Helmikuiset 2021

Voi kun alkaisi pian pahoinvointi ni itse varmistuisin että kaikki hyvin.. jokaisessa onnistuneessa raskaudessa mulla tullut pahoinvointia ja tuulimuna raskaudessa ei ollut,eikä ollut kyllä muitakaan oireita ja siitä tiesinkin ettei kaikki ole hyvin.
Ensi viikolla pahoinvoinnin pitäisi loppuviikosta alkaa mikäli menee smalla kaavalla. Nyt ollut oireina tosi aristavat rinnat ja vatsan turvotus,muutamat nivusvihlaisut,iltapainotteinen uupumus. Ruokaa ei tee oikein mieli,paitsi hamppariaterian voisin syödä ja muutaki vastaavaa terveellistä:)
Finnit on alkanu häipymään. Raskaustestejä oon tehny jo kolme ja kolme ovistestiäkin,kaikissa hyvät viivat:D ovistesteissä tuli pysyvä hymynaama,ja kahdessa viivatestissä ylipunainen viiva verrattuna kontrolliviivaan. Raskaustesteissä lähes leffaviivat. Tänään teen päivällä varmaan digiraskaustestin vielä:D
 
Minä oon kans tehny noita raskaustestejä muutaman päivän välein ‍♀ Ei vaan voi uskoa että siellä se kasvaa oikeasti, 1.7 eka neuvola mutta mitäs hyötyä siitä on jos ei edes ultrata? Mulla on nyt ollu tän viikon pahaolo päivittäin ja ei maistu mikään ruoka, oksentanu en oo mutta ällöttävä olo jatkuvasti
 
Jännä miten teillä monella tuntuu olevan neuvola heti 1.7 tms. Itsellä se om 7.7 ja pitäs olla kuulema tasan 10+0 sillon, ei ota aikaisemmin sinne. Ärsyttää vaan sitten, että se nt-ultra tulee niin nopeeta, että tosi vaikeeta sopia, että mies on töistä pois ja lasten kanssa.

Vaikka eilen näin, että elämää mahassa on, niin silti tänä aamuna on "meneekö tää kesken" fiilis kun ei olekkaan sitä vähääkääm pahaa oloa ja mahaan koskee. Henkisesti tosi stressaavia nää raskaudet.

Te keillä enemmän lapsia, miten oletatte lähipiirin suhtautuvan vauva-uutisiin? Onko kuka saanut negatiivisia kommentteja? Tai olettaa saavansa?
 
Moi! Liityn nyt tänne mukaan koska pakko päästä purkamaan vähän ajatuksia jonnekkin.
Eilen plussasin yllättäen, ollut epäsäännöllinen kierto ja jostain syystä flo-appi kehotti selvittämään olenko raskaana, vaikka varsinaisesti menkat ei ollu edes myöhässä. Tattadadaa, viikkoja 5+4 appin mukaan. Vauvaa ei "varsinaisesti" oo yritetty, emme edes vielä asu virallisesti yhdessä, molemmille eka ja eka lapsenlapsi myös molempien vanhemmille. Paljon sulateltavaa!

Vaikka alkushokissa itkin ja luulin että kuolen, nyt vaan toivon et mittarimadolla ois kaikki ok ja tän kortin voi kattoa loppuun asti.
 
Sonttuliini
Jännä miten teillä monella tuntuu olevan neuvola heti 1.7 tms. Itsellä se om 7.7 ja pitäs olla kuulema tasan 10+0 sillon, ei ota aikaisemmin sinne. Ärsyttää vaan sitten, että se nt-ultra tulee niin nopeeta, että tosi vaikeeta sopia, että mies on töistä pois ja lasten kanssa.

Vaikka eilen näin, että elämää mahassa on, niin silti tänä aamuna on "meneekö tää kesken" fiilis kun ei olekkaan sitä vähääkääm pahaa oloa ja mahaan koskee. Henkisesti tosi stressaavia nää raskaudet.

Te keillä enemmän lapsia, miten oletatte lähipiirin suhtautuvan vauva-uutisiin? Onko kuka saanut negatiivisia kommentteja? Tai olettaa saavansa?
Mulla on jo 8+2, voi olla et on sen takia kun oon ensisynnyttäjä ja kun taustalla on se kohdunulkoinen, että halusivat ottaa aiemmin. Tai sitten yksinkertaisesti suurin osa on lomalla heinäkuun ja halusivat ottaa kesäkuun puolella, heh.
 
Heippa, liityn kans tänne juttelemaan, plussasin tämän viikon tiistaina ja digi näytti keskiviikkona raskaana 2-3❤

Pääsin kiertohäiriöiden vuoksi varhaisultraan joka on 9.7 ja neuvolankin varasin jo sopivasti loman ajalle 22.7. Neuvolakäynti sinänsä tuttu kun viime vuonna ehdin käydä siellä ja np-ultrassa todettiin kkm..

Tästä raskaudesta olen iloinnut ja ollut niin kiitollinen❤ mutta huomaan myös pelkojen hiipivän mieleen juurikin tuon viime vuoden kkm vuoksi..

