helmikuun Hehkeät 2011, elokuu





***Laitathan yksäriä päivityksistä ja uusien ilmoittautumisesta niin ei jää kukaan huomaamatta!!

********* Meitä on 93 helmistä !!!!!*********


Nimi~~LA ~~synnytyssairaala~~ikä~~Monesko
______________________________________________________

24.1
Kääkkis.......PHKS.........27v........3.

26.1.
Missah........PHKS.........25v.........2.

29.1.
kaksplus 5.....TYKS........29v....5.

31.1.
carkey......OYS........23v.......1.

1.2.
Happihyppy.....OYS.......39v..........3.
Jane23.............TAYS.......23v..........1.
Lulu88.............LKS..........21v..........1.
Tytti85.............?..............?.............1.

2.2.
Hipsuli.............OYS..........26v..........3.
baby butterfly...JS.............20v.........2.
Minnis75..........NKL............34v.........1.

3.2.
pirpana2011...OYS........20v.........1.
neuroni79.......?.............?...........3.
Hellu83.........TAYS........27.........2.

4.2.
Blue76............?...............34........2.
piia123............?................?.........?
wippii..............KSKS.........26v........1.

5.2.
memorium.......?.................?. .......3.
Miukkari.........HYS.............31v......1.

6.2.
tikru1983........KOS...........26v........2.
Huppistakeikkaa..HYS......26v.........2.
Henkari............?.................?...........?
Juhannuslikka..?...............28v........?
pummmmkin....?...............27v.........2.

7.2.
Ninnu83.........LS...............26v.........1.

8.2.
Kärppänä heinälatoon....TAYS.......?........2.

9.2.
niiskuliini.........KOKS..........25v........1.
Rae34.............NKL............34v.........1.
Tytöt0406........LS.............28v..........3.
Sinizii..............NKL............25v..........1.
Kati-79...........SatKS..........31v..........4.

10.2.
Emppu19.........?.................?.............?
Lilo...................?.................?..............5.
Murmeliina80.....?...............?...............?
VaniljaRose......OYS...........21v............1.

11.2.
TalvenTaika....KYS................?............1.

12.2.
kalaäiti...........?....................?........... ?
Anlini............VAS.................26v..........2.
Repa...........KOKS...............30v...........2.
Kitrus..........KYS..................31v...........1.
Neppari........LPKS..............32v............3.
Pauliis.........K-PKS..............22v............1.

13.2.
nelli86.............PHKS..........23v.........1.
vm70................NKL...........39v.........2.

14.2.
Merve..................................VKS......24v......1.
Amos82...........................KYS............28v.............1.

15.2.
Wendy79......L-PKS.............31v.........1.
Neitiniisku.........OYS...........26v.........4.

16.2.
commander77..KYS.............32v..........3.
illusia85.............?...................?.............2.
Murmeli11......KHKS...............22v..........1.
mimmu21.......PHKS...............21v..........2.
Murunmami.....EKSS...............23v.........1.
Hilppa86.........OYS.................24v..........1.
Omron...........K-HKS................27v.........2.
Dahlia79.............LS.................30v.........1.

18.2.
Mömö......................?....................?.............3.
Sanuliini.................OYS..............26v...........2.
tattoomama..........NKL...............29v............2.
Hempukka87........SeKS.............23v............1.
Sipe81.................. K-PKS.......... 29v.............2.

19.2.
Siukuki............?.....................29v.............1.
Mauu...............KYS................25v..............2.
LoruLiisa..........OYS................27v..............2.
NinniNuppunen....?..............27v................4.

20.2.
Donnarosa.........?................27v.................1.
Aapelikaapeli...OYS..............35v.................?

21.2.
tillukas.........TYKS................30v................2.

22.2.
Kätsy........KOS/NKL..............22v.........1.
Anlini..............?.....................26v.........2.
Travellers Palm...?.................?.............?
Pokemoni.......KYS................24v...........1.
Naneni...........KOS................26v...........1.
Seepia...........Kät...................33v..........2.

23.2.
Essi81.............?......................?............?
Sera83...............NKL/LS....................27v..........2.

