Heinäkuun hellemasut 2013 * Toukokuussa *

BDU
Tosi nätti mekko! Tuo on vissiin ihan luotettava nettikauppa? En oo ennen tuolla sivulla vieraillut :)

Minun käsittääkseni harkkasupparit on just noita et maha menee kovaski mut ei satu kumminkaan. Mulla kans tulee niitä ja auttaa tosiaan ku levähtää vähän. Tsemppiä töihin loppurutistukseen, mulla kans alkaa ensi viikolla jo loma, jee =)
 
Nannamamma
joo joo, mutta huoh ku hikoiluttaa. Taalla on niin kosteeta etta ilma seisoo vaa. Jalat turvoksissa siis maksimekossa huhkin :D

Miksi muuten aitiysvaatetarjonta kesaksi on lahinna shortsia? Ei kauheesti innosta naytella turvonneita nilkkoja ja suonikkaita saaria :(

Taalla harjotus suppareita kanssa..ei oo ollenka kivuliaita tosin. Yritan lepailla kylla mahdollisimman paljon ettei tulis noita suonikohjuja enempaa :( masentaa niin. Jalat on aina ollut mun hyva puoli, solakat pitkat. no kohta niita kehtaa esitella ollenka :(
tukisukat tanaa siis ostamaan!

mulla tuntuu potkuja kylkiluissa paljonki...lienekko vaavi jo paa alas pain :)


kukkis ja torsti 30+2 :D muistin kerranki
 
Neukkalääkäri takana, jesh! Paikat on vielä kiinni ja kaikki ok,
pikku-ponin laukka meni vauhtia 145 :)

Mutta voi jessus sentään, kun olikin tapaus tuo..pitänee pyytää terveydenhoitajalta josko saisi ensi lääkäri käynnille jonkun toisen lääkärin, minä en tykänny yhtään.
Sain sentään haluamani lähetteen labroihin, missä katsottiin virtsa ja muita, kun mulla oli viime yönä niin kovasti supistuksia..ihan viiden min välein tulivat puolen tunnin ajan, sitten oli 20min tauko ja sen jälkeen oli jo hyvin lantioon kipua tuottavia ja napakoita seuraavat hetkoset..kaksi tuntia noita kesti ennen kun vihdoin aamuyöllä 4 jälkeen pystyin nukahtamaan.

Sf-mitasta kyselen .. Mulla oli rv.22 neuvolassa sf-mitta 24, kohtu hyvin noussut yms. Nyt sitten neukkalääkäri ensin kehui kuinka ainakin maha on kasvanut hyvin ja tosi hienoa..kunnes sai mitaksi ainoastaan 25 vaikka kohdun korkein kohta on jo todella korkealla ja on "ahdas" olo asukin liikuskellessa ympäriinsä. Kun hän oikoo oikein itseään, on hänen päänsä tai peppunsa kuitenkin jo kylkiluiden välissä. mytyssä ollessaan asettuu sitten enempi tuohon keskikohdille niinkuin tänään tuntui viihtyvän..
Millaisia lukemia muilla ollut?
Mulla on myös tippunut painoa kahdessa viikossa kilo..onko se ihan normaalia?
Sain huutia kun "vauva kasvaa hitaasti, vaikkakin pienihän mutta normikokoiseksi lueteltava on esikoisesikin ollut..mutta hitaasti kasvaa, sf-mitta on VAIN 25. ajattele, 25!Kato, tässä se menee nipinnapin alakäyrällä!" .... joo.. no mutta mun maha on isompi kun esikoisesta viimeisillään, lääkäri tiesi lapsivettäkin olevan normaalimäärä kokeilematta mitenkään mahaa ja nyt tuo..
Mä en oikeasti tiedä miten mun pitäisi suhtautua kun alkoi jo huolettamaan eikö pikkuinen sitten oikeasti kasva?? :(
Saa kuulema th ensi käynnillä seurata kasvua...


