HEINÄMAMMAT 2008 ~loppusuoralla~

  • Viestiketjun aloittaja RouvaSumppisuu
  • Ensimmäinen viesti
Huomenta kaikille!

Täällä bongattu limatulppa neljän jälkeen yöllä ja siitä lähtien on tihkunu lapsivettä, kerran tuli niin paljon, että valu reisille asti, kun "juoksin" vessaan. Limaa valuu vessareissuilla runsaasti kun pyyhkii, mutta veriviiruja ei oo ollu, ehkä vähän rusehtavaa sillon limatulpan jlkeen. Muuten sitte kirkasta. Joskohan tää nyt olis jo pikkuhiljaa ainakin sinne päin.. Viikkojakin jo 40+6, eli sais jo mielellään tulla!!

Onnea nyytin saaneille :flower:

Mitenkäs se olikaan se testaus pikkuhousun kanssa, että siitä näkis, onko lapsivettä vai valkovuotoa? Oliko niin, että lapsivettä jos tulee, niin pikkuhousunsuoja on raskas? Pää on hatara ku korttitalo... =)

Viime yö meni nin harakoille, että täytyy yrittää nukkua tässä päivällä, jos vaikka lähtö tuliskin illalla/yöllä. Tai sitte vasta viikon päästä |O

Mutta hyviä vointeja ja jaksuja kaikille!!

Terkuin Toukomamma ja Poju 40 + 6
 
Onnea ainakin rva sumppisuu,ievaliina,neleka, kultatiuku, hemunen, hpm, minskuli, anskuliini,teitä alkaa olla jo niin monta, että anteeksi jos joku unohtu..mutta kukkien kera onnittelut kaikille
:flower: :flower: :flower: :flower:

kanelinen, tsemppiä huomiselle sektioon :flower:

tosi nopea synnytys ievaliina!sitä ne pitkät kärvistelyt teetti..alkais jo täällääkin..ettei ihan jouluun asti tarttis ootella...:kieh:
mää taidan olla ainoa yliaikanen täällä... pikkumiehen painoksi arvioitiin 3300 äitipolilla. auki 2,5 centtiä, mut eivät edesauta etiäpäin, koska ei ole mikään kiire ja poikakin niin pieni...huoh.
tälle päivälle ei ole oikein mitään tekemistä, joten taidan jatkaa hyvän nukutun yön jälkeen vaikka uudelleen unia... |O
magia rv 40+6
 
lapsivedestä taisi olla niin että jos imeytyy pikkuhousunsuojaan = lapsivettä, jos jää sen päälle kellumaan niin valkkaria. tosin jos ihan reidelle asti tullu niin varmaan lapsivettä kyllä!

supistusten voimakkuudesta
niin esikoisen kanssa ei mitään ennakoivia supistuksia vaan vedet meni kaikki kerrallaan ja sen jälkeen alko heti supistukset (ei nyt kovatkovat muttei mitään menkkakipuakaan) 10 min välein. n. 9 tunnin jälkeen olivat jo ihan KOVIAKOVIA!

kanelinen ONNEA tulevaan sektioon! kaikki menee hyvin :)

pipsa
taitaa olla kahdessa osassa jo kun ei ole mitään kuulunu?? :)

flunssa & kuume
täällä vaan jatkuu... yö valvottu... onneksi esikoinen famun luona niin saan levätä tänään.

korvapuusti + "ei niin pieni pulla enää" 40+6

 
Täällä yhdessä kasassa edelleen, neuvola olis tunnin päästä. :whistle:

On muutama hassu supistuskin tullut jälleen, mutta tokkopa ne niitä oikeita edelleenkään on. Tuottaa vaan tuo kävely ja seisonta tosi tuskaa.. :ashamed: Tuo vaavin pää taitaa olla niin alhaalla et se aiheuttaa puhinan kävellessä, siis väsyn ja huohotan :/
Mietin tuossa kun ihan kuin mun masu olis jääny sellaseen jänitystilaan, eikä oikein niinku laukea millään, et kauankohan sitä tällaista voi jatkua? No onneksi tosiaan tuo neukka kohta niin pääsee kyseleen.
Yöt on mennyt kyl tosi hyvin, lukuunottamatta kääntyilyä ja vessareissuja, mut aina on uni jatkunut suht nopiaan. ON nää raskaudet van niin erilaisia :) vai liekö muistillä osuutta peliin.

