HEINÄMAMMAT 2008 ~loppusuoralla~

  • Viestiketjun aloittaja RouvaSumppisuu
  • Ensimmäinen viesti
PALJON ONNEA VAUVAN SAANEILLE! :flower: :flower:

Omassa olossa ei mitään uutta. Muutamia napakoita supistuksia tullu päivän mittaan, mutta siinä se. Kyllä taas antaa ootastuttaa tämä vauvan saanti! Vaikka onhan tässä tietty vielä rielu viikko ennen kun on ees se laskettuaika. Ei vaan jaksais odottaa että saa pienen tuhisijan kainaloon :D

Aikani kuluks pyöräytin tuossa sitten raparperipiirakan (joka suuntaa vieras varaksi pakasteeseen) ja mansikka-raparperi kiisseliä :p
Herkut on alkanu maistumaan täälläkin oikein mallikkaasti taas loppuajasta. Ihan täydellistä lakkoo en oo tehny, mutta ihan kaikille mielihaluille koitan olla antamatta periks =)

Änkkis
 
:heart: onnea kaikille nyyttinsä saaneille :heart:

Täällä supistelee edelleen, jo toista päivää suht tuntuvasti ja välillä itkukin tulee. Huomasin tuossa http://kaksplus.fi/keskustelu/t1098269#m11594595 ketjua lukiessa että kippurassa nauraminen aiheuttaa mulla aika kipeitä supistuksia...

Yritin tänään tukehtua suklaakeksiin kun kaverilla kahvilla istuin, kaverin emäntä sai mut nauraan niin että vetäsin keksin murun henkeen ja siinä sitten yskiessä tuntui että loppu tulee... Pissa meinas tulla housuun ja siinä sitten yskien nopeesti vessaan istumaan, en sit tiedä mitä tapahtu, mut sen jälkeen tuntunu et jotain lirahtelis housuun jatkuvasti (nyt täällä sitten ollaan taas paperitollo housuissa, josko olis lapsvettä)...

*haluis jo niin lähteä hakemaan vauvelia kotiin*

Bubona 40+3
 
Voi suomalainen, täälläkö se sinäki vielä oot! Minä jo niin toivoi että olisit jo nyytti kainalossa! Mielenkiintoinen kieltämättä tuo kätilön kommentti. Ne vauvat kun niin huomaamatta tulee sieltä mahasta ulos! :D

Bubona toivotaan että sulla nyt edes lorahtelis sitä lapsivettä ja pääsisit pian tosi toimiin, ettei kovin kauaa tarttis enää ootastella.

Änkkis jälleen...
 
heippa !

tänään kotiuduttiin pienen nyytin kans kotiin viikon sairaalassa olon jälkeen :whistle: :whistle: on tosiaan ihanaa tulla omaan sänkyyn nukkumaan alko jo aika käydä pitkäksi....

elikäs synnytys meni niin että..maanantaina alkoivat käynnistellä sillä tapletilla sain kaksi murusta mutta ei tuotannu tulosta koko päivänä ..yöksi homma laitettiin seis sain kipu piikin ja nukutus pillerin isäntä oli mun kans sitten iltapäivästä asti siel perhe huonees

