Heinäkuun Hellemasut 2015

MiNalolle tsemppiä!:/

Susunasu:et oo ainoo jota ärsyttää. Ite kans ollu kiukkunen koko päivän, en ees tiedä mikä todellisuudessa ärsyttää, mut pinna menee koko ajan! Autosta myös, suosittelen Ford S-Maxia! Ihana ajaa ja tilaa on. Ostettiin kesällä ja on nyt sit valmiiks isompi auto, josko nyt vihdoin saatais kolmas muksu meidä perheeseen.:)

Mun pitäs kans varata aika hammaslääkäriin. En ees muista koska oon viimeks käynyt, vaik oma isä on hammaslääkäri!:D

Rinnoissa tuntemukset lisääntynyt, ihan ku maito nousis. Toivottavasti ei viel kuitenkaan.:)

SalVe ja Lahja 5+1 (6+1)
 
EX4
Hammaslääkäriin voi ja pitääkin mennä raskausaikana. Raskaana oleville naisille ei suositella adrenaliini johdannaisia puudutteita, jokainen hammaslääkäri arvioi potilaan ennen toimenpiteitä ja kannattaa tosiaan kertoa jo puhelimessa raskaudesta. Röngten kuvia ei kaikki hml ota raskaus aikana, jos ottaa tulee alavartalo suojata lyijyessulla. Säteilyä tulee hyvin vähän muuhun kehoon.
Itse kyllä raskaana olevilla naisilla käytän puudutetta ilman adrenaliinia, kuvaan vain pakosta ja akuuteissa tilanteissa esim. Juurihoidossa tai tulehtuneissa juurissa/hampaissa
T. Hammaslääkäri EX4

Autosta
Meitähän on jo 7 perheenjäsentä ja ostettiin juuri tammikuussa Ford Grand C-Max, on täydellinen 7-paikkainen auto, sitä ennen oli Nissan Qasqhai+2 oli kyllä todella hyvä seki! Pikkuisen synnyttyä olisi 8 jäsentä, luultavammin ei vaihdeta kun tuo meidän esikoinen viettelee jo nii paljo muualla aikaansa ja saa kortin ensi vuonna. Ja meillä on miehellä toinen auto joten kuljetus järjestyy aina.

Meillä kuopus on jo 4 vuotta ja jaksaa kävellä reippaasti joten tavalliset yhdistelmävaunut on tulossa tänne jos päästää niin pitkälle.


PÄIVITÄN ETUSIVUN PIAKKOIN JÄLLEEN!

EX4 8+1
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: An79 ja Pihlanen
Iloisia ja surullisia juttuja on ollut, pahoittelut surun kohdanneille ja onnittelut iloisista uutisista :heart: Oon jotenkin tosi huono tänne palstalle kirjottelemaan, kun oon niin vähän koneella enää nykyään, ja Faceryhmät on kännykällä niin paljon helpompia... Vaikka totuttelukysymys se kai olis :D Voisin kuitenkin nyt jo harkita sitä Facebookin ryhmää, jos vaan näin aikasessa vaiheessa oleva mukaan otetaan. :)

Hammaslääkäristä: Mulla on huomenna edessä viisaudenhampaan poistoleikkaus - iik! Ikinä ennen ei oo ollu ees reikiä paikattavana... En siis yhtään tiedä, mitä odottaa. Röntgenkuvat otettiin onneks jo kesällä, niin ei oo ollu siitä huolta. Huomenna täytyy vaan sanoa, että älkää tehkö mitään, mikä voi haitata raskautta :D Eiköhän ne osaa sellasia aineita laittaa/määrätä, mitkä ei vaikuta. Ja hammaslääkärillä kävin tarkistuksessakin muutama viikko sitten, kun vihdoinkin sain ajan. Ilmeisesti lankaamaan pitäis alkaa, kun oon kuullu, että ientulehdukset pahenee helposti raskaana ollessa.

