HEINÄMAMMAT 2008 ~loppusuoralla~

  • Viestiketjun aloittaja RouvaSumppisuu
  • Ensimmäinen viesti
Huomeniii!!!

Heräsin tänään kipiään suppariin ja sit pitikin jo juosta vessaan, isommalle hädälle.... Ja niinhän siinä taas kävi et ei niitä suppiksia enempiä tulluna :ashamed:

Oikein kovasti onnea uusille vaavinsa saaneille!!!

Täällä masussa oli eilen sellainen rauhallinen päivä ja tänään jo viidestä alkanut sellainen jylläys, etten nukkua ole tosiaan saanut enää. Kaveri puskee itteensä nävästä pihalle....

Jisse ja Juulis rv39+1
 
Kun mä olen levossa tulee supistuksia, mutta kun nousen ne häviää. :eek: :eek:
Tuolla kun nukkuu kellon kanssa niin noin kymmenen minuutin välein supistus, mutta kun nousen että valmistaudun lähtöön ja olisin ukon herättänyt supistukset häviää.
Nukuin siteen kanssa ja nyt tuntuu että se olis märkä, mutta jotenkin turhauttavaa mennä synnärille kun ne kummingin sanoo että ei se ole mitään lapsivettä. :(
Kyllä tämä on niin henkisesti ja psyykkisesti rankkaa.
Joku tuolla ketjussa ihmetteli että kun ei ole vaivoja! :flower: Nauti vaivattomasta raskaudesta.
 
Ja täällä! :headwall: :headwall: :kieh:

Miltei kolme tuntia säännöllisiä supisteluita 10 min. välein, ja sit ne hiipu ja jopa nukuin. Sit taas muutama suppari, ja taas sain unta. Päästin miehenki töihin vielä, ehtii se sieltä sitte kun soitan kun tarvii. Heräsin taas aika helkutan tiukkaan supistukseen äsken joka ajo myös pytylle, lisää veristä limaa vaan.. Että tässä kokonaisena ootellessa jatkuuko supparit vaiko eikö, eipä oo ikänä ennen näin kiusannu! Mut kyllä mä aion käydä ainaki näytilla synnärillä johonkin väliin, kattoovat sitten siellä onko mitään tapahtunu. Ja jos näillä kivuilla ei oo niin johan nyt on piru! |O

Räpis kiukkusena ja väsyneenä
 
Räpätäti kuulostaa niin tutulta!!!Sulle kans exstra voimia. :hug: Sulla taitaa olla siellä pienempiä lapsiakin huolettavana?
Mulla nuo kolme on jo sen verran isoja että mä voin "lahjoa" ne pihalle. Menkää rannalle ja sen jälkeen hampurilaiselle.. B)
No, toisaalta hyvä että sun ei tarvinnut synnyttää yksin.
Täälläkin mies lähti töihin vaikka olo oli silloin just että ei uskaltais päästää, mutta tää on ja off tilanne jatkuu vaan. Ei mullakaan tällaista ennen ole ollut. :eek:
 
Suomalaiselle ja Räpätätille :hug: , toivotaan et päsette pian tositoimiin.
Täällä myös välillä vähän samalaisia tuntemukisa, varsinkin taas tänäaamuna. Painaa ihan jumalattomasti toi pää tuolla alhaalla.
Mutta mitäköhän ne siellä synnärillä sanois jos menis käymään ja toivois tutkimusta? Lähettäis varmaan vaan kotia :/
 
Kiitti suomalainen ja Jisse! En mä ymmärrä kertakaikkisesti, kun tähän asti joka synnytys on siitä käynnistyny kun kipeitä suppareita tulee, ja tuo säännöllisyys on ollu jo merkki et nyt mentiin! Ja nyt sitten.. Näemmä viimesellä kerralla koko rahan eestä! :LOL: Paria tuttavaa tuossa hätyyttelin josko niistä ois tulla sitten lapsenlikaks, ja juu, pieniä on vielä 5½v. ja 3v. neidit jotka tässä kotosalla hyörii. Ei ihan keskenään voi jättää, eikä oo taattua et saadaan lapsenvahtia nyt päivälläkään, joten tiedä joudunko kuitenkin taksireissulle..

Räpis taas
 
Jisse 78 mä olen kahdesti just käynnyt synnärille ja ovat kotiin lähettäneet, odottamaan enempi kipuja. :kieh: Tahtoo aina synnärille supistukset vähentyä, kun tietää että olisi "turvassa". Heti saatava ilokaasu ja apu.
 
