***Helmet 2008*** viikko 40

Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
Joko olette alkaneet tutin vieroittamisen?? |O Meillä ei, eikä vielä piiiiiitkään aikaan ajateltu. :heart:

*muoks. Onkohan tuosta jotain suosituksia?? Meillä esikon kanssa venähti vähän pitkäksi...en ees kehtaa kertoo kauan söi tuttii... :LOL:

*muoks. muoks. mut kukin tavallaan... :xmas:
Saa syyä viel ihan rauhassa B)

kerro kerro ny vaan...ei kuitenkaan niin pitkään oo syöny ku minä..kun ilmeisesti ootte jo eroon pääsy ;) :whistle: :LOL:
 
Heissan =) Kiitos kaikille onnitteluista! :hug:

Kelan hakemukset tulostelin netistä ja palautettukin on jo aikaa sitten. Hain kotihoidontukea hyvissä ajoin, eli sen suositellun 2kk ennen hoitovapaan alkamista. Katsoin äsken Kelan verkkosivuilta, niin päätöstä ei ole vielä annettu. Toivon tosiaan, että saan päätöksen hyvissä ajoin. Hoitolisää en hakenut, kun laskin, että tänä vuonna sitä en saisi. Tammikuulle saatan saadakin, joten laitan tarkistushakemuksen sitten. Helsinki -lisää ei tarvitse hakea erikseen, jos on ilmoittanut kotipaikaksi Hki, niin se lankeaa väestörekisteritietojen perusteella automaattisesti. Uskoisin, että niin on muidenkin kuntalisien kanssa. :/

Murteista; mä sanon aina huurteessa, mistä tuli nyt kyllä ihan jokin muu huurteinen mieleen. :xmas:

Meillevauva jutusteli haalareista; noita vyötärönauhallisia haalareita on myös Reimatecillä, mutta ei-kävelevälle lapselle suositellaan ns. vauvahaalaria, missä on enemmän tilaa pepun ja vyötärön kohdalla, eikä siis tuota vyötärökummaria. Voin kyllä uskoa Meillevauva, että teillä on koon 80 vk-haalari jättisuuri, kun meillä tytöllä on samaisen merkin 74-kokoinen, mikä on ihan passeli. Hihat tosin ovat aavistuksen verran pitkät, mutta muuten haalari on hyvä. Ja meillä kuitenkin tyttö on isompikokoinen kuin teillä. Reimatecistä puheenollen, Stockalla on lokakuun kantistarjouksena Reimatecin haalarit 79 eksua. :wave: Joku muukin tuotejutska piti vinkata, mutten muista mikä... :/

Nyt tuntuu Hattara heräilevän päiväunilta... :wave:
 
[quote="Jahvetti]kerro kerro ny vaan...ei kuitenkaan niin pitkään oo syöny ku minä..kun ilmeisesti ootte jo eroon pääsy ;) :whistle: :LOL: [/quote]

Viime jouluna tyttö antoi sen joulupukille :LOL: joka vei sen tietty tonttuvauvoille :whistle: . Nyt tyttö odottaa joulupukkii, ku meinaa pyytää tuttinsa takaisin... :LOL: :LOL:

*muoks. oli siis yökäytössä...ei uni tullu ilman. No, eipä se loppujen lopuksi kovin vaikeaa sitte ollutkaan se tutittomana nukkuminen...aluksi tosin itki, kyseli kyseli ja kyseli...äiti selitti selitti ja selitti... :p
 
Käytiin ostamassa tänään uus turvaistuin, ja sievän värinenki saatiin, limevihree-musta :p

Meille putkahti toinen hampi tänään, ihan puskasta ovat kyllä molemmat tulleet :heart:

Tuosta kht:sta, mulle tuli päätöski tänään ja ei sillä rahalla rikastu ainakaa.. :$
 
kht paperin tulostin jo aikaa sitten netistä, reilu viikko sitten täytin kelassa uuden kun kämmäsin ja sieltä kysyin neuvoa ja nyt ne oottaa sinne palautusta. Neidin aikana tuli postissa, en kyllä yhtään muista missä vaiheessa, nyt ei oo ainakaan vielä näkyny.

8kk ruokaan on otettu varaslähtö, hyvin kelpaa meijän herkkusuulle :D

Tutista ei oo aikomusta luopua vielä pitkään aikaan. On kyllä hieman käyttö vähentynyt, mutta eiköhän tuo uni- ja "stressi"käytössä ole vielä ehkä vuoden verran, katsotaan.

