***HELMET 2008*** Kesäviikko 35

Meillä taas tympeä yö takana... Ada heräsi jo 4 jälkeen äheltämään. Tissillä rauhoittui hetkeksi, mutta viiden maissa aloitti uudestaan. Viidestä kuuteen sitten ähisi ja potki, ja kuudelta noustiin ylös. Onkohan se vaan niin että Ada olisi jo viiden maissa valmis heräämään?? Meni kuitenkin jo 19.30 nukkumaan... Eli nukkumaan menostä ähinöitten alkamiseen n. 9h. Voiko kohta 7kk pärjätä yösä noin vähillä unilla? Kuinka monta tuntia teidän pikkuiset nukkuu yössä? Pitäisköhän meidän sit yrittää laittaa Ada nukkumaan vasta ysin maissa niin riittäis unta vähän pitempään..?!

Ada näyttäisi olevan allerginen myös luumulle.. :( Luumun aloittamisen jälkeen kasvoihin nousi punaista näppylää ja iho meni karheaksi.. :( Nyt Ada menee sit taas pelkällä maissilla. Käy tyttöä sääliksi kun aina vaan pitää syödä maissia... Varasin nyt ajan Tiina Tuomelalle et ois joku apuna selvittelemässä noita allergioita ja joku joka osais neuvoa näissä asioissa. Itellä rupeaa jo hajoamaan pää ku stressaan niin Adan puolesta. :headwall:
Kävi muuten tosi hyvä tuuri ku soitin tota aikaa. Yleensä Tuomelalle on TOSI pitkät jonotusajat, jopa kuukausia, mutta nyt satuttiin saamaan peruutusaika jo ensi tiistaille! Jippii! :)

 
Pilvipouta toisinaan tyttö herää itkemään ja silloin tietysti rauhoittelen unille, mutta nyt viime aikoina on ollut ihan vaan "taidanpa herätä ja ruveta leikkimään". Juoksee ympäri taloa ja nauraa vaan kun yrittää viedä takaisin. :headwall: Jäähyllä on sitten saatu lopulta asettumaan, ainakin vähäksi aikaa. Päivätkin on olleet rauhallisia joten en oikein tiedä mistä johtuu, ellei sitten ole tosiaan tauti tehnyt tuloaan. :/

Mummoja en valitettavasti oikein lapsenvahdeiksi nyt saa, kun on molemmat töissä ja vapaa-aikanaankin nyt olleet kiireisiä. :(

Nipsuli lahjonta-uhkailu-kiristys on meillä kyllä autuaasti käytössä päivittäin. :D :saint: Jos jotenkin saisi lahjottua yöt rauhallisiksi niin kyllä mun omatuntoni nukkuisi sikeästi. :LOL:

Täytyy nyt oikein laittaa mietintään tämä asia... kunhan flunssa on ohi niin laitan tytön päivärytmin tarkempaan kuosiin, syömiset ja ulkoilut voisi tapahtua enemmän tiettyihin aikoihin (nyt menty kun on sopiva hetki ollut) ja ulkoilla voitaisiin enemmän. Telkkarin katselua täytyy vähentää, nyt olen antanut aika paljon katsoa piirrettyjä kun sillä on saanut päiviä rauhoitettua. Mutta jos nyt palattaisiin vanhaan tuttuun päiväjärjestykseen mikä oli jo ennen pojan syntymää, silloin tyttö nukkuikin hyvin. Ehkä on tullut vaan lipsuttua liikaa. Jos tämä ei auta niin sitten uusia konsteja kehiin. =)
 
Mulle on jäänyt korvakuumemittarista vähän huono kuva. Terkkari sanoi, että siihen ei oikein voi luottaa. Toisaalta, sairaalassa viimeksi mittasivat korvasta, tiedä sitä sitten.

Poika nukkuu yöllä yleensä 8-10 tuntia. Viime yönä 22-06 :kieh: Siitäkin puolet heiluu ja huitoo ja itkee.
 
