HEINÄMAMMAT 2008 ~loppusuoralla~

  • Viestiketjun aloittaja RouvaSumppisuu
  • Ensimmäinen viesti
Laskettuaika oli ja meni eilen. Tulipahan sen kunniaksi käytyä synnärillä näytillä neuvolatädin lähettämänä.

Neuvolassa kaikki hyvin kunnes alettiin sydänääniä kuuntelemaan, n.10min kuunneltiin ja kokoajan sykkeet Mukelolla 200 kieppeillä, vaihdettiin laitetta ja ultrattiin välissä; edelleenkin 200 eikä edes myllännyt. Mulle iski jo paniikki että mikä siellä on kun neuvolatäti alkoi puhumaan että pitää polille lähteä näytille. Tunnin päästä oltiinkin siellä ja käyrälle: sykkeet 140-160 niinkuin normaalistikkin, lääkäri tarkisti ultralla ettei sydämessä näy mitään poikkeavaa ja katsoi samalla sitten muutkin mitat. Meidän Mukelo on nyt 3800g, vaikkakin käsikopelolla veikkasi enemmän 3500g suuntaan kun on niin siro ja pitkä (taitaa siis äitiinsä tulla) :heart:.
Sisätutkimuksessa selvisi että kaulaa ei ole juuri ollenkaan jäljellä, pehmeätä on ja sormelle auki, ei välttämättä siis mene kauaa.
Kyllä meillä ispä repes nauruun kun lääkäri totes sormet mun sisällä että hyvältä tuntuu... :LOL:

Enpä uskalla enään minäkään tyttöä varmaksi sanoa, voisin melkein vannoa että neuvolassa ultratessa siellä olis ollu jotain tytölle kuulumatonta :p , mutta tosin en kehdannu kysyä ja sehän voi olla mitä tahansa mitä sieltä luulin näkeväni.

Monta päivää kärsinyt supisteluista ja kokoajan tuntui vaan tulevan kipeämmäksi kunnes viime yön sain pitkästä aikaa nukuttua, nyt tuntuu taas supistukset palailevan.

Ehkäisystä: Pitäis ottaa selvää voiko Nuvaring rengasta käyttää kuinka pian synnyttämisen jälkeen, mulle kun ei pillerit sovi ja kortsu ei mun mielestä parisuhteeseen kuulu.

JokoJoko: Mulle ei oo tullu koko aikana kuin muutama kysely että etkö jo oo pamahtanu. Turhauttavaa se on näinkinpäin, tuntuu jotenkin että on unohdettu yksin kipujensa kanssa.

Hei te jotka olette jo synnyttäneet: Kauankos teillä jälkivuoto on kestäny? Jostain vaan luin hurjasta 6 viikkoa kestävästä vuotamisesta josta anoppikin mua pelottelee (ja ettei muka siteet riitä)... Meillä nyt 7 viikkoa häihin ja ei oo niin kiva että pelkään valkoisen puvun tahriintumista etukäteen.

Hmm... onkos kukaan käyttänny kuukuppia? harmi kun sitä ei ilmeisesti voi jälkivuotojen kanssa käyttää, mulle kun tulee siteistä ihottumaa.

--- Jotakin oli vielä mutta se taas unohtui :ashamed:

~Bubona & Mukelo 40+1~
 
Budona! Toivon mukaan pääset pian synnyttää. Mulla tuo edellinen meni päivän yli ja se tuntui kyllä kolmelta päivältä aina yks vuorokausi, varsinkin kun edellinen oli tullut viikon aikaisemmin.
Mulla muistaakseni on tullut jälkivuotoa noin kaks viikkoa, sekin on kai yksilöllistä.
 
Bubona, mulla se jälkivuoto on kestäny sellasen 5-6vkoa joka kerta. Tokihan alussa se vuoto on runsasta, mut kyllä se siittä hiipuu pikkuhiljaa, ei se koko tuota aikaa runsaana vuoda! Ja ootko kokeillu kestositeitä?? Mä aloin käyttää nyt raskausaikana kestopikkarinsuojia, enkä ikuna enää kertiksiin vaihda! Hiivasta pääsin kerralla eroon, eikä kutise eikä hierrä eikä hiosta! Ite ompelin noita vanhoista kangaspaloista. Sittemmin ostin myös sitä kosteussulkukangasta, ja surauttelin sitten noita isompiakin siteitä jälkivuotoa ja menkkoja ajatellen. Kalliiksi ei tule jos tehdä osaa, mäkin kurkin netistä minkämoisia ne on, ja otin niistä sitten vähän mallia. Eikä ne vaikeita ole tehdä! Ja tuota kuukuppia on tullut harkittua, vaan ei vielä hommattua, pitää varmaan sekin vielä hommata.


