Helmikuun Hehkeät 2011, heinäkuu

Onnex Olkoon hyvistä uä-kuulumisista & tervetuloa uudet :)

Me olimma viikonloppuna Kuusamossa miehen lapsuudenystävän hääjuhlissa & siellä kävi ilmi et ykx tuttu parisko odottaa kans lasta. Laskettuaika on pariviikkoa meitä aiemmin. Mie en vielä uskaltanu puhua meidän odotuksesta mitään, vaikka ultrassa olemma jo käyneetkin. Jotenki vaan tuntuu, et vielä haluaa käydä np-ultran 9.8. ennen ku alkaa enemmän asiaa hehkuttamaan. Vanhemmille, miehen siskolle ja mun parhaimmat ystävät asiasta tosin jo tietävät. Ei ne tosin juhlissa kyselleetkään mitään, olin löytäny vähän löysemmän koltun päälle & laittoivat varmaan lihomisen piikkiin loput. ;)

Muita tuttuja mulla ei tällä hetkellä tietääkseni ole raksaana, kaikki ku ovat tehneet lapset tänävuonna. Vastasyntyneitä olemme käyneet ihmettelemässä touko-, kesä ja nyt heinäkuussa :)

Huomenna ois tarkoitus lähteä kesälomareissulle Mikkelin kautta Helsinkiin. Mikkelissä vieraillaan veljen perheen luona & siellä asia sit varmasti paljastuu heille. Toisaalta mukavaa, koska heidän nuorimmainen täyttää su:na 2 vuotta (on meidän kummipoika) & ovat säästäneet jonkin verran vauvavaatteita meille. Niitä varmaan pääsee vähän hipelöimään B)

Sikainfluenssarokotteesta sen verran et oon saanu sen työnpuolesta jo viime syksynä. Ainaki pari mun kaveria jotka odottivat viime syksynä ottivat sen pitkän harkinnan jälkeen.

Odotus ollut edelleen aika lieväoireista ja tokkopa ne tästä enää lisääntyvätkään. Jatkuva nälkä on kyllä riesana & viikonloppuna totesin et hotellireissulle kannattaa varata huoneeseen hiukopalaa yöksi. Oli nimittäin pitkät tunnit odottaa aamu kahdesta kahdeksaan, että aamupala tarjoilu alkaa. Ainoa, josta sain vähän energiaa oli kokis. Ei tarvinnu miehen aamulla kahtakertaa kysyä lähetäänkö aamiaiselle...

Eilen teimmä kotona suursiivouksen saunaa myöten ja siihen kulu koko päivä. Ihan kiva ku ulkona oli sellainen kuumankostea +27. Ihan hyvin siivousurakan jaksoin, mut ku illalla istahdin sohvalle, en enää meinannu päässä siitä ylös. Alaselkä jämähti julmetun kipeäksi, vaikkei mulla normaalisti selän kanssa ole ollut ongelmia. Yölläki sängystä pääsin ylös vain kyljen kautta nousemalla. Onnex nyt on jo parempana. :)

Mut nyt mie vetäydyn reiluksi viikoksi takavasemmalle.

Lomaterveisin Wendy & Alivuokralainen 11+3

 
Onnea kaikille hyvista ultrakuulumisista! :flower: Sry, laitan vaan näin yleisesti, mutta teitä on jo paljon!

Tervetuloa Donnarosa!

Sitten nopeasti omaan napaan vielä etoo ja varsinkin iltaisin supistelee... Lauantaina juhlitaan läheisten kesken meidän häitä ja en kyllä tiedä, että miten siellä jaksan! Onneksi kaikki kutsutut jo tietävät tilanteen =). Häät on meidän mökillä ja en tiedä, että mistä ihmeestä saatiin miehen kanssa päähän, että pidetään ne siellä :eek: . Nyt saa kaikki valmistella ensin täällä ja sitten kuskata sinne ja sitten vielä ne omat valmistelunsa siellä! Ja mies tämän viikon vielä töissä ja minä lomalla, joten kaikki on vähän niinkuin jäänyt minun tehtäväksi. No tulipas urputusta kerrakseen! Aiotaan jonkin aikaa viettää sitten lomaa siellä mökillä, joten vähään aikaan ei taida minusta kuulua mitään...

