Helmikuiset 2021

Huomenta!
Täällä ei uni tuu. Joka aamu herää 4 ja 5 välillä. Miten teillä aamulämmöt, jos mittaatte? Mulla ne vaan laskee ja laskee ja kohdunnapukkakin oli tänään aivan pehmeä kauttaaltaan ja selvästi auki Oon jotenkin niin varma, että kesken menee. Se vähäinenkin rintakipu lakkas (ei satu enää edes painaessa) ja muutkin oireet katos jo plussaus päivänä maanantaina. Alaselkä aivan tulessa, eikä s.lääke auta. Ja eilen olin havaitsevinani illalla pyyhittäessä vähän vaaleanpunaista ja tänä aamuna suojassa pieni tippa hennon vaaleanpunaista Google laulaa oireiden katoamisesta, kohdunnapukasta ja lämpöjen laskusta ja silti joillakin mennyt kaikki hyvin.
Nyt ois vasta 4+0. Toivottavasti on nyt vaan joku poikkeus raskaus ja kaikki menis kuitenkin hyvin.
Onko viivat vahvistuneet? Mä varmaan kävisin lääkärillä tsekkaamassa hcg-pitoisuuden.
 
Just laitoin kuvan toiveissa vauva 2021 ryhmään, et kyl ne nyt ainakin on vähän vahvistunut, mut vuodan nyt jotain ruskeaa
Tässä testit melkein 4h pidätyksellä
Kyllähän tuo positiivinen on vaikkakin vielä haalea. Mä pidän peukkuja ja varpaita että vuoto loppuis. (y)Näissä pitoisuuksissa on varmaati eroja. mulla näytti 2 eri testiä lähes tasavahvoja sinä päivänä kun menkat oli päivän myöhässä.
 
Ultrassa käyty, sikiöpussi ja ruskuaispussi näkyi, mutta sikiökaikua ei vielä. Viikkoja lääkäri arveli olevan noin 5+. Viikon päästä on uusinta ultra.
Nyt sitten vuodan verta(kirkasta uutta, ruskeahkoa ja hieman ehkä kiinteämpääkin, pikkuhousuihin asti mutta ei kuukautisten tapaan, vaan vuoto on niukkaa), alavatsa sairaan kipeä. Mietin johtuuko tämä ultraamisesta vai pitääkö tässä alkaa panikoimaan.:unsure::cry:
 
Onko muilla turvottanut niin, että näyttää olevan jo oikeasti raskaana? Mulla alkoi kunnon turvotus viikko sitten ja ei tätä voi pitkään piilossa pitää, kun maha on niin epämääräisen muotoinen ja pyöreä nyt. Toinen lapsi kyseessä ja olen kuullut, että ensimmäisen raskauden jälkeen seuraavissa raskauksissa saattaakin näkyä aiemmin raskausvatsa, mutta en ajatellut sen näin nopeasti tapahtuvan.
Joo turvottaa! Tänään huomasin ettei työhousut meinaa pysyä kunnolla turvotuksen vuoksi mahan päällä. Pitää ottaa maanantaina isommat housut ettei tarvi koko ajan kiskoa housuja.
 
Tässä on lista johon voidaan kirjata Helmikuisia. Laskettuaika, nimimerkki, monesko lapsi on ja synnytyssairaala. Laitelkaa vaikka punaisella niin erottuu paremmin. Jos ei halua kertoa jotakin niin voi vaikka skipata sen kohdan yli.

Helmikuiset 2021!
30.1. /vaimo85/5.lapsi/HUS
2.2. / Sofia90/2.lapsi/PHKS
2.2./miilu/6. lapsi/KYS
2.2./parsis_/2.lapsi/VKS
3.2 / Jeppisjee / 2. lapsi / ksshp
4.2./ Hopeanuoli/ 1.lapsi
6.2./ Amanda82 / 4.lapsi
7.2./ Matilda! / 2. lapsi / Tays
7.2./ADNILAVEE/1. lapsi/HUS
8.2./ voittamaton / 2.lapsi / TYKS
8.2/ Jepjoo25/ 2.lapsi HUS
10.2/ lauraida / 1. Lapsi
10.2./dille82/10.lapsi/kys
10.2./ENERISA3/1. Lapsi
11.2./Luumupuu_/2. lapsi/TAYS
11.2./Sinikukkanen/2. lapsi/Oys
15.2./ nenni26/2.lapsi/ppshp
15.2./Kindness/3.lapsi/kpks
 
