**~**HEINÄVAUVAT 2007**~**

Shannon Me pidetään ristiäiset jo 11.8. Neiti on silloin nippanappa kuukauden ikäinen. Olosuhteiden pakosta joudutaan pitämään noin aikaisin, kun mies paljon nyt syksyllä leireillä. Tai jos mies on kotona niin sitten on kummi-setä samoissa hommissa. Tuo oli ainut viikonloppu kun molemmat on paikalla seuraava olis menny lokakuun puolelle.
Tartteis vaan tuo nimi keksiä :whistle: Kuinka se voikaan olla niin vaikeaa :$

Anne ja Emppu 10vrk
 
Eli meidän pikkuinen ihmeemme syntyi perjantaina 13.7.2007 aamulla klo 7:22 mitoilla 3530g ja 51 cm :heart: raskausviikoilla 39+6

Synnytys oli pitkä , 12 tuntia, ja voin sanoa että mikäli olis ollut kyse ensimmäisestä lapsesta, viimeiseksi olis jäänyt, sen verran traumaattinen oli kokemus. Mulle sattui tosi tylsä kätilö joka EI YHTÄÄN kuunnellut mitä MINÄ haluan.. jätti yksin synnytysaliin miehen kanssa, ja vaikka moneen kertaan epiduraalia pyysin, se vaan virnisti ja kuittas mun pyynnöt sanoen "koita nyt vaan pärjätä". Taisin imaista Tyksin kaikki ilokaaus säiliöt tyhjiin.. :/ Mä kiljuin miehelle aina että paina taas sitä fuckin nappia että saadaan se täti tänne saliin.. Mulle vaan hoettiin että olen uudelleen synnyttäjä, kyllä se nopeesti menee.. vanha tuhka sanon mä. edellinen tuli neljässä tunnissä ja tää kesti 12 tuntia.. Jäi paha maku koko synnytys osastosta sen yhden kätilön takia. :/ Mutta se äiti-lapsi vuodeosasto oli kyllä ihana :flower:

Mutta joo.. nyt ollaan pikku-ukon kanssa oltu kotona sunnuntaisesta asti.. eli 2 päivää viihdyin sairaalassa.. :D Eka neuvolakin on jo ollut, ja poika on ylittänyt nyt jo syntymäpainonsa. :)

Maitoa tulee, sitä tulee sit niin paljon, että voisin perustaa maito baarin :D :D

Poika on kiltti, syö ja nukkuu.. nukkuu ja syö.. tyyntäkö myrskyn edellä????

Jees, mutta siis tästä pinosta minut löytää tästä eteenpäin ;) Ai niin.. ristiäiset me pidetään 2.9.. tänään käytiin varaamassa pappi ja seurakuntasali :) näin ne hommat etenee... ;)

Heidi ja pikku-ukko 5 päivää :heart:
 
Ristiäiset pidetään elokuun vika tai syyskuun eka viikonloppu. Pojan setä on intissä niin yritetään kattoo semmonen viikonloppu kun se pääsis lomille.

Tänään tulee neuvolan täti punnitsemaan poikaa. Jännittää.. Toivottavasti paino on noussut. Jotenkin epäilyttää vaan koko ajan maidon riittävyys. Mut tyytyväisenä tuo ukkeli nukkuu taas tissittelyn jälkeen.

Mutteri, melkein saman kokoiset pojat meille syntyi.. meillä painoa oli 50g enemmän mut saman pituisetkin :)

Mut nyt vähän raivailemaan paikkoja ettei neuvolan tätiä oo ihan täysi kaaos vastassa :D vaikka kai se on tottunut..

Lotta ja pieni kulta 8vrk
 
jenmo
Mutteri mulla kesti synnytys 17 tuntia ja jäi tämä kakkonen viimeseksi..Enempää en uskalla "tehä" enkä jaksa tollasta helvettiä enää. Jaden synnytys kesti alta 14h, mut siinä sentään toimi epiduraali joten oli PALJON helpompi vaikkakin pitkä sekin.. Mulla kans kätilöt ei ottaneet tosissaan ku kerroin (itkin,huusin) kuin kipeä oon, kuumettakin mulla jo oli yms. ja sit se anestesialääkäri tökkäs sen puudutteen tohon alaselkään VASEMPAAN reunaan?! WTF??? Eli ei todellakaan oikeeseen paikkaan..Kaikki salit oli täynnä joten yksin olin minäki suurimman osan ajasta, ponnistusvaiheeseen just kerkes yks kätilö hetkeksi paikalle.

