Heinäkuun Hellemasut 2012 - TAMMIKUU

Iltaa Hellemasut :) ja tervetuloa paljon uusille Hellemasuille :) meitä alkaa olla paljon :)

Kuulumisia ja Omaa napaa: Täälä alkais olla flunssa aikalailla selätetty toivon mukaan rittiki tuo melkeen 2 viikkoa sairastelua :( Tuntuu että on niin rapakunnoski ku ei oo voinu jumpilla ja salilla käydä jospa ens viikolla jos pystys meneen :) Täälä kans pilitettiin eilen ja tänään, eilen katottiin leffa harjunpään ja Pahapappi kauheen raaka leffa pitihän siinä pillittää :( sitte tänään mies lähti kotonaan käymään yheksi yöksi äitilleen pilkkoon poltto puita yms. Tulihan siinä kauhee vollotus ku se lähti vaikka yks yö eros vaan pitää olla ;( Ollaan oltu niin tiiviisti nyt kyl yheski että tekee pieni yksin olo kummallekki hyvää :) vaikka oon täälä nyt niin yksinäistä vaikka kuin yrittäs nauttia tästä hijasuudesta :/ Mutta sitte loppu kesästä ei oo enää hiljasta :) on elämää :) <3

Vitamiineista: Mä alotin syömään Multitabsin raskaus plus vitamiineja se on monivitamiini-hivenaine-maitohappobakteeri valmiste sen lisäksi ei tarvitse syödä enää lisä D-vitaminia tablettina tietenkin ruuan mukana sitä sitten saa.

harrastuksista kun vauva syntyy tai vauvat : Oon ajatellu ainaki sitä vauva uintia ja sit Muskaria varmaan ku itekki oon tosi musikaalien pienestä asti lauleskellu ja soittanukki joitaki instrumentteja. En oo vie yhtä ottanu selvää missä niitä on mutta ne thii sitte ku vauveli tai vauvelit on syntyny. Täälä oulus on varmasti ihan hyvin tarjontaa noista harrastus mahdollisuuksista :)

Mies ja lapsenteko: meillä oli jo ihan seurustelun alku vaiheesta selvää kumpiki halus lasta ja lopetinkin jo 3kk seurustelun jälkeen ehkäisyn ja heti ekalla kertaa sillon tärppäs mutta sitte tuli se keskenmeno :( mutta tällä kertaa toivotaan että paremmalla Onnella :)

Yövuoroista raskaus aikana: Mä tein sillon ku oli se eka raskaus viimme keväänä joka pääty sit keskenmenoon niin yö vuoroja olin tykänny ennen tehä niitä ja ei oo ollu ongelmia nukkumisen kans mutta oli se aika tuskaa kauheena oli pahoivointia yön aikana ja väsytti enemmän ku normaalisti mä sit sillon lopetinki ne yö vuorot. Mutta nyt ei oo sitä ongelmaa ku on onneks päivä työ ihanaa ku on illatki aina vapaana ja viikonloput ihan luksusta ku melkeen 5 vuotta teki 3 vuoro työtä :)

Siinäpä varmaan ne asiat mitä nyt mieleen tuli ja niin Onnea vielä hyvistä Ultra kuulumisista kaikille <3

Nennu ja Pulputtaja (t) 9+3rv <3 (varmaankin ainakin varhais ultran mukaan)
 
Iltaa!

Sellaista se äitiys on että on krooninen huono omatunto, jo lähemmäs 15 vuotta olen kärsinyt siitä. Oon muutenkin aika stressikone :D

Harrastuksista vauvan kanssa en osaa sanoa, kolmen ensimmäisen kanssa käytiin vauvauinnissa mikä oli kyllä mukavaa mutta menee nyt tässä elämäntilanteessa turhan hankalaksi. Esikoisen kanssa käytiin myös muskarissa, ihan ok. Mistään mammakerhoista en kamalasti välitä, eikä vauva niistä saa irti kuin kaikki liikkeellä olevat taudit niin jäänee väliin.
Vauva- ja taaperojumpassa olen käynyt näiden pienimpien kanssa ja se on kyllä ollut kivaa :D

Pienemmätkin lapset tietää nyt että meille tulee vauva, 2v on ihan innoissaan kun hänestä tulee isosisko, saa nähdä jatkuuko into vauvan synnyttyä... Muille vauvojen tulo onkin jo tuttua kauraa.