Ei voi muuta, kuin huokaista ettei näitä käyntejä tämän rouvan luona sitten enempää ole ollutkaan... :stick:

Anteeksi vähän sekava ja omanapainen viesti :ashamed:



Dada
 
Oman navan päivitystä näin keskiviikkoiltaan: neuvola takana ja kaikki ok :)

paino +600/vko
sf-mitta 29,5
sykkeet vauvalla 135
vauva edelleen pää alaspäin, peppu kylkiluiden alapuolella
hemoglobiinia ei mitattu, kun oli viimeksi niin hyvä

Seuraava kerta taas parin viikon päästä ja silloin saankin lähetteen sairaalaan synnytystapa-arvioon. Jaiks, kuulostaa siltä, että tässä ollaan oikeasti ihan loppumetreillä! Toivottavasti nyt kuitenkin vielä 5 viikkoa näin yhtenä pakettina :D

Ja kiitos tsempityksistä! Kyllä näiden supistusten kanssa näyttää pärjäävän, kun vain ottaa rauhallisesti eikä hötkyile ylimääräisiä. Ja tsemppiä muillekin, jotka supistuksia saavat!

bellissima ja POKSPOKS 32+0
 
Kävin eilen neuvolääkärissä ja oli aika pikainen käynti. Verenpaine hyvä ja pissi puhdas, painoa/hemppaa/sf-mittaa ei edes katsottu. Ultrasi neidin ja sai painoarvioksi 1,5kg, pää alaspäin siellä näkyi köllöttelevän. Sisätutkimukselle ei kuulema tarvetta, sopi mulle..

Ihanaa kun on loppuviikko vapaata ja sitten enää 4 vkoa töitä jäljellä. Parhautta <3

Ruttu ja Hilma tasan 30, eli pokspoks vaan
 
dada, mitat riippuvan tosi paljon mittaajasta, joten masusi on varmasti kasvanut ihan normaalisti. :) Itselläni oli 28+5 neuvolakäynnillä sf 27cm.

Hyvä että Rutun neuvola meni sujuvasti!

Uusi kymppi poksahti ja sen mukana tuli supistukset. Vauva painaa päätään alakertaa vasten niin että vihloo ja tuntuu painetta. :$ Vaapun kuin mulla olisi pallo jalkojen välissä.

Muuten oma vointi on jees! Tässä pikakuulumiset, täytyy paremmalla ajalla tulla lukaisemaan uusi ketju läpi.

Ilyana & Papu 30+0 POKS :heart:
 
Pitkästä aikaa taas kerkeen kirjotella =).

Ollaan vietetty sairaala elämää nuorimman tyttären kanssa kun oli osastolla munuaisaltaan tulehduksen vuoksi. Nyt kun hää on toipumaan päin tuli meijän kuopus kuumeeseen,eilen käytii päivystyksessä kun tuntuu että hällä kurkku kipee eikä oikee suostu nielemään ni olihan se punanen ja korvatkin punotti mutta ei saatu lääkekuuria kun korvien punoitus saattoi johtua itkusta ja kurkun punotus viruksesta johon ei antibiootti tehoa. Nyt oon panadolia ja pronaxenia antanu ja on hyvin pärjänny.


Ensviikolla neuvola ja sit seuraavalla viikola äippäpoli ja kasvukontrolli =),ihana nähä taas pikkunen :heart:. Ei oo enää montaa viikkoa kun on meillä pikkuset sylissä,ajatella että se on jo kohta. Vastahan plussattiin ja odoteltiin ultria ja taas odotettiin ultria ja lisäviikkoja ym....nyt ollaan loppusuoralla menossa ja maaliviiva lähestyy :heart:. Oi että =).


Väsymys painaa välillä ihan mahottomasti ja selkä on välillä tosi kipeenä mutta pakko yrittää pysyä liikkeellä niin pysyy sokeritkin aisoissa,jos jään makaa ni sokeritkii hipoo maxeja :|. Tosin nyt makaan sohvalla kun on veto ihan pois :D.

Päiväkahvin keittoo on kyllä noustava!

Ihanas viikonloppua naiset :heart:.


