HEINÄMAMMAT 2008 ~loppusuoralla~

  • Viestiketjun aloittaja RouvaSumppisuu
  • Ensimmäinen viesti
aik täällähän sitä edelleen myös ollaan ja odotellaan mitä tapahtuu ja millon. supistuksia tulee ja menee, mutta ei mitään isompia ja tahtikin turhan harva. kumma juttu kun nyt kun niitä sais tulla, niin tuntuu vähenevän vaan.

huomenna mulla on puolen päivän aikoihin TYKS:ssa aika, eli katsotaan mitä sanovat vauvan koosta ja muustakin, että onko kaikki ok. huomenna sitten pitäis tietää mitä kautta vauva tulee syntymään. jos ennen huomista ehtii niin sitten ainakin alakautta. mutta huomenna tosiaan ollaan sen suhteen viisaampia, ainakin toivottavasti!

juu, täällä kanssa saa ihan rauhassa rapistua lantionpohjalihakset tällä hetkellä, sattuu pukamiinkin jo niin pirusti jos yhtäänkään turhaan yrittää alapään lihaksia ruveta jännittämään!!!

turhista hankinnoista ei tule muuta heti mieleen kun pinnasänky. esikoiselle oli turha kapistus kun ei siinä viihtynyt ja sitten kun siirtyi omaan sänkyyn niin hommattiin suoraan sellanen jatkettava. mutta tuolla se pinnis taas nököttää makkarissa, että jospa tämä siinä viihtyis, tiedä sitten.

mutta mitään rintapumppuja en ole hommannut, että jos tarvetta tulee niin sitten käyn ostelemassa. yhtään kun ei tiedä tuosta imetyksen sujumisesta etukäteen niin en ole viitsinyt ostaa. esikoista imetin 3kk ja sinä aikana en tarvinnut.

mitähän vielä, eipä kai muuta kun aivot lyö tyhjää...

t-06 40+1
 
|O Mä olen niin kypsä, ärtynyt ja väsynyt... |O
siinähän se tulikin... Kylläpä helpotti! :snotty:

Ei mitään merkkiäkään, että pääsisi pian hommiin... :headwall:
Täällä taustalla seurailen ja lueskelen, mutten nytkään jaksa enempää raapustella, kasvaa vain tuo ärsytys...
Jaksamisia ja onnitteluja!
39+6
 
Pinuski: mulla kyllä neukkatäti epäillyt vauvan liikkuvan vielä edestakas, muttei täällä mitään ohjeita anneta. Mullakin aikaisemmat aina ollu viimesen kuukauden selkeesti kiinnittyneinä. Täytyy tiistaina neuvolassa kysellä, tosin tuskin saan mitään ohjeita. Mulla on tänäänkin ollu sellasia tuntemuksia, että vauva raplais nyrkillään tonne kohdunsuulle, kun on niin teräviä iskuja siellä.

Mua taas jotenkin jänskättää, kun miehellä alkaa yövuorot, että jos tulee lähtö yöllä. Tosin meillä ei oo yhtään yölähtöä ollu tähän asti. Joku jo tuossa viime viikolla kirjoittelikin, että miksiköhän sitä aina valmistautuu illalla ajatukseen, että yönselkään pitäis lähteä synnyttämään. Jos saan valita, niin mieluiten kuiteskin päivällä, kun ainakin K-SKS:ssä oon kokenu, että henkilökuntaa on tosi nihkeesti saatavilla muulloin.

Mäkään en tuosta suljetusta "osastosta" ymmärrä yhtikäs mitään, enkä tiedä miten sinne pääsis. Toisaalta mulle riittäis tämä, mutta olis kiva lukea synnytyskertomuksia ja kattella vauveleiden kuvia.

Niipä se kului tämäkin päivä ehtoolle, huomenna taas yhtä päivää lähempänä h-hetkeä...

Maggie taas
 
Jemima, en mä nyt tiedä että hirvee ruuhka, mut huonekaveri joka oli esikoisensa sektiolla saanu ehti saada jo kolmannenkin huonekaverin perjantaina, kun mä lähdin, oli tullut siis ma-su yönä osastolle! Kyllä ne mielellään pistää ainakin meidät uudelleensynnyttäjät poikkeen pian jos kaikki hyvin menee, kun henkilökuntaa on vähän. Siitähän se ruuhka johtuukin..
Ja kaikki rasvat, vaatteet ja vaipat tosiaan on siellä, et tarvi ennen kotiinlähtöä mitään vauvalle!

