Helmikuiset 2021

Voi harmi, ootko kokeillut kaikki valmisteet? Mulla tuli vatsa kauheen kipeeksi alussa, mut meni muutamassa päivässä ohi ja sen jälkeen on sopinut ihan hyvin. Alku oli vaan hankala, mutta kun sen kärvisteli niin kesti nostaa 100mg->200mg. En mäkään varmasti olis saanu mitään apuja julkiselta ku hemoglobiini on hyvä. Onneks on vakuutus niin selvis nopeesti yksityisellä. Yritinhän mä siellä naistenpolilla sanoa kun hemoglobiini laski 150->120, mut vastaus oli, et kyllä se palautuu. Vuosin kuukauden välillä niin, et kuukuppi valu pois sisältä... Eikä ne ottanu oikeen tosissaan mua...

Ja joo, painon kyylääminen on ikävää ja siitä kommentoiminen. Toivottavasti olis ihana neuvolaihminen vastassa huomenna.
Oon kokeillut nestemäisiä ja tabletteja, jotain luontaistuotettakin? Ja aina oon yrittänyt vähintään viikom syödä. Ja joka toinen päivä ja muutaman kerran viikossa jne. Ei oo helpottanut mitenkään
Jotain nestemäistä kesti maha yhden purkin ja toista ei enää kestänytkään.
 
Täälläkin neuvolassa käyty tänään, eikä mitään ihmeellistä. Saan makustella ensi kertaan, että haluanko jutella neuvolapsykologin kanssa vai lähetteen pelkopolille, tai molemmat. Esikoisen synntys oli siis aika...traumaattinen. :rolleyes:

Meinasin tippua vaa'alta kun oli huhtikuusta laihtunut 8 kiloa! Meillä loppui vaa'asta patterit, just kesken mun raskauskilojen pudotus projektin. Oli silloin enää muutama kilo jäljellä, mut en ikinä ois arvannut että noin paljon lähtenyt. Anoppikin kommentoi viikonloppuna että olenko laihtunut, ja vaan sanoin että tuskin. :DNyt siis taas ihan normaalipainoinen, mikä on hyvä. Toivottavasti kiloja ei tuu enää ihan yhtä paljon kuin esikoisesta. ( +25).:cautious:
 
Onkohan täällä muita joilla olisi kokemusta keskeytyneestä keskenmenosta ja sen jälkeen onnistuneesta raskaudesta..?

Minulla siis nyt menossa rv 4+6 ja raskaus on toinen, viime vuonna todettiin np-ultrassa kkm jossa kehitys oli päättynyt noin rv 5-6 eli ei siis mennyt spontaanisti kesken ennen lääkkeellistä keskeytystä.

Kierrot olivat aivan sekaisin tuon jälkeen ja luulen että en ovuloinut tuon jälkeen ennen kuin vasta tänä keväänä..

Kun viikko sitten plussasin, oltiin mieheni kanssa todella iloisia, kun oltiin jo luultu ettei luomuna onnistuisikaan. Oireita tässä on ollut ennen plussaa palelu ja rintojen arkuus, joka hieman vähentynyt mutta palelua on edelleen toisinaan ja rintojen arkuus ei ole täysin poiskaan lähtenyt. Muutamia kertoja ollut ällö olo syönnin jälkeen ja nälkä on toisinaan todella kova.

Mutta nyt kaipaisin vertaistukea tms, kun tuntuu nyt siltä että en sittenkään uskalla iloita raskaudesta kun pelkään että tässä käykin samalla tavalla kuin viime keväänä.. Että minun keho ei vain luonnollisesti ilmoita km ja 9.7 alkuraskauden ultrassa se sitten paljastuu :cry:
 
Parsis_
Katsoin että raskausvitamiinissa (multitabs) jota syön yhden päivässä on 15mg rautaa ja tässä nestemäisessä (compiron) on 25mg. Eli ilmeisesti täytys syödä reippaasti lisää. ongelmana on se ettei mikään meinaa pysyä sisällä. Mun vatsa ei myöskään oikeen kestä rautatabletteja. Kokeiltu retafer ja maltofer joista järkyttävät ummetusvaivat.
Ootko koittanut Maltoferia nestemäisenä? Mullakaan ei vatsa kestä mitään tabletteja, mutta tuo nestemäinen Maltofer sopi hyvin. :)
 
