**~**HEINÄVAUVAT 2007**~**

Hui kamala, näin unta, että olin taas raskaana :saint:

Ei oo vieläkään kuulunu mitään siitä lääkäristä, mutta jospa tuo ensi viikolla jo soittaisi niin ei olis näin tiedoton olo, hyvin eea kyllä taas syö. Purkkiruokaa jos antaa niin menee keveesti sellanen iso purkki masuun...

Neidillä on nyt 5 rastaa, nukkuu yöt vissiin niin heiluen, että aamulla on takuttunut tukka. Pitääpi ehkä availla tänään ettei tyttö aivan minun näköiseksi muutu :D

Silmien väri on ruvennu muuttumaan, mustuaisten ympärille on ilmestyny aavistus ruskeeta...

Meillä ruvettiin just käyttämään 74cm bodyjä, housut on sit pienempää kokoa osaksi vielä. Muutama ihanin 68cm bodykin on kyllä käytössä kun ei vielä raskinu laittaa laatikkoon.

Pinniksen pohjaa laskin joku aika sitte ihan varmuuden vuoksi. Ei Eea vielä kurkottele ylöspäin, mutta eipähän satu vahinkoa...

Tuo on kyllä niin totta, että kun on päivät kotona niin tulee syötyä aivan liikaa...herkkuja varsinki |O

Oon tuota kevätpuku asiaa miettiny kans. Esikolla(joka on siis kans heinäkuinen) oli sillon ekana keväänä vanupuku ja sitte sellanen tuulenpitävä puku käytössä. Vaunuteltiin pääasiassa ja maahan pääsi möyrimään vasta ku maa oli kuivana. En tiiä teenkö nytki vaan noin...kattoopi nyt miten tuo liikkuminen alkaa edistyyn...
 
Nonniin. Nyt on sitten toivottavasti mahatauti jo voiton puolella. Oltiin to-la TAYS:ssa tiputuksessa kun osmosalikaan ei pysynyt sisällä vaikka teelusikalla syöttelin, eikä tuolla teelusikka systeemillä saa millään 1400 ml:aa nestettä menemään vuorokaudessa vaikka syöttäisi koko ajan. No saatiinpahan nestetasapaino kuntoon ja oksentaminen loppumaan joten nyt neiti saa juoda niin paljon kun haluaa. Ja nestettä meneekin ihan kiitettävästi. Nyt on menny jo 22:ssa tunnissa 1700 ml:aa Neocatea ja Osmosalia ja lisäksi vielä riisipuuroa neljä annosta. Yö nukuttiin yhdellä heräämisellä ja ripulit tuli vasta aamulla.

Onneks tuo isäntä oli tän viikon lomalla, kun isommilla oli tuo hiihtoloma ja tuo kakkonenkin on ollut 40 asteen kuumeessa koko viikon. Sain siis rauhassa asua sairaalassa tuon pari vrk kun isäntä hoiti tän toisen sairaan kotona. Ja kyllä sitä showta on ollut täälläkin kun tuolla kakkosella kuumeen lisäks on vuotanu vähän väliä verta nenästä, eikä tuo vuoto ollut todellakaan pientä. Eilen kun tyrehdytin tuota vuotoa, niin yhtäkkiä oli mennyt rullallinen vessapaperia. Onneks sain terkusta haettua äkkiä spongostaania ettei tarvinnu lähtee lääkäriin taas.

Siksakkia, noissa kuvissa Julius on hirveesti saman näköinen (paitsi hiukan poikamaisempi) kuin meidän Aada, täytyykin laittaa pari kuvaa tosta meidän neidistä heti kun ehdin. Ootteko koskaan saanu kuulla että lapsi on ihan nuken näköinen? Meillä kun tuota neitiä luullaan nukeksi alvariinsa. Ompa yksi nainen säikähtänyt kaupassa niin että alkoi huutaa suoraa huutoa, kun nukke alkoikin liikkua yhtäkkiä. :LOL:

Mutta nyt täytyy mennä huomioimaan tuota kakkosta, kun esikko lähti kaverin kanssa elokuviin ja Aada nukkuu päikkäreitä...
 