24.2.
Cattius...........HYS.................?..............1.
Von Lin Lin.....HYS.................31v...........2.

25.2.
Kilu09.............LPKS................25v...........1.
Parka.............RAS...................19v..........1.
Happynow......SKS..................23v..........1.

26.2.
Hiq................TYKS...................26v........2.
Sike.................?.....................30v..........1.
Auneliini.........LKS...................27v......... 2.
Adalmis......... OYS................. 24v..........1.
May85..............?.....................?.............2.

27.2.
Wc Ankka......LPKS..................33v...........2.
Sasuma..........VKS...................20v...........1.

28.2.
Nourahia......NKL....................32v........2.


?
Ralliperuna..........?..................22v...............2.
Anna31...........VAS.................31v..............1.
Agisiiri.............?.....................?..................1.



****************************************

Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:
JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson sairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS = Ålands centralsjukhus


*******************

Surun kohdanneet ystävämme :'(

Onnellinen x5 :heart:
NoBlood :heart:
Sisko tai veli :heart:
Scala :heart:
Opaali78 :heart:
Neiti-81 :heart:
Ruttuinen Rusina :heart:
Riinu :heart:
Nepula :heart:
Tömpsis :heart:
Barbamama35 :heart:

*******************

:attn: :attn: Tässä linkit vanhoihin keskusteluihin:


ensimmäinen Helmikuun hehkeät 2011
kesäkuu Helmikuun Hehkeät 2011, kesäkuu
heinäkuu Helmikuun Hehkeät 2011, heinäkuu
 
Viimeksi muokattu:
Näin ollaan taas kuukautta lähempänä h-hetkeä. Välillä tuntuu ettei aika etene lainkaan, mut toisaalta meillä on jo monta kuukautta takana :D Ihanaa!! :heart:

Heräsin aikaisin, kun oli kauhea veskihätä ja nälkä. Mut nyt taidan mennä takaisin miehen kainaloon, kun lapsetkin on nätisti :)
 
heipsan keikkaa,
sitten ollaankin jo elokuussa, voi vitsit kuinka nopeasti aika menee! meillä lähtee pian eskarilainen ja eka luokkalainen kouluunkin, ja talo hiljenee -ainakin osittain ja osaksi päivää- :D ihanaa kun ennätyshelteet loppui. nyt kun on meiän normi kesä niin tekee melkein mieli vetää takki päälle kun menee ulos ;)
olin hampaiden puhdistuksessa ( suositellaan raskauden aikana.. ) ja voi pojat kun meinasi laatta lentää kun tunki peiliä ja välineitään takahampaisiin. jossain kohtaa otin sen kädestä kiinni ja vedin vehkeet ulos suusta -oli niin hilkulla jo :x lopputulos kuitenkin hyvä!
meillä olisi ensi perjantaina np ultra -hui!

paljon onnea uusille tulokkaille sekä ultrassa käyneille!

facebookista: minä julkaisin raskaus uutisen siellä :whistle: tuleville isovanhemmille kerroin puhelimessa / viestillä.

päänsärystä: täällä särkee myös -epäilen hormooneja.

väsymys: kuinka paljon teitä väsyttää? kun nukun öisin about 10-11h ja silti päivällä tuntuu että päikkärit on tarpeen, eilenkin nukuin 1,5h päikkärit päälle! loppuukohan tämä joskus ja saan energiani takasin...

voikaahan paksusti ;)

mie ja pömppis
 
tytöt0406: Kiitos uudesta pinosta =)

Voihan mahdoton... on tosiaan jo elokuu ja alkaa taas syksyn puuhat. Työt alkaa huomenna ja koulutkin parin viikon päästä. Enää se ei ole ihan yhtä jännää kuin ekaluokkalaisilla, mutta kyllähän lapset jo tavallaan sitä odottaa. Neljännelle menevä tyttö tokaisi viikko sitten, että on jo kova ikävä kavereita. Kesällä on touhunnut enemmän näiden lähinaapuriston lasten kanssa vaikka luokkakavereitakin asuisi aika lähellä. Kunhan koulut alkaa, tyttöä ei näy täällä kuin nukkumassa :LOL: Poikakin menee jo toiselle luokalle... Miten nämä kasvaa niiiiiin nopeasti???