Nyt ei muuta ehdi, supistuksia, supistuksia!!!

Räpis pikana kera neidin..
 
Pikaisesti pistäydyn.....

Minun maailmani täyttää nyt hyvin tiiviisti meidän rakas tyttö, siitä syystä käynnit täällä on vähentyneet roimasti, mutta nytkin yritin lukea kaikki uudet viestit. Moni oli saanut vauvan syliinsä, teille kaikille lämpöiset onnittelut kukkien kera :flower: :flower: :flower: !

Meidän prinsessa tosiaan syntyi keskiviikkona 2.7 suunnitellulla sektiolla. Tyttö alkoi parkua terhakasti heti ulosauton jälkeen ja apgarit oli 9-9-9. Muutaman tunnin iässä kätilöt kiinnittivät huomiota tytön pään muotoon, otsa on korostunut ja takaraivo vastaavasti litteämpi. Siitä alkoi meidän Nupun tutkimukset. Pää ultrattiin, sydän ultrattiin, vatsa ultrattiin, keuhkot kuvattiin (tarkistivat imusuoniston ja luustoa) ja vielä kertaalleen pää ultrattiin. Huoli pienestä oli sairaalassa niin suunnaton, että minulle tuli pakokauhumainen tunne. Teki mieli ottaa vauva kainaloon ja lähteä kotiin kesken kaiken. Tutkimuksissa ei löytynyt mitään, ja kontrollikäynti sairaalaan on noin 3kk kuluttua. Syynä voi kuulemma olla perätilassa viihtyminen rv 37+0 asti ja isän pään muoto. Vauvan päänympärys on kasvanut 2cm syntymän jälkeen, mutta se on kuulemma vielä hyväksyttävissä, nyt vain pitää seurata, ettei päänympärys jatka kasvuaan liian nopeaa tahtia. Voitte varmaan uskoa, että minulla on sydän täynnä huolta ja pelkoa pienen tyttöni puolesta..... Päällimmäisenä tunteena kuitenkin on valtava onnellisuus tästä tytöstä. Minut ja isänsä hän on hurmannut täysin, ja isoveljetkin ovat onnellisia hänestä. En enää muistanutkaan, miten suloinen tällainen pieni vauva voikaan olla. Kotiin pääsimme maanantaina 7.7, joka oli meidän 1-vuotis hääpäivä. Rakkaampaa ja arvokkaampaa hääpäivälahjaa emme siis olisi toisillemme pystyneet antamaan kuin tämä tyttö meille on :heart: :heart: :heart: .

Joko teillä muilla lapsen jo saaneilla on ristiäissuunnittelut menossa? Meillä pappi tulee käymään perjantaina 18.7, ristiäiset on sitten sunnuntaina 24.8. Kutsuja olen alkanut askarrella ja videokuvaaja/valokuvaaja varattiin, kun omasta takaa ei löydy kunnon kuvaajia. Meillä on tarkoitus pitää pienet ristiäiset kotona, vain läheisimmät ihmiset kutsutaan. Kastemekko on pojilta tallessa, mutta siihen pitää tehdä vaaleanpunainen nauha. Satiininauhaa kävinkin jo ostamassa.

Mutta nyt tytön luokse.....

Kultatiuku ja Nuppu 11vrk

Ps. Ievaliina: myös minulla oli suuri istukka, painoi 930g.
 
Onnittelut kultatiukulle pienestä tytöstä! :flower: :flower: :flower: Huoli on varmasti kova tytöstä! :hug: :hug:
Juu kyllä ne uudelleen synnyttäneet potkitaan nopeesti sairaalasta. Multa ne kysyi kahden tunnin osasto olon jälkeen milloin haluan kotiin. :eek:
Lähdinkin jo kun lapsi oli vuorokauden ja kuusi tuntia vanha. Välillä kotona meinasi loppua usko omaan äitiyteen, mutta mies on tsempannut mua tosi hyvin. Muistuttanut että et ole näin pienen kanssa ollut ennen kotona, ja muistatko mitä sanoit ekankin jälkeen ym.
Tehnyt hyvää ruokaa, tuonnut valmiita voi leipiä kun imetän ja juomista. Huolehtinut että juon paljon, ja kantanut kaupasta mulle suklaata. :heart:
 
Kiitos kaikille, jotka valaisi tuosta kiinnittymättömän vaavin tilanteesta..Olipas hienosti sanottu. Vissiin sitä sitten kannattaa soitella sinne synnärille, jos sattuu ne lapsivedet eka menemään.

