*HEINIKSET 2008*

Täällä taas...jospa kerkeis jotain kirjoittelee.
Ekana tietty suuren suuret ONneittelut uusille vauvautuneille :flower: :flower:

SmileX, Ihania kortteja ootte tehnyt. Täällä pitäis kanssa jotain vastavaa keksiä...tai sitten vaan täräytän kutsut kevyesti tekstiviestillä :)
Mites meni tapaaminen Anzzu1984 , toivottavasti hyvin.
Nyt jos kehasen niin varmaan asiat muuttuu ja kauheat huudot alkaa täällä...noh, testi testi :) Meillä jätkän pätkä tosi tyytyväinen pieni mies. Ei mahavaivoista tietoakaan, herra tulee kolme viikkoiseksi tällä viikolla. Voihan ne vaivat vielä alkaakkin. Meillä muutkin lapset säästyneet moisilta vaivoilta, ainakin ettei niiden takia oo tarvinnut huutaa ja valvoa. No, tulipa sanottua katsotaan kuis käy..klups :) Nyt kyllä oon syönyt jo loppu raskauden ja nytkin vielä popsin maitohappobakteeri tabuja.Olisikohan sillä vaikutusta.....Joku sanonut, että kun mie niin rauhallinen niin siksi lapsetkin on, mutta empä tiedä miten se nyt vaikuttais.
Änkkäpöö , saitte tosi hyvin nukuttua. Tosi hienoa. Oikein juhlaa jos saa nukuttua sen neljäkin tuntia putkeen. meillä alkanut herää puoli 3 yöl. syö yleensä 9-10 maissa illal.

Nyt herra kävikin heräilee, vaatii maito annostaan joten on mentävä....
Kiva lukea teidän pitkiä romaaneja, ja kun vielä osaatte kirjoittaa :) (tietty pienemmätkii pätkät kivoja)
nyt pai pai... :wave:

äippä ja james reilu kaks viikk.. (lasten keksimä nimi :LOL:
 
Heissan täältäkin

Onnittelut uusille vauvaperheille :flower: :heart:

Pakko hehkuttaa myös nukkumisella, meidän pikku-ukko syö vaan kerran yössä noin klo 2-3 ja sitten vasta aamulla klo 7-8, kun aikasemmin veti tisua noin kahden tunnin välein. Edelleenkin kitisee tai kähnää parin tunnin välein, mutta kun vihdoin on alkanut tutti maistua niin pukkaan sen vaan herralle suuhun, niin jatkaa uniaan vaan. Eli vihdoin ja viimein löytyi tuttimalli ja väri ja koko ja materiaali, joka herralle kelpaa :)

Sumppis Kaunis nimi lapsella ja pikkumies näyttää todella suloiselta :heart: Minäkin sain eilen tilattua ne nimikkoservetit ristiäisiin, niin että kiitos vaan vinkistä. Uutena stressin aiheena mulla on nyt kahvikupit ristiäisiin. Mulla kun on sellaista Arabian sarjaa (Birka), jota ei ole valmistettu moneen vuoteen enää ja kuppeja, tassuja ja asetteja löytyy vaan 8 kpl. Tarvisin muutaman lisää. Eilen kun oikein kaivoin netistä, löysin muutaman myynnissä olevan kahvikupin lautasineen, mutta niitä asetteja ei missään. :headwall: Minussa on ilmeisesti sen verran Bree Van De Kamp:in vikaa, että kaikki pitäis olla aina täydellistä :kieh:

Käytiin pikku-ukon kanssa tänään neuvolassakin ( 1 kk) , pituutta oli tullut 5 cm lisää, mutta painoa vaan 730 g syntymään verrattuna, pipo oli kasvanut 4 cm. Eli pituuteen nähden painoa tullut liian vähän :( Ei kuulema tarvi kuitenkaan huolestua vielä, kun pisut ja kakit tulee kuitenkin ok, mutta kuukauden päästä ei saa enää olla niin jyrkässä laskussa pituuteen verrattuna. Olen muutaman kerran kokeillut antaa pojulle lisämaitoa syönnin päälle, mutta ei se ole kelvannut, on vain pulautellut pois sen. Niin olen sitten ajatellut, että oma maito riittää :eek:

Ievuskalle :hug: koita jaksaa sen miehes kanssa, ei täälläkään helppoa ole. Eilen sanoi mulle, että jos minä haluan, että hän hoitaa välillä poikaa niin minun pitää pyytää häntä, muuten ei kuulemma aio siihen koskea. Niin, että huh huh. Tästähän sitten melkonen soppa saatiin aikaseksi. No minun luonteella ei ketään aleta pyytelemään, mutta edestään tämänkin löytää jos meinaa noin tehdä. Se on yks kaunis päivä kun minun mitta on täynnä ja laukut pakattu, jos suhtautuminen ei muutu.

Räpis ja Änkkäpöö ja muutkin, minusta on kiva lukea romaaneja ja tulee itselläkin yleensä niitä kirjoteltua, jos vaan on mahdollista. Että kirjottakaahan lisää vaan. Oliko Räpis näin, että se äitiyspakkauksen kestovaippa oli ihan onneton?? Laita sun tilinumero mulle yv:nä niin palautan ne rahat.