Emmuli & Poju 32+1 :heart:
 
5. neuvolakäynti takana ja kaikki kunnossa. Hb pudonnut, mutta täytyy vaan muistaa syödä lihaa ja c-vitamiinia ahkerammin. Nokkosia puskee jo pihalla, joten niistä täytynee kanssa tehdä jotain pöperöä. Uudet nokkoset sisältävät reippaasti rautaa. :) Matkalainen inhosi edelleen sydänäänten kuuntelua ja mahtuu vielä kieppumaan tuolla masussa melkoisesti. Sf-mitta oli 30 eli yläkäyrän tuntumassa mennään.

Varhennettu äitiysloma alkaa huomenna, vaikka eipä tuo lomalta sanan varsinaisessa merkityksessä tunnu. Arki pyörii kuten ennenkin. Enää viisi viikkoa pitäisi pysyä kasassa ja sitten saa tulla jos on tullakseen. Veikkaan supistusten loppuvan kuin seinään rv 36! :D

Nyt täytyy rientää! Mahdollisimman hyvää vointia kaikille!!!

Äidin onni 31+2
 
BDU:eek:n luotettava nettikauppa,itse tilasin sieltä ja maksoin visalla.nopeasti mekko tuli :)

eipä mitään uutta tännekään,poika myllää mahassa,etenkin kun itse haluaisi levätä :D

Na-nu ja poika 29+4
 
HYVÄÄ ÄITIENPÄIVÄÄ! :flower:

Laiskasti tulee kirjoiteltua tänne puolelle :ashamed: mutta tulin nyt moikkaamaan ja katsomaan kuulumisia! Pääpiirteittäin näyttäisi, että heinäkuisilla on mennyt hyvin...? Minullakaan ei mitään ihmeellistä, vaivoja tosin riittää vaikka muille jakaa, mutta nehän kuuluu asiaan. Ja maalikin jo häämöttää edessäpäin kun raskausviikot alkaa jo kolmosella!

Typykät oli viime viikolla ultratessa 1,6kg ja 1,7kg. Heillä näyttäisi kaikki asiat olevan kunnossa. Minulla oli kanava jonkin verran lyhentynyt ja ulkosuu auennut, mutta eipä lääkäri siitä kummemmin säikähtänyt. Sanoi A vauvan pään olevan niin matalalla, että painaa paikkoja hiljalleen auki. Nyt vaan sitten sohvalla loikoilua, jotta paine alaspäin ei olisi niin kova. Neiti B on pää ylöspäin, kivasti murjoo kylkiluihin päällä ja virtsarakkoa jaloillaan!

Heinäkuisiin oli syntynyt jo yhdet kaksoset?
Onkohan kaikki mennyt hyvin?

Enna ja Nyyti&Nuppu 31+0 POKS! :heart:
 
Heippa taas kaikille :wave:
Mulla oli tänään neuvola ja sf-mitta oli 27,5 ja viikkoja 30+4..viimeksi 26,5 ja viikot oli 28+0.Tänään neuvolassa muutenkin kaikki ok :) Lääkäri kattoi nopeasti vielä kohdunsuun tilanteen ja mukana harjoittelemassa oli myös lääkäriharjoittelija..miespuolinen ja tooosi nuoren oloinen.. Oli siinä vähän tuskaa olla kun ensin tää harjoittelija kokeili sormilla kohdunsuuta ja sitten vielä lääkäri työnsi omat sormensa sisään samaan syssyyn ja ohjas harjoittelijan sormia etttä oppis oikein sen tunnustelemaan..huhhuh! Täytyy myöntää että kipeää teki, mutta eikai ne tulevat lääkärit muuten opi, joten kärsin sitten nahoissani :D
Mulla myös ollut noita sukkapuikkovihllaisuja tuolla vasemmmalla puolella alavatsalla ja tunuu kyllä tosi inhottavilta, mutta onneks niitä ei montaa peräkkäin tule ja yleensä menevät äkkiä ohi :)
 
Tulen tänne POKSUMAAN POKS 33 POKS

Ja valittamaan... Aijaijai ja voi voi voi. Joka kohtaa kolottaa. Turvottaa ja tekee vaikka mitä. Torstaina pääsis taasen kurkkaamaan mitä äijille kuuluu.

