Heinäkuun hellemasut 2012 - MAALISKUU

Brooke, minulla oli rytmihairioita tuossa helmikuun alussa, tosin johtuivat ihan puhtaasti pahasta kehon uupumustilasta... En nukkunut kunnolla n. kuukauteen, meni niin pahaksi etten jaksanut vieda edes roskia ulos vahaan aikaan, kavin toissa ja muun ajan istuin kotona jaksamatta tehda mitaan (mies oli ja on vielakin reissussa, muuten olisi toki jelpannut roskien kanssa jne:)). Jouduinkin sitten 10.2 kaymaan ensiavussa ja EKG:ssa nakyi vaarattomia rytmihairioita. Olen nukkunut paremmin, kaytossa on high risk pregnancy-erikoislaakarin maaraama unilaake jota otan pari krt viikossa seka yleisesti taalla raskauden aikana kaytetty harmiton kasikauppalaake joka itseasiassa tehoaa paremmin.

Hankintoja olen tehnyt jonkin verran... vauvalla on sanky, ns. bassinet-sivuvaunutyyppinen sanky joka tulee omaan sankyyn kiinni ja vauva on helppo ottaa yolla viereen syomaan. Vaatteita on jo liikaakin :)D) ja rintapumpun ostin tosi edullisesti seka kantorepun. Tjaa, hirveasti muuta ei olekaan. Mies tulee talla viikolla 3 kk reissusta kotiin, hommataan vaunut/rattaat varmaan tassa kevaan aikana. En viitsi ostaa paljoa ennenkuin baby showerit ovat ohi (taalla vissiin kaikilla odottavilla aideilla ne jarkataan) kun en tieda mita sielta tulee. Pitaa ennen juhlia rekisteroitya pariin vauvaliikkeeseen ja hommata sitten jalkeenpain ne tarvikkeet mita ei juhlista tullut:). Liikaa harpaketta en haluaisi ostella, lahinna nuo vaunut, sitteri/swing ja amme seka kuumemittari tms pikkujuttuja.

Mites Hellemasut, aiotteko kesto-vai kertakayttovaippailla? Itse olen tata miettinyt ja olen vahvasti kestoilun kannalla, varmaan tulee kertailtua reissuissa, esim. lentojen aikana kun lennan vauvan kanssa tod.nak. syksylla Suomeen kaymaan.

Ainiin, tanaan *POKS*, rv 23+0 :)
 
  • Tykkää
Reactions: Morning Butterfly
Hansman,minäkin olen vahvasti kestovaippojen kannalla,ensiksi periaatesyistä ja toiseksi rahan säästön takia..Hirvittää sellainen,että heittäis joka päivä kilokaupalla muovijätettä kaatopaikalle.Sitäpaitsi kestovaipat on nykyään käteviä,ja niissä on ihania kuoseja.Ja eipähän ole koskaan vaipat loppu kun ne on aina kotona.Lisäksi kestot on varmaan ystävällisempiä lapsen iholle kun muovivaipat.Meidän tuloilla kertisten ostaminen olisi lisäksi aikamoisen vaikeaa.Ja tavallaan tykkään pyykin pesusta! :D Kestovaipat on tosin kalliita monessa paikassa -20 euroa yhdestä vaipasta on tosiaan liikaa- mutta esim. China wholesale-kaupassa ne on halpoja.Käykää kattomassa! :stick:
 
tutista kyllä otan käyttöön,jos huolii,esikoinen ei huolinut lainkaan tuttia,mutta kupus söi vielä reilu 2 vuotiaanakin sitä:D täytyy vain sit vierotuttaa ennen 2v ikää,koska sen jälk.on tuhannesti vaikeempaa!

täällä tullut lunta ihan liiikaaa!!!!! eilen oli semmonen lumipyry koko päivän,lunta tullut ainakin 20cm! eli täys talvi!! keväästä tietoakaan.

kertakäyttövaipoilla mennään täällä.

PS: Vielä ei ole uutta Huhtikuun pinoa,kuka sitä tekeekään;)
 
moikka pitkästä aikaa!

vaipoista ehdottomasti kertakäyttöset. ei musta ole kaapimaan kakkoja pois uudelleen ja se pyykki määrä.nostan hattua teille kuka jaksatte sitä rumbaa :) mä inhoan muutenkin kakan pesua mut pakko se vaan on tehdä.

tutti luultavasti tulee käyttöön!

neuvolassakin tuli käytyä viimeviikolla painoa tullu 2kg mitkä on ainoot tähän mennessä. sf mittaa ei saatu mitattuu pikkunen leikki kilpikonnaa ja oli niin alhaalla kuin pääsi, hyvä ettei vilkuttannu meille samalla taas sydänäänet hukassa naky syke mut ei kuulunnut vartin joutu niitä ettimimään ennen kuin kuuli syke oli koko ajan n.140-150. hb 124 et kaikki ok! sain vihdoin myös paprut kelaan kävin to viemässä ja päätökset oli netissä jo ma et kerrankin nopeeta toimintaa.