Mitähän sitä vielä kommentois, ai niin olen ehdottomasti samaa mieltä, että tää palsta on mahtava juttu, on tosi kiva lukea muiden kommentteja ja kokemuksia ja ajatuksia. Kiitos teille siskot siitä.

Niin ja Smilex, upeita kutsuja. Ja tsemppiä opiskeluun.

Ei kai tällä erää muuta, kuin :wave:

AinoEinari ja Aadolf 4 vk
 
Heip

Ihan hyvin meni tapaaminen lapsen isän kanssa. Paitti minä kun en oo vieläkään oikeen päässy yli erosta, ku se tuli miulle niin yllättäen puuntakaa.. niin tunteet aina jotenki palaa ja tänään on ollu sen takia vähän masis päivä. Harmittelen vaan sitä ku oisin halunnu perheen, mut en saanukkaan sitä ihan siinä muodossa ku kuvittelin. Mut onneks on tuo ihana tyttö kuitenkin :)

Sovittiin nyt exän kanssa, ettei se laittelis miulle niitä viestejä, että sillä on ikävä ja haluis asuu tytön kanssa saman katon alla.. mut ei kuitenkaan taho sitä miun kanssa, nii en taho kuullakkaan asiasta.. pääsen sitte paremmin yli tästä.. ehkä jonakin päivänä :)

Tyttö on nyt ollu onneksi aika jees öisinkin. Monesti se vielä herää, mutta ei jää ähisemään enää niin pitkäksi aikaa ennen nukahtamista :)jesh.. toivottavasti jatkuis samanlaisena.
Viikon päästä alkaa äiti vauva kerho :) se toivottavasti saa miun ajatukset muualle ja opiskella minäkin meinasin syksyllä.. et eiköhän tää elämä tästä, nää on vaan vähän rankkoja päiviä, ku exää on nähny.. ku miulla kuitenki vielä on jotain tunteita sitä kohtaan.. :/

Nii ja sovittiin, että saan pitää huoltajuuden itelläni :) ei ainakaan vielä sanonu siihen mitään..

-Anzzu
 
Pikaiset huomenet rikkonaisen yön jälkeen!

Opiskeluista, niin olen siis työnohessa opiskellut 2,5v sairaanhoitajaksi aikuiskoulutus-monimuoto opiskelijana. Koulua muutamia viikkoja lukukaudessa + tenttipäivät n. 1xkk ja muuten itse lukemalla, tehtäviä tekemällä ja työharjoitteluita painamalla on opiskeltu.
Jouluks tosiaan pitäs valmitua...
Viime keväänä tein jo tämän syksyn syventävät työharjoittelut kevään normi opiskeluiden lisäksi koska nyt vauvan kanssa tuosta harjoittelusta ei olis tullut tietty mitään.
Tyttö lähtee vaunujen ja kantoliinan turvin mun mukaan luennoille tissiä mussuttamaan :LOL:
Katotaan kuin onnistutaan, nyt ei olis kuin 2 viikon rutistus tiedossa...
Kiitokset tsempistä, kyllä se on voimia vaatinutkin mutta nyt on jo onneks "voiton puolella" :p
Ensi makua raapasin eilen, 5tuntia seminaarityöntekoa koneella... hoh-hoijaa...

Meillä vauveli vaan oksentelee entistä enemmän.
Maanantain painokontrolli kiinnostaa kovasti!! PuhelimAtelleessa eilen lääkäri vaan varoen herätteli keskustelua pylorus stenoosista mikä on pikku vauvojen kovan oksentelun takana toisinaan. Siis vatsaportissa ahtautuma
:|

Mutta palaillaan ja Onnea uusille mammoille ja Atelle nimestään :heart:

SmileX ja Lilli 4vko
 
Hellurei ja hellät tunteet! B) (vai pitäsköhän tuumata hellät nännit edeltävän reilun vuorokauden imetysputkesta taas.. :D )

AinoEinari, äläs sie nyt höpise mittää! Olikos se sinulta kun ostin sellaisen vaipan missä kaik on toisissaan kiinni tarroin? Sellanen valkonen. On vielä aika isokokonen. Odottelee pimun kasvua. ImseWimsejä on koetettu, mut ainaki kuoren kera ne vielä falskaa, kun kintut on niin rimpulat. Mut missään nimessä, oli vaippa mikä hyvänsä minkä siulta ostin, en huoli rahoja takasin! Kyl ne käytettyä tulee, ja jos ei niin myyn/lahjotan eteenpäin! Jotta otas rauhassa! =)

SmileX, hatunnostoni! Ei miusta ois tuohon, en vaan jaksais en sitte millää! Tää arki on niin hulinaa hei näiden kolmen alle kouluikäsen ja yhden murkkuikäsen kans, etten haaveile mistään ylimääräsestä justiinsa. Ehkä mie sitten joskus?? En vaan tiiä vieläkään mikä musta tulee isona.. :D

Hienoa Anzzu, et tapaaminen sujui hyvin! Tokihan se aikansa ottaa ennenkö ne tunteet unohtuu, ei niitä voi pistää on tai off sen mukaan mikä paremmin sopii. :hug: Kyllä se aika tekee tehtävänsä, voimia sitä odotellessa! Ja vaikka välit teillä oiskin nyt hyvät ja asiat sovittavissa, suosittelen silti että paatte kaikki paperille ja teette niistä viralliset. Niin paljon vierestä nähny kun isät taikka äitit koettaa lapsilla pelata eron jälkeen. Tiiä vaik eksäs katkeroituu kun löydän uuden miehen joskus? En tällä tarkota että näin kävis, mutta oot ainaki varautunu, eikös? Eihän vakuutuksiakaan oteta siks että taatusti tapahtuu, vaan kaiken varalle..

