin
Tuo tuttinauhan siili on niin ihku! :)


Vielä pitäs hommata maidonkerääjä,napaan desinfiointiaine ja pumpulipuikot,sekä talkki,sit on kaikki valmiina. On niin kamalan nopeesti menny aika ja tuntuu siltä että onko tässä nyt kaiken varmasti tehny ja ehtiikö enää. Itselle pitäs jotkin lökö-housutkin hankkia joilla kotiutuu sitten.
Nytpä meneekin nää vikat päivät vaan ihmetellessä ja valmistautuessa.


Sit tyhmä kysymys:

Mitä sektio-äiti tarvii sairaalaan? Onko jotain erityistä tai onko jotkut jutut turhia,esim. nämä omat eväät jne.?



Tipetsu ja Ykä rv 36+5
 
Täälläkin neuvolalääkäri takana ja "synnytystapa-arvio". Paikat ei ole kypsyny yhtään niinku arvelinki :stick: ja lääkärin tekemä sisätuskimus kesti sekunnin eikä yhtään tunnustellu, että mahtuuko tulemaan. Siis kun ainaki joillaki on lantiota ja häntäluuta (?) tunnusteltu. Asia ahdistaa mua sen takia, etä siskollani ei ole aikoinaan mahtunut esikoinen syntymään alakautta ja asiaa ei oltu etukäteen huomattu. Synnytys oli tosi tuskanen ja pitkä ja päädyttiin hätäsektioon. En tiedä miten tällaset rakenteelliset asiat sitten periytyy, että voiko itselläni olla samaa taipumusta.

Kun sitten lääkäriltä kysyin, että mahtuuko se nyt tulemaan, niin sanoi vaan, että "eiköhän, kun olet noin pitkä ja vauva ei ole kauhean iso". Näihin asioihin siis perustuen. Olis vaan ollu vähän luottavaisempi mieli jos ois vähän tarkemmin tutkittu.

Enkä siis saanut minkäänlaista painoarvioita. Vähän jäi huono mieli koko käynnistä. Tuntu ihan turhalta.

Ja päivätkin käy niiiiin pitkiksi.Huoh.


Noola ja Pikku-H 35+4
 
Mullakin on pesänrakennusvietti edelleen karkuteilla ja osiltaan sekin masentaa kun tietää ettei siivo pysy päiväunia kauempaa. Keittiötä siivoilen kans koko ajan, mutta sitten kun sen ensimmäisen kupin jättää pöydälle, niin siitä se vyöry alkaa :). Ongelmallista. Enkä ole minäkään edelleenkään pessyt vauvan vaatteita, pian se jää miehen hommaksi :D.

SiinaS 35+2
 
Tipetsu Kiitos <3, mulla ei lue neuvolakortissa kun oma puh.num :D

Ota vaan sairaalaan mitä haluat, kyllä ne eväätkin tulee syötyä, jos ei sektiopäivänä voi niin seuraavana tai tuleva isä voi ne hermostuksissaan ne syödä. Saas nähdä, mulla on 14.6 kontrolli, jos jään vaikka sisään niin sitten mä saatan bongata sut odottelemassa sektiota seuraavana päivänä =) Toivon kyllä, että ei tarviisi vielä jäähä sisään, ja jos tarvii aion pyytää päivän aikaa tulla kotiin valmistelee esikoinen ja isäntä äipän lähtöön.

Mulle sektion jälkeen tärkeimmät oli hyvät alushousut! ja kun maito nousi hiotti niin hitsisti, että sairaalan pöksyjen kanssa käytin omia toppeja ja jossain vaiheessa jo tykkäsin omista mama-housuista/hameista enemmän, ne eivät sektio aluetta niin painaneet. :hug:Tsemppiä ihan tajuna, kyllä on jännät ajat!
 
Minullakin neuvola takana, kaikki oli hyvin vaikkei painoa ollut tullut lisää ollenkaan kahdessa viikossa. On ollut paha olo kun vauva painaa keuhkoja ja vatsaa, joten tiedän etten ole syönyt kunnolla.

Hienoa kulla U2 että vauvasi on nyt oikein päin! Minulla ei ollut vielä niin paljon onnea, mutta minulla taitaa olla myös vähemmän viikkoja kuin sinulla (34+5 tänään). Vauva liikuttaa päätään vielä sivulta toiselle, mutta terkka sanoi että luultavasti hän pian kääntyy pää alaspäin kunhan kasvaa vielä vähän ja tulee ahdasta. Ylimääräinen ultra kuintenkin varattiin viikolle 36. Hyvä näin!

Aurinkoista torstaita kaikille!
 
  • Tykkää
Reactions: U2
Kiva että pääsääntöisesti kaikilla neuvolareissuilla kaikki hyvin!! :flower:

Ruususuulle tsemppiä täältä! Toivottavasti paineet pysyis kurissa!!

Omia neuvolakuulumisia tältä päivältä:
34+3 menossa, kahdessa viikossa olikin humpsahtanut kolmisen kiloa lisää painoa.. :ashamed: (koko raskausaikana nyt siis +5kg..) Mut juon aivan liian vähän vettä niin epäiltiin sit yhdessä et oisko jotain turvotustakin. Sokerit ollu ok vaik on vähän herkuteltukin.. No, parin viikon päästä selviää et auttaako yhtään jos juopi lisää vettä. Verenpaineet 125/86. Pissa puhdas, hemoglobiinia ei mitattukaan. (viimeks 130) Sf-mitta oli 31, ihan käyrillä mennään. :heart:
Edelleen oli rt, sykkeet siinä 135 tienoilla ja liikkeet ++.

