HEINÄMAMMAT 2008 ~loppusuoralla~

  • Viestiketjun aloittaja RouvaSumppisuu
  • Ensimmäinen viesti
meille syntyi tyttövauva 7.7. klo14.43
synnytyksen kesto oli huimat 3.30min. ponnistusaika 8min.
neitosen mitat : pituutta 50cm ja painoa 3475gr.
tänään kotiuduttu, ja olo on hiukan väsynyt mutta onnellinen.
tulen kertoilemaan ja lukemaan kuulumisenne paremmalla ajalla. onnea jo synnyttäneille ja tsempit odottajille :)
pipsa ja tehotyttö 3vrk
 
EAK
Voi ei, minä jo toista kertaa täällä tänään. No mutta vika kuuhan tää on ni saa kait täällä oleilla.

Piti vaan kirjottaa, että onnea Pipsa!! (ajattelinkin saakohan joku 7.7 vauvan. On niin tasanen päivämäärä :) )
 
Heissan!

Tämä täti lähtee nyt synnäriä kohti, soitin sinne hiljattain. Kerroin, että limatulppa meni viime yönä, ja lapsivettä ois tihkunu sillon, ja ehkä tässä päivän mittaankin. Aamusgtahan supisteli, ja sit päivällä taas ei. Nyt on kolmisen tuntia supistellu 10-15 min. välein. Haluavat, että meen näytille, ottavat tulehdusarvoja yms. Että joka tapauksessa jään sinne seurantaan, jos en sitte synnyttään. :) Pitäkäähän peukkuja, että tää olis nyt pian ohi!! Huomenna tulee viikkoja tasan 41.

Vointeja kaikille, Toukomamma ja Poju, pian 41
 
Onnittelut taas uusille vauvoille ja äideille! :flower:

Näin ensikertalaisena on kyllä kiva lueskella synnytyskertomuksia, niin tulee joku käsitys kuinka monella lailla synnytys voi edetä. Että niitä vaan lisää tulemaan, kunhan jaksatte ja ehditte. Lisäksi olisi mukava kuulla kuinka muilla ensisynnyttäjillä on elämä vauvan kanssa lähtenyt rullaamaan.

(.) Tänään oli kontrolli äippäpolilla, kun sf-mitta pompsahti yli käyrien 26 viikolla. Mutta sittemmin mitta palautui takaisin käyrille ja niinhän lääkäri tänään totesikin, että mitään jättikokoista vauvaa ei ole tulossa. Nyt arvio kooksi 3100-3400 g. Kohdun suu oli kiinteä ja 3 cm, mutta sormelle auki. Pissa oli puhdas ja paineet hyvät. Supistuksia tulee niin satunnaisesti, että tuskin tulee lähtöä ainakaan kovin pian.

neitikevät 38+4
 
ja taas on tullut paljon vauvoja maailmaan, onnea kaikille perheille :heart:

ja voimia niille, jotka nyt ovat "työn touhussa" :hug:

oma vointi on ihan ok. tänään olin kaverin kanssa kaupungilla useemman tunnin. hiljaksiin käppäiltiin ja välillä käytiin syömässä sekä istuksimassa. no, tietty särkylääkkeen voimin menin. selkään ottaa jo kovasti ja sukkapuikkoja satelee. ja nyt tuntuu, että vauva touhuaa jotain tuolla alhaalla. on siis laskeutunut ja kipeitä vihlaisuja sekä liikkeitä tuntuu jatkuvasti. toisaalta toivos, että syntyispä jo. ja toisaalta on jo melkein ikävä tätä masua. on tämä naisen mieli ihmeellinen :snotty:

jaksuja kaikille :)

Annikki & papu 38+2
 

ONNEA KAIIKILLE PIKKU NYYTTIEN PERHEILLE!!!
:flower: :flower: :flower: :heart: :heart: :heart:

Mulla oli sitten LA tänään...
Sen kunniaksi lähdin aamulla taas reissuun ja istuin melkein 600km autossa,just kotiuduin! =)
Taitaa rinssi tykätä matkustamisesta,kun ei edes niitä suppareita oo vieläkään ilmaantunu!
Sairaalakassikin kulki mukana koko päivän,mutta turhaan...

