***HELMET 2008*** Syysviikko 37

Alkuperäinen kirjoittaja minni80:
hei muistaako joku misä ketjussa oli helmien ruokailurytmistä?en löydä vai kuinka etsin tai viitsiikö joku laittaa esimerkkiä miten paljon/mihin aikaan syö?
klo 5-7 maitoa 2 dl
10 aamupuuro+hed/marjasose (pienipullo maitoa ennen päikkäreitä)
13 liha-kasvissose (taas pullo)
16-17 liha-kasvis tai hed.sose
18-19 maitoa
21 puuroa ja sosetta

muoks. soseita menee siis n.3 purkkia/vrk, maitoa n. 6-8dl/vrk
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
Alkuperäinen kirjoittaja Ippu:
ostanko lopuilla rahoilla kengät vai laukun, molempiin ei taida riittää..
...mä ostaisin kengät...niitä kun ei voi millään korvata. Laukun voi korvata vaik muovikassilla, mut muovit jaloissa on vähä vilposet... :xmas:
Mutta ah niin tehokkaat...etenki kera hyvän rasvauksen B) :LOL:
Hyvin oon sut kouluttanu... ;) :LOL:
 
Niin ja mä olen aivan poikki, kun ollaan koko päivä oltu menossa. Huhhuh.

Saanukka: avoimessa oli ihan kivaa, mitä nyt ehdittiin se 45 min olla. Ja poikakin vaikutti olevan tyytyväinen.

Huomenna Tampereelle loppuviikoks, eli hyvää loppuviikkoa kaikille. Ja älkää syökö kaikkia suomen omppuja :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja minni80:
hei muistaako joku misä ketjussa oli helmien ruokailurytmistä?en löydä vai kuinka etsin tai viitsiikö joku laittaa esimerkkiä miten paljon/mihin aikaan syö?
En muista ketjua, mutta tässäpä meidän rytmiä... Ajat tietty noin- aikoja. =)

- 6.30 aamumaito (Almiron Pepti), 120ml
- 8.00 aamupuuroa, menee ehkä 6-8 lusikallista, seassa hedelmäsosetta ja maitojauhetta (Almiron), maitoa n. 60ml
- 10.30 kasvis-/kasvislihasose (itse tehty tai kaupan), n. pienen pilttipurkillisen verran, maitoa n. 30ml
- 13.30 hedelmä-/marjasose (kaupan), 1/2-1 pieni pilttipurkillinen, maitoa n. 70ml
- 16.30 kasvis-/kasvislihasose, n. pienen pilttipurkillisen verran, maitoa 30-40ml
- 19.00 puuroa ja marjasosetta (tänään annettu ekaa kertaa) muutamia lusikallisia, seassa maitojauhetta, maitoa 120ml

Jokaisen ruoan päälle tyttö hörppäisee vettä, joskus saa ruoalle/välipalalle ruisleipäpalan tai maissinaksun imeskeltäväksi. =) Tänään kysyin terveydenhoitajalta noista maitomääristä, kun mielestäni tyttö juo todella vähän maitoa. Sanoi, että tämänikäisen olisi hyvä saada 6-8dl :eek: :eek: :eek: maitoa/vrk. Siitä syystä aloinkin tänään lisätä tuota maitojauhetta noihin ruokiin. Maitoa en saa tuon enempää menemään, kun en viitsi aterioiden välissä antaa janojuomaksi maitoa. Janojuomana meillä on siis vesi.


 
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Alkuperäinen kirjoittaja minni80:
hei muistaako joku misä ketjussa oli helmien ruokailurytmistä?en löydä vai kuinka etsin tai viitsiikö joku laittaa esimerkkiä miten paljon/mihin aikaan syö?
En muista ketjua, mutta tässäpä meidän rytmiä... Ajat tietty noin- aikoja. =)

- 6.30 aamumaito (Almiron Pepti), 120ml
- 8.00 aamupuuroa, menee ehkä 6-8 lusikallista, seassa hedelmäsosetta ja maitojauhetta (Almiron), maitoa n. 60ml
- 10.30 kasvis-/kasvislihasose (itse tehty tai kaupan), n. pienen pilttipurkillisen verran, maitoa n. 30ml
- 13.30 hedelmä-/marjasose (kaupan), 1/2-1 pieni pilttipurkillinen, maitoa n. 70ml
- 16.30 kasvis-/kasvislihasose, n. pienen pilttipurkillisen verran, maitoa 30-40ml
- 19.00 puuroa ja marjasosetta (tänään annettu ekaa kertaa) muutamia lusikallisia, seassa maitojauhetta, maitoa 120ml