Nicci ja jäbät 33+0

Ainiin ja tuosta sf-mitasta. Mulla viime neuvolassa tais olla 34, mut mulla kun kaksi niin menee ihan omissa sfääreissään.
 
Viimeksi muokattu:
Poks poks täälläkin eli nyt on mittarissa tasan 29 viikkoa. Vielä on viikkoja jäljellä, mutta "pelottavan" nopeasti aika menee!

Muuten oon ihan samoilla linjoilla Niccin kanssa eli aijaijaijai voivoivoi!! Selkä ryökäle temppuilee ja hyvää asentoa ei vaan löydy (suututin jonkun lihaksen huhtikuun alussa koneella istumalla ja siitä lähtien se lihas on kiusannut enemmän ja vähemmän). Huomenna onneksi pääsee hierojalle niin saa ainakin muutamaksi päiväksi avun!
Kävelyihin on tullut muutos eli kärsii olla ihan maksimissaan puolen tunnin reissuja tai alkaa pakottaa mahaa. Toisaalta, koirat on onnellisia kun pääsevät nuuskuttelukävelyille minun kans eikä tarvii tukka putkella paahtaa :D

Mitäs sitten..? Ulkona on ihana ilma, vauvan vaatteet on suurimmaksi osaksi pesty ja lajiteltu koon mukaan, typykkä on oikein aktiivinen eli maha muljuaa isosti pitkin päivää ja koirat ja mies voi hyvin. Ei siis pöllömpää ollenkaan =)

Sf-mitasta oli kysytty... Mulla oli viimeksi neuvolassa 23,5cm ja viikkoja oli silloin tasan 27.

BDU oli kysynyt lääkärineuvolasta ja ultrasta. Meillä ei ainakaan katsota kun neuvolassa ei ultraa ole. Käydään noissa kontrolliultrissa keskusäitiysneuvolassa.
 
Viimeksi muokattu:
neuvolakuulumisia:sf-mitta hieman on tasoittunut mutta yläkäyrillä mennään.sf-mitta tänään siis 30cm.ja viikkoja 30+2.painoa oli tullu ihan kiitettävästi :/ mutta nykyisin lenkkeilystä ja pyöräilystä ruvennut supistamaan ja herkut maistuu liian hyvin.pitää ruveta nyt katsomaan mitä sitä suuhunsa laittaa!

rautaa pitäisi ruveta syömään.ootteko te mitä rautaa syöneet jos on pitänyt syödä?aattelin ruveta sitä syömään mitä voi ottaa ruuan kanssa,en nyt muista nimeä..

Na-nu ja poika 30+2
 
BDU
hei osaako kukaan vinkata mistä löytyisi värikkäitä äitiyslegginssejä? oon kahlannu muutamat sivut läpi ja joka paikassa on vaan mustaa ja mustaa :headwall: En halua vain mustia ja leggarit on nyt ihan pop tän mahan kanssa ;) Ois mukava löytää jotku vähän pirteämmän väriset..
 
Hei

Ultrakuulumiset: pojilla kaikki hyvin. Painoarviot a: 2115g ja b: 2104g. Kohudunsuu pehmeä ja sormelle auki, kohdunkaula n. 2,4 cm joten samoissa kun 2 vkoa sitten. Pojilla lupa tulla jos siltä tuntuu :p. Huih! Insuliinia ei aloitettu vieläkään. Paastoarvot nyt joka päivä ja 3 kertaa vko mitataan myös tunninarvot.

Nicci ja jäbät 33+2
 
Täältäkin vähän väliaikakuulumisia... Maksahepatoosi todettu, maksa-arvo oli tosi korkea. Nyt lääkitys ja kontrolli 4 vkon päästä mutta ihanaa, ettei tarvitse olla osastolla! Kuulemma hepatoositapauksissa vauvoilla on tapana syntyä ennen laskettua aikaa ja vauhdilla... ;) Saas nähdä sitten, kuinka käy. Joka tapauksessa ilmeisesti käynnistellään ennen laskettua aikaa.

