**~**HEINÄVAUVAT 2007**~**

Hieps kaikki!

Ei oo nyt Eetulle tullu mitään, ONNEKS :heart: !! Viel huominen päivä pitää seurata ja sit jos ei tullu mitään ni sit voi olla huoletta, on kuulemma sit kaikki tullu jo pissan ja kakkan mukaa pois..

Huhhuh.. ku haukotuttaa vaiks menin klo 24 nukkuu ja nyt vast Eetu herätti.. :p

Taidan mennä siivoomaan.. |O
 
Ssammakko Onneksi ei mitään tullut! Hirveesti säikäyttää kyllä tuollainen... Kerrohan sitten mikä oli valmistajan selitys tuolle purkille.

aurinkoinen Julius ei myöskään ole kovin paljon tutista välittänyt koko aikana. Syö lähinnä nukkumaan mennessä, jos silloinkaan, ja harvoin nukkuessa. Kaaressa lentää suusta pois ja kauas :)
Sormet, nyrkit ja lelut menee suuhun. Neuvolan th sanoi että kuuluu normaaliin kehitykseen käsien syönti ja pitäisikin antaa niitä syödä. Edeltää tarttumista, lelujen pitämistä jne... ja kai ne vauvat myös tunnustelee ja tutkii sormillaan.
Eri asia sitten jos alkaa pelkkää peukaloa imeä, siitä voi kuulema olla haittaa hampaille ym. mutta tuo sormien ja nyrkkien syönti jää pois ajastaan.

Kyselit kuka etusivun listaa päivittää. Minähän sitä edelleenkin teen
:) noita nimimerkillä kirjoitettujahan ei toinen käyttäjä pääse muokkaamaan.

Listaan olen laittanut kaikki jotka tänne vauva-puolelle ovat "ilmottautuneet" sekä ne tiedot, jotka itse kukin on antanut, eli mitat ja muut.
Odotuspuolen pinoon oli tullut niin mahdottomasti viestejä silloin heinäkuussa sillä välin kun olin sairaalassa, etten millään ehtinyt käydä kaikkia viestejä niin tarkkaan läpi että olisin sieltä pystynyt kaikki tiedot poimimaan.

Tänne olen aina silloin tällöin kirjoittanut, että kannattaa tarkistaa tiedot jos jotain on mennyt väärin tai haluaa lisätä. Ja olen tietenkin pahoillani jos jotain on jäänyt huomaamatta. Laita suoraan tänne tai y-viestiä lisätietoja niin lisään ne etusivulle :)
 
Jaahas ja yö-hulinat meillä vaan jatkuu... jotenkin mulla on epäilys, että olis korvissa.No huomenna selviää kun saatiin lääkäri aika.
Männä yönä seurailin niin ei kyllä kääntyilyä siellä yritä. Hampaat on tietysti viel se yks vaihtoehto...

No joka tapauksesa nyt nukkuu. Lääkäri muuten suositteli että kannattaa antaa buranan supopja. Ovat kuulemma tehokkaampia kuin panadol, tietysti jos tuosta viimeksi mainitusta ei ole apua..

Soseet ja puuro maistuu, maitoakin menee....

Mutta muuten alkaa olemaan vähän väsy kun useampi yö mennyt pomppiessa.. Ja neitikin on aikasta sippi...
 
Nonii nyt on synttärit vietetty,aika railakasta oli :LOL: Juusolla oli eilen neuvola ja painoa oli 8050 ja pituutta 66cm.Nii ja Juuso on huomenna 4,5kk.Tosiaaki aika menee ihan hirveen nopeesti,tuntuu et justhan sitä synnytti.Miten muuten teillä muilla toi painonlasku synnytyksen jälkee.Mulla vielä 3kiloa raskauskiloja ja maha roikkuu polvissa.No tuskin se lähtee ilman jumppaamista,mut tuntuu vaa et ei jaksais mitää tehä :attn: Mukavaa päivänjatkoa kaikille.
 