Onnea Kultatiukulle pikkuprinsessasta! Toivottavasti ei löydy mitään huolestuttavaa tuosta päästä myöhemminkään! :hug:

Täällä ei mitään. Kävelyllä maha oli pitkään tosi kovana, mutta muuten ei tuntemuksia. Tuntuu ettei tämä synny täältä ikinä. Tänään oon saanu ensimmäiset itkuraivaritkin, olo alkaa olla jo aika puhki ja tympääntyny..Tuntuu ettei jaksa enää yhtäkään päivää, ja kun nyt ne joko joko-kyselyt alkaa olla sitä, että "eikö tosiaan vieläkään mitään?". Helvetti, vaikka ite oonki hermoraunio jo, niin mitä se keneenkään ulkopuoliseen vaikuttaa, jos ollaan ylitetty laskettu aika, eihän tässä nyt silti olla ku vasta 3 päivää yli!

No joo, poistun, etten räjähdä. Pieni purkautuminen vaan, ku täällä ainakin ymmärretään..

Pinuski 40+3
 
EAK
Moi!

Piti vaan tulla pikaseen lukaseen mökkireissun jälkeen kuulumiset.

Onnea uusista vauvoista ja toivottavasti kaikilla menee hyvin, jottei tarvitsisi olla huolissaan!!

Meille ei mitään uutta. Nyt oon jo vaan niin väsynyt, että siirryn jo nukkumaan.

Öitä!

39+1
 
Nyt jo nolottaa,moneskohan kerta tänään tiällä :ashamed: .

Kultatiuku:Toivottavasti kaikki on pienellä tytöntylleröllä kuitenkin hyvin :hug: .
Varmasti stressaavaa siulle. Ei sitten törmätty sairaalassa,mie kun mänin nii sie lähit.

suomalainen:Mie rupesin jo kyselee synnytyssalissa et millonkahan ois mahollista kotia piästä.Sanovat et lastenlääkäri tutkii vauvan 2 vrk ikäsenä,jotta sillon aikasintaan.Mie oisin ollu valamis nappaamaan pojun kainaloon ja lähtemään kotia samantien.En todellakaan viihdy sairaalaympäristössä, saati et pystysin siellä nukkumaan.Nukuin ehkä neljä tuntia yhteensä kahen yön aikana.
On siulla huolehtiva ja ihana mies :) .Kyllä ne ukot on välillä maailman ärsyttävimpiä jästipäitä mut osaa ne olla kyllä sitten maailman ihaninpiakin :heart:

Justiin eilen mietin et ei miulle taija tullakkaan synnytyksen jälkeistä herkistymistä nii enkös tännään sit itkeä tirrauttanu iliman syytä salaa vessassa...Esikon kans itku tuli ku ukko lähti pojan ollessa 7 vrk:n vanha,kaverinsa kanssa parix tunnix pilkille!Olin ihan et Wäää, nyt se jättää miut!Ei siis tännäänkään ollu mittään syytä itkulle,kaikki on paremmin ku hyvin.Mitä nyt vähän väsyttää niin kaippa se on sit jotain outoa paineitten purkua tms.

Ievaliina ja Jooseppi 6vrk
 
Monesti olen käynytr lukemassa, mutta harvoin olen ehtinyt kaikkia viestejä lukemaan. Jostain syystä kirjautuminen palveluun on tökkinyt, enkä ole päässyt kirjoittamaan mitään... Mutta nyt onnistui! YES!!

Odotan kovasti että meidän masuvauva päättäisi syntyä. Supistuksia ei juuri ole ollut, jonkin verran sellaisia mitkä ei tunnu miltään, mutta kädellä huomaa kun mahaa koittelee.