tiistai aamuna ennen 9 kalvot puhkastiin mutta ei mitään tapahtunnut sitten laitettiin jo tippa 10 aikoihin ja välillä kätilö kävi lisää tippaa ilokaasua vedin jo 11 alkaen ja josain vaihees pyysin puuduketta mutta kätilö sano et jos vil pärjäät kaasulla ni hyvä no homma meni sitten niin etten kerenny saada mitään puuduketakaan ja edeleen kätilö nostaa tippaa korkeemalla ja sitten jo piti käydä kotalleen jotta saa kohdunsuun auki ei mene kauaa kun saan luvan käydä ponnistamaan...pömpiksen äänet olivat laskenneet ja napanuora oli kaulan ympärillä..
huolestutavan paljon ja lääkäri ei kerenny kun käydä ovella ni neiti oli jo syntynnyt ja hän vaan totesi että ei häntä enään tarvita ja poistu paikalta...selvisin tikeittä hommasta mutta rankaa se oli hiki siinä tuli kyllä :whistle: :whistle:
ponnistusvaihe kesti vaan 5min ja koko synnytys 5h 45min
mutta sitten neiti outu keskolaan pienen syntymäpainonsa takia ja käsky kävi syöttää 3h
välein kun hän vihdoin pääs keskiviikona puolenpäivän aikaa osastolle mun kans ( siinä olin jo monet itkut itkenny ennen sitä )
ja pömppis rupes sitten kellastuu osastolla mutta onneksi ei mennyt valohoitorajalle asti että olis tarvinnu vielä jäädä ..eilen vielä itkin hoitajalle sitä kuinka kamalaa olisi jos neiti joutuis takas keskolaan mutta hän lohdutteli ettei semosta vaaraa ole kun hän syö hyvin ja on muuten virkee ja osaa jo pyytää ruokaa ( herää syömään ite ) ja tissiä imee vähän mutta heikosti joten joudun lypsää ja antaa pullosta maidon ja lisä maitoo vielä jotta paino lähtis nousuun kunnolla..
täs nyt jotain mitä muista ne aivot kun jäi sinne synnytyssaliin :LOL: :LOL:

mutta nyt poistun kun neiti pyytelee sapuskaa

bambiino ja pömppis

kiitos onniteluista

ja onnea muille vauvansa saaneille
 
aik
:flower: Onnea vauvan saaneille! :flower:
Nimet meinaa jo unohtua näin heinäkuussa... suottehan sen anteeksi.

Minulla oli eilen neuvola ja vaikka kuinka valittelin omaa huonoa/kipeää oloani, niin helpotusta ei suoda. Täällä Savossa on ilmeisesti tapana, että jos raskaus kestää viikoille 41+5, niin sitten mennään aamusta suoraan ilman aikaa synnärille ja synnytys käynnistetään. Niin ainakin TH:n sijainen tuumasi. Tässäpä sitten vain odotellaan mitä tuleman pitää. Peukaloidsen pyörittämiseksi taitaa mennä. Muistan esikolta, kun päivät tuntuivat pitkiltä lasketun ajan jälkeen!

Neuvolassa muuten kaikki arvot ihan hyviä. Painoa oli tullut viikossa hurjat puoli kiloa! Mikä kyllä kauhistuttaa minua! Pääsisinpä kunnolla jo liikkeelle.

äitylix: onko teillä vielä lääkäriaika lasketun ajan jälkeen, kun sanoit, että' tilasit lekurin kehotuksesta äitipoliajan. Epäilikö lääkäri jotain vai onko se teilläpäin rutiinijuttu?

Jokojoko-kyselyistä vielä sen verran, kun viimeksi sanoin, ettei niitä ole tullut, niin nyt niitä kyselyitä on sitten alkanut tulla. Ei kiva.

Jälkivuodoista, että muistaakseni se tiputteli sen kuusi viikkoa, mutta vain ensimmäinen viikko oli runsasta vuotoa, loput ihan pikkuhuosunsuoja-vuotoa.

Mukavaa päivää kaikille! Ja etenkin Suomalaiselle ja Bubonalle isoja haleja :hug:

aik 39+3
 
Onnea paljon kaikille vauvan jo saaneille!! :flower: Teitä olikin monta..

Suomalainen, ei voi olla totta että sä vielä olet siellä! :headwall: Voi kun oisit jo päässyt, kyllä on tympeetä!
Mäkin miehelle eilen miltei itkua väänsin, että millä ilveellä sitä sais viim. neuvolantätin huomenissa pehmeneen et sais lähetteen käynnistykseen, mut eipä sitä taida irrota.. Teki niin kipeetä kun N-E ilm. porasi päätään alespäin ja kävely oli yhtä tuskaa.