Onkohan Suomalainen ja Räpätäti päässeet nyytin hakuun, toivotaan ainakin, Suomalainen ainakin oli menossa eilen, toivotaan et pääsi sisään ja sai jäädä.

Kanelinen tsemppiä huomiseen koitokseen :flower:

Miä lähen tukan harjaukseen ja supparien metsästykseen.

Jisse
 
Huomenia!
Pinuskille vielä semmosia et esikkoo tehessä supparit alko vasta saman päivän aamuna ku poika synty.Tätä palleroa tehessä edelti juurikin viikkotolkun epämääräinen supistelu.Eli tosi erilaisia oli nää supparit niinku synnytykset!
Jospa se suomalainenkin ois jo nyytin haku matkalla!
Meillä on oikein tissipoju.Pullo ei taho kelvata vaikka sairaalasta sanovatkin et anna vaan ihan reippaasti lisämaitoa pullosta.Huomenna käydään neuvolassa painoa mittaamassa jottei liikoja ruppee laskemaan.Maito on noussu hyvin.Olo on ku Dolly Partonilla! :LOL:
Muutenkin on tosi euforinen ja energinen olotila.Varmaan äippähormooneista johtuvaa :D .
kaneliselle onnea sektioon,huomenna siulla on oma tuhisko sylkyssä :) .
korvapuustille flunssan karkotetta lähetän :hug: .
Miulla on hirmu yskä ja köhä eikä tunnu kyllä mitenkään kivalle yskänpuuskat ku eppari-tikit alapiässä rutisee ja paukkuu :( , no,jospa se tästä.

Ai niin,istukka paino kilon ja napanuora oli ihan hillitön,yhtä paksu melkein ku hk:n sininen ja pituuttakin näytti olevan metritolkulla.Meni kätilökin hiljaseks :whistle: .

Ja nyt kotihommiin ja sitten vaunun testuuseen vauveliinin kanssa =) .

Ievaliina ja pikkutisumies 3vrk
 
:heart: Nyt on meilläkin nyytti!!

8.7 syntyi, äsken kotiuduttiin.
Synnytys kesti hurjat 2tuntia alusta loppuun kaikkineen :eek:

Myöhemmin lisää kuvan kera...

T: SmileX ja "Pikku Lilli" 3395g ja 49cm

tai no, kuva tässä:


:heart:
 
No niin kerkeepäs sitä tännekin taas :) elikkäs maailman suloisin tyttövauva syntyi sitten maanantaina :heart: 50cm ja 3626g ja kotiin päästiin eilen :) Synnytys meni mitä mainioimmin jos niin voi sanoa :) kovin toisaalta jännitin että kestänkö kivut ja kauan menee mutta näin ensisynnyttäjäksi kaikki meni vauhdilla... Supistukset tosiaan alko viideltä aamulla ja supistusväli oli heti alle 10min, ysin maissa sitten soitin naistenklinikalle kun olo oli jo tosi tuskanen.. Hetken kotona vielä kärvistelin ja 10.35 meidät kirjattiin sairaalaan sisään, auki olin sillon jo 4-5cm... Ilokaasulla yritin aluksi pärjäillä mut se alko vaan oksettamaan joten päätin sittenkin ottaa sen epiduraalin ja siitä se olo sitten helpottukin, olo oli ihan kun taivaaseen olis päässy :) siinä vaiheessa kun kivut lievitti niin tajust vasta kunnolla et hei tässähän ollaan synnyttämässä ja kohta saan nyytin kainaloon :) Kalvot jouduttiin puhkomaan ja vihreetähän se lapsivesi oli... Pikkuruinen syntyi klo 15.24, papereissa lukee että ponnistusvaihe oli 4min ja lapsi tosiaan tuli yhdellä ponnistuksella :) kaks kauneustikkiä tuli ja sit välilihaan tuli muutama tikki mut sekin repeämä oli kuulema ihan pieni...