Painoarvio saatiin eilen 31+0 1880g. Vilkkaasti liikkui kaveri ultrassa, kuten aina. :)

Vienda, joka narahtaa näköjään jokaisesta seulottavasta asiasta... 31+1
 
Moi vaan pitkästä aikaa.

Mikähän ihme se on, ettei saa kirjauduttua sisälle, vaikka joka päivä monta kertaa käyn lukemassa ketjun kuulumiset?

Tänään vaihteeksi neuvola ja totaaliyllätykseksi paino oli pudonnut 2 viikossa 1,3kg! Oon kyllä muuttanutkin ruokavaliota, mutta silti olin tosi yllättynyt. Varattiin jo viimeinen lääkärineuvolakin, ajat on niin tiukilla tuolla neuvolassa.

Nicillä alkaa sitten olla jänskät paikat, jos kerran ukkelit on lähtökuopissa ja lupa tulla on. Iik:)

Viendallakin komea painoarvio!

Ihana kevät on puhjennut muutamassa päivässä:) Lämmintä piisaa ja ainakaan vielä se ei ole ottanut lujille, mutta ehtiihän sitä vielä :LOL: Katsotaan viettääkö tämä äitee lapsensa rippijuhlat rantavedessä kahlaten... Onneks sitä voi raskaushöyryissä tehdä kaikkea hullua ja ihmiset ymmärtää ;)

Mukava viikonloppua kaikille!
Vuorikristalli ja tyttö H32+1
 
Vienda Täällä myös raskaushepatoosi, mutta käyn kyllä kontrollissa joka toinen viikko ja lääkitys on myös. Meillä kans käynnistellään ennen laskettua aikaa, eli menee ilmeisesti sitten kesäkuun puolelle. Sen lisäksi sokeriarvot on seurannassa, mutta ainakaan vielä ei insuliinille ole tarvetta.

Painoarvio oli viikko sitten jo 1,9 kg ja kovin on vilkkaan oloinen vauveli :)

Pari viikkoa olis ollu äitiyslomaan, mutta oli jäätävä saikulle, kun ei oikein istumatyötä pystyny enää tekemään.

Aurinkoista viikonloppua kaikille :)

Lilla_myy73 ja pikkuruinen 32+4
 
Viimeksi muokattu:
Huh hellettä!!! Tällaiset kelit jos jatkuu loppu raskauden ajan tai jopa lämpenee lisää, niin kyllä tulee hikisiä hetkiä ja paljon puuskutusta! :whistle: Sopivaan saumaan tuli hommattua kaksi odotus-/imetysmekkoa!

Aika hurjalta tuntuu, että toisilla alkaa oikeasti olla ne viimeiset odotusviikot käsillä! Toivotaan kuitenkin ettei pahoja ongelmia ilmaannu kenellekään ja odotus voisi jatkua mahd lähelle la:ta.

Minulla supistuksia pukkaa edelleen ahkerasti, mutta en silti jaksa uskoa pikkuisen syntyvän, ainakaan kovin paljoa, etuajassa. Vauvan vaatteet ja muut tavarat ovat vielä visusti varastossa. Saa nähdä koska alkaa se pesänrakennusvimma, joka molemmissa aiemmissa odotuksissa on ilmestynyt aivan puun takaa. :D

Äidin onni 32+jotain
 
Hoi

Mökiltä kotiuduttu! Ja juu ihana kun on lämmintä, mutta oloa se ei auta kyllä yhtään. Turvotus vain pahenee lämmössä ja kivut kovenee. Lonkat alkaa olla aikas loppu samoin polvet. En käsitä miten ne jotka ovat itseaiheutetusti reilusti ylipainoisia, voi elää näin :O. Yritin äsken polvillani kitkeä kukkapenkkiä... Juu ei, ukko sai tulla nostamaan mut sieltä ylös :p. Huh, onneksi ei enää kauaa mene.

Nicci ja jäbät rv 33+5
 

Yhteistyössä