Nyt onkin kiirus, jonotin tuossa päivystykseen samalla kun kuopuksen silmä on punasena, ja saatiin aika ihan justiin!! Pitää lentää että keritään!

Räpis ja aamulla bongattuna veriviiruiset limaklöntit jälleen!! rv38+6
 
Huomenta vaan...
Aik - mie jäin aikoinaan niistä sokereista kiinni, paastosokruarvo oli himpan koholla, siks joudun välil mittailee arvoja joissa ei nyt mitään häikkää oo ollut, mutta joutuu käymään polilla näytillä useammin ,seuraavat vauvan kasvua. Viimeeksi siis viikko sitten kun kävin oli vauva ihan normi kokoinen, eli ei "sokerilapsi". Varmaan siksi viikolle 41 aika jotta katsovat käynistääkö silloin vai vasta sitten 42. Täällä annetaan mennä yli sen kaks viikkoa. Joskus aikoinaan oli 10 päivää.
Saas nähdä syntyykö poitsu vaikka samana päivänä kun minä itse, ainakin lähekkäin tulee synttärit olee. :)
Suomalainen - höh..kotona vieläkin :hug:
Huh huh... Kokeilkaas naiset. Tytö toi just ilmapallon ja pyys puhaltaa. Aika jänskä tunne puhaltaa tiukkaa palloa tän mahan kanssa, todellakin tiukkaa teki :)
Nyt pitäis keksi jotain tekemistä. Iskä olikin auton ottanut joten kotona pysytellään..noh, onhan täällä ainakin sata kiloa pyykkiä pestävänä. Joten nyt jotain hommailee....
 
Pikainen tilannetiedotus:

Yöllä meni ilmeisesti limatulppa, aamun hulahellu vettä. Ei paljoo kerrallaan, mutta sen verran että lattialle asti päätyy. Supistuksista ei oikein tietookaan. Miehen soitin äsken töistä kotiin, että lähdetään ajelemaan kotiin Ouluun ja lähemmäksi sairaalaa. Matkaan menee kuitenkin se pari tuntia. Katellaan sitten mitä siellä tilanne.

Änkkäpöö ja Toivoilona 38+6
 
Heipat!

Suomalaiselle :hug: kylläpä nyt koetellaan sua!!!

Ja oikein kovasti ONNEA uusille vaavinsa saaneille ja heitin perheilleen!!!! :flower: :heart:

Omassa olossa ei oikeastaa valittamista, välillä vähän masu kovettuu, mutta ei mitään kovia suppareita. Jonkin verran tuota menkka juilimista tuolla alamasulla ja sisäreisin välillä sattuu, tää onkin ihan uus juttu. Valkkaria lorisee urakalla, välillä jo oon ihan varma et tuloo jotain muuta, mutta kylläpä tuon hajusta erottaa.
Oon myös nukkunut oikeastaan tosi hyvin, ja useana päivänä myös päikkärit.
Vaavi onneksi liikuskelee hyvin joten ei mitään ihmeenpää liikelaskentaa ole joutunut tekeen.

Jälkivuodosta Siis mulla ei ole mitään muistikuvaa kauanko on kestänyt :/ Nolottaa oikein myöntää, mutta sen muistan et esikoisesta oli paljon pidempi ja runsaampi kuin kakkosesta.

[/b]Ehkäisystä muistaakseni alkoi nuo menkat noin neljä kuukautta lapsien syntymän jälkeen, silloin käytin minipillereitä, mutta mulle ainakin tulee niistä haluttomuutta ja hiven huonovointisuuta. Ja meillä on tarkoitus yrittää niitä erikois kondomeita käyttää, jossa ei siis kumia... tai jotai, kun oon allerginen jonninverran kumille. Mutta olis kuitenkin saada lisää lapsukasiakin, joten eipä tässä kovin kauaa joudu käyttään ehkäisyä :D

Laitoinkin jo pyykit koneeseen joten kohta pääsee viemään ne tuone ulos tuulee hulmuamaan ;) toivotaan ettei tule sadetta.

