Heinäkuun Hurmaajat Helmikuussa (päivityspyynnöt yv:nä)

Niiin mä kävin H&Mllä ja ostin meijän pikkuselle 2lakkia, toisessa luki I :heart: MUM ja toisessa I :heart: DAD... :heart: :heart: :D ja vielä pienen pienet tikru-sukat, joissa oli monen värisiä raitoja! Itelleni löysin 2ihanaa juhlavampaa tunikatoppia, leggarit, sukkikset ja pitempi tavallinen toppi :D

Kyllä shoppailu on sitten kivaa :LOL: :LOL: :LOL:
 
Hellou sisters!

Pitkästä aikaa miekin kirjoittelen tänne. Uusiakin on tullut mukaan-tervetuloa!

Kiva lukea tyttö- ja poikalupauksista. Minulla ultra on muutaman viikon päästä - perässä tullaan :)

Onkos muille tullut raskausarpia? Mie huomasin suihkussa, että vatsalla on jo pikku-tiikeriraidat :/ Olen aiemmissa raskauksissa yrittänyt rasvailla ihoa, mutta eipä siitä ole apua ollut- ehkä on tullut vähän parempi mieli, kun on yrittänyt asian eteen jotain tehdä?

Olisin eilen varannut aikaa intialaiseen päähierontaan, mutta sitä ei kuulemma tehdä raskaana oleville. Jokin hemmotteluhoito olisi kyllä paikallaan sellainen mitä ei kielletä raskaana olevilta - mikä?

Terveisiä lumisesta savosta!

vatsakasilmanvauvaa ja rakkauslapsi 18+6
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sherine:
Hui apua! Lueskelin kesäkuisten pinoa ja siellä on jo ensimmäinen synnyttänyt. Ihan kylmät väreet meni selkäpiitä pitkin kun luin. Pienellä oli painoa alle puoli kiloa syntyessään.
Huh, huomasin saman! Käyn välillä vilkuilemassa noita muitakin pinoja. Niihinhän näkyy aina syntyvän eka vauva jo monta kuukautta ennen laskettua kuukautta, joten kaiken todennäköisyyden mukaan meistä joku pullauttaa jo maaliskuussa vauvelinsa :eek: Ja huhtikuussa, ja toukokuussa, ja varsinkin tietty kesäkuussaää.. Hui, miten jännää tää on! Aloin heti miettiä, kukakohan se aikaisen vavvan saaja vois meistä aikanaan olla :eek: Ikään kuin sen nyt vois tietää..

Ja tosiaan on olemassa jo Marraskuistenkin pino! Aivan pimeetä! Mä luulin, että aika jotenkin pysähtyy meihin ja heinäkuiset on pysyvästi ne tuoreimmat :D

Liityn Helisen kanssa H&M:n farkkuleggareiden hehkuttajiin! :heart: Tosin ne ei oo samat kuin postimyynnistä, ainakaan jonkun kuvauksen perusteella. Mutta nää putiikista ostetut on niin ketun hyvät, oon vetänyt näillä siis päivittäin joulukuusta saakka. Kerrankin sai ostaa S-koon housut ja kerrankin on niin kapeat pillit kuin olla ja voi :p Ei nää mitään huippulaatua luonnollisesti oo, oon ihan varautunut toisen parin ostamiseen tän raskauden aikana.. Mutta ei se 19.90 paha hintakaan oo. Päiväkohtaiseksi hinnaksi on tullut jo tähän mennessä ehkä 50 senttiä / päivä. Ja tosiaan pitkien paitojen, tunikoiden, yms kaa.

 
Kardemumma: Mä mietin kans et pitäskö ostaa nyt jo toiset varastoo ihan varmuuden vuoksi ja mietin et pitäskö ostaa myös kokoa isommat valmiiksi, ettei jää pieneksi niin huippuhyvät pöksyt kun maha vielä kasvaa :) Mut taidan kattoa eka jos Ruotsissa ois jotain vastaavia, lähtää huomenna risteilylle! :)

Ja argh! Pitkästä aikaa päädyttii miehen kanssa petipuuhiin ja voi veikkonen miten kovat liitoskivut iski sen jälkee! Tuntuu siltä kuin mun häpyluuta ja muita luita tuolta alhaalta hakattais jollain taltalla rikki. Sattuu niin paljon ettei oo kyl näin kovaa ennen sattunu. Koitin vähän jumpata jos se ois auttanu, mutta kun tein hauiksia nii paheni vaan ja pääs pari rumaa sanaa :D
Tajusin samalla että nimenomaa liikkeessä sattuu eniten. Vessassa käynti on hirveää..
Että sillä lailla, eipä taideta taas vähää aikaa peittoja heiluttaa.. Onneksi sentää kävi tää nyt kotona, eikä esim huomenna laivassa jolloin oisin siellä tosi kipeä. Toivon,että hellittää tänään tää! :)
 
Täällä on taas ollut laiska lauantai. Pitäis lähtee siskon luo kylään kohta. Siinäpä sitä puuhaa onkin tarpeeks tälle päivälle.

Rakenneultramörköpaniikkia täällä yritetään vaan pitää loitolla. Vielä kuitenkin aika monta yötä odotettavana. :headwall:

Olossa ei mitään uutta. Selkävaivat alkaa vissiin tulemaan mukaan kuvaan. Oisko sitten jotain iskiasta (vai mikä se on ?) ? Välillä sattuu ihan tosi paljon tonne pakaraan ja vetää sitten pahimmillaan tonne pohkeeseen asti.

Tää makeanhimo on jotain ihan järkyttävää. Ihmekkös tuo jos alkaa leviämään joka suuntaan ? Et ehkäpä se ois ihan oikein et sokerirasitus antais jotain aihetta alkaa tarkkailemaan ruokailuita yms.