Meillä siis joo tissuteltiin taas.. Sain ekan kerran kunnolla puettua just, kun mies tuli töistä! Koko päivä meni imettäessä ja välit yrittäessä rauhottaa tyttö nukkumaan.. Aloitti sen lupsuttelun aamuyöstä jo, ja jatko tuonne alkuyöhön. Onneks sitten jo nukuttiinki, oispa ollu aika ryytyny olotila ilman unia! Jospas tää tiheän imun kausi sitten ois tässä tällä kerralla, toivon kovasti! On paljon tekemistä ilman, että vauva riippuu kii tissillä yhtenään, vaikka lisää evästähän tuo vain tilailee, ja onhan se helpompaa tissitellä. En ikänä oo näin pientä pullosta syöttäny, siis niin että täysin pullolla ois, vois mennä sormi suuhun! Tää nyt ei ole sitten mikään vastalause teille jotka pulloa annatte, jokainen tekee taatusti ihan oikein omansa kanssa! Eikä kuulu tapoihin olla toisia arvostelemassa, ja sille maidontulollekaan ei aina mitään mahda, jos sitä ei tuu niin ei tuu. Jotta peace vaan! (tämä siksi, et oon saanu ennen pjaskat niskaan ja on "haukuttu" imetysfanaatikoksi, mitä en ole! )

Koiran pirulainen herätteli tossa neljän aikoihin räkyttämällä taas siili-kaveriaan joka tarjos sen kupille.. Kiskasin sit aamutakin niskaan, otin isännä työrukkaset ja kannoin siilin pois koiran tarhasta. Jätin sille leipääki mussutettavaks ettei menis takasi koiruutta härkkimään. Sit saatiin nukkua loppuyö rauhassa.

Jahas, sitte kävi kutsu, tissiä kaivataan taas! Ja tuon kolome veen taijjan lykätä postimerkillä varustettuna ensimmäiseen ohiajavaan postiautoon.. :kieh:

Räpis ja tissitakiainen "Ninni" 4vkoa
 
Pakko tulla ihan vähän kommentoimaan, vaikken tänne oo kirjoitellukaan, vaan tuonne suljetulle ainoastaan..Käyn kyllä lukemassa täälläkin ihan säännöllisesti.. :D niin sitä vaan, että ihanaa Räpätäti, että muillakin on noita fiiliksiä niitä isompia lapsia kohtaan..täällä tänään ollu ihan samanlainen olotila tuon meidän 2,5vuotiaan kanssa. Hermot menee, mutta taitaa olla jotain tekemistä silläkin, että tuo nuorempi roikkuu tissillä koko ajan, eikä sitten riitä vaan kärsivällisyyttä isosiskolle ihan koko ajan..

Pinuski ja Minttu melkein 3 viikkoa
 
Ilmoittautuisin mukaan tännekin. Eilen kotiuduttiin oltuamme 12 vrk sairaalassa, Minulle tuli mahaläskiin hematooma joka sitten tulehtui ja crp nousi yli 200, yli viikko meni i.v. antibioottien kanssa että saatiin crp tarpeeksi alas kotiutumiseen.

Sara syntyi 25.7. rv 40+3, klo20.39. pituutta hänellä oli 50 cm ja painoa 4275g, pipo 36.
Hän tuli kuitenkin tähän maailmaan keisarileikkauksella kun silloin kun vedet meni olin vain 6 cm auki ja jalat olivat tulossa ensin.

Myöhemmin lisää kirjoitusta kun ensin kerkeen entisetkin lukemaan.

anjamarita ja Sara 13 vrk
 
onnea vauvansa saaneille :flower: :flower: :flower:

räpätäti :juuh en minä ainakaan ottaa sitä pullo juttua mitenkään vastalauseena kun jotenkinhan ne vauvat pitää syöttää kun mulla ei sitä rintamaitoo tule enään kun vaan oikeesta rinnasta ja sieltäkin vaan sen verran että joutuu pullosta antamaan lisää...

sairaalasta tuli loppukertomus tänään olen nuortunnut vuodella synnärillä oloessani ..heh sopii mulle :)

meillä on taas noi isommat neitoset tarmoo täys ..kaikki paikat mullinmallin ja mikään ei menen perille mitä sanotaan :headwall: :headwall:

mutta nyt soffalle köllii vähäksi aikaa kattoo töllöö

bambiino ja "justiina"
 
Heipsan!

Mistäs nyt aloittaisin....ekaks tosi kivaa, että tää palsta on olemassa ja te kanssasisaret puitte täällä sekä iloja että suruja! :hug:

Meillä menee ihan mukavasti. Neiti syö ja nukkuu, eilisessä ekassa neuvolassa painoa oli tullu synnäriltä lähdön jälkeen jo liki 300g viidessä päivässä. Samassa ajassa olen itse keventynyt 4 kg!. Ekat päivät ei menny kyllä ihan putkeen, kun mulla jatkui se ennen synnytystä alkanut hammassärky ja kävin tällä viikolla jo kaksi kertaa hammaslääkärissä kidutettavana (ei puudu tulehtunut hammas!!!) ja ensi viikolla jatketaan. No tällä hetkellä ei onneksi särkyä. Mutta syöminen ollut aika vaikeaa.