Miten muuten teillä muilla toi painonlasku synnytyksen jälkee.
Mä painan nyt n. 8kg vähemmän kuin silloin kun aloin odottaa Juliusta.
Imetys ja lenkkeily kai tehneet tehtävänsä, ei mitään sen kummempaa :whistle:
Alkuun tippui enemmän, nyt vähän tasaantunu jo vaikka ei haittaisi jos tippuisi vielä vähän lisääki :)

toistamiseen äidiksi Voimia sinne päin lähettelen :hug:
Toivottavasti ei olis tyttö kipeänä :/ Mutta toisaalta eikö monesti hampaiden puhjetessa syöminen ole hankalaa, ja jotkut kieltäytyykin, kun ikenet on niin kipeät...
 
Hei toho painojuttuu pakko sanoo.. 2kk sit enne ku alotin minipillerit olin laihtunu 4kg siit mitä painoin ennen Eetuu.. ja nyt lihoon ja lihoon ja lihoon ja lihoon.. Pitänee varmaa lopettaa toi pillereitten syönti.. :eek:
 
Ssammakko Mulla sama homma painon kans olin saanu raskauskilot jo pois, mutta alotin geracette pillerit ja paino nyt vaan nousee, monta kiloa jo tullu! Tuntuu että koko ajan on nälkä tai nälän tunne, en ole kyllä yhtään enempää syöny ku ennenkään.
Kotikaljaa oon kyllä tehny, ihan että tulis maitoa enempi ja sokeriahan siinä on, varmaan vaikuttaa sekin! :ashamed:
Meillä nukuttiin viimeyönä piitkät unet =) pari kertaa vauveli murisi sängyssään ja tutilla asettui ja sit söi vasta vähän ennen 8.00 :eek:
Mites muut jotka imetätte, jos vauva on pidemmän välin imemättä niin pakkautuuko maito eli onko rinnat täydet ja kiristävät? Kun mulla ei enää kiristä ollenkaan vaikka olis pidempikin syöttäväli? onkohan maito vähenemässä?!
Meillä kyllä otetaan pullostakin maitoa! Ja iltaisin velliä...
Isommalla pojalla on pieni nuha ja yskä, toivon että ei pahene ja tule myös vauvaan...
 
karvatonkoira Juu, no minäkin ihan normaalisti syöny ja mun mielestä terveellisesti.. aaaargghh.. ärsyttää ku lihoo.. :x No mut mä päätin et syön ton laatan loppuun ja sitte mietin jotai toista juttua.. :headwall: .

Niin ja mulla myös noi cerazette pillerit..
 
Moi! :wave:

Siitä onkin taas aikaa kun viimeks on kerinnyt kirjoittaan..Meillä oli tänään 4kk lääkärineuvola ja meitin Jone on kyllä ollu ruoka-aikaan kotona.. :LOL:
paino 8036g
pituus 65,2cm
pipo 42cm
lääkäri vaan mainitsi, että pirteä poika.

Viime kuun lopulla meillä oli kehitysvammalääkäri. Kaikki ihan hienosti, toivotaan vaan ettei kauheasti tulisi korvatulehduksia..Meillä kun nuo korvakäytävät ovat kovin ahtaat..

Herra on pysynyt terveenä ja nyt alkaa kovasti jutteleen ja naureskeleen. Päätä kannattelee hienosti, mutta lelut ei vielä oikein kiinnosta.

Mulla vielä 2kg siitä mitä painoin ennen raskautta..mutta jospa nekin siitä..tai sitten ei..mulla on kuparikierukka.
 
Moi!

Niin kaamea ilma tuolla ulkona! Viime yö oli ihan ihmeellinen. Meidän herralle taitaa tulla hampaita kun nyrkki on koko ajan suussa tai siis kaksi sormea. viime yönä kitisi unissaan jotain. välillä itki ja sitten kun laitto tutin ni nukahti. Vähän on väsynyt mami. Muuten on saanut tähän asti nukkua yöt hyvin. Kovasti koittaa mies kääntyä ääntä riittää jos ei pääse.
Kiljuuko muilla kovasti vauvat? meidän mies on alkanut kiljumaan. ottaa välillä oikeen korviin kun menee niin korkealle.

Raskauskiloista: mun on lähtenyt kaikki ja vähän liikaakin. Mukavaa mahtua taas kaikkiin vaatteisiinsa. osa on jo vähän väljiä. toivottavasti ei liikaa tipu.