Mä heräsin viime yönä ihan älyttömään palelu kohtaukseen. Tärisin vaan peiton alla vaikka kroppa muuten tuntui lämpöiseltä. Mulla oli edellisessä raskaudessa ihan samanlainen kohtaus kerran ja aika samoilla viikoilla. Mulla joskus aikaisemmin tullu tälläisiä kohtauksia varsinkin jos iltaisin kun ruumiinlämpö muutenkin laskee ja jos on menny lömpösestä jonnekkin kylmään niin tuntuu että koko kroppa ihan jäässä luita ja ytimiä myöten ja hampaat vaan kalisee.

Muuten ei olo oo muuttunut suuntaan tai toiseen. Yöllä oon kyllä alkanut heräilee useammin mutta onneks oon saanu unen päästä taas pian kiinni.
 
Onkohan täällä muita joilla olisi kokemusta keskeytyneestä keskenmenosta ja sen jälkeen onnistuneesta raskaudesta..?

Minulla siis nyt menossa rv 4+6 ja raskaus on toinen, viime vuonna todettiin np-ultrassa kkm jossa kehitys oli päättynyt noin rv 5-6 eli ei siis mennyt spontaanisti kesken ennen lääkkeellistä keskeytystä.

Kierrot olivat aivan sekaisin tuon jälkeen ja luulen että en ovuloinut tuon jälkeen ennen kuin vasta tänä keväänä..

Kun viikko sitten plussasin, oltiin mieheni kanssa todella iloisia, kun oltiin jo luultu ettei luomuna onnistuisikaan. Oireita tässä on ollut ennen plussaa palelu ja rintojen arkuus, joka hieman vähentynyt mutta palelua on edelleen toisinaan ja rintojen arkuus ei ole täysin poiskaan lähtenyt. Muutamia kertoja ollut ällö olo syönnin jälkeen ja nälkä on toisinaan todella kova.

Mutta nyt kaipaisin vertaistukea tms, kun tuntuu nyt siltä että en sittenkään uskalla iloita raskaudesta kun pelkään että tässä käykin samalla tavalla kuin viime keväänä.. Että minun keho ei vain luonnollisesti ilmoita km ja 9.7 alkuraskauden ultrassa se sitten paljastuu
Meillä kans taustalla tammikuulta kkm, joka todettiin 7+0 ar-ultrassa. Kyllä pelottaa että tässä käy samoin, mutta toisaalta, koska meillä on jo 2 lasta aiemmin, niin tiedostan sen että aina ei käy huonosti, vaan todennäköisesti silloin kiinnittyneellä alkiolla (jolle oli jo nimi olemassa, joten oikeasti hän oli todellinen vauva meille jo) oli jokin kehityspoikkeama tms. Koitan nyt itse pysyä rauhallisena ja luottavaisena siihen että kaikki menee hyvin. Sen verran peikko tammikuisesta jäi, että varmaan pyydän neuvolasta keskusteluaikaa aiheen käsittelyyn vielä. Ja ar-ultraan en suostu enää ilman miestä menemään.