Neleka: mulla kanssa oli vaikeasteinen synnytyksen jälkeinen masennus edellisestä. alkoi heti 4. päivänä synnytyksestä. Nyt mennyt kuitenkin hyvin ja tunnen nauttivani vauvasta ihan eri tavalla. Toki se rakkaus löytyi tuon 1v 8kk kanssa, mutta vuosi siihen rämpimiseen meni. Oon kuiteskin jatkanu hoitosuhdetta psykologin kanssa ja varasimme jo ennen synnytystä "kontrolliajan" tälle kuulle, vaikken enää säännöllisesti häntä ole tavannutkaan. Kyllähän sitä välillä kuulostelee itseään ja olojaan, mutta pääsääntöisesti olen nauttinut vauvasta ja koko perheestä. Yritän olla yrittämättä liikaa ;) Mulla on kyllä aivan ihana mies ja isoimmat lapset ovat suureksi avuksi, joten arki meillä on aika helppoa, vaikkei sitä ihmiset meinaa uskoa viisilapsisesta perheestä. Onneksi on isommilla lapsilla 4 vuoden ikäerot, joten apulaisia piisaa.

Neidillä on muuten silmätulehdus ja napasieni, kuten kaikilla meidän vauvoilla on ollu. Napa laapistettiin eilen neuvolassa ja terkka antoi mulle sen kynän kotiin, että laapistan itse huomenna uudestaan. Niin tein edellisen vauvankin kanssa. Oli siinä nuorempi terkka ihmeissään (siis meidän oma terkka pyysi kokeneemman tädin laapistamaan, kun ei itse uskatanut) että oonko ittekin hoitanut homman. No eipä tuo monimutkaista ole :)

Nyt alkaa pätkiä, mistä kaikesta piti kirjotella, mutta eiköhän tätä romaania jo tässä piisaa :LOL:

Maggie ja Eppuliina 9 vrk
 
aik
hei,

kiitokset jälkivuotokeskustelusta. Nyt alkaa jo vähentyä (2,5 vko).

Meillä tyttö puklaa myös kovasti. jopa nenän kautta. Imetän päivisin vain yhden rinnan kerrallaan, niin ei saa liikaa ravintoa yli laidan lennätettäväksi. huutaa muuten mahaansa, jos syö liikaa (vääntelee ja puklaa). painoa tullut viikossa 500 g.

Kasvojen hormooninäppyjä olen pessyt kerran tai kahdesti päivässä veteen kastetulla pehmeällä paperilla. häviävät n. kolmessa päivässä ja uusia tulee koko ajan eri kohtaan kasvoissa. hormooninäpyt ovat punaisia, joissa on keskellä vaalea näppy.

aik ja tyttö
 
Onnea vauvautuneille :flower: :hug: .
Meillä on nyt ollu pari rauhallista päivää.Poika ei oo turhia kitissy ku masukiprut on helpottanu :) .Eilen piti olla 1 kk:den neuvola.Myö pojan kans napotettiin odotusaulassa hyvissä ajoin ja rupesin ihmettellee ku on niin hiljasta.Äitiyspuolen neuvolatäti tupsahti siihen ja rupateltuamme hetken ku ei olla nähty synnytyksen jälkeen,selvis et lastenneuvolan täti on kesälomalla ja hänen sijainenkin on ottanu loppuviikon vapaaks,on vuosilomalla.Kukaan vaan ei ollut peruuttanu aikoja...Justiin,kahesti kävi samalla tavalla äitiysneuvolassa,kerran miulla ja toisella äitillä oli päällekkäis ajat...Eihän tuo ollu sit ku 4 kerta...

SmileX:aivan ihania kutsukortteja,miun pitäs kans väkertää jonkulaiset kortit pojan nimiäisiin jotka onkin vasta 17.8.Jouduttiin viikolla siirtämmään jotta kaikki vieraat piäsee paikalle.Tuntu et kaikilla on just 10pvä joku muu sovittu meno.

Ukosta:Mie oon ihan varma et ukolla on synnytyksen jälkeinen masennus.Kaikki oireet viittaa siihen...On se nyt saanu kakaistettua et ei ois uskonukkaan miten suuri elämänmuutos pojan myötä tuli,esikkokii ku on jo 10 vuotias.Ei ollu varautunu siihen.No en miekään sen kummemmin,otan vaan päivän kerrallaan.
Kohta alkas metsästyskausi,piäsöö ukkokii sit mehtään tuulettummaan,jospa se siitä ruppeis kiristys laukiimmaan.

Räpis:En vejä hernettä nennään :) .Miun sisko on kans imettäny kaikki 4 lastaan melkein yksvuotiaaks,pulloa ei muksut oo nähnykkään.No siskolla on kyllä maitoa riittänytkin ihan kiitettävästi sairaalalle asti.Oikein tehotuotanto-meijeri :D .
Pääasia et vauva saapi ravintonsa ja on terve ja tyytyväinen.