Meillä on neidille kevääksi 74cm kokoinen raiman haalari, sainsen syksyllä niin ale ale hintaan että oli pakko ostaa.. ovh siis 50 ja maksoin 15.. Saapi sit konttailla maassa ja ihmetellä.. Eikäihan heit tarvi kuriksia olla laittamassa.

Hattu pitäis viel hankkia ja kengät.. Kaipa ne on ostettava kun neiti jo nyt sisällä kävelee tuen kanssa... Tietäis vaan millaset.

Niin ja vaatteista käytössä bodyt kokoa 74/80 ja housut tuota 74
 
hei vaan kaikki!
:hug: kaikille joilla sairastetaan. Meil ei oo viel ollut matiaksella oikeastaa mitää. (*koputtaa puuta*)

Meil koitetaan yhä kovemmin kontata. eilen jo vähän onnituttiin. Äitiä ja isiä hokee koko ajan. Ja joskus jos oikeen kysylee isiä ja vastaa et isi on töissä ni matias vastaa et isi töö. Voi sitä riemua kun se isi tulee kotiin. :D
Vaate koko meil on 74/80. Mut jos on kertsivaippa niin menee viel 68 housut.

Siksakkia En nyt oikeen ota selväks tuleeko toinen vai ei. Negaa on testi näyttänyt. Mut oireita on.

Mut mun pitää mennä siivoon kun äiti tulee tänne tänään kylään.
 
Mitens teillä muilla nuo unet menee?

Meillä näin:
yö 20.15/20.30-06.30/07
aamu unet 9-9.30/10
päikkärit 13.30-15.30

Mietin vaan että koskakohan mahtais ollaa yksien unien aika. Toisaalta jo nyt vaikuttaa että jos ei oltais liikenteessä vois mennä yksillä, mutta toisaalta taas ei....
 
Voi harmi, kun nyt vasta hoksasin tämänkin ketjun.. Lienenkö silmät väsymyksestä sokaistuneena täällä juttuja lueskellut. :)

Minullakin siis 'heinävauva', tyttö syntyi 11.7.2007 ja on esikoiseni. Onkohan muita samana päivänä syntyneitä vauvoja? :) Kellonaika oli meillä 23:14.

Lueskelin täältä vähän muiden kuulumisia, miten liikutaan ja nukutaan jne. Meillä pyöritään navan ympäri, käännytään vatsalleen ja vahingossa selälleen (sitä pään muksauttelua ja pikkusäikähdystä vielä) ja mennään muutamia senttejä peruuttaen mutta vahingossa oikeastaan vielä sitäkin. Tyttö istuu myös tuetta aika hyvin.

Meillä oli todella levottomia öitä vähän vajaasta 4kk iästä, kunnes meno rauhoittui kummasti pari viikkoa sitten. Ennen herättiin 1-3h välein yössä itkemään ja usein imetin tytön takaisin uneen. Syyksi selvisi todennäköinen maitoallergia, eli olin imetysdieetillä ja testattiin maidon sopivuus ihan kotona lääkärin ohjeiden mukaan. Verikokeiden tuloksia vielä odotellaan. Nyt meillä nukutaan heräämättä 20:30-06:45 (noin) ja aamupuuron jälkeen saattaa neiti nukkua vielä 1-2h. Vetäisee vielä 2-3 päiväunet 1-2h kerrallaan päivän mittaan vaunuissa ulkona.
Ja vaikka olin tiukallakin imetysdieetillä, yöt rauhoittuivat kunnolla vasta kun vähensin imetyksen yhteen kertaan per ilta. Kohta loppuu sekin, mutta ajattelin imetellä niin kauan kun maitoa vielä tulee. Nyt elämä tuntuu yhtäkkiä ihmeen helpolta ja leppoisalta kun väsymys on lähes kadonnut ja tyttö on aurinkoinen pieni pirpana :) Syö hyvin ja juo jonkin verran soijamaitoa (suuren osan sekoittelen ruokiin, niin saa nesteet ja hyödyt sitä kautta).