Maanantaina alkaa taas arki: koulut ja puistot alkaa, ihanaa! I :heart: arki

kuures 13+4
 
  • Tykkää
Reactions: Nennu_87
Kiitos Britalle paivittelyista! Unohtui tuo LA laittaa...eli jos kehtaat niin paivittaisitko minulle LA 30.7 .Kiitos!:)

Huhhuh...karsin unettomuudesta ja tama raskaus ei ole kylla hirveasti helpottanut unettomuutta...ajattelin etta raskaushormonit vasyttaisi ja saattaisin jopa ottaa paivaunia joita en normaalisti koskaan nuku... Eipa mennytkaan sitten niin, viime yona olin valveilla viela klo 7 aamulla...herasin pari tuntia sitten 5 h unien jalkeen. Kello 14:40 ja torotan taalla aamiaisen syoneena aamutakissa... toivottavasti saisin kunnon unet tana yona!:(

Lemmikeista: Meilla on 3 koiraa, uskon etta kaikki ottavat tulokkaan hyvin vastaan. Alussa on hyva kun vauva ei liiku, kerkeavat tottua kunnolla. Vaikka ovatkin kiltteja tapauksia, en jata vauvaa koirien kanssa keskenaan kun koskaan ei tieda miten koira reagoi jos vauva vaikka repaisee hannasta tms.

Minkaanlaista huonoa omaatuntoa en ole kokenut... toki harmittaa niiden puolesta jotka esim. raskautumisen kanssa kamppailevat tai joille tullut keskenmenot tms ikavaa... En osaa kuitenkaan ajatella etta meidan raskaus olisi keltaan pois. Koetan nauttia taysin rinnoin, varsinkin nyt kun eka ultra ohi ja viikkokausia kestanyt huoli siita etta onko kaikki hyvin on vaistynyt kun ultrassa oli kaikki ok. Olen jonkinverran stressaavaa ja masentuvaakin tyyppia ajoittain ja koetan tietoisesti pitaa nyt mielen iloisena ja onnellisena--minulla on ihana mies ja vauva tulossa, mitapa muuta voisikaan enaa toivoa:heart:

Nyt koetan kasata itseni ja saada vedettya vaatteet niskaan ja kayda parissa kaupassa pyorahtamassa. Kahvia tekisi mieli mutta en uskalla lahemmas klo 15 enaa juoda naiden unien takia... Olen kupin pari paivassa juonut (joko tavallista tai kofeiinitonta, joskus teen naiden kahden sekoitusta jossa kofeiinia on n. puolet normikahvista:))
 
Iltaa
Täällähän taas kertynyt luettavaa:)ite ollu hiljaiselolla ja tyytynyt vaan lueskelee..ollu semmoin saamaton fiilis:D
OMA NAPA,töissä menny hyvin vaik ei se aamupala vielkää tykkää pysyy hirveen kauaa sisäl,turvotus jotaa aivan kamalaa:/toiv loppuis nopee ja tulis se ns oikee masu esille...
Työkaverit ottanut hyvin tän mun raskauden ja aina käy silittää masuu ja kyselee et joko potkii:Dkoht pääsee vastaa myöntävästi
Ootan "kauhulla" ekaa ultraa joka sattui juuri 13 päivä perjantai!ei en ole taikauskoinen mut silti;)
HANKINNOISTA, kaveri laitto kassillisen vauvan vaatteita muaa tuossa yks päivä jo aj itsekin niiin kauheest mieli ostella kaikkee mut ehkäpä jaksaa sen ajan et pääsee rakenneultraan ja sais vähä varmuutta.