Täälläki yhdessä koossa, joten ei tosiaan toi limatulppa onneks vieä lähtöä merkannut. Suppareita kyllä tulee, mutta ei säännöllisesti eikä niin kipeesti, että pitäis johkin lähteä. Miehen lähetin aamulla töihin ja me suunnataan nyt sit uudemman kerran pojan kanssa sinne 1,5.v neuvolaan (eilen tosiaan tehtin harjotuskierros, kun olin vähän sekasin päivistä :ashamed: )

Onnea taas vauvan saaneille :heart: :flower:

Räpikselle, suomalaiselle, ja jisselle tsemppi :hug: onneks ei enää viikkotolkulla voi tää piina kestää (joo tiedän, ei lohduta yhtään tässävaiheessa)

Nelly ja JJ 38+4
 
Hohhoijaa! |O Ukko sitten jätti kännykän kotiin! Anoppi pelasti, ja vei sen sille töihin, on onneksi työmaa lähellä, ja otti nuo neidit samantien matkaansa jos sattuu lähtö tuleen.
Ja eihän tää tästä mihkään etene, muutama hassu supistus koko aamuna. |O |O Kyllä ny hämmästyttää kummastuttaa pientä kulkijaa... :kieh: Pitääkö tästä revetä koiran kanssa lenkille vai mitä?!? Mut jospa en pääsekään takas kotio niin.. *huokaa* Pää hajjoo! :ashamed:

Räpis hermona
 
Tsemppi :hug: sitä tarvitseville, eli ainakin Suomalaiselle ja Räpätädille, sekä vissiin Jisselle!

Täällä ei mitään, huomenna olis eräpäivä täälläkin. Alkaa niin tympiä ja v*tuttaa tuo ukkokin vaan joka hetki enemmän, vaikkei mitään syytä siihen olisikaan. Ja mä oon niin valmistautunu siihen että lähtö tulee tässä ihan parin päivän sisällä, niin mitä jos ei tuukkaan..? Ei oo kyllä edes tuntemuksia..Hohhoi.. |O

Jospa lähtis juoksemaan ulos tuon esikoisen kans, ehkä auttais.. :/

Pinuski ja masukki, joka ettii taas ulostautumiskohtaa, vissiin navan läpi..39+6
 
Oon muuten just huomannut et kun makoilee, niin suppailee enempi, tosin tunnin sain nyt nukuttua ja olo on hiven höntti, liekö sitten joku tauti hyökkäämässä, kun maha möyrii ikävän oloisesti.
Meillä sitten levis ukon työautokin et jos nyt ei tule lähtöö niin mennään kyl tosi paljon yli lasketun. Heräsin siihen kun soitti
:snotty:
Ja ihan samaa täytyy yhtyä Räpiksen kanssa, aiemmat synnytykset ovat alkaneet kerta rytinällä, esikko vesien menolla ja kakkosesta ne kunnon suopparit. Nyt siis takana jo monien päivien ja öiden harjoittelut... Ja mukula senkun jumppaa mahas...

Olikohan se kuitenkin niin et kun masuasukki rauhottuu niin enteilee synnytystä? Tällä mylläkällä ei todellakaan sitten synnyttteleen lähdetä.

Hyvä et Räpissait puhelimen toimitettua miehelles. Ja lapsukaiset samalla hoitoon.

Et pitäiskö nyt sitten lenkile lähtöä?

Jisse....
 
aik
Huomenta naiset!

kovin on jo levottoman oloista täällä palstalla :whistle:

Itse tuossa rauhoituin jotenkin tämän olon kanssa tänä aamuna. Yhtäkkiä tuli vain sellainen seesteinen (ja hieman luovuttanut) olotila, että tulee kun tulee, eihän sitä voi jouduttaakaan (oikeasti). Nyt on sitten huojentuneempi mieli. Yritän keksiä jotain puuhaa, niin saan ajatukset muualle.

Oikein paljon lämpimiä ajatuksia "kärvistelijöille" :heart: Muistakaahan hengittää välillä.

aik 39+4
 
Suomalaiselle ja Räpätätille toivon lähtöä...eihän tollaista jaksa kauan.
Täällä kanssa tilanne aikaisempien lasten kanssa, ettei mitään tuntemuksia siis lähtöön viittaavia oo ollut kuin vasta sitten kun synnytys alkanut ja lähdetty kohti sairaalaa. Mutta nyt sitten on "pelotellut" pariinki otteseen. Tässä varmaan sama "viimeisellä kerralla koko rahan edestä " :LOL: :LOL:
Nyt kyllä aamulla hyvä olo, hyvä että muistin edes, että raskaana edes oon ;)
Käytävä siivous puuhiin. Eilen pesin keittiön maton ja jos tänään sais sen jopa jo lattialle takas. Helppo pestä pihalla ja nostaa vaan sit telineelle kuivumaan. Nää alakerran lelutkin pitäis kattoa läpi ja etsiä isompi loota leluille..jotain tekemistä nyt keksittävä. Melkein joka päivä aattelee et nyt siivoon ton ja ton ja laitan noi tonne ja noi tonne valmiiks..olevinaan niiku helpottaa kotiin jäävien tekemisii, mut sit ite onkin aamulla yhes koos. Lapsille aina vaatteet katon valmiiks.
Nyt sumppia naamariin ja hommia keksii...