Nyt sit 36 viikolla terkka ja lekurikäynti. Ja kuulema 38 viikolla sitten sinne äippäpolille arvioitavaksi. Hui miten tää loppuaika menee äkkiä!! :D

Johanna26 & Patu 34+3
 
U2
Trean2012 juu, 37+2 menossa :) Toivotaan et näin pysyy ja tsemppiä sinulle myös :)
Eiköhän pikkuisesi laskeudu vielä oikeinpäin! Ja tosi hienoa, että sait ultra-ajan, ihan huippua!
Mulle ei edes siitä enää nyt mainittu, mutta kätilö-terkka ja lääkäri molemmat muistuttivat miestäkin, että kun synnyttämään mennään niin KÄSKEE kätilön tarkistaa tarjonnan ;)

Voikaa hyvin!

U2&Köpiel
 
täällä käyty tänään ÄP:llä vaaveli poikittain kaikki muuten ok! käynnistys aika annettiin 21.6
eli juhannus torstaina.että ainakin tiedän missä juhannusta vietän:).käännetään pikkunen
ja puhkastaa kalvot niin ei pääse enään kääntymään. paino arvio on 3200g tällä hetkellä
mut en oikeen usko siihen kuopus arvioitiin kolme päivää ennen syntymää 4500g mut syntymäpaino oli 3800g. että varmaan saman kokoinen tulee olemaan kuin sisko.

huisp&pasus 35+6 huomenna poksuu!! :)
 
Noola: mulle tehtiin esikoisen kohdalta synnytystapa-arvio, neuvolalääkäri tutkaili ensin ja sitten kun kerroin äidilläni olevan ahdas lantio ja häntäluuni murtuneen ainakin kahdesti, niin laittoi vielä äitipolille varsinaiseen arvioon. Siellä tehtiin ihan reilu sisätutkimus ja myös se häntäluun joustavuus testattiin... : /. Niiden lisäksi vielä otettiin magneettikuvat, joissa sitten todettiin lantion olevan ahdas (enkä ole ihan pätkä, mittaa on omasta takaa 172 cm). Ultran painoarvion mukaan vauvan olisi pitänyt tuosta ahtaasta lantiosta tulla tulemaan läpi vaan eipä se koskaan edes laskeutunut ja aikamme synnytyssalissa vietettyä päädyttiin sektioon, sellaiseen puolikiireelliseen. Ja periytyvyydestä, minulla on millilleen saman kokoinen lantio kuin äidilläni. Kaikillahan ei tietenkään välttämättä näin ole.

Tipetsu: sektion jälkeen muistan käyttäneeni äitiysvaatteita vielä hetken aikaa, eivät painaneet ja ylettyivät koko haavan yli. Minulle tehtiin pystyviilto lantiolla olevan tatuoinnin takia.

Meillä on pinnasänky nyt saanut ensimmäisen sijoituspaikkansa makkarissa. Vähän täytyy järjestellä uudelleen tuota huonetta, mutta pikkuhiljaa... Huomenna on vihdoin ja viimein viimeinen työpäivä ja sitten alkaa äitiysloma. Ja siivoaminen sekä pihanlaitto ja pyykkäys ja tavaroiden hankinta ja kestovaippoja ehkä pitäisi tehdä ja ja ja... Ja eräs tärkeä asia, viettää aikaa syksyllä koulutaipaleen aloittavan tulevan isosiskon kanssa.
 
limatulpasta: en oo koskaan huomannu mitään ihmeempää limatulppaa, kun toi valkovuoto nyt välillä on aikas "limaista" muutenkin, sit kun synnytys käynnistyny niin on tullu pyyhittäessä veristä limaa, ei siis mitään vaaleanpunaista vaan ihan punaista limaa, mut se on kuulemma ihan normaalia.

Neuvolakuulumisia:kävin neuvolassa ti kaikki ok, hb oli noussu 120:een (viime kerral 111), verenpaineessa tein vaan omat alhaisuusennätykset 79/55 ja mulla vielä kaikki 3 lastakin mukana, eikä nekään nostanu paineita ylemmäs :O .ei siis ihme et välil vähä heikottanu. Kysyin osaako arvioida kokoa tai lapsivedenmäärää, mut ei osaa kuulemma ( on siis sijainen ja toimii lastenneuvolassa, mut ollu mulla koko raskauden ajan kun äitiysneuvolatyyppi ollu sairaslomalla koko ajan)...no 2:n vkon päästä lääkäri, joka sit kait osaa antaa enempi arvioita. Sf oli muistaakseni 33. raivotarjonnassa oli niin kun ollukkin jo jonkun aikaa, sykkeet 140 paikkeilla.
Tiistaina tein sit vähä lapiokaivuuhommia pihalla...no sehän sit kostautu (ei olis arvannu ;) ) koko seur yön supisteli kipeästi, otin panadolia ja nukuin lämpimät kaurapussit selässä ja mahassa. Onneksi seur päivänä ei enää tuntunu.
Eilen käytii kaupassa ja ostin vauvalle pari pakettia vaippoja, vanulappuja, puhd pyyhkeitä ja tutteja. Sit tänään mun kaveri toi mulle itkuhälyttimensä kun ei tartte enään, meidän entinen ei toimi kunnolla niin kiva että sai kamulta, nii ei tartte uutta ostaa tätä vauvelia varten. Sit puuttuu enää desinfiointiaine niin ois kaikki valmiina ja lipastoon pitää viel kiinnittää hoitotaso, mut sen ehtii myöhemminkin.

ninnax rv 34+5
 

Yhteistyössä