Heinäkuun hellemasut-HEINÄKUUSSA!

EX4


Heinäkuun Hellemasut Heinäkuussa!




Päivityspyynnöt PUNAISELLA tai TUMMENNETULLA


Syntyneet:

1.5.
Annuu, tyttö

4.6.
Zeni, tyttö, 1955g/42,5cm, rv 33+4

10.6.
StaRR, poika, 3552g/48cm, 37+0

19.6
Marie82, poika , 3360g/50,5cm, 38+6

23.6.
Nelli, poika, 3670g, 38+1

25.6.
Piiper, poika, 3620g, 38+2
Kaalimaankakara, poika, 3965g/51cm, 38+4

28.6
Toivottavasti, tyttö, 2920g/47,5cm, 38+2

29.6.
Viliina84, poika, 3780g, 39+2

30.6
HappyFeet, poika, 3850g/52cm, 39+0
Crea, poika, 3890g/50cm, 39+1
Bodeguero, poika, 3718g/51cm, 39+4

2.7
EX4, poika, 3820g/52cm, 40+1

5.7
KeepGoing, poika, 4130g/54cm, 41+2

8.7
Ipna, poika, 3938g/52cm,
Vannila, poika, 41+5

11.7
Säihkiss, tyttö, 3195g/46cm, 38+5.

16.07
{Anskutin}, tyttö, 3445g/50cm, 39+0
Lapanen85, poika, 4090g/53cm, 39+2

18.7
Pajunkissa-85, tyttö, 4140g/51cm,39+6

19.7
Salla07, poika, 4260g/53cm

20.7
Riikkunen, poika, 4660g/53cm, 42+1

22.7
Minnie82, poika, 3125g/51cm

24.7
littlelion, poika, 2870g/49cm,40+3

27.7
Minnimys, tyttö, 4120g/52cm
An79, poika, 3598g/50,5cm

28.7
Nohmu, tyttö, 3810g/53cm

29.7
AnMaaria, tyttö, 3860g/52cm, 40+1

30.7
3600 ja pituus50cm.


2.8
Astrea, tyttö, 3500g/48cm

Odottajat:

26.6.
Vannila--Kolmas--29--TAYS
jammailen--Esikoinen--24--?/ tyttölupaus
Lara-- --Kolmas-- 26v--K-HKS

1.7.
Pompelo--Viides--28--?
Tahti90--Esikoinen--24--TYKS
Aurora_--Esikoinen--26--Ulkomailla

2.7.
Aali--Kolmas--29--OYS
hentokuiskaus--Esikoinen--24--TAYS
Kuura Karpalo--??--??--??
VaniljaRose,--Toinen--25--OYS

3.7.
Amy2--Esikoinen--30--?
Winny--Esikoinen--27--TAYS
Tariina--Toinen--28--K-PKS
Kaisa888--Ensimmäinen--39--HUS, Tyttölupaus

4.7.
Mar Mar--Esikoinen--25-EKKS*
Lillian-83--Neljäs--31--TYKS

5.7.
Yllätysäippä--Kuudes--39--OYS*
Nannanas--Neljäs--32--PHKS*
Ricardina--Esikoinen--30--JS

7.7.
Almond--Neljäs--24--?*
Sas--Toinen--?--TAYS

8.7.
handed--Toinen--33--JS
Alinaa--Kolmas--31--KOS
Alexandra_--Toinen--25--KYS

9.7.
Onnen Keiju--Toinen--29--?

10.7.
Susunasu--Kolmas--26--KYS*
Udafina--Esikoinen--30--??
Annimiina89--Esikoinen--25--KAKS

11.7.
anNa87--Toinen--27--??
Utuinen--Toinen--25--JS
Aurinko86--Esikoinen--28--TYKS

