****Helmikuun Hehkeät 2011, MEIDÄN KUU!!!!****

Täällä on nyt sitten onneksi vähän paremmin tullu nukuttua viime yönä. Mulle laitettiin nyt sitten sektioaika maanantaille. Lapsen hoitojärjestely aiheuttaa vaan vähän päänvaivaa kun sairaalassa pitää olla jo 6.30 aamulla. Mutta kyllähän sen nyt aina jotenki saa sumplittua.

Ja huoli ukistakin helpotti jo, hänellä oli eilen leikkaus sen aivoverenvuodon takia ja voi kuulemma jo ihan hyvin olosuhteisiin nähden. Ehdin jo kovasti taas säikähtää.

Ulkona paukkuu ihan kauhean kireä pakkanen joten tuli mulle ja tytölle sisäpäivä =) Nää sisäpäivät on vaan aina vaikeita kun ei tahdo keksiä mitään tekemistä tuolle touhukkaalle ;)

Tsemppiä kaikille supistusten kanssa kamppaileville, itsellä ei tosiaan merkkiäkään supistuksista.
 
Kaksplus5, kovin paljon voimia suureen suruun ja suuret osanotot! :hug: En voi kuvitellakaan miltä tuntuisi olla tuollaisessa tilanteessa.

Sitten omia kuulumisia; meille syntyi rv 38+4 4.2.2011 klo 9:36 pieni peikkotyttö, 4225g ja 52cm! Eilen vasta kotiuduttiin sairaalasta kun sydämestä kuului harmiton sivuääni, jota tutkittiin tarkkaan ja sitten tyttö äjähti vielä keltaiseksi joten vietti vuorokauden sinivalohoidossa. Mutta nyt siis ollaan viimein kotona ja opetellaan vauva-arkea. =)
 
Huomenta!

Kääkkis, Juhannuslikka ja amos paljon onnea teille pikkuisista <3

Sanuliini hyvä, että leikkaus meni hyvin =) Varmasti huojentava tieto!

Tytöt ja Jane toivotaan, että viikonloppuna syntyisi vihdoin jo teidänkin kääröt :)

Aapelinkaapeli saitko ihan neuvolasta liuskoja? En minäkään ollut kuullut että kotona voi testailla :)

Eilen taas jotain pientä vihlontaa alakerrassa ja alaselkää jomottaa toispuoleisesti aina välillä, mutta tuskin se mitään vielä on... Ootellaan vielä hetki, mutta tänään taas meinaan koko huushollin siivota ku pari päivää oon ollu niin poikki ettei mitään ole jaksanu.

Voikaahan paksusti ja taas jälleen kerran hyvää viikonloppua!!! Saas nähdä kuin paljon vauvoja nyt viikonloppuna syntyy :)

Ainiin Kuin moni on jo antanut isyyspakkauksen tai ylipäänsä sen tehnyt? Siitä kun oli joku aika sit puhetta et sellasia osa väsää :) Itse en ole vieläkään sitä kasannut taikka ostanut tarvikkeita, mutta lista on jo mitä siihen tulee ja ajattelin antaa sen ystävänpäivänä :)

Happynow ja pikkuinen 38+1 :kiss:
 
onnittelut vauvoista kääkkis, juhannuslikka ja amos :flower:

habbynow neuvolasta sain niitä. en tiiä sitten saisko niitä apteekista? kotonahan voi testailla myös proteni arvoja.

nyt on amme ostettu pienelle. jokohan nyt suvaitsis saapua jo
 
Kun nousin sängystä n, tunti sitten lorahti housuun heti jtn joka kasteli ne. sitte menin vessanpöntölle ja sitä tuli sinnekkin. Nyt en vaan tiiä oliko se lapsivettä vai valkovuotoa..paha sanoo koska oli ihan valkoset pikkarit, että oliko selvästi valkostavai kirkasta. Soitin synnärille sekä neuvolaan,käskivät laittaa siteen..nyt ootellaan tuleeko enää lisää mitään, tähän mennessä ei ole tullut...että olikohan vain valkkaria sitteki...mutta kauanko tässä uskaltaa ootella jos se oliki lapsivettä?

Menin muutenki paniikkiin ,ku oon aatellu synnyttyksen olevan viel kaukainen asia :D..meni ruokahalu,..mut taijan koittaa nyt jotaki syyä!!!

