HEINÄMAMMAT 2008 ~loppusuoralla~

  • Viestiketjun aloittaja RouvaSumppisuu
  • Ensimmäinen viesti
Kiitos kaikille tsemppaajille :hug: . Mie oon kirjaimellisesti nukkunut koko päivän :ashamed: joka välissä missä ollu aikaa niin tää tyttö on nukahtanu sohvalle.. |O huomenna on neuvola ja täytyykin taas mitata hemoglobiini, että tietää missä mennään, ja jos taas huonontunu edellisestä kerrasta niin tarttee kyllä käydä ostaan kuukauden annos sitä rautamehua.

suomalaiselle iso tsemppi :hug: et sie sieltä varmaan nyt sitten ilman vaavia tuu jos vesi valahtelee. Mahtava juttu että pääset tositoimiin, ku oot ollu kipee jo niin kauan..
Räpätädilläkin taitaa lähtö lähetä? taitaa olla myös niin että sumppis on menny vaavia tekemään, kun ei ole kuulunut eikä näkynyt.
Mulla on huomenna aamusta neuvola-aika puoli 9 ja viimeksi nlatäti sanoi että laittaa sitten seuraavalla kerralla eli huomenna lähetteen sinne yliaikakontrolliin. Jospa mie nyt sitten sen ajan saisin niin ainaki tietäis että minkä kokoinen jätti siellä jo on. Ainaki tuntuu että vatsa on jo ihan täynnä vauvaa.
Edelleen tulee limatulvahduksia.. mutta täältä myös joku on varastanu supparit.
täytyy mennä takas sohvalle kölliin..
pipsa
 
Heippa kaikille!!

Täälläkin yhdessä koossa, eikä merkkiäkään lähestyvästä synnytyksestä...

ehkäisystä: mä olen ajatellut tuon hormoonikierukan ottaa, kun mun sisko on kehunut sitä paljon. Omaan muistiini en oikein uskalla luottaa, joten pillerit ei sikis oikein taida olla mua varten... Siskolla on myös menkat jäänyt melkeen kokonaan pois kierukan myötä. Tai kyllä sillä menkat tulee joka kk, mutta vuoto on niin pientä, että pärjää pikkuhousunsuojalla.

jälkivuodosta: mulla oli esikon jälkeen niin vähäistä vuoto, että tavan siteillä pärjäsin ihan hyvin. Vuoto tais kokonaisuudessaan kestää reilu 3vko, joista viimenen viikko mentiin pelkällä pikkuhousunsuojilla. Menkat alkokin sitten kk jälkivuodon loputtua :/

Nyt tyhjentämään pesukonetta :wave:

Nelly ja JJ 38+1

ps.onnea hemuselle :flower: :heart: ja tsemppiä sumppikselle!!! (Taitaa sumppis olla kyllä jo nyytti sylissä :whistle: )
 
Nyt isot tsempitykset suomalaiselle! :hug: .Toivottavasti palailet palstalle vasta synnyttäneenä!
Miun kotikonstit alakaa tehota,aamulla sain ukolta "käynnistyslastit" ja kaverin kans käytiin pitkällä kävely/kauppareissulla ja rupes tulemaan urakalla aika muikeita suppareita!
Josko nyt tää vihoin ja viimein tästä etenis ihan omalla painollaan.Pittää vaan yrittää jaksaa köpeksiä paikasta toiseen nii ei taas supistukset laannu!Nyt supistelee 5-10 minsan välein.
Ootteko kirjannu suppareita ylös,siis aikoja?Mie kirjailin sillon torstaina nii tää vieras neuvolantäti sano et missään nimessä ei niin piä tehä ku jääpi kuulemma siihen sit kiinni?!
No,mistäs helkkarista mie lahopiä sit muistan mihinkä aikaan, monenko minsan välein ja miten pitkään supparit kestää?
Ja taas miulla on kynä ja paperi kourassa,kellot vaan meijän huushollissa on kaikki ihan eri ajassa mut kyllä ne suuntaa antaa.
Toivottavasti Sumppiskin on jo tositoimissa ja siekii Räpis piäsisit hommiin!