Staalo
Tuntuu hurjalta kirjottaa tänne. Torstaina tikutin vahvan positiivisen. Eka raskaus kyseessä, saanut alkunsa ivf-tuoresiirrosta. La 16.2. Meen alkuraskauden ultraan hedelmöityshoitoklinikallemme 30.6 ja luulen että sen jälkeen alan uskoa että tää on totta. Ollaan about 1,5 vuotta tehty lasta ja käyty kolmessa inseminaatiossa ja tämä oli nyt eka ivf.
 
Ultrassa käyty, sikiöpussi ja ruskuaispussi näkyi, mutta sikiökaikua ei vielä. Viikkoja lääkäri arveli olevan noin 5+. Viikon päästä on uusinta ultra.
Nyt sitten vuodan verta(kirkasta uutta, ruskeahkoa ja hieman ehkä kiinteämpääkin, pikkuhousuihin asti mutta ei kuukautisten tapaan, vaan vuoto on niukkaa), alavatsa sairaan kipeä. Mietin johtuuko tämä ultraamisesta vai pitääkö tässä alkaa panikoimaan.
Onko vuoto jatkunut vielä? Hyvin voi johtua toi kirkas veri ja alavatsakipu siitä ultrauksen ärsytyksestä! Tsemppiä ja pidän peukkuja että ens viikon ultrassa kaikki edelleen hyvin teillä! (y):love:
 
Teille jolla tullut ruskeaa vuotoa tai ihan kirkasta vuotoa, juttelin sukulaiseni kanssa siitä, että olen raskaana ja siitä miten pelottavaa tämä kaikki on alkuvaiheessa. Hän kertoi minulle että pitää mielessä että vuoto voi olla kans ihan normaalia (vaikka ei itselläni ole ollut ainakaan vielä minkäänlaista vuotoa). Hänellä oli alkuraskaudessa tullut pientä tuhrua ja kaikki oli hyvin, ja hänen ystävällä oli tullut ihan kunnon verinen vuoto ja hän oli varma että meni kesken, silti hänellä on pieni tuhisija tänään vieressä ❤
 
@Hopeanuoli Onko vuoto helpottanut? Toivottavasti ärtyi vain ultrauksesta ja viikon päästä siellä myös näkyisi syke ❤ Paljon tsemppiä ja ymmärrän tuon huolen täysin, kun itsekin täällä panikoinut plussauksesta asti.

@Enerisa3 Minulla myös ystävällä ollut kahdessa raskaudessa vuotoa. Toisessa niukkaa ruskeaa silloin kun menkkojen piti alkaa ja toisesta vuotoa menkkojen verran, eikä edes testiä tehnyt, kun luuli menkkojen alkavan :) Pikkuinen siellä silti oli ja kaikki hyvin.

On:
Minulla ei sen eilisen jälkeen ole vuotoa näkynyt (koputtaa puuta) ja mielikin tänään vähän parempi :) Alaselän polttelut on kyl aikamoisia, mut oon päätellyt, et taitaa olla ihan normaalia, kun menkkojen aikaankin mulla todella voimakkaat polttelut ja tuntuu, et kroppa ei tiedä olevansa raskaana :D Rinnan patitkin alkoi tänään taas kipeytymään. Sekin jännä, että menkkojen aikaa se kipu alko tasan 6pvä ennen menkkoja ja lakkas 2pvä ennen menkkoja. Ja nyt plussa kierrossa kävi ihan samanlailla. Eilen illalla kävin puskaan yökkimässä, mutta mitään ei onneksi tullut. Oli illalla vielä stressitasot aika korkealla, ni veikkaan, et sen takia tuli heikko olo.
Nyt sit vaan peukut pystyssä, että kaikki kuitenkin ok. Kaikille muillekin paljon peukkuja ja tarrasukkia :barefoot::love:
 