Räpis jälleen

P.S. Tuossa kuvaa tekeleistä jos ideaa kaipaat.. =)


 
Ja kuulehan sie suomalainen, vieläkös aattelit kauankin kärsiä ennenkö pälkähästä pääset?!? Kyllä siun pitäs jo synnyttään päästä jos kenen, oot niin kauan jo kärvistelly.. Puhaltelen kovia suppareita siihen suuntaan urakalla!! :whistle:

Räpis aina vaan.. :ashamed:
 

TANNULI:Mulla on ollu viimeisen kuukauden ajan jo jännä tunne,että muuttuukohan meidän rinssi vielä synnytyksessä rinsessaksi? :eek:
Näytin neuvolalääkärille rakenneultrasta saatua(vko 20)pippeli-kuvaa ja lekuri totesi,että sen kuvan perusteella hän ei lähtisi veikkailemaan sukupuolta!!
Tervettä lasta tässä eniten odotellaan,mutta olisihan se aikamoinen pommi,jos sieltä tyttö tupsahtaisi! =) Mies saisi juosta kauppaan ostamaan mekkoja ja vaal.pun.vaatteita,niitä kun ei ole yhtään...

Ystäväni synnytti pari viikkoa sitten"99% varman pojan",joka olikin pikku rinsessa!
Onneksi ei tarvi sukupuoltakaan jännittää enää kauan...

Nyt pakkaamaan,että pääsee puolilta päivin lähtemään taas autoreissuun.Määränpäässä on tiedossa juhlintaa aamuun asti!Saas nähdä,miten jaksetaan rinssin kanssa valvoa,kun viime yö tuli taas nukuttua tooosi huonosti! :(

T:bella&rinssi(?) 39+2 :heart:
 
Tänään on The päivä!

Äiti jo soitteli, että tuntuuko missään, joko meette...

Mikäs se oli se joku kahvinjuontikikka, nyt oonki juonu kaljupääkahvia kupillisen tälle aamulle. Ei tunnu missään.

Juu, en oo ollu Ranualla viime aikoina.

Kuukupin ostin viime syksynä, mutten oo kerinny käyttää sitä ikinä jonku kumman syyn takia :LOL:

Kotitekosia siteitä on kaapissa, mutta ne on vielä isompia ko kaupasta saatavat yösiteet, pitänee pienennellä. Tai sitten ne onki tarkoitettu vauvalle, eikä mulle :D

Nyt häätyy ilmeisesti lähtä ostamaan pianopenkkiä ja verhotankoa, jos vaikka ajais soratien kautta :)

T: pörrö ja vauva 40+0

 
Bubonalle paljon supparituulia..kyllä se vaavi sitten sieltä tulee päivänä minä hyvänsä :)
mulla lähti esikko mummin luokse kaupunkiin päiväksi kyläileen. varmasti tosi kivaa hälle mutta mulla alko jo aamusta jännittämään että jos nyt lähtee ja mie joudunki (hei huomasitteko joudunki :D) illalla synnärille niin menee monta päivää ettei sitten nähdä..
voi että näitä hormooneja, hyvin se siellä mummilla pärjää ja jos tänään tulis lähtö niin eihän esikko joutus oleen kuin maximissaan yhden yön mummilla..mutta ku itse on hoitanut jo päivittäin esikkoa kaksi vuotta ja tää on nyt toinen kerta ku on mummilla päivän hoidossa niin raapaiseehan se äitylin sydäntä.
Mutta mie alan nyt siivoomaan ja pesemään pyykkiä.
eiköhän tää tästä.

niin joo ja mulla on muutenki ollu tänään aamusta sellanen olo kuin ois perhosia vatsassa, jännittää?!?!? ihan ihme juttu.
 
