**~**HEINÄVAUVAT 2007**~**

Pitkästä aikaa tännekin löysin.
Eetu-Verneril oli pari päivää sitten 4kk neuvola/lääkäri.
Pituus 64,5cm
Paino 7090g
Jäntevä ja terve poika.

Eetu alkoi 2,5kk iässä kääntyy selältä vatsalleen ja 3,5kk vatsalta selälleen. Eka hammas tuli vähän yli 3kk ikäisenä ja nyt kovasti toista hammasta tekee. Eteenpäin mennään jo kovaa vauhtia, jaloilla punkee itsensä liikkeelle.
Nyt viime aikoina ollut vähän kiukkuinen, varsinkin iltaisin... Missään muualla ei tykkää olla kuin sylissä... Tosin tuota kiukkua kestää vain tunnin verran.
Vellit ja soseet olleet jo jonkin aikaa käytössä...
Iltaisin menee nukkumaan klo 20-21, yhden kerran yössä herää klo 5-6 välillä ja aamulla klo 8-9 heräillään. Päiväunia nukutaan vaihtuval menestyksellä, yleensä silloin nukkuu jos ulkona ollaan mutta kotona ei millään malta nukkua. Ehkä tuon takia iltaisin sit kiukku iskee jos liian väsynyt jo on.

Tälläistä meillä... =)
 
Täällä sitä kukutaan ja katellaan elokuvia... Oottelen isäntää kotiin koneelta kun tulee työmatkalta Espanjasta. Pitäis tuossa puolen yön hujakoissa palailla...

Meillä on neiti sitten nukkunut muutaman yön putkeen kertaakaan heräämättä ;) Säikähdin yks aamu kun herätyskello rupes soimaan ja neiti ei ole heränny... Olis sillon ollu mahtava nukkua niin pitkään kun huvittaa, mutta piti nousta laittamaan esikoinen koulutielle.

Iina touhuaa ja naureskelee lattialla kovasti. Mummo just tänään sanoi että ei ole oikeastaan ollenkaan kuullu neidin itkevän kunnolla. Kai on sit niin vieraskoree tai mummo väärään aikaan paikalla...

Ja tämä mamma lähtee huomenna pikkujouluihin! kivä päästä tuulettumaan pitkästä aikaa ja saa toi isukki olla muksujen kanssa... Että silleen.

Ja joulun kunniaks laitoin profiiliin kuvan meidän tontuista.
 
Olipa meillä eilen ilta..
Poika menee yleensä klo 20 nukkumaa. Oli jo seitsemältä väsynyt ja nälissään niin vein hänet nukkumaan. Ysiltä toin pojan takaisin alas olohuoneeseen kun huus vain sängyssä. Kolme kertaa sen jälkee miehen kanssa yritettiin poika saada nukkumaan mutta aina kun sänkyyn laittoi alkoi kamala huuto.
Mutta olkkarissa joka kerta nukahti sitteriin. Joten mei poika nukkui sitten sitterissä niin kauan ennen kuin heräsi syömää yöllä, 3 aikaa. Sen jälkeen nukkui 7 asti omassa sängyssä ja 9 noustii.
Sitterin laitoin kyllä ihan makuuasentoon.

Toivottavasti tänä iltana menee normaalisti nukkumaa.
 
meillä oli samanlainen tilanne toissailtana ja -yönä; tyttö ei tosin nukkunut kuin sylissä pieniä pätkiä. Heti kun laittoi sänkyyn niin heräsi ja alkoi kamala huuto. No, ensimmäinen korvatulehdushan hänellä oli ja siksi ei nukkumisesta tullut mitään.
 
Eilen illalla taas huudettii. :(
Mutta onneksi nukahti omaa sänkyyn. Piti silitellä hiuksia ja monesti meinasi nukahtaa mutta sitten yhtäkkiä silmät oli sepposen selällää. Lopulta laitoin unipupun viereen ja lähdin itse vähän rauhottumaan. Sinne poika nukahti lopulta itse. :D
En ymmärrä mikä siinä sängyssä nyt on että siellä vain huudetaan. Jospa se menisi ohi äkkiä.
Yö meni kuitenkin taas normaalisti, onneksi!

Unikonna: Tosi ikävää että teille tuli korvatulehdus!
 
Neuvola kuulumisia keskiviikolta
paino 7110g
pituus 65,5cm
Hyvin kasvaa, rokotus siirrettiin ensi kertaan kun neiti oli niin nuhainen.