On: On jotenkin niin kauhean vaikea vieläkään uskoa, että raskaana olisin. Ei mitään oireita, ja siks tekeekin mieli testailla vähänväliä, että onhan viiva olemassa/vahvistunu. Ar-ultraa mietin, kannattaako maksaa yksityiselle? Helpottais, että tietäis onko tuolla ylipäätään ketään, ja tuntuis helpommalta kertoa perheellekin tästä jos oikeasti tietäis että kaikki ois kunnossa... Mutta työttömäks jäävänä ei kauheita oo ylimäärästä :( Tulis kyllä veronpalautuksena varmaan just sen verran, että sen vois käyttää :) Hmm... Kokemuksia puolesta ja vastaan?

Väsymystä kyllä on ilmassa, nukahtelen viimestään puoli kymmeneltä illalla. Äskenkin otin vahingossa pikku päikkärit. Mutta illan väsymys johtuu kyllä lähinnä siitä, että nukun älyttömän huonosti ja levottomasti aamuyöstä eteenpäin. Ja viiden jälkeen oon jo ihan pirteä, eikä uni enää tuu vaikka kuinka yrittäs. Voiko tää olla oire? :D

Ja vielä kysymys: näin uutena odottajana, mitä ekassa neuvolassa tapahtuu? Onko miehen hyvä olla mukana? Jostain luin, että siellä voi mennä puolitoista tuntiakin :O :O ja oon siis ihan ihmeissäni, mitä siellä voi tapahtua noin kauan, kun meilläpäin ei ees ultrata...

Ai niin, jos jo lisäilisin itteni listallekin... LA: 29.7., Tiha, ensimmäinen, 25, KYS

-Tiha&Mini 4+1-
 
Viimeksi muokattu:
Moikka kaikille :) Oon nyt aikani arponut et liittyiskö tähän vai kesäkuisten ryhmään kun lasketusta ajasta ei ole varmuutta, mutta tässä sitä nyt ollaan! Plussasin muutama viikko sitten ja ensimmäinen neuvola on muutaman päivän päästä. Varhaisultran varasin aluksi mutten sitten raaskinutkaan mennä sinne kovan hinnan takia ja koska oireiden takia raskaudesta on kuitenkin melko varma olo ilman sitäkin. Np-ultraa odotellessa joka sattuu varmaan jouluviikolle :)

Meillä on joulukuussa 2013 syntynyt tyttö joka sai alkunsa 2,5 vuoden yrittämisen jälkeen. Tämä toinen raskaus onkin sitten ihan ääripää - lopetin pillerit syyskuun alussa koska ne eivät enää loppua kohti sopineet mulle ollenkaan. Ajatuksena oli että toinen saa tulla jos on tullakseen, mutta ei se kuitenkaan tärppää ilman apukeinoja niin kuin ei ensimmäinenkään. Jossain välissä pikku kyytiläinen oli kuitenkin tarrannut kiinni ensimmäisiä menkkoja odotellessa <3 Sen takia viikoista ei ole tarkkaa tietoa. Neuvola laski että plussapäivänä olisi ollut 4+0 ja tänään olisi sitten 7+3. Luulen kyllä että tämä on hieman pidemmällä joten la saattaa mennä kesäkuunkin puolelle.

Jos nyt kuitenkin tähän ryhmään huolitte niin listalle voisi laittaa seuraavat tiedot: Amalia89, 24v, toinen lapsi ja LA 6.7 :)
 
Tervetuloa uusille tasapuolisesti!
Minalolle jaksuja vaikeaan tilanteeseen...

Tihaensimmäisessä neuvolassa odottaja hukutetaan infoon ja paperimäärään, otetaan yleensä verikokeita, punnitaan ja annetaan yleensä virtsanäyte. Mitään kovin konkreettista en ole koskaan ekalta käynniltä kokenut saavani, kun tieto ei ole ollut uutta minulle...sydänääniä ei useimmissa neuvoloissa suostuta kuuntelemaan ensimmäisellä kerralla. Lisäksi siellä monesti sovitaan käytännön asioista mm. siitä, jos joutuu sokerirasitustesteihin raskauden aikana ja kartoitetaan perheen kotitilannetta ja odottajan terveydentilaa haastattelemalla ja täyttämällä papereita, jos ei ole niitä etukäteen saanut täytettäväksi.

omaa napaa: voi järkytys tätä väsymystä...eilen menin nukkumaan jo 21 ja heräsin herätyskelloon 7, kun lapset piti laittaa kouluun...menin sit takasin nukkumaan, kun olin menossa vasta iltavuoroon...Nännit on myös tummuneet todella selvästi ja nännipiha laajentunut.