Korvakuumemittari meiltä löytyy, Philipsin, ja olen siihen kovasti mieltynyt. =) Kun sen oikean mittausasennon löytää niin tuloskin on ollut luotettava, ainakin tuolla meidän mittarilla. Näyttää siis liian pientä lukemaa jos on väärässä asennossa. Yleensä mä mittaan sillä pari-kolme kertaa että näen onko tulos suunnilleen sama.

Poika nukkuu yleensä 11-12 tuntia yöllä, syö välissä 2-3 kertaa. Nukkumaan menee n. 19.30 ja heräilee 7-8 maissa.
 
SEE
Moikka pitkästä aikaa. Miehen kesälomat vietetty ja täällä palattu arkeen. Oltiin koko 2viikkoa merellä ei käyty kotona kertaakaan ja nettipimenossa siis oltu. En todellakaan ehdi alkaa kahlaamaan tekstejä läpi siis jos on tapahtunut jotain merkittävää niin ilmoitelkaa!!
Täällä poika kasvaa ja kehittyy. Eka HAMMAS saatiin vasemmalle alhaalle tällä viikolla. yösyönnit lopetettu mutta nyt tota hammasta sitten yöllä kitisty. Eteenpäin kovasti pyritään omatakeiseen matotyyliin.

6kk neuvola oli tänään

painoa 9040 gr
Pituus 70cm
Pipo 45 cm
Kaikki ok.

Jos nyt pari sivua lukisi taaksepäin!!!

t:SEE ja Poju 6 kk 11pvä.
 
Veddä sadaa...taitaa sataa iltaan asti, tuleekin sit sisäpäivä lasten kanssa. :/ Iltapäivällä pitäis kyllä lähteä ostamaan syksykengät pojalle, sit alkais esikollakin olla koko syysvaatearsenaali kasassa.

Kristelle noissa isompien ruuissa on vähän enempi erilaisia ruoka-aineita sekaisin ja mausteita myös-vaikka eihän ne silti miltään maistu. :p Ja karkeampia ja isompia paloja tosiaan, pehmeitä silti, nuo ihan pienten soseet on tosiaan melkoista lirua. Mekin ollaan nyt ostettu noita isommille tarkoitettuja purkkeja se vähä mikä on tarvittu, kun itsetehdyt soseet oon tarkoituksella jättänyt karkeammiksi ja hyvin putoaa tytylle. Lisäksi nuo kaupan lirut tuppaa tytyllä tulemaan aika helposti ylös, itsetehdyt sen sijaan pysyy hyvin mahassa.

Meillä on korvakuumemittari ja hyvin on toiminut-siinä on vaan se, että se pitää laittaa aikas napakasti sinne korvaan ja vetää korvaa just oikeaan suuntaan että näyttää oikein. Tämä ei kyllä ole aina helppoa jos lapsi päättää ettei mitata... :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Meillä ei oo koskaan nosteltu lapsia alas pöydiltä, ei oo koskaan tyhjennetty kaappeja, ei oo kaivettu hiekkaa/kiviä suusta jne jne.... =)
Meillä tehdään kaikkea tätä edelleen ja usein. :kieh: Poika vetää vieläkin joskus pihalla hiekkaa naamaan |O "kato äiti, tein maksalaatikkoa" :headwall: ja sit hampaissa vaan ropisee!