KUKAAN käyny siin seulonnassa?itse haluaisin mut riski menettää vauva lapsivesitutkimuksen takia oia aika karua kun kummiski yritys ollu kova tälle ekalle ja kestänyt tovin niin ei haluaisi mitään riskiä ottaa!Varmaan riittää se et ne utras kattoo sen niskaturvotuksen?

T Mimmu ja nyytti 10+3
 
Heipsun, tuolla ekalla sivulla luki kohdallani että la.ta ei vielä tiedossa, mutta kyllähän se on , 6.7 olisi se päivä <3 ! joten jos minut voisi sijoittaa oikeaan koteloon ;) !

Mites ne meneekään nää "tyttö ja poika sykkeet" kotona oon dopplerilla lähes joka päivä kuunnellut ja pyörinyt 153/154 ja joskus 148 paikkeilla mutta ei alemmas.
Oliko se niin että yli 150 niin tyttö alempi poika vaiko toisinpäin , ja onko kellään pitänyt paikkaansa millään tavalla :) ? ihanaa odotusta kaikille ! <3

- rv 14+2 :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: MySweetBaby
Hellou kaikki masun kasvattajat!

mulla neuvola tiistaina siellä kuulen sitten veriseulan tulokset. vaikka kyllä tiedän jo että punktioon ollaan menossa.niin on menty edellistenkin kanssa. mun mielestä se keskenmenon riski on niin pieni niin ei tulisi mieleenkää jättää sitä sen takia väliin.
tulos tietenkin mietityttää ja jännittää kyllä paljon. mulla luku laskee iän takia.
saahan ainakin tietää varmasti sukupuolen. :)

sukupuolesta. mä haluaisin pojan! on jo kaksi ihanaa tyttöä. olen oikeestaan siitä saakka kun lapsi on ollut haaveissa toivonnut poikaa, tai oikeestaan ei olis mieleenkään tullu että olisin tytön saanut. pikkutytöstä asti poikia vaan haaveissa. sisko piti saada tytöt ja mun pojat. nimetkin valittiin sillon jo. (siskolla 3poikaa ja 1tyttö)
mutta kun kuulin tytöstä niin heti tuntui siltä että semmonen sieltä pitikin tulla :).

nyt pitää mennä vaipan vaihtoon :(

HUISP& PASUS 14+2
 
Huomenta! Nyt tulee vaan omanapaista tekstiä.. Toivottavasti joku jaksaa lukea..


Huomasin eilen että vasenta rintaa vihloo. Se tuntuu lähinnä kainalon puolella ja vihlonta tuntuu kuin se menisi rinnan "läpi". En ole uskaltanut oikeastaan koskaan tutkia itse rintoja koska en tunnista onko jotain möykkyjä vai ei..
Nyt varsinkin kun rinnat muutenkin arat,niin niiden näpläily ei tunnu kivalta.

Eilen tosiaan illalla huomasin tämän vihlomisen. Yhdessä kohdassa tuntuu tuo vihlonta. Samanlaista vihlontaa oli silloi kuin aloitin lapsettomuushoitoihin lääkkeet. Olin silloin ihan paniikissa. Kipu tuli oikeastaan vasta hoitojen jälkeen. Lääkäri sanoi kuitenkin puhelimessa ettei tuon vihlonnan perusteella kannata pelätä. Se jäi sitten siihen,en siis koskaan käynyt vastaanotolla. Tuosta aikaa on 5kk.. Nyt tuo kipu tuli eilen takaisin eikä vasemmalla kyljellä pysty nukkumaan jos rinta jää puristukseen.
Alkaa vihloa ja tuntumaan kuumottavalta.
Rintalastan kohdalla tuntuu myös kipua syvän hengittäessä.

