***Helmet 2008*** Syysviikko 38/2

Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Alkuperäinen kirjoittaja Kristelle:
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Alkuperäinen kirjoittaja Kristelle:
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Kris: istuu selkä suorassa paikoillaan, kun lapsen laittaa istumaan
No sitten meilläkin on istuttu jo pari viikkoa :D
Onnea sekä poitsulle että äidille! :flower:
Kiitoksia! Vieläkin silti pitää hollilla olla itse, kun tuo poju heittäytyy yhtäkkiä selälleen :eek:
Meillä taivutaan joskus vähitellen eteenpäin vatsa maahan saakka. Äidin pikku-joogi. :heart: No, juu, mutta eipä viitsi tuosta syystä vielä itsekseen antaa istua.
Meillä kans poika imeskelee jopa varpaitaan istuessaan ja siitä kätevästi nousee taas suoraksi :eek: Koitappa ite tehdä sama ja jalat suorina eteenpäin :eek: :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kristelle:
Alkuperäinen kirjoittaja Mirtsu-81:
Kristelle: käyttekö tuolla kansalaisopistolla muskarissa? Me käydään "siellä toisessa paikassa" ja ollaan kyl tykätty. Tuolla opistolla käydään jumpassa :)
Kansalaisopistolla juu :/ Mä en mistää toisesta oo kuullutkaan :eek: Mutta tosiaan aika olematonta vissiin tuo meno opistolla...jää nähtäväksi :whistle: Mä mietin kanssa jumppaan osallistumista, mutta aatelin, että riittää, kun poju seuraa mun pilates-harjoittelua kotona olkkarissa :LOL:
Palmgrenilla on myöskin ja siellä kyl ihan kivasti ne ryhmät, et suht samanikäsiä on kaikki ryhmän vauvat.
Tuosta jumpasta ollaan kyl kans tykätty.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Helmis08:
Poika oli puoli yhdeksältä niin väsy, että hyvä kun jaksoi odottaa, että teen puuron (ihanaa mansikka-lappapuuroa :p ). No tuolla se taas edelleen itkee :'( :headwall: hankalaks tää on menny. Paitsi tänään sillä on kyllä alkanut nuha ja en tiedä olisko ylökin tulossa hampaat. Mutta nukkumaan sitä ei saa!!!

Olikos kellään tietoa onko "oikeita" nenätippoja näin pienille? siis jos ihan tukkoon menee ja ei siks nuku...
Meil on tääl ihan sama meno täl hetkellä :hug: Mies meni nyt pojan luo niin alkaa olla hiljasta.. nukahti iltamaidon aikana ja heräs ku laitettii omaan sänkyyn eikä sinne rauhotu :headwall:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Anno:
Meil kattoo aina neuvolassa ton istumisen ja sitte sen mukaa antaa neuvoja saako istuttaa ja onko heijasteita. Mä oon aatellu että sitte ku se täti sanoo että tosi hyvin istuu poika niin sitte meil osataa istua :LOL:
Mä aattelin, että sitten vasta kehtaan sanoa tuon istuvan, kun itse osaa mennä istumaan :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Helmis08:
Poika oli puoli yhdeksältä niin väsy, että hyvä kun jaksoi odottaa, että teen puuron (ihanaa mansikka-lappapuuroa :p ). No tuolla se taas edelleen itkee :'( :headwall: hankalaks tää on menny. Paitsi tänään sillä on kyllä alkanut nuha ja en tiedä olisko ylökin tulossa hampaat. Mutta nukkumaan sitä ei saa!!!

Olikos kellään tietoa onko "oikeita" nenätippoja näin pienille? siis jos ihan tukkoon menee ja ei siks nuku...
Humidose ja Erisan nenäsuihkeita saa apteekista ja suolatippoja vai mikä lie liuos
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mirtsu-81:
Alkuperäinen kirjoittaja Kristelle:
Alkuperäinen kirjoittaja Mirtsu-81:
Kristelle: käyttekö tuolla kansalaisopistolla muskarissa? Me käydään "siellä toisessa paikassa" ja ollaan kyl tykätty. Tuolla opistolla käydään jumpassa :)
Kansalaisopistolla juu :/ Mä en mistää toisesta oo kuullutkaan :eek: Mutta tosiaan aika olematonta vissiin tuo meno opistolla...jää nähtäväksi :whistle: Mä mietin kanssa jumppaan osallistumista, mutta aatelin, että riittää, kun poju seuraa mun pilates-harjoittelua kotona olkkarissa :LOL:
Palmgrenilla on myöskin ja siellä kyl ihan kivasti ne ryhmät, et suht samanikäsiä on kaikki ryhmän vauvat.
Tuosta jumpasta ollaan kyl kans tykätty.
Arvasin oikein siis :D
 
Onnittelut istujille ja konttaajille :flower:

Meillä ei istuta vielä. Tyttö kaatuu aina taaksepäin. Ei merkkiäkään että taivuttelisi itseään eteenpäin. Mutta kankeus ainakin olisi helposti selitettävissä geeneillä. Tänään oli ensimmäistä kertaa yritystä nousta kylkiasennosta kohti istumisasentoa.