Meillä aikoinaan vanhemmat lapset kun syntyivät 14kuukauden ikäerolla, niin kaksostenrattaat olivat ehdottomat...toinen istui kyydissä ja toiselle hommattiin pehmeä kantokoppa niihin.
 
Täällä tänään parempi fiilis kuin eilen, sen verran hässäkkää ollut, että hyvä kun on koko raskautta ehtinyt ajattelemaankaan (mun kohdalla taitaa olla hyvä asia) :) On kyllä jännä juttu, että kahdessa aiemmassa raskaudessa ei ollut yhtään näin epävarmat fiilikset, nyt jotenkin koko ajan pyörii mielessä, että onko kaikki hyvin yms. Onneksi tämä tissien arkuus ja väsymys sentään lohduttaa :LOL:

Meillä tulee ikäeroa kuopukselle ja tulokkaalle kolme vuotta, tuskin hankitaan tuplarattaita. Tämä tuleva isoveli on kyllä aika menevä tapaus, mutta eiköhän tässä kesään mennessä ehditä opetella liikkumista ilman rattaita :)

Influenssarokotusta en aio ottaa, en koe kovin tarpeelliseksi.

Auto tulee meillä vaihtumaan, mies on jo innoissaan katsellut sopivia malleja. Sain miehen tavallaan suostuteltua tähän kolmanteen lapseen lupaamalla uuden auton :LOL:
 
Tervetuloa ja onnea uusille!!

Hammaslääkärin kanssa ollaan täälläkin vaivattu päätä. Itselläni myös tarkastuksesta on jo vierähtänyt liian pitkä tovi ja suussa olisi tekemistä ainakin viisaudenhampaiden takia. Olen jonossa kunnalliselle hammastarkastukseen, mutta jonot täällä ovat aivan hulluja, näillä näkymin pääsisin loppukeväästä tai kesällä (eli siirtyisi synnytyksen jälkeen). No, raskauden selvittyä törmäsin juurikin tähän että purukalusto pitäisi huolehtia kuntoon. Olin yhteydessä ajanvaraukseen ja tiedustelin mahdollisuutta jouduttaa tarkastukseen pääsyä raskauden vuoksi. Vastauksena sain "raskaus ei ole sairaus eikä se oikeuta jonon ohi menemiseen".
Nyt sitten sopivasti ien ilmeisesti tulehtunut yhden viisaudenhampaan kohdalta, kipeää tekee ja huolettaa mahdolliset myöhemmät tulehdukset ja näiden vaikutus raskauteen. Huomenna soittelen uudestaan ja kyselen voisiko nyt asialle tehdä jotakin.
Yhtään en tiedä mitä noiden kanssa pitäisi tehdä. Kaksi neljästä viisaudenhampaasta ovat aiheuttaneet harmia silloin tällöin. Molemmat vaativat todennäköisesti leikkauksen, eikä mitään röntgenejä niistä olla otettu... : /

Tsemppiä Tihalle leikkaukseen! Toivottavasti menee mahdollisimman kivuttomasti!


Mariiii & 5+1
 
Viimeksi muokattu:
Mahtuuko tänne mukaan yksi lisää?

29.7., illusia83, 1., 31 v ja synnytyssairaalasta ei tietoa vielä

Tänä aamuna sain sen verran selkeän plussan testiin, että ehkä sitä nyt voisi jo todeta, että raskaana ollaan. Hämmentävää, pelottavaa ja ihanaa. Kunhan vaan pysyisi matkassa ja kaikki menisi hyvin.
 
