Heinäkuun Hellemasut 2012 **TOUKOKUUSSA**

MiNi87 toi paketti maksoi joku himpun päälle 1300e. Listasta unohdin ainakin isofix-telakan istuimelle. Pinnasänky (brio three) oli tarjouksessa, rintapumppu oli tarjouksessa, samoin isofix-telakka oli tarjouksessa. Lisäksi kun osti ton Brio Go ratasosan ja vaunukopan, sai ton turvakaukalon kaupan päälle :)
Ja Lastenturvasta tilasin netistä. Toimitus 0e jos otti matkahuoltoon tai lähikauppaan (siwa, valintatalo, euromarket), jos olis ottanut matkahuollon kotiinkuljetuksen olis maksanut 5e.
Aika kohtuullisen hintainen paketti omasta mielestä, kun olin niin tarkka millaista tavaraa haluan. Pinnasängyssä esim piti olla helposti laskettavissa toinen laita, koska olen itse sen verran lyhyt. Käytettynä noita brion pinniksiä tuntu olevan tosi vähän, samoin vaunuja tuli ihan satunnaisia vastaan ja nekin meni nenän edestä :)

Lisäys: listasta oli unohtunut myös Brio bed rocker/vyssan lul-keinutassut :)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: MiNi87
menkkamaiset kivut joku niistä kirjottikin ja itsellä oli eilen,mietin vaan et vieläkö voi olla kohdun kasvukipua vai mitä se on. mulla ei oo mielestäni tullu yhtäkään supistusta viä tässä raskaudessa. ekastaki tuli ensimmäinen sillon kun sain käynnistys lääkkeet :)
jännityksellä tässä vaan alkaa seuraileen kaikki mahdollisisa vihlasuja sun muita "oireita" :D

tyroksiinia kans syöty puolestavälistä ja tänään taas kävin kontrollissa,eipä viimeks ainaka ollu tehny lääkkeet mitään noihin arvoihin,tiedä sitte mitä meinaa. mun annostus on kyllä vaan 25 mikrogrammaa.

tänään taas järkkäileen kirppis pöytää,oon sitte niin innostunu siitäKIN hommasta,onneks on lähistöllä mukava kirppis! ja ikean sinisiä kasseja on vielä vaikka kuinka ja monta autotallissa,sen lisäks miehen isovanhemmat muuttaa omakotitalosta 23v jälkeen pois niin tässä jobbailen niitten kamoja samalla pois :) tekemistä sekin.
 
painoarvio nyt 2,66kg ja sit LA 3,6-3,7kg.mä kyl varaudun henkisesti jo 4,2 kiloon..sen verran heitelly noi arviot oikeasta syntymäpainosta kavereilla :D kuulemma mahtuu hyvin tulemaan ja pää on jo kuopissa :) oli kiva yllätys että lääkäri katsoi 4D ultralla kuinka pieni maisteli lapsivettä, ilmeili ja imeskeli peukaloaan ja antoi kuvatkin.. samalla reissulla haettiin turvakaukalo kun isi tahto ostaa :D ..kunhan vaunut tulee niin kaikki on valmiina:)
 
Viimeksi muokattu:
Jaahas jos vähän nevvolakuulumisia tältä päivältä.

Hb 125 (4 vkoa sitten 138)
RR 133/76 (123/70)
Pissa puhdas
Kohdunpohjan kork. 27,5cm
Paino +295 (+248)
Turvotus -
Tarjonta rt
Syke 145
Liikkeet ++

Sain lisäksi täytettäväksi jonku paperilapun imetyksestä että mitä toivon/odotan imetykseltä. Siitä kuulemma keskustellaan seuraavalla kerralla. Parin viikon päähän laittoi seuraavan neuvola-ajan terkalle ja sitten varattiin myös viikolle 35 lääkäri joka tekee synnytystapa-arvion. Lisärautaa en kuulemma tarvi tässä vaiheessa, sanoi että hemoglobiini on näillä viikoilla alhaisimmillaan.

Kokeili sitten tarjontaa käsin ja löysi pään tuolta alhaalta keskeltä ja heti sai vaavilta vastaukseksi potkuja. Samoin sitten dopleria monotti :heart:.

RauRau ja pörriäinen 31+3
 
heinävauva: mulla ei ole tuo sektiokohta kipuillut tms. lainkaan. Ja se ultrattiin tuossa muutama viikko sitten mun pyynnöstä ja kaikki näytti ok:lta. Kaverilla oli tyyliin vain reilu vuosi välissä, kun synnytti alateitse sektion jälkeen ja hänellä oli lääkäri koko ajan sitten siinä paikalla. Kaikki meni hyvin. Kyselin myös tarkkaan noista riskeistä ja ilmeisesti ne on todella pienet, mutta käynnistyksessä (ainakin meillä) käyttävät vain "palloa", koska se on ns. hellävaraisempi. Tosin yksi kaveri oli saanut sitten tipan, kun ei ollut alkanut tapahtumaan mitään.

Alkoi kiinnostamaan nuo kilpirauhasvaivat: mullakin välillä sydän lyö tuhatta ja sataa ja jopa rytmihäiriömäisesti hetkisen aikaa, tosin aika harvoin, mutta kuitenkin. Pitäisköhän pyytää ottamaan nuo kilppariarvot? Mitä haittoja siitä voi olla? Korjaantuuko tilanne yleensä synnytyksen jälkeen?

Ja taas kuukausi vaihtuu.. Lähenee, lähenee :)

Mirella_36&Mussu
 
heinävauva Kirjoittelen nyt vielä tänne pinoon, vaikka kerkesin sen tehdä tuonne toiseenkin jo; Mulla oli ekan sektion jälkeen 8,5 v uuteen synnytykseen ja meni käynnistämiseen, arpea ei ultrailtu ennalta, vaikka välillä vähän lievästi kipuili, tosin sitä cyteciä(tms ) en saanut kuin 1/4 tab 2 x, ja sanoivat ettei enempää laita koska mulla sektio alla, ja sen jälkeen laitettiin ballonki, joka sitten käynnistikin synntyksen tosi tehokkaasti parissa h, sekä sain sitten synnytyksen edetessä oksitosiinitipankin kun loppuvaihe hidastui niin paljon(tosin meni loppumetreillä kiireelliseen sektioon, mutta ei liity tuohon edelliseen sektioon mitenkään). Nyt tässä raskaudessa on kohdunseinämää ja arven kohtaa ultrattu, koska kipuilee tosi paljon ( nyt vuosi edellisestä sektiosta), kohdunseinämä ohenunut 4 mm:n, ja 2,5 vkon kuluttua katsotaan uudelleen, alle tuon 2 mm ei käsittääkseni päästetä kun mulla vkoja jo tän verran, vaan sitten menen sektioon jos alkaa näyttää siltä ennen varsinaista suunniteltua päivää.
 

Yhteistyössä