Heinäkuun hellemasut 2013 * Helmikuussa *

Meillä olis 4.3 rakenneultra ja kyllä jänskättää jo vaikka tuntuuki että tuonne on vielä ikuisuus :)

Sit semmosta piti kysyä että olettako aikeissa mennä perhevalmennukseen ja ne joilla lapsia jo ennestään niin minkälaista sielä oli ? Meille olis tällä viikolla tarjolla tuota perhevalmennusta, hellu ei oo kovin innoissaan ajatuksesta :D
 
Minä myös esikoisen odottaja :) Liikkeitä tuntunut ehkä max parisen viikkoa. Koko viime viikon tuntui liikkeitä joka päivä ja tosiaan itelkin just liikkeet tuntuu silloin tosi selvästi jos esim. housut vähän painaa tuota alamasua.

Rauta-arvot varmaan myös aika alhaiset kun nyt olen ollut niin väsynyt. Noo mulla on keskiviikkona lääkärineuvola niin kyllä ne varmasti sielt sit määrään rautakuurille.

Rakenneultra on jo ensi viikon keskiviikkona elikkäs 13.2 :) Odotan jo niin innolla. Haluan ehdottomasti tietää sukupuolen ja onneks tuo mieskin sen haluaa tietää!

Mandarii ja vaavi 19+0 riks raks poks
 
Viimeksi muokattu:
Meillä on rakenneultra vasta 15.3. ja se on NIIN pitkän ajan päästä ettei millään jaksais odottaa....

Me ei käyty esikoisesta missään perhevalmennuksessa, koska koettiin se ihan turhaksi. Ja hyvin ovat kaikki kolme ipanaa syntyneet ilman valmennustakin...

Mulla oli viime neuvolassa hemppa 118, eli aika roima pudotus joulukuulta, jolloin se oli 150... Ei kuulema tarvitse vielä lisärautaa, että raskausvitamiinit piisaa.. Mutta kyllä mä vakaasti mietin että tarttis varmaan sitä lisärautaa alkaa harkitsemaan, kun on niin vetämätön olo koko ajan. Nyt kyllä veronsa vaatii orastava flunssa...:|

Ruttu 16+0 *pokspoks*
 
Meillä on rakenneultra ens viikon perjantaina eli 15.2. Kylläpä olen sitä odottanutkin! Toivottavasti mies pääsisi tällä kertaa mukaan. NP-ultraan ei päässyt, kun esikoinen sairastui just silloin ja hänen piti jäädä kotiin. :( Nyt jännätään, että miten käy: esikoisen hoitokaverilla oli lauantaina puhjennut vesirokko ja me ei olla otettu sitä vesirokkorokotetta. Mahtaakohan pikkuinen olla kipeänä taas, kun on ultran aika?!

Kaikenmaailman unia olen minäkin nähnyt kovasti: niin niitä eroottisia kuin sitten täysin kahjoja unia. Esim. yhtenä yönä näin unta, että Ruotsin kuninkaalliset oli Suomessa ja jouduin vastapäätä Victoriaa. Ja tunnelma oli tosi epämiellyttävä, kun en osannut mitään small talkia hänen kanssaan ja mietin ruotsin kielioppia. :D Ihan älyttömiä unia siis! :D Mutta kuten niin moni muukin on täällä kommentoinut, niin taitaa tosiaan olla täysin raskausajan tuomaa iloa nuo unet. Muistelen, että ekassa raskaudessakin olisi ollut näitä unia.

Liina 18+3
 
voi kuinka jännittävää kuulla että moni on jo ensi viikolla menossa rakenneultraan! te, jotka sukupuolen haluatte tietää niin tulkaa ihmeessä kertomaan meille muillekin että pitikö "poikaolot" tai "tyttöolot" paikkaansa :) mulla ultra vasta 11.3. !