Elokuu tuo tullessaan myös harrastukset. Alkaa siis taas aikamoinen aikatauluttaminen ja kyytien miettiminen. Onneksi suurin osa harrastuksista on niin lähellä, että lapset voivat kulkea sinne itse. Futisharkat ja pelit on välillä aika kaukana eli sinne pitää vielä kuskailla.

Tästä tulikin mieleeni, kun joku teistä tuolla edellisessä pinossa mietiskeli kavereiden katoamista. Taitaa olla nuori ensiodottaja kyseessä? Ainakin itselleni kävi niin ja uskoisin, että aika monelle odottajalle, että kaverit vaihtuu samassa elämäntilanteessa oleviin. Vanhat kaverit eivät jaksa ymmärtää sitä ettet ota eikä varsinkaan vauvan synnyttyä muuttunutta elämääsi. Heillä jatkuu sama meno ja biletys ja oma elämäsi muuttuu ihan erillaiseksi. Äitiysloman alettua siitä kuviosta putoaa myös työpaikka pois ja jäljelle jää vauva ja koti. Koko elämä tuntuu vähän aikaa pyörivän näiden ympärillä. Kuitenkin siinä tilanteessa helposti ajautuu niiden ihmisten seuraan, jotka käyvät läpi samoja muutoksia tai ovat jo käyneet niitä. Itsekin löysin silloin paljon uusia ystäviä, joiden kanssa ollaan edelleen tosi paljon tekemisissä. Ensin elettiin yhdessä raskautta, sitten vauva-aikaa ja pian oltiin jo taas samaan aikaan raskaana :) Ei sitä muutosta kannata surra. Löydät varmasti sinut "jättäneiden" kavereiden tilalle uusia joiden kanssa tunnet olosi kotoisammaksi tässä elämäntilanteessa. Ehkä löydät vanhat kaverisi uudestaan, kun he alkavat lisääntyä :)

Uusia kavereita voi tulla vaikka tästä porukasta. Kannattaa myös etsiskellä äitiporukoita omalta paikkakunnalta. Hiekkalaatikon reunalta, neuvolan synnytysvalmennuksista, synnytyslaitokselta tai imetystukiryhmistäkin voi tarttua mukaan elämän mittainen ystävyys =)

Barbamama 12+2
 
Korkkaanpa itsekin uuden pinon, niin sitä vaan elokuuta jo elellään! Esikoinen aloittaa esikoulun ja kaksoset lähtevät päiväkotiin, viimeisen vuoden meillä oli pph kotona ja olihan se helppoa kun ei tarvinut pukea ja kuskata laumaa! Nyt pitää totutella sitten siihenkin taas.. Ollaan kyllä ajateltu että nämä 3-vuotiaat saa jäädä sitten mun ja vauvan kanssa kotiin talvella, ehkä löytyisi joku kerho tai muu missä voisivat käydä vaikka kerran viikossa..

Raskaudesta ja kavereiden kaikkoamisesta joku kirjoitti, minä olin 19 silloin kun esikkoa rupesin odottamaan, ja kaikki muut kaverit olivat ihan eri elämänvaiheessa opiskelurientoineen. Ei heidän kanssa silloin kovinkaan tiiviisti yhteyttä pidetty, mutta olin itse aktiivinen ja etsin samassa elämäntilanteessa olevia kavereita joiden kanssa sitten oli enemmän yhteistä. Nykyään on nuo vanhatkin kaverit jo taas kuvioissa, kun itse haaveilevat perheestä.. :) Mutta siis, tuo menee varmasti ohi aikanaan :hug:

Omaan oloon ei kuulu mitään uutta, odotan vaan kuumeisesti sitä np-ultraa kun on taas semmoinen vainoharhainen epäilys päällä että onko siellä elämää ollenkaan.. :/ Vielä pitäisi reilut 2 viikkoa odottaa! Sitten lupaan viimeinkin lakata huolehtimasta ja stressaamasta, jos sieltä tulee hyviä uutisia.. Pomollekin kertomista pitänee sitten harkita, se on ollut viimeiset pari viikkoa kuin persiille ammuttu karhu, joten toivon että siihen mennessä se olis taas vähän rennompi tapaus että uskaltaa sille kertoa :)

Tervetuloa uusille! :flower:

neitiniisku 10+6
 
Hei vaan kaikille :) Olen tämän pinon listalla roikkunut, ja yritän nyt kovasti aktivoitua tälläkin puolella! Enemmän olen kirjoitellut tuolla keskenmenon jälkeen plussanneissa.