Mie tykkään kans lukkee "romaaneja".Ja näyttää aina omatkii jutut venyvän ja venyvän.Aika vaan on ollu kortilla,ei oo oikein kerenny tietokoneen ääreen asettua,ja sit ku asetun niin "pikku-pomo" huhuillee varmasti.Eilenkii jäi konneella käymättä ja tänään onnistuin vasta toisella yrityksellä.

Meijän poika ei yhtään viihy vaunuissa!Huuto alakaa heti kun vaunuihin laitan.Tai jos nukkuu sylissä niin aivan satavarmasti herrää ku laitan vaunuihin.Just ja just kerkiin puoljuoksua mennä tuon parin sadan metrin matkan porukoille enneku poika totaalisesti hermostuu.Esikko taas viihty tosi hyvin vaunuissa,nukku ulkona pitkiä päiväunia.Ahistaa ku kaikki on neuvomassa et laita vauva vaunuihin nukkumaan,et kyllä se sinne joskus nukahtaa ja ääntä maailmaan mahtuu!? Varmaan mie ruppeen vatkaa vaunuja tuntitolkulla eestaas jos poju itkee vaunuissa hysteerisenä,eivät tunnu neuvojat tajuuvan tätä millään!
No noppeesti aikakin kuluu ja sit ku poika voi olla istuma-asennossa(yhistelmävaunut meillä ) ni luulis ainakin hereillä ollessa viihtyvän vähän aikaa.Paljon kahtelemista!

Meillä Jooseppi on kova näyttämmään kieltä.Mummo opetti.Kieli mukluvvaa minkä kerkiää.Hymyjäkin irtovvaa tasaseen tahtiin!

Kynsiä: on pitänyt leikellä vaan silti repii mahottomasti naamaansa.Vieläkö piätte tumppuja käessä?Mie en oo tumppuja pitäny,bodyjen hihat on sen verran pitkiä jotta sormet on siellä suojassa.Tumput lentää nimittäin käsistä alta aikayksikön!
Nyt ois tärkeetä nimenomaan olla ilman minkäänlaisia käsisuojia jotta vauva pääsis tutustummaan omiin käsiinsä.Meillä vaan tuntuu repivän ihan urakalla poskiaan ja vaikka oon kynsiä leikannu niin ei niittäkään voi ihan älyttömän lyhyeks leikata.Ja silti ne jää teräviks...Pitäsköhän hioa!?
Nyt mie lähen ja jätän muillekkii palstatillaa!Eikö tätä tarinaa taas sivullinen kertynnä!

Voimia ja jaksamista kaikille mammoille!

Ievaliina ja Jooseppi 1 kk 1 pvä
 
Sateista perjantaipäivää!

Arvatkaapa säikähdinkö, kun heräsin aamuviideltä eikä vauva ollu vielä heränny. Oli nimittäin nukahtanu klo 22. No pian alkoi tuhina kuulua onneksi. Siis 9-päiväinen nukkui 7 tuntia putkeen. Nukkui eilen ulkonakin viis tuntia, kunnes herättelin. On kyllä sitten 1,5 -2 tuntia kerrallaan hereillä ja pällistelee silmät auki yleensä tyytyväisenä.

Kynsistä: minä en oo tottunu vauvalla tumppuja pitämään. Jotenkin niin ihanaa, kun pitää rinnalla ollessaan sormesta kiinni. Neidillä oli niin pitkät kynnet syntyessään, että sairaalassa antoivat luvan kotona leikata. Neukkatäti kyllä muistutti vielä lähtiessä, että sitten 2 viikon iästä vasta... :whistle: . Onneksi ukko malttoi pitää suunsa kiinni, kun 3 päivän ikäisenä leikattiin. Nyt pitäis taas....

Tutti-ja tuttipulloasiaa: kuulun kanssa niihin, jotka ei vaan onnistu tutin ja tuttipullon kanssa. Meillä kukaan lapsista ei oo huolinu tuttia suuhunsa ja vasta yli puolivuotiaina väkisten opetettu pullolle nuo nuoremmat. Nää on arkoja asioita, joten eihän aleta vertailemaan paremmuuttamme äitinä sillä, kuka mitenkin syöttää. Pääasia on että vauvat saa ruokaa ja perhe on ratkaisuun tyytyväinen, eiks vaan =)

Onnea anjamaritalle vauvan syntymästä :flower: :hug: :heart:

Opiskelusta eilen ilmoittaudun minäkin Turun yliopistoon verkkokurssille teemään pari vuotta sitten kesken jäänyttä maantieteen approa. Jos joskus jaksais koneen ääressä istua, niin sais sen pois roikkumasta. Minä kyllä kaipaankin jotain ihan omaa juttua tähän perheen pyörittämisen vastapainoksi.

Mutta taas mennäään....

Maggie ja Eppuliina 10 vrk

 
Onnea uusille vauvautuneille! Anjamaritan kuulumisia olinkin jo odotellut, kun ei ollut vähään aikaan kuulunut. Toivottavasti voit jo paremmin sen hematooman ja tulehduksen jäljiltä.