Totesin sitten illalla et saa jo siirtyä seuraavaan vaate kokoon. Kyl se meitin vauva vaan kasvaa nopeaa. isukki illalla sanoi et menee aika liian nopeaa. just ajettiin kodin la laitoksen väliä ja nyt on jo "iso" mies. katoin koneelta kuvia mis olin iso mahaisena niin tuli mammalle tippa linssiin. just vasta tottu ajatukseen että odottaa ja nyt sitten on jo iso vauva.

Puhutaanko muissa perheissä kahtakieltä? meille tulee ruotsin-suomenkielinen. hassua miten pienenä ne oppii.

Mutta tuo herra heräs joten pitää mennä...
 
moikka taas!

Me käytiin sit eilen lääkärissä ja onneksi korvat olivat terveet!! Melkein hyvpin riemusta :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL:

Männä yö sujui paremmin kuin aikoihin. Kerran heräsi rutisemaan ja kerran syötiin.

Lääkäri muuten sanoi että kannattaa jos vaan on mahdollita siirtää vauva pois samasta huoneesta nukkumasta missä itse on. Me sit vaiihdettiin makkareita eli ensiyön neiti nukkuu isoveikan kanssa (samassa huoneessa missä tähänkin asti, isoveikka vaan muutti)

Ei kuulemma montaa yötä jaksa turhaan kitistä kun palvelija ei ole heti paikalla... Ja ilmoittaa kyllä tarpeen tullen niin kovaa jos on oikeesti hätä.

Sen lisäksi sanoi ett pienten puurot pitäisi aina valmistaa korvikkeeseen. Saapi siitä sit vähän tukusampaa tavaraa ja maitoakin menee huomaamatta.

Mutta katotaan nyt miten tää sit rupiaa sujumaan...

Tä&Neiti melkein 5kk
 
Nana83, meiläkin pojalla ahtaat korvakäytävät, mutta ei onneksi vielä ole ollut yhtään tulehdusta tai muutakaan flunssaa tms.
Meillä onkin sitten ensi viikolla 5-kk neuvola, kauhean nopeasti se aika kuluu. Meillä ei kunnolla käännytä vieläkään, kyljelleen kyllä mennään ja jos vähän tuuppasee, niin menee kyllä mahalleen. Hampaat varmaan tekee tuloaan, kun on niin kovat ikenet ja kuola valuu...

Siksakkia, voitko ottaa ekalta sivulta pois meen pojan nimen.... nimi oli siis Matti, mutta jos olisit niin kiltti, että poistasit kaikki kolme nimeä, ihan sen takia, kun en halua, että googlettamalla poikamme nimen, löytyy mitään :ashamed:

Meillä menee soseita niin, että aamupäivällä reilu desi kasviksia ja iltapäivällä purkki hedelmäsosetta ja välit sitten maitoa. Vesi ei taqhdo upota edes ruuan kanssa :|
 
Miten teillä muilla menee nuo lääkärineuvolat??
Kun meillä on nyt eka lääkärineuvola vasta 11.12. ja poikahan on silloin jo 4,5kk.
Miten ihmeessä ne voi vaihdella niin paljon, kun esim. täällä naapurikunnassa olis eka nla lri 6viikon ikäisenä :headwall:

Taitaa olla sama juttu kuin ultrissa... Ja eikös niihin pitänyt tulla joku laki tänä syksynä että on tasa-arvoista kaikissa kunnissa?

Niin ja sitähän mun piti kysyä, että minkä ikäisenä vauvaa voi "istuttaa" sylissä? Meillä kun tuo vauveli pönkee jatkuvasti istuvaan asentoon sylissä jos vaan virkeä on, ja välillä väsyneenäkin...
 
Pakko tulla hehkuttamaan!!!!! Meillä herättiin viime yönä vaan syömään!!!!!!!!!!! Toivottavasti tää jatkossakin toimii, neiti siis nukkui veikan kanssa eikä meidän.

Siksakkiatäällä ollaan käyty lääkärin pakeilla jo kertaa 2. 4kk oli lääkärin tarkastus ja oliskohan ollut silloin vaille2kk eka. seuraava 8kk iässä.

meillä ollaan jo kuukauden päivät istuttu. syöttötuolikin on käytössä. neiti ei vaan vauva asennossa viihdy,.