Tein digin, koska tänään virallinen testipäivä, ja "raskaana 1-2" ilmestyi ruutuun ❤. Niin onnellinen, että viime perjantain haamu on ihan todellinen. Tänään siis 4+6 tai 4+4, ihan en muista miten pas vaikuttaa tohon laskentaan.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Hope91 ja Staalo
vierailija
Ihan huippua, että pääset rautainfuusioon, ne on monesti todella kiven takana, vaikka tarve olisi kova. Mä syön tällä hetkellä 200mg päivässä Ferrodania ja välillä Obsidania, sillä mulla oli tammikuun kohdunulkoisen seurauksena tyhjentynyt rautavarastot melkeen kokonaan, todettiin vasta toukokuussa kun menin yksityiselle uupumuksen, heikkouden ja jatkuvan päänsäryn takia. Hemoglobiinissa ei oo ollu siltikään mitään ongelmia, tammikuussa tippui hetkellisesti 120 korville ja nousi siinä sitten 136. Normaalisti mulla on kuitenkin 146-150. Toivon, että olen ehtinyt tankkaamaan hiukan rautaa varastoihin nyt alkuraskauden aikana. Jatkan toki koko raskauden ajan syömistä ja varmasti jälkeenkin on jatkettava jonkin aikaa. Ensi kuussa menen käymään kontrollissa.
Raudasta tule huikkaamaan: ei kannata ottaa yli 100mg / päivä, koska elimistö ei pysty ottamaan päivässä kuin max muutama kymmenen milligrammaa. Jos ferritiini ei nouse, kokeile 100mg joka toinen päivä. Aterioiden välissä, hedelmän kanssa. Edelliseen ateriaan vähintään 2 t, seuraavaan 1 t. Ei kahvia, suklaata, viljaa, maitoa tai muita lääkkeitä samaan aikaan. Lisäksi samalla kannattaa ottaa B12-, B6- ja follihappovitamiineja kuuri, kun syöt rautaa, koska punasolujen tärkeitä rakennuspalikoita on myös B12- ja foolihappo. Ilman näitä kolmea komponenttia Hb ei nouse niin hyvin. Elimistössä on hepsidiini niminen proteiini, jonka pitoisuus nousee heti kun otat rautatabletin. Sen tehtävä on estää ihmistä liialliselta raudalta. Sen pitoisuus on korkealla noin 48 tuntia, joten se tukee joka toinen päivä raudan ottamista. Tässä on kuitenkin yksilöllistä vaihtelua, joten joillakin ferriitiini nousee ihan hyvin myös joka päivä rautaa ottamalla. Mutta etenkin jos rauta jumittaa vatsaa, voi hyvällä omalla tunnolla siirtyä j.2.p annosteluun.
 
  • Tykkää
Reactions: Sofia90
Heippa!
Minäkin uskaltaudun huutelemaan, vaikka olo ei kauhean luottavainen raskauden jatkumiseen ole.

Vuoden sisään on mahtunut nyt kolme keskenmenoa. Viimeisin oli viikko äitienpäivän jälkeen, josta ehdin pari päivää iloita ja joka sitten vuoti pois. Tämä raskaus alkoi siis heti tuosta kierrosta ja nyt omien laskujen mukaan 5+6, voi olla pari päivää enemmänkin.
Raskaudesta ei tällä kertaa tiedä vielä kukaan mieheni lisäksi, joten siksi tänne nyt haluan kirjoitella. Eli vertaistukea tms hakemassa.
Aiemmista sanoin muutamalle ystävälle, mutta nyt sekin tuntuu turhalta. Itsestä alkaa olo tuntua lapsitehtailijalta, kun raskaudesta kerron ja hetken päästä taas ilmoitan menneen kesken ja taas sama alusta.... Tulee tunne, että uskooko muut näihin mun juttuihin enää ollenkaan?

Ei tee mieli iloita asiasta ja jollain tapaa sitä yrittää nyt sulkea raskauden pois mielestä, kuitenkin toivoen, että jotain vahvempia oireita alkaisi ilmaantumaan vatsatuntemusten ja tissikipujen lisäksi.
Aamulla tuli taas olo, että kesken menee, mutta se pelko nyt väistämättä on olemassa, eikä siitä pääse mihinkään.
 
Tässä on lista johon voidaan kirjata Helmikuisia. Laskettuaika, nimimerkki, monesko lapsi on ja synnytyssairaala. Laitelkaa vaikka punaisella niin erottuu paremmin. Jos ei halua kertoa jotakin niin voi vaikka skipata sen kohdan yli.