Synnytys ei sinällään jännitä tai mietitytä MUTTA En tiedä miten nopeasti pitäisi laitokselle lähteä, jos ja kun suppareita alkaa kuulua. Osalla supistelee pitkään... Ekasta supisteli muutaman tunnin lauantai aamuna, sitten illalla alkoi uudestaan... tulivat epäsäännöllisesti, mutta kohtuu kivuliaina, silti lähdettiin laitokselle, niin että oltiin perillä puolenyön jälkeen, meinasivat lähettää kotiin, kun ei supparit olleet niin säännöllisiä ja taajoja kuin olisi pitänyt olla. Mutta ottivat lopulta nukkumaan, kun olimme kuitenkin pitkästä matkasta, kätilö arveli että loppuvat vielä kun jättivät perhehuoneeseen oli kello jotain 01.30 su aamuyöstä. En nukkunut, kärvistelin, suihkuttelin, keinuin... ja yritin kestää, lopulta 3.30 soitin kelloa ja laittoivat kiireesti synnytyssaliin... 5.25 meillä oli suloinen käärö... Siskollani oli vastaavanlainen kokemus ekansa kanssa ja kakkonen syntyi vain kaksi tuntia siitä kun hän heräsi kotona yöllä supistuksiin...
Matkaa meiltä synnärille on kuitenkin tunti, miten herkästi minun pitäisi lähteä liikkeelle...? =)

Laukut on pakattu ja odotan malttamattomana että saisin oloa kevyemmäksi...

Ievaliina, herkkyys ja tunnekuohot on kuulemma sitä että synnytyksen jälkeen äiti on "syyntakeeton" kaikkeen hormooni myrskyn takia... näin minua lohdutettiin ja miestäni opastettiin että ymmärrä, ymmärrä vaan!

Typykänäiti ja masuvauva 39+4 :D
 
Huomenta mammat :hug:

Neleka meille tosiaan povattiin pitkätukkaista tyttöä 4D:ssä. Typyllä on tukka koko päässä mutta ei pitkää :D ei saada letitellä tai muutakaan :LOL: Onneks on tumma tukka niin näyttää "paljolta".
Mä eilen täällä pikaisesti pyörähtäessäni itseasiassa tajusin kans että meillä on samana päivänä syntyneet prisessat!! Onnea teillekin!

Bambiino mä kans vähän tähyilin laitoksella josko olis näkynyt, vaikkakin tajusin kyl ettei sun sielä enää pitäis olla. Oliko vauva keskolassa synnyttyään painonsa takia? kuinka "helposti" kotiuttivat? miten synnytys meni? (en huomannut että olisit kirjoittanut... olis kiva kuulla! )
Maidon herumiseen vinkiksi että vauva vaippasillaan sun ihoa vasten!! tää on ihan tutkittu juttu että vauvan imemisvietti herää ja kehittyy samalla kun äidin hormoonit aktivoituu ja maidon pitäis alkaa herumaan helpommin.
Mä tein tuota jo sairaalassa ihan huvikseen tällä kertaa.Ihana haistaa vauva ja tunten ihon kosketus :heart:
Kannattaa "hautoa" tuolla tavalla niin paljon kun arjen keskellä ikinä vaan on mahdollista ja tarjota rintaa vaikka puolentunnin välein jos niikseen on. Tsemppiä!!

Mulla tulee maitoa kivasti. Olen pakastanut jo pari pussia. Viime yönä ei tarvunut pumpata kuin 40ml, edellisenä tuli pumpattua 1,5dl :eek: Mietin jo tuota luovutustakin... tarttee vielä kysyä sairaalasta sitä.
Ainut ettei tämä tyttö osaa imeä rintaa oikein :|
Heti kotiinpäästyä rinnat oli jo verillä molemmat kunnes haettiin rintakumit. Näillä onnistuu tosi hyvin mutta pelottaa vaan että nää kumit jää tavaks lopullisesti.. joka päivä olen antanut vauvan imeä ilman kumejakin mutta hän jotenkin ei osaa ottaa rintaa oikein vaan nänni on välillä ikäänkuin kaksinkerroin suussa ja se sattuu kauheasti :|
pääasia että maitoa saa, kumeilla tai ilman.
Muuten tyttö nukkuu pitkiä pätkiä ja tankkaa rintaa iltapäivästä noin 1.5tuntia kerralla. muulloin syönti kerrat on paljon lyhyempiä. Pariin päivään ei ole tullut kakka, se nyt vähän vaivaa, muutoin ei tyttö edes itke! "Huomaamaton".