oikeesti nyt mun on aivan pakko kertoo teille jotakin. mulla on mielettömän suuri huoli vauvastani täällä masussa. tässä vaiheessa KAIKKI pieniki valitus tuntuu niin turhalta. ei oikeesti pitäs missää nimes pitää itsestäänselvyytenä sitä et kaikki raskaudet menee hyvin eikä tuu mitään vastoinkäymisiä.
mulla otettiin papa-koe pari vkoa sitten neuvolassa ja tuloksista soitettiin mulle eilen. multa löytyi kohdunkaulasta epiteelivaurio. mulle ei kerrottu mitään minkä asteisesta ongelmasta on kyse (lievä vaiko vaikea). terkka vain sanoi puhelimessa ettei mulla olisi mitään hätää eikä vauvallakaan. neukkalääkäri oli laittanu must lähetteen sairaalaan, jossa mulle tehtäisiin kolposkopia eli kohdunkaulasta otettaisiin koepalat. terkka lisäsi, että tämä tehdään ehdottomasti vasta synnytyksen jälkeen, koska se olisi suuri riski supistuksilla, jotka voisivat johtaa ennenaikaiseen synnytykseen, joten kohdunkaula jätettäisiin nyt rauhaan. kerkesin jo huokaista helpotuksesta, kunnes tänään sairaalasta joku sihteeri soitti mulle. hän sanoi, että lähetti mulle jo ajanvarauskirjeen kotiin, mutta huomasi koneelta että minähän olen raskaana ja ihmettelikin sitä, että minkä takia gynen lääkäri on laittanu mulle ajan jo TÄMÄN VIIKON PERJANTAILLE kolposkopiaan vaikka olen raskaana. sain soittoajan gynen lääkärille huomiselle iltapvlle jossa selvitämme tämän.
mä rupesin huolestumaan aivan tajuttomasti, koska mä olen ymmärtänyt että jos jostaki lievästä olisi kyse, niin helposti tollanen toimenpide voi odottaa puolikin vuotta. mutta mulle annettiinkin yhtäkkiä noin nopeasti aika sinne PLUS olen nyt raskaana. rupesin miettii et onko kuitenkin kyseessä jotakin niin vakavaa et mun on mentävä siihen heti. äitini lohdutteli ja sanoi että kyllä lääkäri olisi henk.koht soittanu mulle jos jostain todella vakavasta olisi kyse. mietin kuitenkin että miksi minua pyydetään toimenpiteeseen kesken raskauden joka olisi suuri riski vauvalle?!! tiedän, että minulla on oikeus kieltäytyä toimenpiteestä mutta jos KUITENKIN kyseessä olisi jotakin vakavaa niin minä en todellakaan haluaisi alkaa päättämään ns. oman ja vauvan hengen väliltä mitään. minä ehdottomasti aion kieltäytyä toimenpiteestä jos se voi odottaa niin kauan kunnes olen turvallisesti saanut vauvani ulos. olen unohtanut täysin "toosan tuhoutumispelkoni" synnytyksessä. uusi pelkoni on nyt se, että vauvani ei selviä normi synnytyksestä tämän kohdunkaulan solumuutoksen takia. MÄ RÄJÄHDÄN TÄHÄN AHDISTUKSEEN JA STRESSIIN. itkin todella hysteerisesti ennen kuin hain esikoisen hoidosta. en varmastikaan saa unta ensi yönä. en enää todellakaan pidä itsestäänselvyytenä mitään.

jedvenna ja RAKAS purrini 15+0
 
Liina78 kyselit noista sokerirasituksen arvoista. En osaa mitään yhtä ja ainoaa syytä sanoa siihen, miksi tuo kahden tunnin arvo oli korkeampi kuin yhden tunnin. Verensokeri ei ole koskaan ihmisellä vakio (ei terveellä eikä lääkityksellä olevalla diabeetikollakaan), joten se voi heitellä jatkuvasti suuntaan tai toiseen. Niin moni asia vaikuttaa verensokeritasoon, kuten mielentila, ajateltavat asiat yms. niin hassulta kuin se tuntuukin. :) Ja nuo sun arvot ovat olleet erinomaiset, joten en olisi yhtään huolissani. Ja vaikka tuo kahden tunnin arvo on korkeampi, se on hyvin vähän korkeampi. Käytännössä katsottuna ne on melkein samat arvot, vaikka niissä onkin 0,5 yksikön ero. ONNITTELUT siis loistavista tuloksista ja nyt vain nautit elostasi ja odotuksestasi! :)

Lumikki87 kiitos tukivyö-kokemuksistasi. Mulla on enemmänkin vatsan kipuilu ongelmana kuin selkä. Osaatko sanoa (tai osaako joku muu), onko vyöstä apua myös siihen? Ja kyllä mulla kipuilee selkäkin välillä, joten selällekin se olisi varmaan ihan hyvä hankinta. En oo siis vielä ehtinyt hommata sitä vyötä, mutta tarkoituksena kyllä olisi mitä pikimmiten.