Jokaisen ruoan päälle tyttö hörppäisee vettä, joskus saa ruoalle/välipalalle ruisleipäpalan tai maissinaksun imeskeltäväksi. =) Tänään kysyin terveydenhoitajalta noista maitomääristä, kun mielestäni tyttö juo todella vähän maitoa. Sanoi, että tämänikäisen olisi hyvä saada 6-8dl :eek: :eek: :eek: maitoa/vrk. Siitä syystä aloinkin tänään lisätä tuota maitojauhetta noihin ruokiin. Maitoa en saa tuon enempää menemään, kun en viitsi aterioiden välissä antaa janojuomaksi maitoa. Janojuomana meillä on siis vesi.
meilläki ruokajuomana vesi, tänään koitin vähä hörppyytellä maitoa nokkamukista.pitääpä iteki huomenna kokeeksi antaa heti ekana maitoa ku tuntuu et aina hirveen huudin säestämänä saa aamupuuroa keitellä.
meillä esikoisella oli muuten kans almiron vauvaaikana käytössä eikä vieläkään suostu juomaan ruoan kanssa maitoa.se jotenki jäi aina sellasiksi lönteiksi ku kylmään veteen yritettiin sekoittaa nii juotettiin aina vettä:)
 
Alkuperäinen kirjoittaja minni80:
meilläki ruokajuomana vesi, tänään koitin vähä hörppyytellä maitoa nokkamukista.pitääpä iteki huomenna kokeeksi antaa heti ekana maitoa ku tuntuu et aina hirveen huudin säestämänä saa aamupuuroa keitellä.
meillä esikoisella oli muuten kans almiron vauvaaikana käytössä eikä vieläkään suostu juomaan ruoan kanssa maitoa.se jotenki jäi aina sellasiksi lönteiksi ku kylmään veteen yritettiin sekoittaa nii juotettiin aina vettä:)
Meillä menee siis ruokajuomana varsinaisesti maitoa, mutta ruoan ja maidon päälle hörpyt vettä. Mä oon sekoittanut Almironin huoneenlämpöiseen veteen; siihen sekoittuu ihan hyvin, kun sheikkaa kunnolla. :)
 
HElmis08 damn, olis niin kiva aloittaa siellä käynti mut on tosiaan aivan liika aikasta meidän aamuihin. Ja nyt ku ukko yskässä ja räkäki valuu..

Tänään muutes laitoin puuron kiehumaan (menee aikaa et on valmista ku teen haudutuskattilalla) ja leikittiin pojun kanssa ja laitoin sen sit lattialle että meen laittamaan ruoan lautaselle ja tulin hakemaan niin jätkä oli nukahtanu leikkimatolle masullee :heart: :LOL: Vissiin repiin sen liian aikaste sängystä vaikkakaan sillon ei näyttänyt että unta enää tarvis, taitaa yskä väsyttää. :/

Meillä menee varmaan maitoa ihan liian vähän :ashamed: Tissiä syödään ku jaksetaan ja pullosta sillon tällön.. Pikkuhiljaa lopetan imettämistä kunhan nuo yöt sais taas sujumaan.. Ei jaksa pulloa yöllä lähtä lämmitteleen :saint:
 
:wave: me voidaan kohta liittyä mieslaulukuoro huutajiin :/

Tänään pohdittiin ukon kanssa paljonko on paljon,kun annetaan pojalle puuroa.Olen tehnyt n.1.5dl vettä puuron aika tuhdin sellaisen ja tuntuu et enemmänkin uppoais,tuo taitaa käytännössä olla pilttipurkillinen .Poika parka röyhtäilee pitkin päivää kuin aikamies,varsinkin puuron jälkeen vielä pitkän aikaa.Jopa meni sekavaksi sepustus kun aloin samalla oikee kunnnolla miettimään :xmas:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Liinamari:
Tänään pohdittiin ukon kanssa paljonko on paljon,kun annetaan pojalle puuroa.
Mä annan niin kauan kun suutaan aukoo halukkaasti, mut sitte ku menee ilme pohtivammaksi ja lopulta saattaa tulla pari puistatusta...sitte riittää. Siis niin paljo kuin haluaa...välillä pidän pieniä luovia taukoja, jotta puuro ehtii vatsaan asti ja katson joko vatta pullottaa... :D
 
:wave: :wave:
Täällä minäkin, te muut taidattekin olla BB-katsomossa. ;)

Meillä nukutaan yleensä aamupäivällä 1 - 3 tuntia välillä 9 -12. Sitte iltapäivällä menee ½ -1 tunnin tirsat klo 14 -15 maissa. Illalla menee sitte välillä vielä noin ½ tunnin tirsat klo 17 - 18 maissa. Yöunille tuo menee klo 21, yleensä pyöriskelee noin puol tuntia sängyssä ennen kuin nukahtaa. Aamulla herää sitten klo 7 - 7.30. Yöunia tulee siis kutakuinkin 10 tuntia ja päikkäreitä 3 - 4 tuntia.