Masusta tuntuu välillä jotain pieniä töytäsyitä ja potkuja. Tänään jopa ite pongasin tuosta mahan päältä jotain liikettä. Tiiä sit mikä oli ? :)

Vähän tuli omaanapaa, mutta täytyy tulla kommentoimaan paremmalla ajalla ja energialla.
Viime viikon aikana tuli käsiteltyä jotain about 300 sähköpostia, niin ei oo kauheasti jaksanut kirjottaa, jostain kumman syystä.
 
Täällä on esikoisella 2v7kk alkoi eilen ihka ensimmäinen vatsatauti, joka rauhottui välillä 12 h ajaksi ja alkoi sitten tänään uudelleen oksentamaan :x . Toivottavasti ei nyt sitten iske meihin vanhempiin.

Rakenneultra on meillä vasta vähän reilun kahden viikon kuluttua. Sitä siis odotellessa.

Luultavimmin otamme äitiyspakkauksen, vaikka onkin jo toinen lapsi tulossa.

äippä77+möhis poksuu 18+0

 
Moi taas pitkästä aikaa kaikille:D

Ei oo tullut tuon uuden vuoden jälkeen paljoo kirjoiteltua ku kaikki sukulaiset ja tutut tietää niin tulee jo niille niin paljon puhuttua.

Mutta meillä siis oli rakenneultra tossa 19 pvä. ja kaikki näytti olevan kunnossa. Tytöllä on kaksi kättä ja kaksi jalkaa:) Ja kädestä saatiin kuva kotiin. Sydänkin toimi hienosti. Oli taas hieno päästä näkeen pikkuinen. Jos sukupuolta ei tiedettäis niin ei tossa oltais saatu tietääkään piti meinaan jalat niin siveellisesti yhessä:D

Meillä on jo kauheesti kaikkee vauvalle. Sänky, vaunut, syöttötuoli, turvakaukalo ja sit seuraava istuin. Hoitopöytäkin olis ehkä tulossa kavereilta mut kattellaan samalla jos jostain löytys. Myös vaatteita on jo kaappi täynnä mut tietty haluun ostaa uusiakin:)

Täällä ollaan muuten kivasti saikulla ensviikko. Todennäkösesti supistelee en siis varmaks tiiä ku ekasta odotan. Kävellessä menee masu ihan kovaks ja tuntuu et se repee. Ja yks päivä oli sellanen tunne kävellessä että olis ihan kaamee pissa hätä, et rakko poksahtaa ihan kohta. Mutku kotio pääsin niin tuli vaan liraus eikä ollu pissatuledusta.
Lääkäri otti jonkun pikanäytteen tuolta alhaalta ja siinäkään ei ollu mitään. Eli ei pitäs mitään bakteeria olla. Sain vie lähetteen labraan lisä näytteitä varten mut jäin ihmetteleen sitä että ottaako ne labra työntekijät siinä vastaan otolla muka sen näytteen emättimestä? Onko niillä sellaseen koulutusta? En siis vie labrassa oo käynyt ajattelin maanantaina sinne soitella.

Jotain mun piti kommentoidakkin mut... No ainakin noista raskauarvista sen verran että täällä ei vielä oo onneks tullu. Mulla on tullu teini vuosina reisiin ja rintoihin jonkin verran arpia niin tulkoon nyt sit lisää.
Liikkeistä Täällä likka potkii iltasin ihan vimmatusti :heart: Mieskin on tuntenut jo liikkeitä:D Sinänsä ajankohta noille liikkeille ei oo aina kaikista mukavin ku tuppaa jumppaan juuri silloin ku mä alan nukkuun:) Mut pakko niitä on aina ihastella hetki ja alkaa sit nukkuun. Ku ei vielä niin kovasti potki että ei sais unta.

Pai Älä turhaan pode rakenneultrapaniikkia:) Kun etkös säkin käynyt niskaturvotus ultrassa ja teillä oli kaikki hyvin? Mä ainakin ajattelin niin että nykyaikana lääketiede on niin kehittynyttä et jos jotain selviäs niin siihen löytyy luultavasti hoitokeinokin. Mutta ymmärrän kyllä paniikkis. Kyllä muakin jännitti varsinkin kun saatiin riskiseulonnasta se kohonnut riski downiin joka sit biopsian jälkeen oli onneks normaali. Mut voimia sulle :hug:

Äitiyspakkaus otetaan kans täällä. Ekanen kun tulossa niin on kiva se saada. Vaikka sen ottamista kyllä mietittiin ku on saatu noita vaatteita jo niin paljon. Mutta ei sillä 140? kyllä mitään oikeen saa.

Kosmetiikka Kyllä meinaan meikata ja käyttää muitakin juttuja ihan samallalailla ku ennenkin. Hiuksia värjätessä olin kyllä mielelläni avarassa tilassa sen hajun takia että en ihan vessassa istunut.

Onnea kaikille tyttö ja poika veikkauksia saaneille :hug: :heart:

Fiinukka Mulla on ihan sama tilanne kavereiden kohdalla ku sulla. Ja nää on vie mulle samalla työkavereita eli ollaan tekemisissä joka päivä. Aluks ne oli kovin kiinnostuneita varsinkin toinen joka on jo naimisissa (heillä ei siis kummallakaan ole lapsia) Halus kokeilla masua yms. Nyt ku mun työskentely on käynyt vähän vaikeemmaks niin jo on naama rullalla. Mun maha ei voi olla kuulemma vielä tiellä ku eihän se ole vielä edes iso. Että onhan läskejäkin ihmisiä. Nii ja niilläkin varmaan jossain tilanteissa on maha tiellä. No joo, annoin mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Sit paras oli tää et ku soitin lääkäriä niin menin sinä päivänä vie töihin ku mulla oli lääkäri että ei toisten tarvi tehdä pitkää päivää. Niin tän toisen työkaverin kommentti oli vaan että onko sun mitään järkee tulla aamuks töihin että pääset tänne vie ennen äippälomaa takaskin. Nii joo että se on vaan tärkeintä että pääsen vie töihin eikä se että vauvalla ja mulla on kaikki hyvin. Äitikin sano että tosi kivaa kannustusta. No joo että tällästä täällä.