Sektiostakin täällä on edelleen käyty vähän keskustelua. Mielelläni kyllä kokisin alatiesynnytyksen ja olisi se kai lapsellekin se parempi tapa syntyä (ainakin jos kaikki menee hyvin). Valitettavasti tuun elämäni aikana synnyttämään alateitse vain unissani. ;) Terveydelliset syyt painavat kuitenkin tässä niin paljon, että näen järkevämpänä vaihtoehtona "valita" sen turvallisimman vaihtoehdon eli sektion. Alatiesynnytys kun voi olla mun terveyttäni todella paljon vaarantava, joten ei sellaista riskiä oikein uskalla ottaa. Parempi se on lapsellekin, että sillä on terve äiti (hah, jos diabeetikko nyt terve voi olla ;) ), joka siitä syntymän jälkeen huolehtii. Synnytystavasta ei olla vielä lääkäreiden kanssa keskusteltu, mutta oman terveyshistoriani tuntien, tiedän jo valmiiksi mitä he tulevat suosittelemaan. Todennäköisesti sektio on lääkäreiden mielestä se ainoa vaihtoehto. Syntyypä se lapsi sitten miten tahansa, toivottavasti syntyisi hengissä ja terveenä. :)

Maarit_ meillä on samana päivänä rakenneultra. :) Huh, miten sitä odottaakin samalla aivan innolla ja samalla taas aivan kauhusta kankeana. :LOL: Voi kunpa kaikki olisi rakenneultrassakin kunnossa. Sen jälkeen voisin uskaltaa hommata pienelle ensimmäisen hankinnan, varmaan jonkun vaatteen. En ole siis vielä usksltanut hommata yhtään mitään. Tosin joitain nettikauppoja olen kyllä ahkerasti jo selaillut. ;)

Sukupuolesta Meillä on miehen kanssa tällä hetkellä molemmilla vähän poikaolo. Tosin molemmat ollaan kyllä sitäkin mieltä, että aivan yhtä hyvin siellä voi kölliä tyttökin eli ota näistä oloista nyt sitten selvää. ;) Edelleenkään mies ei tiedä, haluaako tietää tulokkaan sukupuolen etukäteen. Toivottavasti haluaisi...minä kun en malttaisi olla kyselemättä sitä.

jedvenna Varmasti tuollainen uutinen huolettaa, mutta silti kehoitan olemaan ihan rauhassa (joo, helpommin sanottu kuin tehty). Nuo kohdunkaulan muutokset ovat kai aika yleisiä ja siksi niitä tutkitaan ja kontrolloidaan, jotta mahdolliset vauriot löytyisivät nopeasti ja niihin päästäisiin mahdollisimman nopeasti tarttumaan. Joskus kuulee myös, että uusinta-papa onkin ollut hyvä tai ainakin parempi kuin mitä esim. eka näyte oli ollut. Ehkä ne haluavat senkin takia tarkistaa tilanteesi nopeasti uudestaan, koska olet raskaana. Se ei välttämättä tarkoita vielä mitään vakavaa. Mutta kysele nyt ihmeessä silti tarkkaan, miksi se kolposkopia tehdään jo nyt. Ja että onhan se ihan turvallinen sikiöllekin. Yritä kuitenkin vaikka ajatella nyt niin, että hyvä kun pääset jo tällä viikolla sinne gynelle. Saatpa kysellä asiasta vähän tarkemmin ja ammattihenkilöinä he osaavat sinulle kyllä kertoa faktat ja sen, mikä on turvallista tehdä näillä raskausviikoilla. Ja muista, että sun ei tartte sillä hetkellä suostua yhtään mihinkään, jos siltä tuntuu ettet uskalla. Tsemppiä ihan hirmuisesti! Pidetään peukkuja, että koko homma kuulostaa ikävämmältä kuin mitä se todellisuudessa onkaan. :hug:

-AnnaNanna 16+3-
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Liina78
Jedvenna, ymmärrän hyvin, että olet peloissasi tuon asian suhteen. AnnaNanna kirjoitti tuossa yllä tosi hyvin, joten en viitsi toistaa samaa. Yksi lisäjuttu tuli mieleeni, että voihan kyseessä olla ihan inhimillinen erehdys, että sitä kolposkopiaa varatessa oli jäänyt huomiotta tuo sinun raskautesi. Näitä virheitä sattuu. Ekan synnytyksen yhteydessä vauvamme joutui hetkeksi teho-osastolle tarkkailuun happiarvojen takia ja jälkeenpäin saadussa epikriisissä luki, että "terveen 38-vuotiaan ensisynnyttäjän..." En ole näin neljä vuotta myöhemminkään sitä 38:aa vuotta! :D Eli voi olla jokin pikkuerehdyskin, mutta tänään onneksi saat selvyyttä asiaan. Joo, tiedän, helppo sanoa, mutta nyt pitää vaan ottaa rauhallisesti. Vielä asiasta ei tiedä mitään sen enempiä. Itsekään en ottanut rauhallisesti sitä sokerirasitusta, kun olin varma, että radi-diagnoosi tulee, mutta eipä tullutkaan! *iso hali sulle*

AnnaNanna, kiitos jälleen sanoistasi! Eli periaatteessa sanoit samaa, mitä äitinikin: veriarvot ovat niin jänniä juttuja, ettei niistä oikein tiedä! :D Kiitos onnitteluistasi, olen minä täällä nauttinutkin niistä loistavista tuloksista. Ruoka maistuu ihan eri tavalla -ja se ylimääräinen mässytys on kyllä nyt jäänyt. Tänään menen pitkästä aikaa taas vesikiertojumppaankin, joten jospa tässä taasen saisi aktivoitua itsensä liikkumaan, kun tuo olokin on jo hieman helpottanut. Että jospa ei sitten myöhäisemmilläkään raskausviikoilla olisi sokeriarvoissa ongelmaa! :)

Sukupuoli: En tainnut kertoakaan, että meille on "shamaani povannut" poikaa. :D Kävin viime vuoden tammikuussa kalevalaisella jäsenkorjaajalla, jonka suvussa on shamaaneja ja hän ilmeisesti itsekin omaa moisia lahjoja, ja hän sanoi minulle, että "hän saa sellaisia tuntemuksia, että meille tulisi vauva nopeastikin, jos vain annatte tulla. Ja on vahvat poikatuntemukset." Ja kuinkas kävikään sitten, kun jätettiin ehkäisy pois, heti toisesta kierrosta tuli plussa ja nyt raskaus ainakin tuntuu edenneen vähän erilailla kuin tytön kanssa. Joo, en ole niinkään uskonut ennustajiin ja vastaaviin, mutta nyt ihan mielenkiinnolla odotetaan, että kumpi on tuloillaan. 50-50 mahdollisuudethan siinä on! :D Olen miettinyt, että mahtaako SITTENKIN alitajuisesti uskoa niihin sanoihin, kun olen nyt kovasti ollut sitä mieltä, että poika on tuloillaan -mutta sitten taas toisaalta, niin luulin ekan kohdallakin ja tyttö tuli! :)
Saa nähdä kertooko rakenneultra yhtään mitään. Ekassa ei näkynyt, kun vauveliini piti niin tiukasti polvia yhdessä, joten silloin oli tosiaan yllätys, että kumpi tuloillaan. Ei sen niin väliä ole meille, että kumpi on ja että saadaanko tietää etukäteen vai ei. Pääasia, että kaikki menee hyvin ja päästään sinne synnytykseen asti ja saadaan ihana, elävä vauva syliimme! <3
 
Heissuli!

On taas niin tylsää...:stick:

Nyt on kaikki nettikaupat jo koluttu moneen kertaan ja ihan normikaupatkin. Alkaa käydä kukkaron päälle tämä kotoilu (niin siis miehen kukkaron :D).

Kävin tänään huvikseni ja puoliksi tarkoituksella mittauttamassa hb:n ja verensokerin. Vs oli 5.3 heti syönnin päälle ja hb olikin jatkanut laskuaan. Eli viime neuvolassa hb 114 ja nyt 105. Eli rautaa urakalla sisään jatkossa. Blaah, kun joutuu aamuisin luopumaan mulle niin rakkaasta maidosta :p kun ei maha muuten kestä ottaa rautaa.