Huomenia!
Edelleen kasassa.
Sumppikselle piän peukkuja ja varpaita pystyssä!
ainoeinari:Jos tää ei nyt oikeesti synny tään vkonlopun aikana nii mie lähen kinuumaan käynnistystä.
Ehkäisy:Ei harmainta hajua,minipillerit ei sovi miulle.Jatkuva tiputteluvuoto tuli niistä ja aina piti olla töissäkin repullinen siteitä mukana,kun ei tienny vuotaako taas vaiko eikö vuoda...Vaihettiin sit microgynoniin jonka ansiosta oon nyt siunatussa tilassa ;) ,varsinainen e-pilleri!Ainakaan en tuu käyttää sitä naisten kondomia mikä tuli paketissa.Mieluummin miehen vastaavia.

Vaavi möyryää ihan urakalla,hirmusia nyrkinkokosia patteja ilmaantuu välillä eripuolille masua.Varmaan pystys ihan käspäevee sanomaan vaavin kans.

tannulinkos tyttö vaihtu pojaks,(en tehny muistiinpanoja ja en uskalla edellisellä sivulla käyvä kurkkii,häviää virtuaalimaailmaan muuten tää teksti).
Vanha isäpappani inttää myös sitkeesti et tyttö ois meille tulossa.Se on nähny unia pienestä tuuheahiuksisesta tytöntylleröstä viime syksystä asti.Rupes vaan mietityttää ku vaavin vaatelipasto on täynnään poitsun väriskaalaan taittuvia vaatteita.No, onnex anoppi on kantanu laatikkotolkulla vaavin vaatteita joten komerossa on jemmassa niitä vaaleanpunaisiakin!Kuhan syntys terveenä, se on pääasia vaikka tuntuu et ihmiset ympärillä pitää vauvan terveyttä itsestäänselvänä!Tärkeempi tuntuu se sukupuoli olevan! :headwall:

Joo,kuten illalla kirjoitin niin tuli sit todellakin kunnon ukkonen.Oli tuosta lähistöltä,suositulta uimarannalta kaatanu kiitettävästi puita.Siskon talon antenniin ilmeisesti päräytti kanssa ku ei näy kolmesta telkasta yhtään mittään.Meillä ol sähkötkii poikki toista tuntia.
Ja ukko käytti minuu karkin ostossa autolla :D ,tuli sit mätettyy säkkiin irtareita 5 euron eestä...Ja jätskiiki ostin laatikollisen :headwall: .

Vessassa käydessä limaa irtoo ihan kiitettävästi, ei kuitenkaan veristä.Suppareita tulloo,mut epäsäännöllisen säännöllisesti!Olo on pitkästä aikaa ihmeen hyvä,turvotusta löytyy hiukan.Tuli vaan kauhukuva mieleen et mitenhän pitkään se istukka jaksaa toimia...Esikolta ku synty vkolla 40 tasan ni oli jo hyvin kalkkeutunut.Pittää seurata vaan ahkerasti liikkeitä ja onneks tuntuu olevan vilkkaammanpuoleinen vauva!

Ievaliina ja pikkumies 40+2
 
RouvaSumppisuu
Juu, täälläkin edelleen kasassa :whistle: . Ei taida vauveli ihan pienestä säikähtää...suppailee kyllä mutta niin pirskatin epäsäännöllisesti. Kipeitä ovat kyllä, joten uskon että näillä JOSSAIN vaiheessa tositoimiinkin pääsee, mutta kai se vaan on (täälläkin) hetki vielä kärvisteltävä. Kaupassakin käytiin ja mies ihan harmaanvalkoisena kiirehti siellä, pelkäs varmaan että lapsivedet menee :LOL: . No jos ei muuta, niin vatsa on ainakin kuralla, ehkä sekin ois (tai sitten ei) hyvä merkki. Ota tästä nyt selvää :headwall: .

Sumppis taas
 
bubona novaringissahan samoja hormooneja kun pillereissä eli jos pillerit ei sovi niin ei toi kai. + imettäessä ei saa estrogeenia käyttää.

minipillerit mulla ollu käytössä kun migreenin takia en saa e-pillereitä käyttää ja mulla vievät vuodon kokonaan mikä sopii mainiosti, mutta vievät myös halut :(

tsemppiä kaikille loppuodotukseen! :hug:

korvapuusti + pikkupulla rv 40+1
 
Onnea Anzzu tytöntylleröstä!!! :flower: :flower:

Tannuli: Hiivatti et kävi jännittämää itseäänki et josko meille tuleeki poika!!!! myö käytii kyl siel 4d-ultras mut eihän sekää satavarmaa ole... Oon hamstrannu ihan hirveest tyttöjen vaatteita kolmen pojan jälkee :snotty: No, tiistaina se selviää sitten. Valtuutan varmaan siskoni tänne sit kertomaa kuin kävi =)

Passepartout: Mulla kk kierto n 25 päivää, voi olla leekin eli vuodan joskus jopa kahden viikon välein tai siis edellisten menkkojen loppumisesta menee 2vk ku vuoto alkaa taas, ei kiva :'( Ja sterilisaatio ei vaikuta kuukautiskiertoon mitenkää joten lääkärin kanssa viikolla 35 ku keskustelin asiasta ni hän oli sitä mieltä et vaik sterilisaatio tehtäis niin luultavast joutuisin syömään pillereitä päälle sen vuoks jotta kk kierto olis sen 28 päivää. Toinen olis hormonikierukka, joka tasaa vuotoja mut mulla oli se viimeks ja se ei mulle sopinu. Koko ajan tiputteli ja puolen vuoden jälkee otettii sitten pois. Siihenki lääkäri et vois syödä minipillereitä päälle??? Siis oikee tuplaehkäisyt :LOL: No, meidän tapauksessa se vois olla tarpeen... Oon muuten kuullu noista minipillereistä joita vois iis syödä myös imetyksen aikana (cerazette) et niistä voi tulla akne naamaan!!! Ei varmaan päde kaikille mut joissakin tapauksissa voi finnejä tulla...

Mitähän muuta oli?? Ei pysy päässä mikää ei.. Toivottavsti ainakin Ievuska ja Suomalainen pääsee pian tosi toimiin, ja miks ei kaikki muutkin B)

Kovasti vaan hermoja ja jaksamista kaikille! Nyt on kädet taas iahn puuduksissa ja tulessa, ei voi kirjottaa enää..

Neleka 38+2
 
Tervehdys!

Ja taasen onnea kaikille vauvelinsa jo pyöräyttäneille :flower: :hug: :heart:
Enää en pysyny kärryillä kenelle kaikille vauvoja on tullut, kun olin eilisen päivän"vieroituksessa" netistä. Elikkäs täällä oli eilen sitä hellettä, otin urakalla aurinkoa terassilla ja lasten kanssa uimarannalla. Pari yötä oon nukkunu loistavasti (ukko yövuorossa eikä tuhise vieressä :) ) ja tänäänkin pariin otteeseen yllättänyt itteni unesta sohvalta. Univelkoja tässä varmaan makselen, tuskin tyyntä myrskyn edellä :LOL:

jokojoko: mulla kans niitä kyselijöitä riittää, mutta tässä raskaudessa en revi hermoo niin paljon. Edellisen loppumetreillä lukkiuduin kotiin ja lakkasin vastaamasta puhelimeen, ettei menis välit koko lähipiiriin. Ja on se kyllä outoa, kun kaikki kumminkaimatkin ottaa oikeudekseen lähettää tekstiviestejä, että jokos... |O Kukas se käskikään kysellä kaikkee hienotunteista utelijailta? Toi joks alat laihduttaan, sopis aika kivasti varmaan monen herkimpään kohtaan. Noita kommentteja teki mieli viljellä myös silloin, kun ihmiset otti oikeudekseen kommentoida, että joko te taas lapsia hankitte/ootteko kuullu ehkäsystä. Teki mieli vastata, että ootko kuullu laihduttamisen/kampaajalla käynnin vaikuttavan ulkonäköösi :kieh:

No jaa, tänään olis sitten siivousta, saunaa ja ....toivottavasti, eipä ne kyllä ennenkään ole vaikuttaneet...

Maggie71 ja eppuliina 37+1
 
Kylläpä kuulostaa hurjalta tuo, että tytöistä tuleekin synnytyksessä poikia (ja toisin päin).. :D Ehkä se onkin vaan ihan hyvä, että kaapissa on tasaisesti molemmille sopivia värejä vielä tässä vaiheessa..Tai toisin sanoen kaikki esikoisen vaaleanpunaisetkin hepeneet..Vaikka tähän asti oonkin ollu sitä mieltä, että olis mukava tietää kumpi siellä on tulossa..Mutta samaa asiaa siis joutuu lähes kaikki täällä jännittää.. :p

Jälkivuodosta, niin mulla sitä tuli semmonen 5 viikkoa kai, ja sitten heti perään ekat menkat. Mutta sen eron tosiaan huomas, se jälkivuoto kun oli jo ehkä ekan viikon jälkeen sen verran vähäistä ettei nyt mitään ohivuotoja tarvinnu jännittää..Että vaikka pitkään jatkuiski, niin ei se oo mitään normaaliin kuukautisvuotoon verrattavaa mun mielestä enää ekan (max tokan) viikon jälkeen. Tämä on tietty vaan mun kokemus..