Kamala kun menin lukemaan netistä raskauden aikana todetusta rintasyövästä. Monissa paikoissa lukee että raskaus tulisi keskeyttää ennenkuin voidaan aloittaa hoidot..Kamalaa!!!

Huomenna neuvolalääkäri. Kannattaako sille mainita asiasta? Puttuuko se milläänlailla asiaan?Entä saako sinne ottaa miehen mukaan?

Meillä suvussa mummoni siskollla ollut syöpiä,rinnoissa,aivoissa jne. Kuoli joitakin vuosia sitten.
Kauheeta.. Aiemmin en muiden rinnan kipuilijen takia ole syövän riskiä ajatellut raskauden aikana,mutta tuo vihlonta taas pelottaa,sama kuin 5kk sitten..


Tipetsu 15+1
 
Tipetsu tuskin sinulla syöpää on. En usko ollenkaan. Tuo rintojen vihlominen voi johtua myös rintalihaksen jännityksistä tms. Totta kai kannattaa mainita asiasta neuvolassa. Voi olla monta muutakin asiaa, jotka aiheuttavat vihlontaa. Ja totta kai saat ottaa miehen mukaan! :) Ja jos sinua vaivaa tuo asia niin eikun vaan hankit joko yksityiselle ajan rintojen ultraukseen tai saat sinä ultraan lähetteen vaikka tk:stakin kun vaadit. Eipähän tarvi miettiä ja sillä näkyy kaikki möykyt takuuvarmasti. Ei varmaan tunnustelu olekaan niin hyvä idea kun muutenkin nyt raskaudessa tapahtuu muutoksia rinnoissa.

ON: täällä ootellaan ultraa, olis ens tiistaina. Paha olo on onneksi alkanut helpottaaan. Luojan kiitos sillä ens torstaina pitäis jaksaa lomareissulle lähtee kaukomaille.
 
Tipetsu Tuskin on mitään vakavaa, mutta pyydä ihmeessä neuvolalääkäriä tutkimaan samalla rinnat.

Harrastuksista esikoisen kanssa käydään srk:n perhekerhossa ja ollaan kovasti tykätty siitä. Aiemmin käytiin mll:n perhekahvilassa, jossa oli myös mukavaa porukkaa, mutta päivä vaihtui meille hankalaksi. Lisäksi ollaan kokeiltu taapero-jumppaa, mutta se ei ollut meidän juttu ollenkaan. Esikoinen käy myös isänsä kanssa isi-lapsi parkissa. En tiedä miten ensi vuonna, kun tämä vauva syntyy. Luultavasti suunnataan samaan perhekerhoon ainakin. Lapsen kanssa harrastaminen on tosi kivaa, mutta meille ei oikein sovi säännölliset menot, kun luentoja on milloin sattuu. Toivon saavani kuitenkin opinnot siihen vaiheeseen, että voisin pitää ihan kunnollisen äitiysloman tällä kertaa. Palaan sitten gradun pariin sen jälkeen.

Tiitulainen Huomenna olen menossa taas kerran kilpirauhaskokeisiin. Minun perheessä kaikilla naispuolisilla jäsenillä on kilpirauhasen vajaatoiminta (paitsi minulla) Tämä raskaus on muutenkin niin väsyttävä, että se tästä enää puuttuisi.

Sykkeistä poika vai tyttö? Itselleni sattui esikoista odottassa, että kun olin rv 37+ sikiön sykkeet alkoi heitellä kovasti välillä 100-170 ja vietin yön synnärillä tarkkailussa. Seuraavana päivänä ylilääkäri tarkasti käyrän ja totesi, ettei siinä ollut mitään hätää, vauvan täytyy vaan olla poika, kun sykkeet heittelee noin kovasti. Poikahan se oli:)
 
