heips,tarvin ideoita ja apuja.

toivon ettei tuu lokaa niskaan ketjua kun nyt on kumminkin kyse eka luokkalaisesta pojasta eikä musta. pojalla on niin kova ikävä isäänä että itkee ittensä usein uneen.saanut olla isänsä kanssa viimeks 3-4 vuotta sitten kun viellä seurustelin pojan isän kanssa.toivoisin että isä haluis olla pojan kanssa,ja ite puhun pojalle aina vaan hyvää isästään.koomista on että isä aasuuu naapritalossa,jos poika näkee vilauksen isästään niin isä on joko kännissä tai sitten hirveellä kiireellä menos töihin.nyt ei ookkaan kyse siitä miten huono isä on vaankun miten voin lohduttaa poikaa että meillä rauhottuis illat? yleensä lohdutan poikaa sillä että kyllä isä rakastaa ja isä tarvii vain aikaa,kyllä isä viellä haluaa olla oikeasti sun kanssa,leikkiä ja olla.mun keskimmäinen poika on samalle miehelle mutta jo menetetty tapaus,ei oikeen muista isäänsä ja vierastaa...
 
ehdotus
Kuulostaa ihan kamalalta koko tyyppi! Olisko helpompaa, jos muuttaisitte paikkaan, jossa poika ei näkis isäänsä ollenkaan? Itse harkitsisin sellaista ihan tosissaan. Tsemppiä teille!
 
"vieras"
No täytyy sanoa, että olet valinnut väärän taktiikan ikävä kyllä. Ei saa luvata sellaisia mitkä eivät ole totta. Olisit sanonut, että isä ei ole kunnossa ja sillä on alkoholiongelma, mutta äiti pitää huolen sinusta tai jotakin. Kyllä lapsen täytyy saada itkeä itkunsa, siinä ei ole mitään pahaa. Se menee ohi. Mutta jos luvataan sellaista mitä ei tule tapahtumaan, niin kaipaus vaan pitkittyy. Toki sitten salassa yrittäisin isälle takoa päähän järkeä, mutta ei niissäkään tapaamisissa ole mieltä, jos isä sitten kuitenkin hylkää taas.
 
mä en oo ainoo lupaaja,isä ite lupaa jatkuvast et ens viikonloppuna ja sit ens viikonloppuna j.n.e oon yrittäny itekki kertoa pojalle että isä ei oo kunnossa ja hölmöilee hölmöilynsä.sit on viel ex-anoppi sekottamassa pakkaa et kyl isi rakasta y.m....ja poika tietää että äiti on ja pysyy,poika kumminkin itkee mulle et miks isä tekee noin,rakastaako isä oikeesti....raastaa sydäntä.muutto nyt ei kumminkaan tule kyseeseen,poika viihtyy muuten ...on paljon kavereita ja kuulemma ihana koulu :)
 
[QUOTE="vieras";25655202]No täytyy sanoa, että olet valinnut väärän taktiikan ikävä kyllä. Ei saa luvata sellaisia mitkä eivät ole totta. Olisit sanonut, että isä ei ole kunnossa ja sillä on alkoholiongelma, mutta äiti pitää huolen sinusta tai jotakin. Kyllä lapsen täytyy saada itkeä itkunsa, siinä ei ole mitään pahaa. Se menee ohi. Mutta jos luvataan sellaista mitä ei tule tapahtumaan, niin kaipaus vaan pitkittyy. Toki sitten salassa yrittäisin isälle takoa päähän järkeä, mutta ei niissäkään tapaamisissa ole mieltä, jos isä sitten kuitenkin hylkää taas.[/QUOTE]

eli meinaat et pitää ruveta täysin rehelliseksi pojalle,raastaa mun sydäntä mutta oot oikeessa!
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja MIRKAMÖRKÖ;25655227:
eli meinaat et pitää ruveta täysin rehelliseksi pojalle,raastaa mun sydäntä mutta oot oikeessa!
Pitää, vaikka ikävältä tuntuu. Mutta kyllä lapselle voi hyvin sanoa, eikä ole edes valehtelua, että siksi isä ei näe sinua ja lupaa turhaan, koska se on päästä kipeä tms. Ei sekään sitä mahdollisuutta poista, että poika olisi joskus isällä sydämessä, mutta käytännössä se ei silti merkitse välttämättä sen enempää. Ei tietysti niin pidä mennä sanomaan, että poika alkaisi säälimään isää, vaan sanoo yleisemmin, että joillakin on sellaista ongelmaa ja sille ei oikein mitään voi.
 
  • Tykkää
Reactions: MIRKAMÖRKÖ
"vieras"
[QUOTE="vieras";25655337]Pitää, vaikka ikävältä tuntuu. Mutta kyllä lapselle voi hyvin sanoa, eikä ole edes valehtelua, että siksi isä ei näe sinua ja lupaa turhaan, koska se on päästä kipeä tms. Ei sekään sitä mahdollisuutta poista, että poika olisi joskus isällä sydämessä, mutta käytännössä se ei silti merkitse välttämättä sen enempää. Ei tietysti niin pidä mennä sanomaan, että poika alkaisi säälimään isää, vaan sanoo yleisemmin, että joillakin on sellaista ongelmaa ja sille ei oikein mitään voi.[/QUOTE]
Ja ex-anopille pitää tiukasti sanoa, ettei puhele isästä yhtään mitään. Varmaan tuntee syyllisyyttä poikansa hulttioudesta ja siksi sellaisia juttelee pojalle.
 
  • Tykkää
Reactions: MIRKAMÖRKÖ
kiitos vastuksista,helpottaa kummasti mun päätöksentekoa rehellisyydestä.eli seuraavan kerran kun poika itkee ja harmittelee niin kuuma kaakaota valmistelemaan ja yhteinen jutteluhetki pojan kanssa keittiössä,ja rehellistä puhumista.ei ilkeesti mutta asiallisesti.en kumminkaan halua että lapsi säälii tai vihaa isäänsä.
 
"vieras"
Tekisin vielä niin, että puhuisin päiväsaikaan silloin, kun lapsi ei asiaa ajattele. On helpompi omaksua järjellä sitä juttua, jos ei ole tunteet pinnassa ja sitten menee yöunetkin, jos illalla puhuu. Avaa asiaa puhumalla vaikka niistä isän ongelmista ensin.
 
  • Tykkää
Reactions: MIRKAMÖRKÖ
[QUOTE="vieras";25655442]Tekisin vielä niin, että puhuisin päiväsaikaan silloin, kun lapsi ei asiaa ajattele. On helpompi omaksua järjellä sitä juttua, jos ei ole tunteet pinnassa ja sitten menee yöunetkin, jos illalla puhuu. Avaa asiaa puhumalla vaikka niistä isän ongelmista ensin.[/QUOTE]

tossakin oot oikeessa,miten en nyt tommosta ajatellut.no pitää järkätä niin et mies tulee töistä ja on muitten lasten kanssa että saan poikasen kanssa olla rauhassa ja jutella :) keskeytykset on nimittäin todella ikäviä viellä keskellä harmillista puheenaihetta.mä oon ite aika itkunen ihminen ja onko siitä jotain haittaa lapselle jos itse surkuttelen mukana,tottakai mua itkettää jos lapsella paha olo? tai saako lapsi väärän kuvan asiasta jos vollotan lapsen kanssa yhdessä? haluan tehä tän asian kerralla oikeen,tietty tästä voi puhua poikasen kanssa aina kun poika haluaa....mut tä alkushokki pitäs saada alta pois.... :( hitto ku mul jo nyt paha olla,onneks poika on nyt koulussa...
 

Yhteistyössä