12.7.
Hanna-Maria88--??--??--??
Pihlanen--Toinen--29--K-HKS/ tyttölupaus
Ellistiina--Kolmas--36--?

13.7.
Tabasco1--Esikoinen--27--KOS
samour_--Esikoinen--30--JS

14.7.
Nemmee--Esikoinen--22--TYKS*
Lumilin--Esikoinen--25--TYKS

15.7.
Saratin--Toinen--29--KOS
jenko--Ensimmäinen--26--JS

16.7.
Hilirimpsu--Toinen--26--KOS

17.7.
Syysihme--Toinen--38--VKS

18.7.
Zzara--Toinen--25--??
Angelica--Toinen--30--KOS

19.7.
Aatoel--Kolmas--??--KOS
inppa--Esikoinen--24--OYS
Tammikuinen--?--30--PHKS

20.7.
Rompe--Esikoinen--25--KOS
Aatoel--Kolmas--34--KOS/NKL
Terhitär --Esikoinen --32--KOS /Poikalupaus*

22.7.
Mariiii--Esikoinen--24--??
SalVe--Kolmas--31--KOS
Tinttamariina77--Viides--37--TAYS

24.7.
Piatu--Esikoinen--28--LKS/ tyttölupaus

25.7.
UmmIman--Esikoinen--29--Ulkomailla

26.7.
Laakeri92--Toinen--22--K-PKS
Janke--Kolmas--?--JS*

27.7.
Hiitu--Esikoinen--21--KOS
Marya--Kolmas--30--SEKS
Ninuka--Esikoinen--36--?

28.7.
Cassis--Esikoinen--31--LKS
Illusia83--Esikoinen--31--HYS
*Tiuhti*--Esikoinen--26--KOKS
Muumimammutti--Viides--37--KPKS*
-kata--Esikoinen--??--?

29.7.
Tiha--Esikoinen--25--KYS
Yemi--Esikoinen--20--?*
Pikkumyy88--Toinen--26--JS

30.7.
Smaise--Neljäs--36--?

31.7.
Sohvi--Neljäs--37--KOS*
mrs.k--Esikoinen--26--?




Surun kokeneet :hug:
Nalle Luppis
Veera_M
VeraS
Riinanen
Frustiina
Vauvahaaveilija87


SYNNYTYSSAIRAALAT
JS*= Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
IAS = Iisalmen aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kymenlaakson Keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala

VANHAT PINOT:

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen...emasut-2015-a/

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen...5-joulukuussa/

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen...5-tammikuussa/

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen...5-helmikuussa/

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapse...2439527-heinakuun-hellemasut-15-maaliskuussa/

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapse.../2443142-heinakuun-hellemasut-15-huhtikuussa/

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapse.../2446095-heinakuun-hellemasut-15-toukokuussa/
 
Viimeksi muokattu:
EX4
Uusi pino pystyyn!

Täällä voidaan samalla tavoin ja laskettu-aika olikin sitte tänään!
Saas nähdä mennäänkö taas miten paljon yli josko tällä viikolla syntyisi :whistle:

Päivittelen sivua vielä tietokoneelta illemmalla!

EX4 40+0
 
Kiitos uudesta pinosta... mä olen harvoin tietokoneella niin en uskalla ottaa päivitys vuoroa kun puhelimen varassa se on vähän hankalaa.

Omat olot on myös ennallaan, tosin jalkoihin olen saanut turvotuksen kaverikseni mikä ei ole kovin kivaa :(... mutta niin käy aina loppua kohden. Pitää varmaan laittaa jalat likoamaan kylmään veteen.

Huomaa että viimeistä aletaan viedä kun olo on mitä on aina välillä. Varsinkin kun tuo mukelo on väärinpäin päin niin saa aikaiseksi jaloillaan kohdunsulle kivoja vihlaisuja samoin osuu välillä johonkin hermoon niin että meinaa jalat lähteä alta ei ole todellakaan kivaa se. Noiden tyttöjen kanssa olo meinaa käydä myös melko raskaaksi, onneksi ovat melko helppoja ja omatoimisia ja meillä on iso oma piha missä saavat leikkiä (on leikkimökkiä, keinua, liukumäkeä, trampoliinia, kalliota,hiekkalaatikkoa ja uima-allas pitäisi hommata vielä). Tarvitsevat tosin välillä äitiä ja isiä mukaa leikkeihin ja tietty kaikkeen muuhunkin.

