Heinäkuun Hellemasut 2015

Omien laskelmieni mukaan tänään "lukemat" ovat 5+0. Eli siis voin silloin sanoa olevani kuudennella viikolla raskaana? Olen ihan hämmästynyt kun olen koko ajan ajatellut, että viides viikko alkaa. Yhtäkkiä lukema pomppaa kauniiseen kutoseen. Olenko ymmärtänyt oikein? :confused: :) Tuntuu niin mahtavalta seurata raskauden kehitystä tuolta viikkokalenterista ja jos tässä oltaisiin jo viikolla kuusi niin mötikän sydän alkaa tällä viikolla pumppailemaan. Aivan hullun ihanaa. :D
 
Pompelo, hcg oli liian korkea siihe rv5 näkymään ja kun on tuollaista niukkaa vuotoa nii ne yhdessä viittas vähä siihe.

Maanantaina on uus käynti ja jos sillon ei näy ruskuaispussia vähintään nii sit ei oo normaali raskaus. Itellä vahva olo et tuulimuna olis. Ei onneks toispuoleista kipua oo tullu ku seki viittais ulkoseen.

Kiitoksia tsempeistä. Luovuttanu olo on jo ja fiilikset menee ku vuoristoradassa pienen toivon ja luovuttamisen välissä ja hanskojen tiskiinlyömisen välillä...
ilmottelen sit maanantaina mitä tapahtuu.
 
Tänne ei mitään ihmeempiä, ollaan miehen kanssa pyöritelty ajatusta että oisko tuplat tulollaan... Äitinihän on aikoinaan saanut kaksoset (jotka eivät jaksaneet elää kun keuhkot eivät olleet kunnolla kehittyneet ja ei ollut laitteita joilla sitä olisi voitu hoitaa) myös joten senkään perusteella ei ois ihan pois suljettu vaihtoehto että meille tulisi kaksoset. Ja olemme ajatelleet että kun mullahan oli kkm viime kesänä (olemme uskovia) että Jumala antaa kyllä kaksinkertaisesti takaisin ja mieheni on nähnyt näyn jossa kaksi enkeliä tanssivat ja minä olen saanut suoran rukousvastauksen kun olen Jumalata suoraan kysynyt että montako kohdussani kasvaa niin vastaus tuli että kaksi ja kysyin uudestaan kuin varmistaakseni asian niin sain silmieni (pidin silmiäni kiinni) kakkosen. Joten luotamme nyt tähän ja odottelemme ultraa jonka pitäisi olla rv 12-13 että mitä se näyttää.

Olotila on kyllä aika etova ja jatkuvasti myös närästääkin... Maha turvoksissa koko ajan ja tuntuu että on jopa enempi turvoksissa kuin aikasemmissa raskauksissa. Työpaikan henkilökunnan vessan hajukin ällöttää vaikka siellä ei ois kukaan käynytkään vessassa aikasemmin ja kahvikin etoo, eikä oo tehnyt edes mieli sitä sitten yhtään... Porkkana maistuu tosi hyvälle ja vettäkin tykkään juoda mitä en yleensä juo kuin harvakseltaan ja sekin yleensä iltasin ennen nukkumaan menoa tai aamulla herätessä niin nyt tulee juotua siinä välissäkin. Työskentelen paikallisessa nuorisotalolla ja siellä kun nuoriso tulee pihalta tupakalta niin sekin haisee niin yököttävältä että pakko poistua hetkeksi siitä tilanteesta kun se haisee metrien päähän... Muutenkin hajuaisti terävöitynyt...
 
Ehtoota =)

Alkuun tsemppiä epävarmuuteen keillä siihen oli aihetta. Toivon todella että kaikki olisi teillä hyvin.