Rakenneultrista ollut puhetta. Eli mehän käytiin jo varhaisrakenneultrassa kaksosuuden ja kohdunsuun seurannan takia. Vaavit olivat isompia kun viikot, eli rv:t 16+6 vaavien koko 17+3 silloin. Nyt ois 22.2. varsinainen rakenneultra sit. Aiemmassa toiselle saatiin aikas varmasti sukupuoleksi poika, mutta toinen jäi vielä kysymysmerkiksi. Odotan niin innolla että saisin tietää kummatkin. Pääsis tulevan lastenhuoneen sisustuksen päättämään. Itselläni on ollut alusta asti vahvasti poika olo ja jopa niin, että kumpikin ois. En osaa selittää miksi.

Nicci ja vaavit rv 19+1
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos lohdutuksen sanoistanne. Lääkäri soitti mulle aamupäivällä. Hän sanoi, että minut on kutsuttu kolposkopiaan näin nopeasti siksi, että solumuutokseni on sen verran vakava ja ärhäkkä että minun on kiireesti mentävä tutkimuksiin selvittämään, mistä on kyse. tää ei tee mun mielenterveydelle yhtään hyvää. paniikki on nyt siis kasvanut entisestään. lääkäri puhui et mulla olis kohdunkaulan syövän esiastetta tai jotain... tosi kivaa. ihan ku tää raskaus olis ollu fyysisesti helppo muutenkaan tähän asti. mä pelkään kuollakseni et menetän tän vauvan. vauva on niin toivottu... :( lääkäri yritti kuitenkin vakuutella ettei vauvalla ole tällä hetkellä hätää eikä se kolposkopiakaan aiheuttaisi vauvalle mitään. mä en millään jaksa uskoo etteikö mitään tulisi, jos kert kohdunkaulasta napsastaan pari palaa pois. pelkään supistuksia ja verenvuotoa :( olen siis menossa jo ylihuomenna tähän toimenpiteeseen ja olen aivan kauhuissani. sit pitäs NELJÄ VIIKKOA odottaa tuloksia. järkyttävän pitkä aika... ei tuu olee helppoa ku jännittää joka kerta, kun postia käy hakemassa et joko kirje olis tullu tuloksista. rakenneultrakin olisi suunnilleen samoihin aikoihin kun nuo tulokset tulisivat... mitenköhän jaksan iloita tästä ihanasta ultrakohtaamisesta vauvani kanssa jos tuloksista selviääkin jotain aivan hirveää. mä oon niin henkisesti romuna :'( mitä pahaa minä olen tehnyt ansaitakseni tämän. olen niin peloissani ja suruissani. vaik tässä ei auta muu kuin odotella koska minä tai lääkäritkään eivät tiedä tämän enempää ku vasta koepalojen tulosten jälkeen ni silti ehtii maalailla piruja seinille ja hirveet kauhuskenaariot pyörii mieles. oon nähny jo painajaisia ja koko viime yö meni itkiessä. anteeksi tämä omanapainen vuodatus mutta mua on nyt helpottanu ku oon saanu kirjottaa nää asiat pihalle itestäni.
mun äiti on sanonu että tyttövauvat on yleensä vahvempia kuin poikavauvat. mikäli tämä masuasukki selviää KAIKESTA tästä, sen on pakko olla tyttö. tyttöfiilis ollu kyl muutenkin. voi kumpa saisin tämän rakkaan naperon terveenä syliini kesällä...

jedvenna ja purri 15+1
 
Voi Jedvenna, toivoin niin kovasti, että kyseessä olisi ollut jokin erehdys. :( Mutta pitää kuitenkin uskoa lääkäriä ja hänen asiantuntemustaan tuossa, ettei vauvallanne ole mitään hätää. Mutta niin, varmasti pelottaa. Tuo epätietoisuushan yleensä on kaikkein pahinta. Siitähän itsekin tässä panikoin! Ja ihmismieli on kummallinen, että kehittää aina ne kauheimmat skenaariot. Pitää vain yrittää keskittyä siihen, että vielä ei tiedetä tarkemmin, välttämättä mitään suurempaa ei löydykään.