Tosta ryömimisesta, ihmettelin kun viime kaksplussassa (saatto olla vauvalehtikin, ja en nyt ookaan varma oliko ihan vika numero...) oli sinne kyselypalstalle joku laittanut että 6kk neuvolassa saanut lähetteen fysioterapeutille kun ei sillon vielä ryöminy :eek: Koskaan kuulukaan että 6kk ikäsenä pitäis jo ryömiä ja jollei ryömi niin fysioterapeutille pitäis mennä :eek:

MItähän muuta oli, en muista pitää lukee lisää :D
 
kht heattu ja päätös tullut. Päätöksen saamiseeen meni n. kaksi viikkoa. Ja ei sillä summalla tosiaan pääse rikastumaan. Hain myös hoitolisää, mutta se pitää tarkistuttaa jo nyt kuitenkin teen joitain päiviä töitä. Kuntalisä täällä meillä pitää hakea erikseen.

Saanukka Minkäs istuimen hankitta???
 
Olinpas minä hassusti kirjottanu ... huurassa on ikkunat ja maa on kuurassa tai huurteessa.

cousus kanaa syödään meilläkin ja tykättiin kovasti ja 8kk ruuat alotettu osittain täälläkin varaslähdöllä :whistle: aika harvoin kyllä vielä niitä syödään. Puuro on 8kk alkeen.

onnitteluja hampaita saaneille!

anno josko teille nyt sitte tulis tyttö. ;)

Aamulla olis herätys 5:15. krooh pyyh...

taitaa mennä nyt tämä mamma nukkuun kun päätäkin särkee niin tuhottomana...FB:n kautta...

Jepsu
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ciba:
kht heattu ja päätös tullut. Päätöksen saamiseeen meni n. kaksi viikkoa. Ja ei sillä summalla tosiaan pääse rikastumaan. Hain myös hoitolisää, mutta se pitää tarkistuttaa jo nyt kuitenkin teen joitain päiviä töitä. Kuntalisä täällä meillä pitää hakea erikseen.
:eek: Kaksi viikkoa?
Meillä kävi tosi hyvä tsäkä sen maitokorvauspäätöksen kanssa, mutta tuota hoitorahapäätöstä olen odotellut juurikin kuukauden päivät. Tosi paljon vaihtelee käsittelyajat eri paikkakunnilla. :/ Hassua muuten, että joissain paikoissa tuo kuntalisä pitää erikseen hakea ja joissain ei. :/

 
Ciba, ostettiin Graco Duoflex. Tosi kiva ja ei hirveesti tilakaan vie.

Kht päätöksen joutuvuudesta, ei mullakaa kahta viikkoa kauempaa menny, en ny muista veinkö viime viikolla vai sitä edellisenä mutta ei menny kauaa päätöksessä..

Huoh, tuossa syökästiin iltapalaksi kebabpitsaa :p

Tutista tuskin ihan heti luovutaan, ehkä sitten kun ite ymmärtää esim. just vauvatontulle annon...

Pojulle ei kelpaa puuro nyt mukamas, taitaa toi pikkuhammas ärsyttää sen verran.. Noh, kunhan ei äitin yöunia vähennä :saint: :LOL:
 
Mä sain kans kht päätöksen nopeasti. Ja laitoin sen menemään syyskuun alussa.

Joo.. tosta haalarista sen verran että ostettiin tosiaan jo 80 senttinen sillä ajatuksella että menee sit ensi keväänäkin hyvin. Ja koska ukko oli mukana ostoksilla, mun ale-ostos tarkoitukseni meni mönkään. Muuten hyvä haalari, leveä vaan.