Ipna 38+3
 
Täällä ollaan edelleen yhtenä kappaleena ja maha ollut kuralla pian 4vkoa, huonovointisuutta alle viikon (menkkaoloa) ja jomotuksia 3vkoa. Oon pian viis viikkoa ollut 100% varma että syntyy tänään :D

Päiväunet alkaneet maistua tosi hyvin ku yöllä ei enää pysty nukkumaan, pissahätä vaivaa koko ajan ja jos istun pöntölle niin helposti valutan 15min pissaa, enkä usko sen olevan lapsivettä koska hallittavissa.

Onnea vauvan saaneille!:love:

Winny ja 39+5
 
Meille synty 30.6. Poika mitoilla 3850g ja 52cm. Sektioon päädyttiin lopulta kun ei vauva laskeutunut. Mut hengissä selvittiin ja nyt opetellaan yhteiseloa tayssissa. Kirjoittelen myöhemmin lisää ku kotiin pääsen koneelle :) 39+0 oli viikot :)
 
Kiitos uudesta pinosta EX!

Meillä onkin tietokone nyt pari päivää pois pelistä joten puhelimen varassa minäkin.

Onnea Crea ja HappyFeet :)

Täällä on rasitussupparit lähteneet ihan uusiin sfääreihin. Tänään ruokaostoksilla jouduin oikein kyykistymään alas että sain olon helpottamaan. Muut asiakkaat katsoi opitkään kun mun vieressä oli kylmäkoneesta valunut lammikko :LOL:(y):ROFLMAO:
mies ehdotti että seuraavalla kerralla siirryn johki vähemmän hämmentävään paikkaan :p
Mutta se Tuurin reissu voi olla tosiaan aika tuuripeliä.

Muuten olo on varsin hyvä. Ja koti valmiina vauvan tuloon. Tai ainahan sitä tekemistä on , mutta noin pääpiirteissään.

Anskutin ja M 36+6 (huh! Huomenna täysaikainen! )
 
Onnea crea ja Happyfeet!! :love:

Täällä meiningit jatkuu samana, ei kummempaa muutosta suuntaan tai toiseen. Edelleen kävelen päivittäin parin kilometrin lenkkejä, joista tulee lähinnä jalkapohjat ja nilkat vain kipeiksi. Kokeiltiin miehen kanssa kahta ässää (seksiä ja saunaa, yhdistettynä ;):ROFLMAO:), ei aiheuttanut mitään olotiloja o_O. Tänään on vaan vihlonut kohdunsuulle ja masu kovettunut pinkeäksi välillä. Tylsää. Maha on kyllä selkeästi tipahtanut alaspäin, siis edes jotain edistystä. Paine alkaa tuntua kovana kävellessä haarovälissä ja takapuolessa. Voisi syntyä jo!! Huomenna on 1,5H vyöhyketerapia, toivottavasti se tekisi edes jotain, hyvällä tuurilla käynnistäisi synnytyksen :rolleyes:

Minnimys & Mölli 38+2
 
Tänään sain vihdoin hoitopisteen kuntoon ja nyt on kaikki vaatteetkin pesty. Tosin viikatessa totesin, että mitähän ihmettä meidän kaikille 50cm ja 56 cm housuille on tapahtunut :D Varsinkaan 50 senttisiä ei oo yksiäkään! Äitiyspakkaus on itseasiassa pesemättä vielä, joten täytyy katsoa sekin, mutta siellä oli kyllä vaan isompaa.

seuraavaksi alkaakin sitten ompeluhommat että saan tissisuojat valmiiksi itselle ja esikoiselle tehtyä muutamia juttuja leikkeihin. Välillä jotain hänellekin :)

Ja jos vaikka sairaalakassin pakkais tänään ihan vaan varmuuden vuoksi :)

Anskutin ja M 37+0(y)
 
Onnea crea ja happyfeet!