Ei mitään syytä pyydellä "omanapaista vuodatusta" anteeksi, sitä varten näitä palstoja täällä on, että voi purkaa mieltään -niin iloisissa, mitäänsanomattomissa kuin surullisissakin asioissa.

Iso hali sinulle ja oikein paljon voimia!!! Ja nyt yrität kehittää jotain kivaa tekemistä itsellesi, jotta pääsisit noista kurjista ajatuksista edes hetkeksi eroon!
 
Voi Jedvenna, paljon haleja täältä! Varmasti todella stressaava tilanne. En osaa muuta neuvoa antaa, kun että koita nyt olla turhaa murehtimatta asiaa, sillä mitään et voi tällä hetkellä tehdä. En usko, että vauvalla tulee olemaan hätää tuon operaation takia, jos kerran lääkäri on niin vakuutellut. En usko että mitenkään muuten laittais sua menemään siihen jo nyt (ellei kyse olisi akuutisti sun omasta hengestä, josta ei nyt ilmeisesti kuitenkaan ole). Onko sulla ennen ollut papassa mitään häikkää?

Paljon voimia ja koita ottaa päivä kerrallaan. Helppo tietysti sanoa, koita olla stressaamatta liikaa, se olisi vauvankin kannalta parasta. Kyllä asiat järjestyy!



Taksu
 
jedvenna, paljon halauksia ja tsemppaavia ajatuksia! :hug:
Aivan taatusti vetää mielen matalaksi eikä varmaan paljon muita ajatuksia tällä hetkellä päähän mahdu. Mutta komppaan edellisiä, yritä nyt vain jaksaa mennä päivä kerrallaan eteenpäin. Se on hyvä, että olet tällä hetkellä hyvässä seurannassa ja hoidossa. Pitää vain luottaa siihen, että ammattihenkilöt tietävät mitä tekevät. Eivät he voi asettaa sinua ja vauvaa vaaraan, joten sinun pitää vain luottaa olevasi hyvissä käsissä. Se ei tietenkään sitä ahdistusta ja murehtimista mihinkään poista. Täällä on kuitenkin peukut pystyssä ja toiveet korkealla sen suhteen, että homma saadaan hoidettua helposti ja turvallisesti ja saat sen jälkeen jatkaa odotustasi aivan rauhassa. Pitkä aikahan noita tuloksia on odotella, mutta voivathan ne tulla nopeamminkin, tuo neljä viikkoa on ehkä se maksimiaika? Olet ajatuksissa! :heart:

Ja todellakin tänne saa purkaa vaikka mitenkä paljon niitä omanapaisia vuodatuksia, siksihän nää palstat ovat olemassa ja silloin me muut tuetaan, kun joku tarvitsee tukea. :)

Artisokka tervetuloa mukaan! :)
 
Viimeksi muokattu:
Taksu: kaikki aikaisemmat papat on ollu puhtaita, ei oo ikinä ennen ollu mitään. mulla diagnosoitiin kondylooma viime kuussa.... :( ilmeisesti tämä on aiheuttanut ne solumuutokset. mut sitä rupesinki miettii et tän "taudin" on pakko olla tosi ärhäkkä koska se on edenny tämmöseks todella nopeasti! siksi pelko on niin suuri. oon toki kuullu ja lukenu että raskauden aikana tehdyt hoidot tai kohdunkaulasta tehtävät poistot eivät häiritsisi raskauden kulkua tai ole vaaraksi vauvalle. silti tämmönen juttu tuntuu itelleni todella isoksi ja kauheaksi ja päällimmäisenä mietin vauvaa.