Mein tyty nukkui klo 18-20 :attn: ja nyt se haahuilee hereillä. Mä en käsitä miten toi mies saa lapsen rauhoittumaan ja nukkumaankin tosta vaan ku päivällä mä en saa sitä nukkumaan millään. Tänäänki veti hikisesti puoli tuntia kahteen eri otteeseen..
Mähän en saa tytyä edes yöunille. Jos ukko ei ole kotona, menee aina myöhään tai sit joudutaan oottamaan ukon kotiintuloa :saint:

 
Mun pitäis myös tsekkailla noita 8kk -sapuskoja. Kalaakin voisi varmaan varovasti tässä koklailla. Kiitos muuten Anna, kun muistutit tuosta puhdas riisi -asiasta. :flower: Olen sen joskus lukenut jostain, mutten sitten tässä puuroaloittelussa enää muistanut. Meillä tyttö syö aamuin illoin Muksun riisihiutaleista tehtyä puuroa, eli ei tosiaan ole sitä ns. puhdasta riisiä. Meillä nuo oireet ovat näistä nykyisistä ruoista kuitenkin niin lieviä ja satunnaisia, joten ei varmaan ole tarvetta vaihtaa tuota riisiä. Kotimaisia viljojakin on tarkoitus kokeilla puurona kohta uudelleen, ja leipää silloin tällöin jo saakin imeskeltäväksi pienestä ihottumasta huolimatta. :) Eri asia olisi tietenkin, jos oireita ilmaantuisi rajusti, kuten teillä esimerkiksi. Tänään Hattara syöpötteli iltapalalla riisikakkumuruja. Murentelin riisikakusta pieniä päkäleitä ja tyttö natusteli niitä pöydältä suuhunsa. Toimii myös hyvänä pinsettiotteen harjoittajana. ;) Eipä tuo pinsetti meilläkään vielä jokaisella kerralla onnistu täysin. :D nipsuli: Miten annoit sitä vesimelonia? :wave: Meillä on kurkku parasta herkkua tällä hetkellä. :p

Aijuu, Natusanilla on nyt semmoinen keräilykampanja "Osta kolme Natusan -tuotetta, niin saat Finlaysonin Tuutu -torkkuhuovan". :attn: :attn: Aika hyvä kampanja mun mielestä, kun on laadukas lahjatuote, eikä Natusania tarvitse ostaa kovin kalliilla. :xmas:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ieva:
Aijuu, Natusanilla on nyt semmoinen keräilykampanja "Osta kolme Natusan -tuotetta, niin saat Finlaysonin Tuutu -torkkuhuovan". :attn: :attn: Aika hyvä kampanja mun mielestä, kun on laadukas lahjatuote, eikä Natusania tarvitse ostaa kovin kalliilla. :xmas:

Onko ihan sama mistä ostaa ja kuitit natusanille, vai jossai kaupassa ku kolme ostaa nii saman tien saa sen huovan? Mie innossani oon semperin merkkejä keräilly ja tänään huomasin että ovat niiltä loppuneet :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja Meillevauva:
Joo.. tosta haalarista sen verran että ostettiin tosiaan jo 80 senttinen sillä ajatuksella että menee sit ensi keväänäkin hyvin. Ja koska ukko oli mukana ostoksilla, mun ale-ostos tarkoitukseni meni mönkään. Muuten hyvä haalari, leveä vaan.
Mä olin ajatellut, että tuo 74cm menisi ainakin alkukevään, mutten tiedä nyt meneekö... :/ No, käytettynä ostin, joten ei haittaa vaikka ei menisikään kun tämän syksyn. :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Saanukka:
Alkuperäinen kirjoittaja Ieva:
Aijuu, Natusanilla on nyt semmoinen keräilykampanja "Osta kolme Natusan -tuotetta, niin saat Finlaysonin Tuutu -torkkuhuovan". :attn: :attn: Aika hyvä kampanja mun mielestä, kun on laadukas lahjatuote, eikä Natusania tarvitse ostaa kovin kalliilla. :xmas:

Onko ihan sama mistä ostaa ja kuitit natusanille, vai jossai kaupassa ku kolme ostaa nii saman tien saa sen huovan? Mie innossani oon semperin merkkejä keräilly ja tänään huomasin että ovat niiltä loppuneet :/
:headwall: :headwall: :headwall: :headwall: Sori kaikki, oltiin siis kaverin kanssa Tarjoustalossa tänään, josta nappaistiin innoissamme nuo Natusan -kuoret (semmoinen lähetä kolme kuittia tässä kuoressa). Nyt menin sitten katsomaan sitä kuorta tarkemmin ja , ARGH! ja voi elämän kevät mun kanssa! Tuo kampanja on ollut voimassa 1.9.-30.11.2007. :headwall: :kieh: :kieh: Joten, kiitos Saanukka :flower: Sun ansiostasi menin katsomaan tuota tarkemmin ja hoksasin tuon oikean päivämäärän. Eipähän tarvitse hätäpäissään Natusania ostella, jos ei muuten tarvitse. Koska olin jo orientoitunut siihen, että H saa tuon huovan, niin joudun varmaan ostamaan sen kaupasta. :/ :whistle:
 