Voi Jane, sulla on kyllä ollut pitkä odotius,jos plussasit jo 3 viikolla,,ja vieläki yhessä koossa !! TSEMPPIÄ..ei voi olla enää kovin montaa pvää! =)

TSEMPPIÄ muilleki <3
 
Onnea jälleen kaikille vauvaantuneille, hirveästi tullut taas vauva uutisia :heart:

Omaa napaa jälleen sen verran, että eilen oli keskussairaalassa polikäynti tuon verenpaineen takia. Kaikki oli hyvin, paineetki oli 139/77. Lääkäri ultrasi pikkusta ja painoarvioksi saatiin 2700g viikoille 37+4 (viime viikosta vauvalle oli tullut painoa 100g lisää). Tänään sitten soittelin neuvolaan ja sieltä sanottiin että sinne mun tietoihin oli kirjoitettu että mulla on 28.2. kontrollikäynti (ellei tämä pikkuinen ole päivänvaloa sitä ennen jo nähnyt) jolloin ilmeisesti käynnistetään, tuolloin olisin viikoilla 40+1 ja käynnistyksen syynä ilmeisesti tuo verenpaine jonka takia vaavi ei saa kunnolla ravintoa, mutta kuulemma riittävästi tällähetkellä. Saan nähdä kuinka kaikki menee..

Sasuma ja rakas :kiss: 37+5
 
Onnittelut täältäkin vauvautuneille! :flower: Ja valtavasti supparisäteitä niitä tarvitseville :D

Sasuma
, meilläkin eilen polikäynti ja lähes samat paineet mulla siellä, kun neuvolassa taas koko ajan ollut alapaine 90->! Ja nyt oli sitten ylimmillään 77, korttiin merkattiin 133/71. Aika samoissa mennään muutenkin :D Ilmeisesti meillä myös neuvolalääkäri ajatteli mahdollisuutta ettei vauva saa tarpeeksi ravintoa noiden mun paineiden takia, mutta kun ei polilla korkeat olleetkaan niin eivät ottaneet esim mun tähtien näkemistä vakavasti, saati turvotusta...

Meillä neuvolalääkärin ultrauksesta viime viikon keskiviikosta oli eroa vauvan painoarviossa huikeat 600g, mutta tän kyllä arvasinkin kun eri vehkeillä ultrataan ja eri henkilön toimesta. Painoarvio nyt 2900g, tosin mitä katselin ruudulle niin pään- ja vartalonympäryksen mitat tulivat arvioilta viikoille 34-36 :O Seuraava poliaika sitten 24.2 jolloin viikkoja 39+4 ja lääkäri käski ottaa hammasharjan jo silloin mukaan jos vaikka supistelee tai muuten tuntuu siltä että voisi synnyttää :O Neuvolasta saan minäkin ensi viikolla sitten kysellä tarkemmin mitä sinne on laitettu tietoihin, kyllä jäi epäselvä olo :confused: Mutta ilmeisesti käynnistellään silloin, vaikka nyt vauva ei tämän ultran mukaan niin pieni olekaan. Esikoisen kanssa samoissa melkein, tytöltä oli aikoinaan painoarvio viikolla 38+2 2900-3000g.

Tarkemmin tuosta ihmeellisestä ja luottamusta herättävästä(NOT!) polikäynnistä kirjoittelinkin kerhon puolelle...anteeksi nyt jos olen ihan natsi, mutta farmvilleä pelaava hoitsu ei vaan kauheasti vakuuta saati sitten lääkärin käytös...

Oon muuten poistellut kerhosta porukkaa joka ei ole ollenkaan kirjoittanut, eli jos siellä vielä teitä pyörii niin käykäähän ilmoittamassa itsestänne...! Takaisinkin pääsee kyllä jos tuntuu että olin liian virkaintoinen :p

-Ankka & Bebé 37+5-
 
Kaks plus 5: Otan sydämestäni osaa suruusi, itkuhan täälläkin pääsi. Tuntemattomat ovat kohtalon tiet, ikinä ei voi tietää, mitä tapahtuu. Suuri virtuaalihalaus, muuta ei voi tässä tilanteessa sanoa, sanat kun eivät auta.

tytöt: Voin todella ymmärtää tunteesi, niin tuttua oli mulle viimeiset viikot varsinkin just nuo yösupistelut. Koita jaksaa, vaikka eihän siihen oikein mikään auta...