Ei tuu enempää lapsia meille.Vaikka oikeasti oltais haluttu 3 tai 4.. :ashamed:

Jenmo&Tiitiäinen 8vrk
 
lotta84 en tarkoita peloitella mutta niin se meidänkin neiti tuntu tyytyväiseltä tissin päälle...mutta miten kävikään.. paino tippui ja korvikkeella mennään..nyt neiti tuntuu että on tukevoitunut heti hetkessä ja rupeaa olemaan koko ajan ahnaampi ruuan päälle. Harmittaa vaan ku rupeaa tissittely jäämään neitillä pelkäksi tuttina pitämiseksi..välillä jaksaa "työskennelläkin" ruuan eteen mutta kyllä se pullo rupeaa olemaan enemmän se in.. :ashamed:
 
Jenmo parka, mä taas koin autuaallisen hetkeni sen epiduraalin kanssa enkä tuntenu sitä laittoa ollenkaan. Tosin se hetki kesti varmaan puoli tuntia koko siitä 10h38min ajasta. Mut mulla ei ollu eikä oo tullu mitään ongelmia sen kans.
Mun ongelmat johtuu puhtaasti siitä kätilöstä |O
Jenmohan synnytit oysissa kans, toivottavasti meillä ei ollut sama *piip*-kätilö kiduttamassa. Mulle se hoki vaan koko yön, et ilman kipua ei tuu lapsia kun anelin siltä jotain kipuun. Mut eipä tuo voinu antaa edes ilokaasua, sen epiduraalin vaan sillon puol tuntia ennen ponnistusta kun mies ärähti. Tosin paljonpa ehdin ponnistaa kun revitään joka suuntaan ja imukupilla poika ulos 6 minuuttiin :/ Lähtötarkastuksessa lääkärille taas valitin siitä kätilöstä, niin se saa nyt jotain noottia siellä.. ja se lääkäri sanoi, että jos joskus pamahdan uudestaan ja tuun synnyttää, niin se laittoi sinne jonkun merkinnän mun tietoihin, et kivunlievitykseen puututtava heti, joka näkyy siellä sitten isosti kun lähtis synnyttää. Mut ei kyl ihan ensimmäisenä oo tulossa mieleen uusinta tosta.. mieskin heitti vaan synnytyksen jälkeen kun juotiin teetä/kahvia siinä, että mitäs pitikö niitä sisaruksia alkaa tälle nyt sitten tekemään :eek: Jos se ei ois ollu vitsi rankan yön päälle, olisin vetässyt päin nokkaa tuota miestä :LOL:

Vaan täälläpä nyt sitten tänään on jätkän tulehdusarvot olleet enää 7, joten se pääsee huomenna kotiin viimeisen lääkkeen jälkeen päivällä :heart:
Olisipas jo huominen....!!

-Mä ja osastolla oleva tyyppi 5pvää- (onko nyt torstai...?) :D
 
jenmo
CotHai oli sullakin kyllä rankka tuo synnytyskokemus... :hug: Luin tuolta Heinämassuista. Meiän pojalla oli tulehdusarvot kotiinlähtöpäivänä vielä 15...Niitä, verensokeria ja keltasuutta seurailtiin siellä osastolla. Ja synnytyksen jälkeen meni poika suoraan happikaappiin tunniksi. Tuntu muuten ikuisuudelta. Kamalaa varmaan sulla olla erossa vauvasta! Mut onneks se pian pääsee kotiin tuhisemaan :heart:

Mulla oli itellä kuumetta 38 synnytyksessä (vauvalla 38,3), ja antibioottia tiputettiin koska lapsiveden menosta oli yli 2vrk. Niin kauan siis valvoin ja kärvistelin kipeitten supistusten kans, jotka ei vaan saaneet mitään aikaan. Onneks se oksitosiinitippa sit nopeutti hommaa. Mä sanon rehellisesti, et mulla supistukset oli niin kamalan voimakkaat et en paljoa ite ponnistanu, ponnistusvaihe 6min. Mut huusin ku hyeena koko ajan ja vähillä voimillani monen valvotun yön jälkeen kaikkeni tein. ONNEKSI se touhu on nyt historiaa!!! Ja onneks kätilö teki yhen asian vasten mun tahtoa; EI leikannu välilihaa vaik anelin ja huusin ja anelin taas. Nyt on nimittäin alapää jo ihan kunnossa. Eli jotain positiivista oli ekaan nähden tässä synnytyksessä. Kolme tikkiä tuli ja vessas pysty käymään heti (kun siis epiduraalin vaikutus loppu ja vasemmalle puolelle kehoa palas tunto et pääsi ylös sängystä kaatumatta).