Tervetuloa joukkoon MySweetBaby! :wave: Nii,mulla on kyllä toive tytöstä! Varsinkin kun ekassa ultrassa (myös 3D) luvattiin varovasti tyttöä.Siitä asti olen antanut itseni nauttia pikku mekoista jne..ultraan asti ajattelin,että se on poika! Seuraava lapsi sais kyllä mielellään olla poika,olis kiva että perheessä olis sekä tyttö että poika.2 tyttöäkin olis kyl kiva,mut miehen kannalta olis kiva et olis poikakin.Vaikka ei hän ole puhunut mistään poikatoiveista..eikä tyttötoiveistakaan kyllä! Hyviä vointeja kaikille hellemasuille! :wave:
 
  • Tykkää
Reactions: MySweetBaby
Hei vain! Ihanan ison ketjun olette saaneet aikaiseksi! Taitaa kesäksi olla tulossa taas paljon vauvoja Suomen maahan.

Minäkin tulisin mukaan. Pikkukakkosta odottelen ja LA on 11.7.2012. Edellinen syntyi 10.6.2010, joten ikäeroa tulee 2,1 vuotta. Esikoinen on poika ja on tällä hetkellä päivähoidossa.

Hauska tutustua teihin! Onko ollut muuten suunnitteilla siirtyä Facebookin puolelle jossain vaiheessa?
 
hui kamalus täällä on nii tiuhaa tahtia tätä tekstiä koko ajan ettei meinaa yhtään mukana pysyä ;) Tuolla edellisessä ketjussa oli niin kovin hiljaista. ! Ihanaa MySweetBaby että joku muukin odottaja täällä on näin nuori, kun itelläkin vasta 20vuotta mittarissa :)

Onko muilla ollut ihmeellisiä unia raskaudesta,keskenmenoista tai synnytyksestä ?
Itse nähnyt mitä kummallisempia unia että oon ollu synnyttämässä ja lääkärit onkin lähteneet kesken kotiin, tai että oon unohtanut lapsen sairaalaan ja mitä kaikkea ! :D hurjaa.

ja ihana idea toi facebookkiin siirtyminen, näkis sitten vähän naamoja ja pääsis vertailemaan masukuviakin kun niiden aika koittaa ;)
 
  • Tykkää
Reactions: MySweetBaby
tiitulainen: Se mustikoilla ja punajuureilla jne. maalaaminen oli värikylpy :).
Itse olin esikoisen kanssa sellaisessa ja tykkäsin. Nyt en ole suunnitellut mitään harrastamisia. Esikoinen täyttää pian 2 ja olisi kiva keksiä hänelle jokin harrastus, musiikkia ja liikuntaa. Taitaapa vasta suurinosa harrastuksista alkaa vasta 3 vuotiaana.
En ole oikeastaan suunnitellut -mitään- uudelle tulokkaalle. Jotenki vieläkään ei ole niin varma kaikesta, vaikkei mikään riskiraskaus olekaan menossa. Mietinkin ettenpä ole kauheasti mainostanutkaan raskauttani, kaikki ystävänikään ei sitä tiedä :).

Siinas 13+5
 
Ne keillä on jotain tyttö/poikaoloja, niin mistä teille tulee ks olo?

Meillä olot on tullut siitä, kun avopuolisolleni on joku "ennustaja" joskus sanonut että tyttöjä tulee ja ollaan sormuksilla katsottu ranteen päältä ja tyttöä on luvattu. Seuraavassa ultrassa se sitten selviää :)

Lemmikkit Meillä on pieni englänninkääpiöterrieri. Se näki ensimmäistä kertaa pienen vauvan jouluna ja ei ollut moksiskaan vähän kävi nuuhkaisemassa ja antoi olla. Isompiin lapsiin onkin tottunut. :)
 