Meillä olis kans edessä tapella tuo poika omaan sänkyyn nukkumaan, tai siis nukahtaa kyllä nätisti omaan sänkyyn, mut tulee joka yö meidän väliin. Ei vaan oikein ole jaksanut alkaa vääntää sen kanssa kun muutenkin nukkunut puoli vuotta katkonaisesti ja väsyttää ja kun tietää että huudoksihan se menee. No, jospa tässä syksyn aikana sais aikaseksi...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hissukka:
Täytyy nyt oikein laittaa mietintään tämä asia... kunhan flunssa on ohi niin laitan tytön päivärytmin tarkempaan kuosiin, syömiset ja ulkoilut voisi tapahtua enemmän tiettyihin aikoihin (nyt menty kun on sopiva hetki ollut) ja ulkoilla voitaisiin enemmän. Telkkarin katselua täytyy vähentää, nyt olen antanut aika paljon katsoa piirrettyjä kun sillä on saanut päiviä rauhoitettua. Mutta jos nyt palattaisiin vanhaan tuttuun päiväjärjestykseen mikä oli jo ennen pojan syntymää, silloin tyttö nukkuikin hyvin. Ehkä on tullut vaan lipsuttua liikaa. Jos tämä ei auta niin sitten uusia konsteja kehiin. =)
Mekin ollaan nyt laitettu tiukemmin raameja pojalle, jotenkin lipsui homma tässä kesällä meilläkin, mut niinhän se on että kun väsyttää niin aika helposti tulee mentyä helpoimmasta kohtaa vaikkei se sitten pitkässä juoksussa kannattaisikaan. Meillä poika nukkuu kyllä hyvin, yöllä herää sen kerran kun kipittää meidän väliin ja päikkärit nukkuu kans hyvin. Muuten riekkuukin sitten oikein urakalla, huutaa, kiukkuaa, uhmaa, oli pitkään tässä tasaisempi, mut nyt taas vaikeampi vaihe menossa. Tuntuu että on IHAN koko ajan pahalla päällä, heti palaa käämi jos ei homma mene mielen mukaan. Jatkuvasti saa olla sanomassa ja kieltämässä ja pojan kohdalla kielteinen huomio vaan ruokkii huonoa käytöstä ja hilluu taas enempi. :/ Ollaan nyt taas palattu entiseen ja laitettu tiukat rajat käytökselle ja pyritään myös antamaan mahdollisimman paljon myönteistä huomiota, katotaan alkaako tulosta tulla... :whistle:

 
Alkuperäinen kirjoittaja hilunen:
Meillä tehdään kaikkea tätä edelleen ja usein. :kieh: Poika vetää vieläkin joskus pihalla hiekkaa naamaan |O "kato äiti, tein maksalaatikkoa" :headwall: ja sit hampaissa vaan ropisee!
Ei vitsi repes :D :LOL: :LOL:
Ei varmaa itestään kivaa kaivella sitä maksalaatikkoa suusta mutta näin kotisohvalta luettuna aika hassua :D
 
Tervehdys ihan pikaisesti! :)
En oo jostain syystä päässy kirjautumaan vähään aikaan tänne. En tiiä sit johtuuko selaimesta vai mistä, mutta nyt taas onnistui.
Oon kohta lähössä töihin (jo toisiin tänään, pakko painaa nyt kun sattu saamaan :/ ), mutta käytiin maanantaina nlassa.
Ikää 7kk 1vko
Pituus 65.5cm
Paino 6920g (hö, ei menny 7kg rikki :( )
Py 44,5cm

Nlatäti sanoi taas, että ihmeen tarkkaavainen ja ilonen poika. Hyvin kasvaa etc etc..
Äh, nyt pitää vaihtaa tuolta jo vaipat, ja kattoa ettei hän syö paperia! :)

Luen myöhemmin teidän jutut. :)
 
Meil laitettiin lihapottuja äsken nassuun, olis vetäny koko purkin, mut piti puolessa välissä loppauttaa. ihmeneiti.. pottu ja kasvikset nannaa + liha, puuro no ok, mut hedelmä soseet YÄK, omatekosia marjasoseita syö, puuron seassa..
Illalla olis ME & i kutsut, saa nähä lähtiskö :p aattelin et vois tässä keväällä pitää omatki kutsut.
 
Neuvolassa käyty...
~7kk

paino 7315g (6kk 6980g)
pituus 66 cm (65,5cm)
pipo 44,5 cm (43,5cm)

Aktiivinen tyttö, juttelee, liikkuu ryömien, iloinen

Eipä mitään erikoista, vissiin kasvaa sopivasti. Ei kummempaa kommentoinut, kun kerroin, että meillä syödään kasvista n. 1/3 pikkupurkki päivässä....enempää ei uppoa. Pyysin tänään miestä tuomaan kaupasta jonkun lihapurkin, aattelin nyt aloittaa sen. Turvattaisiin toi raudan saanti.