Tosi yllättynyt olen että noin 'helposti' syntyi vaikka sattuihan se, kätilökin ihmetteli vauvan nopeaa tuloa... Lähti juuri ennen syntymää pois huoneesta ja sano että palaa 20min päästä takas ja katellaan sit annetaanko lisää puudutusta vai aletaanko miettimään synnytystä, käski vaan vähän ponnistella itsekseni aina supistusten aikana ja lupas tarkistaa sit ku palaa et onko pää yhtään liikkunut alemmas... No 15min siinä sit yritin silloin tällöin ponnistella mut tuntu et mitään en saa aikaseks ja en ollu varma ees et koska olis pitäny ponnistaa, no kutsuttiin sit kätilö huoneeseen ku tuntu niin kummalliselta ja kun kätilö kurkkas niin ihmeekseen totes et täällähän näkyy jo päätä :) sit kaikki kävikin niin nopee etten kerenny ees tajuu et synnytän ja pian se nyytti olikin jo masunpäällä :) melkeenpä olis voinu toisen siihen heti putkeen synnyttää ;) niin yllättyny olin siitä et kuinka nopee kaikki kävi... No mutta nyt en enempää teitä tylsistytä synnytyskertomuksella :) Kotona siis ollaan prinsessan kanssa ja kaikki on mennyt hyvin, tuntuu ainakin helpolta lapselta ja maitoa tulee hyvin :)

Nyt ripustaa pyykit narulle ja sit ulkoilemaan :)

Gataa ja HN 3vrk
 
Näin tämä meidänkin eräpäivä sitten koitti.

Yöllä kuulostelin supistuksia, joita tuli jonkin verran, ei ihan kivuttomia, mutta ei kivuliaitakaan, lähinnä selkää vähän jomotteli ja hengitys tiheni. Nyt ei mitään.

Naapurin tätikin, se sama joka kehui mun kaunista pyöreää mahaa ( :LOL: ) kyselee että joko joko ja eikö vielä mitää jne. Ite en vielä jaksa ärsyyntyä noista joko joko-kyselyistä, mutta katotaanpa sitten muutaman päivän päästä, jos ei tuo ala tuolta ulostautumaan..

Kaikkien synnytykset on kuulostanu hirveän helpoilta, mä varmaan koen jonku hirveän maratonin imukuppeineen ja päädyn lopulta hätäsektioon..Vähintäänkin.. :x

Taidan lähteä kävelylle, josko vähän taas sais suppareita aikaan..Ei niistä kai ainakaan mitään haittaakaan oo, ja kun tuo esikoinenki on päikkäreillä ja ukko möllöttää ja lukee kirjaa, niin..

Pinuski ja eräpäivä
 
RouvaSumppisuu
Lista päivitetty =) , tarkistelkaas sieltä että kaikki on oikein...ei oikein ajatus pelaa täysillä kun vauva tuhisee vieressä :heart: .

Onnea kaikille vauvaantuneille taas :flower: ja tsempit kärvistelijöille, pidellään peukkuja, että alkais pian tapahtua d =) b !

Sumppis ja pikku-B 4vrk
 
Kanelinen: Olen kokenut nyt yhden sektion ja itse en ollut siitä lähes ollenkaan kipeä, mutta toki meistä kaikki on yksilöitä ja sanoisin että ei sitä etukäteen kannata pelätä, minun mielestä on ihan mukava toimenpide kun ajatellaan että mikä siitäkin tulee palkinnoksi :)
Mulla ainakin esikon sektiossa, oli mukavat hoitajat jotka kokoajan kertoivat mitä tapahtuu seuraavaksi ja heti kun vauva oli ulkona se näytettiin minulle ja sitten alkoivat ompelemaan kiinni ja mies pääsi vauvan pesu puuhiin.
Se mikä siinä harmittaa eniten on se et joutuu olemaan lähes vuorokauden petipotilaana tai ainakaan täällä Tampereella eivät päästäneet mua aikaisemmin ylös sängystä.