Äippä 39+5 (huiii)
 
Toppasin nyt kunnolla tuon alapään että voin autoon mennä..Valuu vähän väliä ihan kirkasta ja sata varma olen että lapsivettä, ja jos nuo ruottalaiset mut laittaa vielä kotiin niin mä haen kyllä kättä pitempää... :kieh: :kieh: :kieh:
Ukko tuli töistä viemään mua.
Ja räpätäti voimia sulle! :hug: Just tuo että ukko unohtaa kännykän tämmöisenä päivänä! |O |O |O
No, onneks anoppi pelasti sut! Toivon että pääset pian synnyttää. :hug:
 
Huomenta!

Mulle kävi eilen niin, että vyöhyketerapia sai aikaiseksi ensimmäiset oikeasti kivuliaat supistukset illaksi. Oltiin just laittamassa nukkumaan. Mies sitten päätti, että nyt se syntyy... eikä antanu prostaglandiiniannosta. Siihen loppu supistukset sitten.

Nyt mietitään, mitä ryttyytystä sitä keksis, jotta jotain tapahtuis. Illalla on kolmas kerta vyöhyketerapiaa ja sekin vain lyhyempänä versiona. On parempi, että synnytys käynnistys ihan itekseen. Sitten jäänkin odottamaan perjantain synnytystapa-arviota ja neuvolaa. Huoh!

T: pörrö ja vauva 40+4
 
SUOMALAISELLE tsemppiä...ja muista sitä kättä pidempää ottaa varuiks mukaan, toivottavasti et tarvii.
Tosta puhelimen unohduksesta... siis ukkojen :) Meillä eilen kävi samoin. Mies meni mökille saareen ja oli unohtanut puhelimen autoon. Onneksi ei pitkä matka ja tiesin että käy vaan siellä , mutta silti...sehän olis ollut miun tuuria et just silloin olis lähtö kun ukkelia ei tavoita mistenkään
 
huomenia
no jopas täällä koetellaan ainakin, räpätätiä ja suomalaista, lähtö tsemppiä täältäkin.

paljon on tullut juttua sitten viimekerran, onittelut kovasti jo vauvan saaneille
:flower: :flower:

täällä olen asennoitunut jo siihen että tämä ei täältä tule kuin vasta kun on mennyt kaksi viikkoa yli, ei auta ässät, eikä muutkaan aakkoset, ei akupunktiopisteiden painelut, joten olkoot...luovutan.
käynnistys on viimeistään ensi viikon perjantaina, joten se on viimeinen takaraja..

jokojokojokojoko vastauksiin olen antanut että juu ensi viikon perjantaina, siitähän sitten lisäkysymyksiä sateleekin sitten... |O . pahinpina kyselijöinä on suku! Ihn kuin niille ei kerrottais...no kohta ei kyllä kerrotakaan...

tsempitykset kaikille "kärvistelijöille"
magia rv 40+5

 
oonkohan mä käyny onnittelemassa uusia vauvaantuneita millon viimeeks? ei yhtään muista, joten paljon onnea kaikille!!

omaan napaan ei oikeen mitään uutta. ehkä hieman hiljaisempi on vauva ollut pari päivää, ei enää tuu mitään monen tunnin jyty-potkusarjoja kerralla. liekö tila loppunut vai onko tää sitä sitten kun joku mainitsikin, että hiljenis ja vähenis liikkeet ennen h-hetkeä. yhtään en muista miten esikoisen kanssa oli, mut hää syntyikin käynnistyksellä, et ei sielt varmaan ois ikinä itse ulos tullutkaan.

menkkamaista jomotusta on edelleen ja vihloo ja painaa alapäähän, mutta ei sekään nyt mitään uutta. ja tosiaan sitä limaa mulla on tullut jo yli kuukauden, millon enemmän millon vähemmän, mutta mitään veriviiruja ei ole näkynyt. kaippa tää tästä joskus sitten.

tsemppiä vaan kaikille, keillä koitos justiinsa edessä!

t-06 39+4
 
Moi!