Tänään on tullut ekat joko-joko kyselyt,joten pääsinhän minäkin vihdoin nauttimaan niistä. :kieh:

Aamulla piipahdin neuvolassa ja kaikki oli taas tosi hyvin.SF mitta vaan kasvaa ja on nyt jo 37!Miten musta tuntuu,että näillä viikoilla kaikilla muilla se vaan laskee???
TH sanoikin,että rinssi vois jo tulla ulos,kun neuvolakortin käyrät ei enää riitä...
Varattiin taas ensi viikoksi aika.Näinköhän silloin olisi jo nyytti sylissä eikä tarvis mennä?

Rinssi on lähtökuopissa eli kiinnittynyt jo kivasti!Se kyllä vissiin luulee,että pääsee yksiöstään ulos vaan oikean kyljen kautta,koska potkii sinne koko ajan! :LOL:
Turvotus on myöskin aivan valtava,kroppa on tosi pinkeenä joka paikasta!

Nyt taidetaan mennä jääkapin kautta sänkyyn...

T:bella&rinssi (LA TÄNÄÄN) :heart:
 
Iltaa ja Onnea taas uusille vauvoille ja äideille... :flower: :flower:

Täällä sitä tänään vähän innostuttiin.. Käytiin maalikaupassa ja kävimpä maalailee yhtä seinää. Tarkoitus vaihtaa huoneita huomenissa. Vanhempi neiti saa "isojen tyttöjen huoneen" ja nuorempi menee hänen vanhaan. Mieku jotain päähän saan niin asioidenhan pitää tapahtuman heti :) Ja tuloksena lilan/vaalenapunainen huoneen yksi seinä ja selkä särkyä , hyvä että pesulle edes pääsin. Nyt vihloo alakertaan ja paineen tunnetta hiukan ja sitä alaselkä särkyy.. saas nähdä miten yö menee. En varma onko välistä supistuksia jotka selässä vaan tuntuu :ashamed: Huomenna olisi se Eräpäivä.
Nyt mentävä pötköllee ja kuunnella oloja. Tulipa taas vaan omaa napaa.
 
Ilmoittautuminen täällä vaan.. :D

Jos eilen tuli jotain supistuksen tynkää niin tänään ei oo kyllä tuntunu yhtään mitään..olispa se vaan tyyntä myrskyn edellä.. :headwall: Laitettiin ukon kanssa veikkaukset vauvan syntymäpäivästä. Mun 1. veikkaus ens viikon ma (14.7) ja toinen ens viikon pe (18.7), miehen veikkaukset tuleva lauantai (12.7) ja tiistai (15.7). Mies moitti mua negatiivisesta asennoitumisesta.. :whistle:

No joo, painun yöpuulle..Tulispa se lähtö jo tänä yönä.. (Miksi sitä tosiaan aina olettaa, että se lähtö olis just yöllä..)

Pinuski ja eräpäivä edelleen..
 
Kävin taas kurkkimassa tuolla tuplien puolella ja olihan siellä etsiväkaksoselle syntynyt vauvat myös 7.7.

Bella-74 Meikäläisellä tiistaina neuvolassa sitten SF jo 39 ja vielä 2 viikkoa laskettuun. Mutta sehän johtuu kai siitä kun Sara on perätilassa.

Aika ei kulu millään, eilen siivosin ja järjestelin vaatekaapit. Tänään tein 10 annosta ruokaa pakastimeen. Edelleenkään ei minkäänlaisia supistuksia eikä limaa näköpiirissä.

Ainiin.... viime yönä näin unta, että heräsin keskellä yötä ja silloin lapsivesi meni. Menin miehelle sanomaan että nyt pitää lähteä sairaalaan. Niin mies vaan siihen että minä nukun nyt en kai lähde nyt keskellä yötä mihinkään. että sellaset unet täällä.
Ne kun sanoi äitiyspolilta että heti kun vedet menee tai supistukset alkaa kunnolla pitää mennä eikä jäädä odottelemaan. On kai sen perätila jutun kanssa vähän eri kuin normaalisti.

hohhoijjaa.... on se odottavan aika toooosiiii pitkä :(

anjamarita ja Sara 38+2
 
Onnittelut taas uusille vaaveille ja äideille! :flower:

Täällä taas oltu koko päivä liikkeessä, eikä synnytyksestä merkkiäkään. Mies alkaa jo menettää toivonsa ;) Taitaa olla salaa kärsimättömämpi kuin minä. Jotenkin olen alusta asti asennoitunut niin, että laskettu aika ylittyy ja reippaasti. Sillä tiellä taidetaan tosiaan olla. Tosin enhän mä vasta ole kuin päivällä ohittanut lasketun ajan. Esikkokin syntyi vasta rv 40+4.