Minulla oli eilen parempi päivä pahoinvoinnin suhteen.. en tiiä vaikuttiko ulkoilu asiaan kun oltiin tosi paljon mäenlaskussa yms. Tänään oli aamulla huono olo ja nyt sit illasta iski. Välillä tuntuu että häviääkö nää oireet. Nyt on taas nii krapulainen olo että . Rinnat mulla on kasvanu varmaan kupilla ja ne on vähä arat jos ilman liivejä kulkee. Turvotus on kyllä mahdotonta minullakin :O. Väsymys on tosi voimakasta ja iltapalelu ihan kohtuutonta. Lämpöpeiton alle keksin eilen kömpiä niin siellä tarkeni. Ruokaa ei juurikaan tee mieli ja syön vähän. Jotenkin sitä odottaa että pitäs olla vieläkin karmeempi olo.. mutta rv6 tulee iha just täyteen ja sillohan se istukka alkaa pelittää. . Jospa ne oireetkin sit vahvistuu.
Näin viime yönä jotain unta missä tälle raskaudelle ei ollut hyvää päätöstä.. tai en muista unesta juuri mitään mutta aamulla oli kamala tunne että jotain sattuu. Ehkä alitajunnassa muistelen ku viimeks tuhru alkoi just 6+0 viikolla..

Nelli&tiitii 5+5
 
HappyFeet tsemppiä, parasta toivotaan! :hug:

nelHM mä kans odotan kauhulla 8-9 viikkoja, koska spontaani km alko mulla silloin.. Varsinkin ku oon aina niin oireeton niin sitä ajattelee, että nouseeko se hcg olleskaan, mut oon sit ajatellut sillein, että ehkä mun kroppa vaan sopeutuu siihen raskauteen ja hormoneihin nopeammin tmv... Ja, ehtiihän niitä oirehia vielä tulla, olen niin alussa vasta. :) Ei sillä, että väkisin tahtoisin oksuolon 24/7, mut oireet jotenki tois kyllä konkretiaa odotukseen.

Lumilin juu noinhan se menee, kuudes viikko aluillaan! :) mä tilasin viimeksi jonkun uutiskirjeen, joka tuli joka viikko ja siinä aina kerrottiin, mitä sillä viikolla on meneillään. Ja kiva lukea myös blogeja, joissa odotus etenee suunnilleen yhtä matkaa, tykkääkö muut lukea blogeja, onko jollain täällä omaa blogia?
 
Olen tätä ketjua jo hetken lukenut, nyt uskaltautunen joukkoon liittyä. Moikka kaikille!

LA 2.7., 24v., ensimmäinen raskaus, TAYS

Näin ensikertalaisena jännittää ja vähän pelottaa kaikki, sen vuoksi olen varhaisultraan ensi viikolle aikaa varannut. Raskaus ei oltu suunniteltu, mutta ilolla vastaan otettu. Kihlatun kanssa ollaan ehditty kuuden vuoden yhdessäolon aikana käydä läpi kaikki mahdolliset skenaariot ja on tää jännää meille kummallekin.

Rinnat kasvaneet ainakin puolikuppia ja turvottaa varsinkin vatsanseudulta. Alavatsaa kouristelee välillä kovasti. Hieman mietityttää oma ylipaino (bmi 30), nyt on ainakin ollut motivaatioo puhdistaa ruokapuolta kun tietää omien syömisten vaikutavan johonkin muuhunkin kuin itseen. Mulla on läheiset välit perheeseen ja olen kertonut asiasta heille jo. Toki tiedetään, että tässä voi käydä vaikka mitä, mut sitä suuremmalla syyllä kaipaan silloin läheisiltä tukea ja ymmärrystä vaikka asutaan aika kaukana heistä. Tää on sinänsä jännää, kun oon eka kaveripiireistäni, kuka on raskautunut. Tässä on nyt juhlijatytön aika rauhoittua ja olihan tuota jo aikakin!