Hei kaikille!

Olen arponut ja arponut liitynkö mukaan vai pysyttelenkö vain tuolla kolmekymppisissa ekakertalaisissa mutta luen tätä ketjua kuitenkin ja niin hyvää vertaistukea täältä jo nyt olen saanut, että tokihan se on tultava mukaan :)

Täällä tilanne se, että kahden vuoden hartaan odotuksen, lapsettomuustutkimusten, muutaman epäonnistuneen tablettikierron ja kahden pistoskierron jälkeen olen raskaana ensimmäistä kertaa elämässäni. IVF-ohjaus oli varattuna joulukuulle ja olin jo luopunut toivosta kotikonstein onnistumisen suhteen mutta näin se elämä yllättää... Eli hyvin epäuskoisena mutta niin onnellisena tässä eletään kuudetta raskausviikkoa.

Varhaisultra on viikon päästä perjantaina ja odotan sitä kuin kuuta nousevaa. Digi näytti toissapäivänä 3+ eli ihan oikein mutta on tätä vaan niin vaikea ymmärtää pitkän odotuksen jälkeen.

Onnea kaikille tasapuolisesti alkaneista raskauksista ja voimia kaikille, jotka ovat saaneet huonoja uutisia.

Jos sallitte, niin voisin siis tulla listoille seuraavin tiedoin: Säihkiss--Esikoinen--35--PHKS, laskettu aika 20.7.
 
Viimeksi muokattu:
Moi!
Ehkäpä minäkin uskallan jo myöntää että tänne kuulun.. Plussasin viikko sitten maanantaina ja suht alhaisen hcg:n takia uusi vk oli perjantaina ja oikein hyvin oli noussut arvo :) LA on ovulaatiosta/hedelmöityksestä laskettuna 14.7. ja menkoista 18.7. joten 3.12. ultra kertonee paljon. Fiilis edellisen raskauden perusteella on tuon aiemman kannalla... ????
Minun kanssani tulokasta odottelee elokuussa vuoden täyttänyt touhukas pieni poika ja ehkä hänen isänsäkin. Otettiin juuri parahiksi aikalisä ja ainakaan vielä ei olla saatu asioita selkiintymään, jospa tässä reilussa 7kk:ssa saatais jotain aikaan.

Olen täysin puhelimen varassa ja jotenkin tää selaaminen on ihan hanurista niin onko teillä jo fb-ryhmää perustettuna?

Joka tapauksessa minut voisi lisätä listalle eli

henttonen / 35v / 2. lapsi / KYS
 
Illusia ja muutkin uudet, tervetuloa joukkoon ja onnea plussasta :heart:

ON: Mulla on lähtenyt paino nousemaan ihan poskettomasti vaikka syön mielestäni ihan normaalisti. Täytyy ehkä ruveta pitämään ruokapäiväkirjaa, että huomaan mahdolliset ylimääräiset. Ei kauheasti houkuttais näillä kiloilla enää ottaa lisäkiloja totta tosiaan..
 
Fb-ryhmä löytyy, mulle voi laittaa yksityisviestillä linkin profiiliin (tai nimi ja kuvaus profiilikuvasta), niin lisäilen kaveriksi ja ryhmään (poistan kavereista kun olen ryhmään lisännyt). Ryhmä on salainen, kaverit ei siis näe, että olet liittynyt.

Olot jatkuu, yörgh... Eilen oli pakko (taas :D) tehdä digitesti, ja 3+ siihen tuli, huh. Koko ajan pelottaa, että kesken menee :/ 8. päivä vasta ultra, tekis mieli aikastaa sitä, mutta ei saa lapsenvahtia isoille aikasemmin.
 
Nyt on myös täällä niitä oloja alkanu ilmaantumaan... Tänään meinas ruokakaupassa oksennus lentää :D siis semmonen kohtalainen kuvotus melkein 24/7.