Mutta täältä aurinkoista päivää ja jaksamista masujen kanssa :heart:

Jisse ja Juulis rv39
 
Änkkäpöölle isosti tsemppilöitä!! :hug: Kohta on sielläkin nyytti sylissä.. *kade*

Nyt on tipat haettu pienen silmään. Saapas näkee miten niitä saadaan kuus kertaa päivässä tiputeltua... Mahtaa tulla taistot!

Aamusta tosiaan bongasin taas pöksyistä sitä "etanalimaa" veriviirujen kera tällä kerralla, jotta jokohan se nyt ois sitä oikeeta limatulppaa viimein? Saapas nyt näkee, yön ja aamun aikana tais tulla muutama napakka supistuskin, ihan niin että tuntui, mut nyt niitä ei sitten enää kuulu. Ja nukuin kyllä kuin tukki! Tällänen alkaa rassata, varsin kun nuo aikasemmat muksut ois jokainen jo syntyneet/oisin jo vähintäänkin synnärillä! Että saapas näkee mennäänkö tässä ensimmäistä kertaa la:han tai jopa yliajalle... Ja nyt vaikeutuu tuo lapsienki hoitoon saaminen, kun papan kesäloma loppu, eikä hirveesti oo tuttuja jotka mielellään tulis. Mie sit taksilla lähen ja mies koettaa päästä perästä. Ei kiva, ei kiva..

Vaan nyt kaffetta koneeseen, meni tuo aamu niin kiireeks ettei ehtiny nauttia sitä nutipää-kahviakaa!

Räpis tuskailee..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Bubona:
Bambiino... Onnea vielä!!! Sähän olit päitsys, niin saiko sieltä helpostikkin tuon perhehuoneen? Sitä oon kyllä esitietolomakkeessa toivonu... tietty riippuu potilaitten määrästä mutta... hmm...
kiitos vielä kerran =) =)


tota mun lisäksi siel ei siloin maanataina ollu muita kun minä ja isäntä ja joku muu pari että oli tyhjää....juuh päksis olin.......sitten siloin maanatain ja tiistain välisenä yönä oli tullu ruuhkaa sinne....
 
Eilen oltiin sadepäivää viettämässä lasten kans ostoskeskuksessa. Otin panadolin että pystyin paremmin liikkumaan ja ehkä sitten alkuun turhan nopeesti kävelin niin yhtä äkkiä ruoka ravintolassa petti oikea jalka alta. :D Minä menin siellä kuin joku vanha mummo pöydän ja tuolin reunoja pitkin. :D Kyllä nauratti että tämäkin vielä ei voi olla totta. Jalka oli niin kipeä että en voinnut astua. No, otin panacodin ja pääsin kotiin. :D
Illalla kävelin kotona pojan sählymailaan tukien. Illalla kun pesin hampaita en voinnut enää kuin hysteerisenä nauraa itselleni että menikö tässä jalkakin. :LOL: :LOL: :LOL:
No, nyt aamulla olen pystynyt varaamaan tähän jalkaan ja kävelemään "
ilman "keppiä". :LOL: :LOL: Mitähän vielä tuleman pitää....
Onneks tulee jotain rusehtavaa vuotoa niin ei siihen synnytykseen kauan enää mene. Mutta kyllä tämä loppu suora on tosi raivostuttavaa aikaa!! |O |O |O
 