Ristiäiset meilläkin 24.8
Molemmat kummit tartti tiedon mahd. pian joten kalenterista vaan katsottiin päivä. Nyt tarvii ottaa srk:n yhteys ja varata se pappi. Nimikin kun on jo tiedossä...
Mies on etunimen päättänyt eikä asiasta enää neuvottele joten... olkoon niin :D

Minä tässä vähän oon pelännyt kohtutulehdusta. ollut kipuja kasvavassa määrin ja toissa päivänä olin ihan pirun kipeä, kipeämpi kuin heti synnytyksen jälkeenkään. Itse alapää ei ole kipeä ollenkaan mutta alavatsalla särkee ja jomottaa, vuotikin on runsaantunut.
Eilinen meni taa sitten kuitenkin ilman kipulääkettä ja oltiin lenkilläkin. Täytyy seurata tilannetta tosissaan... toisaalta ajattelin voisko kohdun kannattajat tai lantionpohjanlihakset tms ympäröivät kudokset vaikka olla revähtäneet?? ja tuota häpyluuta särkee kuten raskauden aikana :eek: Tosi kivaa :D

Vauva-arki kuulumisia näin tänne, älkää odottajat tykätkö kyttyrää, toivottavasti se edes vähän tsemppais. Yrittäkää pysyä täyspäisinä, kohta se pakostikin jo loppuu tuo odotus
:hug:

SmileX ja neitonen 6pvä
 
Täällä vieläkin :wave: ... HUOMENTA vaan !
Neuvolaan pitäisi näytille lähteä, vaikka taas oltiin niin "varmoja" etten menisi enään ilman vauvaa. Perjantaina olisi äitipoli aikakin, sit olis tasan 41 viikkoa kasassa. Täällä käynistetään 42 viik. jossei tietty jo isompi vauva kysees, saas nähdä mitä miule sanotaan sit....jos siellä "pääsen" käymään.
Tääs niin hyvä olo ettei tietoakaan mistään. Eilen illasta tuntui, että kaveri tulee läpi ilman supistuksi, mutta eipä muuta tuntemusta sitten ilmennyt.
Ei se taida auttaa kun käydä vaatetta ettii ja alkaa kaasuttelee kohti neuvolaa. Palailen taas.

Niin ja Onnea tosi paljon vauvan saanneille :flower: :flower: :flower: oon vissii unohtanut onnitella eilen.

Äippä 40+3
 
Smilex meillä poitsulla on myös väärä imuote, ainakin vasemmasta tissistä. Sama ongelma oli esikoisen kanssa. Sattuu välillä ihan älyttömästi imettäminen, mutta yhden päivän imetin kumeilla, niin poika sai ilmavaivoja. :/ Joten mä vaan kärsin ja vedet lentää välillä silmistä, ku sattuu. Oon yrittäny korjata sitä otetta, mutta poitsu ei suostu sitä muuttamaan.
Muuten meilläkin menee kivasti. Eilen alotettiin d-vitskut ja vähän illalla tuntu maha vaivaavan. Toivottavasti ei pahemmaks mee.
Nyt esikko haluu syliin, joten palailen myöhemmin.

Ainiin, kiinnostaako muita kirjotella ihan tuolla Vauvat-puolella?

rinkinki ja poitsu 17vrk
 
Täällä miäki roikun lähes joka päivä vaik oma nyytti onkin jo sylissä...

Kultatiuku: Paljon onnea pienen tytön johdosta, joka on syntynyt meidän hääpäivänä =) Toivottavasti pienellä on kaikki hyvin eikä mitään löydy. Jos lohduttaa niin meillä aikoinaan esikoisen pää kasvoi neuvolan tädin mielestä liian paljon ja alkoi mulle puhumaan että' hänellä olis vesipää!!! No, arvatkaa vaan miten siinä itkua tuhersin ja kaikki näytti mustalta. Onneksi lopulta oli vaan "tyhmä" täti ja pojan ppän kasvu oli loppujen lopuks ihan normaalia. Isällään on suurehko pää, joten ehkä noi geenit vaikuttaa asiaan kuten teilläkin pään muotoon. Kovasti voimia vaan sulle! :hug:

Ristiäiset meillä 10.8. Varattiin pappi jo ennen tytön syntymää koska syntymäpäivä oli jokseenkin tiedossa. Nyt niitä nimiä vaan pähkäillään. Meillä kaikilla on kolme etunimeä, joten saa rinsessakin niitä sitten kolme :) Oikeastaa meillä nimet jo aika selvillä, tulee suvusta kaikki.