Seepia ja Sintti 10+2
 
Onnea kaikille kivoista ultrauutisista, niitä olikin paljon!

Seepia: Oikein ihania häitä teille, koita kestää rankka viikko! Ota juhlissa juhlakalun rooli ja pyydä muita passaamaan :LOL:

Kääkkis: Joo, olis pitänyt ostaa kaupasta, mutta sain jonkun ihme kodinhengetär-piikin edellisenä päivänä ja teki mieli leipoa. No, sain hommat kunnialla hoidettua kahden tunnin päikkäreiden jälkeen ja loppupäivä sujui jo paremmissa merkeissä :)

Blue: Kyllähän se aika aikaiselta kuulostaisi, vko 16 kai se ois aikaisin milloin voi tuntea...Mutta eihän näistä koskaan tiedä :) Mulla kuuluu mahasta jo naksetta (sama oli esikoisen kanssa, mutta ei kakkosesta). Se kuulostaa siltä kuin joku paukattelisi kuplamuovia veden alla. Se on tosi hassun kuuloista. Ei lääkärit sitä oikein osanneet selittää, joillakin sitä vaan kuulemma kuuluu. Sen huomaa, kun on hiljaisuudessa paikallaan. Kiva merkki siitä, että joku siellä heiluu :heart:

Commander ja papunen 11+0 (poks vaan!)
 
Onnea taas hyvistä ultrakuulumisista :flower:

Commander joo näin itsekin ajattelin, niitä liikkeitä jo niin kovasti odottelee että kuvittelee kaikkea B)

Seepialle oikein ihania hääjuhlia, toivottavasti jaksat!

Sikarokotteen otin alkuvuodesta, ajattelin että voisi ottaa ennen kuin raskautuu ja tilaisuus tuli sopivasti työterveyden kautta. Mutta en tiedä onko tuohon tarvettakaan enää, onko edes mahdollista uutta aaltoa tulossa.

(.) en tiedä johtuuko tästä kuumuudesta, mutta olen kärsinyt muutaman päivän jomottavasta päänsärystä ja olokin on tosi etova. Tulin kokeilemaan josko jaksais töissä olla.

Blue ja pienokainen 13+0 :)
 
Huomenta!

Käytiin aamulla np-ultrassa ja kaikki oli hyvin :)

Jännitti niiin hirmuisesti mennä sinne, kun tota tuhruilua ja pari kertaa ihan veristäkin vuotoa on ollut. Istukka sijaitsi takana, että en tiedä olisko sekään sitten voinut vuotoa aiheuttaa. Mutta kaikki oli tosiaan hyvin ja niskaturvotustakin vain 0,7
Ultraaja oli tosi mukava ja paineli vatsaa että saatiin heppu hereille :) saatiin kolme kuvaa mukaan, täytyy kai skannata ne että säilyy sitten pidempään.
Huh, vaikea vielä uskoa todeksi tätä, mutta kyllä nyt on huojentunut olo.

Nyt oon niin täpinöissäni että käytän tän energian siivoamiseen :) varaan tänään sitten toisen neuvola-ajan ja kai lääkäriaikakin pitää varata, en uskaltanut varata uutta ekan jälkeen jos ultrassa tuleekin taas huonoja uutisia ...tuleville isovanhemmille kerrotaan illalla.

 
Kitrus me oltiin esikoista odottaessa Hurghadassa ja tehtiin se päivän Luxor reissu. Olin silloin viikolla 8. Oltiin Magawish hotellissa joten syötiin vain hotelli alueella, kun en uskaltanut kaupungilla syödä, juurikin Faraon kirouksen takia.... Molemmat saatiin sitten auringonpistokset, mies vähän pahemmin... Apteekista sitten saatiin niitä kuuluisia värillisiä pillereitä, jotka kyllä auttoivat häntä.
Eli kyllä siellä apu löytyy jos kirouksen kohteeksi joutuu. Kelleen en sitä kirousta kyllä toivo.... Mutta pyrit syömään vain hotellilla ja muista pestä käsiä ja pidät desiaineen mukana kun liikutte kaupungilla.
Hieno matka siitä tulee, enjoy your trip :heart:

Von Lin Lin ja Taisto rv 10 *poks*
 
Kiva, ku on tullut paljon hyviä ultrakuulumisia. Meilläki kävi vieraita, mutta leipomisen sijaan pistin lapset hakeen kaupasta jäätelöä ja tein sillä aikaa salaatin. Ehdin iloita jo etten ole oksentanu viikkoon, niin aamulla se sitte pääs yllättämään ihan totaalisesti. Eihän sieltä mitään tullu, kun en ollu vielä ehtiny syödä.