Helmikuiset 2021!
30.1. /vaimo85/5.lapsi/HUS
1.2. / Sofia90/2.lapsi/PHKS
2.2./miilu/6. lapsi/KYS
2.2./parsis_/2.lapsi/VKS
2.2./Jusperi/1.lapsi/hus
2.2 / tytöntylleröt*3 / 4.lapsi/ TYKS
2.2./Sonttuliini/1. Lapsi/OYS
3.2 / Jeppisjee / 2. lapsi / ksshp
4.2./ Hopeanuoli/ 1.lapsi
6.2./ Amanda82 / 4.lapsi
7.2./ Matilda! / 2. lapsi / Tays
7.2./ADNILAVEE/1. lapsi/HUS
8.2./ Jepjoo25/ 2.lapsi HUS
8.2./ voittamaton / 2.lapsi / TYKS
10.2/ lauraida / 1. Lapsi
10.2./dille82/10.lapsi/kys
10.2./ENERISA3/1. Lapsi
11.2./Luumupuu_/2. lapsi/TAYS
11.2./Sinikukkanen/2. lapsi/Oys
12.2./ Silent Princess / 2. lapsi / VKS
15.2./ nenni26/2.lapsi/ppshp
15.2./Kindness/3.lapsi/kpks
17.2./Esikoinen2021/1.lapsi/PKKS
19.2./ Kasikuus / 4.lapsi /ksshp
20.2./ sertsu/ 1. lapsi/ TYKS
22.2. / Vohvelitohveli / 1. lapsi
23.2./Zane/3.lapsi
24.2./Tiukuliina89/kuudes/khks
27.2/Huvikumpu_
Tässä on lista johon voidaan kirjata Helmikuisia. Laskettuaika, nimimerkki, monesko lapsi on ja synnytyssairaala. Laitelkaa vaikka punaisella niin erottuu paremmin. Jos ei halua kertoa jotakin niin voi vaikka skipata sen kohdan yli.

Helmikuiset 2021!
30.1. /vaimo85/5.lapsi/HUS
1.2. / Sofia90/2.lapsi/PHKS
2.2./miilu/6. lapsi/KYS
2.2./parsis_/2.lapsi/VKS
2.2./Jusperi/1.lapsi/hus
2.2 / tytöntylleröt*3 / 4.lapsi/ TYKS
2.2./Sonttuliini/1. Lapsi/OYS
3.2 / Jeppisjee / 2. lapsi / ksshp
4.2./ Hopeanuoli/ 1.lapsi
6.2./ Amanda82 / 4.lapsi
7.2./ Matilda! / 2. lapsi / Tays
7.2./ADNILAVEE/1. lapsi/HUS
8.2./ Jepjoo25/ 2.lapsi HUS
8.2./ voittamaton / 2.lapsi / TYKS
10.2/ lauraida / 1. Lapsi
10.2./dille82/10.lapsi/kys
10.2./ENERISA3/1. Lapsi
11.2./Luumupuu_/2. lapsi/TAYS
11.2./Sinikukkanen/2. lapsi/Oys
12.2./ Silent Princess / 2. lapsi / VKS
15.2./ nenni26/2.lapsi/ppshp
15.2./Kindness/3.lapsi/kpks
17.2./Esikoinen2021/1.lapsi/PKKS
19.2./ Kasikuus / 4.lapsi /ksshp
20.2./ sertsu/ 1. lapsi/ TYKS
22.2. / Vohvelitohveli / 1. lapsi
23.2./Zane/3.lapsi
24.2./Tiukuliina89/kuudes/khks
28.2./ Huvikumpu/kolmas/oys
 
Tässä on lista johon voidaan kirjata Helmikuisia. Laskettuaika, nimimerkki, monesko lapsi on ja synnytyssairaala. Laitelkaa vaikka punaisella niin erottuu paremmin. Jos ei halua kertoa jotakin niin voi vaikka skipata sen kohdan yli.