:wave: ,

täälä eräs mamma aloittaa leipomishommia huomiselle :whistle: , kävi viel ihan kivasti että leipomiseen tarviin 3 pötköö geishaa, ja kappas ne oli pöydällä ja sit kun rupesin tossa niitä katteleen niin ylläri pylläri, ei ollu ku kaks, noh, heti tietty syytin koiria että joku hyväkäs on syöny papereineen päivineen..soitin jo tutulle eläinlääkärille että tarviiko huolestua..no onneks ei. Mies lähti sit pihalta katteleen että onko tiputtanu sinne...ja sitä tsädäm..muistin että pistinkin jääkaappiin kovettumaan :ashamed: :ashamed: , voinhan vedota siihen että olen imettänyt, voinhan :LOL: :LOL: :LOL:

Ai niin, noi meijän yöt on olleet myös sangen kosteita, eli nyt oli toinen yö perään kun pissat tuli läpi, eli taitaa olla siirto 5 koon vaippoihin meillä :wave:

Ieva:
ihan vaan siis palottelin noi vesimelonin palaset, samoin oon antanu kurkun ja riiskakun, koknaisena annan maissinaksut, riisikakun annoin ennen isompina paloina käteen vaan nyt puree sitä ihan raivona ja saapi liian isoja paloja.
 
Iltaa leidit!

Me syötiin tänä aamuna ekan kerran puuroa. :) Quinoasta keitin puuron jota sitten notkistin rm:lla. Vähän neiti kyllä irvisteli maulle vaikka seassa oli tuttua vadelmaa. Katsotaan josko huomenna uppoaisi paremmin. :)

Ostettiin viikonloppuna Adalle turvaistuin. Haluttiin selkä menosuuntaan istuin isofixillä, niin ei jääny ku kolme vaihtoehtoa. Päädyttiin sit akta gracon duologic II:seen. Vielä ei olla testattu sitä muutaku kaupassa, mutta luulen että se on aika hyvä... Miinuspuolena se, että se ei kuulemma välttämättä mene edes kolme vuotiaaksi asti.. Tai siis sehän riippuu siitä kuinka iso lapsi on. Joillakin mennyt 2,5v, joillakin melkeen 4v. Toivottavasti menis kuitenkin ainakin 3v niin vois sit EHKÄ harkita seuraavaksi kasvot menosuuntaan istuinta. Vai onko isommille lapsille olemassa selkä menosuuntaan istuimia? Isommilla tarkoitan siis yli 4v...

Meidän iskä on työmatkalla huomiseen asti niin ollaan oltu Adan kanssa ihan kaksistaan tämä päivä. (Tai ei ihan kaksistaan.. Kävi meillä vieraita puolen päivän jälk. Kiitos teille seurasta ketkä tunnistatte itsenne! ;) ) Vähän oli kyllä outoa olla koko päivä kaksistaan, mutta hyvin se silti meni. :) Nyt pikku prinsessa nukkuu tyytyväisenä (nukkunut jo 1,5h..), ja kohta taidan minäkin painua pehkuihin...
 
Tutista luovuttiin täällä kohta kaks kuukautta sitten, pahoja ihmisiä ja lapsenrääkkääjiä kun ollaan :p :xmas:
Muutaman päivän huomas että poika kaipaa sitä, mutta nyt tuntuu ihan hassulta ajatus että poika söis tuttia =)
Nukkumaan mennessä poika huusi, oli tutti tai ei, eli ei katsottu tarpeelliseks jättää edes unikaveriks. Mies sanokin että sehän on melkein sama kun narkkarille sanottais vierotuksessa että saat ottaa sitten vaan tän yhen annoksen illalla... :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja minni80:
IEVA:minkä kokosina palasina kurkkua annat?tahtois uskaltaa myös antaa
Leikkasin kurkusta semmoisen aika pitkän pätkän, oisko 10cm, ja pistin halki keskeltä. Sitä kurkunpuolikasta H sitten järsii innoissaan kahdella hampaallaan. :heart: Siitä saa ihan palasiakin, muttei niin isoja, että olis vielä tarvinnu kakoa. Kyttään tietysti haukkana vieressä.

 

Yhteistyössä