Laitan ieva pupumerkit talteen, löytyi vielä se yksi pakettikin jonka vaipat oli laitettu kaappiin.

Kävin tänään opiskelureissulla ja olin 8 tuntia poissa - pisin aika imettämättä tähän asti. Ei tehnyt tytölle tiukkaa, kun ei kerta ole niin maidon perään ja suostuu pakastettua maitoakin ottamaan. Ihan mukavaa oli itsellekin päästä vähän yksikseen jonnekin. Shoppailu olisi tietysti ollut vielä mukavampi vaihtoehto...

Illan jatkoja!
 
Kiitokset onnitteluista...vauhtia piisaa juu :) . Ja yli kaks kuukautta meilläkin harjoteltiin konttausasentoa, ennen ku siitä liikkeelle uskaltauduttiin. Luulin jo että jättää kokonaan väliin, ku pystyynkin nousi aikasemmin...

Voi hitsi, monella tuntu nyt nuo uniongelmatkin tulleen riesaks :( . Jaksamista kaikille niiden kanssa painiskeleville!!!

Nyt BB kutsuu...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kristelle:
Käyttekö te Mirtsu BabyBiossa? Mietin vaan, että ollaankos voitu sattumalta törmätä :whistle: On tää niin pieni city ja me liikutaan aika paljon pitkin kaupunkia muutenkin ;)
Ei olla käyty ku ei tuo meiän touhu-täti varmaan pysyis siellä kymmentä minuuttia kauempaa rauhallisena :) . Mietinnässä on kyl ollu, mut ei ainakaan enää taida onnistua... :/

Missäs päin cityä te muuten asustelette? Me tääl itäisellä osastolla, Pohjoispuolelta olen lähtösin.. :)
 
Mukavalta summalta tuntuu tuo 190 euroa. Pöytävuokra ei ole paha. Ja aina on vielä se plussa, että saa tavaraa pois jaloista.

Piti kysyä Jahvetilta vielä, että minkä kokoisia Liberoita ostit? Meidän tyttö kun taitaa painia samassa painoluokassa. Itse otin 7-14kg vaippoja, mutta olen miettinyt että olisiko se pienempi koko vielä mennyt, kun nuo ovat melko isoja. Jos tässä sadeasun metsästyksessä (tai edes housujen) vielä kävisi noita vaippoja hakemassa. Muuten meillä on kyllä käytössä Pampersit, kun ovat tosiaan ohuempia. Siis yö- ja matkakäytössä ovat noi kertikset.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mirtsu-81:
Alkuperäinen kirjoittaja Kristelle:
Käyttekö te Mirtsu BabyBiossa? Mietin vaan, että ollaankos voitu sattumalta törmätä :whistle: On tää niin pieni city ja me liikutaan aika paljon pitkin kaupunkia muutenkin ;)
Ei olla käyty ku ei tuo meiän touhu-täti varmaan pysyis siellä kymmentä minuuttia kauempaa rauhallisena :) . Mietinnässä on kyl ollu, mut ei ainakaan enää taida onnistua... :/

Missäs päin cityä te muuten asustelette? Me tääl itäisellä osastolla, Pohjoispuolelta olen lähtösin.. :)
Pohjoispuolella, mutta ollaan miehen kanssa molemmat tuolta "mereltä päin" lähtöisin :)
 
Mitäs täällä on keskusteltukaan.. Soittimista ja muskarista mein tyty kans heiluttelee marakasseja tai rytmimunaa.. Ja rytmimuna on oikeesti sellainen kananmunan näköinen soitin!
Meillä kans opittiin nyt konttaamaan. Konttausasento on otettu jo pitkään ja siinä hytkyttiin mutta ryömimällä mentiin eteenpäin. Nyt pari päivää on oikein kieli keskellä suuta nosteltu käsiä ja liikuteltu sit jalkoja. Hitaasti ja varmasti edetään konttaamalla, jos oikein mielenkiintoinen juttu on niin sitten lösähtää ryömimään. Ihan uusi juttu on kaappien ovien avaaminen ja se että on alkanut katella mistä vois ottaa tukea>on siis nousemassa pystyyn.. Meillä istumaan nouseminen muuten tapahtui niin että konttausasennosta siirsi painoa taaksepäin ja kun takapuoli oli lattiassa, siirsi jalat parempaan asentoon. Mutta kyllä tuokin istuu mieluiten kaksinkerroin kuten joogit vissiin tuppaa tekemään.. Mutta mein tyttöhän on ollutkin koko ajan tosi notkea ja mitä hassuimmissa asennoissa.