Että eipä mulla tähän hätään muuta :) Ihanaa odotusta kaikille!

Kätsy ja Hilla-Helmeri 10+5
 
Kiitos vaan uudesta pinosta ja hyvää elokuuta kaikille!

Kaverit ja raskaus,Mun ennen niin hyvät ja vanhat ystäväni myöskin pikkuhiljaa ovat siirtyneet taka-alalle. Nään ehkä pari kertaa vuodessa heitä. Mulla sellanen tilanne muutenkin että vain yhdellä vanhasta kaveriporukasta on lapsia ja hänen kans ollaankin sit tekemisissä enemmänkin,ollaan heidän nuorimman tytön kummeja jne. Vaikka tosiaan 3-kymppisiä ollaan,ei kellään silti oo lapsia :eek: Yks lapseton hyvä ystävä mulla on myös,johon tutustuin ennen pojan syntymää. Muuten on porukka menny aika lailla uusiks.
Aluks oli tosi rankkaa ystävien katoaminen,siis niiden tiettyjen vaikken ihan yksin jäänytkään,mut sit hyväksyin tosiasiat ja annoin olla...
Kun esikoinen oli vähän päälle vuden,alettiin tosissaan käymään kerhoissa ja muskarissa ja monia tuttavuuksia oon solminut sen koommin,vaikka tuntuu et nyt kun poika on jo kaks ja porukka palailee töihin jne. on taas yhteyden pito vähentynyt. Mut nyt kun harrasteet taas alkaa niin tuleehan sitä sosiaalistakin puolta elvytettyä =)
Nyt on oikeestaan pahan olonkin takia jääny treffailut vähemmälle.

Liikkeet,Miä tunsin esikosta pikkasen ennen puoltaväliä,mut päivittäin kunnolla vasta rv 30 tietämillä,ihan johtuen istukasta mikä oli eessä. Nyt en tullu kysyneeks missä se sijaitsee,riippunee paljonkin siitä kuinka ajoissa tuntee...

Täällä ei kummempia,huimaus on nyt ollu vähä vähemmällä parina aamuna ja ajattelin oikeen ruveta siivoomaan kun tuli inspis ja poika mummolassa =)

Repa ja säynävä 12+1
 
Mun kaksoset lähtee jo yläasteelle! Niilläkin on sitten jännä päivä edessä, kun koulu muuttuu ja pitääkin mennä bussilla kouluun. Menevät nyt myös eka kertaa eri luokille.

FB: Laitan varmaan sitte vasta jotain, kun työt alkaa. Pelottaa niin vielä, että meidän pikkuinen ei selviäkään, enkä halua sitten kaikkien tietävän. Näin just viimeyönä aivan järkkyä painajaista keskenmenosta. Ihan tunsin, kuinka veri hulahteli pöksyihin ja lopulta tuli sikiö. Unessa vielä kokeilin, niin se sikiö tuntui pikkareissa :eek: . Siihen sitte heräsin. Nyt tietty huolettaa, onko pikkuisella kaikki hyvin. Jos mun alitajunta yritti kertoa, että meidän pikkuinen on kuollut.

-Happis ja pikku-Kalle 13+jotain (menee lomalla laskut sekasin)
 
Niin se aika menee vaudilla. Kesä jo melkein loppusuoralla!!