Nyt menoksi....
 
Meillä tuo neuvolan tätsy sano, että istuttaa ei saa, ennen kun ite istuu. Mutta jos se punkee ittensä istuvaan asentoon, niin silloin saa olla niin. Toki tulee miettiä, pitääkö 2 vai 20 min. siinä asennossa ;) .
Tuosta ajan kulumisesta... Hirveetä kyytiä menee juu, Valtsukin tulee maanantaina jo 5kk. Vaatteistakin tällähetkellä parhaiten päälle menee noi 74:t :eek: . Mä oikeesti kuvittelin, ettei niitä käytetä, kun vasta joskus talvella :whistle:. Jännittää oikeen, kuin paljon on kasvua tapahtunut taas kuukaudessa.
 
Minäkin tuun hehkuttaa viime yötä. Päätin eilen illalla että nyt loppuu nuo jatkuvat yösyötöt. Meillä siis on menny siihen että 1-2 tunnin välein Eetu vaatii tissiä. En millään enää jaksa. Eetu nukahti sitten klo 20. Ekan kerran heräs 20.45. 15min rauhoittelin sylissä, kunnes lopulta nukahti uudestaan ILMAN TISSIÄ :). Seuraavan kerran heräsi 22.30. Puoli tuntia meni silloin, että sain nukahtamaan lopulta.. ja taas ilman tissiä. 00.30 heräsi ja annoin silloin tissiä. Seuraavan kerran heräsikin sitten vasta 03.30. Annoin silloin kans maitoa. Sitten heräsi 06.00 jolloin otin viereen. Nukahti siihen kans ilman tissiä. 07.00 annoin maitoa ja sen jälkeen vielä nukkui tunnin. Kasilta siis noustiin ylös. JEE!!! Eli oikeestaan vaan 2 syöttöä yöllä jos tuota aamuseitsemää ei lasketa mukaan kun silloin monesti noustaan jo ylös.
Aika tuskaahan tuo puolenkin tunnin nukutus oli, kun toinen vaan huutaa. Saa nähä mitä ensi yönä.
Oon ainakin ite nyt tosi virkeä! :)

Keskiviikkona oli se fysioterapia. Totesi vaan että ei oo mitään vikaa. Ihan normaalisti kehittynyt poika :) Eli se siitä lääkärin mielipiteestä taas sitten...

Tiistaina Eetu kääntyikin ekaa kertaa mahalta selälleen. Muuten ei oo kääntyillyt, mutta ehkä se nyt kohta alkaa.

Nyt Eetu hermostui.. pitää kirjotella myöhemmin lisää.

 
Lotta84 Mä oon kans miettiny, että onko pojalla aina OIKEASTI nälkä yöllä, vaan onko siihen tissille vaan niin ihana ja turvallinen nukahtaa :)
Meilläkin kun välillä vietetään vähän levottomia öitä, onneksi ei kuitenkaan kovin usein kun nukkuu vieressä. Nukkuu niiiiiiiin paljon paremmin perhepetissä kuin omassaan :xmas: Ja äiti nukkuu myös paremmin kun ei tarvii koko aikaa hyppiä ylös... En aina edes herää kun imetän niin siks onkii vaikea arvioida kuinka monta kertaa syö yöllä.
Pari viikkoa sitten ostin pinnasänkyyn patjan ja sen jälkeen vaihtelevasti nukutettu alkuyö omassa punkassa. Tosiaan vain alkuyö, viimeistään kolmelta jäänyt sitten äitin ja isin väliin :whistle: Ykski yö heräsin pikkumiehen ääntelyyn ja luulin että nälkä on, niin ei kun hän vaan oli herännyt ja jutteli mobilen nalleille :D :heart:

Me mennään käymään tänään näytillä lääkärillä sen ihottuman takia. Oli jo 3kk neuvolassa niin th vaan kysymykset kuittas että kuivaa ihoa ja rasvalla lähtee. No eipä ole lähteny, pahentunut vaan ja alue levinnyt :/ Tänä aamuna oli melkein tulipunaista. Toivon vaan ettei olis mitään allergiaa.
Toissa iltana söin paistettuja kananmunia niin mietin voisko se olla, mutta olisko oireet tulleet nopeammin?
Ja maidolle tuo isukki on allerginen, tai siis hyla käy. Samoin hänen isänsä niin oliskohan sitten isältä pojalle periytyvää...
 