Pitänee alkaa varmaan kirjotteleen tänne useemmin ku tais tulla hieman pitkä sepustus:D
Anteeks ku en kaikkien juttuja muistanut kommentoida:(

- Chili ja ToukkaTyttö 21+3 :heart:
 
Huh huijakkaa.. nyt on muutto takana ja sekava kämppä :D Ikinä en oo niin huonosti nukkunu kun viime yönä, kissat pomppi sängyssä ja muutenki rovehtivat makkarissa koko yön ja kun ovea ei vielä oo niin ei saanu niitäkää pois..
Sit toisekseen mun mahaan sattu aika paljon.. Ettei sitten vaan supistuksia ollu.. Semmosta puristavaa kipua, tosi epämiellyttävän tuntusta..

Jooh, mutta jos lähtis vaikka tavaroita purkamaan ja siivoomaan, niin joo, siivottiin kolmeen pekkaan reippaasti yli 5 tuntia tätä taloo ennen muuttoo!! Sairasta miten jotkut voi elää niin paskasessa kämpässä!

Laura ja vauveli 19+3
 
Laura-vm86: Jes hyvä että muutto ohi! :) Mun mielestä muuttaminen, pakkaaminen ja tavaroiden purkaminen on maailman kauheinta! Yök. Tähän kämppää kun muutettii nii edellisten piti kans siivota muuttosa jälkeen, mutta ilmeisesti niiden käsitys siistiydestä on erilainen kun meidän.. Mies siivos täällä vaikka kuin myös, ei tosin ihan niin pitkää ku te, mutta silti :) Itsehän olin töissä, joten ei tarttenu mun moppaa sillo :D

Noniin mutta me lähtään nyt Ruotsiin, sinne on luvattu kivaa sumusäätä, niinku täälläki on. Meillä käy aina näin, että on huono ilma kun mennää matkoille..
Palataan sitten tiistaina, siihen siihen asti kuulemiin! :)

Ja tosiaa! Se kesäkuisten eka vauva oli syntyny kai muistaakseni viikolla 22+6, se ois mulla viikon päästä! A-p-u-a-!!
 
Juu aika hurjaa että oma pikkunen syntyis parin viikon päästä.
Ei voi ku toivoo parasta tollasten hirmu paljon aikasessa syntyneiden kohdalla. Pelottavaa.

Viikonloppu on menny taas hirmusen nopeesti. Eikä liikunnasta tai salista tietoakaan. Laiskottaa niin törkeesti ja selkä oli tänä aamuna ihan mielettömän kipee. En meinannu sängystä päästä ylös. Mut nyt se sitten vähä tuntuis lauenneen ku pääsin liikkeelle. Ei hyvää lupaa jatkoon jos alkaa selkä kenkkuilemaan.

Mä kävin viime viikonloppuna siel Kampissa Bebesissä ja jotenkin petyin siihen liikkeeseen. Ei mitenkään hirmusen hyvät valikoimat ollu. Yhdet housut oli mitä kokeilin ja ne oli ihan tosi ahtaat. Eli jäi ostamatta. Mutta jos joku muu Pk-seutulainen tarttee äitiysvaatteita niin ainakin Kampin Keskuksen Vero Modassa on. Sieltä sit lopulta löysin itelleni mustat housut, hintaa tais olla jotain 35 eur.
 
Hyvää sunnuntaita kaikille mammoille =)

Mie urheilin tänään varmaan ennemmän kun moneen viikkoon. Käytiin hakeen lehti kävellen ja sit jäin ulos tekemään lumiukkoa ja lumilinnaa (iski vähän leikki-ikä :LOL: ) ja siinä tuoksinnassa meinasin vielä jäädä autotallin katolta tippuvien lumien alle, mutta naarmuitta onneksi selvittiin =)

Hui kauheeta olis ajatella jos oma vauva putkahtaisi maailmaan muutaman viikon päästä, toivottavasti ei niin käy!!! Tietääkö kukaan, oliko tämä vauva selvinnyt?

Laura-vm86 Onnea uuteen kotiin:) Mekin jouduttiin tähän taloon muuttaessamme ihan tyhjentämään tämä talo ennenku pystyttiin omat kamat tuomaan...Perikunnan talo ni ei kukaan lapsista halunnut moista urakkaa tulla tekemään ni me tehtiin tyhjennys sitten sillä ehdolla, että saatiin takuuvuokra hyvitettyä siinä, ihan hyvä diili,säästettiin rahaa:)

Oonks mie ainoo kuka ei ole pahemmin vielä vaaville mitään hankkinut???? Tuntuu että kaikkki on jo tässä vaiheessa hirmu valmistautuneita kaikkeen. Miellä on vain muutama nuttu tulevalle pienokaiselle..vaunuja olen katsellut, mutta niitäkään en vielä ole tohtinut ostaa!!!

Liikkeistä Täällä edelleen niitä ekoja liikkeitä odotellaan..Rupee kohta jo oikeesti ihmetyttämään kun tuntuu, että tässäkin pinossa kaikki, odotti sitten esikosita tai viidettä,, tunteevat jo liikkeet...Toivottavasti ne sielä pian rupeisivat tuntumaan...