Vitsi toi ehkäisyasia on kyllä hankala. Mä inhoan niitä välivuotoja, ku e-pillereillä mun kierto on ollu niin tasainen ja helppo, aina alusta asti. Ja toisaalta vähän pitempiaikainen ehkäisy pelottaa, tuntuu paljon mukavammalta ajatella, että ne hormonit voi lopettaa heti kun siltä tuntuu, jos tulee jotain tosi epämukavia oireita..
 
Ööh, ei pitäny vielä tuota lähettää..

AinoEinarille vielä, jos oikein muistan.. Me oltiin eilen siellä Ranualla n. 16-18, että ehkä me oltiin sitten eri puolilla sitä aluetta..Mä en muista nähneeni ketään mahakkaita siellä.. :LOL: Niin, ja meidät kyllä olis tosiaan tunnistanu lapsiperheeksi.. :whistle:

Mutta nyt päiväteelle, ku esikko ja ukko ottaa päikkäreitä..

Pinuski 39+2
 
Korvapuusti: Mulle juurikin migreenin takia (ja se että tuppaan aina unohtelemaan) ei pillerit sopinu ja tuon muistamisen takia ei varmaankaan nuo minipilleritkään. Mutta lääkäri oli sitä mieltä että tuo nuvaring erittää sitä hormoonia elimistöön tasasemmin ja pieninä annoksina että sitä voisi kokeilla, olihan se sitten mulla käytössä puolvuotta ilman mitään ongelmia, migreenitkin väheni 1 kohtaukseen viikossa (niitä kun oli pillereitten kanssa 3-5/viikko). Taitaa käydä niin että pihtaan sinne asti että imetyksen lopettaa :p

Tultiin justiinsa markkinoilta, 3tuntia siellä tuli kävellä köpöteltyä ja kävin vielä kotiin päästyä koiran kanssa lenkillä, nyt alkaa taas tekeen tiukkaa tää oleminen kun masu pinkeilee vähän väliä ja alapäätä juilii. Olipas kiva nähdä kavereitakin jota ei oo nähny pitkään aikaan kun lähes joka toinen maha pystyssä, niillä LA vasta loppuvuodesta ja silti tuplasti isommat mahat kuin mulla, kyllä loksahteli ihmisillä suut auki kun sanoin et laskettu on jo ylitetty :LOL:
 
jälkivuodosta vielä niin mulla taisi olla n. 6 viikkoa. ekat menkat tuli reilun 9kk jälkeen kun lopetin imetyksen 8kk.

bubona ahaa en tiennykään! mulle taas sanottu että ei ei. mulla paha migreeni 1 x viikko mutta minipillereillä loppu kokonaan (melkeen ainakin).

ehkäisysytä niin meillä siis ainut mikä käy minipillerit. kondomi ei onnistu meillä... mutta pillereitä en mielelläni kyllä syö. eli joko pillerit tai ei mikään meillä... saa nähä sitten jälkitarkastuksessa, ei varmaan ajankohtaista ennen sitä..

sininen uni kuullostaa kyllä siltä että sulla lähtö pian =)

nyt teetä juomaan...

korvapuusti + pikkupulla rv 40+1
 
Täällä bongattu eka ruskea limaklöntti, joten eiköhän se tästä edisty.
sininen uni uskon että sulla on lähtö ihan näinä päivinä, ku kerta nuita polttojakin on jo.. onnea matkaan.

sumppis toivottavasti sinun ei tartte kärvistellä pitkään , kyllä mie uskon että ootte jo illalla täydessä tohinassa. oothan saanut levättyä, että jaksat koitoksen?
 
Viikko sitte oon viimeks päässy kunnolla lukeen kuulumisia ja täällähän on tapahtunu ihan hirveästi!! Hurjan paljon onnea kaikille vauvansa jo saaneille, teitä on niin monta et en mitenkään nyt onnistu tän hataran pääni kans kaikkia nimeltä muistaan!!!