Hei se on heinäkuu ;) joo vähän hitaalla käyn kun nyt vasta tajuan.

Multa näköjään kyykkiminen ja rehkiminen pitää kieltää. Suoristelin uima-allasta kun tänään tai huomenna saadaan sinne pari kuutiota vettä niin huomaa ala-vatsalla että joo ei kannata. Enkä todellakaan halua että synnytys käynnistyy ennen tuota sektiota koska tiedän että sitten on kiire.

Eilenkin olin kyllä ihan raihnainen illalla huomaa että viimeisiä viedään ja nämä lämmöt tekee vielä oman osansa näihin oloihin kun turvotustakin on jaloissa.

Anskutin mä mietin kans tänään sairaalakassin pakkaamista valmiiksi keskiviikkoa varten etten sitten unohda jotain oleellista. Liivinsuojia mulla on vaikka muille jakaa joten niitä ei tarvitse onneksi tehdä.

Jaahas kai sitä pitää mennä tekemään jotain ruokaakin itselle ja muksuille.

Ipna 38+4
 
Heips aikoihin.

Valtavasti onnea vauvautuneille!

Alkaa olee monella jännää, HEINÄKUUUUUUU!! Käyn lueskelen kyllä mutta kommentointi jäänyt. Mutta valtavasti tsemppiä kaikille

Meillä menee hyvin. Vauva on itse tyytyväisyys . En ole varmaan vuoteen nukkunut näin hyvin ja paljon! Yöt läpeensä paljaat masut vastakkain vauvan kanssa. Syö kerran yössä ja senkin ajan kyllä nukun. Hän ei itke eikä kitse. Mahan toiminta on hyvin säännöllistä, joka tissillä hurahtaa kurat housuun niin pysyy tyytyväisenä . Isommat lapset, mukaanlukien 2 vuotiaan, kaikki osallistuu hoitoon.. Oikeestaan menny vuoron jakamiseksi ettei tule kina. Tänään oli neuvola vauvalla ja paino noussut takaisin sinne syntmäpainon hujakoille. Oli siis 3310g kun kotiuduttiin, eli sen maximin laski, mutta nyt siis siellä 3640g, eli 30g vajaa . Maitoa tulee vaikka muille jakaa. Oma vointi hyvä. Mahataudin tosin sairastin tiistaina, oli aika kurjaa. Painoa tuli raskausaikana 20kg, tänä aamuna vaaka näytti -11kg. Että nesteitä varmasti ollu paljon.
Mutta sellaista seesteistä vauva-aikaa tänne. Minusta parasta aikaa ihmisen elämässä

Suppareita niitä kaipaaville puhaltelen

Nelli ja Tissiposki-Timpsu 9pv.
 
  • Tykkää
Reactions: Terhitär
Kiitos EX uudesta pinosta!

Onnea happyfeet ja crea!

Kiva kuulla teidänkin kuulumisia Nelli!

(.) Täällä oli tänä aamuna lekuritapaaminen. Hbtä pitäis saada korkeammalle ennen synnytystä ja jos lääkäriä on uskominen niin siihen on kyllä aikaa. Vauva on laskeutunut mutta ei kiinnittynyt, mä oon kuulemma ihan kiinni, kanava on kiinteä, eikä oo lyhentynyt. Lantio on tilava ja ihanteellinen. Siitä hematoomasta ei löytynyt enää merkkejä. (y) Vauvan kooksi arvioitiin nyt 2700g, hiukan alle keskikäyrän.:giggle:

Alkoi tuntumaan että huhtikuun pelottelut ennenaikaisuudesta oli juuri sitä, pelottelua ja tää vetää maksimi ajan yliaikaiseksi. No jos yli menee niin sit saa jännittää saanko maailman parhaan syntymäpäivälahjan, esikoiseni. :love:

Koittakaahan pärjätä tämän lämpöisen kanssa!!