Nyt jos lähtis ruokaa miettimään..tarjotus olis täytettyjä lettuja tehdä, nam :p

Rae ja Nyytti 19+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rae89:
Oonks mie ainoo kuka ei ole pahemmin vielä vaaville mitään hankkinut???? Tuntuu että kaikkki on jo tässä vaiheessa hirmu valmistautuneita kaikkeen. Miellä on vain muutama nuttu tulevalle pienokaiselle..vaunuja olen katsellut, mutta niitäkään en vielä ole tohtinut ostaa!!!

Rae ja Nyytti 19+3
No et ole :D Mä olen myös ollut hankkimatta mitään. Tosin me asutaankin korvessa eikä lähistöllä ole edes kauppoja joissa ois vauvatavaroita... Ja ei ole rahaakaan ostaa :LOL: Hyvin on säästynyt ostoksilta siis.
Onhan tässä tietysti vielä aikaa.. Mutta kun isojahan noi ostokset on niin sitten se kirpaisee melkeistä kerralla.

Mä taidan päätyä siihen etten ota äippäpakkausta. Yritän päästä sitten ostelemaan vaatteet ja tarvikkeet muualta sillä rahalla.

Voi ja se rakenneultra ois keskiviikkona.. Miten jaksaa odottaa.. Jännittää jo, onko kaikki hyvin... :$


T; Mattila 21+6
 
Poks 21+0!

Chili25 Kiva kuulla sustakin pitästä aikaa. :) Hienoa, että rakenneultrassa oli kaikki kuosissa.

Pai80 Kuulostaa ihan iskiaskivulta tuo sun vaiva. Mulla on ihan sama ongelma ja kipu tuntuu just tosi alhaalla selässä, syvällä pakarassa ja säteileen tuonne pohkeeseen pahimmillaan. Fysioterapeutti kehotti miettimään lantion asentoa. Tärkeetä ois, ettei selkä menis notkolle vaan pitäis aktiivisesti muistaa kipata lantiota vähän eteenpäin. Ja sitten paljon treeniä syville selkä- ja vatsalihaksille. Mites sulla muuten töissä? Pitääkö vielä kovaa kiirusta?

helise Mukavaa Ruotsin reissua! Tulehan rapotoimaan, löytyikö länsinaapurista kivoja vauvanvaatteita. :)

Laura-vm86 Onnea uuteen kotiin! Muuttaminen on kauheeta. :eek: Mutta sä voit lohduttautua sillä, että kun on saanut kamat kärrättyä uuteen asuntoon, on jo selvästi voiton puolella. Mun mielestä kaikista pahinta muutossa on vanhan asunnon pakkaus ja siivous. Tavaraa on yhtäkkiä joka puolella...

Rae89 Kyllä ne liikkeet tulee sieltä ennemmin kuin huomaatkaan. :) Mullakin tuntui ekat liikkeet vasta 18+6 ja olikin saman tien oikein napakoita potkuja. Nyt on joinain päivinä tuntuu enemmän, joskus vähemmän. Mulla on istukka kohdun etuseinässä, mikä vähän pehmentää liikkeitä. Teidätkö, missä sulla on istukka?

H&M farkkuleggareita oon mäkin etsinyt, mutta ilman menestystä. Ootteko tilanneet netistä vai löytyykö liikkeistäkin?

Meillä on vauvantarvikkeita ostettu tasan kaksi bodya. :D Ja siskolta saadaan pinnasänky ja hoitapöytä, mutta muuten on homma ihan levälllään. Argh! Meinataan meidän Miamin talviloman jälkeen ryhdistäytyä ja ostella enemmän tavaraa ja sisustaa lastenhuone. Katsoin muuten usalaisen Babies R Us liikkeen kotisivuja ja kalleimmat vaunut näyttä äkkiä katsottuna olevan 400$! Älyttömän halpoja! Laskin nopsaan, että tullin & ALV:n kanssakin nuo vaunut ois Suomeen tuotuna alle 400 euroa. Mutta sitten tietty takuut ja muut ois hankalia...

Kivaa sunnuntaita kaikille! Lähden ostamaan sykemittariin uuden vyön, että pääsen illalla 75 minsan spinningiin hikoilemaan.
 
Olivia81 Pirullista ku yöllä heräilin kans siihen ku puristi kyljestä ja alaselästä ihan hulluna. Nyt tää päivä on menny kans vähä niin ja näin. Äsken taas veti niin hirmusen kivun etten meinannu vessanpytyltä päästä ylös. :( Toivottavasti löysäis, mut en rupea kyllä loputtomiin kärsimään vaan meen sitten lääkäriin.
Työrintamalla on hirveetä kiirettä edelleen, tosin ens viikolla mun tuuraaja alottaa hommat, niin sithän mä vaan istun vieressä ja syljen kattoon. :LOL: :LOL:
Kyl mä neuvolassa juttelin tosta työtilanteesta, kovasti terkkari kyseli että miten jaksan jne.
Mites sulla tuuraaja ? Joko se löyty ? Koska alottaa ?

Meilläkään ei oo vielä oikeastan mitään hommattuna. Muutama vaate, mummot ja tuleva täti on kovasti neuloneet nuttuja ja sukkia yms. Itellä syntyny yks peitto. Täytyy varmaan tossa rakenneultran jälkeen alkaa aktivoitumaan tonne lastentarvikeliikkeisiin kattelemaan josko sieltä pikkuhiljaa jotain alkais löytymään. Ku eihän sitä näköjään koskaan voi tietää millon pikkunen sit päättää tulla maailmaan. Mut siis toivottavasti ei kenelläkään tuu liian aikasessa. Vaik tuntuukin siltä et ois jotenkin hirmusen aikasessa hankintojen suhteen jos nyt esim. ens viikolla alkaa jotain ostelemaan... Mut nopeesti se aika kyllä menee. Lisäks ollaan kyllä saamassa siskolta ja muutamalta kaverilta vaatteita yms.