Semmoisia kuulumisia meille. Vähän hassua kirjoitella tänne suorilta näin jälkikäteen kuulumisia, kun en ole teihin aiemmin tutustunut. :ashamed: Mutta tulen kyllä uudestaan tänne kurkkimaan! =)

Nyt jatkan noiden aiempien viestien lukemista. Mukavaa maaliskuista päivää kaikille!
 
Käpylehmä joo kyllä syön lääkkeitä - mä toivon vielä toistaseks pääseväni eroon niistä kunhan nähdään löytyykö psykoterapiasta apua tähän. Mutta se ero siihen olon ilma lääkkeitä on oikeasti aika järkky :eek: Ihan tosissaan oon nyt miettiny, että näinkö helppoo ja kivaa tää elämä oikeasti on =)

Unista Mä unelmoi yhä edelleen siitä, et sais nukkuu edes 4 tuntia putkeen, että siitä voi päätellä ehkä jotain meidän unirytmistä...
7-8 herätys
10-12 ekat päikkärit
14-16/17 toka päikkärit
18-19 aikaa vielä kolmanne päikkärit jos tokat jääny kauheen lyhyiksi
21 mennessä nukkumaan
yöllä heräillään 3-X kertaa
Eli se hetki jollon siirrytään yksiin uniin on TOOODELLA kaukana.

ja imetän vielä

Kertokaapa miten lapsi, joka ei osaa liikkua, pystyy möngertämään sängystä esteiden yli ja putoamaan??????? Otava siis putosi toissa päivänä. Onneksi selvittiin säikähdyksellä; mä kyllä tärisin melkeen koko loppu päivän. Hitsi kun sitä aattelee olevansa niin huolellinen ja sit käy jotain tollasta... :(
 
Kyllä ne vaan on taitavia. ;) Meillä Aada on päässy putoon tosta matalalta vierassängystä (parisänky) jo neljä kertaa... Eli kun on neljä hoitajaa (sisarukset mukaanlukien) on meille kaikille käynyt fiba ja ollaan unohdettu että tuo neiti on jo aika ketterä liikkeissään. Kerran tuli alas veljen ja siskon välistä kun pelailtiin yhdessä pleikkaa ja neiti leikki sängyllä, pudotusta oli vaan noin 15-20 cm ja putos pää edellä lelulaatikkoon. Siinä neiti sitten seiso päällään jalat kattoa kohti lelulaatikossa... :LOL: Ja kun ollaan vahingonilosta porukkaa, niin ei tuo homma mennyt kun nauramiseks kun nostin tytön jaloista ylös. Muuten on tullut aina onneks jalat edellä alas ja alla on sattunut olemaan peitto tai tyyny ettei oo pahasti sattunut, säikähtänyt vaan. :whistle:
 
Noista unista..

7-8 tienoilla noustaan ylös.
n.10.30 ekat päikkärit. nukkuu 30min-1,5h
n.14.30 toiset päikkärit. nukkuu 30min-2h
19.30-20 yöunille
24 maissa syö (sitä ennen saattaa joutuu pari kertaa antaa tuttia)
04 maissa syö toisen kerran (myös 24-04 välillä usein tuttia)
6-7 tienoilla heräilee ja annan silloin myös maitoa ja sitten nukkuu vielä tunnin verran.

Ninniliina, täälläkin edelleen unelmoidaan että saisi edes 4 tuntia putkeen nukkua. Meillä on aika lailla 3 tuntia maksimi minkä Eetu nukkuu putkeen. Sit herää tuttia tai maitoa vailla. Mut tuo 3 tuntiakin tuntuu tällä hetkellä luksukselta kun silloin kun imetin niin 2 tuntia oli maksimi minkä nukkui heräämättä.
 
Voi se rytmi muuttua ihan hetkessä; meillä tyttö on ollut eka 7kk ihan samanlainen 2-3 tunnin välein herääjä (imetän) ja reilu viikko sitten yhtäkkiä vaan nukku koko yön. Itse olin aamulla tosi pöhnässä eli naama turvoksissa, silmät turvoksissa, pää kipeä yms. koska olin nukkunut niin sikeästi :| Sitten mentiin viikko siten, että heräsi 1-2x yössä ja nyt taas viime yö mentiin heräämättä. Että näyttäisi olevan valoa tunnelin päässä.
Tsemppiä, joku kaunis yö se vaavi paukaseekin nukkua täyden yön.
 