Ennen plussaa ja sen jälkeen oireina olleet aaltoileva palelu ja rintojen kipu. Nyt tänään rintojen kipu on ollut hieman vaimeampaa ja vilua ei ole ollut niissä määrin kuin aiemmin. Voi miksi sitä maalaileekin heti piruja seinille, kun ei heti halailekaan wc pönttöä? Kun vielä tietää että voi olla myös oireetonta..

Tänään aloin miettiä, että voiko ripuli olla raskausoire? Ennen plussaa viime viikonloppuna grillattiin ja sen jälkeen tuli kauhea vatsakipu ja ripuli. No tänään grillattiin samoja ruokia kun viimeksi ja TAAS sama reaktio!
Onko muilla tämmösestä kokemuksia tai tietoa?

Voi kun pienet helmikuiset vain pysyisi nyt kaikilla kyydissä❤
 
Siis voin kertoa, että tää väsymys on jotain ihan omaaluokkaansa :D voisin nukkua ihan kokoajan, sanokaa että tää loppuu kohta. Nyt siis 5+4, koko viikon huono ja etova olo, mikään ei maistu, vesi ainoastaan ja viinirypäleet. Tissit on kipeet joka puolelta, urheilurintsikat on ainoot mitä pystyy käyttämään, pitää tissit kasassa niin eivät pääsd liikkumaan :D
 
Minä oon kans tehny noita raskaustestejä muutaman päivän välein ‍ Ei vaan voi uskoa että siellä se kasvaa oikeasti, 1.7 eka neuvola mutta mitäs hyötyä siitä on jos ei edes ultrata? Mulla on nyt ollu tän viikon pahaolo päivittäin ja ei maistu mikään ruoka, oksentanu en oo mutta ällöttävä olo jatkuvasti
Ekassa neuvolassa mulla on aiempien kanssa mennyt aina puolitoista tuntia ihan vaan jutteluun ja lomakkeiden täyttöön. Jos vaan osuu kohdalle sopiva neuvola täti, niin siitä on paljonkin hyötyä. ❤Kaikissa neuvoloissa ei ole tarvittavia laitteita tai osaamista, niin siksi yleensä niissä ei ultrata, vain kuunnellaan sydänääniä, mutta niitäkään ei välttämättä vielä ekalla kerralla.
Ja väsymyksestä, meillä mies sanoi eilen että seuraavat 8kk mä sitten saan taas vaan nukkua, kun sen jälkeen valvotaan 2 vuotta . Eli mulla on jatkunut väsymys lähes koko raskauden läpi. Toivottavasti sulla kohta helpottaa olo.
 
Huoh,yö meni hikoilles ja palellessa..
Väsy tai oikeastaan sellanen kokonaisvaltainen uupumus on tosiaan tuttua, samoin rintoihin sattuu pieniki kosketus. Nivusiin sattuu välillä,päivittäin,luulen että kohtu siel alkaa pikkuhiljaa kasvaa. Katsoin että edellises raskaudes vatta pullahti esiin jo rv 10,ja rv 15 on eka kerran kysytty odotanko. Oon siis normaalisti hoikkavattainen ni tämä muutos näkyy melko nopeasti..
Mutta tosiaan,sitä pahoinvointia odotan edelleen,mut taitaa mennä ens viikkoon ennen kuin sen saa kylään:)
 
HeI, täällä myös yksi joka ilmottautuu mukaan. 23.2/Zane/3.lapsi

Ensimmäisen positiivisen testin tein jo dpo10 ja on siitä vahvistunut pikkuhiljaa. Aiemmista raskauksista poiketen ollut jonkinverran kipua oikean munasarjan kohdalla, mutta se onneksi helpotti eilen iltapäivällä.
Mietin jo, että pitäisikö odottaa maaliskuisten ryhmää, kun molemmat aiemmat raskaudet mennyt sen pari viikkoa yliajalle :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: Naturalmama
Heippa ja hyvää juhannuspäivää!

Tervetuloa uusille odottajille! :)

Onnea hyvistä ultrakuulumisista varhaisultrassa käyneille!

Mulla on eka neuvola ens viikolla torstaina. Oma tuttu neuvolatäti lähti työnkiertoon koululle juuri, ja kouluterkkari tuli puolestaan hänen tilalleen. On vasta toista viikkoa töissä neuvolassa :D Mut onneks tämä on mulla vielä tuoreessa muistissa, kun kuopus on 1v5kk. Meidän kunnassa pääsee nt-ultraa varaamaan vasta, kun on ekassa neuvolassa käyty ja lähete neuvolasta tehty. Siksi kiva, että on tässä kohtaa jo tuo, et saisi varattu rv 11+ viikon lopulle jo ajan.