Vointi on edelleen niin hyvä, että jaksan touhuta ja liikkua paljon. Välillä iskee jännitys ja toisaalta kova innostus, että enää ei voi mennä kauaa vauvan saantiin. Tuntuu vieläkin kovin epätodelliselta, että tässä kohta olis tarkoitus alkaa synnyttämään. Kunpa vain kaikki menisi hyvin. Jänskättää.

Krissie rv 40+1
 
aik
Huomenta,

:flower: Onnittelut pipsalle ja monille muille! :flower:

Täällä ei ole merkkiäkään mistään. Vatsa vain kasvaa ja kasvaa... Välillä iskeekin sellainen olo, että minähän en tätä synnytä (jonkinlainen epäuskon ja kauhun sekoitus). Liekö muilla samaa vaivaa?

Aamuvirkkuna mietin, miten kuluttaisin tämän päivän. Pyykinpesua ja kotona hiippailua kai se sitten lienee :D

Toivottavasti se säätiedotuksen lupailema aurinko nyt tulisi tänne Savoon!

Missäs muuten on Brigantia? Joko hän synnytti?

aik 39+6
 
Huomenta!

Tulipa taas nukuttua 6h putkeen. Ennen yhtätoista olis neuvola ja toivottavasti se kauan kaivattu koko-arvio. Son ihan pöljää, ko näin viimisillään vaihtuu oma terkkari ryhmään sijaiseen.

T: pörrö ja iso maha 40+6
 
Huomenta mammat :wave:
Tulin nyt kirjoittamaan oman synnytyskertomukseni tänne, minä kun en sinne "sisääpiiriin" ole ainakaan vielä liittynyt.

Tässä ketjussa jo aiemmin kirjoitin kun limaa alkoi rolahdella to 3.7 (meidän hääpäivä) ja pe sitten bongasin limatulpan palasen. Oli suppareita välillä, limaa lorahteli enemmän tai vähemmän koko viikonlopun mutta siis olo oli edelleen se "mitä mainioin", pelattiin futista ja käytiin rulliksilla kevyttä lenkkiä vielä :D

Ma 7.7 ei eronnut muista päivistä mitenkään, limaa rolahteli ja iltaa kohden enenevässä määrin.
Lapset lähtivät sovitusti isälleen ilta seiskalta ja niihin aikoihin tuli eka sellainen erilainen supistus. Muutama sellainen tuli sinä iltana kunnes päätettiin käydä nukkumaan klo 23 jälkeen.
Mies meni sänkyyn, minä kurvasin vessan kautta kun sitä limaa taas lorahteli läpi housujen.
Pöntölle istuessani kuului naksahdus/poksahdus ja niinhän ne vedet loris pönttöön klo 23.25!
Ei muuta ku samantien lähdettiin koska en oikein tiennyt saako kotiin jäädä vai pitääkö lähteä.

Sairaalan parkkiksella klo 23.45 tuli eka kunnon mojova supistus. En meinannut kyetä liikkumaan, peräsuolessa älytön painon ja paineen tunne.
Kätilö tutki vastaanottaessaan minut ja kohdunsuuntilanne 2-3cm auki klo 23.55.

Ottivat käyrää vauvan sykkeistä ja siinä niitä supistuksia sitten alkoi tulemaan, enemmän. Siirryttiin suoraan synnytyssaliin, hetken perästä kokeiltiin miehen kans yhdessä ilokaasua, kuunneltiin radiota ja vitsailtiin :D odoteltiin simppeleiden supistustten kanssa.