Helmikuiset 2021!
30.1. /vaimo85/5.lapsi/HUS
1.2. / Sofia90/2.lapsi/PHKS
2.2./miilu/6. lapsi/KYS
2.2./parsis_/2.lapsi/VKS
2.2./Jusperi/1.lapsi/hus
2.2 / tytöntylleröt*3 / 4.lapsi/ TYKS
2.2./Sonttuliini/1. Lapsi/OYS
3.2 / Jeppisjee / 2. lapsi / ksshp
4.2./ Hopeanuoli/ 1.lapsi
6.2./ Amanda82 / 4.lapsi
7.2./ Matilda! / 2. lapsi / Tays
7.2./ADNILAVEE/1. lapsi/HUS
8.2./ Jepjoo25/ 2.lapsi HUS
8.2./ voittamaton / 2.lapsi / TYKS
10.2/ lauraida / 1. Lapsi
10.2./dille82/10.lapsi/kys
10.2./ENERISA3/1. Lapsi
11.2./Luumupuu_/2. lapsi/TAYS
11.2./Sinikukkanen/2. lapsi/Oys
12.2./ Silent Princess / 2. lapsi / VKS
15.2./ nenni26/2.lapsi/ppshp
15.2./Kindness/3.lapsi/kpks
17.2./Esikoinen2021/1.lapsi/PKKS
19.2./ Kasikuus / 4.lapsi /ksshp
20.2./ sertsu/ 1. lapsi/ TYKS
22.2. / Vohvelitohveli / 1. lapsi
23.2./Zane/3.lapsi
24.2./Tiukuliina89/kuudes/khks
28.2./Huvikumpu_/kolmas/Oys
 
Meillä kans taustalla tammikuulta kkm, joka todettiin 7+0 ar-ultrassa. Kyllä pelottaa että tässä käy samoin, mutta toisaalta, koska meillä on jo 2 lasta aiemmin, niin tiedostan sen että aina ei käy huonosti, vaan todennäköisesti silloin kiinnittyneellä alkiolla (jolle oli jo nimi olemassa, joten oikeasti hän oli todellinen vauva meille jo) oli jokin kehityspoikkeama tms. Koitan nyt itse pysyä rauhallisena ja luottavaisena siihen että kaikki menee hyvin. Sen verran peikko tammikuisesta jäi, että varmaan pyydän neuvolasta keskusteluaikaa aiheen käsittelyyn vielä. Ja ar-ultraan en suostu enää ilman miestä menemään.

Tein digin, koska tänään virallinen testipäivä, ja "raskaana 1-2" ilmestyi ruutuun . Niin onnellinen, että viime perjantain haamu on ihan todellinen. Tänään siis 4+6 tai 4+4, ihan en muista miten pas vaikuttaa tohon laskentaan.
Kiitos kun kerroit kokemuksestasi. Onnea plussasta ja toivotaan että kyytiläiset pysyisivät meillä matkassa❤
 
Kävin tänään varhaisultrassa ja sieltähän löytyi pieni papunen iältään 6+6. Tosi kova helpotus. Jännitti ihan kauheasti, jos ei taaskaan olisi ollut mitään. (Viime raskaus oli tuulimuna)

Täälläkin on etovaa oloa vaihtelevasti. Ei oikein ikinä tiedä mitä voi syödä ja mitä ei. Kahvin oon koittanut jättää pois, tai ainakin vähemmälle. Ei sitä oo kyllä tehny kauheasti mielikään. Semmosen yhden kylmän kahvijuoman oo juonu aamusta, ku muuten tuntuu et on ihan uupunut.

Tällä viikolla tiedossa pirskeet. Oon kovasti koittanut miettiä, miten olisin vähiten epäilyttävä. En ihan vielä haluaisi paljastaa. Mielellään oottelisin sinne seuraavaan ultraan asti. Joten alkoholiton punaviini lähti kaupasta mukaan. Viini on hyvä, ku sitä voi juoda todella hitaasti.
Mä oon mennyt nyt jo kahdet mökkipirskeet sillä menetelmällä, että oon kylmälaukusta vaivivihkaan käynyt täyttämässä lasiin alkotonta lonkeroa tai olutta eikä kukaan oo mitään huomannut!
 