Posiitivistahan tässä on se, että alkaa oikeesti jo "tuntumaan" siltä että todella oon raskaana :)

inppa ja 5+4
 
Heips ja tervetuloa mukaan uudet ja onnea =). Ja olihan siellä pari svolaista mukana, hyvä. Yleensä ei montaa KYSiläistä ole per pino.

Anskutin Mulla on noussu myös enkä kyllä tajua että miten?! Syön nimittäin todella vähän, sattuneesta syystä. Mulla ei ylipainoa ole mutta kuopuksesta jäi 6kg.. ni ei hirrrrrveesti kiinnosta että jo nyt paino nousee :O

Nelli & Timpsu 7+4
 
Hei! Jospa sitä uskaltaisi liittyä mukaan.. :) Plussattiin pari viikkoa sitten ja nyt on rv 5+6 ja LA laskurin mukaan 18.7. Ensimmäinen neuvola on 8.12, varhaisultraan ei olla menossa.

Meillä on 9kk ikäinen täystuho, joka pitää huolen ettei äiti pääse liikaa lepäilemään :D Jännityksellä odotetaan, miten pärjätään kahden pienen kanssa :)

Oloja on pikkuhiljaa alkanut tulla, pahoinvointi ei onneksi ole vielä päivittäistä. On hajuherkkyyttä, jotkut ruuat ällöttää, vatsa on sekaisin ja tekee mieli tulista, rasvaista ja suolaista ruokaa :p Pitäis alkaa liikkumaan enemmän, mutta ällöttää tuo kurja keli :/ Viime raskauden lopussa oli kävely aika hankalaa, olis kiva jos nyt ei menis niin huonoksi.

Meidän monille tutuille on tulossa vauvoja, arvatkaa vaan tekiskö mieli kertoa kaikille et hei meille tulee kans! Eilen viimeksi yksi kaveri vitsaili, et jokos on toinen tulossa. Ei meinannut pokka pitää :D Esikoisen kummeille ajateltiin ensi viikolla kertoa, heille on tulossa huhtikuussa vauva :)

Onnea ja tsemppiä kaikille!

Angelica- / LA 18.7 / toinen lapsi / 30v. / KOS
 
Kiva, että tänne tulee väkeä :) mä mietin sitä fb:tä, mutta en osaa linkittää puhelimella profiiliini ja nimihaulla ei minua pitäisi löytyä. Osaako kukaan neuvoa kuinka saan s3 minillä kopsattua linkin?
 
Yllätysäippä
Tervetuloa uusille. Aikamoinen porukka jo kasassa. Tsemppiä huonoja uutisia saaneille ja voimia asioiden käsittelyyn.

ON: Alkuunsa ihmettelin, kun oireetonta oli. Sittenhän ne oireet pukkasivatkin päälle MUTTA ovat hävinneet viimeisen viikon aikana lähes tyystin. Kyllä on outoa. Lisäksi minulla on sellainen olo, että oikeasti en ole raskaana. Vain menkat puuttuvat ja ilman positiivista testiä porskuttaisin menemään avian normaalisti. Kun kyseessä kuitenkin on jo kuudes raskaus ja ensimmäisen kerran tällaisia tuntemuksia, niin väkisinkin pääkoppa alkaa valmistautumaan huonoihin uutisiin.

Varhaisultraan en ole menossa, koska ajatusmailmassani asialle ei tässävaiheessa mitään voi. Jos on mennyt kesken, niin sitten on ja se kyllä merkkinsä aikanaan näyttää. Ensimmäinen neuvola on tasan viikon kuluttua ja aion jutella näistä tuntemuksista siellä. Sitä ennen en asialle tee yhtään mitään. Katsotaan, joskos tama vain olisi varsin oireeton tapaus. Tänään taitaa olla 7+5.
 
No niin. Tarkempi ultra vahvisti sen, minkä jo tiesinkin. Eli kohdusta löytyi tarkemmalla laitteella kyllä sikiöpussi, mutta se oli tyhjääkin tyhjempi. Sen koko taisi olla 7mm×6mm. Vastasi lääkärin mukaan 5.raskausviikkoa. Eli aivan alkutekijöihin on jäänyt tämän raskauden kehitys. Mutta mikä tärkeintä, ei näkynyt missään kohdun ulkopuolella mitään ylimääräistä.