Mullakin olisi sitten huomenna synnytystapa suunnittelu eli huomenissa tiedetään meidän lapsukaisen syntymäpäivä koska taitaa tämäkin syntyä suunnitellulla sektiolla, on nimittäin sen verran iso vauveli. Käsikopelo painoarvio on 5 kg, mutta saa nähdä muuttuuko huomisessa ultrassa tuo paino.

Kaikille vauvelin saaneille paljon onnea ja kärvisteleville paljon :hug: tsemppiä!!!

NeitiNekku ja Mörrimöykky 37+6
 
Terveisiä kesäkuulaisten puolelta!! Loikkaan käymään täällä, kun täällä tapahtuu jo ihan tosissaan!!

Meitä onnettomia kesäkuulaisia on siis vielä kaksi kappaletta jäljellä, joiden mielestä on superepäreilua, että etuillaan jonossa :LOL: :LOL:

Tsemppiä kaikille mahakkaille ja iso :flower: kaikille vauvan saaneille.

Sirmu+Tuukka 41+3
 
smileXille ja gatalle onnittelut vauvasta!! :flower: pääsithän sinä smilex vauvanhakureissulle lopulta, täällä mä vielä odotan ;)

flunssa ei tahdo antaa periksi... kävin ulkona muutaman minuutin ajan (suunnilleen) raitista ilmaa saamassa ja nyt olo ihan LOPPU... jos nukuttua saisi hetken mutta mun unenlahjat niin olemattomat että ei... nyt siirryn kuitenkin sohvalle lehtiä lukemaan...

korvapuusti + pulla 40+6
 
EAK
Onnea taas kaikista uusista vauvoista! Niitähän tosiaan tulee nyt ihan urakalla! Ja mua ei tylsistytä mitkään synnytyskertomukset, joten niitä mielellään lisää. Ja vauvojen söpöjä kuviakin on kiva nähä. Kiitos siis sellasesta SmileX. Ja vauvaelämä myös kiinnostaa. Varsinkin kaikki oivallukset ensikertalaisilta. Siis sellaset mitä ei osaa ehkä etukäteen ajatellakkaan. Kaikki hoitoniksit tervetulleita...

Omassa olossa ei mitään uutta... :(

38+5
 
Paljon paljon onnea kaikille uusille vauvautuneille! :heart: Kylläpä tosiaan Heinikset on alkanu jakautumaan oikeen urakalla. :D

Sirmulle hirmusesti jaksuja odotukseen. Onneks ei oo enää kauaa sulla jäljellä, kun vauva on sylissä. Mutta varmaan on tuskaa, kun täällä "ohitellaan". Nimim. kesäkuun 28. vauvan saanut... :ashamed: Et mähän kuuluisin periaatteessa teihin kesäkuisiin. =)

Supparit esikoisesta tuntu heti selässä ja oli sellasia et laitto heiluttelemaan lanteita eli kyllä ne sattu. Tästä sit ei tuntunu ku alavatsalla ja alko tosi laimeina. Vasta viimeset supparit tais tuntuu selässäkin, en muista varmaks.

Sykkeet laski meijänki vauvalla vikassa neuvolassa. Aina ennen oli ollu 150-160 ja vikalla kerralla, pari päivää ennen synnytystä olikin vaan 130. Ja mulla ei kiinnittyny ollenkaan, laskeutu kyllä.

Vauva hiljenty pari viikkoa ennen syntymää.