Astrea 35+5
 
  • Tykkää
Reactions: Nohmu
Kiitos uudesta pinosta!

Onnea Ex pienestä prinssistä! Onnea myös happyfeet ja crea pienokaisista!:love:

Kohta Ipnallakin vauva sylissä, ei enää montaa päivää (y)

Mukava kuulla, että Nellin kotona vauva-arki lähtenyt sujumaan mallikkaasti:)

Huomenna rv 37+5 ja suuntaan Taysiin äippäpolille kuulemaan taas tuomiota vauvan koosta ja jotain jatkosuunnitelmia :cautious: alkaa nuppi pikkuhiljaa hajoilemaan tän kuumuuden ja sitten noiden karmeiden iskiasvaivojen takia, kunpa niitä ei olis tullut, niin kaikki olisi ihan ok ja tää loppuodotus ei tuntuis näin kurjalta :confused: sitten pelottaa, että oikeasti kaadun, kun jalka pettää alta vauvalle käy jotain :unsure:
 
Heipsis täältäkin! Käyn minäkin lukemassa usein, varsinkin kun yöllä meillä kukutaan aikalailla mutta kirjoittaminen on jäänyt :rolleyes:

Onnea kaikille vauvan saaneille ja odottajille hurjasti tsemppiä, nyt on jo heinäkuu!

Meillä tosiaan vauvalla samat rytmit kuin masussa, päivällä nukutaan enempi ja yöllä saatetaan sit hillua esim. klo. 23-3.30.. huhhei. Mut onneks saadaan nukkua miehen kans sit kun vauvakin nukkuu niin aamuyöstä sekä aamusta. Päivälläkin ollaan yritetty silmiä ummistaa mut meinaa olla vaikeeta nukahtaa just kun pitäis. Ja mulla tapana kytätä melkein jokaista vauvan äännähdystä ja että hengittääkö hän omassa sängyssään. Ei kummiskaan niin paha kuin ihan alussa :cautious:
Masuvaivaa vähän välillä mutta pääasiassa tosi tyytyväinen tapaus kuitenkin.
Kasvettu on ja ens viikolla neuvolan toinen kotikäynti, sit siirrytäänkin lastenneuvolan puolelle ja odotellaan sit ekaa lääkärineuvolaa. Nopeesti on aika mennyt, vähän kuin sumussa. Minne kesäkuu hävis?
On tää vaan ihanaa vaikka väsy välillä painaa.
Hei muuten, meille kun sanottiin sairaalassa et 3-4 tunnin välein pitää herätellä syömään niin kauan ootte jatkaneet tuota herättelyä? Mietin et jos ei vauva ite herää niin uskaltaisko antaa nukkua esim. 5 tuntia putkeen ja sit herätellä kun kuitenkin painoa on tullut jo? Mikäköhän ns. ohje tuosta on kun en ole mistään löytänyt vaikka oon googletellu? Korvikkeella siis mennään täysin ja oon tunnollisesti mittaillu joka syötön jälkeen paljon pikkumies on syönyt.. Välillä herää itse syömään mut tuntuu et välillä nukkuis enemmänki kuin tuon 4 tuntia putkeen ja on aika inhaa herätellä kesken unien..

StaRR ja poika reilut 3 vkoa
 
Vihdoin pääsee koneelta naputtamaan. Mies sai laitteet kytkettyä uudestaan tänään.

Ihana kuulla Nellin ja Starrin kuulumisia ja että vauva-arki on lähtenyt sujumaan mallikkaasti :)

Astrea toivottavasti vauva hoksaa tulla ulos vähän aiemmin :)

Pajunkissalle tsemppiä huomisen TAYS-reissuun! Onpa kyllä ikävää, että iskias on alkanut vaivata oikein huolella vielä. Mulla selkeästi jalkavaivat helpotti kun vauva laskeutui viikko takaperin.

Starr: Me jatkettiin herättelyä jonkun aikaa, mutta meillä mentiin täysimetyksellä ja silloin se on vissiin vielä suositeltavampaa pitää alkuun rytmistä huoli.