Hentokuiskaus ja 6+2
 
Viimeksi muokattu:
KuuraKarpalo
Mahdetaanko mut huolia tänne? Ikää reilusti alle 20v.
Onnellisena plussannut yli viikko sitten.
Pahoinvoinnista ja alamahakivuista huolimatta päivästä toiseen :)
Nyt 6+2 (tai 6+3)
 
Täälläkin yksi uusi varovasti ilmottautuu. Muutaman päivän jo haamuja saanut testiin ja tänään sitten tuli aika selkee toinen viiva. Olen vähän ajoissa testailemassa, kun menkatkaan ei ole vielä myöhässä. Hätähousu olen... digillä on pakko varmistella vielä myöhemmin sitten.

Tuleva vauva on minulle kolmas ja miehelle neljäs. Eli hulinaa on.

Puhelimella en punaiseksi saa An79 35v la 21.7 komas tulossa...Satks

An79 ja toukka 3+5
 
Tervetuloa taas uudet ja onnea! Kaikki mahtuu toki mukaan, ei iällä väliä =)*

Minä huomaan että syömättä oleminen tekee huonoa oloa. Niin se meni kuopuksen odotuksessakin. Söin parin tunnin välein jotain pientä vähintään. Ristiriitaisia tunteita on taas.. odotan ultraa että saisin nähdä mielellään sen elävän sikiön. Sit varmaan helpottaa ja huoli menee pois. Jotenki välillä sellanen tunne että voiko raskaus edes sujua kun kahdesti putkeen mennyt pieleen. Sitä jotenki odottaa että millo se vuoto alkaa.. enemmän se on vielä mielessä kun kesävauva sylissä. No reilu viikko ultraan.

Hyvää isänpäivää!

Nelli&tiitii 5 + 6
 
Mäkin voisin omat tietoni laittaa punaisella Lumilin, 25 v., esikoinen, TYKS

Mä en tiedä onko tämä ihan humpuukia, mutta tässä ainakin ilmainen kikka kolmonen pahoinvoinnin lievittämiseksi. Tarkoitan tuota neiguan-pisteen omatoimista painantaa. Akupunktio ja akupainanta | Lopu Jo!

Olen edelleen oireeton satunnaisia vatsavihlaisuja lukuunottamatta. Nekin tässä vähentyneet. Hurjia tunteita on kyllä oireettomuus aiheuttanut. Välillä olen aivan varma, että olen kuvitellut koko raskauden. Ilolla bongailen uusia oireita, mutta eipä ne nyt missään nimessä ole sellaisia, etteikö ne voisi liittyä ihan johonkin muuhunkin asiaan.

Pihlanen, Uutiskirjehän kuulostaa mukavalta! Voisi pistää tilaukseen :)

Äitiysblogeista päätin pitää hetken taukoa. Ja muutenkin pitää vähän taukoa tiedon tankkailusta. Tulen hulluksi muuten tästä odotuksesta ja toisaalta epävarmuudesta koko raskauden olemassaolon suhteen.

Tervetuloa uutukaiset!
 
Mä oon ollu aika oireeton molemmissa aiemmissa raskauksissa ja tuskin tämääkään on poikkeus. Loppuraskauksissa onki sit saanu kärsiä :D tällä hetkellä mun ainoa kunnon oire on maidon himo, hikka, turvotus ja pikkiriikkisen rinnat arat.
 
"Ellistiina"
Muutamat kirjoittelivat vähäisistä oireista. Sama täällä. Tuntuu ihan tavalliselta. Rinnat ovat isommat kuin tavallisesti, janottaa ja nukuttaa, mutta tässä kaikki.
Ehkä luonto suojelee minua hankalahkossa elämänvaiheessa, yksin odottaessa. Tai ehkä jokin on mennyt vikaan, aika näyttää. En jaksa stressata, vaikka asiaa ajattelenkin. Raskaustestejä olen tehnyt kymmenkunta kuitenkin :D
Aiemmissa raskauksissa oireita on ollut vaikka muille jakaa.