Ollaan mökillä nyt koko perheenä ja tässä on ollut sen verta touhua, että ei oo kerennyt niin paljon kirjoitella. Mut nyt sopiva hetki :)

Pahoinvointi on ollut nyt suht siedettävää, kuhan vain muistaa syödä. Alkuviikosta vielä oksentelinkin muutamia kertoja, mut nyt ei oo tarvinnut. Ruokahalu on huonompi tosin ja montakaan asiaa ei tee mieli. Mutta heti sitä alkaa miettimään kaikenlaista, kun jokin oire lievenee.. Eiköhän kaikki silti kunnossa ole. Hope so!

vaimo85 & salamatkustaja rv 8+0 *poks* :)
 
Mä oon ollu pari päivää ihan paniikissa kun torstaina 5+3 tuli vuotoa pikkuisen housuihin täsmälleen tuolloin alkoi viimeksi keskenmeno (omien laskujen mukaan) ja samalla tavalla eli tiputtelu vuodolla. Illalla oli sitten vatsakipua ja olin varma että kohta tulee verta ja paljon. No ei tullut. Eilen pari kertaa joku ruskea pikku pikku läntti paperissa. Tänään aamulla testi näytti 3+ eli hcg on ainakin alku viikosta noussut. Nyt vaan täytyy perjantaihin jännittää että onko kohdussa kaikki ok vai ei.
 
Sonttuliini
On tää jännää, kyllä ehtii kaikenlaista käymään päässä läpi ja tosiaan jos vähän sattuu vatsaa niin heti on varpaillaan.

Väsymys/uupumus ollut täälläkin aivan tajutonta ja pahoinvointia myös aamusta iltaan, tosin ei oksennukseen asti. Moni ruoka ja ajatuskin jostakin ruuista etoo. Nukkuminen on aika katkonaista kun pissalla ravaan ensin illalla ja sitten vielä yhdesti ainakin yöllä. Toisaalta tietää, että jotakin kehossa tapahtuu. Tuntuu kuitenkin siltä, että nyt on ehkä väsymys ja paha olo hieman jopa laantuneet viime viikosta. Jospa keho tottuu lisääntyneisiin hormonimääriin.

Ensi viikolla jo neuvolaan, jännää!

7+5 OYS (1. lapsi)
 
  • Tykkää
Reactions: Jeppisjee
Mukava nähdä täällä uusia, tervetuloa kaikille! Täällä on myös väsymyskoomaa ja tuntuu, että voisi vain nukkua kaikki päivät. Se vain on vähän sääli, kun on niin menevää tyyppiä yleensä ja koko ajan tekemässä eri projekteja ja nyt pitäisi osata ottaa näemmä rauhallisemmin, kun ei vain jaksa samalla tavalla. Toivon tosissaan, että pahoinvointi ja väsymys jää tähän ensimmäiseen kolmannekseen, kun olisi kiva tehdä päivässä muutakin kuin nukkua päikkäreitä ja yökkiä :cautious:
 
Henduliinu
Hei!
Ootteko raskausaikana maalannut sisällä? Tulin mökille, jossa ei löytynyt mitään tekosyytä sille etten olisi osallistunut maalaamiseen. Mitä luulette, onko alkiolle huono juttu? ☹
 
Hei!
Ootteko raskausaikana maalannut sisällä? Tulin mökille, jossa ei löytynyt mitään tekosyytä sille etten olisi osallistunut maalaamiseen. Mitä luulette, onko alkiolle huono juttu?
Ei kait ne maalihuurut jären turvallisia ole kenellekkään ilman suojaimia MUTTA toista odottaessa rempattiin taloa ja osallistuin kaikkeen toimintaan. Ihan terve kohta 8v on
 
  • Tykkää
Reactions: vaimo85
On tää jännää, kyllä ehtii kaikenlaista käymään päässä läpi ja tosiaan jos vähän sattuu vatsaa niin heti on varpaillaan.

Väsymys/uupumus ollut täälläkin aivan tajutonta ja pahoinvointia myös aamusta iltaan, tosin ei oksennukseen asti. Moni ruoka ja ajatuskin jostakin ruuista etoo. Nukkuminen on aika katkonaista kun pissalla ravaan ensin illalla ja sitten vielä yhdesti ainakin yöllä. Toisaalta tietää, että jotakin kehossa tapahtuu. Tuntuu kuitenkin siltä, että nyt on ehkä väsymys ja paha olo hieman jopa laantuneet viime viikosta. Jospa keho tottuu lisääntyneisiin hormonimääriin.

Ensi viikolla jo neuvolaan, jännää!

7+5 OYS (1. lapsi)
Haluatko listalle? :) mikä sulla on laskettu?:)
 
Hei!
Ootteko raskausaikana maalannut sisällä? Tulin mökille, jossa ei löytynyt mitään tekosyytä sille etten olisi osallistunut maalaamiseen. Mitä luulette, onko alkiolle huono juttu?
Vesiohenteiset maalit on turvallisia, kun eivät läpäise istukkaa. Öljymaaleja ei suositella käytettäväks raskaana, kun voi aiheuttaa epämuodostumia jne, mut sit pitäis olla varmaan aika pitkäkestoista altistusta. Kerrasta ei varmasti oo haittaa. :)
 

Yhteistyössä