Tervatuloa mukaan Nenni!

Lapset on taitavia... Totta tosiaan! Meillä ei ole neiti tippunut kuin kerran sohvalta. Teki voltin kerien... :D Onneks ei käyny kuitenkaan mitenkään.

Mutta pinnis on se jännä paikka. Meillä on tapana vain viedä Iina illalla sänkyyn ja sinne se nukahtaa omia aikojaan, mutta sit kun itte menee nukkumaan niin tyttö löytyy jos koinkinlaisista koloista. Muutamaan kertaan on nukkunut pinna jalkojen välissä vattallaan. Muuten ei hirveesti liiku, mutta sängyssä kyllä :LOL:
Pyörii kyllä napansa ympäri ja peruttaa muutamia senttejä. Muutaman kerran on päässy konttausasentoon, mutta se siinä. Varmaan jättää ryömimisen kokonaan väliin ja rupee suoraan konttaamaan.

Unirytmeistä oli puhetta... Iina tekee suurinpiirtein seuraavaa...

7.30-8.00 herää
10.30 ekat kauneusunet (15-30min.)
12.30-16.00 päikkärit
18.30 tokat kauneusunet
21.30 yöunille ja nukkuu läpi yön.

Pitääkin päivittää tuo profiilikuva neitistä....

(Enpäs saanutkaan jostain syystä kuvaa vaihtumaan, joten poistin edellisenkin... Yritetään paremmalla ajalla uudelleen...)
 
Meillä unirtymi tälläinen

7.00 herätys (kun esikoinen tulee huoneestaan)
10.30 aikoihin päiväunille, jotka kestää vaunuissa nukuttuna 2 tuntia ja sisällä nukuttuna 1,5-5 tuntia.
16.00 toiset unet, jotka kestää 30 min
19.30 yöunille.

Mie totutin nyt pojan nukkumaan sisällä omassa sängyssä. :D
Nukahtaminen teettää työtä mutta nukkuu jopa paremmin omassa sängyssä kuin vaunuissa. :)
 
Nyt sitten tuli postin mukana kirje, että Eealle on varattu lastenlääkäri 15.4. Tuohon on niiiin pitkä aika, että soitin neuvolaan ja sain ensi viikon perjantaille ajan niin punnitaan ja mitataan. Niin kovasti toivon, että sitä painoa olisi tullut lisää...ja, että se käyrä olis ylöspäin tai ees tasasesti sivulle....
 
ihan hävettää kun en oo kerenny kirjottamaan... :ashamed:
kuulumisia oon kyllä klukemassa, mutta kun en jaksa yleensä kirjautua niin... :whistle:

Pika kuulumiset siis tähän: Amilio on nyt 7,5 kk eikä oo aavistusta pituudesta taikka painosta kun meillä ei ollut 7 kk tarkastusta. 12. pv on sitten 8 kk tarkastus ja lääkäri.

  • Täällä EI ryömitä (mitä nyt peruutetaan ja pyöritään navan ympäri) mutta konttaus asentoon noustaan ja tehdään mahtava mahalasku kun yritetään eteenpäin.
    Ilman tukea on istuttu jo 5 kk vanhasta.
    Hampaitakin on jo 5 todella terävää (mikä saa äidin harkitsemaan imetyksen lopettamista :LOL: )
 
Mistä se oikeen tulee???!!! Siis toi pahuksen vauvakuume... :ashamed: Mä kuun oon jo monta kertaa sanonu, että ei ja ei ja ei, ei nyt vähään aikaan... Mutta on se kumma kun saa nukkua yöllä useemman tunnin putkeen, niin heti on ikävä mahaa :whistle:
Järjellä ajatellen kuitenkin: ei vielä pariin vuoteen uusia vauvoja meille. Ja saas nähdä jaksaako sitten alottaa tätä vauva-aikaa uudestaan kun on varmaan jo molemmat pojat pääsy vaipoista eroon yms.
Toisaalta surettaa, että josko tää nyt sitten oli meidän viiminen vauva :(

Kaikkee sitä kanssa mielessä pyörii, hohhoijaa.