Tais jäähä miulta letut paistamatta tänään,lupasin esikolle jo eilen
:( ,en vaan jaksa nyt keskittyä lettuloihin vaan yritän pinnistää henkiset ja fyysiset voimavarat nyt tähän olotilaan.Voi elämä ku tää ois nyt oikeesti menoa!
Mie niin kovasti tahon synnyttää |O .

Ievuska taas kerran

(Tuun kyl vielä laittaa ilmotusta jos tulee lähtö saikullepäin.)
 
Hei!

Ajattelin tulla ilmoittautumaan, ettei kukaan vaan erehdy luulemaan että olisin päässy johonkin tositoimiin.. :D

Sumppikselle ja muille tsempit. Tuun kertoilemaan huomenna neuvolakuulumisia.. taas. Vaikka ketäpä ne kiinnostaa enää tässä vaiheessa.. :ashamed: :whistle:

Nyt ukon kans kattomaan elokuvaa, esikkokin tuntuu nukahtaneen helposti tänään..

Pinuski 39+
 
Moikka kaikille pitkästä aikaa!! :wave: Täällä oltu kanssa 2 viikkoa nettipimennossa ja pakko tunnustaa, etten jaksanut edes ihan kaikkia juttuja lukea. Oli tullut siinä ajassa jo niin paljon tekstiä, et mulla olis mennyt varmaan viikko niiden lukemiseen :ashamed: Oltiin tosiaan mökillä ja välillä tultiin vaan tänne kaupunkiin piipahtamaan neuvolassa ja takaisin mökille. Nyt sitten mökkeillyt saakin jäädä ja on ruvettava keskittyyn tämän vauvan tuloon =) En ole saanut vieläkään aikaiseksi edes sairaalakassia pakattua. :| Ehkä nyt olisi jo hyvä aika..
Supistuksista Täällä niitä riittää kiitettävästi. Nyt on tullut jo 3 viikkoa joka päivä ainakin muutama kipeäkin.. Mutta ei säännöllisesti. Eilen tuli jo 10min välein 2 tunnin ajan, mutta sit ne hiipuivat.. No ihan hyvä vaan. saisi toi vauva vielä hetken köllötellä masussa, kun on muutenkin niin pieni. Painoarvio oli vk 36 2200g eli kovin pieni vaaveli..
Ehkäisystä Mä ajattelin jatkaa noilla pillereillä, vaikka esikko kyllä päätti tulla maailmaan pillereistä huolimatta =)
Jälkivuodosta Mulla kesti jälkivuotoa 6 viikkoa. ensimmäiset 4 viikkoa tuli kyllä kuin tykin suusta. Jos olisin kehdannut, niin olisin varmaan käyttänyt niitä vauvan vaippoja, koska tavalliset siteet ei pitänyt juuri mitään.. sai olla tunnin välein vaihtamassa. :kieh:
Sit vielä vähän omaa napaa.. Neuvolassa on kaikilla kerroilla ollut kaikki suht. hyvin, mutta tää turvotus on kyl jostain tosi syvältä... :kieh: Samoin tämä ummetus. Pöntöllä saa kyl istua tunnin vähintään kerralaan. Sit olis yks kysymys. Kun mulla tämä kakka on ihan pikimustaa, niin onko tietoa voiko olla verta seassa? Ja sattuu niin hirveästi jonnekkin tonne sisälle!! Vai onko jollain muilla amoja ongelmia? Hb on ollut joka kerta alta 110 vaikka syön rautaa 2 tabua päiväs. Ajattelin jos se myös viittais siihen..
PALJON ONNEA kaikille nyyttinsä jo saaneille, en minäkään muista kaikkien nimiä varmuudella :heart: :flower:
Ja paljon supistuksia niitä haluaville!!
Taitaa olla sumppis ja suomalainen seuraavana vuorossa!! =) No kaikki me ne nyytit joskus saadaan! Yritetään jotenkin ajatella positiivisesti vaikka välillä epätoivoiselta tuntuukin!! :hug:
Paveli ja asukki 38
 
Mie lähen nyt :)
on supistellu nyt jo neljättä tuntia ja supistukset on ny lyhentyny 10 minuutista 5-6minuuttiin ja supparit on kipeämmät.
Niin ja vatsa meni löysälle ku ekat supparit alkoi.
Onnea kaikille mammoille, ja toivottavasti mie en tuu takasi ilman vauvaa :)
t. pipsa.
 