Oho kun tuli pitkä vuodatus...

Meil on kamala kurkkukipu kiertäny kaikki läpi ja Jadeki oli yhen päivän kuumeessa. Nyt jo ihan ok mut hiton kiukkunen.. Nyt oon ite sit aivan kipeä. Mut eikös vauvaa suojaa nyt sit rintamaito??? Kokeneemmat kertokaa, voiko noi pienet tulla kipeäksi?

Jenmo&poika 8vrk
P.S: Meidän perheen reipas isosisko Jade täyttää tänään 1v9kk :)
 
Onnea kaikille jakautuneille :flower: .

Jos sitä kuulumisia täältäkin... Poika oli eilen neuvolassa ja painoa oli 4450g ja pituutta 55cm. Hurjasti tuo kasvaa, mikä ei sinänsä ihme, kun syökin aivan valtavasti. Yöt täällä menee oikein hyvin, herää kerran syömään kahdentoista ja kuuden välillä ja seuraavan kerran vasta joskus puol kasin ja ysin välissä, toivottavasti jatkaa samaan malliin.
Ristiäiset meillä pidetään 11.8, niin saa senkin rumban alta pois vielä kun isäkin on lomilla.
Kuinkas teillä muilla isät osallistuu lapsen hoitoon? Meillä tuo on osallistunut ihan kaikkeen, ei voi muuta kun kehua. Eipähän tarvitse pelätä, jos kaupassa tai koirien kanssa lenkillä/treeneissä käy, että poika ois kainaloita myöten sonnassa tmv, kun palaa kotio.
Pääosin täälläkin mennään pulloruokinnalla, kun ei kaveri tissistä saa riittävästi. Pumpannu oon lisäksi sen mitä irtoo, mutta hyvin tuo näyttää jaksavan niin en siitä sen isompaa ressiä ole ottanut.
 
Hei!
En paljonkaan kirjoitellut alkuraskauden jälkeen, mutta nimeni listasta löytyy. Mutta ajattelin ilmoittaa nyt itsestäni, kun on kuitenkin kiva kuulla miten teillä muilla menee, jotka suht samoihin aikoihin olette oman vauvanne saaneet.

Meidän pieni poika syntyi 15.6.2007 eli rv34+4 suunnitellulla sectiolla 1860g, 44cm kokoisena. Kohta poika alkaa olla siinäkunnossa että pääsee sairaalasta kotiin, sitä päivää onkin odotettu!!

Ihanaa uuteen perheen jäseneen tutustumista kaikille!! :heart: :heart:
 
Juu, on kyllä kieltämättä Jenmo tullu parit kerrat kyyneleitä nieleskeltyä, varsinkin osastolla kun muilla itki nyytit siellä ja mulla oli vaan tyhjä koppa sängyn vieressä :( Yhden kerran innostuin jopa ulisemaan ihan kympillä siinä pihalla, kun mies oli lähdössä. Onneksi on ihana mies, joka siinä sitten piti kiinni niin kauan että nikottelin itkuani pois. Vaikka se on itsekin ihan siipi maassa, eikä malttais erota pojasta osastolla käydessä. Mutta onneksi se antibiottikuuri loppuu huomenna ja saadaan rakas kotio :heart:
Meillä ei pojalla muuten mitään ongelmaa ole ollut, keltasuutta tms ja pisteetkin oli synnytyksen jälkeen 9-9-9.

Aaaaaww, mieki tahon toisen kotio tuhisemaan mamman viereen :ashamed:
 
Vielä joku tunti, niin pääsen hakemaan jätkän kotiin :attn: jee!!
Mies on ollut siellä sen luona heti aamusta alkaen, mä odotan kotona lopullista informaatiota kellonajasta et voin soittaa isän autonsa kanssa tänne jätkää hakemaan. Eilen en nähnyt poikaa ollenkaan, kun meni päivä kipeillessä.. tuli sen verran vahinkoa alakertaan synnytyksessä :/ Ja pitäis linkulla kulkea, minkä teinkin toissapäivänä ja arvatkaapa vaan miten kipeä olin vielä eilisenkin päivän |O Mutta kohta on tyyppi kotona äiskän tykönä koko ajan, ja päästään yhdessä toipumaan :heart: Ei malttais odottaa, miksei tuo kello voi edetä nopeampaa...! :D
 
CotHai Onnittelut vauvan kotiin saamisesta :)

Hyppäänpä minäkin tähän pinoon nyt. Meille syntyi poika 14.7. tasan 2 viikkoa ennen laskettua aikaa. Pituutta oli 48,5cm Painoa 3140g ja päänympärys 34,5cm. Sairaalassa ei maltettu kauan olla ja maanantai-iltapäivänä oltiin jo kotona. Tuonne heinämassuihin kirjottelin vähän synnytystarinaa, jos jotakuta kiinnostaa lueskella.