Maitoa täällä tuntuu tulevan hyvin ja lakaa tuo kysynnän-tarjonnan laki jo päteä. Muistan vaan kuinka esikoisen kanssa oli hankalaa tuo imettäminen ja hän saikin pulloa pääasiassa. Sitten toisen kanssa sujui niin mallikkaasti ettei poika ole koko elämänsä aikana saanut/tahtonut pulloa! Imetin häntä vuoden ikaäiseksi asti ja kuvitelkaa: POika painoi 2kk:n ikäisenä 7kg! Viiden kuukauden iässä 9kg... Oli siis kermaa mulla, eikä maitoa... :LOL: Ja oli muuten selkä, niskat ja hartiat kipeät pojan kantelusta. Ite oon n 50kg ja alle 160cm...

Kolmannen kanssa imetys sujui myös hyvin ja nyt siis vuorossa neljäs. Alku näyttää ainakin lupaavalta mut eihän sitä koskaan tiedä. masuvaivija pelkään, niitä ollut eniten kolmannella vyöhyketerapiaan asti, ei kiva :'( Mut kaikki aikanaan. Älkää äidit poteko huonoa omaa tuntoa jos joutuu antamaan pulloa!!! Sanoo ne terkat ym mitä tahansa. jkaikilla ei maitoa riitä eikä imettäminen aina suju, joten RELAX, eiks joo.

Nyt tää mamma poistuu takavasemmalle ja jättää palstatilaa muillekin.

Kiitos Äityli ja Ievaleena kuvien kommenteista. Kyllä se aina lämmittää sydäntä vaik jokaisen mielestä se oma lapsi on tietysti se kaikkein kaunein =) Ja niin pitää ollakin.

Suppareita vaan ja jaksamista!

Neleka ja peikkotyttö 6vrk :heart:
 
Heippa!!!

Ensinäkin Onnea kaikille tasapuolisesti, joita en ole muistanut onnitella :flower:

Rinkinki minä ainakin olisin mielelläni tulossa ihan sinne perus vauva-puolelle kirjoitteleen. Niin sitten kun tää meidän odotus palkitaan jossain vaiheessa :D Että pitäiskö ihan perus ketju sinne laittaa, jollei vielä siellä olekin?!

Täällä on muuten ihan ok olo, jos enempi puuhaile, niin ilta on tuskaa, sattuu ja supistelee... Mutta aina ne hiipuu kun aloittaa kellotuksen....

Niitä hiton jokojoko-kyselyjä tulee oikeesti enemmän kuin missään muissa odotuksissani. Tosin esikko syntyi 38 viikolla, ja kakkonen 40 viikolla, mutta ei tosiaan kukaan silloin kysellyt... Nyt sitten ihan kaikki, ja voin kertoa, että olen nyt aikas tylysti ilmoittanut, et laskettu on silloin ja vauva voi syntyä kaksi viikkoa lasketu jälkeen... ja lisännyt et ilmoitan kyllä koska on uutisia. No muutama on ottanut nokkiinsa, mutta ottakoot :| eiköhän se siitä helpotu kun saadaan odotus päätökseen..
On aikas hassua, et muutama sellainenkin kaveri, jotka on itsekin saaneet lapsen, niin ovat kauhuissaan et kaksi viikkoa voi mennä yli?!? Luulis tietävän... Voi video et välillä ahdistaa ja suku....

No joo anteeksi mun vuodatus... Lapset lähteekin tänään isin perheen mukana laivalle vuorokaudeksi, saan taas yhden yön "lepoo", tosin nämä jo nyt olevat lapset nukkuu yöt nätisti, yleensä heräilemättä, jos ei kipeenä ole. Että ihan kivoja ja helppoja öitä on ollut lasten suhteen :)

No mutta pakko mennä jälleen muksut huuteloo :heart:

Jaksamisia meille masullisille oikein paljon!!!!

Jisse ja Juulis niin ja laskettu olis siis tänään :p
 
Tuun taas tänne purkamaan tuntojani..