Kiitos miljoonasti tsempeistä, niitä tarvitsen! mikäli asiat niin kamaliksi menisivät, että menetän tämän vauvan enkä uutta saisi, olen silti ikionnellinen tuosta 3,5- vuotiaasta pikkuapinasta joka minulla jo on.

olette ihania :heart:
 
No mutta sinänsä toisaalta kuitenkin hyvä, ettei tilanne ole sellanen ettei esim ole vuosiin otettu papaa, jolloin tiedetä kuinka kauan muutokset on ollut. Toisaalta ymmärrän myös huolen tuosta ärhäkkyydestä, mutta toivotaan parasta! Jostain oon lukenut, että kun esiasteita päästään hoitamaan ajoissa, 99% syövistä jää syntymättä. Eli siinä mielessä kaikki voi hyvinkin mennä tosi hyvin loppujen lopuksi :) Ja oon kans ymmärtänyt että jos on kondylooma, se periaatteessa tarkoittaa aina samalla että on syövän esiaste. Se kondyloomavirus juuri aiheuttaa niitä muutoksia. Ja kyse on kuitenkin vasta esiasteesta, ei syövästä. Eli pahemminkin voisi tilanne olla, ollaan siitä positiivisia :)

Kirjottele tänne niin paljon kuin haluat, varmasti auttaa kun saa nimettömästi purkaa tuntojaan.


Taksu
 
Hurjasti voimia, tsemppiä, halauksia ja positiivista mieltä jedvenna!! :hug: Minä kysyin viimeksi neuvolalääkärissä, että eikö papaa oteta, kun viimeksi se on otettu 12/2010 eli yli 2v. sitten. Sanottiin vain, että nykyään suositus on viiden (!) vuoden välein!! Varsinkin sinun kirjoituksesi jälkeen tekisi kovasti mieli mennä yksityiselle otattamaan tuo koe. Koita jaksaa, kuten sanottu päivä kerrallaan ja uskoen, että kaikki menee kuitenkin hyvin. :)
 
Jedvennalle täältäkin voimahali. Kamala tilanne, mutta kyllä sä siitä selviät!

Täytin eilen 25 (ai kauhia..) ja mietin kuumeisesti mikä olisi kiva synttärilahja. Ja nythän se valkesi! Minä menen ylimääräiselle ultrakäynnille yksityiselle! :) Iiik.. Kysyn että onhan kaikki ihan kunnossa, kun on tullut paljon harjoitussupistuksia, ja on ollut välillä kovaakin painontunnetta alavatsalla. Tietysti olisihan se kiva, jos sieltä vaikka näkyisi se sukupuolikin :) Katsotaan mitä lääkäritäti sanoo! Nyt alkaa jotenkin tuntumaan tämä raskaus ihan oikealta, kun vauvan liikkeet ovat niin voimakkaita. Nyt on alkanut heräämään kiinnostus kaikkea ihanaa vauvatavaraa kohtaan.. Vielä hetken jos malttaisi ennen kuin menen ostoksille. Sen silti sanon, että jos sukupuoli selviää huomenna, niin menen aivan taatusti ostamaan ensimmäisen bodyn tai ainakin sukat :D Tulen tänne informoimaan mitä ultrassa sanotaan. Rakenneultrahan minulla on 21.2. eli ei siihenkään kauaa olisi ollut, mutta synttärit on synttärit, ja sattui olemaan sopiva aikakin huomiselle niin miksen menisi! :)
 
Moikka kaikille!Päivät menee sujuvasti töissä ja loppupäivät väsyneenä sohvalla. Nyt onneksi viikonloppu on vapaata!

Jedvennalle paljon halauksia täältäkin.:hug: Kun vaan saisit pian selvyyden! Tottakai moinen asia pelottaa ja hankala olla miettimättä, mutta yritä pysyä positiivisena.

Omaa napaa vain: Olen jotenkin pässi tämän raskauden aikana..päässä ei tunnu olevan mitään! Meidän eräs miesasiakas oli valunut pyörätuolista melkein kokonaan lattialle, roikkuin vöiden varassa.No arvatkaapa meninkö nostamaan tätä miestä takaisin tuoliin. TOTTAKAI! Ja sattui itselle niin pirusti että melkeen itku pääsi! TYHMÄ MINÄ, TYHMÄ!! Ei käynyt mielessäkään siinä tilanteessa että oon raskaana enkä sais nostella tommosia 80kg asiakkaita! Hieman meni puuskutellessa hetki ja vauva monotteli vastalauseeksi. Ei oo ollut sen jälkeen mitään oireita ja ihan tuolla masussa on varmaan kaikki hyvin kun liikkeetkin tuntuu, mutta on typerä olo :(

Nyt painun lepäilemään tuonne sohvannurkkaan.

Minttu ja "Teppo" 18+2
 

Yhteistyössä