Klo 01.15 aukesivat helvetin portit yht'äkkiä yhdestä supistuksesta. Huusin ja kirosin, olin rajamailla kestänkö kipua vai meneekö aggression puolelle, peräsuolessa tuntui paine ja vähän ponnistuttikin jo. Kätilö toimi nopeasti ja soitti ane lääkärin heti laittamaan spinaalia.
Spinaalin sain klo 01.40 olin auki 5cm mutta kipu jatkui lähes sietämättömänä.
Kätilö tarkisti kohdunsuuntilanteen klo 01.50 ja olinkin 10cm auki.
Vauvan sykkeet hälyyttivät enkä saanut heti ponnistaa mutta lopulta sain luvan ja kylkiasennosta aloitin työntämisen klo 01.58.
Täysien pisteiden tyttö syntyi tismalleen klo 02.00 :heart:
Pimu alkoi itkemään jo pään ollessa ulkona! seuraavaksi syntyi nyrkki ja sitten muu pötkö :D

Kaikki kävi todella vaudilla ja toivuin nopeasti, ei jouduttu leikkelemään enkä revennytkään :eek: joku pikkuruinen nirhauma tuli häpyhuuliin mutta sitä en itse edes tunne.

Näin se kävi, kolmas kerta toden sanoi ja pienen prinsessaan sain rv 39+4!

Tsemppiä odottajille loppu koitokseen.
Vinkkini on harjoitella rentoutumista jossakin mukavassa asennossa ja sitä sitten hyödyntäkää synnytyksen ollessa käynnissä. Vauva pääsee laskeutumaan paremmin ja kudoksetkin antaa periksi helpommin.

Käyn kyllä lukemassa säännöllisesti täällä ennenkuin jokainen on nyyttinsä saanut :hug:

SmileX ja pikku Lilli 3vrk
 
Huomenia!!!!

ihania synnytysjuttuja tullu!Onnea suuresti taas kaikille vauvan saaneille :flower: :heart: kovin helpoilta on kaikki synnytykset kuulostanu ;)

MIeltä vaivaa kysymys,elikkäs:kuis teitä on neuvottu,jos lapsivettä tihkuu niin kai kotona saa odotella niitä supistuksia???ku mun aivot ei suostu muistaan kuinka toi juttu meni...en oo asiasta ees varma,et siis onko toi lapsivettä jota tihkuu,mut kyllä sieltä nyt jotain tulee enkä kyllä valkkariksi laittaisi...kyllä ihania aiheita :ashamed:

parina yönä ollu niitä kuuluisia menkkajomotuksia,ei supistuksia.Yöllä vaan tuli just mieleen,et ihan samalta tuntu esikon aikana ennen ku vedet meni..on tää jännää...

joku oli nähny unta et vedet menee ja mies oli tuumannu,et ei keskellä yötä...Meidän isännys ku tuumas noin IHAN OIKEESTI :LOL: siis esikon aikana ku vedet meni ja herätin niin isännys tuumas,et mun pitää kyllä puolentoista tunnin päästä töihin,et mitä sen kans tehään?! :eek: uskomatonta...mä siihen,et yritän olla nopee :D oli vissiin ihan sekasin ku herätin...

Ihanaa aurinko paistaa B) josko sitä pihalle jaksais tossa päivemmällä rapsimaan kasvihuonetta...

zemilöiset taasen kaikille :hug:

Nasuliini ja pötkylä38+5
 
tänään on sitten viimeinen neuvolakäynti. Maanantaina saadaan pupunen syliin :heart: eilen tosin jo säikytteli suppareilla. Lieviä olivat mutta kuitenkin. Puhistelin ja heijailin ja lepäilin. Meillä on käsky lähteä synnärille ambulanssilla, jos vedet menee. Ei ole kaveri vielä laskeutunut saatika kiinnittynyt lainkaan. Välillä tuntuukin, että kurkusta yrittää ulos pylly edellä :LOL:

onnittelut vauvaantuneille perässä tullaan...

täällä järkky turvottelu jatkuu ja harmitus 25 kg painonnoususta... noh jos se imetys veisi jotain pois ja laihduttaa täytyy kunhan tässä nyt päästään vauvan kanssa elämisen alkuun.

Mä olen kovasti ensikertalaisena miettinyt, että miten tulen reagoimaan kun vauveli nostetaan meidän näkyville ja kuulen ekan parkaisun. Tuleekohan onnen itku ? Miten teille muille on käynyt ? Ja mitenköhän isännyskin reagoi, kun on tuommonen jörrikkä :whistle:

jees, nyt suihkuun, jotta päästään taas tappamaan tätäkin päivää.