Kavereiden katoaminen; Mulla kävi esikoista odottaessa niin, että vanhat kaverit jäi kuvioista. Heille oli tärkeämpää painella baareissa sun muissa, ja kun en itse jaksanut/kiinnostunut selvinpäin ja mahapystyssä mennä mukana, niin siten ne vaan katosivat.
Muistan monet itkut miehelleni siitäkin itkeneeni. Hän vaan yritti lohduttaa, että ei ne sitten todellisiä ystäviä olekkaan ollut, jos noin helpolla hylkää.

No, nyt esikoinen täyttää vuoden ja tilanne on ehkä hiukan parempi. Yksi näistä vanhoista on pitänyt yhteyttä, ollaan nähtykkin enemmän, kuin kerran vuodessa yms. :) Ajattelin jopa pyytää tätä ystävääni tämän tulokkaan "kummiksi". :)

Mutta voimia kaikille, jotka tässä tilanteessa kamppailevat. Se ei ole mukavaa, eikä helppoa! :hug:

happihyppy, kamalan unen olet nähnyt! Mutta kaikki on varmasti hyvin! Raskaana ollessa näkee muutenkin mitä kummallisempia unia. Tai ainakin itse olen nähnyt. :hug:

Jospa menis pikku hiljaa tekemään mustikkapiirakkaa! :p Haaveillut jo monta viikkoa tosta herkusta! :LOL:
 
Taidanpa minäkin korkata elokuun pinon. Kyllä se aika vaan rientää, alkaa jo huhtikuisiakin odottajia olemaan. Aika huimaa, juuri tässä pohdin, että ekasta plussatestistä alkaa olla jo aikaa 2kk. Huh huh!

Mulla ei kaverit oo vielä kaikonneet. Tosin kovin moni ei vielä tiedä, että odotan. Yritän nyt sinne np-ultraan saakka pitää pienen piirin tiedossa asian. Jotenkin sit jos sieltä saa hyviä uutisia, uskaltaa alkaa odottaa vasta "kunnolla". Tai ehkä lähinnä julkisesti.

nelli & mytty 12+1
 
Iloista elokuuta!

kitrus: Oltiin sitten vissiin yhtäaikaa messuilla :LOL: Minäkin olin siellä lasten kanssa muutaman tunni.

Kavereista: Minä olin kaveripiiristäni eka joka sai vauvan ja uppouduin itse aika täysillä vauva-aikaan, enkä oikein kavereita kaivannutkaan. Nyt onkin sitten jo kaikilla kavereilla lapsia, ja tiiviisti pidetään yhteyttä. Ehkä sellainen 2 vuotta oli vähän "hiljaisempaa" kaveririntamalla.

FB: mä aattelin laittaa sinne mahasta profiilikuvan ja "arvaatko uutisen" tms. tekstin. Miten te saatte ultrakuvat koneelle? Onko kaikilla skannausmahdollisuus vai miten olette sen saaneet sähköiseksi?

Oli ihana päivä eilen; lapset superhyvällä tuulella, shoppailu (lempipuuhaani), hyvää ruokaa ja sikahyvä kirja! Ja lapset himmu nukkumaan vartissa. Tänään sitten messuiltiin ja nyt on esikoisen kaveri kylässä joten lapset leikkii keskenään. Ihanata! Väsyttää kyllä ihan sikana, kun en malttanut illalla oikein ruveta nukkumaan. Mulle käy aina niin hyvien kirjojen kanssa...

Commander ja papunen 11+3
 
Merve ja jatkovalitusta kavereista: No on muutamalla lapsia, mut tarvisin ihan seuraa ja jotain tekemistä. Kavereilla on ilmeisesti käsitys että koska lapsi on tulossa en voi tehä mitään mitä normaalit ihmiset. Tai jotain. Mut pahimmalta tosiaan tuntuu se, että mies ei ymmärrä. Eilenkin päätti jäädä saunomaan tuttavilleen kun minä paiskin töissä ja kysyi onko se ok, sanoin etten tykkää siitä että taas on ryyppäämässä ja just yks päivä itkin ja kerroin kuin paska olo on. Ja piste iin päälle oli kun eilen laitoin parhaalle ystävälleni viestiä milloin kerkeis nähä(= mein työvuorot sattuis silleen sopivasti) niin en saanut viestiin mitään vastausta. Tuntuu oikeesti kuin mua ei oliskaan. Sit kaiken hyvän lisäks mies hehkuttaa facebookissa kuin mukavaa oli ja ihan kuin veistä haavassa oikeen tahallaan kääntäis. Siis tokikaan en voi kahlita toista kotiin, mutta se ei vaan tunnu käsittävän kuinka pahalta toi tuntuu ja kuinka surulliseks tuun siitä kun oma ystävä ei vastaa edes viestiin ja kuinka tärkeetä se on ja sitten oma rakas käyttäytyy noin ajattelemattomasti
 