Meille myös tuo sormustesti näyttää molemmille kahta tyttöä. Mies, äiti ja ystävä on varmoja että meille tulee tyttö mutta itsellä ollut viikon ajan jostain syystä poikaolo ihan täysin. Haluaisin kyllä mahdollisimman pian tietää kumpi tulee :) Rakennetaan parhaillaan taloa ja tytön huoneeseen olis löytynyt jo ihan huippu tapettikin :)
 
VanillaNinja Itse mietittiin ensin että haluamme kaikki mahdolliset tutkimukset. 3 vuoden yrityksen ja monien hoitojen jälkeen kun vihdoin ja viimein raskaana ollaan niin päätettiin ettei mitään riskejä oteta. Työreissujen vuoksi jäi verikokeessakin käynti eli me käydään vain nt-ultrassa.

Mies on halunnut aina useampia lapsia eli meillä ei ole tarvinnut miestä odotella/suostutella, onhan meillä tosin ikääkin jo. Kohdunulkoisen raskauden jälkeen (viime kevät) olin itse valmis luovuttamaan, mutta lupasin lopulta miehellä että vielä vuosi hoitoja, sitten en kyllä enää jaksa.

Imetys En ole edes ajatellut tähän vaihtoehtoja, luonnollisimpia asioita ja toivon että kaikki sujuu imetyksen suhteen ok. Toisen lapsen kanssa jouduin omien lääkitykseni vuoksi pitämään 3 viikkoa imetystaukoa, kun vauva oli 2,5kk, mutta onneksi pystyin tuon jälkeen jatkamaan imetystä.

vaunutOlen katsellut Brion Happy -sarjaa, mutta jossain vaiheessa käydään varmaan liikkeissä kiertelemässä. Haluaisin yksväriset, mutta en mustia.

harrastamisestaVauvauinnissa olen käynyt edellisten kanssa eli siihen yritän miehenkin innostuttaa :)

sukupuolesta Meillä on kaksi poikaa, jotka asuvat puoliksi isänsä luona. Jotenkin poikavauva on ajatuksissa enemmän. Mulla ei ole tyttö-eikä poikaoloa, eikä haavetta. Miehelle tämä on ensimmäinen ja aika varmasti myös viimeinen rankkojen hoitojen vuoksi eli hänellekin ihan sama.

jag78 rv 11+2
 
Kiitos vaan teille,jotka vastasitte mun rintasyöpä epäilyyn.. Nyt ei oo taas tuntunu miltään kun laittoi liivit aamupäivällä päälle..Jospa ei ois vakavaa..


Tyttö- tai poikaolosta Mulla on ollu alusta asti poikaolo ja syynä tuohon oloon on intuitio. Esikoista kun odotetaan,niin muihin raskauksiin en pysty vertaamaan. Jotenkin vaan on sellanen olo,että poitsu ois tulossa. Meille on kyllä ihan sama kumpi tulee kunhan on terve. Aina toki olen toivonut tyttöä,että saa tyttöjen juttuja touhuta jne. mutta jotenkin nyt en "uskalla" edes toivoa tyttöä,niin vahva poikaolo on ja olen varma että poika tulee...


Harrastuksista Jaa-a,kiva ois tietysti jotain vauvan kanssa puuhastella,varmaan vauvauinti vois olla kiva. Ehtiihän sitä sitten miettiä..