:wave: Minttis & Ulpukka 38+4
 
aik
nasuliini: minulle TH sanoi, että jos lapsivettä tihkuu, niin synnärille pitää mennä, koska siinä on sitten jonkinlainen tulehdusvaara.

minttumaaria: minulla oli ekalta ensimmäinen tuntemus, että tässäkö se oli? Missä on se onnen tunne ja ilotulitus? :LOL: eli kukin tavallaan, liekö väsymykselläkin jotain asiaa.

aik
 
Huomenta, täällä bongattu verilimaa joka ainakin 3 muusta on tarkoittanut että 24h aikana syntyy :) Nyt ollaan lähdössä kaakeliostoksille, sairaalakassin ostan mukaan jos tarvii vaikka poiketa synnyttämään ;)

Ilmeisesti olen ainoa joka joutuu menemään yksin synnytykseen koska kukaan muu ei ainakaan mitään kommentoinnut :'( :'( mutta onhan naiset kautta aikojen synnyttäneet ilman miehen läsnäoloa joten kait mäkin sitten pärjään.

Mukavaa päivänjatkoa kaikille ja onnea vauvaantuneille
:flower:

hetikial 39+3
 
aik
Stemppiä synnytykseen hetikial ! :hug:

Itselläni ainakin näillä näkymin mies tulee mukaan ja ihan mielellään. Lapsenvahtiongelma saattaa ilmetä, jos synnytysajankohta tästä pitkittyy, jolloin kaikki on sitten auki... mutta hetki kerrallaan. :)

aik 39+6
 
Huomenta, kuulumisia täältäkin.

Onnittelut kaikille vauvan saanneille, nyt niitä taisi olla jo roima joukko!

Eli toissapäivänä käytiin siellä äippäpolilla joskos lasta olisi alettu kääntämään raivotarjontaan. Eli niinhn siinä kävi että ei alettu edes yrittämään koska napanuora kulki suoraan kaulan vierestä ja lapsiveden määrä oli vähentenyt jo niin paljon. Tein suorilta päätöksen sektiosta eikä edes alettu kuvaamaan lantiota. Sektioaika viimeiselle raskausviikolle, eli meilläkin vauva on sylissä noin puolentoistaviikon päästä! =)

Kyllä se on varmaan eri jännitys lähteä aamulla tietoisesti hakemaan vauvaa, mutta en jännitä sektiota sen enempää kuin normaali alatiesynnytystäkään, tai siis sitä jännittäisin paljon enemmän alatiesynnytystä kun pelkoja on. Ja mistäs tuon tietää jos se päättää syntyä jo etukäteen. Painoarvio oli meidän tytöllä 2800 g, eli keskivertoista pienemoi vauva tulossa.

Rv 38+1
 
Perjantaipäivää!

Ekaks onnittelut vauvan saaneille :flower: :hug: :heart: ja anteeksi, ettei nyt yksilöityjä toivotuksia, mutta tämä hatara pää ei muista kuin 10 sek kerrallaan lukemaansa

Anjamarita, mulla kun epäiltiin perätilaa ja oli niitä kipuja, niin sanottiin, että lapsiveden mennessä vaaka-asennossa ja ambulanssilla sairaalaan. Tässä on kai eroja sairaaloiden kesken, mutta kun siinä on se napanuoran esiinluiskahtamisen mahd kait suurempi ja jos se jää puristuksiin voi vauva kärsiä hapenpuutteesta :eek:

Ja kukas se kyselikään, milloin sairaalaan lapsiveden mentyä, niin itte tosiaan oon lähteny aina heti ja valmista onkin tullu muutamassa tunnissa, siis mulla on aina tullu vedet kuin samppanjapullosta, ei oo tarvinu arvailla. Tulehdusriskihän siinä kasvaa, jos jää ootteleen. Ainakin neuvoisin soittamaan heti synnärille, niin tietää kyseisen käytännön!

