Helmikuiset 2021

Ekassa neuvolassa käyty, tänään rv 8+5. :) Kaikki ok siellä. Nt-ultra ja verikoe lähetteen terkkari tekee tänään, joten huomenna ajattelin suunnata verikokeisiin ja varata ultran. Seulontaverikokeisiin ei osallistuta tälläkään kertaa.
Painosta puhuttiin lyhyesti, tai siis lähinnä mä puhuin. Paino kumminkin tippunut nyt -2kg. Mun isoin ongelma on aina ollut makeat herkut, muuten syön melko terveellisesti. Mutta varsinkin ekaan 20 viikkoon raskaudessa mun ei ikinä tee yhtään mieli makeata. Mikä siis tosi hyvä juttu. Sokerirasituksiin joudun tässäkin raskaudessa. Viime raskaudessa sain ekaa kertaa raskausdiabetes diagnoosin, kun paastoarvo ylitti 0,1 :llä ylärajan. Mutta arvot pysyi hyvinä koko raskauden ajan ja pelkän ruokavalion avulla mentiin.

Mulla on pahoinvointi pahimmillaan aina rv 8-10, sitten lähtee pikkuhiljaa lievenemään. Näin näyttäis olevan tälläkin kertaa. Eilenkin oksensin 3 kertaa.. Varsinkin maitotuotteet lähtee kiertämään mahassa tosi nopeeta syömisen jälkeen. Oksettaa siis jos ei oo syönyt, mut oksettaa kyllä n. tunti syömisen jälkeenkin. Koko päivän.

vaimo85 & salamatkustaja rv 8+5
 
Täällä kärsittiin kolmatta päivää kauheasta päänsärystä ja sen aiheuttamasta pahoinvoinnista. Heti kun kipu helpotti, olo normalisoitui. Omalla kohdallani tämä on kyllä todella poikkeuksellista, joten siitäkin syystä olen edelleen tosi epäileväinen koko raskauteen. Vaikka sykkeen olen nähnyt. Kuitenkin omaan jonkinlaisen kokemuksen tästä hommasta

Maha turvottaa iltasin paljonkin, mutta en nyt osaa sanoa onko normaalia enempää. Vajaa 1v2kk edellisestö raskaudesta.

Miilu 8+2
 
On kyllä tosi epätodellinen olo koko raskauden suhteen. Väsymys painaa, rintoja aristaa ja lievää kuvotusta pitkin päivää, mutta silti. Voiko tää tosiaan olla todellista.
Huomenna soitan ar-ultra ajan.
 
Täällä tosiaan ensimmäistä lasta odotellaan (7+4) ja ensimmäinen neuvola takana. Jotenkin odotin siltä paljon enemmän, mut eipä juuri mitään uutta tietoa tullut :D Verenpaine oli matala, mut sekin oli jo oireiden perusteella tiedossa.
Heinäkuussa verikokeisiin ja päätettiin osallistua seulantoihin. Ultraa saadaan kohta puoliin myös varailla, mutta menee heinäkuun loppupuolelle. Mitenhän sitä malttaa sinne asti odotella :)
 
Täällä on tainnut aamupahoinvoinnit alkaa. Aamulla ällötti aamupuuro, mutta ruokailun jälkeen olo ihan ok. Siitä tunti eteenpäin niin oli jo etova olo joka jatkui lounaaseen saakka.. Toivotaan ettei hirveän pahaksi mene kuitenkaan :D

Enerisa3 7+1
 
  • Tykkää
Reactions: Hope91
Turvottaa aamusta iltaan, kummitädillä kävin kahvilla ja se kysyi ensimmäisenä että milloin laskettu aika :D
Muuten aika oireetonta, viime viikon pahoinvointikin loppunut.
Yritän lohduttautua sillä että maanantaina ultrassa oli kaikki hyvin
 
Onko muita joilla pahoinvointi ilmenee pääasiassa nirsoutena? Mulla oksettaa vaan harvoin mutta 95% ruuista ällöttää jo pelkkänä ajatuksena. On semmonen olo että oon niin kun pikkulapsi joka suostuu syömään vaan kourallista ruoka-aineita ja ne vaihtelee myös päivittäin.

Sitten toinen juttu: Pitikö ar-ultraan varautua jotenkin? Niin kuin vaikka käydä pissalla tai olla käymättä?

Käytiin muuten sillon ke ekassa neuvolassa ja oli kyllä mukava terveydenhoitaja, että hyvä mieli mennä myös jatkossa. Oli myös joustava verikokeiden suhteen kun on aika kiire kesä itsellä enkä oikeen oo kotipaikkakunnalla mm. koska pitää yksi muutto järkätä ihan eri maakunnassa.
 