Unikonna joo tiedän, että kyllä se yö vielä tulee kun herään ihmettelemään sitä, että eikö kukaan oo herättäny mua. Ja varmaan sekin aamu kun saa juoda kahvin rauhassa.
Ja kun vielä kuluu jokunen vuosi niin saa ite olla herättelemässä noita muksuja ja ne on tasan yhtä kiukkuisia ja unisia kun me vanhemmat nyt tällä hetkellä kun ne herättelee meitä :D
Meidän esikoinenhan oli ihan unelmanukkuja, joten olin kyllä henkisesti ihan valmistaunut tähän herättelyyn, ettei sillä. Ja tosiaan kuten Lotta sanoi, niin on ihan luksusta kun saa nukkua vaan muutamankin tunnin enemmän.
 
Moikka!
Meillä ens viikolla 8kk neuvola! Koko ajan noustaan seisomaan mistä vain kiinni saa ja vauhti on hirmuinen ku pitää toisen perässä kontata...
Onkos kaikilla jo hampaita ku meillä ei ole vielä yhtään, vaikka sillon jokunen viikko sit itki 4 yötä ja oli lämpöä, niin attelin että hampaita olis tulossa, mutta ei sittenkään!? Kaitpa ne joskus tulee!
Ninniliina mulla kans vauvakuume tai siis oikeestaan se ei ole hävinnyt ollenkaan pois, hetken oli lievempänä, mutta nyt alkaa voimistua taas! Me varmaan kesällä alotellaan pikkukolmosen yritystä ja se olis sit viimenen lapsonen meillä! Olis ihan kiva n 2 vuoden ikäero! :heart: Paitsi tätä nykyistäkin vauvaa yritettiin se 1½ vuotta, että voihan siinä kestää kauankin ennen ku tärppäis. Meillä isomman ja tän toisen välillä on 3½ vuotta ikäeroa!
Meillä on isännällä myyräkuume, ei onneks ole menny munuaisiin asti ku alko heti juomaan ihan hirveesti, mutta kunto on aikas heikko, ku ruokapöydässä istuu niin hiki vaan valuu...onneks ei oo tarttuvaa!
Ihana ku ulkona paistaa aurinko, kait se pitäs sinne suunnistaa Moi!
 
no niin, nyt meillä noustaan sohvaa vasten seisomaan :eek: oon miettiny, että pitäskö hankkia semmonen kypärä? onko jollain käytössä?
oon aina aatellu, että se on ihan turha juttu, mutta nyt oon tullu toisiin aatoksiin ku Jere on vielä niin pieni ja se kaatuu ihan täysiä sitten kun lähtee kaatumaan. :/
 
karvatonkoira Otavalla ei ole vielä hampait tullut, eikä ikenet ees tunnu siltä, et sieltä mitään ois ihan heti tulossakaan... no kaikki aikanaan: onpahan imettäminen näin ainakin mukavampaa kun ei tarvi olla puruleluna :x
Onnea teille kolmosen yrittämiseen :heart: sama se meillä on, että esikoista ooteltiin se puoltoista vuotta, joten ei oo mitenkään itsestään selvä asia toi uusi vauva siltäkään kantilta. Kakkonen tosin sai alkunsa ihan nopeasti.

hapsiainen ei oo käytössä, oon kanssa aatellu sen olevan ihan turha. Mutta tosiaan, varmasti siinä on eroa, että minkä ikäisenä nousee pystyyn; mitä pienempi niin sitä vähemmän tolkkua siinä hommassa yleensä on. Meillä esikoinen otti kaikki sen verran varman päälle, että ei telonu päätään ollenkaan, eikä putoillukaan mistään sohvalta tms. kun osasi tulla alas sieltä. Nyt sitten kolhiikin itseään oikeen urakalla kun on sellanen oikeen pieni marakatti. :D
 

Yhteistyössä