Amos ja juhannuslikka: suuresti onnea pienokaisista!

Jospa tämä viikonloppu toisi taas lisää helmikuisia vauvoja turvallisesti maailmaan ja muut säästyisivät ikäviltä uutisilta...

Commander
 
Viimeksi muokattu:
Kääkkis, Juhannuslikka ja Amos Paljon onnea teille vauvoista! :flower::heart:

Toivottavasti pääsisi iteki hakemaan masupoikaa pian kotiin. Mut varmaan tässä menee vielä ainakin viikko, on vaan sellanen olo.

~ Merve ja masupoika 39+4
 
Meille syntyi pieni tyttö 9.2.2011 klo. 00.18... painoa likalla oli syntyessään 2740g ja pituutta 47cm..

Jonkin aikaa sitten saavuimme kotiin ja nyt ihmetellään prinsessan tuumailuja..

Devilii ja Limppu (ex-Möttis) 2,5vrk
 
Deviliille ja Amokselle onnea pikkuisista! :flower:

Neuvolassa käyty tänään, ei mitään ihmeellistä. Paino oli noussut, mutta sormetkin alkavat muistuttamaan aivan nakkeja, että oli aivan odotettavissa. Muutenkin kyllä turvotus lisääntynyt selkeästi. Paineet ja pissi kuitenkin ihan ok. Muisti ei kyllä ole tänään toiminut yhtään :rolleyes:

Seepia ja Sintti 38+3
 
ui ihana onnea sinullekin kärppänä =) =)

On taas hieman tekemisen puutetta, mutta eipä se haittaa kun koko päivän olen siivonnut ja huhkinut ja sain selän kipeeksi :/ Onneksi kaveri tuli pelastamaan päivän kun tuli kahville pikkupoikansa kanssa. Mies on nyt keilaamassa työporukan kanssa ja tulee vasta 21 jälkeen kotiin joten eiköhän tässä ois sit vaikka pääikkäreitten aika :)

Oon huomannu, että ramppailen täällä koko ajan kattomassa onko lisää vaavi uutisia tullut :)
 
Onnea vauvoista Amos, Deviili ja Kärppä :):heart:

Nyt on sit polilla käyty ja haettu käynnistysaika.. Eli tiistaille saatiin ja sillon oon 42+0.. Maanantai oli niin täyteen buukattu etten sit siks saanu sille päivälle, mut sama mulle kumpi pv :) Saa nähdä kuin sen käynnistyksen kans käy. Pelottaa hirmusesti et siitä tulee monen päivän rumba!!

Vauvalla oli kaikki oikein hyvin. Alkuun oltiin reilu 15min käyrällä ja täydellistä käyrää tulikin ja mahtu siihen yks supistuskin mukaan, jonka tosin ite "huomasin" kauheena kakkihädän tunteena:D sanoinkin hoitsulle et tuntuu et ois maha sekasin et kauan viä on :D ja se sano et näyttäs olevan sulla supistus paraikaa :) No mutta oli se mahakin kaikesta jännäämisestä menny vähän sekasi.. Sit päästiin käymään lääkärillä joka teki ensin sisätutkimuksen.. Kohdunsuun tilanne oli edelleen sama, eli pehmee, ulkosuulta auki ja vähän(ei sanonu paljon) kohdun kaulaa jäljellä. Mut ylimääräsiä ei pystyny paljo pyöritteleen kun ei kuulemma ylettyny kunnolla kun jotenkin takana/kaukana kohdun suu. Ultran mukaan pojalle tuli paino arvioks 3400g.. Mutta se sano et kaikilla muilla mittauksilla sai n.3200g mutta merkkasi kuitenkin ton isoimman lukeman. Kuulostaa hyvältä, ei oo poika liian iso ;) ja päänympärys + reisiluunmitta oli alakäyrän kohdalla ja vatsan ympärys oli keskikäyrän ja alakäyrän välissä. Eli ei onneks oo todellakaan tulossa mitn jättiä vaan pikkunen mies:heart: Kaikki oli ultrassakin oikein hyvin. Mitn tuntemuksia ei oo tullu käsittelyn jälkeen vaikka se vähän kyl sattukin kun tunki sormensa sinne :D mut valkovuoto on nyt ollu ruskeeta eli sai se jtn vahinkoo aikaseks:D
Nohh nyt sit vaan katellaan et malttaisko herra lähtee tulemaan ennen tiistaita :) *tuskin*
Hyvää viikonloppua kaikille!!!