Heippa hei!

Onnea vauvan saaneille! :flower:

Pipsalle tsemppiä koitokseen! Toivottavasti saat palata kotiin vauvan kanssa! =)

Täällä on ahkerasti tänän kävelty. Illalla oli menkkamaisia kipuja alavatsalla ja tuntui melkein koko yön, aina kun heräs, maha olevan kovana. Vessassa käydessä yöllä juili mahanpohjaa. Aamusta asti on tuntunu siltä, että vauvan pää on laskenu jo tosi alas ja tuntuu niitä sukkapuikkokipuja oikein kunnolla jossain tuolla sisuksissa. Alamahaa myös jomotellu ja iltaa myöten koko mahaa. Mutta sitten on aikoja, ettei tunnu missän..Hohhhoijaa |O
Huomenna mennään aamusta kaupungille siskon ja äipän kans. Käydään muutamissa kaupoissa ja sitte kiinalaisessa syömässä. :p Jos eisit pääsiskään koko reissulle, kun oikein suunnittelee.. =)
Täällä ei oo mitään limoja vielä näkyny. Tuntuu, että on kuivaakin kuivempaa. Tarttis vissiin mieheltä vähän liukastusvoiteita.. :LOL: Sillä vain on selkä siinä kunnossa, ettei taida oikein onnata. Hyvä kun on jossain asennossa pystyny oleen, kun ite ei taitu enää kuinkaan, niin saati sitten, kun mieskään ei taivu.. :) Tarttee varmaan huomenna lähtee ajeleen hiekkateitä, eilen hiekkateillä ajelun jälkeen alko jomottelu alamahalla..

Mutta jos sitä menis vaihteeksi jääkaapille, nykyään kauhee nälkä, syön aivan älyttömiä annoksia. Päivällä vetäsin 3 isoa uutta perunaa, pihvin, makkaran ja salaattia. Ja vielä ison lasin piimää. Aikamieski tulis ähkyyn tollasesta.... =) No jos tuo rjuoka mahalaukussa painelis vauvelia vähän alemmas, toivossa on hyvä elää...

Mutta eipä tässä kummempia, suppareita odotellessa, niin kuin monella muullakin varmaan..

Kirpakoita suppareita kaikille, Toukomamma ja Poju 40+2
 
:flower: Onnea nyyttinsa jo saaneille! :flower:

Taalla alkaa jannittaa nyt! Huomenna paastaan tositoimiin. Saas nahda meneeko yhta pitkaksi kaynnistys kuin kuopukselta, vaikka kaikki oli kohdunsuulla kypsan oloista ja 3cm aukikin sairaalaan mennessa niin kohtua ei saatu supistelemaan sitten millaan. Tippa lopulta avuksi ja ei monta minuuttia mennyt kun alkoi tulla semmoista supistusta etta huh.
Kylla ne nyt sanoivat etteivat tippaa pihtaa kuin korkeintaan kaksi paivaa jollei muuten mitaan tapahdu. Varoittelivat kylla sektiostakin kun tallainen hyppiva verenpaine voi hurjistua synnytyksessa, mutta olen levollisin mielin siina suhteessa, tuli mita tuli niin muulla ei valia kunhan vauva saadaan turvallisesti maailmaan :heart:
Taman paivan olen ottanut rennosti ja nukkunut kunnon paikkarit. Voihan se olla etten sitten saa yolla nukuttua ja kun jannittaakin.
Mutta nyt ei kylla paljon muuta pyori mielessa joten vetaydyn pakkaamaan viimeiset jutut laukkuun ja valmistautumaan koitokseen.