Meillä oli tänään neuvola ja oli ihana neuvolatyöntekijä siellä vastassa! Harmi kun hän jää pois ja meille tulee toinen tilalle. Toivottavasti hän on yhtä ihana.
Ei ollut mitään ahdistavaa liittyen painoon, hoiti sen tosi nätisti ja sanoi, että monilla tulee alkuraskaudessa hormonien takia turvotusta ja se yleensä tasaantuu. Sanoi myöskin, että raskaana kuuluu tulla painoa, eikä siitä kannata stressata, kunhan syö terveellisesti ravitsevaa ruokaa niin kaikki on ok
 
  • Tykkää
Reactions: Matilda!
  • Tykkää
Reactions: Silent Princess
Onkohan täällä muita joilla olisi kokemusta keskeytyneestä keskenmenosta ja sen jälkeen onnistuneesta raskaudesta..?

Minulla siis nyt menossa rv 4+6 ja raskaus on toinen, viime vuonna todettiin np-ultrassa kkm jossa kehitys oli päättynyt noin rv 5-6 eli ei siis mennyt spontaanisti kesken ennen lääkkeellistä keskeytystä.

Kierrot olivat aivan sekaisin tuon jälkeen ja luulen että en ovuloinut tuon jälkeen ennen kuin vasta tänä keväänä..

Kun viikko sitten plussasin, oltiin mieheni kanssa todella iloisia, kun oltiin jo luultu ettei luomuna onnistuisikaan. Oireita tässä on ollut ennen plussaa palelu ja rintojen arkuus, joka hieman vähentynyt mutta palelua on edelleen toisinaan ja rintojen arkuus ei ole täysin poiskaan lähtenyt. Muutamia kertoja ollut ällö olo syönnin jälkeen ja nälkä on toisinaan todella kova.

Mutta nyt kaipaisin vertaistukea tms, kun tuntuu nyt siltä että en sittenkään uskalla iloita raskaudesta kun pelkään että tässä käykin samalla tavalla kuin viime keväänä.. Että minun keho ei vain luonnollisesti ilmoita km ja 9.7 alkuraskauden ultrassa se sitten paljastuu
Mun ensimmäinen raskaus päätyi keskeytyneeseen keskenmenoon. Todettiin joskus rv 11+, että sikiön kehitys oli keskeytynyt rv 8+6. Vatsan päällä näkyi sikiöllä ultrassa pari kuplaa, eli epämuodostumaa.
Sittemmin olen neljä lasta saanut ilman keskenmenoja :) Toisessa raskaudessa kävin yksityisellä ultrassa rv 10, kun halusin varmuuden ettei ole käynyt samalla lailla kuin ekassa raskaudessa. Muista en olekaan yksityisellä ultrassa käynyt.

Toivottavasti teillä menisi tällä kertaa kaikki hyvin!
 
Mun ensimmäinen raskaus päätyi keskeytyneeseen keskenmenoon. Todettiin joskus rv 11+, että sikiön kehitys oli keskeytynyt rv 8+6. Vatsan päällä näkyi sikiöllä ultrassa pari kuplaa, eli epämuodostumaa.
Sittemmin olen neljä lasta saanut ilman keskenmenoja Toisessa raskaudessa kävin yksityisellä ultrassa rv 10, kun halusin varmuuden ettei ole käynyt samalla lailla kuin ekassa raskaudessa. Muista en olekaan yksityisellä ultrassa käynyt.

Toivottavasti teillä menisi tällä kertaa kaikki hyvin!
Kiitos kun kerroit kokemuksestasi, helpottaa kovasti kun on niin epävarma olo.. Toivottavasti menisi tosiaan kaikki nyt tällä kertaa hyvin❤
 
  • Tykkää
Reactions: vaimo85
Te kenellä jo aiempia lapsosia, milloin teillä alkoi vauvamasu näkymään? Mulla on tänään 6+0 ja aivan jäätävä turvotus aina syönnin jälkeen, ei oo töissä kiva kun joutuu piilottelemaan ettei vaan kukaan kysy mitään
Tuntuu että vatsa alkoi näkymään jo ennen plussaa turvotusta on kyllä paljon. Nyt just olen töihin lähdössä ja tuskailen mitä vaatetta voi laittaa ettei näkyi niin hyvin ja siis Neljättä odotan ja edellisestä kerrasta kohta 7vuotta. Nyt rv 8+3.
 