Kiva kuulla, että Ievaliinan vaavin vatsavaivat ovat helpottaneet. Meillä niiden kanssa kärvistellään edelleen. Kaamea ähinä ja itkun tuherrus on tytöllä päällä jatkuvasti, mutta ei onneksi ihan suoraa huutoa ja yöt sujuu ihan siedettävästi. Disflatylistä ei ollut meillä apua. Ruokavaliotanikin olen koittanut tarkkailla, vaikkei siitä esikon imetysaikana ollut kyllä mahavaivoihin apua. Nyt olen jättänyt syömättä suklaat ja ruisleivät, juomatta kivennäisvedet, joita normaalisti litkin päivittäin litra tolkulla, lopettanut voin käytön ruuanlaitossa ja kahvia juon max. yhden kupillisen päivässä. Maitoa en juo normaalistikaan, mutta juustoa syön kyllä, enkä siitä hevillä luovu. Rautatabutkin olen jättänyt syömättä, kun hemppa oli viime neuvolareissulla jo hyvä. Kai nuo tytön kipristelyt jossain vaiheessa helpottaa, toivotaan..

Tytöllä oli neuvolakäynti tiistaina 3 viikon iässä. Painoa oli jo 4210 ja pituutta 53cm (syntyessään oli 3350g ja 49cm). Rintamaito tuntuu riittävän siis. Mikään imetysfanaatikko en minäkään ole, mutta niin kauan kuin maitoa riittää ja imetys sujuu ilman suurempia ongelmia aion tissittelyä jatkaa. Pulloa en kammoksu ja pari kertaa olen tuttelia antanut illalla, kun tissit on ollu kuiviin imetyt ja tyttö silti nälkäinen monen tunnin lutkuttamisen jälkeen. Tutin syöntiä olen tytölle koittanut opettaa vaihtelevalla menestyksellä. Poika ei ikinä tuttia syönyt, vaikka imemisen tarve oli hällä suuri. Sain silloin itse toimia jatkuvana huvituttina ja oli sekin rankkaa.

Nyt esikko taisi herätä, bye

Krissie ja tytsy 3,5 vkoa
 
Neidin 1kk neuvolakeikalla käytynä! Painoo 4180g ja pituutta 53,7cm, eipä se ihme kun ei 50cm vaatteet istu päälle enää ja osa 56cm:stäki pitänee viskata jo poikkee! Ihan hyvin siis kasvaa vaikka peleko on ollukki riittääkö maito, ressaan liikaa ja juon liian vähän.. :ashamed:

Nyt onkii kiirusta sen verta että pittää jatkaa touhuja, neitiki vetässynnä neuvolasta asti unta palloon, eli pian kolmatta tuntia! Nää on harvinaisia unia meillä..

Räpis+venyvä "Ninni" huomenna 1kk
 
Onnittelut vauvansa saaneille, Anjamarita taisi olla ja Anskuli :flower:

Taalla on tytto alkanut vihdoin tasaisen kasvun, alussa meni milloin syntymapainon ylle ja milloin sen alle. Punnituksissa piti kayda sairaalassa 1-2 paivan valein. Viikko sitten oli viimeisin punnitus ja silloin 3020g. Pituutta ei otettu mutta tama neiti kylla venyy vain, kovin hoikka ja siro mutta vaatteista sen huomaa kun alkaa potkarit kutistumaan paalla.

Imetys se on minulle yksi kompastuskivi joka kerta. Ei sitten onnistu ei millaan... :'( mika siina on etta nama perhanan tissit on tassa vaan naon vuoksi, mihinkaan muuhun niista ei ole! Ei tule maitoa tarpeeksi vaikka kaikki on taas asian eteen tehty. Tytto viihtyy kuitenkin tissilla ja imaisee sen minka saa, onhan siita edes "ensiavuksi" vaikka laiha lohtu se on kun olin taas orientoitunut etta talla kertaa se onnistuu :(

Masennuson koettu molempien poikien syntyman jalkeen. Esikoisen aikaan, 12 vuotta sitten, siita ei juuri puhuttu ja minakin ajattelin etta kai se sitten on normaalia olla maassa. kakkosen jalkeen se peikko tuli takaisin kummittelemaan mutta onneksi apua oli paremmin saatavilla ja itsekin tiesin sen merkit. Masennuslaakkeita soin minakin kauan aikaa.
Talla kertaa nain psykiatria jo raskausaikana ja suunniteltiin strategia masennuspeikon hyokkayksen varalle. Viela on pysynyt loitolla, kop-kop-kop puuta...
Kun nyt osaisin relata vahan tuon imetys-asian suhteen. Jarkeilla sen voi helposti, joillekin se vaan ei onnistu ja onhan minulla kaksi korvikkeella kasvanutta tuossa esmerkkina ja niin ovat terveita aina olleet ja helppoja, tyytyvaisia vauvoja. Joskus sita vaan hormoonihuuruissaan saan paahan etta taas epaonnistuin surkeasti. Ensin petti istukka pienen ja nyt sitten tissit. Niin, se sitten selvisi etta vauvan hankala alkutaival johtui istukasta.

Tassa on kuitenkin pikkuinen terveena vieressa tuhisemassa ja se on tarkeinta =) Vauvastaan kun voi ja pitaakin nauttia taysilla - tississa kiinni tai ei.