Mulle tuli tänään postista Kirjakerhon kirja "Ei Kiitos" (Anna-Liisa Härkönen) Takakansi teksti:" "Kulta nyt ei ole hyvä hetki" Terävän humoristinen romaani iskee siekailematta uuvahtaneen avioliiton kipupisteisiin. "
Saattaa olla ihan hauska kirja, kerron lisää kun olen sitä hieman lukenut.

Nyt tyttö nukkuu ja minä menen pötköttämään ja lukemaan päivän juorut iltasanomista :wave:
 
Meidänki helmi tänään 6kk ja sen kunniaks neuvolas käyty:)

Pituus 73ja risat
paino 9,5kg
py 44 ja jotain

kaikki hyvin kaks hammasta saatu ja ryömitään jo kovaa vauhtia.pituuskasvu vähä tasottunu jo.seuraava neuvola 2kk päästä lääkärille normitavan mukaan:)

Meillä NUKUTAAN 11-12tuntia putkeen.aamuyöt vähä rauhatonta molotusta toisinaan mut nukahtaa tutilla uudelleen.
TÖITÄKI oon jo kyselly ku vakipaikkaa ei oo, tammikuun alusta pitäis palata toivottavasti samaan paikkaan.syyskuun alusta selviää pääseekö, pitäkää peukkuja!suuri haave olis se vakivirkaki joskus saada.
Meil viikonloppuna kavereiden häät kokkolas ja menny aikaa heidän polttareiden ja muiden juttujen kans:)jospa se ens viikol elämä sit rauhoittuu.päästään ukon kans kaksistaan ihan yöksi asti, luksusta:)

Sori omaa napaa, ootte niin ahkeria kirjottaa ettei millään ehi kaikkia lukee:)
Minni ja pieni tasan 6kk
 
Paljon neuvolakuulumisia :) meillä on vasta 7kk-neuvola seuraavaksi, kahden kuukauden väli. Olisi ollut kiva saada 6kk-mitat.

Mulle tuli myös postin mukana tänään tuo Anna-Leena Härkösen kirja. Yksi mun lempikirjailijoista =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja Ciba:
Oon tuossa miettinyt että pitäisikö korvakuumemittari hankkia? Onko muilla tuollaista?
Meillä on, muttei siihen luottamista oo... :/ Philipsinköhän se oli.
Tollanen digimittari hommattiin vasta missä tulee tulos 5-10sekunnissa =)
Toi korvamittari saattaa nyt näyttää 35,6 vaikka ja heti mittaat uudestaa ja onki liki 38!! |O Todella luotettava laitos :p Ainakin tuo kappale =)
Me mihinkään mökille vielä päästy. Mies sano siis olevansa aamupäivän töissä, no ei oo vielä näkyny.

Korvakuumemittareista: Me vietiin esikoinen aikanaan Peijakseen, kun sillä kuume nousi yli 40 asteeseen. No niiden korvakuumemittari näytti jotain 37,5 astetta. Totesivat vaan, että kuume laskee helposti, kun lähtee autolla ajelemaan. Niin, pojalla ei ollu siis moneen päivään kuume laskenu alle 38,5 asteen. Siis muuten saatiin kyllä tosi hyvää ja nopeeta palvelua, mutta meni luotto noihin korvakuumemittareihin. :/
 
Meillä digitaalinen kuumemittari ja hyvin ollaan sillä pärjätty.

Vielä tästä uskomattomasta pääsystä sivuule 62 asti. Mulla on arvaus siihen miksi nyt päästiin tänne asti...voisko olla siitä että tekstiä tulee verkkaisesti, vähän kerrallaan. Jos taas pistetään tulemaan läjäpäin...menee jumppeliin... :D
 
Lumiannan tekstistä tulikin mieleen, että meidän neuvolatäti sanoi että puoli purkkia sosetta on ihan hyvä määrä ja nyt kun otetaan lihat mukaan niin sitä riittää peukalon pään kokoinen annos päivässä. Meillä menee kyl sosetta puolesta purkista yhteen purkkiin per kerta. Ja siis tollanen laiheliinihan toi on..

Nyt pitää mennä! siellä rankkasade lakkasi joten käytetään tytön kanssa koirat ulkona

 

Yhteistyössä