Sikapiikistä: Otin sen jo keväällä, kun sitä sai kaikki haluavat. Raskaana en varmaan uskaltais ottaa, ainakaan alussa. Ehkä sitä toista aaltoa ei tulekaan, kun rokotettuja on niin paljon.

Seepialle onnellista hääpäivää. Pyydä kavereita auttamaan valmisteluissa ja muussa.
 
Meill'ä kans ultrassa oikein vilkas yksilö,joka vastasi viikkoja 12+2 mutta laskettu,joka noilla mitoilla olis 8.2,ei kuitenkaan muuttunut koska eroa on vain 4 päivää,5 pitäis olla et muuttavat. Eli la pysyy 12.2. Turvotusta oli enempi kuin esikoiselta aikanaan,1,5,mutta kuulemma normi joten verikokeisiin ei menty. Päällisin puolin kaikki siis hyvin :heart: Painoa oli tullu sitte kilo viimepunnituksesta... hohhoijaa |O


Sikapiikki,Niin joo,minäkin otin sen talvella,tän vuoden puolella,juurikin raskautumista ajatellen,mut onko siitä sit iloa vielä tänäsyksynä? Toivottavasti asiaa ei tarvis ees miettiä,vihaan näitä molempi pahempi pohdintoja :/

Repa ja säynävä 11+5 (meen tuon menkoista lasketun ajan mukaan,kun kerran eivät laskettuakaan muuttaneet)
 
Onnea hyvistä ultra kuulumisista :flower:

Mä kävin tänään neuvolassa:
Viikot 14+1
Paino 99,8 (101,2)
Paineet 130/82 (134/82)
Pissa ok
Hemppa 125 (148)
Syke löytyi heti ? ?


Ihan loistavaa, paino tippuu :heart: Ja oikein arvasin, et hemppa oli kans tipahtanut. Ei oikein muuta syytä olis voinutkaan olla väsyn palaamiselle.
Varoitteli kun alkoi sydänääniä etsimään, et voipi olla ettei kuulu, mut kas kummaa, heti kun sai dopplerin masulle, niin jumputus alkoi kuulumaan :heart: Eilen sain kans hetkeksi ne kuulumaan dopplerilla, mut Jalle lähti heti alta pois :heart:

Paremmalla ajalla kommentoin lisää, mulla leipomis hommat menossa =)

Missah ja Jalle 14+1
 
Ihania neuvolauutisia tosi paljon :heart: Onnea kaikille!

Sikapiikki: en ottanut enkä ota. Sairastelen todella harvoin ja jos on yhtään samaa verta kuin äidissäni, niin lenssurokotteet pistää immuunisysteemin sekaisin ja sitten sairastellaan. Parempi olla ilman.

Seepialle ihanaa hääjuhlaa :heart:

ON: Tänään nousin kyllä niin väärällä jalalla ylös että huh huh. Nukuin kyllä tosi huonosti yön kun oli niin ******* kuuma! Kävin aamusella vielässä myös seulontoihin pissinäytteen ja antamassa neljä putkea verta. Olin tietysti ensin väärässä paikassa kun neuvolan harjoittelijatäti oli neuvonut väärin... Onneksi ei ollut kiire niin ehdin mennä oikeaan paikkaan. Kaksi viikkoa ultraa, se on sitten seuraava etappi! :)
Töissä on ihan tuskaa, ei yhtään pysty ajattelemaan tai liikkumaan. Onneksi kohta taas on viileämpää, ainakin hetken! Niin ainakin lupaavat!
Ainii, nauroin miehelle eilen illalla, että eipä mun ole yhtään tehnyt mieli seksiä (kun puhuttiin että ei olla taas hetkeen peuhailtu kun on niin KUUMA!) kun oon melkein joka yö nähnyt seksiunia :D Tää on jo ihan mahdotonta meininkiä!!! :saint:

seksipokemoni & myttynen 10+2
 
Von Lin Lin Mä meinasin et toi oli sellain sääli hali, et ku teki siel asutte :LOL: Mä oon siellä töissä =)