Innostuin hankkimaan uuden kantoliinan, kari-me. O n kivan tuntuinen ja tytto viihtyy!
Ebay:lta isannan suureksi riemuksi huusin taas yhdet rattaat lisaa. Mies valittaa etta on jo ennestaan paikat taynna. On tuon kolme-vuotiaan kevyet matkarattaat ja sitten Phil&Teds tuplat.Mutku halvalla sai niin pakko ostaa :saint:

Nyt tama yokyopeli petiin,

musikka ja neiti M sylissa nukkumassa :heart:
 
Mukavaa lauantaipäivää!

Arvatkaas kellä särkee taas hammasta, vaikka sen piti olla jo hengetön! :headwall: Maanantaihin asti on kärsittävä, ei auta.

Tuntuu hyvältä lukea täälläkin palstalla, että meitä synnytyksen jälkeisen masennuksen kokeneita on useampia ja silti olemme uskaltaneet vielä äideiksi uusille nyyteillemme. Minä sain lähipiirissä aika tyrmäävän vastaanoton raskausuutisistani, monien mielestä oli todella tyhmää ruveta riskeeraamaan terveyttään enää. Ja päinvastoin tiesin jo vauvakuumeen pukatessa ja koko raskausajan, että vauvan saaminen olisi parasta terapiaa minulle.

Kertokaas nyt kantoliinaa käyttäneet, mikä on paras? Mies lupasi semmosen hankkia, kun vaan on sitten hyvä.

Meidän neiti muuten nukkui jo toisena yönä peräkkäin 7 tunnin yöunet putkeen! Tämä tuskin on pysyvää, mutta ah niin ihanaa niin kauan kuin sitä kestää! Samoin neiti 1v8kk nukkui omassa huoneessaan yksin, niin ettei isin tarvinut nukkua vieressä lattialla :)

Nyt taasen pätkii, taisi tulla taas omaa napaa lähinnä, anteeksi

Maggie ja Eppuliina 11vrk
 
meille syntyi poika 29.7 painoa 4095g ja 54cm , pitkä heppu!

kova poika syömään ja huomaakin tästä väsymyksestä et 2 tunnin välein herätään öisinkin ruokailemaan. saa nähä kun arki maanantaina alkaa ja pitää alkaa esikkoa viemään aamusin tuohon muutaman kilsan päähän eskariin et miten sitä jaksaa..ja hakeakkinhan hänet täytyy

:/

mutta nyt tämä maidon huuruinen äiti lähtee nukkumaan kun tuo ihanainen nappisilmäkin nukahti!

on se vaan jännä miten kovasti tahansa ois väsynyt ja täynnä kakkavaippojen vaihtoa yms yms.. ni tätä rakkauden määrää on vaikea sanoiksi pukea :heart: :heart:

mari ja "kyösti" 11vrk
 
Pienta galluppia kysaisin: Onko teilla vauvat olleet kovin karvaisia? Aika pitkaaanhan ne on untuvaisen karvan peitossa kohdussa mutta meilla on kaikki kolme olleet niin suloisen pehmeita ja tosi karvaisia vaikka esikoista lukuunottamatta ovatkin ihan taysaikaisia. Tyttokin on vielakin karvainen vaikka on jo 1kk ja se karva nakyy kun on tummaa :) Edellinen meilla onkin suomalaisen vaalea, ja sita vaaleaa karvaa ei niin huomannutkaan.

Aika hurjat jutut mulla, tuo yksi lause viime oisesta kirjoituksestani pisti silmaan, voisi luulla etta kovin on kiihkeaa kallonkutistajan kanssa :LOL:
Kun nuo suomalaisten aakkosten kaksi viimeista kirjainta jaa uupumaan niin sanat saa joskus huomaamatta uuden merkityksen :kieh:
Noista asioista puheen ollen; EVVK! On kylla sekstailut jossain hamassa tulevaisuudessa. On nuo taisteluarvet tuolla alakerrassa sen verran mittavia etta hirvittaa ajatuskin. Tikkeja tuli kolmeen kerrokseen ja kun kysyin laakarilta etta montakos laitoit niin sanoi vaan etta "aika monta" :eek:

Maggie taisi kysya kantoliinoista. Trikoo liina on varmasti parempi aloitella. Itse en kudottujen kanssa onnistu vielakaan, en vain tykkaa niista. Trikoo/jousto liinoissa on paljon valinnan varaa. Kannattaa kavaista kantoliinakanavan sivuilla lukemassa lisaa ja paras kun ottaa yhteytta tukihenkiloon, niiden tiedot loytyy kanssa sielta. Muistinkohan ihan vaarin etta Maggie olisit jostain Jyvaskylan tienoilta? Torikeskuksessa nimittain on alan liike, muistaakseni nimeltaan Pikku-Eero. Siella voi kokeilla ja saada opastusta kadesta pitaen. Vastaavia liikkeita varmaan on kaikissa suuremmissa kaupungeissa.

Onnea MAR-I prinssista :flower:

musikka ja neiti M

 
Vihdoinkin..

pääsen liittymään tähän joukkoon!
Eli meille syntyi poika 7.8.2008 klo 18.48.
Painoa pikku-ukolla 3560g ja pituutta 50cm. Pipo 36cm.

Olin torstaina menossa äitipolille kontrollikäynnille klo 14, mutta aamulla kotona klo 8 alkoi supistukset. Ajattelin vielä odotella jos pystyisin olemaan iltapäivään kotona, mutta klo 12 aikoihin lähdettiin.