Lääkäri tietysti huomioi sen vaihtoehdon, että raskaus olisi alkanut myöhemmin, mutta itse tiedän sen olevan mahdotonta. Teinhän ekan haalean plussan jo 2,5 viikkoa sitten. Lääkäri kuitenkin määräsi otettavaksi seerumin hcg:n. Sen käyn labrassa otattamassa maanantaina ja vastaus tulee tiistaina. Ihan turhaa minusta, mutta vain siten lääkärikin voi saada jotain osviittaa tilanteesta. Sanoin kyllä ettei myöhäisempi hedelmöitysaika ole mahdollista, mutta täytyyhän niiden varmistaa. Tuhruvuotoa edelleen tulee ihan minimaalisesti, täytyy nyt vaan toivoa et kunnon vuoto alkaa itsekseen.

Se mitä lääkäri ihmetteli ja minä itsekin jäin sitten miettimään, oli et ultralla katsottuna mun kohdun limakalvo oli tosi ohut. Ja sen pitäisi raskauden alkaessa olla melko paksu. Eli ei siellä liene tällä hetkellä limakalvoa, mikä vuotais pois..?! Omituista..No, joka tapauksessa tätä ne hitaasti vahvistuneet viivat ja digin viikkojen nousemattomuus tiesi mun kohdallani. Meni siis kesken jo ennen kuin alkiota ehti kehittyä...tai olisiko siis ollut tuulimuna? Mutta näin!

Ihanaa raskausaikaa teille kaikille! Voikaa hyvin! :heart:

MiNalo
 
MiNalo Jaksamista vaikka tilanteeseen olit jo asennoitunutkin. Toisaalta hyvä että kaiken selvittäävät nyt vaikka tiedätkin että ei voi olla viikkoja vähempi. Toivottavasti luonto hoitaa niin olisi hieman "miellytyävämpää". Halit ja hyvää jatkoa <3
 
  • Tykkää
Reactions: MiNalo
"Maijuli"
Hei kaikille!
Täällä on ensimmäistä lastaan hämmentyneesti odottava 32- vuotias Helsinkiläinen. Toissa torstaina Clearbluen digitaalinen näytti että raskaana 2-3 viikkoa. Kaks viikkoa olikin jo ollut rinnat tosi arat ja testin tein kun oli ollut muutaman päivän jo kuin menkkakivut from hell, mutta menkat ei alkaneetkaan.

Jätettiin ehkäisy pois syyskuun puolivälissa ajatuksella että tulee jos tulee. Ajattelin että menee varmaan vuosi-pari yrittäessä. Hämmästys olikin suuri kun ehti tulla vain yhdet normaalit menkat välissä ja sitten näyttikin positiivista. Netin laskurilla laskin ja sain 22.7.15 lasketuksi ajaksi. Täsmentyy varmaan vielä viimeistään ultrassa.

Vielä en ole soittanut neuvolaan, kun olen ollut niin ihmeissäni itse. Pari viikkoa on ollut kovia alavatsakramppeja, jotka tulee ja menee. Lämpö auttaa onneksi. Mutta pahimmillaan on herätty 3 krt yössä ähisemään kipua. Mitään vuotoa ei ole ollut, joten oletan että ihan normaalia kiinnikkeiden venymistä kyseessä.

On se jännää hei! :D Nyt olis siis 5+3 menossa.
 
Voi MiNalo :heart:

Pajunkissa-85, kiitti selvennyksestä :D Onkohan sen miehen tarpeellista yrittää töitään muuteltua, että pääsis mukaan...?