Perjantaina näin tätä yhtä mun kaveria, jonka kans ennen oltiin ku paita ja peppu. Jotenkin omituista oli. Tuntu jotenkin et toinen osapuoli vaivautui seurassani, vaikka emmä mielestäni oo muuttunut mihinkään. Mut nyt sovittiin et mennään tässä kahvittelemaan joku päivä. Mut omituista silti.

Hirmusen vähissä tuntuu olevan ihmiset, jotka osaavat myötäelää tätä odotusta silleen live-elämässä. Lähinnä sisko ja sitten kummilasten äiti.

Täytyy kait se mennä syömään, taas vaihteeks.


 
nuo hm:n leggarit tääläkin ollut suosittuja,kun kaikki s-koot oli loppu..m oli liian iso =)
Mutta ostin hm:n urheilupuolelta itselle housut joissa joustovyötärö ja joita voin pitää kun vauva syntyy =) Eilen kävin leikkaa hiuksia 20cm..mä en oikeesti ees tajunnu että mä omistan näin pitkät hiukset..leikattiin ja leikattiin ja lattia täynnä hiuksia ja mulla silti nämä vieläkin puoleen selkään :LOL: Ehkä pitäs kattoo peiliin useammin.
Vauvalle tarttui kirpparilta ja alesta taas kasa vaatetta,on ne niin söpöjä.Isommillekkin lapsille ostin kaikkea.Asutaan kaupungin vieressä,mutta todellla harvoin sinne jaksan lähteä,hyvä niin paloi rahaa eilen luvattoman paljon.
Pakkaan just tavaroita,ja huomenna lähdetään viikoksi reissuun,palaan sitten loppuviikosta katsomaan kuulumiset,toivottavasti ootte vielä kaikki yhtenä palasena..ei synnytys tässä vaiheessa hyvä juttu :(
Poks 19+0
Hipsu
 
Pai80 Kannattaa mennä työterveyteen, jos ei helpota tuo selkäkipu. Mäkin menin heti kitiseen sinne ja meinasivat väkisin laittaa saikulle :) Mullekin on löytynyt seuraaja, joka aloittaa kai kokopäiväisesti huhtikuun alussa ja tulee ennen sitä ainakin muutamaksi päiväksi opetteleen hommia. Eli kattoon syljeskely alkaa täälläkin kohta. ;) ... Tai sitten päivät menee opettamiseen ja illat väännetään hikihatussa rästihommia. :p
 
Mä aattelin kiikuttaa kaikki viime viikon rästit pomolle huomenissa (jollei ite sitten älyä tulla kysymään et miten viikko meni). Niin tympii sen ajattelemattomuus, et saa kantaa kyllä vastuun siitä ettei kykene suunnittelemaan kuvioita yhtään paremmin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Olivia81:
Lisäksi mua ärsyttää suunnattomasti etenkin lapsettomien tuttujen jutut "katsotaanpa sitten kun vauva syntyy, jää sullakin liikkuminen kokonaan pois" tai "et sä kyllä sitten ehdi enää harrastaan mitään koirien kanssa kun vauva syntyy". Tottahan mä ymmärrän, että vauvan syntymä on suuri muutos, joka muuttaa prioriteettejä (niinkuin pitääkin) ja rajoittaa entisiä harrastuksia jne., mutta en mä nyt ajatellut hautautua kotiin pyykkivuoren alle ja kömpiä pois sieltä 18 vuoden päästä, niin kuin jotkut tuntuu ajattelevan...
Siis täähän oli aivan naulan kantaan sanottu =), paras lause oli tuo et et ajatellut hautautua pyykkivuoren alle jne.. -sillon tuli hymy huuleen itelläkin. Ei se tosiaan lapsen tulo tarkoita sitä etteikö mitään vois harrastaa, rajoittaahan se toki ja asioita pitää priorisoida, mutta pyykkivuoren alle ei tosiaa tarvi 18 vuodeksi hautautua :LOL: - olen täysin samaa mieltä kanssasi Olivia.
Ja onnittelut hyvästä ultrakäynnistä sekä tyttölupauksesta :flower: .

Virpi1980 Mulla olis tiistaina aamupäivästä ultra Oulun terveystalolla. Miehen kans yhdessä sinne mennään. Lapsia sinne ei saanut ottaa mukaan, mikä tuntui ikävältä, koska OYS:ssa on saanut lapset olla mukana. Ja meillä lapset olisivat halunneet tulla mukaan ja nähdä äidin masussa vauvan. Esikoinen 6 v. tunsi jo tänä aamuna vauvan potkunkin :heart: .

Mattila Äitiyspakkausta emme tällä kertaa ota - näin päätimme miehen kans, kun kuitenkin on tallessa kahden äitiyspakkauksen vaatteet ym. vaatteet kahden aikaisemman lapsen jäljiltä, joten päädymme ottamaan rahana. Tilanne olisi toinen, jos esikoista odottaisimme tai olisimme jo kerenneet antaa kaikki pois...

kosmetiikka Minä olen kans käyttänyt ihan normaalisti. Meikkaan melkein joka päivä ja hiuksia värjään säännöllisin väliajoin, tosin en kovin usein. Enkä usko, että nämä aineet vauvaan asti pääsisivät, kun mulle lääkäri kehotti käyttään kortisonivoidettakin iholle ja sanoi, ettei siitä ole mitään vaaraa vauvalle, ettei se vaikuta kuin uloimpiin ihokerroksiin - miten sitten meikit ja väriaineet vois vaikuttaa vauvaan, jos ei kortisonikaan?