Urheilusta: pyrin liikkumaan aina kuin mahdollista. Vuorotöiden ja pitkän työmatkan vuoksi voi mennä joskus viisikin päivää ilman liikuntaa, mutta sitten otetaan takaisin :) näin siis ennen raskautta, ja tähän pyrin nytkin. Vapailla jumppailen kaksikin kertaa päivässä, esimerkiksi eilen näin ja huomenna taas.

Hyvää isänpäivää kaikille!
Ellistiina & 5+2
 
Heippa ja hyvää isänpäivää!

Täällä poksahti uusi viikko täyteen, 6+0 tänään. Väsymys on läsnä, ja etova tulee heti, jos ei säännöllisesti parin tunnin välein syö. Toivon vaan niin, että toukka pysyy mukana, omista oireista viis :).

Nannanas rv 6+0
 
Kiva kuulla että muitakin vähempi oireisia.. vaikka taitaa minulla olla niitä suht paljon verraten joihinkin muihin. Pitää antaa olla miettimisen nyt ja odotella =)

Onko muilla sellaista että ei kykene olemaan istualteen sillai jalat koukussa että maha jää "jumiin" sinne? Minulla käy koskemaan mahaan jos ahdistan sitä tuollau kippura/linkkuasennossa. Enkä mahalteenkaa halua enää olla.
 
Mulla on kans vähän oireita. Nyt oikeestaan vaan rinnat kipuilee vähän ja mahaa särkee välillä. Oksetusta on satunnaisesti, mutta sekin jo oikeastaan hävinnyt. Mulla oli eka raskaus aika samoilla oireilla joten en vielä osaa olla huolissani.
Onko muut muuten huomannut jo harjoitussupistuksia? Mä huomasin ekalla kerralla ne viikolla 9 kun ihmettelin miksi tuntuu kohtu aina välillä ja sitten se katoaa :D Tänään aamulla tuntui taas sellaista supistuksenomaista vaikka viikkoja vasta 5+4. Tosin luin joskus, että kohtu supistelee vaikka ei olisikaan raskaana ja raskaana ollessa sen vasta tuntee.

Viimeksi kävin neuvolassa vasta 7+2 ekan kerran ja eipä nytkään ole isompaa kiirettä. Varhaisultraankaan en tällä kertaa aio mennä... Jos malttaisi odottaa sinne np-ultraan. Saa nähdä malttaako kuitenkaan :D
 
Moikka

Huh kun aika etenee, nyt jo 6+4 :)


Olo etova olo 24/7, alko keskiviikkona ja jatkuu. Palellun jatkuvasti, sisäkkä kuin ulkona. Rinnat kivistää silloin tällöin
Varhaisultraan on enää 3 päivää ja jännittää. Toivon todella ''iltatähtemme" olevan kunnossa ja kaikki hyvin.
Isänpäivä aamulla lähdettiin minun vanhempien luokse. Asuvat 40min matkan päässä. Siellä viivyttiin pari tuntia ja sieltä miehen vanhemmille. Käytii vielä isoisien haudoilla.
Kotona sitte juhlittii pikkuse kotona tota ukkoa :)

Neuvola on ensi viikon perjantaina RV 7+2. Sama neuvolatäti kuin neljässä aiemmassakin =] Mukava vähä jo iäkkäämpi nainen.


Kaikille hyvää viikonalkua ja tervetuloa uusille!


Riina 6+4
 
Moikka! Uusi odottaja haluaisi mukaan joukkoonne. :)

Eli: Susunasu, 26v, LA 10.7, kolmas lapsi, KYS

Oireita alkoi tulla jo parisen viikkoo sitten. Närästystä lähes koko päivän, tissit kipeet ja jotenkin täyteläiset (en pistä pahakseni :D ), turvottaa iltaa kohden ihan kiitettävästi ja välillä tulee ihan järkyttäviä repäisykipuja alamahaan kun aivastaa.. :O

Ensimmäistä neuvolaa ajattelin varailla reilun viikon päästä. Turhaan sitä ensimmäiselle käynnille hirmu aikaseen menee. Varhaisultraan tuskin mennään. Pitää selvittää vieläkö täällä saa neuvolan kautta ensimmäisen ultran (n. vkoilla 9) vai onko se ensimmäinen vasta NT-ultra äippäpolilla.