Onko muilla selkäkipuja? Itselläni ne tulivat mukaan kuvioon eilen. Olen siis kaupassa töissä ja kun kassalla joutuu istumaan tai seisomaan jopa 3h putkeen,kipeytyy/väsyy selkä todella,sitten ei ole enää hyvä olla mitenkään päin eikä siihen auta muu kuin makoilu.. Rupeapas kassalla makoilee.. Äkkiä näkyy naamasta jos ei ole mukava olla..
Noh mä todella odotan äitiyslomaa,motivaatiota ei ole nimeksikään..
Muuten..: Koska äitiysloman alkamisen virallisen ajankohdan saa tietoonsa? Rakenneultran jälkeen tms.? Pitäs töissä sumplia talviloman siirtoa ja jos sais kesälomia pidettyä ennen äitiyslomaa,niin eipä tarviis ku n. 3kk enää riutua töissä! :) Olen kyllä varma että LA siirtyy eteenpäin rakenneultrassa,koska tämä nykyinen 30.6.2012 tuntuu hassulle. Siis se että nyt menossa rv 15+1 ja jos tuota aikaa yrittää sovittaa kiertoon ja ovikseen (jonka bongasin 100% varmuudella) ei ne käy yksiin yhtään... Periaatteessa ei mitään merkitystä edes lomien siirtelyynkään,mutta kuitenkin..
Mulla ois talviloma vkolla 15 ja sitten heinäkuussa ois 3 vkoa kesälomaa,niin aattelin josko sais siirrettyy loman vkolle 17 ja perään 3 vkoa ,vkot 18-20 lomia vielä ja jos ois uskominen kelan laskuriin,niin äippäloma alkais 25.5.12 eli vkolla 21 alkais sit äippäloma...
En mä jaksa olla lomalla ja sit muutama viikko töitä ja sit äippäloma. Jäisin nyt jo pois jos ois mahdollista! :)
 
Viimeksi muokattu:
Moi!

Lista jälleen päivitetty.

Tipetsu Tuosta rinnan vihlomisesta. Todennäköisesti ei mitään vakavaa, voipi olla että esimerkiksi raskaushormonit saa aikaan muutoksia rintakudoksessa/tiehyissä ja kipu johtuu siitä. Mulla on ollu kans vihlontaa rinnoissa aiemmilla viikoilla, tosi ärsyttävän tuntoista. Mutta ota puheeksi neuvolalääkärin kanssa, saat ammattilaisen mielipiteen ja varmennuksen asiaan ettei ole mitään pahempaa.

(.) Huolissaan, huolissaan... Huomenna ultraan.

Brita ja salarakas 14+5
 
Heippa hellemasuilijat!!!

unista juup,on tullut nähtyä mitä erikoisempia unia..synnytyksistä ei,eikä vauvoista muutenkaan,mutta muuten ihan kummallisia!

harrastuksista käyn kuopuksen kanssa nyt perhekerhossa ja aletaan käymään sit vauvan synnyttyäkin,sekä kupus käy 2 krt viikossa yksin kerhossa,jolloin saan olla sit vaavin kanssa kahen,esikoinen on koulussa.

selkäkivuista muutaman kerran on jomottanut alaselkää,mutta ei kummemmin.

sukupuolesta toivotaan miehen kanssa poikaa,mies enemmän sillä tämä on viimenen lapsi,ja kaksi tyttöä jo löytyy,mutta toisaalta mulle ihan sama,kuhan olisi terve:heart:

Nyt kaksi kertaa kuullut dopplerilla äänet,ja syke lukemat heitelleet siinä 130-160 välillä..on se vaan niiin ihanaa kun saa kotonaankin kuulla,vielä ei ole ,meinaan liikkeet tuntuneet tai ainakaan vahvistuneet,no odottelen vielä pari vko,sit varmaan vahvemmat n.16rv

onko kukaan miettinyt jo synnytystä?
Kun mulla oli tosi kivulias kuopuksen synnytys,olin ensinnäkin kuumeessa,ja sit ilman puudutusta,kun ei keretty antamaan...se oli jtn.kauheaa,sattui:|
Mutta nyt toivon spinaali puudutusta,sen voi antaa vain aikasemminkin synnytäneelle,sisko sai sen ja sanoi että ei tuntunut missään.
Ja muutenki kaikki ne tekemiset ennen synnytyssaliin siirtymistä oli jotenkin niiin ihmeellistä,ja kaikki piuhat mitä kiinnitettiin sekä muhun että vauvaan,salissa,niin olin aivan puulla päähän lyöty, olen siis saanut esikoisen sektiolla.

PTT 13+4
 

Yhteistyössä