Mulla nettipimento jatkuu, sais nähdä kauanko se meidän kone on korjauksessa just ku mä sitä eniten kaipailisin. Päivät tuntuu jo nyt niin pitkiltä..huoh.. omassa navassa ei mitään synnytykseen viittaavaa :kieh: Tosin viikkojakin täynnä "vasta" 38. Kuten bella-74 tuossa kirjotteli niin ei mullakaan oo mitään hajua edes supistuksista. Vaivojakaan ei kyllä pahemmin ole et ei kai se auta kun odotella rauhassa..

JokoJoko-kyselijöitä ja muita "kommentaattoreita" riittää kyllä sit senkin edestä.. Kaupassa käynti alkaa olla täällä meidän tuppukylässä melkosesti verenpainetta nostattavaa.. Yleisin kauhistelun aihe tuntuu olevan se, että yleensä ottaen "uskallan" olla kotona. No kyllähän täällä kehotetaan ensisynnyttäjiä siirtymään lähemmäs Rovaniemeä viimeist. viikolla 38, mutta en viitsi sinne lähteä ootteleen (matkaa sen 450 km) , koti-ikävä ehtii iskeä moneen otteeseen ku tuntuu tosiaan että täähän ei ainakaan ennen laskettua aikaa synny! Ja ensin kun on kauhisteltu et voi voi kun sulla on varmaan kauheaa ton mahan kanssa niin perään alkaakin että nauti nyt kun vielä voit ja puheet tyyliin kuinka elämä loppuu kun vauva syntyy!! :kieh: :eek: Siis helv... niinku mä oisin raskaaksi tullu sen takia et saisin "nauttia" tästä punkero-olosta ja siitä et en juurikaan voi/saa tehdä mitään normaalia (liikuntaharrastukset jne.). Kyllä mä oon kuulkaa nauttimiseni nauttinu lapsettoman elämän osalta ja oon enemmän ku valmis sen nyytin tuloon!! Mutta sanoppa tää kaikki niille hemmetin p....jauhajille. Sori pikku purkaus.. :headwall: Onneks mulla sentään kaverit on ollu suht ymmärtäväisiä..esim. Räpätädin tilanteessa mä en ehkä kykenis enää itsehillintään!!

Tannulilla oli kyllä käyny jännästi.. Itselläkin välillä iskee epäilys että jos kahdessa ultrassa (joista toinen rakenne) jo Wiljamiksi todettu kaveri onkin syntyessään Wilhelmiina! Mulla kaikki hankinnat siis sinisiä.. :whistle:

Synnytystuulia ainakin Suomalaiselle ja Ievaliinalle ja muillekin etenkin jo eräpäivän saavuttaneille!! Perässä tullaan! Ihanaa kohta meillä kaikilla on omat nyytit!! :heart:

Qnsilta ja Wiljami-poika?! 38+0
 
aik
hei taas,
mukava on lukea muidenkin tuntoja näin viimeisellä kuulla. Välillä olen ihan raunio tämän loppuodotuksen suhteen (hieman liioitellen vain). Äkäinen kyllä olen, ilman liioittelijakin. Harmittaa niin vietävästi, kun sain nuo pukamat. Ne ei meinaa millään nyt parantua, kun päästin ne tietämättömyyttäni liian pahaksi. :( Ehdin jo nauttia ulkoilun ja kävelyn riemusta vajaan viikon, kun ne räpsähtivät päälle. Nyt taas makoilen sängyssä ja hermoilen, että ei se vauva synny ikinä, kun minä vain makaan ja makaan... Siinäpä tätä nurinaa sitten tulikin oikein tuutin täydeltä. :x

Jaksuja kaikille!

aik tasan 39
 
Taas mie täällä :ashamed: .
Jälkivuoto kesti sen 6 viikkoa.
Soitin äippäpolille päivällä.Meilläpäin käynnistellään synnytystä vasta 10 päivää lasketun ajan jälkeen.Lähinnä istukan toiminnasta kyselin,ku vaivaa nyt hirveesti se ku ei oo enää pahemmin vaivoja!?Siis turvotus ja jalkasäryt on hävinny...Verenpaine on huippuhyvä.Synnytyssalista vastas joku ystävällinen kätilö ja kehotti tarkkailemaan vauvan liikkeitä hyvin tarkkaan.Soitella ei ennää erikseen tarvihe vaan voipi mennä heti jos liikkeet vähenee tai muuten rupee siltä tuntumaan.Käytiin ukon kans just ostaa keinusitteri Lastentarvikeliikkeestä.Ihanan limen-värinen.No,nyt on tosissaanki kaikki pientä varten valmiina,puuttuu vaan se tuhisija :heart: .
Edelleen suppareita tulee epäsäännöllisen säännöllisesti,kaippa se kullanmuru sieltä jonainpäivänä syntyy.Nyt ukot huutelee syömään ja miehän mänen!