Tänään oli joku megaunipäivä. Neiti nukahti vielä iltapäivällä klo 16 maissa tunnin tirsoille, kun käveltiin hakemaan sirkuslippuja. Oliskohan ollu vaikutusta tolla sadeilmalla, kun ilma on raikasta ja sade ropisee kivasti terassin kattoon. =) Meillä siis nukutaan kaikki päikkärit pihalla vaunussa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Liinamari:
Tänään pohdittiin ukon kanssa paljonko on paljon,kun annetaan pojalle puuroa.Olen tehnyt n.1.5dl vettä puuron aika tuhdin sellaisen ja tuntuu et enemmänkin uppoais,tuo taitaa käytännössä olla pilttipurkillinen .Poika parka röyhtäilee pitkin päivää kuin aikamies,varsinkin puuron jälkeen vielä pitkän aikaa.Jopa meni sekavaksi sepustus kun aloin samalla oikee kunnnolla miettimään :xmas:
Meillä poju vetäsee aamuin illoin syvän lautasellisen puuroa, nälkä lähtis varmasti itelläi sillä määrällä. Ja kunnon röyhtäsy tulee puuron jälkeen :D
Ja sen oon huomannu että puuroa ku ollaan syömässä niin haukotellaan ainaki pari kertaa puurot vielä suussa, reppana jaksa ees nielasta ennen haukotusta :heart:
 
Täälläkin tehtiin Nipsulin ohjeen mukaan piirakka,mä en kyllä ole mikään leipojamestari :/ mies kyllä veteli isot satsit vaniljakastikkeen kanssa :heart: Löysin muuten netistä rahka-omppupiirakkaohjeen ( mikä sanahirvitys) en ollutkaan ikinä semmosesta kuullutkaan,vois olla ihan makoisaakin.

Oliskos kellään muuten mitään hyvää tortilla/burrito ohjetta.Olen aina laittanut vaan jauhelihaa,wokkivihanneksia ja pussista valmismaustetta..joten alkaa jo tökkiä tuo sama maku

Jos luoja suo,huomenna olis viimeinen juurihoito,toivottavasti
 
Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
Alkuperäinen kirjoittaja Liinamari:
Tänään pohdittiin ukon kanssa paljonko on paljon,kun annetaan pojalle puuroa.
Mä annan niin kauan kun suutaan aukoo halukkaasti, mut sitte ku menee ilme pohtivammaksi ja lopulta saattaa tulla pari puistatusta...sitte riittää. Siis niin paljo kuin haluaa...välillä pidän pieniä luovia taukoja, jotta puuro ehtii vatsaan asti ja katson joko vatta pullottaa... :D
Musta tuntuu et pojalla ei tulekkaan semmosta vastaan ettei halua lisää.Suu on kokoajan auki kuin linnunpojalla ja tissiä vielä päälle,röyh.Täytyypi vissii aamusella kokeilla paljonko uppoaa,masu parka
:D :heart: noo,täytyy myöntää et yritän pitää myös mun maidontuotantoa yllä,ettei sitä vallan unohtais.
 
Iltoja.

Soittelin tänään neuvolaan sain neuvolankin jo ens ke 17.9 koska mulla on tosi huono olla. Vasenkylki nivusista lähtien särkee ja päästä heittää. Joten kohdunulkoinen raskausepäily siis täällä. Katsotaan nyt miten menee loppuviikko. :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Liinamari:
Löysin muuten netistä rahka-omppupiirakkaohjeen ( mikä sanahirvitys) en ollutkaan ikinä semmosesta kuullutkaan,vois olla ihan makoisaakin.
Mulla oli aikomus tehdän tänään sellainen omppupiirakka, johon tulee päälle kermaviili-rahkatäyte ja omenaraastetta, mutta en muistanu kaupassa, että siihen tarvii rahkaakin. Enkä jaksanu alkaa tossa sateessa raahaamaan jälkikasvua lähikauppaan. :kieh: Mutta musta tulee siis hyvää tollaisella täytteellä. Tortillojen ja burritojen kanssa mä oon ihan noiden valmisjuttujen varassa, vähän vaan pilkon kasviksia oheen tarjolle.

 

Yhteistyössä