Kirppareista Sinne pitäis lähtä itekin kiertelemään ja oikeestaan pitäis ottaa pöytäkin ja viedä itsekin myyntiin tavaraa, mutta tahdon olla siihen turhan laiska... pitäis joka päivä käydä pöytää fiksaamassa, enkä taida jaksaa siihen kierteeseen alkaa... Mutta samaa mieltä olen kuin maamin82, etten ymmärrä, miten jotkut viitsii viedä kirpparille myyntiin resuja ja likaisia vaatteita :kieh: . Minä nakkaan semmoiset suosiolla roskalaatikkoon - en niitä huolis itekään, niin en sellaisia kenellekään tarjoakaan.

vatsakasilmanvauvaa Minuakin on kiinnostanut jo kauan mennä tuohon intialaiseen päähierontaan, mutten vielä ole saanut aikaseksi. Mikä siihen on syynä etteivät tee sitä raskaana oleville?

H&M Mua rupes kovasti kiinnostaan nuo farkkuleggarit kans - hyviä mainosmammoja täällä :LOL: . Pitääköhän lähtä käväseen HenkkaMaukalla. Ja katoin tuolta nettimyymälästä noita imetysliivejäkin. Aattelin, et jos ostas tähän loppuraskauteen sellasia, niin ei ois turhia ostoksia - ei kehtais muutaman kuukauden takia ruveta kalliita liivejä ostaan... huomasin näet viikonlopun aikana, et mun rinnat on taas kasvaneet niin etteivät tahdo enää mennä mihinkään liiveihin... Miehellekin tuumasin, et taitaa olla rinnat isommat kuin aikaisemmissa raskauksissa :LOL: - mitenkähän isoiksi nämä vielä kasvaakaan :eek: ??? Mies tottakai tykkää...
Mut eipä noi isot rinnatkaan ole naiselle aina hyvä asia - miehen pikkuveljen avovaimo oli just käyny pienennyttään rintansa (ovat luomusti niin isot, vaikka muutoin hoikka tyttö), koska rintojen isouden takia ei pystyny juokseen, liikkuun maastossa koirien kans jne. eli ei aina ole hyvä, jos on rintava - miten lie miehen pikkuveli ottanut asian :LOL: - toisesta rinnasta oli lähtenyt 500 g pois ja toisesta 300 g.

jonttu79 onnittelut tyttölupauksesta :flower:

Laura-vm86 Onnittelut muutosta ja et pahin ruljanssi on jo takanapäin. Kuten helise tuossa mainitsikin niin olen samaa mieltä, et muutto on kauheaa puuhaa... enkä taho ymmärtää miten jotkut jaksaa muuttaa kymmeniä kertoja elämänsä aikana. Itse olen muuttanut tasan 4 kertaa ja niissäkin on ollut tekemistä - kyllä tuota tavaraa sitten kertyykin :eek: , mutta toisaalta muutto on siitä hyvä, et sillon tulee perkattua kaikki turha kama veke.
Nii ja onnea uuteen kotiin Laura-vm86

helise hyvää ja rentouttavaa laivareissua.

Rae89 Täällä kans yks, joka ei ole vauvalle hankintoja tehnyt. Tosin noiden kahden lapsen jäljiltä ei hirveesti hankintoja tarvi tehdäkään. Mutta autoon pitäs hommata turvakaukalo, sitteri ja itkuhälytin. Varmaan ostetaan joku sellanen radiopuhelin sydeemi itkuhälyttimeksi, jota mies voi sit myöhemmin käyttää metsästyksessä. Aikasemmin meillä oli Philipsin itkuhälytin ja siitä hälytin laitteesta hapettu patterikotelo, joten ei enää voinut käyttää pattereilla :( , eikä ollut edes mikään halpa malli, makso melkein 100 ekee. Joten päädytään ostaan tollanen radiopuhelinsydeemi ja niitä saa huomattavasti halvemmalla.
Ja tosiaan noista liikkeistä - minä tunsin ne esikoista ja toista odottaessa vasta rv 22 tienoilla, joten älähän vielä hermoile - kyllä ne rupee parin kolmen viikon päästä viimeistään tuntumaan.

Oltiin viikonloppu mummoloissa, kun mies halus vielä käymään metillä, koiran kans metsästys kun loppuu tänään. Ihan mukavahan tuo oli taas mummolassa käydä ja viedä Dubain tuliaiset. Leivoin 83 vuotialle näkövammaiselle mummolleni pullaakin, hän kun ei siihen enää itse kykene ja mies teki lumitöitä hänelle. Mukava autella mummoa.
Tänään kun tultiin kotia, oli tullut aivan hirveesti lunta parissa päivässä - ainaki 20 cm ja eihän siinä auttanu kuin alkaa lumitöihin, et saa edes auton ajettua pihaan... Kävin sit vielä eka kerran melkein kahteen viikkoon hiihtämässä 10 km, kun on ollut niin kovat pakkaset kahden viikon ajan ettei ole hiihtään päässyt.
Hippu on potkiskellut kovasti viikonlopun aikana ja potkuja satelee kokoajan tätäkin kirjoittaessa. Jännälle tuntuu, kun aikaisemmissa raskauksissa olen alkanut liikkeitä tuntemaan vasta rv 22 tienoilla, tosin istukka on ollut etuseinässä ja nyt takaseinässä. Mut tuntuu tää nyt jotenkin jännältä ja erilaiselta kuin aikaisemmin :LOL: . Niin ja kun potkut on paljon napakampia ja niitä tuntuu enemmän kuin aikaisemmissa raskauksissa, kun ei ole istukkaa vaimentamassa edessä.

Alkaa jo pikkuhiljaa jännittämään tiistainen rakenneultra, onneksi mies lähtee "pitämään kädestä kiinni" :heart: .

Hyvää alkavaa viikkoa heinämammoille!