Tehokkaita supistuksia kaikille niita toivoville ja onnea tulevaan :flower:

musikka ja pumpero (huomenna tasan 38)
 
Paljon onnea Hemunen pienestä peikkotytöstä!!! :flower:

Onnea matkaan Pipsa Toivottavasti myös muut kärvistelijät pääsee pian tositoimiin :) Limaneritys on kyllä merkki synnytyksen lähestymisestä, mulla menny ekasta limasta n12 tuntia ku aon säännölliset supistelut alkaneet mut kaikkihan on henkilökohtasta. Toivotaan parasta kuitenki kaikille limaisille :hug:

Ensikertalainen: Mulle on tehty kaks sectiota ja ylihuomenna edessä kolmas, joten ajattelin myös vastailla noihin sun kysymyksiin tai ainaki niihin jotka muistan...Eli mun kohdalla sectio on oolut helpompi toimenpide ja siitä toipuminen on ollut nopeampaa ku vaikean sy´nnytyksen jälkeen. Puutus tehdään spinaalissa eli keho puutuu aina keuhkoihin asti. Jalat siis myös toimintakyvyttömät vähän aikaa mut jo muistaakseni illasta pystyy jalkoja liikuttaa. Haava ainakin mulla on alhaalla bikinirajan alapuolella jonne se pyritään tekemään ellei ole kyse hätäsectiosta, jolloin haava yleensä nopeuden takia tehdään pystyyn. Suunnitellussa sectiossa siis haava jää bikinien tai alushousujen alle. Mulla on nyt kolme vuotta edellisestä sectiosta eikä haavoja 2kpl edes erota kunnolla! Vauva on ensimmäisen yön hoitolassa mutta tuodaan yön aikana syömään rinnalle. Sitten sectiota seuraavan aamuna poistetaan katetri ja yleensä myös tippa sekä noustaan sängystä ylös suihkuun. Kätilö kyllä auttaa suihkutuksessa jos tuntee olevansa siihen vielä liian heikko. Siitä lähtin sitten vauvaa saa hoitaa viressä ympäivuorokauden =) Eli aivan normaalit toimet vaavin kanssa alkaa. Mulla on haava parantunu aina todella hyvin ja oon pystyny toimimaan vauvan kanssa ihan normaalisti. Ainostaa sängystä nouseminen ja siihen meneminen on vähän hankalaa. Käytännöt eri sairaaloiden välillä tietysti vaihtelee mutta mulla ei ole kuin positiivisia kokemuksia sectiosta ja sen jälkeen. Toivottavasti tää seuraavakin menee yhtä hienosti. Yks tärkeä asia mun mielestä on POSITIIVINEN ASENNE JA MIELI koko asiaa kohtaan =)

Tällaisia kokemuksia mulla. Nyt taidan painua pehkuihin ja tuun taas huomen kurkkaa onko uusia vauvoja jo maailmassa =)

Kauniita ja toivottavasti myös hyviä unia kaikille sekä voimia ja jaksamista!!

Neleka 38+3
 
paveli mä kanssa veikkaisin, että musta uloste johtuu vain tosta raudasta. itelläni oli kans mustaa kun söin obsidania, mutta kun vaihdoin tuohon "rautamehuun" niiin vaihtui väri normaaliksi. ja kivusta kakkiessa, oisko tullut sisäisiä pukamia tai peräti jotain haavaumia jos pitkään on ollut ummetusta? ne kun osaa olla sitten todella kivuliaita aina kakkimisen välilläkin! no, toivottavasti vaiva helpottais itsestään viimeistään synnytyksen jälkeen.

jokos Ievaliina lähti synnytämään? jokojoko-kyselyitä täältäkin :LOL:

t-06 39+1
 
:flower: :flower: Onnea Hemunen peikkotytöstä :heart: :heart:

Suomalainen ja Pipsa nyt kyllä pysytte siellä synnärillä siihen asti että on nyytit kainalossa =) :hug:

Täällä ei mitään uutta, ei supistuksia, ei limaa, ei yhtään mitään. Jos mulla ei olis tiistaina se aika sinne käynnistykseen, niin repisin varmaan jo tukkaa päästä kun ei ole mitään merkkejä mistään synnytyshommista. Ainakin ukkokulta sais kyytiä ;)