Jotenkin toisaalta epäuskoinen olo, että on raskaana. Tämä tuli niin nopeesti, kun kierukka lähti 1.10 ja nyt jo plussa! (vähän nolottaakin kertoa, kun tietää että osa on varmasti yrittänyt kuukausia.. :ashamed: ) Tottakai todella onnellinen olen tästä ja toivon todella, että kaikki menee hyvin. Nyt on kyllä luottavainen fiilis ja eilisessä testissä testiviiva oli melkein vahvempi kuin kontrolliviiva +oireet rauhoittaa mieltä. :)

Paljon tsemppiä kaikille epätietoisuudessa eläville. Toivottavasti saatte hyviä uutisia! :hug:

-Susunasu 5+2
 
Hei vain,

Täällä uusi odottelija liittyy varovaisesti seuraan. Keskiviikkona tein plussan ja laskuri sanoo, että kasassa ois nyt päiviä 4+5 ja la 14.7. Kauhistuttaa vähän et kuinka epävarmaa kaikki vielä on. En ole uskaltanut soittaa neuvolaankaan! Huomenna ois tavoitteena.

Itsellä on ollut oireena todella kova nälkä koko ajan, väsymystä ja etova olo. Eilen ja tänään on myös suoraan sanottuna ollut ihan helvetin tuskallisia vatsakipuja. Sattuu siis alavatsaan, eniten oikealle puolelle. Eilen kestivät puolisen tuntia ja itkin vaan kivusta ja siitä pelosta, että on keskenmeno tulossa. Tänään heräsin kuuden maissa samoihin kipuihin ja makasin vaan täristen ja itkien tunnin ajan kun tuntui niin pahalta. Loppupäivän ajan koko alavatsa on ollut ihan herkkänä, lähinnä siis liikkeille, ei niinkään jos painaessa. Toivon kuitenkin kovasti, että kyse ei ole keskenmenosta. Minkäänlaista vuotoa ei toistaiseksi ainakaan ole esiintynyt.

Tietysti pohdin myös kohdunulkoista raskautta, mutta olin ymmärtävinäni, että on hiukan aikaista kipuilla siitä noin paljon? Todennäköisin selitys lienee se, että mulla on "todettu" (eli ei olla löydetty mitään järkevää syitä oireille) ärtyvän suolen oireyhtymä, joka tosiaan oireilee erinlaisina vatsavaivoina ja saattaa esim. samana päivänä olla ummetusta ja ripulia ja kovia vatsakipuja. Nä vatsakivut on kuitenkin toista tasoa kuin ennen on ollut, mutta se mahdollisesti selittyy näillä raskauteen liittyvillä IIIHANILLA ilmavaivoilla. (Sellaiset on mulla aiemminkin ollut hyvin ikäviä) Tai sen jälkeen kun puolisko ehdotti että tä ois selitys, niin se on alkanut tuntua ihan vaihtoehdolta. No, joka tapauksessa huomenna soitan neuvolaan ja oon että APUA MITÄ TEEN? Jos osaisivat neuvoa voiko toi olla normaalia, vai enteileekö keskenmenoa.

Apua anteeksi, ei pitänyt täyttää ketjua supermielenkiintoisella pohdinnalla mun vatsan toiminnoista tms. Tietty jos muilla on kokemuksia vastaavasta niin kiinnostaa. Toivon, että kaveri pysyy matkassa. Epäuskoisesti siis mukana Nemme, 22, LA 14.7. esikoinen, TYKS
 
Tahti90
Heissan!