Hammaslääkäri oli ja meni, ja on muuten kipeä - voi luoja! Panadolillako tässä oikeasti pitäs pärjätä :headwall: Lääkäri sanoi, että ekan ja viimesen kolmanneksen aikana pitäs välttää näitä isompia operaatioita, ja keskimmäisellä kolmanneksella ne ois turvallisia. Niin se kuitenkin nappas tuon hampaan pois, ei kuulemma "tässä vaiheessa viiti enää alkaa perumaan" :O No, eiköhän tuo asiansa osannu hoitaa :)

Minäpä koitan laitella Zeni sulle seuraavaks viestiä tuosta ryhmästä. :)
 
Minalolle halit.. :(

Tervetuloa uusille ja paljon onnea plussaamisista.. :)

Täällä ollaan edelleen sairaslomalla pahoinvoinnin takia. Ehkä tämä jossain vaihees helpottaa, viimeistään Heinäkuussa.. :p

Tänään oli hauska kun menin päikkäreille ja ehkä noin tunnin olin nukkunut ja heräsin niin sillä välillä oli tullut talvi.. :) Ajattelin että olen nukkunut todella kauan.. :D

Auton osto olis kyllä meillä edessä uuden tulokkaan myötä. Meillä kun on vain 5paikkanen niin tarvii ostaa 7paikkanen. Silleen harmi ku just kesällä vaihdoin autoa, ja tykkään tuosta. Mutta tota nyt löytyy 7paikkasena myös että ehkä sellanen sitten.. Täytyy miettiä.. :)
 
Onko kellään muulla flunssaa? Olen juuri harjoittelussa tk:ssa ja enkös jonkun pöpön ole napannut matkaani... Raskausoireet ovat jotenkin hämyisesti kadonneet tän flunssan alle, onkohan huono juttu? Jotenkin pelottavaa tää yhtäkillinen oireettomuus... Viime viikonloppuna oksensin viimeistä ja ensimmäistä kertaa pahoinvoinnista johtuen. Tätä ennen pahoinvointi varsinkin aamuisin ollut voimakasta. Nyttemmin vain nälkä vaivaa, mutta ruokahalua ei ole makuaistia hävittyä. Puurolinjalla mennään...

Kävin ar-uä:ssä yksityisellä viime viikolla menkoista laskettuna 6+4, sydän sykki ja kaikki vaikutti normaalilta, mutta koonsa puolesta vastasi 5+6:tta. Saa nähdä sitten ottaako kiinni vai muuttuuko arvioitu laskettu aika myöhemmäks. Ensi maanantaina on ensimmäinen neuvolakäynti.

7+4 (vai 6+6?)
Mullakin oireet hävis flunssan myötä! Arvaa säikäyttikö (vähän, toisaalta myös tuleetin ku ekaa kertaa ei **tuttanu aamulla herätä), mutta nythän ne oireet taas nosti päätään kun oli ensimmäinen "flunssaton" aamu, eli vain nuhaa jouduin niistään herätessäni. Kauhea olo oli jälleen, muistin yllättäen miltä se ällötys tuntuu ja mieli teki nousta heti ylös hakemaan jääkaapista helpostusta, mutta enpä antanut periksi vaan makoilin 3h sängyssä ja olo helpotti itsestään.

Kahvia sain juotua tänään ekaa kertaa VIIKKOON :D Hurraa!!! Eipä ole kahvikaan ollut näin kaivattu kaveri koskaan, vaikka kolmas kuppi tuntuikin jo tunkeutuvan takaisin ylös viimeisellä kulauksella..

Yksi juttu vähän hämmentää, tosin tän aamuinen vähän helpotti fiilistä.. Mulla sattuu lähes koko ajan paikoillani ollessa tuohon oikeanpuolen nivuseen sekä eteen, että alaselän puolelle. Rintojen turvotus on aavistuksen laskenut ja sekin vähän hämmentää.. Myöskään mahaa ei turvota enää yhtä paljoa kuin alussa? Kaverini (jolla 2 muksua) lohdutteli, että koska mulla tuntui olevan kaikki mahdolliset raskausoireet heti alussa, niin ei ihmekään jos oireet "laantuvat" jossain vaiheessa hetkeksi tai kokonaan. Kuulemma ei ole tarvettakaan päivittäin muistaa olevansa raskaana :)

Winny rv8+0
 

Yhteistyössä