Helmikuiset 2021

Mulla ei oo missään vaiheessa oksennus lentänyt, pahaa oloa on ollu mutta suurempana on kyllä ollu jäätävä närästys alko hyvin aikaisessa vaiheessa. Ja vieläkin tulee, vaikka jossain vaiheessa helpotti niin nyt alkoi taas.

Kävin vkl ultrassa ja siellä oli kaikki todella hyvin <3 on kyllä todella huojentunut olo, onneksi kävin niin sain mielenrauhaa Mulla on siis ollut tosi oireeton olo jne joten helpotti tietää ettei se aina meinaa mitään pahaa.

oliko täällä muita hoitojen kautta raskautuneita muuten?

10+2 <3
Meillä on PAS-alkuinen. ICSI ON tehty 2016 ja ensimmäisestä PAS:sta syntyi esikoinen 2017 lokakuussa ja nyt siirrettiin meidän viimeinen alkio. Tänään rv11+1 :)
 
  • Tykkää
Reactions: pcosilainen
Tänään eka kesälomapäivä! On ollut kiirettä töissä viimeiset viikot ja ollut aivan järkyttävä väsymys päällä ettei ole tänne jaksanut kirjoittaa mitään.
Tänään 11+1 ja nt-ultra tulossa 3.8. Muita oireita ei oikeastaan ole kuin tää väsymys, etovaa oloa ollut hetkellisesti silloin kun väsymys kovimmillaan. Dopplerilla oon kotona kuunnellut sykkeitä ja meidän vajaa 3vee esikoinen on aivan innoissaan kuuntelemassa kaverina
 
Täällä odotetaan kuumeisesti maanantain nt-ultraa, jotta saa varmistuksen että mahassa oikeasti on jotain oikealla paikallaan! Ei olla käyty missään ultrissa ennen, koska maksaa liikaa yksityisellä joten maanantaihin tuntuu olevan ihan liian pitkä aika. Onneksi on ollut tässä välissä reissua ja muuta niin on aika mennyt nopeasti. Pahoinvointi ja väsymys ovat palanneet lyhyen tauon jälkeen, mutta toivon kovasti niiden menevän ohi kun kohta on ensimmäinen kolmannes takana. Tänään viikkoja 12+2 :giggle:
 
Täällä odotetaan kuumeisesti maanantain nt-ultraa, jotta saa varmistuksen että mahassa oikeasti on jotain oikealla paikallaan! Ei olla käyty missään ultrissa ennen, koska maksaa liikaa yksityisellä joten maanantaihin tuntuu olevan ihan liian pitkä aika. Onneksi on ollut tässä välissä reissua ja muuta niin on aika mennyt nopeasti. Pahoinvointi ja väsymys ovat palanneet lyhyen tauon jälkeen, mutta toivon kovasti niiden menevän ohi kun kohta on ensimmäinen kolmannes takana. Tänään viikkoja 12+2
Mullakin ensi viikolla nt-ultra, jännää! Nää vikat päivät tuntuu pisimmältä, heh.
Eka kolmas on muuten jo virallisesti takana, selvittelin asiaa kun pohdin itsekin, että alkaako toka kolmannes 12+0 vai 13+0 ja ilmeisesti alkaa 12+0

Mulla on vieläkin aika ajoin pahoinvointia, voimakkuus on kyllä helpottanut, eikä oo jatkuvaa. Päänsäryt on tällä hetkellä pahimpia, niitä tuntuu olevan tosi usein ja flunssakin iski viikko sitten, nyt alkaa helpottaa onneksi sen osalta. Ei viittis jatkuvasti syödä edes sitä paracetamolia niin yritän nyt kärvistellä tänään ilman lääkettä, aikakin toistaiseksi.
 
Mullakin ensi viikolla nt-ultra, jännää! Nää vikat päivät tuntuu pisimmältä, heh.
Eka kolmas on muuten jo virallisesti takana, selvittelin asiaa kun pohdin itsekin, että alkaako toka kolmannes 12+0 vai 13+0 ja ilmeisesti alkaa 12+0

Mulla on vieläkin aika ajoin pahoinvointia, voimakkuus on kyllä helpottanut, eikä oo jatkuvaa. Päänsäryt on tällä hetkellä pahimpia, niitä tuntuu olevan tosi usein ja flunssakin iski viikko sitten, nyt alkaa helpottaa onneksi sen osalta. Ei viittis jatkuvasti syödä edes sitä paracetamolia niin yritän nyt kärvistellä tänään ilman lääkettä, aikakin toistaiseksi.
Mäkin selvitin milloin eka kolmannes loppuu ja osan lähteen mielestä se oli 12+0 ja osassa vasta 13+6 joten ajattelin itse tehdä kompromissin ja ajatella sen olevan ohi sitten 12+6 :ROFLMAO:
 
Täällä myös etova olo tullut takaisin. Ehkä oma virhe, kun töissä iltapäivästä jää useampi tunti taukoa ruokailussa :(
Huomaan myös, et hajut tulee jotenkin tosi paljon vahvempana ja nekin etoo. Lisäksi oon TODELLA itkuherkällä päällä :D