Alkuperäinen kirjoittaja commander77:
Miten te saatte ultrakuvat koneelle? Onko kaikilla skannausmahdollisuus vai miten olette sen saaneet sähköiseksi?
Ota kameralla tai kännyllä kuva :)

Ja joo, oltiin tänään 11.30 lähtien messuilla ja just tultiin kotio, nyt on jalat ihan muusina ja noin puol tuntia ennen lähtöä alkoi taas koskemaan vatsaan. Onkohan noi jotain supisteluja..?
Miltä supistus tuntuu ja voiko niitä olla jo nyt (12+1)?
 
Tytöt0406: Pikkuinen päivityspyyntö..:D LA on näköjään siirtynyt päivälle eteenpäin vaikka se on kylläkin 10.2, vieläkin.... :)

Kavereista: Täällä on ne vähäsetki kaverit kaikonnu aikaa sitte jonneki...Koulut ku loppu -08, niin kaveritki hajaantu ja meni etäämmiksi.. Viimeksi yhen pitkäaikaisen (hyvän)kaverin kans tekemisissä ollu...öööööööö...Maalis-Huhtikuussa... :| Ja viestiä harvoin tulee.. Hylätty olo on.. Ainut kaveri joka kylässä käy jne oon siskoni ja hänen poikaystävä.. Mutta nyt heki muuttaa koulun perässä toiselle paikkakunnalle ensiviikolla ja itse jään 'yksin' tänne :'(

Argh: ottaa nii päähä ku kaveri, tai tuttu ennemminki, laittaa viestiä että oli vahingossa kuullu minun tulevasta vauvasta keskustelun.. Ja kysyin että mistä/keltä niin ei passannu vastata ku että "Kuulinpaha vaan"...TOsi kivaa että koko maailma varmaa tietää jo ja itse en oo kellekää kertonu...Joku tietää ja pitkin kyliä puhuu.. V*uttaa! :kieh:

Laiskottaa, väsyttää..:) Meinaa vähä kiukuttaa meni eilen myöhään ku vietettiin tuparit ja kihlajaiset samaan syssyyn.. :p Ja tulipa sitte tietenki iha ensimmäisen kerran virallisesti oksennettuaki.. hyih.. Liikaa herkkuja ja liiavähä ns. oikeaa ruokaa.. :snotty:

Ulkona on nyt juuri ihana ilma..:) Ei kylmä, eikä kuuma ja vähä vettä tihuuttaa..:) Oon aivan haltioissani..:D


Sori hymiöpaljoudesta...
 
LoruLiisa: Mitä siellä tapahtuu? Toivottavasti vain väärä hälytys :(

VaniljaRose: En tiedä onko aiemmat pyynnöt mennyt ohi, mutta nyt on toivottavasti laskettu aika oikein :) Aika moni kaveri mullakin hävisi, joilla oli eri elämäntilanne, mutta uusia on tullut tilalle kerhojen, hiekkalaatikoiden yms. kautta. Tietenkin vaatii itseltäkin vähän sosiaalisuutta, että uskaltaa ruveta juttusille, mutta se kannattaa :)

kitrus: Itse odotan nyt siis kolmatta ja suppareita valitettavasti on. Mutta niitä tulee helposti jos on touhunnut esim. koko päivän. Olen huono kuvailemaan, mutta supparit tuntuu todella epämiellyttävältä, maha "kovettuu" ja itsellä on ainakin vaikea liikkua ja hengittää silloin.
Toivotaan, että saatte jotenkin tuon arjen helpottumaan sun vanhempien auttamisen osalta. Kuulostaa rankalta eikä sitä tietenkään ehdoin tahdoin halua olla auttamatta. Mutta jos vaikka tosiaan sun mies vois olla siinä edes vähän apuna niin sekin aina parempi :)