Pitkään olen palstoilla liikkunut mitään kirjoittamatta, mutta nyt ajattelin liittyä seuraanne :)
Täällä siis vajaa vuoden yrityksen jälkeen esikoista odotellaan. Neuvolan mukaan LA 1.7 eli 7+0 meneillään. Itselläni oli neljä ekaa viikkoa voimakasta selkäsärkyä ja etovaa oloa, mutta sitten loppuivat kuin seinään. Vahvasti kuitenkin uskon että kaikki kunnossa enkä jaksa alkaa panikoida. Ensimmäiseen neuvolaan mennään vasta 26.11.

Listaan saa siis lisätä Tahti 90, 24, LA 1.7, esikoinen, TYKS (sori kun en saanut punaisella)
 
Saatto olla sittenkin liian aikaista tulla tälle puolelle. Eilen yhdynnän jälkeen alkoi vuodella vähän. Mulla alkoi joskus km samalla tavalla et yhdyntä laukas vuodon. Vaikka mä tiedän et sillä ei pitäis olla vaikutusta. No toistaiseksi vuotoa on vähän. Vaikka mulla oli molemmissa onnistuneissa raskauksissakin vuotoa, niin pelottaa silti.
 
An79, toivottavasti km epäilykset osottautuvat turhiksi! :hug:

Itse olen niin uusi näillä palstoilla ja kun kyseessä on kuitenkin ensimmäinen raskaus, niin olen ihan pihalla kaikesta. Joten älkää välittäkö jos sekoilen omiani täällä :D olin lukevinani tuolla aikaisemmin että on mahdollista mennä keskustelemaan yksityiselle puolelle? Onko semmonen mahdollista?

Oireena on vieläkin ajoittainen vatsan juilinta ja ilta väsymys, aamulla pirteä kuin peipponen! Urheilen säännöllisesti (spinning, sali, jumpat, lenkkeily ym.) mutta lenkeillä on alkanut pistämään kylkeen (mitä ei ole ennen tullut) vaikka kävelen vain reippaasti. Onko kellään samaa?
Kaverit ja perhe on heti hoksannut ja kyselee jatkuvasti mahdollisesta raskaudesta. Pari oli jo untakin nähnyt :D Yritän silmät kirkkaina kieltää asian. Kyllä ne kohta tietää kaikki kun vatsa pullottaa jo nyt..

Hyvää alkavaa viikkoa ja tervetuloa kaikki uudet!! :heart:
 
An79 Toivottavasti on harmitonta. Mutta mullakin alkanut noin juuri km. Itse tiedän kanssa että seksi ei sitä voi laukaista mutta pelkään silti niin paljon sitä että ollaan sovittu miehen kaa mun toivomuksesta että ei seksiä ennen varhaisultraa. Kamalaa selibaattia mut minä en pysty!

Nyt on muutenkin jännät ajat.. viimeksi alkoi tuulimuna oireilee 6+0 ja 6+4 todettiin tuulimunaraskaus ja tyhjennys alkoi. Kun nyt selviis ens viikolle niin sitten ois se ultrakin.
Pahoinvointia on sillai että yhtä äkkiä iskee ja on aivan kauhee olo jonkun aikaa.

Mukavaa viikon alkua kaikille <3

Nelli&tiitii 6+0
 
Tein äsken viimeisen pc liuskan kaapista. Aamun toinen virtsa ja se oli reilun tunnin virtsassa ja laimennettu parilla kupposella kahvia. Silti viiva oli hitusen vahvempi kuin eilen. Vuotoakaan ei enään juurikaan tule. No loi vähän toivoa tähän päivään. Voi olla et meilläkin on nyt hetken selibaattia :p

Millos se viikkonäytöllinen anto enemmän kuin sen 1-2? Taidan käydä tänään sellasen hommaamassa. Perhana tää alkuraskaus on yhtä piinaa! Neuvolaan en ole vielä soitellu. Voi olla et odotan vielä muutaman päivän ennen kuin soitan.
 

Yhteistyössä