Muutaman päivänä oon antanu pari maissinaksua syötäväksi omin käsin, ja sinne ne vaan suuhun ja poskille katoaa :D

Kohtapa se joulu sitte on, ihanaa. Mää ootan ite sitä varmaan enemmän ku lapset :ashamed: Pitäny käyä esikon saamia paketteja puristeleen ja arvaileen et mitä siellä on :whistle: . Saapas nähä, mennään siskolle alkuillaksi ja sinne tulee pukki. Eea on jonku verran ruvennu vierastaan outoja ihmisiä, et saakohan pukki kuinka suuren huudon aikaseksi :)
 
Pakko vielä kertoa. Mei poika nukahti eilen illalla oma sänkyyn ilman niitä kamalia huutoja. :) Välillä yritti vähän alkaa huutamaan mutta sitten laittoikin silmät kiinni ja nukahti. Jospa se oli jokin vaihe ja nyt taas alkaa nukahtamaan normaalisti sänkyyn.

JoannaH: Aivan ihana kuva!!
 
Täytynee munkin laittaa neidin neuvola kuulumisia...

5kk neuvola:

Pituus: 63,5cm
Paino: 6270g
Päänymp.: 41,4cm

Hiukan huutia tuli, kun paino on pituuden suhteen -5%. Neiti syö aamupuuron, päivällä lihaperuna-sosetta, iltapäivällä hedelmäsosetta ja illalla velliä. Tietysti vielä maidot päälle. En käsitä mitä pitäis tehdä et neuvolantäti olis tyytyväinen painoon ja pituuteen. (Pituus menee -1 käyrällä).
Neiti edelleen yöunilla, meni hiukan ennen yhdeksää illalla nukkumaan. Voi olla nälkäinen kun herää =)

Rauhallista joulun odotusta kaikille!!!
 
pollerolle
Meidän neitin 5kk mitat : paino 7850g ja pituus 65,5cm.Sopivan mittanen kuulema :) .

Tuosta käyrällä kasvamisesta ei tartte huolestua.Meillä keskimmäinen lapsi oli koko vauva ajan -10 käyrällä ja pääasia oli että kasvoi "omalla" käyrällään tasaisesti.Jotkut lapset vaan kasvaa eri tahtia kuin muut.Nyt keskimmäinen on 4vuotias ja edelleen huomattavasti lyhyempi ja hoikempi kuin ikätoverinsa vaikka syö ihan hyvin.

Meillä yöt on taas yhtä kiljumista ja ähräämistä.Elikkä neiti on oppinut kiljumaan todella kovaa,ei siis itke vaan kiljuu.On vissiin huomannu että muuten ei saa ääntään kuuluville tässä apinalaumassa :LOL: .Yölläkin pitää kiljua niin maan pirusti ja konttausasentoa pitää myös harjotella öisin.Onneksi asutaan omakotitalossa,kerrostalossa jos asuttais niin varmaan ois saatu jo valituksia...Äitistä ei oo yhtään kivaa tuollanen yöhäiriköiminen.Edelleen täysimetyksellä mennään ja öisin syö sen 2 kertaa.Väsyttää... Mukavaa joulua kaikille :xmas:
 
5kk tytön mitat on 62cm ja paino 6300g. Pituus kuulemma miinuksella neuvolatätin mukaan, mutta eipä tuo lääkäri mitään erityistä maininnut.
Tyttö syö aamulla maissisosetta, iltapäivällä hedelmäsosetta ja liharuoan ja illalla maissisosetta. Lisäksi tissuttelut päälle, yölläkin 2-3 kertaa herää syömään.
Viime viikolla tuli ensimmäinen lääkärikäynti ja diagnoosina korvatulehdus. :( Sai antibiootit ja eilen piti illalla käyttää uudelleen, koska kova itkuisuus jatkui ja edellinen yö oli yhtä hulabaloota. Korvalääkäri puhkaisi korvan ja imi nesteen pois ja se helpotti heti oloa; viime yö nukuttiin kuin tukki.
 
Laitampa tän nyt tännekkin.. Elikkä meillä neiti alkoi olemaan todella kiukkuinen ja yöt meni kitistessä

Mie tietysti oletin että on korvatulehdus, mutta siistit olivat.. Virtsakokeeseen lääkäri määräs ja ylläri ylläri tulehdus löytyi.... Molemmissa näytteissä oli tulehdusta ja toisessa ekaa enemmän. Myös verikokeen ottivat ja tulehdus arvot olivat koholla...