Me jouduttiin jo poitsun kanssa käymään sairaalan päivystyksessä toissa iltana. Poitsu vetäs puklua henkeen ja ei henki kulkenu vähään aikaan. Oli ihan kauheeta, kun luulin että se kuolee mun käsiin. Naama punasena se raukka yritti haukkoo happee, mut pukluu vaan tuli. :'( Jollain konstilla se sai sit yskittyä niin, että alko henki taas kulkemaan. Käytiin sit tarkistuttamassa tilanne, niin keuhkot oli puhtaat eli tosi hyvin oli saanu puklut pois. Mut kyllä säikäytti niin hitosti, että olin varmasti ihan valkonen ku lakana. Esikoinenkin (2v.) pelästy tietty, mut onneks ei nähny painajaisia kuitenkaan.

Nyt poju on oppinu jo itkemään ja pahoin pelkään, että siitä tulee sittenki samanlainen huutaja ku siskostaanki.
No, ainakin se nukkuu pitkiä unia varsinki vaunuissa. Saattaa nukkua kolmekin tuntia putkeen. =) Esikko kun ei vaunuissa nukkunu, ku maksimissaan 45min.
Parina yönä on nukkunu melkeen viiden tunnin pätkät alku yöstä. :eek:

Olikohan mulla muuta?! Eipä kai...

Tsempit vielä kaikille odottajille! :flower:

rinkinki ja poitsu, lauantaina 2vko :heart:
 
huomaa että esikoinen hoidossa kun mä netissä koko ajan... ;)

pieni limatulppaosa irtos äsken vessareissulla. ed osa lauantai-iltana. tosin ei mitään veriviiruja ja vaan pieni osa niin taitaa sitä tulppaa olla vielä tuolla jäljelläkin. eli rauhassa odottelen maanantaita ;) onko teidän muitten limatulpissa ollu veriviiruja / kuinka paljon sitä limaa on ollu? esikoisen kanssa oli veriviiruja muttei sitä limaa nyt niin hirveesti tullu, yhellä reissulla vessapaperiin...

nyt odottamaan esikoista kotiin...

korvapuusti + pulla 40+6
 
Mielettömästi onnea kaikille uusille synnyttäneille :flower: Ja on nuo kuvat kyllä niin ihania =) Täälläkin alkaa jo ihan odottaa, että koska sen oman nyytin saa syliin!

Näin ensisynnyttäjänä on ollut myös kiva lukea noita teidän synnytyskertomuksia. Vaikka jokainen synnytys on tietysti omanlaisensa, on niistä kuitenkin ainakin näin etu käteen ajateltuna hyötyä. voi edes pikkiriikkisen kuvitella, mitä se sitten on, kun pääsee tositoimiin.

Omaan napaan ei uutta, merkkejä synnytyksestä ei ole edelleenkään ja olo muutenkin ennallaan. Onhan tässä vielä puolitoista viikkoa tuohon laskettuun aikaankin. Seuraava neuvolakin vasta ensi viikolla.

Tsemppiä kaikille niille, joilla jo tukalat oltavat!

bryson ja papu 38+4
 
Hei!

Aamulla kävin pissatetissä, josko se nyt sitten onnistus. Leukkarit olis siis maanantaina kolmella plussalla ja sekaflooraa virtsassa. En kyllä ymmärrä mitä ne enää tuosta haluaa, ko ei tuo näyte huomiseksi neuvolaan ehdi. Maanantain näyte oli saastunut. Jo tiistaina ois sitten se maaginen kymmenen päivää yli. Toivo on jo menetetty. Rupesin tuossa virkkaamaan vaaville vielä vilttiä. 10 cm saanu aikaiseksi. Saa nähdä valmistuuko loput 90 cm ennen vauvaa.
 
Huh huh...
Neuvolassa käyty.... Niin kaippa ne kaikki oli ok, vaikka sf-mitta oli noussu 1,5cm ja paino 1,5kg viikossa?!?! :eek: jep jep. ei laittanut lähetettä polille vaikka onkin aika tukala olo itellä, en jaksa kävellä kun muutaman metrin ja jo puuskuttaa. Vaavi on kyl alhaalla ja painaa ihan pirusti.
Niin et pitäiskö nyt vaan yrittää kävellä kun silloin niinku supistaa tai vaavi painaa alaspäin vai pitäiskö nyt sitten vaan istuskella ja ototella?