 
Niin syntyihän se meidänkin pienokainen vaikka vähän antoi itseään odotella. Rv41+4. Eli torstaina 12.7 klo:10,18. Pituutta 52m ja painoa 3450g ja pipo 37,5.

Keskiviikko iltana alko supistukset joskus yhdeksän kymmenen maissa ja oli ihan napakoita. Neljän aikaan yöllä mentiin sairaalaan ja paikat auki 4cm. Synnytys eteni ihan kivaan tahtiin ja kätilön kanssa arveltiin, että kahdeksaan mennessä on vauva syntyny. Sain ilokaasua ja spinaalipuudutuksen mikä oli ihan taivaallinen. Melkein nukahdin sen aikana. Sitten yhtäkkiä alko tilanne pysähtyä ja mennä periaatteessa takapakkia. Kätilö pyysi lääkärin laittamaan kohdunkaulan puudutusta ja siinä lääkäri huomas, että vauva onkin kasvotarjonnassa. Onneksi sitten päätti heti, että leikataan. Vauvan sydämenlyönnitkin kiihty takykardisiksi.

Leikkaus sujui hyvin ja huuli ja otsa turvoksissa neiti maailmaan tuli. Vauva on ihana ja rauhallinen. Syö ja nukkuu ja välillä hurmaa meitä tummilla silmillään ja hymyillä ja muilla ilmeillä. Siskot on kovia hoitamaan ja sylissä pitämään.

Oma toipuminen otti takapakkia, kun ilmeisesti kohtuun tuli tulehdus. Kuume nous 39 ja antibioottikuurin jouduin alottamaan. Se vähän harmittaa kun aloin luovuttamaan äidinmaitoa ja nyt siihen tuli heti reilun viikon mittanen tauko. Saa nähdä miten sujuu tuo luovutus vielä antibioottikuurin jälkeen. Maitoa tulee ihan älyttömästi niinkuin edellisilläkin kerroilla. No hyvä niin vaikka rinnat kipeenä onkin. Kumin kanssa joudun imettämään minäkin, kun rinnat on arat ja pinkeet ja edellisillä kerroilla rinnat menny rikki.

Voimia teille jotka joudutte vauvojanne sairaalasta odottelemaan. Varmasti rankkaa. Itse itkin jo leikkauksen jälkeen kun en kunnolla vauvaa nähny ja heräämössä piti olla monta tuntia, että puudutus lähti pois. Onneksi vauva oli kuitenkin isän kanssa ja heillä alko heti suhde kehittymään.

Onnea kaikille vauvan saaneille yhteisesti! :flower:

Ainiin ja miulle sattu tosi ihana kätilö synnytykseen. Onneksi niillä vaihtu just vuoro kun alko olla kipeemmät oltavat kun tuntu että tän kätilön kanssa olin heti samalla aaltopituudella. Ja osastolla oli kanssa tosi ihania nuoria kätilöitä.
 
Pituutta oli 49 cm ja painoa 3210 g. Neiti on tyytyväinen ja äärimmäisen kärsivällinen verrattuna sisaruksiinsa. Kotiin päästiin vasta eilen kun lääkärintarkastuksen teki lääkäri joka vastustaa pikaisia kotiutumisia. Mutta nyt ollaan onnellisesti kotona ja unikin maittaa parmmin täällä kodin hälinässä kuin sairaalan hiljaisuudessa...
 
Tänne pääsin nyt minäkin :wave: :wave:

Meile syntyi tyttö 170707 klo 06.09
Painoa pikkuisella oli 3730g ja pituutta 51,5cm.


Raskausviikko oli siis 41+2. Supistelut alkoivat maanantaina kymmeneltä ja sairaalaan soitin yhden aikaan. Kahdelta päästiin suoraan synnytyssaliin. Sain ensin petidiinipiikin, joka kiihdytti supistuksia ja sitten hengittelin ilokaasua. Viideltä pyysin voimakkaampaa lääkitystä, mutta lääkäri ei uskonut, että epiduraali ehtisi enää vaikuttaa. Sain sitten kohdunkaulanpuudutuksen, mutta sekään ei ehtinyt vaikuttamaan, vaan ilokaasun voimin ponnistin 6 minuutissa maailmaan kasvot ylöspäin huutavan suloisen tytön. Synnytyksen kokonaiskesto oli 8,5 tuntia. Ompeleemaan ei onneksi jouduttu ja kävelin itse osastolle aamupalalle.