On kuulemma yleinen tytöillä... Ihan vaan siksi laitan että jos ei muuten oireille syytä löydy niin kannaatta tuo pisu tarkistuttaa...

Nyt meill viel edessä kontrolli pisunäyte ja munuaisultra.... Mutta nämä siis vasta kuurin jälkeen.
 
Moikka!!!
unohtunu taas koko kaksplussa!!! :eek: :ashamed:
tai no oon mä käyny lueskelemas, mut en oo kuulumisii laitellu.

Mutta joo.. täällä pelätään vatsatautia, kun kaverilla semmonen tänään ja eilen oltiin kylässä! toiv. ei iske koska sukulaiseni hautajaiset lauantaina jossa pitäs laulaa ja aattona mennään mun kummeille..

mutta joo.. Eetu pakittaa aina hiukan sillon tällön ku energiaa riittävästi :D
Ja lihaa ollaan maisteltu vaikka lauantaina vasta 5kk.. mutta onkos se nyt niin päivän tarkkaa..??:O

Muuten kuuluu ihan hyvää paitsi rytmi on ihan huono.. nyttenki eetu kukkuu viel ja nukahtaa yleensä n. klo 22-24 ja sit nukkuu koko yön, ja herätään vasta n.11.30 ja sit ei kerkee mitään enää väsäämään ja koko päivä pilalla.. :/ :p

huomen aamulla on ennen kymmentä neuvola, joten huomiseen!

 
Tulin hyvää joulua kaikille toivottelemaan. Lähdetään huomenna joulun viettoon.

Muuten tänne kuuluu samaa kuin ennenkin.. Yöt valvotaan edelleen. Yksi poikkeus yö oli tässä. Eetu nukkui putkeen 5 tuntia ja syöttöväli oli 7 tuntia!!! :) Se oli kyllä luksusta. Heti jaksaa itekin paremmin :) Tietääpähän että jaksaa olla noinkin pitkään syömättä. Joulun jälkeen on tarkotus tehä muutos noihin öihin. pitää nyt kerätä voimia että jaksaa sitten "taistella".
Kääntyminen ei edelleenkään kiinnosta. Yleensäkin lattialla olosta Eetu ei nyt oikein välitä. Koko ajan pitäis saada sylissä olla. Meillä ollu tässä viikon verran aikamoista kitinää. Käytiin lääkärissäkin korvat tarkistuttaa mutta onneksi oli ok. Hampaita luultavasti tulossa, alaikenet on tosi turvoksissa. Muutamana yönä on pitänyt suppoa antaa.

Täällähän oli muitakin jotka syö niitä cerazette-minipillereitä? Onko teillä menkat tullu normaalisti? Minä aloitin nuo pillerit kun ekat menkat tuli. Nyt kohta 2 liuskaa syöny ja ei oo toisia menkkoja näkynyt. Pelottaa että on vahinko käynyt, vaikka tuo kai onkin normaalia että ei menkkoja tuu.. Yks päivä jo tunsin jotain muljahduksia vatsassa :D olin jo varma että nyt on toinen vauva tulossa... Ei mulla oo mitään sitä vastaan että menkkoja ei tuu, mutta ois kiva tietää ettei oo vaan vahinko käynyt. Pitääköhän tässä käydä raskaustesti ostaa niin saa mielenrauhan..

Mutta Hyvät joulut siis kaikille!!!
Toivottaa Lotta84 ja pikkutonttu-Eetu reilu 5kk
 
LOTTA84 Noista pillereistä.. käytin niitä 3kk ja ei tullu lainkaan menkkoja ja mulla kans tuntus vattas kummalliselta tein testin ja nega oli.. mut tos ei pitäiskää tulla ku syö niitä putkeen..


Meil voi muute olla tulos pikkukakkone, ku kävi tos noi semmone "vahinko " :heart: no mut kattoo.. jos ei ens viikol kuulu menkkoi ni tarvii tehä testi, ku en käytä enää noita cerazette pillerei ku lihotti nii pirust.. :(


5kk nla kuulumiset:

Pituus66cm
paino 6880
ja py 45,5

iha sopivan kokoinen nla tädin mielestä :)
ja sit sai rokotteen ja nyt ähissy ja kuumetta..