Puoli kahden aikaan päästiin saliin, puoli neljän kieppeillä sain epiduraalin joka vei minulta kaikki kivut! Klo 18 olin avautunut kokonaan ja siitä puolen tunnin kuluttua aloin ponnistamaan. Pikku-ukko syntyi klo 18.48 ja sai pisteiksi 9/9.

Kotiin päästiin eilen.

Siinä lyhyesti synnytystarinaa, tulen kirjoittamaan kuulumisia ja lukemaan teidän, sitten kun on vähän parempi aika.

tannuli ja ukkeli kohta 3vrk :heart:
 
tannulille onnittelut tälläkin puolella! :heart: niinku myös muille uusien vauvojen äideille.
musikka mä sain ainakin hyvät naurut siitä sun jutusta, ku alko ajatukset laukkaamaan... :LOL:
maggie mä ostin Tricot slen- kantoliinan ja oon ollu tyytyväinen.

Mulla on huomenna jälkitarkastus ja pojulle 6vko-neuvola. Posket on ainakin sillä pyöristyny kovasti ja vaatteista käytetään kokoa 62 (housuissa menee vielä osa 56cm), joten varmaan on kovasti kasvanu.
Ostin kans Disflatyl-tippoja ja kyllä ne on tainnu pojun oloa helpottaa. =)

Mulla oli tällä viikolla joku päivä tosi huono. Itketti vaan ja tunsin itteni täysin paskaks äidiks. Poitsu huus ja kaikki aika meni vaan sen hyssyttelyyn, joten esikoinen jäi vaille huomioo. Se rassaa mua älyttömästi, ku tuntuu ettei oo sitä aikaa tolle esikoiselle. No, kai tää tästä. Ne päivät vaan tuntuu niin kauheilta, ku on huono yö takana. :/

rinkinki ja poitsu 6vko1pvä
 
Tervehdys!

Ja oikein paljon onnea uusille vauvaperheille! :flower:

Maggielle kestämisiä sen hampaan kans! Ei ole hammassärky ollenkaan kivaa ei...

Musikka kieltämättä pisti se sinun kirjotus naurattamaan :LOL:

Rinkinki tuttu tunne tuo huono omatunto siitä ettei aikaa tahdo riittää tarpeeks esikoiselle! Meillä on Toivis sitä mieltä, että hereillä ollessa ollaan vaan sylissä ja mielellään jo siinä sais nukkuaki niin hyvä olis. Ja isompi tietysti haluaa että sen kans touhutaan ja leikitään. Mutta elättelen toiveita, että tähänkin tilanteeseen tulee muutos sitten kun pikkusella alkaa olemaan selkeä päivärytmi. Meillä kun ei vielä ainakaan sellaista ole.

Kantoliinan sain minäkin hommattua eilen. Ostin trikoisen Mam earth-merkkisen. Trikoista se myyjäkin suositteli aloittelijalle ja kaverilta kun on olen kudottua kokeillut, niin ei oikein tuntunut omalta kapistukselta. Vielä en ole liinaa ehtinyt käytössä kokilla. Merkin valintaan vaikutti vain ja ainoastaan se, että noita nyt satuttiin myymään meidän kaupungin "vaippakaupassa". Netistä kun kattelin niin ihan liikaa on vaihtoehtoja enkä osannu päättää minkä haluaisin, joten päätin ottaa sen mikä läheltä löytyy =) Ja liinan mukana tuli söpönen lohikäärme hattu =)

Jaahas, meidän pikkumies on kohta kolme tuntia tillotellu hereillä, välillä vaan ottanu pikku torkahuksia. Mutta kyllähän sitä jaksaakin kun viime yönä nukuttiin taas ensin 5h pätkä ja sitten 4h. Ihanaa kun on noita "pierutippoja"! Pitänee kuitenkin lähtee vaipanvaiholle ja äänikin kuulostaa siltä että kohta taidetaan olla tankkausta vailla.

Änkkäpöö ja Toivis 1kk 2vrk
 
tannulille paljon onnea! :flower: :hug:

rinkinkille
voimahali :hug: ,elä välitä,täälläkin tunteet heittää häränpyllyä.Miulla morkkis ku väsyneenä tulee karjuttua esikoiselle.Toinen vahingossa mehunsa kaataa ja äiti kiljuu ku ois maailmanloppu... :headwall:
Just juttelin pojan kans aamutuimaan,selitin et oon väsyny ja sen takia pinna kireellä, mut en sais silti karjua lapselle aivan turhasta!

Meiltä löytyy karvanen vauva :) ,siis vaaleeta nukkakarvaa on koko poju täynnä!

musikka:aika hauskaa tosissaan tuo kirjotusasu,:nain psykiatria raskausaikana :LOL:

Onko normaalia et vauvan rintarauhaset on turvoksissa vieläkin? Illalla kiinnitin kylvyn jälkeen huomioo ku tuntuu et vasemman puoleinen on vielä isompi ku oikee?!

Miulle taas petipuuhat maistus,ainut vaan et ku saa lapsukaiset unille niin itekii on nii rättipoikkiväsyny et jää hommat ajatuksen tasolle!

Jooseppi kutsuu!

Ievaliina ja Jooseppi päivää vaille 5 vkoa
 

Yhteistyössä