mä sitten aprillipäivänä laitoin viestiä tulokkaasta sukulaisille arvaatkaa vaan meniks aprillipilana :)
kaikki meni lankaan mut eilen kävi puhelin kuumana kun en pilaksi sunnuntaina asiaa ilmoittannu :)
nyt kaikki tarvittavat tietää asiasta. asun pienssä paikassa ja inhoan kun nää paikalliset luulee tietävänsä kaikista kaiken. mutta mutta olempahan pystynny salaamaan toistaiseksi raskauden kaikiltä!

huisp & pasus 25+4
 
Hansman kyseli vaippahommeleista ja meillä mennään kertiksillä.

tutti kyllä otetaan käyttöön! jokaisella ollut ja nelkkukelkkukin sen opetteleepi... :)

annales mulla taas suklaanhimo oikein liusääntynyt. eilenkin söin levyn ihan hujauksessa :( ja sokerirasitukseen pitäs aikaa tilailla... huoh.

(.) mun napa on taas ihan sika kipee :/ mahaa repii ihan sikana kun edes kyykkää :( Ja kun ei tolle navalle mitään voi ...se on vain kärsittävä.
Olo on ollut suht pirtee nyt jonkin aikaa, välillä iskee kunnon masis päiviä mutta onneks niistäkin on selvitty.

hankinnat meillä on muksulle jo melkein kaikki. Vaunut ja sitteri puuttuu . ja jotain pikkusälää mm. vaipat. Mäö inhoan jättää kaikki viime tipalle ja mies tietää sen. Ollaan siis yhdessä tuumin hankinnat tehty. :) Mullahan kaikki muksut menny yliajalle mutta koskaan kun ei tiedä... meillä siis 42+1,41+2 ja 40+2.

nyt aamupalan laittoon :p

onona ja nelonen 24+0 POKS!!!
 
Heippis taas :wave:

Jos ei innokasta päivittäjää pinolle löydy, niin minä voisin kyllä päivitellä? Jos vaan joku kertoo, miten se tehdään..?! Ilmeisesti kopioidaan tuo ensimmäinen juttu ja siirretään uuden pinon ekaksi tekstiksi? Täällä tulee kuitenkin käytyä päivittäin ainakin lueskelemassa :).

Aika menee edelleen matelemalla ja on turhauttavaa. Omassa olossa ei mitään. Ei edes pienen pientä flunssaa.

Hankinnat on isoimmat tehty. Turvakaukalo puuttuu mutta se ostetaan serkulta kun on vielä siellä käytössä. Ja siihen sitten matkarattaat. Ja sit sellaista pientä sälää puuttuu, tyyliin talkki ;). Mut pinnis nököttää makkarin nurkassa ja vaunut olkkarissa ihasteltavana. Jos vaikka koiratkin tottuis, kun ne on vähän niinkun osa sisustusta. Hyväkuntoinen sitterikin löytyi kirppikseltä, 5e :D

Maanu ja Kepsu 26+6
 
  • Tykkää
Reactions: LaraT
Hei vaan,
Tulin tänne pikaisen piipahduksen jättämään... Tänään poksuu 23+0 täyteen...
Viime viikolla neuvolassa hyvin vauvalla asiat ja sydämen sykettä pääsi isäkin kuulemaan :heart:...
Sokerirasituksesta ei nyt sitten minulle mitään puhuttu - pitänee tarkistaa asia tänään kun soittelen mahdollisesta hiivatulehdusvastauksesta. Pyysin ottamaan näytteen varmuudeksi... Muutoin neuvoi terveydenhoitaja käyttämään ns. intiimissä kanssakäymisessä liukasteena esim. Aqualan L- tai Ceridal-öljyä, kun limakalvot ärhäkän oloiseksi muutenkin havaitsi... Voihan olla että tämä syynä oireisiin, jota välillä hiivatulehdukseksikin olen epäillyt...
Rautalääkityksellä täälläkin mennään - nyt toistaiseksi otan vain joka toinen päivä Obsidan-tabletin. Ei onneksi vielä ainakaan mahan päälle ole käynyt - vaivana ollut meikäläisellä nuo ärtyneen paksusuolen oireet jo entuudestaan ja ruokavalion suhteen sen takia saanut olla tarkka. :whistle:
Mutta kaiken kaikkiaa positiivinen käynti tuo torstaiaamuinen neuvolakäynti, vaikka terveydenhoitajalla kaverina olikin harjoittelija, joka näin "puolimaallikon" silmissä ei ollutkaan niin selvillä vesillä tekemisistään... Hemoglobiinin ottokin meni uusiksi, kun hempparit mittauksen jälkeen näyttivät ensin 86..! :x
Kovasti on vauva jo potkiskellut ja kummasti on energia riittänyt äitylilläkin vielä... Unentarve on kevättä kohden selkeästi ainakin minulla taasen totuttuun tapaan vähentynyt - ei raskaus tähänkään tunnu vaikuttavan - onneksi ;)... sillä n. 6 tunnin yöunilla on menty taas useampana yönä...
Mutta sanon ehkä osasyynä vaikuttavan sen, että olen jaksanut kohtuullisesti liikkua vielä näihin päiviin asti. =) Lauantaina kävimme miehen kanssa hiihtämässä n. 20 kilometrin hiihtolenkin, bodybalancessa ja uimassa olen käynyt nyt säännöllisesti vielä kumpaistakin 1 x vko... ja tänään porhalsin taasen 8 km:n työmatkan pyörällä töihin - onneksi on nastatrenkaat alla :p...
Mutta tsemppiä kaikille hellemasuille..! Nyt pitää lähteä munmmoja kuntouttelemaan tuonne osastolle yläkertaan - eli "sorvi kutsuu"... - ja Kela:n hakemukset jätetty, joten töissä yritän pysytellä tuohon sovittuun 25.6. saakka ;)