Jisse
 
Enpä ole juurikaan tässä raskaudessa kirjoitellut tänne...luen kyllä ahmien mitä kirjoittelette. ONNEA kaikille vauvan saanneille.....aamusta aina ryntään intona lukemaan onko joku laittanut yöllä lähtevänsä synnyttämään.

Itse odotan kuudetta lasta ja jännittää suunnattomasti miten menee. Mulla on kaikki synnytykset olleet nopeita noin 4 tuntia mutta joukkoon mahtuu myös yksi syöksysynnytys jonka kesto oli vaivaistet 32 minuuttia. Nyt meillä on tilanne sellainen että täällä kotona meillä on 1v, 3v ja 5v.
Meidän 17v lähti eilen ovet paukkuen ja sanoi muuttavansa pois (isälleen tai poikaystävänsä luo), joten kun synnytys alkaa, joudun lähtemään ambulanssilla tai taksilla koska mieheni joutuu jäämään muiden lasten kanssa koska ei ole muuta hoitajaa. Tilanne on tosi ahdistava. Meidän 17v on usein tehnyt tälläisiä tempauksia.....maailman kun pitäs pyöriä hänen napansa ympäri :kieh: Vanhin lapsemme asuu niin kaukana ettei ehdi nopsaan tänne ja hänellä on omakin lapsi (9kk) jo hoidettavana.

Meneekö teistä joku muu yksin synnyttämään??? Tuntuu tosi kurjalta. Mieskin on kokoajan raksalla joten voihan olla että jos syöksysynnytys tulee niin ei hän edes kerkii tänne :'( on siinä meijän pienet sitten ihmeissään jos täällä synnytän.

Limatulppaa tuli jo viikko sitten...suppareita tulee silloin tällöin...tunnissa ehkä 5....kivuliaita suppareita ei ole ollut kuin muutaman kerran. Liikkuminen on jo aika vaivalloista. Viimeksi kun kävin lekurissa (noin viikko sitten), niin olin 2cm auki ja paikat tosi pehmeät.

hetikial 39+2
 
Kylläpäs nyt vauvoja pukkaa... ihanaa!!! Ja voi mitä kuvia :heart:

Mä kyllä lueskelen täällä kaikkien tekstit ja hengessä oon mukana, mutta jotenki oma pää ei raksuta niin että sais mihinkään kommentoitua :p Kait sitä on ajatukset niin omassa olossa kuitenkin... Mutta voimia kaikille kellä masu vielä mukana roikkuu, kyllä se meidänkin vuoro pian tulee =)

Jos joku nyt ehtii vastata, niin sitä piti kysyy, että onko niiden oikeiden supistusten välillä mitään kipuja? Mulla nimittän supistelee taas aika tiheeseen tahtiin ja on sellainen polttava tunne alavatsassa, mutta se poltto ei kyllä lähde supistusten välissä pois...?? Eikä se oikeestaan pahene supistuksen aikana... ainakaan vielä ;)

Nuusis ja pikkuinen 38+5
 
Jaahas... täällä bongattiin sitten limatulppa, ei epäilystäkään... Niin iso rusehtava köntti vessassa käydessä paperiin jäi, ja sitä oli paljon. Nyt odottelen että supparit käy säännöllisemmiks (kipeitä kun osin alkaa jo olemaan) tai vedet menee (ei sitä silloin kai tihkunutkaan)...

kävin tänään neuvolassakin ja viikossa oli tullu 1,2kg lisää :ashamed: , neuvolatädin mukaan suurinosa turvotusta. Suolakiellon antoi ja käski juomaan paljon vettä sekä syömään ananasta.

Yritän tässä suppareitten välillä vähän päivittää tuota suljettua yhteisöäkin kun posahduksia on niin paljon kuulunut...

Jos mua ei hetkeen näy niin se on menoa sitten :wave:

~Bubona + Mukelo rv40+6~
 

Yhteistyössä