Nämä jokojoko kyselijät ovat onneksi antaneet minun olla suurimmaksi osaksi rauhassa. Yksi kaveri kyseli tekstarilla lauantaina että onko mitään tapahtunut ja kun vastasin että ei, niin kirjoitti sitten toiseen viestiin että ilmoitathan sitten heti kumpi sieltä tuli, minä siihen vastasin että voin ilmoittaa jo nyt että poika sieltä tulee.. |O Ahh, kun on mahtavaa olla joskus niin pirun raivostuttava ja ärsyttävä B) Räpikselle ja Ievuskalle piti myös kommentoida että mulla palais ihan hihat tuollaisten ihmisten kanssa ja en varmaan pystyis pitämään suutani kiinni vaan nakkaisin kyllä takasin erittäin hankalasti. Ievaliina heitiks sen muijan muuten pihalle, kun sillä niin kiirust tuli? Toivon että heitit. Hmm olenpas minä tänään leppoisa :ashamed:

Hyviä öitä kaikille heiniksille.

AinoEinari 39+5
 
Huomenta!

Paljon onnea pienen käärön saanneille :flower:

keskiviikkona palailin mökiltä ja sen jälkeen oonkin vaan siivonnut kotia kun pitkästä aikaa oon kunnolla kotona ollu, tais tuottaa touhuuminen tulosta meinaan tämä rouva taitaa tänään päästä viimeinkin synnyttämään :) Eilen oli alapää vähän kipeenä mut muuten ihan normaali olo, nyt sit yöllä ramppasin tavalliseen tahtiin vessassa mut pikkasen ennen viittä heräsin supistukseen... Nyt tulee supistuksia reilun 5min välein niin et monesti eka on lievempi ja heti ku se helpottaa ni tulee uus kovempi, mut lasken noi aina yheks ku tulee kuitenkin niin peräkkäin... En olis uskonu et alkais näin kipeinä ja tiheään heti alkuun... Miehen komensin takas nukkumaan ku heräs tossa jo mun pomppimiseen ku aina piti sängystä nousta supistuksen ajaks.. No saas nähä tuleeko sieltä se pikkunen tänään vai ei... Jänskättää... Saas nähä koska sitä sit lähtee, yritän tänne tulla viel ilmottelemaan kun lähtö tulee jos tulee, ku keksis vaan et millä tappais aikaa :)

Tulevalle mummillekin pitänee tuossa kohta soitella, äitini siis käy viikot töissä toisella paikkakunnalla ja tänään se olis taas lähössä *huh tulipas taas rivakka ja kipee supistus* ja tulossa kotiin vasta pe, ellei nyt tietty lasta tuu aikasemmin kattoo... Pitää soittaa et lähtö on varmaan tänään joten saapi itse sitten päättää että ajaako 3h toiselle paikkakunnalle omaan yritykseensä vai jääkö jo suosiolla tänne oottelemaan, pikkusisko on menossa sinne myös kesätöihin, epäilen suuresti näinköhän hänellä tekee mieli tänne jäädä vauvan takia :)

No mutta nyt vaikkapas telkkaria katselemaan jospa se aika kuluis, ai niin ja hyviä vinkkejä otetaan kyllä vastaan jos niitä jollain on, yritän käydä täällä lueskelemassa...

Gataa & HN 40+2
 
Huomenia kaikille!

Täälätä Onnittelut uusille vaavinsa saaneille :flower: :heart:

Ja oikein iso tsemppi :hug: niille jotka ovat hakemassa nyytiänsä!