Haave 2010 23+0
 
Hiphei! Tänään saapui äitiyspakkaus <3 Ihania vaatteita ja olen kyllä todella tyytyväinen! Voi kun ei malttaisi odottaa poitsua saapuvaksi että saa alkaa puettamaan :)

Reilun viikon päästä haetaan sukulaisilta vaunut ja pinnasänky ja lisää vaatteita.sit alkais olemaan melkein kaikki, vissiin turvakaukalo ja sitteri pitää hankkia.

Jaanamaria & poitsu 24+5
 
Kirjoiti tuon alempana olevan teksin sinne Huhtikuun ketjuun mutta nyt sitten laitoin vielä tänne..
Että kummassa nyt sitten mammat pyörivät.. ;)

"Heissan!

Päätin nyt sitten kirjotella tänne kun viimeksi kirjottelin ihan alkuraskaudesta..
Olen kyllä ahkerasti lueskellut teidän kirjotuksia
Kun huomasin uuden pinon alla mun nimen niin aattelin tulla kertoilemaan kuulumisia.
Eipä tänne erikoista, kelaan viety äippäpaketti ja -rahahakemus
ja saas nähä kauan menee.. Noh, kohan enne heinäkuuta tulee

Tavaroita ei ole tullut vielä hankittua, sänky ja ehkä jotain muutakin saadaan siskon kaverilta..
Rattaita ja sitteriä kuitenkin ahkerasti katellut.. Olisin niin tahtonut sellasen Disneyn nalle puh mallin,
mutta vörit ovat muuttuneet.. Näin sen vanhan mallin (muistaakseni v.2007..) mutta siitä
on muuttunut se väri.

Mut eipä mulla sen kummenpia.. Voipi olla etten kauheasti kirjottele ennen heinäkuuta,
mut kyllä tykkään lukea, varsinkin kun täällä ihmiset vertailee tavaroita, vakuutuksia ja kaikkea..
Nyt ei muuta kuin oikein hyvää kevään jatkoa ja voikaahan paksusti! "

tuossa alla vielä mun tiedot jos joku laittaa listalle..
Jenkku87 / 24v / ensimmäinen / 25.7 /

Jenkku ja Paapa 24+0
 
Hei kaikki!

Koko maaliskuu vain valui ohi ilman että ehdin kirjoittaa mitään ... mutta samoja juttuja kun teillä muillakin minulla on menossa: kelan päätöstä odotellaan, vaunut ja pinnasänky haettiin tuttavilta (hieno punainen Brio) ja vaatteitakin ollaan jo saatu jonkun verran ystäviltä ja sukulaisilta. Olimme jo ehtineet antamaan pois melkein kaikki vauvatavarat kun isot lapset ovat jo 7 ja 5, mutta nyt saamme muilta uutta tilalle. Kierrätys kannattaa!

Viikkoja on nyt 25+5 ja vauvalla kaikki on hyvin. Itselläni on paha iskias, valitettavasti tuttu vaiva edellisistä raskauksista. Pääsin fysioterapeutille viime viikolla, ja hän olisi aloittanut sairasloman heti, mutta päätimme työnantajan kanssa, omasta toivomuksestani, että teen lyhyempiä päiviä ja työskentelen kotona, jos se auttaisi jaksamaan. Se tuntuu paljon paremmalta, onneksi on ymmärtäväinen työympäristö.

Sokerirasituskin on tuolssa kahden viikon päästä, hirvittää. Teillä muilla taitaa olla aika vaihtelevat kokemukset asiasta.

Hyvää pääsiäistä kaikille!
 

Yhteistyössä