Jane & Viltsu 41+3:heart:
 
Paljon Onnea kaikille vauvan saaneille :flower: Muistakaa sit erikseen ilmoittaa, jos haluatte tiedot tuonne toiseen (synnyttäneiden) pinoon. En automaattisesti sinne siirrä kun ei voi tietää haluaako mamma jatkaa keskustelua siellä vai ei :)

Täällä ei olo ole aamuista kummosempi...ajoissa nukkumaan, että saa viime yön univelkoja kuitattua. Viikonlopuksi ei mitään suunnitelmia ja ajattelinkin vaan löhötä peiton alla, kun ovat luvanneet kauheita pakkasia ja käydä anopilla syömässä. Lapset oli kyllä eri mieltä tuosta peiton alla lorvailusta :D

Mukavaa viikonloppua ja tuokaahan lisää vauvauutisia. Minä kiltisti odottelen myös omaani ;)

Mami ja Nasu 40+2
 
Lisää vauvauutisia, ihanaa! :heart: Oikein paljon onnea omista kääröistä Devilii ja Kärppä =)

Voi kunpa täälläki jo alkais tapahtumaan... Blaah. Tänään on taas neuvolan kätilön kotikäynnistysvinkkejä kokeiltu oikein kunnolla, saa nähdä mitä yö tuo tullessaan. ;) Ei kyllä ole pahemmin mitään tuntemuksia, harkkasuppareita vaan ja vähän vihloo tuolta alhaalta...

jane: Toivotaan että vauva lähtis ihan itsekseen syntymään, mut jos ei, niin ihanaa kun ainakin tiedät nyt varmuudella koska saat lähteä nyytinhakuun :heart:

Minä kans huomaan "eksyväni" tänne useammin ja useammin lukemaan ja kirjoittelemaan, hih :)
 
Noniin, nyt voi kertoa pikaiset kuulumiset ja synnytyksen kulun..

Eli tiistai aamuna herätin 6 aikaan miehen että nyt on niin kovat supistukset ettei kotona pärjää, ei muutakuin Taxilla taysiin, käyrille,supistuksia tuli ja 2cm auki... no muutama tunti käytävällä kävelyä, taas käyrill, supistuksia tuli, ei etenemistä..
Seuraavaksi osastolle avautumaan, seisaaltaan tuli supistuksiasäännöllisesti, mutta makuultaan laantuivat, eivät teheet mitään muutakuin odottivat. Puol 6 alkoi sit supistuksia makuultaan, käyrille (mihin mut unohdettiin miltein puoleksitoistatunniksi), odoteltiin taas tovi, puol 9 roikuin sängyssä ja kitisin kipulääkettä supistuksiin, noh taas käyrille, sisätutkimus ja 3cm auki -> synnytys saliin mars!

Saliin kun päästiin niin 4cm auki, ja tähän oli mennyt puol h - 1h.. Kalvot puhkaistiin ja epiduraali, siitä ollut mitään apua, puudutti vain selän ja kyljet, seuraavaksi lyötiin kohdunkaulan puudute ja ai että kun helpotti.. eipä siinä pitkään mennyt kun piti soittaa kelloa et nyt pitää ponnistaa, Kätilö oli hieman ihmeissään että nyt jo. Lupa ponnistamiseen myönnettiin ja siitä 18min myöhemmin oli tyttö maailmassa.. Napanuora oli kerran kaulanympärillä, joten se piti leikata heti. Koko synnytys kesti 6h 54min.

Huvittavinta oli että tiistai aamuna ultrassa painoarvio oli 3,5kg, mutta syntymäpaino olikin 2740g. Joten nuo painoarviot voivat todellakin hieman heittää..

Mutta nyt onnellisena kotona pienen nappisilmäisen peikkotytön kanssa. Hoitajat vain totesivat meidän lähtiessä että ikävä tulee, kun tyttö onnistunut hurmaamaan koko osaston.