Yhdessä kasassa siis täällä ja kyllä on kadonnut kaikki synnytykseen viittäävät oireet kuin tuhka tuuleen :( Eilen saunottiin melkein kaksi tuntia, eikä yhtään supparia kuulunut :ashamed:

Jokojoko-kyselyä löytyy myös täältä.... ja outoa kun jo kolmatta odottaa, ja ollaan sanottu kaikille ettei tämä ennen laskettua tule ja tarkka laskettu ilmoitettu ja kerottu et kyllä ilmoitetaan ihan heti kun vauba syntyy, niin ei.... Silti ne vaan soittelee ja tekee tikusta asiaa samalla :LOL:

Omassa olossa ei kumempia, välillä selkä niin kipee et jalat meinaa lähtee, mutta yritetään sinnitellä, eihän tässä voi mennä enää kun pari viikkoa...
Oon sen verran pienikokoinen, et yli nelikiloista en pysty alateitse synnyttään, joten en usko et anetaan yli viikkoa mennä yli, tai eihän sitä koskaan tiedä...

Nyt aamupuuron keittoon ja lasten kanssa syömään :heart:

Jisse ja Juulis rv38+6
 
Jee Pipsalle, Ievaliinalle ja gataalle synnäritsempityksiä! Ja Sumppiskin taitaa olla jo nyytti kainalossa.. Niin ja Musikkakin pääsi tänään toimeen, onnea matkaan!! :flower:

Täällä ei olossa uutta, ei supistuksen supistusta, ei kipua, paitti sitä repimistä taas tuolla nivusissa.. :( Liman tulokin tais loppua, ei oo näkyny enää. Joten odotellaan ja kuulostellaan, yöllä nimittäin kyllä vihloi tuolta jostain syvältä, mut sekin loppu nyt. Katotaas kun tästä pääsee liikenteeseen ja touhuilemaan...

Räpis+N-E rv38+5
 
Joopa joooo... Täällä sitä ollaan vieläkin. Ja miun tuurilla niin pitkään kuin mahdollista. Kohta meen neuvolaan ja kysynki kauan laskee nykyisin menee yli. Joskus oli kaks viikkoa ja joskus se 10 päivää. Nyt varmaan se kaks viikkoa..?

Taitaa olla muutama mamma nyytin hakureissulla tosi toimis.. Suomalainenkin tais päästä sairaalaan sissään.
Räpätäti täällä kans ei mittään muuta kuin noita repimisiä nivusissa. Yöllä vissiin liian kauan ollut samal kyljellä et maha tosta sivusta ihan hellänä...
Kohta siis neuvolaan.
Nyt vielä kahvin juontiin ja sit menoksi.
Gataa varmaan seuraavana menos kohti synnäriä :)

Ä...39+3
 
viikon päästä mun pitäs olla jo tositoimissa jos vaan torstaina pojan keuhkot valmiit :wave:
jännittää jo nyt ihan himskatisti, olen kyllä valmistautunu siihen et menee loppupeleissä kuitenkin sektioon..

onnea jo vauvaatuneille!!!
 
Huomenta kaikille!!!

Voi kökkö mikä yö taas takana :headwall: Eilen illalla heiluteltiin ukon kanssa peittoja ja tunti sen jälkeen alko supistelemaan aika napakasti. Suppareita tuli 10min välein ja selkä oli ihan tulessa joka supparilla. Ekan tunnin jälkeen väli tiheni jo kuuteen minuttiin, mutta sitten yht äkkiä loppu tunniks ja nukahdin. kahdelta yöllä heräsin sitten taas todella kipeeseen suppariin ja sitten niitä taas tuli ekan tunnin 6min välein ja toisen tunnin 10min välein. Neljältä ne sitten taas loppu kun seinään ja nukahdin. No esikko tietysti heräs tänään jo klo.8, että täällä on taas todella mahtavasti nukuttu yö takana, eikä onneks väsytä kun ihan vähän |O

Tätyy nyt toivoo, että pääsis tässä joko lähtemään tai sitten sais kyllä supparit jättää mut ainakin yölliseen aikaan rauhaan. Kieltämättä viime yönä rupesin jo miettimään, että mihinköhän suuntaan sitä alkaa ottamaan puhelua, kun mun äidin oli tarkotus kattoo esikkoa synnytyksen ajan, mutta sillä olis vielä tää viikko töitä. Että täytyy nyt vaan toivoa, että tää ei ennen viikonloppua täältä lähde tulemaan :/

pipsa ja gataa tais päästä tositoimiin... Tsemppiä sinne molemmille :flower:

Nelly ja JJ 38+2
 
Pipsalle ja suomalaiselle tsemppiä, toivottavasti ootte jo vauvaa hakemassa! Samoin kun sumppis ja Ievuska kun ei teistä ole kuulunut mitään!?!?! Ja musikkahan se kans pääsee tänään tosi toimiin, joten tsempit myös sinne!