Viimeksi muokattu:
Onko muita joilla pahoinvointi ilmenee pääasiassa nirsoutena? Mulla oksettaa vaan harvoin mutta 95% ruuista ällöttää jo pelkkänä ajatuksena. On semmonen olo että oon niin kun pikkulapsi joka suostuu syömään vaan kourallista ruoka-aineita ja ne vaihtelee myös päivittäin.

Sitten toinen juttu: Pitikö ar-ultraan varautua jotenkin? Niin kuin vaikka käydä pissalla tai olla käymättä?

Käytiin muuten sillon ke ekassa neuvolassa ja oli kyllä mukava terveydenhoitaja, että hyvä mieli mennä myös jatkossa. Oli myös joustava verikokeiden suhteen kun on aika kiire kesä itsellä enkä oikeen oo kotipaikkakunnalla mm. koska pitää yksi muutto järkätä ihan eri maakunnassa.
Mulla kans tää nirsous on vielä nyt vallalla, kun ihan oikeaa pahoinvointia ei ole vielä alkanut. Aamullakin mietin pitkään, mitä ihmettä voisi syödä, kun kaikki ällöttää, joko maun tai rakenteen vuoksi. Pidän siis itse tätä pahoinvoinnin esiasteena
Hienoa että sulla on mukava terkka! Se on tosi tärkeätä, jotta neuvolasta saa kaiken irti, mitä pitäisikin.
 
  • Tykkää
Reactions: pcosilainen
Onko muita joilla pahoinvointi ilmenee pääasiassa nirsoutena? Mulla oksettaa vaan harvoin mutta 95% ruuista ällöttää jo pelkkänä ajatuksena. On semmonen olo että oon niin kun pikkulapsi joka suostuu syömään vaan kourallista ruoka-aineita ja ne vaihtelee myös päivittäin.

Sitten toinen juttu: Pitikö ar-ultraan varautua jotenkin? Niin kuin vaikka käydä pissalla tai olla käymättä?

Käytiin muuten sillon ke ekassa neuvolassa ja oli kyllä mukava terveydenhoitaja, että hyvä mieli mennä myös jatkossa. Oli myös joustava verikokeiden suhteen kun on aika kiire kesä itsellä enkä oikeen oo kotipaikkakunnalla mm. koska pitää yksi muutto järkätä ihan eri maakunnassa.
moi!

mulla myös nirsous ja tietyt ruuat vaan etoo. Tosiaan myös vaihtelee viikottain, et mitä tekee edes mieli ja mitä ei todellakaan :D

AR-ultraa ennen mua pyydettiin käymään vielä paikan päällä pissalla ennen ultrausta. Muuten ei ollut mitään ihmeempää :)
 
  • Tykkää
Reactions: pcosilainen
Parsis_
Täälläkin tuota nirsoutta löytyy. Lähes joka päivä eri ruuat ällöttää tai on eri mielitekoja, mutta mitään selkeitä himoja tai inhokkeja ei vielä oo löytynyt. :D

Täällä oireet on alkanut vähentyä, etovaa oloa ei ole enää niin paljoa kuin aiemmin, eikä päivisin ole ihan niin vetämätön olo enää mitä vielä viikko sitten oli. :) tuntuu hassulta kuinka raskaudet eroaa näin paljon toisistaan, kun ekassa oksensin päivittäin puoleenväliin saakka ja tässä toisessa alkaa hellittää jo rv 8+ jälkeen enkä ole muutenkaan oksentanut kuin kerran, sekä ekassa tuli heti kaikki mieliteot ja inhokkiruuat vahvasti ja tässä on vain satunnaisesti mielitekoja. :D

Miten muilla joilla on jo ennestään lapsia, onko raskauksissa ollut paljon eroja? :)
 
Mulla myös nirsoutta. Oikeastaan mitään ei tee mieli syödä, eikä mikään oikein maistukkaan hyvälle. Paitsi lihaa oon nyt himoinnut, vaikka oon ollut 10 vuotta pääasiassa kasvissyöjä. Lehtipihvi maustevoilla tulee uniinkin.
 