-Jansku ja Eetu :wave:
 
Pitkästä aikaa pääsin edes tänne lukemaan teidän viestejä... ollaan oltu reissussa viikonlopun yli ja jouluvalmistelut on vieny oman aikansa. :D

Nyt on pukki käyny ja lahjat saatu, joten hössöttäminen ohi... IIIhanaaa...
Taas muksut sai lahjoja niin paljon, et tulee mieleen, onkohan noi ollu kilttejä sen edestä...??? (Hieman epäilyttää...)

Jännitetään Ssammakon puolesta... Tuleeko pikkukakkonen... (Mun yhelle ystävälle tulee pikkukakonen ja ikäeroks tulee reilu vuos)
Itte otin kierukan kun ei ole enempää muksuja suunnitteilla tänän perheeseen :ashamed: Saa nähä.... Mä haluisin ehkä vielä jossain vaiheessa iltatähden :whistle:

Mut nyt kaikille vielä hyvät joulut ja Lotta84:lle voimia ja jaksamista!

Mä ja Iina muutama päivä vajaa 5kk
 
Mloi KESÄNLAPSI!

Ihme vouhotusta välillä noilta neuvolan tädeiltä. -5% ei todellakaan ole huono. Tärkeintä pn että paino menee suunnilleen "suoraa" viivaa käyrällä. Välillä tulee enemmän pituutta ja välillä painoa. Meidän pojan piano ollut lähes koko ajan -10%, mutta eipä isi jä äitikään kovin pulleita ole. Pääasia että painokäyrä ei ole laskeva. Yleensä vasta -15% suhteellinen paino alkaa olla sillä tasolla, että olisi syytä saada painoa hilattua ylöapäin reippaammin.
 
Pituus 67,5cm
Paino 7710g
Pää 40,5

Kaikki oli hyvin ja kasvaa tasaisesti. Voidaan pikkuhiljaa viljat aloittaa. =)
Tytsä sai rokotteen, mutta ei päästäny ääntäkään sitä laitettaessa. Ihmetteli tätikin miten helposti se meni...

Mä ja Iina
 
Moi!! :wave:

Herran 5kk neuvola kuulumiset
paino 8844g
pituus 67cm
pipo 42,5cm
Rokotuksen sai, mutta sitä ei edes huomattu. Pelkällä tissimaidolla mennään ja saa vielä kuulemma mennäkkin. Yöt nukutaan hyvin ja päivällä sitten vähän huonommin, riippuen päivästä. Fysioterapeutilla käytiin taas alkukuusta. Käsiä pitäisi saada enemmän mukaan.

Ssammakolle peukkuja..itelläkin vähän vauvakuumetta.. :whistle: vaikka ei kai sitä vielä..
 
Olen kyllä ihan kokonaan unohtanut käydä täällä... :ashamed:
irc- galleriassa olen käynyt kurkkimassa miten siksakkia ja JoannaH vauvat ovat kasvaneet. :heart:

Niilo oli 5kk neuvolassa 68cm ja 8250g, iso poika :heart:

siis ihan käsittämätöntä, että siitä on kohta puoli vuotta!!!!! :eek:

Meillä on aika mennyt niin lujaa, kun olemme tässä valmistelleet nykyisen talon myyntiä, ja alkavaa raxa-projektia.. jotenkin surettaa ku tuntuu että Niilon vauva vuosi menee tässä tohinassa sitten.. :/


Heidi ja Niilo :heart:


 
Heippa pitkästä aikaa täältäkin suunnalta!

Mä voisin melkeen vaan kopioida tähän sen mitä lotta84 kirjotti: yöt yhtä härdelliä edelleen täälläkin, mitä nyt yhde 5 tunnin unet sain tuossa jouluna - piristi kummasti.
Ollaankin tässä suunniteltu, että mies hoitaisi yhden yön ja minä lähtisin vanhempien luo nukkumaan: olen nimittäin sen verran totaaliväsy, että ei pysy pää kasassa.

Mä tässä mietin, että laittasko pienet vaatteet ja kestovaipat myyntiin vai vieläkö säästäis...

Hyviä vointeja kaikille :wave:
 
Täällä on pikku neiti taas aivan kauheessa rakätauissa. Edellinen nuha ehti just mennä ohi niin uus pukkas päälle. Viime yö oli vähä levoton..mies on tietenki taas reissussa ja mua niin väsyttäis...kuhan nyt ei mitään korvatulehusta tai muuta pukkais niin kai tämä taas tästä...

Kaksi hammasta on neitille puhjennu alas :)
 

Yhteistyössä