Alkaa niin tämä maha turhauttaa ja aika negatiivisia tunteita on tällä hetkellä koko vauvaa kohtaan. Tiedän, että kyllä tämä vielä muuttuu iloksi, mutta nyt tekis suunnilleen mieli nyrkillä hakata tuosta mahaa alaspäin, että tajuais alkaa jotain tapahtua..(En nyt sentään niin mee tekemään, mutta kuitenkin..) :headwall:

Eilen näin taas naapureita, vanhempia ihmisiä, ja ne oli mut nähdessään, että "Oho!" Oletan että tuo liittyi mahan kokoon, vaikkei se nyt mun mielestä mikään jätti ookkaan..Koko ajan neuvolatäti on mulle luvannu, ettei mitään jättiläistä oo tulossa, mutta ny on alkanu sitten mietityttää, että kuinkahan iso vauva sieltä oikeastaan onkaan tulossa..Mä kun en oo lääkäriäkään nähny sitten keskiraskauden, saati mitään ultria tms. SEnkin takia olo alkaa olla jo aika epätoivoinen.. :(

Äh, en viitti enempää taas purkaa..

Turhautunut Pinuski 40+4

Ps. Mua ei kyllä ainakaan ollenkaan haittaa nuo vauva-arkikuulumiset täällä puolella, vaikka kateellisena niitä tuleekin luettua..
 
Huomenta B)

Täällä takana hyvin nukuttu yö! Kävin vessassakin vain kerran yön aikana, ja sitten sain nukuttuu kymmeneen asti =) Tosin eilinen taisi viedä voimia, kun oltiin koko päivä ostoksilla bauhausissa ja ikeassa.

Illalla ei ollut mitään tuntemuksia mahassa, että olis mitään ikean reissua ollutkaan, mutta tänään on ollut alavatsalla sellaista polttelua. Liekö rasituksesta?
Yhtään ei kyllä ole olo että olisin menossa synnyttämään. Onko se ihan normaalia? Onko teillä aiemmin synnyttäneillä ollut sellaista oloa että tietää synnytyksen olevan lähellä? Kun oon kuullut puhuttavan että äidit vaistoaa milloin synnytys lähenee...eipä mulla ainakaan mitkään viisarit värähdä :LOL:

Nelly Voi olla että samaan aikaan päästään puhisemaan jorviin :D Tosin mä oon melko varma että oon kasassa vielä elokuussakin, mutta lapsen ukki on vaan vahvasti sietä mieltä että 18.7 on hyvä päivä syntyä.

Mä aion tänään pitää ihan vaan vapaa päivän :)
Luen kirjaa ja löhöön sohvalla.
Yrittäkää muutkin kasassa olevat nauttia näistä viimeisistä päivistä ja levätkää paljon!

Mörötys ja Pörriäinen 38+6
 
Päivää täältä Keski-Suomesta!

Kiitos Räpis ja Maggie vastauksista noihin mun kysymyksiin. :heart:

Kultatiuku :hug: Toivotaan, että kaikki on prinsessalla hyvin. :heart:

Minusta on kiva lukea teidän vauva-arkikuulumisia, tietää sitten vähän mitä on ehkä odotettavissa. ;)

( . )Ei tänäänkään mitään tuntemuksia lähestyvästä synnytyksestä. Välillä on niin kypsänä tähän mahaan ja lyllertämiseen ja välillä melkein unohtuu, että on raskaana (no ei nyt ihan ;) ).

Suppareita kaikille kärvistelijöille, pian se meidän aika koittaa.

Jemima 38 + 1
 
Pinuskille :hug:
Kyllä ne meidänkin vauvat sieltä ulos tulevat,kunhan ovat siihen valmiita!Ne keräävät vielä voimia tulevaan koitokseen...
Mua ei niin haittaa,tuleeko rinssi ulos tänään vai viikon päästä,koska tiedän,että saan viettää koko loppuelämäni hänen kanssaan!
Liikkeitä ei juurikaan enää tunnu.Taitaa käydä yksiö jo ahtaaksi.Masu on pinkeä,mutta suppareita tai muutakaan ei näy eikä kuulu...
Taidan lähteä ulos maalaushommiin... =)

T:bella&rinssi 40+4 :heart:
 
ONNEA ONNEA TAAS UUSILLE ÄIDEILLE[/b]!! :flower: :heart:

Ristiäisistä joku kyseli, niin saatiin kyllä jo seurakunnalta laput täytettäväksi ristiäisiä varten. Ei olla kyllä tehty mitään vielä ristiäisiä ajatellen, nimi tässä alkaa jo vähitellen hahmottua ja sitä ollaan maisteltu puolin ja toisin :D Pitäähän prinsessalla on prinsessamainen nimi.... Lastenvalvojalta tuli myös kutsu isyyden tunnistukseen kun ei olla aviossa. Nauroimmekin mieheni kanssa kun lappua luimme, kun ensimmäisen rivi kävi näin "Olemme saaneet tiedon, että olet saannut lapsen 25.6.2008 avioliiton ulkopuolella...." jne...ihan ku se olis joku viimesen päälle kamala rikos!! :LOL: :LOL: Noh, sekin on vasta elokuun puolessa välissä, niin eihän tässä kiirusta ole. Ja todennäkösesti pidetään ne vasta syyskuun puolella joka tapauksessa. Kotona kyllä kastetaan ja tarjoillaan sitten kakkukahveet =)

Piparminttu
 
Tervehdys!

Kultatiuku tsemppiä sulle ja :hug: . Tiedän, mitä on olla huolissaan vauvan terveydestä. Meillä esikoisella oli ongelmia ja pahinta oli just tutkimustulosten odottelu. Toivottavasti kaikki on kuiteskin hyvin.

Mulla on kerrankin jotain positiivista sanottavaa kunnallisesesta terveydenhuollosta :attn: . Alkoi viikonloppuna oireilla joku aika sitten lohjennut hammas. Soiton tänäaamuna hammaslääkärille ja sain ajan jo tälle päivälle. Tosin kyllä mainitsin, ettei laskettuun aikaan oo enää kauaa. Nyt sitten istutaan tässä puoli naamaa puuduksissa :eek: , mutta oli tosi kiva nuori hammaslääkärityttö, joka pisti lääkepaikan ja sit elokuussa laitetaan kunnollinen. Sanoi, että olis todennäköisesti lähipäivinä alkanu oikein TOSISÄRKY :kieh: Hoitajatäti ei meinannu saada töitään tehdyksi, kun seuras mun mahaa. Oli Eppuliinalla pienet amupäivätreenit meneillään, joten välillä oli pidettävä oikein tuolista kiinni :LOL:

Synnytyksen aavistamisesta ei oo ainakaan mulla mitään kokemusta. Hartaan :headwall: odottelun jälkeen tullu lähtö aina kuitenkin ihan yllätyksenä. Sillä tässä nytkin itseäni tsemppailen, että koskaan ei tiedä, vaikka lähtö tulis jo 5 minuutin päästä :LOL:

Tämmösiä tänään, jaksuja ja suppareita kaikille kärvistelijöille!

Maggie ja Eppuliina 38+3
 
Me varmaan majaillaan tässä loppuraskaudessa aika paljon mun vanhempien luona, mutta nyt tulin kotona käymään ja ilmoittamaan, että yhdessä kasassa täällä vielä(kin) ollaan. Eilen supisteli koko päivän epäsäännöllisesti. Välillä supparit oli kipeempiä ja välillä vähemmän kipeempiä, mutta vasta illalla saunan jälkeen laantui. Kirkasta, paksua limaa tuli eilen illalla ja tänä aamuna vessareissuilla, mutta muuten tää päivä on ollut hyvin rauhallinen suppareiden ja muiden suhteen. Alkaa olla tosiaan kypsä olo tähän raskauteen ja kovasti jo odottelen jakautumista...

Mutta nyt silittämään, ennen kun lähden takasin mamman luo :wave:

Nelly ja JJ 39+2
 
onnea myös täältä tasapuolisesti vauvan saaneille ja iso tsemppi supparituuli kaikille massunsa kanssa vielä pyöriville :)
Tuolla suljetussa oli puhetta siittä calmette rokotteesta.. sitä ei anneta vauvalle enää edes suomen puolella. minäkin sain sellasen lapun täytettäväkseni sairaalassa jossa piti vastata kolmeen kohtaan.
Siinä kysyttiin että olenko asunu vuoden (raskauden) aikana tubi alueella, onko joku perheenjäsen asunu esim sisko tai vastaava sellasella alueella . ja onko vauva muuttamassa :D tubi alueelle. ja sitten ku kaikkiin kohtiin tuli ei niin rokotetta ei tarvittu.
 

Yhteistyössä