Nyt olis leivottu... Olis kinkkupiirakka, katkarapupiirakka ja uunissa on vielä puolukkapiirakka. Ja hei, meille ei ole edes tulossa vieraita, iski vaan hirvee leipomis vimma päälle. Eilen jo piti leipoa, mut neiti päätti toisin, en saanut millään sitä nukkumaan. Tosin ei järin fiksua, illalla on varmaan 35 lämmintä sisällä. Joka ilta nyt ollut sellain 32... Onneks näitten kelien pitäis pikku hiljaa vähän viiletä.

Repa Mä kans possupiikistä samaa mietin, et onko siitä enää nyt hyötyä. Ite otin alku talvesta sen. Jos nyt suosittelee sen ottamaan uudestaan, niin luultavammin otan.
 
Hei kaikille =)
Ihana on lukea kaikkien hyviä uutisia =)
Mulla myös tänään ultrattiin ja vauva vastasi viikkoja. Siellä se köllötteli ja vilkutti käsiä. Kyllä siinä väistämättä kyyneleet tuli silmiin =)

T:Sike ja tuuti 9+6
 
Von Lin Lin tänks, mä toivon, että ne mun 100 onnellista päivää on tuon reissun aikana jo :)

Alkuperäinen kirjoittaja Missah:
Ihan loistavaa, paino tippuu :heart:
Mulla kanssa tippunut jo 5 kiloa plussasta, en pistä yhtään pahakseni. Enkä siis ole varmasti pihtaillut syömisiä, päinvastoin. Mutta kun tuo siiderin lipitys piti jättää ja muutenkin katson, että syön kunnolla, niin paino tulee alas. Vaikka välillä onkin ollut pakko saada leipää tai sipsiä :D
 
Ja hitto,mun paino se vaan nousee... miks ihmeessä :eek: Lähtöpaino 52 jaa nyt jo 54,5 :ashamed: eikä täs olla päästy vielä alkua pidemmälle... enkä miäkään nyt mitenkään normaalia enempi syö...mieli tekis kyllä :p kokoajan nälkä....

Sike,hyviä ultrauutisia :heart:
 
Heipsan!

Täällä vielä uusi helmiodottaja liittyy mukaan, nyt rv 10+6, la näillä näkymin 18.2, tosin viime vkolla oli eka neuvola ja ultran mukaan vaavi näytti noin vko pienemmältä, joten la saattaapi muuttua. Tosin toi vkon heitto oli sama esikoisen kohdalla eli voi olla luonnostaan mulle tulee pienempiä vauvoja, itekin oon ollut alle 3 kg syntyessä. Ens vkolla niskapoimu-ultra, sitä odotellessa. Ennestään meillä poika, parin vkon päästä 2vee, että meidän mielestä ihan sopivalla ikäerolla tuleee toinen, sitä haluttiinkin.

Oli kyllä mahtava tunne nähä viime vkolla neuvolan ultrassa pieni liikkuva olio, tuli todellisempi olo, kun siihen asti tuntu, että oonko oikeesti raskaana Smile Koska mitään pahoja oireitakaan mulla ei oo ollut,kova nälkä vaan vähän väliä Smile Nyt jo alaselkä tullut kipeäksi iltasella, jos paljon kävelen päivällä, samaa vaivaa oli jo esikoisen raskaudessa, kurja kun nyt jo alkaa selkä vaivaan. Silloin käytin tukiliiviä, mut vielä en sitä oo käyttänyt, onnex löytyy valmiina kaapista.

On muuten vähän hankalaa, kun on koko ajan nälkä, mut ei tee mieli mitään tiettyä ruoka-ainetta,kun katsoo kaappiin, että mitä söis, niin joutuu väkisin ottaan jotain, siis ruokahalua kyllä on, mutta ei tee mieli. Hassua, ihan eri lailla kuin ekassa raskaudessa, silloin teki mieli tiettyjä ruoka-aineita. Myös siinä ero, että nyt mulla paljon finnejä naamassa, ekassa raskaudessa iho oli tosi hyvässä kunnossa. Saapi nähä, onko noilla eroilla vaikutusta sukupuoleen, kun oon joskus kuullut semmoista, tai sit on vaan niin erilaiset raskaudet. Pieni pömppömasu jo pullottaa mulla :)

Mulla vähän alhainen, 110 ja verenpaineet alhaiset 107/65, mutta ei noista erityistä haittaa oo mulle ollut. Hb ollut melkein aina muutenkin aika alhainen, että elimistö varmaan tottunut, ei mitään järkyttävää väsymystäkään päällä, sellaista pientä vaan. Mut pitää ruoka-aineilla yrittää nostaa hb:ta, kun lisärautaa ei voi vielä alkaa syömään.