Kyllä tää on sitten ihanaa aikaa, kokoajan nälkä.. mikään ei maistu, turvottaa heti ruuan jälkeen ihan sama mitä syö. Aamut alkaa halailemalla pönttöä :D tänä aamuna vaan lähinnä huvitti kun oksensin että kaipa siellä joku kummittelee mahassa.. eka neuvola ensi keskiviikkona, mulla ei oo rahaa mennä yksityiselle ultraan :(
 
Te kenellä jo aiempia lapsosia, milloin teillä alkoi vauvamasu näkymään? Mulla on tänään 6+0 ja aivan jäätävä turvotus aina syönnin jälkeen, ei oo töissä kiva kun joutuu piilottelemaan ettei vaan kukaan kysy mitään
Ajoissa :D Turvotusta alkuun toki ja ei auttanut edes mahan sisään vetäminen, mutta siis rv10 ei pystynyt enää peittelemään ja rv12 kun kerrottiin vanhemmille, niin sanoivat, että olivat jo pitkään epäilleet asiaa. Rv17 minulta jo kyseltiin, että joko syntyy, jos jotkut eivät tienneet milloin la :cautious:
 
Täällä todella todella oireetonta ja kauheasti jännittää, kun saan hcg tulokset kai tänään. Toki eihän se yksi lukema mitään kerro ja pitäis ottaa toinen kai aika piakkoin. Jotain pientä ihmettä sitä toivoo, että kaikki ois ok, mut kyllä se äidinvaisto jotenkin on niin vahva, että epäilee jonkin olevan pielessä.
Nyt 5+6 ja ultra ois 7+0, jos sinne asti pääsee. Pakko toivoa, että sieltä ei tulisi musertavia uutisia, vaikka niihin on valmistautunut jo plussasta asti.

Ihanan aurinkoista päivää kaikille ❤
 
Täällä alkanu vähän toi huonovointisuus näkyä kans.. Nälkä on koko ajan ja jos ei syö, tulee huono olo. Ei onneks oo tarvinnut oksentaa, ainakaan vielä.. Maha turvotusta on mullakin havaittavissa, mutta sen saa hyvin vielä peitettyä :)

Eilen kun nousin sohvalta, tuli yhtäkkiä pistävä nopea kipu vasemmalle puolelle alavatsaa, mistähän tää vois johtua? :O
 
Hei taas! Tänään on 8+1 ja pahin väsymys sekä nälkä on jo hellittänyt. Nyt ei myöskään ole ihan niin paljon pahoinvointia, mutta turvotusta senkin edestä. Toisaalta sitä miettii, onko oireiden väheneminen merkki jostain muusta, mutta haluaisin toistaiseksi vielä uskoa, että ne vähenee raskauden etenemisen vuoksi. Etenkin kun jostain luin, että useimmilla alkaa vähetä 8-10 viikoilla, joten hyvin sopisi siihen teoriaan väheneminen. Erilaisia mielihaluja on alkanut ilmetä ja edelleen pyrin syömään välipaloina kurkkua ja minitomaatteja, jos nälkä yllättää ennen oikeaa ruokailuaikaa. Silti paino nousee, vaikka ei herkuttele ja pitää kiinni terveellisistä elintavoista.

Mulla on ensi viikolla vasta neuvola keskiviikkona, kun on 9+0 ja toivon, että meidänkin terkkari ottaa painon kanssa rennommin kuin edellinen. Kuitenkin pyrin tasapainoiseen ruokavalioon ja hirveästi ei ole mitä voisi karsia ruokavaliosta. Neuvolan lähestyessä huomaa myös päivien pitenevän, kun odottaa jo niin kovasti sitä ja tuntuu, että ensi viikko ei tule ikinä.
 

Yhteistyössä