Tsempitykset täältä synnyttämään lähteneille! Ja toivottavasti suomalainen jää nyt nyytin hakuun. Räpikselle tsempitykset kanssa. Etkös sinä ollut menossa myös K-SKS synnyttämään?

ONNEA kultatiuku, meidänmurut, Sumppis, Neleka ja HPM :heart: :flower:

Herkkuhimo on ihan kamala ja mun on pakko vaan yrittää pitää himot kurissa. En IKINÄ oo ollut perso makealle, joten tämä on ihan outoa.

( . ) Neuvolassa oli taas sijaisen sijainen. :kieh: Ei osannut sanoa (kuten ei viimeksi sijaislääkärikään) onko pää kiinnittynyt. Arvot olivat ok. Menkkakipuja ja selkäkipuja tulee epäsäännöllisesti. Alkuviikosta tuli ruskeaa hieman limaista vuotoa, onko tuo sitä limatulppaa?
Yläpää alkaa olemaan niin pehmennyt ja lahonnut etten kohta uskalla mihinkään yksinkään etten vaan unohda mitä olin menossa tekemään... :LOL:

Jemima 37+3
 
aik
t-06 minullakin on vauvan liikkeet vaimentuneet/vähentyneet, luulen, että se on tilan puutetta.

jemina: minulla oli vaikea hengittää ensimmäiseltä, kun ei ollut laskeutunut. Tunne oli silti keuhkoissa, ei kurkussa kuristavaa tunnetta...

suomalaiselle ja muillekin isot peukut, jotta vauva syntyisi jo.

aik 39+4
 
Onnea Neleka, Sumppis ja HPM :flower: :hug: :heart:

Täällä taas huono yö takana :headwall: Ensin on nää mun jalat ja alaselkä, joissa se mahoton hermosärky vaan pahenee iltasella, sitten kuopus itki vähän väliä yöllä ja lisäksi stressasin sillä, ettei mies saa nukutuksi, kun on tänään aamukuudesta iltakuuteen töissä! Lopulta simahdin kuopuksen huoneen varapatjalle tyttö kainalossa nallejen keskelle :D ja siitäkös oli paikat aamulla jumissa! Nyt alan pikkuhiljaa olla voimissani.

Jemima: minäkin olen sinne KSKS:ään tulossa (la 25.7), joten mahdetaanko olla samaan aikaan? Mulla myös hengitysvaikeuksisa, paikallistaisin ne pallean kohdille eli hengästyn istuessa ja nukkuessa. Kun vielä hemppa matalla ja verenpaine myös, luulen, että yks syy nukkumisvaikeuksiin on hapenpuute.

Tsemppiä taas Suomalaiselle ja Räpikselle ja olikos vielä muita?

Mulla kans pää niin pehmee, että oon alkanu jopa pelätä itseäni auton ratissa! :whistle:

Maggie ja Eppuliina 37+5
 
EAK
Paveli: Mullahan neuvolakäynnillä laski sykkeet 80 ja kun ei heti nousseet ni täti lähetti sairaalaan. Siellä kun olin useita vuorokausia tarkkailussa ni "sääntönä" oli että jos sykkeet laskee alle 100 ni sit kilauttelen apua. Välillä ne sit laskikin. Useat lääkärit sanoo, et melkein kaikilla vauvoilla on sydänäänien laskua, mut harvalta satutaan ne huomaamaan. Se, et jos ne hetkeks laskee vaikka just sataan ni voi johtuu esim. siitä et vauva puristaa kädellä napanuoraa. Sit kun sil tulee huono olo siitä ni päästää irti. Tai sit se on voinu pahasti just nojailla napanuoraan niin et se on menny tukkoon. Nämä siis kommentteja mitä lääkäreiltä Jorvissa sain... (Toiset lääkärit ihmetteli miks mun vauvan sydänäänii siellä ees tarkkaillaan kun ne laskut on ollu vaan muutamien minuuttien mittasia ja luultavasti ihan vaarattomia. Mutta ei ne heti uskaltanu poiskaan päästää kun ne oltiin kerran huomattu). Pääpointtini on kait se, et tuo 100:an lasku ei oo vielä haitallista kun meidän vaavilla laski välillä 50-60 asti ja silti hyvin menee...

Kirkasta limaa olen minäkin tänä aamuna havainnut, mutta teidän juttujen perusteella en siitä kovastikaan riemuitse. Mitä nyt pikkusen haaveilen pikkusesta.

38+4
 

Yhteistyössä