(.)
Tulin näin yömyöhään vielä tähän koneelle naputtamaan ja syömään, kun liikelaskennan ensimmäinen tunti ei tuottanut tulosta. Täytyy mennä makoilemaan olkkariin vielä ja katsomaan jotain sarjaa. Oon koko illan ommellut ja puuhannut kaikkea ja jotenkin en oo kiinnittänyt ollenkaan huomiota liikkeisiin. Päivällä tunsin kyllä potkuja vielä kun vauva kapinoi kun rummuttelin sormilla vatsaa. Ehkä siellä on kaikki hyvin.

Muuten olo on ollut tänään kuin kestosupistuksessa. Vatsa tuntuu siltä kuin jatkuvasti olis harkkasupistus päällä ja nivusissa on alkanut tuntua painetta. Saapa nähdä pääsenkö sunnuntaina mansikkamaalle...

Anskutin ja M 37+1
 
Hei! En ole oikein täällä kirjoitellut, joskus lukenut toisten kuulumisia. Oli tosiaan aika rankka raskausaika (pahoinvointia yms läjes loppuun asti) ja töissä niin kiirettä ettei energiaa muuhun pahemmin jäänyt. Oli kuitenkin kiva välillä katsoa täältä miten teillä kanssaodottajilla menee.

Odotus on omalta osaltani ohi. 30.6. syntyi poikavauva 3718 g ja 51 cm.
Porvoon sairaalaan mentiin aamulla kun koko yön oli supistellut. Vauva oli niin kiireinen että syntyi ennen kuin edes synnytyssaliin ehdittiin.

Onnea kaikille jo vauvan saaneille ja tsemppiä odotukseen vielä odottaville! ☺
 
  • Tykkää
Reactions: kaalimaaankakara
Moikka. Kotona on ollut pikkumiehen kanssa mutta olen niin herkkä ja tunteellinen koska tää imetys touhu ei menny niinku elokuvissa... eli mulle määrättiin tiputuksena 3kertaa vrk antibiottia sen vakavan kohtutulehduksen takia. Sen takia vauvan on vaikeaa syödä mun rinnoista koska maidosta erittyy antibioottia. :( Ja hänellä on sen lisäksi lyhyt kieli kuulemma ja väärä imuote siksi. Rintaruokailusta ei tule mitään koska vatsaa vääntää ja ote ei onnistu. Lisämaitoa on saanut sairaalasta asti.. ja korvikkeella jatkuu kotonakin. Ei saa nänneistä otetta ja kun saa niin imee hetken ja irrottaa. o_O Antibiottikuuri jatkuu edelleen mutta tabletti muodossa.. 10 pvä kuuri.. kamalaa katsoa kun oma vauva kipuilee mutta ei se onneks muuta tee kun vatsanväänteitä. Maitoa mulla tulee ihan älyttömästi ja pumppaan ja koitan imettää plus korvikemaitoa lisäksi. On niin syyllinen olo tuon korvikkeen takia että olen vain itkenyt siitä asti kun kotiin päästiin... mulle sanottiin että pääasia että yritän imettää aina kun mahdollista. Ja että pääasia että vauvalle tulee painoa ja on kylläinen... ei ole väliä mistä maito tulee... se on totta!! Henk. Koht. Tää on mulle kova juttu... paino on nyt onneksi nousussa eilisen neuvolan mukaan. Jo onneksi mulla on ihana mies joka mua tukee kotona ❤ :cry: sori mun aamun avaus mutta pakko.... ihanaa perjantaita kaikille odottajille ja jo saaneille.
 
Viimeksi muokattu:
Heipsis täältäkin! Käyn minäkin lukemassa usein, varsinkin kun yöllä meillä kukutaan aikalailla mutta kirjoittaminen on jäänyt :rolleyes:

Onnea kaikille vauvan saaneille ja odottajille hurjasti tsemppiä, nyt on jo heinäkuu!