Ei hemmetti, nyt oli tullut pieni ruskea läntti housuihin.. Meneeköhän tää sittenkin kesken
Mulla on kans tullu koko tän alkuraskauden välillä tollasta ruskeaa tuhrua. Kaikki on toitottanut että voi olla normaalia, mutta hankala uskoa siihen kun ekassa raskaudessa ruskea tuhru meinasi keskenmenoa. Mut ens viikolla varhaisultra niin sit vähän tietää mikä meno ja löytyykö joku syy sille. Tänään 6+5. :rolleyes:
 
Parsis_
Kurjaa kun monella tuntuu olevan kaikenlaista vuotoa ja outoja kipuja.Toivotaan ettei ole kyse mistään vakavasta.❤

Mulla on vieläkin oireet hyvin vähäisiä, ainoastaan väsyä, rintojen arkuutta ja alavatsaa jomottelee silloin tällöin sekä eilen huomasin että rinnat ovat hieman turvonneet, oon kyllä onnellinen jos tämän raskauden selviän vähäisillä oireilla.
 
Mulla on tosiaan kaikissa raskauksissa (5.kpl) vuodellut enempi ja vähempi. Ainoastaan ekassa raskaudessa tämä viittasi keskeytyneeseen keskenmenoon, muissa kaikki mennyt hyvin. Varsinkin yhdynnän jälkeen voi monillakin tulla vähän vuotoa. Ekassa raskaudessa oireetkin katosi niihin aikoihin, kun sikiön kehitys oli lakannut, ja jokin vaisto sanoi ettei kaikki ole kunnossa. Muissa neljässä raskaudessa, vaikka onkin vuodellut ja se tekee aina varpaillaan olevan fiiliksen, niin oireet kumminkin aina jatkui ja ei ollut samanlaista tunnetta missään vaiheessa, kuten oli keskeytyneessä keskenmenossa.

Tarrasukkia nyt kaikille matkaan ja toivotaan, että vuotelut olisi tätä normaalia vuotelua eikä keskenmenoon viittaavaa!

vaimo85 & salamatkustaja rv 7+0 *poks* :)
 
@Matilda! @Kasikuus nyt näyttäis vuoto lakanneen, mutta alavatsa edelleen kipeä. Koitan rauhoittaa mieltäni, onneksi tänään pääsen ravintolaan syömään ja ensi viikolla mökille. Menee viikko näin nopeammin. Ensi torstaina sitten näkee mikä on tilanne. Kunpa vaan kaikki olisi hyvin, silti sitä koittaa valmistautua myös ikäviin uutisiin, ettei tipahda liian korkealta.
@Kasikuus hyvä että sinullakin nyt vuoto loppunut. Toivotaan, että kaikki on hyvin. <3
 
Mulla on tosiaan kaikissa raskauksissa (5.kpl) vuodellut enempi ja vähempi. Ainoastaan ekassa raskaudessa tämä viittasi keskeytyneeseen keskenmenoon, muissa kaikki mennyt hyvin. Varsinkin yhdynnän jälkeen voi monillakin tulla vähän vuotoa. Ekassa raskaudessa oireetkin katosi niihin aikoihin, kun sikiön kehitys oli lakannut, ja jokin vaisto sanoi ettei kaikki ole kunnossa. Muissa neljässä raskaudessa, vaikka onkin vuodellut ja se tekee aina varpaillaan olevan fiiliksen, niin oireet kumminkin aina jatkui ja ei ollut samanlaista tunnetta missään vaiheessa, kuten oli keskeytyneessä keskenmenossa.