hooohhhooh! tuli täälläki jännäkakka housuun kun oon saanu kaikilta kuulla meille tulevasta pojasta puhetta ja nähnyt uniakin siitä et poika tulee... meillä kyllä viikolla 28 sanottiin melkein 100varmaa tyttöä ja viikolla 21 4d ultrassa sanoivat ettei pojan merkkejä..ja näin kyllä itsekkin häpyhuulet skriinistä ja se hoitajakin sanoi et ne on häpärit... en tie...
mut nyt jännitetään sit et saako koko kaapillisen vaaleanpunaisia vaatteita heittää pois... =( se olis meille köyhille aika ikävää... ja tuntuu hassulta kun on koko raskauden ajan miettiny elämää tytön kanssa nii jos tuleekin poika, meil ei ole edes nimeä hälle... saatika mitää muutakaa.. noooh, kaikkee tottuu =) kuhan on terve B)

mulla oli käytössä ehkäsykapseli, se on ihan kätevä ja toimiva mut mulle sen hormoonimäärä oli liikaa, olin kerran kuussa kiuikkuisempi kun menkat olis ollu... menkat siit lähti kokonaan... kannattaa kokeilla.

joo mut ei supparei täälläkää paitsi tota jomotusta!

tsemii kaikille !
:heart:

eelu ja jompikumpi 39+4
 
Huomenta!

Tässä navassa ei mitään. Todella hyvin nukuttu yö takana. Päätä vähän särkee ja on oksetusolo, muttei muuta. Kivuttomia suppareita tulee tasaseen tahtiin ja sitä jomotusta. Mieli maassa taas. Illalla vyöhyketerapiaan jälleen.

Onnea ja tsemppejä muille mammoille!

T: pörrö ja vauva 40+3
 
Pörrölle tiedoksi, että mullakin oli esikoisen synnytystä edeltävänä iltana kaamea päänsärky .

Onnittelut kaikille vauvan saaneille! :flower:

Itse olin eilen neuvolassa ja siellä kaikki ok. Vauvan pää ei ole vieläkään kiinnittynyt. Syntymäpainoksi neuvolatäti arvioi 3300-3500g. Itselleni oli kahdessa viikossa painoa kertynyt 300 grammaa. Kovasti vauva liikkuu ja välillä on maha tosi ovelan mallinen. Iltaisin jännittää jo mennä nukkumaan, kun mielessä on, että heräänkö seuraavan kerran siihen että lapsivedet menee. Esikon synnytys kun käynnistyi niin...

Kyselin milloin alkavat käynnistämään synnytystä, niin kuulemma täällä rv 41+6. Mulla siis odotettavaa maksimissaan kaksi viikkoa. Hui! Toivottavasti beibi syntyy omalla painollaan jo ennen sitä.

Krissie rv 39+6
 
EAK
Onnea taas hurjasti monista uusista vauvoista!

Neuvolakuulumisia lupasin tulla kertoilemaan, mutta ei niissä mitään ihmeellistä ollut. Vauvan sydän löi tällä kertaa hyvin. Paino tasan 70 kiloo. Kohdunpohjankorkeus 33. Verenpaine vähän noussut: 118/82. Kuulema ton pienemmän pitää olla alle 90 ni on vielä hyvä. Hemppa 130 (rautatableteilla).

Kylppäriremppa on viimesilauksia vaille valmis VIHDOINKIN! Meni paljon kauemmin kun odotinkaan. Nyt pitäs sitte siivota ihan urakalla kaikki paikat kuntoon. Kaikki muu onkin valmista ostosten ja muiden puolesta. Tai no kantoliina vois olla kiva ostaa ja sitten mietin sitä kannattaisko hoitotason päällä olla sellanen muovinen pehmeä mehmuste vai ajaako esim pyyhe saman asian?