Mun tiedot listaan;

la 18.2 K-PKS, 29v, 2.

Tässäpä mun ekat kuulumiset.

Voisin saman tien pyytää myös sen salasanan sinne kerhoon.

-sipe81 rv 10+6
 
Täällähän tulee ihan nälkä, kun lukee Missahin tekemistä herkuista! :p

Ja oikein ihania ultrakuulumisiakin taas. En jaksa odottaa omaani. Tai jaksan, mutta odottavan aika on pitkä...

Nää helteet saa mut ihan veltoksi. Ruoka ei maistu. Ja kun ei syö, niin tulee paha olo. Ja syönnin jälkeen tulee paha olo. Voi apua. Siinä sitten yritetään tasapainoilla. :kieh:

Mulla oli paino noussut noin 2 kg jo ekaan neuvolaan mennessä. Ja mun vakaa aikomukseni oli, ettei paino nousisi tässä nyt niin paljon, kun kannan vielä 10 kg ylimääräistä esikoisestakin. Nice. Olen varmaan maapallonpuolikas sitten helmikuun jälkeen...

Jospa sitä painuis untenmaille.


:wave:
 
Tervetuloa mukaan Sipe!

Täällä kans paino nousee vaan, vaikka syön ihan terveellisesti, enemmän joo, mutta se tulee hedelmistä, jogurteista ym. Mä vähän luulen että osa kiloista tippuu kun helteet helpottaa, ainakin kovasti toivon niin!

Jes, tällä hetkellä 10 astetta "viileämpää" kuin eilen! Vain 27 C :kieh: tulisi nyt kunnon ukonilma ja sade!

pokemoni & myttynen 10+3
 
Onnea hyvistä kuulumisista :)
Ja tervetuloa Sipe :flower:

Onko muilla ollut päänsärkyä? Itselläni on jomottanut useamman päivän päätä. Pitäisköhän soittaa neuvolaan ja kysäistä..

Blue ja pienokainen 13+1
 
Sipelle tervetuloa!

Mun paino myös vaan nousee (noussut ekasta neukusta 2 kiloa), tosin ruuatkin on välillä mitä on...:) Muutenkin päivän mittaan paino saattaa heitellä yli kilon.

Mulla maha on jo aika valtava, varsinkin iltapäivästä eteenpäin turpoaa niin palloksi, että jos telttaa ei päälleen pue niin hyvin vaikee on tutuilta sitä piilottaa. Vielä jos viikon verran pysyis "salassa" niin sit vois ultran jälkeen alkaa jutella asiasta yleisemmin mikäli siellä kaikki ok.

Täällä särkee sillon tällön päätä, luulen että johtuu tosta helteestä ja tukahduttavasta olosta. Eihän blue siitä neuvolaan soittamsiesta varmasti mitää haittaakaan ole.

Kitrus ihan varmasti teidän reissu menee hyvin! Ei se lentokaan onneksi niin kamalan pitkä ole :)

Herranjumala, kohtahan on jo elokuu. Mihin tämä aika oikein katoaa???

nelli & mytty 11+6
 
Ihana lukea hyiä uutisia:) Onnea kaikille.
Minäkin täältä viestitän hyviä ultrauutisia. Eilen ultrattiin ja tyyppi oli 54 mm ja heilutteli kovasti jalkoja sekä käsiään. Niskaturvotus oli 1mm eli normaali. Nyt täytyy vain odotella veriseulan tuloksia, että voi huokaista vähäksi aikaa. On tämä kyllä kongreettisesti ODOTUSaikaa. Odotellaan ultraa ja sitten veriseulaa ja sitten neuvolaa ja sitten ekoja potkuja ja vatsan kasvua ja sitten rakenneultraa ja... huh huh!
 

Yhteistyössä