Tarrasukkia nyt kaikille matkaan ja toivotaan, että vuotelut olisi tätä normaalia vuotelua eikä keskenmenoon viittaavaa!

vaimo85 & salamatkustaja rv 7+0 *poks* :)
Tätä ajattelin, että jos johtuu tuosta ultraamisesta. :giggle: Mutta pelästytti, kun oli sen verran runsaampaa ja värikin vastasi kuukautisia ja kipuili. Oireet ovat kyllä edelleen päällä. Rinnat kipeät jne. Se luo toivoa, että kaikki olisikin vielä hyvin.
Viikko sitten yhdynnän jälkeen tuli myös vuotoa, mutta se oli hyvin vähäistä ja haalean vaaleanpunaista vv sekaista. Siitä en edes huolestunut.(y)
 
  • Tykkää
Reactions: vaimo85
Staalo
Tänään ollut samanlaisia kramppeja kuin ennen menkkoja, ahdistaa että alkaako sittenkin menkat kun mulla on pitkät kierrot. Tänään ois ollu päivä 32, mutta pisin kierto ikinä oli 39 päivää.
 
Moi!

Mulla ensimmäinen raskaus siis nyt meneillään, joten muutama asia ihmetyttää :) Nyt olis 6+0

mulla varmaan tosta viikosta 3 eteenpäin yöunet on jäänyt tosi katkinaiseksi (osittain WC-käyntien takia), näen ihan hirveesti ihmeellisiä unia ja herään ennen kuutta, vaikka vielä väsyttäiskin. Onko muilla ollut vastaavaa ja meneekö tää ikinä ohi?:D

Kaipais jo kunnon unia. Onneks ens viikon jälkeen alkaa 4 viikon loma, niin saa nukkua vaikka sitte päivätkin :D
 
Moi!

Mulla ensimmäinen raskaus siis nyt meneillään, joten muutama asia ihmetyttää Nyt olis 6+0

mulla varmaan tosta viikosta 3 eteenpäin yöunet on jäänyt tosi katkinaiseksi (osittain WC-käyntien takia), näen ihan hirveesti ihmeellisiä unia ja herään ennen kuutta, vaikka vielä väsyttäiskin. Onko muilla ollut vastaavaa ja meneekö tää ikinä ohi?

Kaipais jo kunnon unia. Onneks ens viikon jälkeen alkaa 4 viikon loma, niin saa nukkua vaikka sitte päivätkin
Moi :)

Minulla ollut unet nyt katkonaisia 1.5vko ja herään siinä 4-5 välillä, eikä uni tuu, vaikka kuinka nukuttais. Poikkeus oli kyllä eilen, kun sain hetken kirjan lukemisen jälkeen vielä pari tuntia unta.
Viikkoja nyt vasta 4+2. Luulen, että mulla kova huoli tekee sen, että ei saa nukutuksi ja toki vessassa saa rampata. Olo aika vahva, että kaikki ei ok.
 
Moi

Minulla ollut unet nyt katkonaisia 1.5vko ja herään siinä 4-5 välillä, eikä uni tuu, vaikka kuinka nukuttais. Poikkeus oli kyllä eilen, kun sain hetken kirjan lukemisen jälkeen vielä pari tuntia unta.
Viikkoja nyt vasta 4+2. Luulen, että mulla kova huoli tekee sen, että ei saa nukutuksi ja toki vessassa saa rampata. Olo aika vahva, että kaikki ei ok.
voi ei. Ootko sä menossa varhaisultraan? Mulla ei tietoisesti ainakaan oo stressiä asiasta, mut meillä ens viikolla varhaisultra 6+4, niin josko sen jälkeen sitten uni alkaisikin taas maistua. :)
 
voi ei. Ootko sä menossa varhaisultraan? Mulla ei tietoisesti ainakaan oo stressiä asiasta, mut meillä ens viikolla varhaisultra 6+4, niin josko sen jälkeen sitten uni alkaisikin taas maistua.
Olen, mutta en tiedä milloin. Pääsen kunnalliselle luultavastakin, kun riskiraskaus. Huomenna soitan varmaan neuvolaan ja pyydän hcg-mittausta, kun nuo testit on ärsyttäviä ja kysyn samalla tuosta ar-ultrasta. Ekaa aikaa en viitsi vielä varata, kun on niin epävarma olo ilman oireita ja sit tää tunne testien lisäksi, et jotain pielessä.

Muoks. Tsemppiä ultraan, toivottavasti sit uni maittaa :X3:
 

Yhteistyössä