SMSM ja Hippu rv 20+6
 
Alkuperäinen kirjoittaja helise:
Kuinkahan paljon kannattaa ylipäätänsä olla mitäkin vaatekokoa?
Joskus joku sano, että kantsii varata yksi vaatekerta päälle, yksi pesuun ja yksi kuivumaan..

Meillä on nyt bodyja jonki verta, housuja tai paitoja ei niinkää.
Jep.

Vaikea sanoa etukäteen. En ite luottais kyllä ihan muutamaan vaatekertaan. Vastasyntyneellä voikin toki hyvällä tuurilla riittää muutama vaatekerta, jollei harrasta pulauttelua/suihkutissejä/kainalokakkoja yms. sotkuista. 60-70cm vaatteista sotkuvaaraa tulee lusikkaruuan opettelusta ja 80cm menee sotkuun omatoimisuudesta esim. ruokapöydässä.. Eli tosi tarkkana saa olla, jos muutamilla vaatteilla haluaa pärjätä. Tai meillä on menny paljon enemmän, märissä tai likasissa vaatteissa en oo tietty itekään tykänny kulkea, joten ei lastenkaan tartte. Housuja menee vähempi ku paitoja/bodyja. Pienellä oon tykänny bodyistä, taaperolla on kivoja jo paidat ja housut, sukkahousuja meillä ei oo tullu käytettyä minkään ikäsenä oikeastaan lainkaan, potkareita jonkun verran. Vauvalla bodyt ja potkarit on näppäriä, kun eivät nostellessa ja sylitellessä mee rullalle kainaloon, mut vaatetus on melko mieletymyskysymys, eikä välttämättä omista fiiliksistä tiedä esikoista odottaessa. Eli neuvoisin, että hanki nyt (jollet pakkausta ota) muutama vaihtoehtovaate koossa 50/56cm ja vauvan synnyttyä hanki sitten lisää. Kyllä sitä vaatekauppaan jo ihan hyvin muutaman viikon ikäsen kanssa halutessaan pääsee, sillon tietää jo vähän paremmin mitä kokoa ja laatua tarttee.


Jonttu käsittääksieni poikalupaus on yleensä varmempi, ku tyttölupaus. Eli se mitä ultrassa näkyy, muuttuu yleisemmin tytön ku pojan kohdalla.

Chili25 :wave: pitkästä aikaa! Kiva kuulla kuulumisia, koitahan jaksaa kenkkujen työkavereiden kanssa. Valitettavasti kaikki ei aina ajattele, miltä omat sanomiset toisesta kuulostaa, vaikkei pahaa tarkoittaskaan..

Hipsu mukavaa reissua! ja kukahan se oli ruotsiin menossa, helise vissiin, nauttikaa molemaat matkasta!

SMSM niitä H&M:n liivejä kannattaa sit sovittaa! mulla ja yhellä tutulla oli molemmilla normikoko ihan liian pieni.. Eli ota suosiolla normaalia isommat, ni ei tuu tiehyttukosta tms. ikävää! Muutoin olivat kyl mukavat.

Tiistaina rakenneultraan. Pikkasen jännittää, et onko kaikki kunnossa (ja tietty et näkyykö siihen kuumottavaan kysymykseen vastaus) mut melko huolettomin mielin mennään.

Joo, todella toivon, ettei kellään meillä synnytys käynnisty ihan maaliskuussa, eikä tarttis viel huhtikuussakaan. Toukokuukin on melko aikasessa, mut sillon alkaa olla jo aika turvalliset viikot, parashan olis odotella suosiolla niitä ensimmäisä vauvauutisia sinne kesäkuulle saakka, mut varmaan aika epätodennäköistä on, ettei keskosta meille jollekin tule.. Vaan pidetään nyt kaverit vielä muutaman viikon (mieluummin tosiaan muutaman kuukauden) kyydissä jooko!?

Nyt pyykit narulle ja sit nukkuu, huomenna pitkästä aikaa töihin. Koko viime viikon kirosin, et pitää kotona lojua, mut voishan sitä oleilua oikeastaan vielä jatkaakin, vähän työmotivaatio (ja aamuherätysmotivaatio) hukassa. Miksei koskaan voi olla tyytyväinen? :D

Kepsukka ja masukki 20+2
 
kepsukka, siinä jätetään osa hieronnasta tekemättä, kun joihinkin akupunktiopisteisiin eivät rupea koskemaan raskausaikana. Odottelenkin, jos löytäisin jonkun toisen ihanan hemmotteluhoidon- sellaiselle olisi nyt tarvetta.

Mie meinaan totisesti ottaa äitiyspakkauksen. Kaikki vauvaroinat on aikoja sitten laitettu kiertoon-muutamia "nostalgiavaatteita" lukuunottamatta. Kirppareilta oon hankkinut muutaman bodyn, vaunuihin syyshaalarin ja aivan ällösöpön kylpytakin (käydään paljon ulkosaunalla). Viimeviikolla ois niin himottanut yhdet vaunut, oisin käynyt edes hyssyttelemässä, mutta mulle taottiin järkeä päähän. Niin ja rintapumpun ostin myös-maitoa on tullut aina tosi paljon ja pumppu tulee tositarpeeseen.

Kuka laittoi linkin babies r us-sivustolle? Kiitos, siellä oli niin ihania pinnasänkyjä ja hoitopöytiä, että voisin kuvitella tilaavani. Kokemusta jenkkilästä tilaamisesta ei ole...tyyliin, miten maksetaan, tullit etc.? Hoitopöydät jotain 60? pinnasängyt jotain vähän reilu 100?. Koitin hätäisesti katsoa netistä, mutta en hirveästi viisastunut. Oiskohan jollakin sellainen rautalanka/ratakiskoversio tilaamisesta ja tullin kanssa toimimisesta?

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!