Mulla myös nirsoutta. Oikeastaan mitään ei tee mieli syödä, eikä mikään oikein maistukkaan hyvälle. Paitsi lihaa oon nyt himoinnut, vaikka oon ollut 10 vuotta pääasiassa kasvissyöjä. Lehtipihvi maustevoilla tulee uniinkin.
Mulla on kans kasvissyönti vähän kärsinyt kun kaupan pussi-carbonara on yks niistä harvoista jutuista, mitä tekee mieli. Mutta siinä on vaan joku 2% pekonia, joten olen silti syönyt. Täytyy toivoa että ei ala tehdä sen lihaisempia juttuja mieli. Viime yönä juuri ennen kuin nukahdin oli mielessä grillattu ananas. En tiedä miksi :D
 
Hei, mitä ihmettä. Itsekin olen kasvissyöjä ja nyt pari päivää himoinnut grillijutuista ja lihasta, mutta maha ei nykyään oikein kestä lihaa niin olen jättänyt silti syömättä. ja verrattuna yhteen edelliseen raskauteen niin tähän mennessä tää on ollut paljon enemmän pyllystä kun on etova olo koko päivän, väsyttää ja särkee päätä koko ajan. Jos jollain on muuten antaa vinkkejä päänsärkyyn niin otan mieluusti vastaan, nestehukkaa se ei ainakaan ole, kun olen nyt juonut ihan riittävästi nesteitä :unsure:
 
Mulla ainaki toistaseks kaikki ruoat menee vielä alas, mutta huomaan että etovin olo on just ruokailun jälkeen..:sick: Mahaaki alkanu sen verran turvottaa ruokailun jälkeen et sattuu melkeen ku pakko koittaa vähän vetää sisään töissä :ROFLMAO:
 
Täälläkin nirsoilua havaittavissa, aiemmin tutut ruuat ei enää houkuttele. Onko kellään muulla semmosta että rinnat/nännit oli ennen plussaa/heti plussan jälkeen tosi kipeät ja että sitte ois alkanu arkuus hellittää mutta että arkuutta kuiteski juuri ja juuri ois havaittavissa?

Mulla näin siis, mietin sitä että onkohan normaalia, tiiän että tuokin vaihtelee mutta kaikki vaan huolettaa.. Pitkältä ajalta tuntuu ootella kans ar-ultraa joka on 9.7, sillon ois jo 7+1❤
 
Täälläkin nirsoilua havaittavissa, aiemmin tutut ruuat ei enää houkuttele. Onko kellään muulla semmosta että rinnat/nännit oli ennen plussaa/heti plussan jälkeen tosi kipeät ja että sitte ois alkanu arkuus hellittää mutta että arkuutta kuiteski juuri ja juuri ois havaittavissa?

Mulla näin siis, mietin sitä että onkohan normaalia, tiiän että tuokin vaihtelee mutta kaikki vaan huolettaa.. Pitkältä ajalta tuntuu ootella kans ar-ultraa joka on 9.7, sillon ois jo 7+1
Mulla on nännien ja rintojen arkuus tullut ja mennyt aika satunnaisesti
 
  • Tykkää
Reactions: Hope91
Miten muilla tää kuumuus? Mä oon ennen raskautta rakastanut lämpöä ja aurinkoa, mut tällä hetkellä tuntuu et tää lämpötila vaan heikentää mun oloa lisää. Nyt ollut taas ihan veto pois, ja tää makaaminen varmaan myöskin vaan pahentaa oloa :(
 
Jännä miten teillä monella tuntuu olevan neuvola heti 1.7 tms. Itsellä se om 7.7 ja pitäs olla kuulema tasan 10+0 sillon, ei ota aikaisemmin sinne. Ärsyttää vaan sitten, että se nt-ultra tulee niin nopeeta, että tosi vaikeeta sopia, että mies on töistä pois ja lasten kanssa.

Vaikka eilen näin, että elämää mahassa on, niin silti tänä aamuna on "meneekö tää kesken" fiilis kun ei olekkaan sitä vähääkääm pahaa oloa ja mahaan koskee. Henkisesti tosi stressaavia nää raskaudet.

Te keillä enemmän lapsia, miten oletatte lähipiirin suhtautuvan vauva-uutisiin? Onko kuka saanut negatiivisia kommentteja? Tai olettaa saavansa?
Minä oletan saavani omilta sukulaisiltani negatiivisia kommentteja.

Ystäviltä sitä ei ole tullut, ovat ensin kysyneet mitä mieltä minä oon ja ottaneet asian iloisesti vastaan
Olen siis lähimmille ystäville jo raskaudesta kertonut jotta voidaan yhdessä odottaa seuraavaa ar-ultraa ja he voivat tukea minua jos kaikki ei olekaan hyvin.
 

Yhteistyössä