Meillä tosiaan vauvalla samat rytmit kuin masussa, päivällä nukutaan enempi ja yöllä saatetaan sit hillua esim. klo. 23-3.30.. huhhei. Mut onneks saadaan nukkua miehen kans sit kun vauvakin nukkuu niin aamuyöstä sekä aamusta. Päivälläkin ollaan yritetty silmiä ummistaa mut meinaa olla vaikeeta nukahtaa just kun pitäis. Ja mulla tapana kytätä melkein jokaista vauvan äännähdystä ja että hengittääkö hän omassa sängyssään. Ei kummiskaan niin paha kuin ihan alussa :cautious:
Masuvaivaa vähän välillä mutta pääasiassa tosi tyytyväinen tapaus kuitenkin.
Kasvettu on ja ens viikolla neuvolan toinen kotikäynti, sit siirrytäänkin lastenneuvolan puolelle ja odotellaan sit ekaa lääkärineuvolaa. Nopeesti on aika mennyt, vähän kuin sumussa. Minne kesäkuu hävis?
On tää vaan ihanaa vaikka väsy välillä painaa.
Hei muuten, meille kun sanottiin sairaalassa et 3-4 tunnin välein pitää herätellä syömään niin kauan ootte jatkaneet tuota herättelyä? Mietin et jos ei vauva ite herää niin uskaltaisko antaa nukkua esim. 5 tuntia putkeen ja sit herätellä kun kuitenkin painoa on tullut jo? Mikäköhän ns. ohje tuosta on kun en ole mistään löytänyt vaikka oon googletellu? Korvikkeella siis mennään täysin ja oon tunnollisesti mittaillu joka syötön jälkeen paljon pikkumies on syönyt.. Välillä herää itse syömään mut tuntuu et välillä nukkuis enemmänki kuin tuon 4 tuntia putkeen ja on aika inhaa herätellä kesken unien..

StaRR ja poika reilut 3 vkoa
Meillä kans vauva nukkuu välillä 3h niin silloin viimeistään herätellä ettei nuku liikaa. Neuvolassa sanoivat et liika nukkuminen ei oo kans hyvä asia. Eilen herättelee pientä syömään kun tuli 3h unia täyteen.
 
StaRR En minä herättele . Sairaalassa piti 4h välein syöttää vähintään mutta tuolloin maitoa ei just tullutkaan. Jos ei ole painonnousun kanssa ongelmia ja vauva kasvaa niin en ymmärrä miksi pitäisi unesta herättää. Kyllä vauva herää kun nälkä on. En tiiä onko korvikkeiden kanssa eri juttu, mut en usko.. Ja meillä vauva nukkuu paljon enkä ole siitäkään huolissani. Minusta vauvat vaan nukkuu paljon. Pääasia että on valvejaksoja ja on pirteäkin välillä. Mutta toki jos on omalle vauvalle annettu tietynlaiset ohjeet niin sillo niihin omat syynsä ja niitä kannattaa noudattaa.
 
Onnea EX ja bodeguero!!

StaRR ja kaalimaankakara. Esikoista piti herättää syöttämään 3-4tunnin välein kun oli niin pieni kokoinen syntyessään ja StaRRin tapauksessa ymmärrä että keltaisuuden takia piti aluksi hetätellä syömään 3-4 tunnin välein meillä noi herätykset lopetettiin kun vauvan paino oli yli 3kg ja sen jälkeen sai nukkua niin pitkään kuin nukutti (nukkui helposti 6-7 tuntia yöllä putkeen). Kaalimaankakaran tapauksessa ihmettelen miksi pitäisi herätellä kun vauvoille se uni on kuitenkin tärkeää. StaRR kysyppä omalta neuvolantädiltä mitä mieltä on noista hetättelyistä. Kuopuksen kanssa ei tsrbinnut herätellä vaikka keltaisuus meinasi olla siinä rajoilla. En kyllä muista enää miten kuopus alkoi nukkumaan mutta melko hyvin kun kumpikin on nukkunut yöt about yhdellä herätyksellä.