Tiistaina Np-ultra :)
 
Täällä myös etova olo tullut takaisin. Ehkä oma virhe, kun töissä iltapäivästä jää useampi tunti taukoa ruokailussa
Huomaan myös, et hajut tulee jotenkin tosi paljon vahvempana ja nekin etoo. Lisäksi oon TODELLA itkuherkällä päällä

Tiistaina Np-ultra
Meillä on kans np-ultra tiistaina ja torstaina lääkäri. Pitääkin kysellä näistä päänsäryistä, ja parasetamolin syönnistä, vaikka mitäpä niille voi tehdä. Maanantaille varasin hieronnan, mutta en usko, että tää hartioista johtuu, tosin mukava mennä hierontaan, voihan siitä jotakin apua olla. Keskimäärin 2 pahaa kohtausta tulee viikossa tällä hetkellä. Menee tosin ohi 1g paracetamolilla eikä tarttee ottaa enempää. En kuitenkaan oo mikään lääkkeiden fani, varsinkaan nyt raskaana, ahdistaa syödä niitä vaikka tietää et kun särky iskee, on pakko.
 
Meillä on kans np-ultra tiistaina ja torstaina lääkäri. Pitääkin kysellä näistä päänsäryistä, ja parasetamolin syönnistä, vaikka mitäpä niille voi tehdä. Maanantaille varasin hieronnan, mutta en usko, että tää hartioista johtuu, tosin mukava mennä hierontaan, voihan siitä jotakin apua olla. Keskimäärin 2 pahaa kohtausta tulee viikossa tällä hetkellä. Menee tosin ohi 1g paracetamolilla eikä tarttee ottaa enempää. En kuitenkaan oo mikään lääkkeiden fani, varsinkaan nyt raskaana, ahdistaa syödä niitä vaikka tietää et kun särky iskee, on pakko.
Voi ei! Onpas inhottavaa ja etenkin pääsärky on kyllä yks pahimmista:cry: Toivottavasti tuo hartiahieronta auttaisi. Mulla tullut kans muutamia päänsärky”kohtauksia”, mut ollut sen verran lieviä je kestää hetken, et pystyy kärvistelemään. Mut voin vaa kuvitella kuinka pahalta tuntuu, jos kestää pidempään :(

Mulla lääkäri vasta elokuun lopussa, mut seuraava neuvola reilun viikon päästä.
 
Voi ei! Onpas inhottavaa ja etenkin pääsärky on kyllä yks pahimmista Toivottavasti tuo hartiahieronta auttaisi. Mulla tullut kans muutamia päänsärky”kohtauksia”, mut ollut sen verran lieviä je kestää hetken, et pystyy kärvistelemään. Mut voin vaa kuvitella kuinka pahalta tuntuu, jos kestää pidempään

Mulla lääkäri vasta elokuun lopussa, mut seuraava neuvola reilun viikon päästä.
Joo, se on raskasta kun aamusta iltaan sattuu ja seuraavanakin päivänä pää vielä herkkänä. Eilen sinnittelin koko päivän ja yritin lääkkeettömästi helpottaa oloa - kahdeksaan mennessä särky oli niin kova, että oli pakko ottaa lääke. Että turhaan sinnittelin, eikä siihen auta mikään lääkkeetön juttu kun alkaa. Ehkäisyyn toki.

Okei! Mulla menee niin, että np-ultra ti ja to lääkäri ja vasta elokuun loppupuolella seuraava neuvolakäynti. Yksi neuvola on nyt takana.
 
Joo, se on raskasta kun aamusta iltaan sattuu ja seuraavanakin päivänä pää vielä herkkänä. Eilen sinnittelin koko päivän ja yritin lääkkeettömästi helpottaa oloa - kahdeksaan mennessä särky oli niin kova, että oli pakko ottaa lääke. Että turhaan sinnittelin, eikä siihen auta mikään lääkkeetön juttu kun alkaa. Ehkäisyyn toki.

Okei! Mulla menee niin, että np-ultra ti ja to lääkäri ja vasta elokuun loppupuolella seuraava neuvolakäynti. Yksi neuvola on nyt takana.
On kyllä inhottavaa tommonen päänsärky :( Tsemppiä nyt sinne, toivottavasti helpottais ja löhtis pois tuo oire asap!
 
  • Tykkää
Reactions: Sonttuliini
Niinhän se on! Sitä vaan tyhmänä menee kattoo youtubevideoita jossa ne löytää suht helposti jo tyylii 9 viikolla Täytyy vain malttaa odottaa ultraan
Ootko koittanut aamulla aamupalan jälkeen? Selälleen maaten sillain et jalat roikkuu sängyn laidalta? Ja pää tyynyn alla?
Mä oon nyt aamuisin löytänyt sykkeen suht helpolla, luulen muutenkin et mulla vauva kasvaa tuossa aika edessä. Jos vähänkin takana, niin tosi paljon vaikeampaa löytää sykettä.