Minäkin kerkesin jo eilen illalla miettimään, että josko sitä yön aikana päästäisiin sairaalaan, mutta ei sitten kuitenkaan. Mikä yllätys! Illalla tuli tuli 5 tunnin ajan ihan kunnollisia ja tujakoita supistuksia n.30 min välein, mutta ei ne sitten siitä alkanu tiheentymään ja yöllä hävisivät niin, että yön aikana tuli vaan muutama supistus. Tänä aamuna sitten kuitenki tuli ihan kunnon limat vessa reissulla, joten jospa ne supistukset kutienkin jotain olis tehny eilen. Nyt aamulla on masua on vähän jomotellu, mutta supistuksia ei oo enää ollu. Toivottavsti tulisivat pian takasi!

Ja eilen tuo minun vasen jalka sitten päätti alkaa jumittamaan ihan kunnolla. Kesken kauppareissun alko painaa hermoon niin, että hyvä ettei itkua pitäny alkaa vääntämään siinä hyllyjen välissä. Kyllä se sitten onneks aika pian helpotti, mutta inhottaa kun ei oo mitään tietoo että mitä tuollasessa tilanteessa vois tehä että se kipu menis pois. Koitin sitten vaan jotenkin heilutella ja väännellä jalkaa ja itteeni, että paine siirtyis pois. Onneks noin pahoja on tullu vaan tuo yks ja toivottavasti siihen jääkin.

Mutta nyt pitänee lähtee laittamaan itteeni ihmismäiseen kuntoon, kun pitää kaupassa lähtee käymään. Ja ulkonaki tieten pitäis tuon poitsun kans koittaa olla kun ei vaihteeks sadakaan.

Änkkäpöö ja Toivoilona 38+5

P.S. Räpikselle vielä niitä energia tuulahduksia :whistle: :D Täällä sama tahti jatkuu, yhtään ei malttais olla tekemättä mitään...
 
:(

Vielä liikkuu vauvalla pää. Leukkarit oli +++. Ei oo syntymässä ei. Viime yönä sain tunnin verran kärvistellä suppareiden kans. 6-8 minuutin välein. Piiitkän lenkin jälkeen. Onko nuo kipeitä suppareita vai ei? Niinkö kohtu kovana ja menkkakipu samaan aikaan u-muotoisesti alavatsalla?
 
EAK
Moi! Tsemppiä kaikille jotka ovat synnyttämään lähteneet!

Pörrö Ensikertalaisena en tiedä, mutta mä en oo laskenu noita menkkamaisia kipuja vielä kipeiksi suppaeiksi. Niitä siis mullakin on ollut yhdessä mahan kovettumisen kanssa. Uskon että ne on vielä harjotussuppareita ja että kipeet supparit tuntuu paljon kipeemmin. Tosin sitähän ei tiedä jos mun menkkamaiset kivut on pienempiä...ne kestän aivan vallan mainioisti. Jos sä et oo suppareiden kanssa saanut nukuttua niin kyllä ne sitten ainakin on kipeempiä kuin mun kivut. (oonkohan jo sekava)

Mutta jos joku osais hienosti kuvailla oikeiden kipeiden supistusten kivut, niin minäkin kuulisin mielelläni. Onko se enemmän vihlontaa vai särkyä vai millasta? Ja missä sattuu kipemmin?

Nyt lähden kaupungille ja huomenna tuun kertomaan miten neuvolassa meni. Joku epäili niiden kuulumisten kiinnostavuutta, mutta mä ainakin luen kaikki kuulumiset (myös neuvola) kiinnostuneena! Siksi kirjoitan itsekin mitä mieli tekee...

38+2
 

Yhteistyössä