Ievuska taas(myöskin koukussa tännepäin...)
 
Täällä odotellaan jospa jotain tuntoja tulisi. Vähän juimii alavatsaa kävellessä ja tuntuu nytkin että vauva puskee tonne alas ihan urakalla. Imuroin ja luuttusin tänään koko alakerran siinä toivos et jotain alkais ja nyt tätä pientä juimintaa. Saas nähdä äityykö yhtään. Kauheesti on jännittänyt tuleva synytys, mut nyt tuli sellainen uho päälle kun siivoilin, et hitto, koskis vaikka kuin mutta kunhan nyt syntyis ja sais vauvan vierihoitoon ja mahan himpan pienemmäksi ja oman olon kevyemmäksi.
Samoja ajatuksia varmaan löytyy teiltä monelta muultakin :)
Ievaliina eiks sitä sanota et vauva hiljenee masus ennen synnytystä. Joku sanoi et edellisenä päivänä rauhoittuu mylläykset ja sit tulloo ulos. Jospa siunki suppailut ja vauvan rauhallisuus sitä tietäis.
Jäin ihan yksin kotia. Iskä ja muksut lähti "lenkkeilee" ja jätskin syöntiin. Kuulemma en saa synnyttää sil välin , hah hah :)
Kääk, nyt ei pysty enään istuu..kaveri työntää vissii jo kättä pihalle
;)
 
Juu täällä mä olen. Rannalla oltiin niin siellä kans kyseltiin milloin syntyy, mä että tää vauva on aatellu jäädä tänne mun mahaan. :kieh:
Supistelee , mutta ne on sellaisia kivuttomia. Pamahtais lapsivedet niin niitten olis pakko käynnistää mut! :headwall:
 
EAK
Moi! Ei mitään kuulumisia mullakaan. Otetaan siis vaan osaa keskusteluun:

Sukupuolesta: Ois se vähän tylsä juttu, jos vauva oiskin ihan eri sukupuolta kun on odottanut. Meillekin on kahessa eri ultrassa sanottu, et tyttö tulee. Sit jos syntyiskin poika niin vois olla vähän ihmeissään. Poikakin kyllä kelpais ihan yhtä hyvin! Ja toki se olis ihanin asia, jos vauva ois terve!!!!!!

Supisteluja sais tulla tännekin kivuliaita kiitos. Nyt kun se lääkäri viimeks totet kohdunsuuntilanteen perusteella, et ei ainakaan laskettuun aikaan varmaan mee, niin sitä on asennoitunut silleen et kohta se varmaan syntyy. Miehellekin koko ajan juttelen, et tänä viikonloppuna se varmaan syntyy. Eli äkkiä niitä supistuksia tänne, jotta en oo ihan pieleen päättänyt.

Jokojoko kyselyjä on tullut tänne suunnalle sopivasti. Ei liikaa, mutta sen verran että tietää ihmisten olevan kiinnostuineita. En sitten tiedä josko ne lisääntyy lasketun ajan lähestyessä...?

Neleka: pistä ihmeessa siko tai joku infoamaan meitä sinun kuulumisistasi! Aina kiva heti kuulla miten menny!

Syntymäpäivämääristä Mun veljen lapsella oli laskettuaika samoihin aikoihin kuin meidän serkulla. Tämä serkku oli sitten huolissaan siitä, että jos vauva syntyy samana päivänä kun hän ja sitten kukaan ei tule hänen syntymäpäiville enää. Mutta tämä serkku olikin 10-vuotias! Eli ihan ymmärrettävään häneltä nuoren ikänsä puolesta. Ja veljen vauva syntyikin samana päivänä. Mutta tämä serkku kyllä käänsi sen positiivisesti ja iloitsi siitä että heillä on sama syntymäpäivä. Eli kypsempi lapsi kuin olikos se nyt Räpätädin kaveri.