Kaalimaankakara älä ota huonoja omantunnon tuskia jos vauva ei pysty imemään. Pääasia että saa ruokaa ja kasvaa ja imetysvaikeuksista huolimatta sinä olet paras äiti vauvallesi.

Hieno nelli että teillä menee moin hyvin vauvan kanssa.

Anskutin saitko liikkeet täyteen?

Tsemppiän pajunkissa iskiaksen kanssa. Itsellä ei tuota vaivaa ole mutta vauva välillä potkii johonkin hermoon että meinaa lähteä jalat alta niin pelkään samaa että kaadun vielä mahani päälle.

Astrea hienoa että hematoomasta ei ole jälkeäkään eikä myöskään ennenaikaisuudesta. Vauvalle kuitenkin vielä parempi olla mahassa se pari viikkoa ainakin ja tosiaan varaudu siihen että yliaikaiseksi menee. Esikoisesta sanoivat 34+ viikoilla että voi syntyä ihan koska vaan ja hups 41+5 syntyi ;).

Mulla on ollut vähän huono yö... vauvan pää painaa kylkeen ja kummallakin kyljellä on huono nukkua eli heräilty on ja usein. Kyljen vaihto on tuskaa kun liitoskivut tulleet öisin takaisin ja jos on tosi pikään samalla kyljellä niin lonkka kipeytyy. Muutama supparikin tuli yöllä. Tosin näin ihan ihme unia.... no jospa tytötkin nukkuisi päikkärit niin itsekin saisi (toiveunta todennäköisesti). Eli näillä mennään tämä päivä... rankaksi käy kun on huonosti nukkunut ja kuuma :(. Ei enää montaa päivää näitä raskauskipuja ja seuraavaksi sitten ne leikkauskivut :(

Ipna 38+5
 
Isot onnittelut vauvautuneille!

Jääkö meitä ketään loppu kuulle, kun kaikki synnyttää etuajassa:D? Ihana tosin, että ei tarvitse kaikkien odotella yliaikaiseksi asti:)

Eilen neuvola oli ja kaikki siellä ok. Vauvaa on neuvolatädin mukaan vatsa täynnä ja ahdasta on. Pää aivan kiinni alhaalla. Verenpaine oli alhainen 96/66. Mikä tosi outoa, kun yleensä loppu odotuksessa paineet nousseet. Myös se bakteeri testi oli positiivinen eli se antibiootti vissiin tulossa synnytykseen.

Eilen olin päivällä yli 2 tuntia jaloillani kävellen. No koko yön särki reisiä jomottaen jatkuvana kipuna. Vieläki nivuset ja ihan yläreidet ihan tulessa. Ei ole supistuksia vaan puhtaasti rasituksesta tuli:(

Kaalimaankakara, älä ihmeessä mieti sen kummasemmin mistä vauva ruokansa saa. Pääasia, että kasvaa ja on tyytyväinen. Ei se imetys ole mikään hyvän äitiyden mittari. Ymmärrän tietysti, että harmittaa asia varsinki hormonit kun muutenkin mieltä myllertää.
Omalta kohdalta ajattelen, että minulle ei sovi pitkään jatkunut imetys sen takia, että elimistö menee niin huonoon kuntoon. Kuopuksesta laihduin 7 kg omasta normaalipainosta (menin ihan luuksi ja nahkaksi) ja meni varmaan vuosi imetyksen lopetettua saada se paino takaisin. Imetin silloin 1v 4kk. Nyt olen päättänyt, että alusta pitäen pidän pulloruokinnan samaan aikaan, että en mene niin laihaksi. Mutta itselle ois ihan sama vaikka ei imetys onnistuisi ollenkaan. Sen verran huonoon kuntoon menin viimeksikin ja itselle kun ei muutenkaan lisäkiloja ole helppo saada, niin takaisin lihominen on hankalaa.

Mukavaa päivää kaikille! Ja supistus tuulia niitä tarvitseville!
 

Yhteistyössä