Täällä siivous parhaillaan taas käynnissä :LOL: Illalla olis tarkotus mennä kattomaan paikallisille kesäfestareille Dingoa ja toissailtana jammailin täysillä Miljoonasateen tahdissa! Eilinen olikin sitten aika kivulias päivä, saas nähdä huomisesta :kieh: Mutta vakaasti uskon, että mun synnytykset on tarkotettu käynnistymään vesien menolla, en oo koskaan tuntenu varsinaisia synntyssuppareita ennen kalvojen puhkeamista. Elikkäs tarkoitus on ryttyyttää tutota yksiötä niin rankasti, että seinät repee liitoksistaan!!! :LOL: Kolmas lapsi syntyi viikon etuajassa armottoman jammailuputken päätteeksi, kun oli kaverin polttaria ja häitä ja kesäfestareita oikein urakalla!

Suomalainen tais sitten vihdoin päästä syynyttämään, kun ei oo kuulunu mitään?

Nyt imuri ja moppi heilumaan!

Maggie ja Eppuliina 38+0 ( enää 2 viikkoa laskettuun :D , huom asennemuutos!)
 

Minttumaaria:Täällä myös tuota painoa tullut jo yli 20kg ja näin ensikertalaisena todellakin jännittää,että miten ne kilot saa pois?Imetyshän ois paras keino,mutta eihän sekään oo varmaa,että edes pystyy imettämään... :eek:
Mun makeanhimo on kyllä jo jotain aivan järkyttävää joten ei ihme,että rinssikin kasvaa kohinalla! :whistle:
Mä oon kanssa miettiny omaa reagoimistani,kun näen rinssin ekaa kertaa...Veikkaisin,että itken onnesta,mutta toisaalta siinä tilanteessa voi olla niin väsynytkin ettei tajua mistään mitään!No,kohtahan sekin selviää...

Mukavaa viikonloppua kaikille! B)

T.bella&rinssi 40+1 :heart:
 
Smilex:Mie sain kans spinaalipuudutuksen ollessani 5 cm auki eikä kyllä auttanu yhtään...Meijän pikku-Jooseppi synty käsi poskella :heart: ,ihankuin ois ollu valmiina poseeraamaan.

Eilen män kaverisuhde katkolle :kieh: .Olin porukoilla Joosepin kanssa,kaveri soitti et tulee siinä pyörähtää.Istu 2 tuntia porukoitten kanssa keittiössä ja tutkivat luontokirjoista joitain vtun rehuja mitä hänen pihallaan kasvaa...Hän oli ottanu kännykkäkamerallaan kuvia ja kirjoista ehtivät sit niitä kasvien nimiä.Mie lasteni kanssa yksin olkkarissa imetin ja ihmettelin tilannetta.Oisin kotia jo lähteny vaan oottelin siskoa saapuvaksi Tampereelta hetkenä minä hyvänsä.No sisko tuli ja kaverikin raahautu olkkarin puolelle ja just ku mie imetin poikaa niin tuli istuu nenän eteen ja laukas et "hyi miten etovan näköstä",haloo maailman luonnollisin juttu!Oon aina tienny et se ei pidä lapsista enkä raskausaikanakaan jutellu liikoja odotuksesta hälle,kunnioitin hänen valintaansa olla lapseton mut joku raja sentään.Se on mustasukkanen miun vauvalle,en ois ikinä uskonu 33 vuotiaasta tällasta.Tulla nyt kaverin vanhempien luo,höyrytä omia juttuja kaverin vanhempien kanssa ku toinen on ekaa kertaa vaavia näyttämässä mummille ja ukille.Sanallakaan ei noteerannu poikaa,tai sanohan se et näyttää ihan alienilta ku on niin iso pää ja pienet kasvot!?Kotiin tultuani marmatin asiasta miehelle,se veti kans herneet nenään ja sano et ois kyllä antanu lähöt siinä paikassa moiselle kaverille :kieh: .Mie tonttu vielä ajattelin tästä ihmisestä tehä kummin pojalle.Arvatkaapa muuttuko suunnitelmat.Oma 10vuotinen poikakaan ei oo hitustakaan mustis pikkuveikalle vaan kovasti on auttamassa vauvan hoijossa.Ukko ois jo valmis tekemään lisää vauvoja vaikka Jooseppi on vasta 4 vrk ikänen.Viime yön hoiti pojua et mie sain nukkuu ku pikkunen itkeskeli masuvaivoja.Ukko tuli nukkuu vasta 5.15 ku pojukin asettu.