Äitylix3: Oi, jospa vauvan hiljentyminen ois merkki lähestyvästä synnytyksestä! Tänään meillä on ollut vähän rayhallisempaa! (liikelaskujen perusteella kuitenkin riittävästi liikkuu, että mitään hätää ei pitäis olla)

Mua alko himottaa irtokarkit kun niistä on täällä ollut puhetta! On varmana pakko ens viikolla viimeistään ostaa kun yksisteen jään taas kotiin viikonlopun jälkeen päiviksi kun mies on töissä. Se on taas hyvä syy herkutella. Oon herkutellut kyllä muuten ihan liikaa! Jossain vaiheessa suunnittelin, että herkuttelisin vain kerran viikossa. Se ei onnistunut alkuunkaan. Sitten päätin, että herkuttelen vain kerran päivässä, mutta sekään ei onnistu!! Mikähän tähän ois avuksi? Ei sillä, että mulla ois painoo liikaa tai muuta, mutta ei se kuiteskaan varmastikkaan oo terveellistä herkutella joka päivä...

38 tasan
 
Meillä patti tilanne. Tytöllä ollut oma digi kamera mutta yllätys, yllätys rikki. No, pojalla kamera ja se hävinnyt.....Koko talo käännetty ja väännetty eikä löydy.
Eilen sillä oli se rannalla tais tippua sille tielle tai sitten joku varastanut. :headwall: :headwall: :headwall:
Ihan kuin nuo kamerat niin halpoja olis että niitä tosta vaan ostellaan. :headwall: :headwall:
Eipä taideta meidän lapsille enää kameroita ostella. :kieh:
 
Mulle iski eilen illalla joku ihmeen energia puuska, joka jatkunu tänäkin päivänä niin ei oo joutanu ees koneelle istahtaan. Illalla piti vielä kymmenen aikaan lähtee kävelylle kun tuntu ettei yksinkertasesti voi olla paikoillaan. Jonkun verran supisteli sen jälkeen ja maha toimi mallikkaasti, mutta yön aikana ne supparit sitten taas hävis.
Tänään oon sitten leiponu sitruuna-marenkipiirakan ja virkannu vauvelin peittoa, kun yhtäkkiä tajusin, että sehän voi tosiaan syntyä tässä millon vaan ja se peitto on vielä aika vaiheessa. Ja tietty tehny ruokaa, pessy pyykkiä ja touhottanu muuten mahollisimman paljon. Nyt illalla on kyllä alkanu vähän tuntumaan taas mahassakin, mutta tuskinpa tästä vieläkään mitään kehittyy. Kunnon suppareita kun ei tunnu tulevan kuitenkaan.
Mutta oon vaan niin yllättyny tästä kaikesta energiasta! Jospa se lupais hyvää ja ennakois jotenkin alkavaa synnytystä :D (toivossa on hyvä elää!)

tannuli teilläpäs kävi sitten jännästi, kun sukupuoli yllättäen muuttu! Ei sitä tosiaan voi olla sata varman ennen kun omin silmin näkee :D ja siis masun ulkopuolella!

Jälkivuodosta en tarkaan muista kauanko kesti, mutta olisko ollu jotain 6 viikon tietämillä. Ja ei se mitään hirveetä lorottamista ollu, päinvastoin. Joka paikassa aina kehotettiin ostamaan kunnon yösiteitä, mutta kyllä mulle riitti ihan tavalliset ohkaset eikä ees vähän väliä tarvinnu olla vaihtamassa.

Ehkäsy kaipailee kovasti mietintää täälläkin, kunhan sen aika tulee. Kierukkaa en halua, rengas ei sovi mulle ollenkaan (vei halut ja teki musta oikeen pirttihirmun) ja pillereitten kans pelottaa se muistaminen. Esikoisen jälkeen mentiin aika pitkään kortsuilla, mutta ei sekään houkuta. Ja vaikka en hirveesti halua hormonaalistakaan ehkäsyä, niin ehkä kuitenkin mieluummin otan ne pillerit kun ähellän kortsujen kans.

Mutta jospas taas palailisin tuonne virkkuun pariin toivomaan paljon supistuksia kaikille niitä odottaville!

Änkkäpöö ja Toivoilona 38+3
 

Yhteistyössä