Itsellä väsymykset jatkuu ja sen mukaan mennään :)

Mami ja Nasu 12+4

 
Ja pääsinpä sit taas halailemaan pönttöä vielä näilläkin viikoilla. Tuli ihan yhtäkkiä, kun sohvalla istuin...tää on kyllä niin erilainen raskaus ku aiemmat, jossa pahoinvointi on rajoittunut viikoille 6-8. :x
 
Heippa kaikille :) Minäkin hyppäsin elokuun pinoon :)

Ihanan paljon tullut uutta väkeä tervetuloa kaikille :)

Taas oli ihana lukea teidän ultrakuulumisia :heart: millään ei meinaa malttaa odottaa vielä reilua viikkoa, että pääsee itse myös ensimmäiseen ultraan :) :heart:

Loruliisa :hug: toivottavasti kaikki on hyvin, jos olisi vaan joku väärä hälytys :(

Voisiko päivittää minulle LA 25.2


Oltiin tosiaan miehen kanssa sukuloimassa ja sain nähdä ihanan pienen kummityttöni :heart: siskolla on nyt jo kolme lasta ja oli iloinen kuullessaan, että hänestäkin tulee täti :)
Ja nyt alkoi taas viiden yön putki ja tää eka on sitte tuskaa aina :/
Käytiin uimassa monta kertaa viimeviikolla ja joka kerran tuli tissit ihan järkkykipeiksi, mutta kun lämpimään pääsi niin jo helpotti. Rintatulehdus saattaa kuulemma tulla jo odotusaikana joten kannattaa suoja ittensä aika hyvin :)

Ainiin me päätettiin neuvolassa ettei osallistuta seulontoihin, mutta neuvolatäti soitteli uudemman kerran varatessaan mulle lääkärineuvolan...heräsin siihen puheluun ja sit se siittä seulonnasta kysyi vielä ja mä sitte sanoin et kai siihen voi mennä...nyt ois 10.8 eka ultra ja sen jälkeen pitäs mennä verikokeisiin...

Oliko muita jotka osallistui seulontoihin?

Happynow ja muru 10+3 :heart:
 
LoruLiisa Voi ei, kunpa kaikki olisi kuitenkin hyvin :hug: Tarrasukkia pienelle!

Happynow Minäkin täällä yövuorosta kirjoittelen... Normaalisti ei tarvi tehdä näitä yövuoroja, mut nyt kesällä kun on vähän henkilökuntapulaa, joutuu sellaisetkin valvomaan jotka ei haluais... Onneks muuten saa aika hyvin toiveensa läpi. :) Itse oon tosi huono valvomaan, ei meinaa tulla yhtään mitään... Onkohan raskaana pakko tehdä yövuoroja, vai onko olemassa jotain "lakia" tms joka sanoo ettei tarvi tehdä öitä esim. tietyn raskausviikon jälkeen?

Seulonnoista Me ollaan osallistuttu. Verikokeissa kävin viime viikolla ja ylihuomenna on np-ultra. Täällä päin pitää ottaa verikoe rv 9+0 - 10+6 ja mä kävin 10+3 viikolla. Np-ultra pitää tehdä viimeistään rv 12+6, ja mulla on ke 12+2 viikkoa. Toivottavasti kaikki olisi hyvin, jännittää kyllä!

Onko muilla alkanut jo masua näkyä? :) Itsellä on jo pieni pömppis, varsinkin silloin turvottaa kun on justiinsa syönyt... Yksi kaveri on raskaana suunnilleen samoilla viikoilla kun itse olen, ja hänellä näkyy jo tooosi hyvin masu, paljon enemmän kuin mulla. Yksilöllistähän sekin on. :) Odotan kovasti sitä, että masu alkaa kunnolla kasvaa ja näkyä! :heart:

Mulla on ollut tässä varmaan jo kohta parin viikon ajan maha ihan sekaisin... Alkoi n. muutama päivä reissusta kotiutumisen jälkeen. 2-3 kertaa päivässä, aina syömisen jälkeen, alkaa kauheat väänteet ja sit heti pakko päästä vessaan, maha ihan löysällä. Voikohan raskaus aiheuttaa sen, vai oisko syytä epäillä jotain muuta? Jos tää nyt ei ala helpottaa, pitää mennä sit varmaan viemään joku ulostusnäyte. Kiusallinen vaiva kyllä on, kun töissäkin joutuu sen kanssa takkuamaan. :/

~ Merve & Helmi 12+0 (Oho, näin vaan se maaginen 12 viikkoa tuli täyteen POKS :heart: )
 
Kiitos tytöt elokuun uudesta pinosta :heart:

Kavereista: mä muutin opiskelemaan toiselle paikkakunnalle aikoinaan, joten uudet kaveriporukat muodostui, toki jäihän se vanhakin sinne kotipaikkakunnalle. Tässä taas muutin pari vuotta sitten, ja uudet kaveriporukat on taas muodostuneet. Ensimmäisestä porukasta ihmiset alkaa nyt lisääntyä, joten ollaan samassa tilanteessa. Toisesta ei vielä, mutta kolmannessa on jo muutamia perheellisiäkin, joten oma tilanne on onneksi aika hyvä :)

Seulonnoista: mekin osallistuttiin seulontoihin. Verinäytteet kävin antamassa viime viikolla, ultra kahden viikon päästä.

Masu näkyy jo täällä! :eek: Tosin äitini kertoi, että myös hänellä esikoisesta maha tuli heti näkyviin ja niin näköjään täälläkin. Ei mahdu enää omat housut päälle, äippähousuja on käytettävä ja hameet nostettava korviin :D

LoruLiisa: voimia! Toivottavasti kaikki olisi kuitenkin hyvin!

FB: mä en meinannut laitella mitään statuspäivityksiä ihan suoranaisesti, ehkä sitten kriittisten viikkojen jälkeen ihmiset näkee kuvista jos näkee ;)

ON: ohhoh, alkoi taas hyvin tämä maanantai. Hommat päin mäntyä ensimmäisen tunnin aikana |O Noh, ei auta kuin aloittaa alusta, viikko meni hukkaan taas näissä hommissa, argh! Nomutta onneksi on edes viileämpää, hyvin nukuttaa ja jaksaa olla töissä :)

pokemoni & myttynen 10+6
 
Elokuuta kaikille, uuteen pinoon. kylläpä aika rientää..

Loruliisa :hug: Toivotaan kuitenkin parasta.

Seulonnoista: osallistuin seulontaan kun kävin np-ultrassa ja viime viikolla tuli tulos postissa. Tulos oli siis normaali.

Anoppikin siis viimein arvasi, että olen raskaana. Kysyi asiaa varovasti mieheltä B) Kiva kun nyt suurin osa lähipiiristä jo tietää. Ja kyllä tuo masu näkyy jo sen verran, että ihme jos ei töissäkin kohta arvata :)

Päänsärky poistui täältä onneksi, ulkoilma tuntui auttavan ja myös armottoman helteen loppuminen.

Facebookiin en ole ajatellut vielä aikoihin laittaa mitään.. Joskus sitten paljon lähempänä h-hetkeä.

Blue ja pienokainen 13+4
 
Merve: mulla oli just tollanen mahatauti tytön kanssa. Kesti useamman päivän. Kauhee vääntö alko syönnin jälkeen ja maha ihan ruikulilla. Otahan maitohappobakteereja tai jotain Gefilus-tuotteita, niin menee nopeemmin ohi.

Loruliisa :hug: .
 
No niin, löysin minäkin tieni tänne... :p

ON: Ultra on nyt siis takana päin. Kaikki hyvin :heart: Kokoa pikkuiselta löytyi 33,3mm ja vastasi siis viikkoja 10+1. Sydän löi tiuhaan tahtiin, 180 :) LA siis 27.2.

Sasuma ja taapero 10+1
 

Yhteistyössä