Kiitos Siksakkia, nimen poistosta :flower: Yritin selailla vanhoista viesteistäsi, millaista ihottumaa teillä on.... me kun käytiin myös lääkärissä ihottuman vuoksi. Meillä nousee aina silloin tälloin otsalle ihottumaa, välillä oikein tulipunaista ja taitaa se vähän kutistakin, kun pojan otsa on ihan raapaleilla :eek: Mutta eipä sille ihottumalle syytä löydetty. Ei kuulemma ole allergiaa, kun esiintyy vain otsalla eikä muuta oireilua ole, paitsi runsas pulauttelu, mutta sekin normaalia, kun kerran kasvaa hyvin. Mutta tuo ihottuma kyllä mietityttää, käskivät laittaa aqualan + voidetta ja se kyllä vähän rauhoittaa ihoa, mutta ei poista ihottumaa. No, kai se sitten on vaan aika aikansa kutakin.
Meillä kävi tänään sellainen ihme, että poika nukahti lattialle :D menin katsomaan, mitä touhutaan, kun on niin hlíljaista ja siellä se rötkötti lattialla, ensin pelästyin, että onko jotain sattunut, kun meillä ei päivisin kauhea helposti nukahdeta. Mutta siellä se nukkuin x-asennossa :) Sitten vaan vaatteet päälle ja ulos nukkumaan ja nyt on jo nukkunut jo 3 tuntia. Saattoi osansa olla syömisellä. Poika kun aamupäivällä veteli kasvisosetta 1,5 dl ja vielä purkin hedelmäsosetta :whistle: yleensä en anna hedelmää noin paljoa soseen päälle, mutta nyt kokeilin, että uppooko... ja sinne meni. Tosin aina ei ole ihan näin kova syömään.
Puuroa pitäisi jossain vaiheessa alkaa antamaan. Mitä puuroa annatte tai aiotte antaa? Meillä kokeiltiin tuota muksun riisipuuroa muutamana iltana, mutta suosio oli olematon ja kyllä se pahalta maistuikin....
:x korvikkeeseen tein. Eikä auttanut edes sosesilmä puurossa :p Nyt taidetaan heräillä, joten on mentävä.
 
JoannaH Niin mullaki lähtee, johtuu hormoneista, ainaki mulla ku just lopetin imettämisen.. iha törkeitä tuppoja oikeen... :eek: no mut neuvolatäti sano ettei must kaljuu kuitenkaa tuu, kuuluu asiaan.. :p

Ja munki sit pakko hehkuttaa viimeyöstä että eetu nukahti n.klo21 ja herätti mut 11.30 aaamulla.. :) ai vitsit oli ihanaa ku sai nukkuu koko yön ja viel piiiitkään. No mut ei toi silti jokapäivästä oo, kerran yleensä herää siin 6.30 syömään, mut auttaa tosi paljon ku saa itekki nukkuu, mut päivisin vitistään ja kitistään senki edest, välil on hermot iha loppu, mut onneks on mies jonka hoivii voi heivata ku ei jaksa! :heart:

siksakkia sä vissiin poistelet noit nimii ni jos haluut ni voit kyl mun puolest lisätä meijän poitsun kaikki nimet eli Eetu Joona Mikael, mut ei mikkää pakko oo.. aattelin vaa ku muillaki on.. :p
 
Ei mua se hiusten lähtö muuten haittaa, mutta kun niitä on joka paikassa! Sängyssä, lattialla, Veetissä... suihkussa kun käy niin joka kerta saa tonkia lattiakaivon puhtaaksi. Vaikka pidän nutturalla ja ponnarilla niin silti hiuksia on kaikkialla... Ne hiustupot mitä lähtee, on kyllä ihan uskomattomia.. pelottaisi jos en tietäisi syytä tähän.
 

Yhteistyössä