Kotiin päästiin eilen onneksi ja nyt odottelen esikoista malttamattomana kotiin mummulasta.

Parisienne ja kaksi tytärtä
 
Onnea vauvautuneille :flower:

Pari päivää taas puuttunu tämä kirjotuskenttä eikä oo päässy ku lueskeleen...

Meillä olis ristiäiset 12.8, lauantait oli niin täynnä et piti sit tyytyä sunnuntai päivään. Kotona pidetään nämäkin pippalot. Nimi pitäs nyt vaan sitte päättää. Kaks vaihtoehtoo olis, nyt ku osais vaan päättää :whistle:

9.8 olis se isyydentunnustus edessä :)

Meiän kirpulla meinaa vääntää masua, disfatyylit on nyt käytössä ja kävin niitä rela tippojaki ostamassa, toivottavasti helpottaapi.
Mitä korviketta te korvikkeella olijat käytätte?Meillä on jääny tuo tissittely melkeempä kokonaan pois kun ei tuo ala millekkään sen kans...

profiilissa meiän menninkäinen 15vuorokautta :heart:
 
hei vaan kaikki onnelliset äidit!

Tääl kaikki on mennyt muuten hyvin mutta sairaala on nyt tässä töpännyt pahasti! Ensinnäkin kävin matiaksen kanssa tänään lääkärissä kun ei meinaa syyä ja kukoo pahasti kun meinaa pulautus tulla. tuntuu joskus että se tukehtuu. nukuttaa pitää ainoastaa kylellään. Mut saatiin sitten kiirellinen lähete sairaalaan leikataan kireä kielijänne. Ihmetteli lääkäri miks ei oo laitoksella jo leikattu. Se asia oli sitten ok.
Tänään äiti sano et haisen ihmeellisen pahalle. nooh ajateltiin et on vaan jotain jälkijuttuja synnytyksestä. Mentiin sit saunomaan ja ihmettelin että miten on niin outo istua. Tuli sitten sellanen iso klönttä tuolt alapäästä. Oli kätilö sitten sinne unohtanut sellasen sideharson tuonne kohtu kanavaan. HAISI niin törkeelle että HUHHUH! |O huomena soitan sinne vuodeosastolle ja annan kunnolla noottia niille oikeen tuutin täydeltä!!!!

Et sellasta! mutta poika on maailman ihanin. Meil ei pidetä lainkaan ristiäisiä. Pojan nimi on vain matias! ei tule mitään toista nimeä.

Onnea viel kaikille onnellisille äiteille ja niiden perheille!

karoliina
 
jenmo
Auroora törkeää touhua!!! :hug:

Yks asia pisti silmään; eikö sua kielletty saunomasta? Mulle sanottu molemmilta lapsilta et ei saa saunoa ennenku loppuu jälkivuoto..Vai oliko sulla se
jo loppu? Sori meni asian vierestä... :ashamed:
 
Auroora: Toivottavasti se harso ei oo kehittänyt sulle mitään tulehduksen alkua, kaverille kävi niin.
Jenmo85: Mulle sanottiin et saunoa saa, heti kun vaan itestä siltä tuntuu, uimaan ei sais mennä niin pitkään, kun jälkivuotoa esiintyy.
 
Meillä neidin lemppari paikka on nimittäin nukkua sylissä tissiin liimautuneena syömättä mitään ja aattelin että koitan nyt tätä kantoliinaa. Tässä tää neiti on nyt nukkua nöpsöttäny jo kolmatta tuntia ja ite oon saanu rauhassa syödä, pakkailla ja siivota. Että pikku-ruun kantoliina kunniaan. On muuten ihanan pehmeetä ainettakin näin helteillä...

Meillä selviää tänään että lähetäänkö takaisin sairaalaan keltasuuden vuoksi. Lysy hoitsu kävi ottaan kontrollinäytteen nyt aamulla ja parin tunnin sisään saadaan tietää. Muussa tapauksessa tuo ihana Näsijärvi kutsuu... Eli startataan veneellä viikonlopuksi saareen nauttimaan.
 
Käpylehmä: Onko sulla jotkin pelastusliivit pikkuiselle? Mulla vauva vielä masussa ja miettinyt kovasti pääsiskös sitä vielä tossa alkusyksystä mökille mutta en ilman pelastusliiviä lähtis veneellä. oon nähnyt vaan alkaen 5kg liivejä.
 

Yhteistyössä