38+3
 
Onnea Sumppis ja perhe :flower: :hug: :heart:

Hieman hirvittää tuo Ankkäpöön tilanne, kun mulla tosiaan synnytys edenny tosi nopeesti vesien menon jälkeen. Ollaan lähdetty heti sairaalaan kummallakin kerralla (matkaa 60 km) ja perillä jo ollut tosi tuskaa... Toivottavasti ootte jo matkalla! :eek:

Suomalaiselle myötätunto :hug: ! Mulla jämähti kans illalla selkä ja tuo oikea jalka on vihoitellu jo pisempään. Illalla tosi tuskaisia sukkapuikkoja taas! Ja aamulla kun tähän lisättiin päänsärky ja oksettava olo, oli kyllä ilo kaukana tästä odotuksesta! :headwall: :kieh: Mutta ny jo parempi. Oon alkanu pelätä noita tuskaisia iltoja...Mies on kyllä aivan ihana, hieroo selää ja jalkoja, korjaa tyynyä ja hellii :heart: , mutta fysiikka ei anna periksi nauttia mistään :'( Välillä käyn piilossa itkemässä, kun en halua ainakaan lasten näkevän, että äiti on ihan loppu :(

Ei tekis mieli teillekään valitella, mutta jotenkin se vaan helpottaa. Anteeksi :ashamed:

Koitetaan jaksaa vaan!

Maggie ja Eppuliina 37+4
 
neuvolakuulumsia 40+4

RR, pissa ok
painoa +- 0
sf 32,5 (+0,5cm)
sykkeet 130
RT

kaikki siis hyvin. paitsi sydän oireilee päivittäin. seuraava neuvola pe rv 41+0. silloin tilataan aika yliaikakontrollille joka meillä tehdään 41+5 - 42+0 aikana. meillä EI käynnistetä rv 42+0 vaan raskaus saa jatkua. tiheämpään vaan seurataan rv 42+0 jälkeen. luonnollinen käynnistyminen aina parempi kun käynnistetty.

sykkeet laskenu nyt, viimeksi esikoinen synty seuraavana päivänä kun sykkeet laski 125.130 tasolle. mutta nyt en usko että synnytys lähtee käyntiin vaan ootetaan ensi ma:ta että oma synnäri aukee ;)

bubona neuvolassa tarkitsin ton novaring asian ja sanottiin että EI semmosille kelle saa pillereistä oireita. tämä luki siis e-menetelmä oppaassa.

vauvan saanneille ONNITTELUT täältäkin! :flower:

nyt herkuttelemaan... ;)

korvapuusti + pikkupulla rv 40+4 ja 99cm
 
Onnea Sumppikselle! :heart: Oikein täällä arvailtiinkin, että Sumppis oli päässyt nyyttiä hakemaan.

Täällä ei mitään uutta. Alkaa olo olla niinku oliski viimeisillään raskaana tosiaan.. :D Ja unta riittää, yöt oon nyt nukkunu tosi hyvin, mitä ny pari kertaa oon heränny kääntämään kylkeä! :headwall: Esikoinenkin on jotenkin ihmeellisesti alkanu nukkumaan jopa 8.30-9 asti, joten itekki on saanu lepäillä pitkään.

Pakko täällä muuten vähän hehkuttaa. Meille ei sitten tullukaan kahta vaippaikäistä. Esikoinen on nyt nukkunu muutaman yön ilman vaippaa, käy yöllä potalla omassa huoneessaan, kiipee takas sänkyyn ja jatkaa uniaan.. :D Eikä yhtään vahinkoa ainakaan vielä oo sattunu (toki niitä jossain välissä tulee ihan 100-varmasti..). Hassua miten yhtäkkiä tuo kehitys voikin tapahtua. Vaikka saattaa tuo vähän vauvan myötä taantuakin..

Yliaikaiskontrollista..Mulle varattiin käynnistyksen harkinta-aika rv 41+1, josta sitten ilmeisesti laitetaan lähete äippäpolille. Mutta en mä kyllä niin pitkään ajatellu kokonaisena olla.. :LOL: :whistle:

Mutta nyt päivälevolle, ukkokin tais tuonne nukutushommiin nukahtaa.. ;)

Tsemppiä ja jaksamista kaikille..

Pinuski 39+5
 

Yhteistyössä