Voimia ja supparipuhureita vielä kasassa olijoille :hug: ,onnea uusille mammoille :flower: .
Ja toivon mukaan hyviä,tukevia ja ymmärtäväisiä ystäviä kaikille niin kasassa olijoille kuin jo nyytin saaneille mammoille :hug:
ystävyys on tärkeä voimavara elämässä silloin kuin se on tervettä...

Ievaliina ja pikku-Jooseppi

äiti muuten soitti illalla ja ihmetteli kans kaverin käytöstä,ei ymmärtäny sekään sitä touhua...
 
Neuvolassa käyty. Vauva laskeutunu ja syke enää 130. Kolmannen kerran vein pissatestin tälle viikolle labraan. Anto uuden ajan maanantaille, kun pyysin... ensin olis antanu ens viikon perjantaille :eek: !!!
Ei kai se ny enää 41+6 voi vattasa olla. Ja mikä se on, että muka 10 päivää yli niin käynnistetään, kun nyt kuudennen päivän kohalla ei siitä mainita sanallakaan.
 
Ievuska: olipa tosi tökeröä käytöstä "ystävältä"! :hug:

Aikaisemmin unohtui myös kommentoida ensikertalaisille, että ei se vauvan kohtaaminen todellakaaan aina oo "ilotulitusta", mutta ei siitä pidä sitä säikähtää. Se on semmonen myllerys, että se vauva voi jopa tuntua inhottavalta. Mä en oo kenenkään kohdalla tuntenu suurta rakkautta ensisilmäyksllä, vaan ollu lähinnä helpottunu ja sekasin. Onni on hiipiny vasta sitten, kun oon päässy pois synnytyssalista. Ja rakkaita nuista on kaikista silti tullu :heart:

Jatkamaan siivousta!

Maggie
 
Heippa!

Täällä taas.... Illalla käytiin sairaalassa näytillä, mutta liuskatestin mukaan ei ollu lapsivettä jota olis tihkuttanu eilen, ja tietty supistuksetkin loppu ku seinään! |O
Yön sain nukuttua hyvin, vain puoli 5 kävin vessassa, ja sillonki reisiä pitkin valu, mutta kai se sitä litkusta valkovuotoa oli taas. 8lta mulla oli vielä neuvola, ja kun vessassa kävin puoli 8n maissa ja otin pissanäytteen purkkiin, lähdin vessasta astuen kynnyksen yli, lattialle lorahti iso lätäkkö. Herätin miehenkin kattomaan, että onko sen mielestä lapsivettä. Mä en tiä enää mikä on mitäkin. Mutta luulis, etttei niin litkusta valkovuotoa voi olla tuolla sisuksissa niin paljoa. Soitin sitte taas sairaalaan, ja käskivät siellä seurailla ja pitää sidettä. Jos kastuu side kunnolla, sitte sinne, utta muuten voi kotona odotella supistusten alkua. Supistuksia alko tuleen sitte neuvolassa ennen puolta 9, ja siitä asti niitä on tullu säännöllisen epäsäännöllisesti. Yleensä on supparit loppunu, kun oon laittanu maata. Nyt kuitenki niitä tuli makuullakin, mutta harvempaan 20-30 min. välein. Sitte ku nousee istuun/seisoon, alkaa tulla tiheemmin. Ja kipeempiä on kuin eilen, ja polttaa mukavasti jo selkäänkin. Mä oon ihan pihalla, että koska tästä pitäis jonnekin lähtee, kai mä soittelen sitte taas jossain vaiheessa iltaa sairaalalle, että meenkö näytille, jos se aamullinen nyt sitten lapsivettä oli. Kun nyt alkais kunnolla taphtua, eikä ois tällasta eipäs juupas-toimintaa... |O

Onnea muuten synnyttäneille, en muista enää koska oon viimeksi onnitellu, jutut oon kuitenki tässä kahalnnu läpi, ja oli kiva lukea synnytystarinoitakin!

Mutta jos menis vähän jalkeille, niin tulis noita suppareitakin...

Kärsimätön Toukomamma ja Poju 41 tasan!!!
 

Yhteistyössä