T: vatsakasilmanvauvaa ja rakkauslapsi 19+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kepsukka:
Alkuperäinen kirjoittaja helise:
Kuinkahan paljon kannattaa ylipäätänsä olla mitäkin vaatekokoa?
Joskus joku sano, että kantsii varata yksi vaatekerta päälle, yksi pesuun ja yksi kuivumaan..

Meillä on nyt bodyja jonki verta, housuja tai paitoja ei niinkää.
Jep.

Vaikea sanoa etukäteen. En ite luottais kyllä ihan muutamaan vaatekertaan. Vastasyntyneellä voikin toki hyvällä tuurilla riittää muutama vaatekerta, jollei harrasta pulauttelua/suihkutissejä/kainalokakkoja yms. sotkuista. 60-70cm vaatteista sotkuvaaraa tulee lusikkaruuan opettelusta ja 80cm menee sotkuun omatoimisuudesta esim. ruokapöydässä.. Eli tosi tarkkana saa olla, jos muutamilla vaatteilla haluaa pärjätä. Tai meillä on menny paljon enemmän, märissä tai likasissa vaatteissa en oo tietty itekään tykänny kulkea, joten ei lastenkaan tartte. Housuja menee vähempi ku paitoja/bodyja. Pienellä oon tykänny bodyistä, taaperolla on kivoja jo paidat ja housut, sukkahousuja meillä ei oo tullu käytettyä minkään ikäsenä oikeastaan lainkaan, potkareita jonkun verran. Vauvalla bodyt ja potkarit on näppäriä, kun eivät nostellessa ja sylitellessä mee rullalle kainaloon, mut vaatetus on melko mieletymyskysymys, eikä välttämättä omista fiiliksistä tiedä esikoista odottaessa. Eli neuvoisin, että hanki nyt (jollet pakkausta ota) muutama vaihtoehtovaate koossa 50/56cm ja vauvan synnyttyä hanki sitten lisää. Kyllä sitä vaatekauppaan jo ihan hyvin muutaman viikon ikäsen kanssa halutessaan pääsee, sillon tietää jo vähän paremmin mitä kokoa ja laatua tarttee.



SMSM niitä H&M:n liivejä kannattaa sit sovittaa! mulla ja yhellä tutulla oli molemmilla normikoko ihan liian pieni.. Eli ota suosiolla normaalia isommat, ni ei tuu tiehyttukosta tms. ikävää! Muutoin olivat kyl mukavat.

Tiistaina rakenneultraan. Pikkasen jännittää, et onko kaikki kunnossa (ja tietty et näkyykö siihen kuumottavaan kysymykseen vastaus) mut melko huolettomin mielin mennään.
Olen kans samaa mieltä, et kannattaa hankkia useampi vaatekerta kokoa 50-56cm, koska ei tosiaan tiedä millainen pulauttelija ja kakkaaja lapsi on. Ja sit jos sattuu vielä joku viirus tulemaan (mitä en toivo kenellekään), kuten meillä oli rotavirus lapsen ollessa 8 kk ikäinen ja vaatteita riiitti pyykättäväksi monta vaatekertaa päivässä. 60 cm ja siitä ylöspäin kokoja kannattaa olla jo enemmän, koska opetellaan kiinteiden syöntiä ja sit isompana jo omatoimisuuttakin ja sotkua tulee... Minä olen samaa mieltä kuin Kepsukka, et itekään en halua likaisissa vaatteissa olla, enkä myöskään lasta pidä likaisissa vaatteissa. Pyykkiin vaan ja likakin lähtee paremmin, mitä nopeammin sen pesee pois. Porkkanatahroista vinkki: porkkanatahrat lähtee vaatteista, kun kuivattaa ne ulkona auringonvalossa - uskomatonta, mutta totta (tahtovat olla lujassa, eivätkä monesti lähde pesussa pois).

Kepsukka: kiitti liivivinkistä. Aattelin käydä tuossa Oulun HennesMaukalla ja sovittaa, mut sehän tässä se hankaluus on, et miten isoksi tuo rintavarustus vielä paisuu :LOL: .
Mulla on kans tiistaina rakenneultra ja tais olla jollain muullakin, et jännättävää huomiselle riittää monella =) . Ja täälläkin toivotaan, että suostuis näyttämään vähän, minkälaiset vehkeet sieltä löytyy... mut jos vanhat merkit pitää paikkansa niin pitää salaisuutena viimeiseen asti, kuten isommatkin sisaruksensa :LOL: .

Mutta nyt aamutouhuihin, et eskarilainen kerkeää eskariin...



SMSM ja Hippu rv 21 POKKKSSSS

*MUOKS* Huomasin muuten, et eilen kirjoittamaani tekstiin oli stickeriin muuttunut rv 21, vaikka eilen siinä oli 20+6 eli näyttää tuo kuitenkin ainakin välillä muuttuvan, vaikka sitä epäiltiinkin ettei toimi... Mut ei sen tarttis tuonne vanhempiin teksteihin muuttaa, kun sehän vääristää raskauden keston sinä päivänä kun teksti on kirjoitettu :LOL: . Ymmärsiköhän kukaan mitä tarkoitan...
 
Mun taas täytyy heti vinkata, että kannattaa ehkä enemmän panostaa kokoon 56 ja 62. Ainakin meillä nuorimmainen oli jo syntyessään 55 cm pitkä ja 50 cm vaatteet olivat auttamattomasti liian pieniä. Eikä olla mitään hirmu pitkiä miehen kanssa. Voihan niitä isompia lahkeita kuroa sukilla, ponkkarinauhoilla etc. tai ostaa vaikka sitten sopivamman kokoisia vaatteita, kun tulokas on jo nähnyt päivänvalon. Vaikka ne kaikista pienimmät vaatteet onkin ihan älyttömän ihania :heart:

T: Vatsakas ja se tyyppi
 

Yhteistyössä