Naureskeltiin ukon kanssa aiemmin illalla kun tyttö seuras meitä olkkarista keittiöön :heart:

Höh, selvis myös että ukon pitää TAAS lähteä työmatkalle, ens kuussa :(. Onneksi tällä kertaa vaan yhdeksi yöksi ja vaan Italiaan. Mut silti on tylsä homma..
 
Meillä on esikoisen eskarikaverisynttärit onnellisesti takana. Joo, ei tuu musta eskaritätiä. Riittää kun kerran vuodessa täällä juoksee kymmenen kuusvuotiasta. Mutta muksut tykkäs. Tuli ihana mieli, kun huikkasivat iloisesti vanhemmille, että tosi kivat synttärit.

Musiikista: meillä neiti tykkää pistää soivan norsunsa pimpottamaan ja alkaa heilutella tahdissa tota äitiyspakkauksen helistintä. En tiedä, onko sattumaa, mutta toi tapa on tullu parin muskariviikon jälkeen. =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Mirtsun bebelle onnittelut uudesta taidosta! :flower: Meillä on sama homma kuin Piipin typyllä eli konttausasentoon noustaan ja siinä hytkytellään. :D Pari kertaa on "hypähtänyt" konttausasennossa eteenpäin :eek: , mutta muuten meillä liikutaan ryömimällä ja peruuttelemalla massullaan. Kieritty meillä ei olla koskaan. Itse asiassa, tyttö ei ole koskaan kääntynyt vatsalta selälleen. Istuminen onnistuu edelleenkin vain melkein. Eli siis joskus onnistuu ja joskus ei. :/

--meillä taas tuntuu että neiti ei ees viitti yrittää ryömiä kun kierimälläkin pääsee :eek: , nooh, menköön mien haluupi hän, vaikee siotä on toista pakottaakkaan ryömimään :LOL: :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja metu77:
Piti kysyä Jahvetilta vielä, että minkä kokoisia Liberoita ostit? Meidän tyttö kun taitaa painia samassa painoluokassa.
En muista sitä painomäärää, mut kokoa 4 ja ne on ihan liian isoja :whistle: pitää edestä vetää ne tarrat ristiin, jos meinaa että pysyy jalassa :LOL: Eli ne pysyy jemmassa kaapinpäällä viel hetken ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja metu77:
Onnittelut istujille ja konttaajille :flower:

Meillä ei istuta vielä. Tyttö kaatuu aina taaksepäin. Ei merkkiäkään että taivuttelisi itseään eteenpäin. Mutta kankeus ainakin olisi helposti selitettävissä geeneillä. Tänään oli ensimmäistä kertaa yritystä nousta kylkiasennosta kohti istumisasentoa.
--Meilläkin pyllähellään välillä jos minnekkin suuntaan, nykyään jo pidempään pystyssä kun könöllään, usein kyllä könöttelee eteen, liekkö tässä vaiheessa pitää vielä varoa tota istumista tms :wave: :attn:

Oon miettiny kanss että millon se tosta kylkiasennosta hiffaa istualleen nousta :eek:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Liinamari:
Alkuperäinen kirjoittaja Helmis08:
Poika oli puoli yhdeksältä niin väsy, että hyvä kun jaksoi odottaa, että teen puuron (ihanaa mansikka-lappapuuroa :p ). No tuolla se taas edelleen itkee :'( :headwall: hankalaks tää on menny. Paitsi tänään sillä on kyllä alkanut nuha ja en tiedä olisko ylökin tulossa hampaat. Mutta nukkumaan sitä ei saa!!!

Olikos kellään tietoa onko "oikeita" nenätippoja näin pienille? siis jos ihan tukkoon menee ja ei siks nuku...
Humidose ja Erisan nenäsuihkeita saa apteekista ja suolatippoja vai mikä lie liuos

--ja nasolin tippoja on kans olemassa, muistaakseni 3kk ylöspäin :wave:
 

Yhteistyössä