Onneks teilläkin kohta ultra vaikka ei varmaan siltä tunnu nyt :D
 
  • Tykkää
Reactions: Enerisa3
Pikaisesti tuolta toisesta ryhmästä huutelen, että itellä kuulu sydänäänet vasta rv 12 ja nytkin täytyy vielä ettiä, että mistä ne löytyy (rv 22 menossa). Älkää siis olko huolissaan toisilla kuuluu aikaisin ja toisilla ei :unsure: :)
 
  • Tykkää
Reactions: Enerisa3
Ootko koittanut aamulla aamupalan jälkeen? Selälleen maaten sillain et jalat roikkuu sängyn laidalta? Ja pää tyynyn alla?
Mä oon nyt aamuisin löytänyt sykkeen suht helpolla, luulen muutenkin et mulla vauva kasvaa tuossa aika edessä. Jos vähänkin takana, niin tosi paljon vaikeampaa löytää sykettä.

Onneks teilläkin kohta ultra vaikka ei varmaan siltä tunnu nyt
Oon kokeillu illalla, aamulla, ennen syömistä, syömisen jälkeen, pissahädän kanssa ja ilman ja eri asennoissa (lattialla, sängyllä, jalat suorana, koukussa, foam roller pepun alla jnejne) mut ei vaan nappaa :ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO:

@jonxu Kiva kuulla kokemuksia jossa vasta rv 12 kuulunu! Ja onhan noita jotka ei oo kuullu silloinkaan vielä :)

Onneks ei tosiaan oo pitkä aika ultraan vaikka päivät varmaan tulee menee niin hitaasti :D:D
 
Oon kokeillu illalla, aamulla, ennen syömistä, syömisen jälkeen, pissahädän kanssa ja ilman ja eri asennoissa (lattialla, sängyllä, jalat suorana, koukussa, foam roller pepun alla jnejne) mut ei vaan nappaa

@jonxu Kiva kuulla kokemuksia jossa vasta rv 12 kuulunu! Ja onhan noita jotka ei oo kuullu silloinkaan vielä

Onneks ei tosiaan oo pitkä aika ultraan vaikka päivät varmaan tulee menee niin hitaasti
Kaveri keneltä sain ton dopplerin, niin oli itse löytänyt vasta vko:lla 16! Ja terve poika syntyi eli no worries :)
 
  • Rakkaus
Reactions: Enerisa3
Sanokaa, että jollain muullakin nousee paino nyt. 5 kiloa jo tullut tänä aikana, mikä tuntuu paljolta verrattuna ensimmäiseen raskauteen ja tiedän, että painon pitääkin nousta mutta se tuntuu ahdistavalta, kun on vasta saanut painoa tiputettua... liikuntaa en ole saanut nyt harrastettua pahoinvoinnin takia ja syömiset pyrin pitämään säännöllisenä ja terveellisenä mutta silti sitä vain kertyy
 
Sanokaa, että jollain muullakin nousee paino nyt. 5 kiloa jo tullut tänä aikana, mikä tuntuu paljolta verrattuna ensimmäiseen raskauteen ja tiedän, että painon pitääkin nousta mutta se tuntuu ahdistavalta, kun on vasta saanut painoa tiputettua... liikuntaa en ole saanut nyt harrastettua pahoinvoinnin takia ja syömiset pyrin pitämään säännöllisenä ja terveellisenä mutta silti sitä vain kertyy
Juu, täällä sama. About +5kg. Ahistaa kanssa ku "alkuraskauden aikana ei pitäisi juuri tulla kiloja". Kyllä mulla paukahti useampi heti plussan jälkeen ja nyt vielä tullu siihen noin kilo. Mut yritän jotenkin tulla sinuiksi asian kanssa ja ajatella, että se nousee sen minkä nousee, pyrin syömään normaalisti kuten ennen, ja jos nousee niin ei pitäisi olla syömisistä kiinni. Jos tuntuu että nousee liian kovaa vauhtia niin alkaa sit vaikka vähä laskeskelemaan kaloreita tai jotain.
 
Mulla noussut nyt 3 kiloa ja täällä ahdistaa myös etenkin just toi lause, et alkuraskaudessa ei pitäisi kiloja tulla. Muutenkin ahdistaa, kun välillä tuntuu et tää on joku kilpailu, että kenellä näkyy myöhimpään ajankohtaan raskausvatsa. Mulla nyt ainakin selkeesti tiukoissa vaatteissa näkyy jo vatsan kasvu. Lisäksi vatsa on ”kova”, joten näyttää ihan selkeältä raskausvatsalta.
 
Mä odotan tavallista arkea kesäloman jälkeen niin jospa silloin pääsisi taas enemmän liikkumaan ja paino pysyisi kurissa kun tulee myös arkiliikuntaa enemmän. Onneksi neuvolatäti sanoi että raskaus ei ole laihduttamisen aikaa ja kiloja saa tullakin mutta ekassa raskaudessa sitä syynättiin niin paljon että en halua samaa enää kokea neuvolakäynneillä.. onneksi ei ole sama hoitaja enää ja ekan raskauden kilot hävisivät parissa kuukaudessa joten toivon että sama käy uudelleen jos nyt tulee enemmän kiloja sitten
 

Yhteistyössä