Devilii ja Limppu
 
Devilii: Mulla oli esikoisen syntymä pikkuisen lyhytkestoisempi, mutta mielestäni se oli juuri sopiva pituus synnytykseksi :) Kuulostaa ihanalta rinsessatytöltä teidän vauva :heart:

Jane: Toivottavasti lähtis sulla nyt vkl:n aikana synnytys itsestään käyntiin eikä tarvitsisi käynnistellä. Toisaalta ei sulla onneksi enää kauaa siihen käynnistykseenkään ole :)

ON: Täällä taas notkutaan ja valvotaan suppareiden kanssa. Heräsin äsken esikoisen itkuun ja, kun sain hänet rauhoittumaan totesin, että vessaan on kiire -> maha täysin sekaisin. Mitäköhän vaivoja tässä raskaudessa en ole päässyt kokemaan? :D Olen kuullut, että joillakin se on enteillyt synnytystä, mutta itsellä näin ei ole aiemmissa raskauksissa ollut, joten nyt sitten odottelen mitä tuleman pitää. Supistelee taas sen verran kipeästi ettei nukutuksi saa, mutta se ei ole mitään ihmeellistä mulla, joten en luota siihen, että tästä lähtee synnytys käyntiin. Toivoa tietenkin saa ja samalla ihmetellä maailman menoa ;)

Mami ja Nasu 40+3
 
Viimeksi muokattu:
Onnea vauvan saaneille :flower:

Eilen siivosin ihan koko päivän ja tällä kertaa sain selän kipeäksi :D onneksi helpotti yön aikana. Viikonloppuna aionkin vain lepäillä ja ottaa rennosti, jaksaa sitten taas touhuta ensi viikolla!

Mäkin käyn täällä vähän väliä kurkkaamassa vauvauutisia :D

pokemoni & myttynen 38+4
 
Kaks plus 5, suuret osanottoni :hug:

Meidän tyttö syntyi 8.2. klo 12.27 sektiolla. Pituutta 45,5cm ja painoa 2450g
:heart:

Otettiin ensin sydänkäyrää ja se näytti olevan kunnossa, joten päätettiin aloittaa oksitosiinitippa, mutta tippaa ei kerennyt mennä kuin 10 minuuttia ja tuli eka supistus jonka aikana vauvan sydänäänet heikkeni niin että laite alkoi huutaa ja lääkärit pölähtivät paikalle. Asentohoidolla saatiin sydänäänet palaamaan n, 6 minuutin päästä normaaliksi ja tipat oli heti suljettu. Lääkäri päätti että ehdottomasti sektio, ei kestä yhtään supistusta. Joten sektiolla sitten pikkuinen tyttö syntyi. Kaikki muuten hyvin, mutta verensokerit on matalat ja on siksi sokeriripassa lastenosastolla, samoin pulauttelee aika paljon ja siksi jouduttu laittamaan nenämahaletku, mutta eilen ainakin pulauttelu pysyi aika hyvin kurissa. Päivittäin käydään pientä katsomassa ja toivotaan, että kohta pääsee kotiin :heart:
 
Kovasti onnea Devilii ja Kärppä pienokaisista:heart: Mun esikoinen oli juuri samanpainoinen kuin Deviliin :)
ON; eilen kävin kampaajalla hemmottelemassa itseäni pitkästä aikaa. Kuontalosta tuli oikein kiva ja jonnin aikaa oli aivan tosi kiva mieli ja olo...kunnes äitini soitti ja antoi tulla oikein tuutin täydeltä, kuinka pilaan ex-mieheni elämän pyytämällä häntä tuomaan muutavan minun pahvilaatikkoni, jotka ovat olleet miehen kotikodin varastossa, kun omaan varastoon ei ole mahtunut...Kyllä tuli hyvä mieli, kiitos tästä äiti:( Kaikista tyhmintä asiassa on se, että miehen kanssa ollaan yhdessä sovittu, ettei tavaroilla ole kiirettä pois sieltä eikä meillä ole mitään riitaa tms. ja tiedän tasan varmasti ettei ex-mieheni ole äidilleni soittanut vaan äiti ihan itse nyt hämmentää soppaa ja sekoittaa minun ajatuksia....Ja miksi sen piti juuri nyt soittaa, kun poika on isällään ja olen siinä mielessä heikoilla, kun on kauhea ikävä poikaa. Eilisilta menikin sitten itkiessä, onneksi rakas ystäväni sattui olemaan kylässä ja piti mua pystyssä...
Masuun kuuluu hyvää ja kova jytyäminen siellä käy:) Supistuksia tulee silloin tällöin, saas nähdä milloin tämä pieni sitten haluaa tulla maalimaan...
Auneliini+Jaakko 37+6
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä