**Helmikuun Helmet 2008** heinäkuiset kuulumiset

31.1.2008

Jahvetti, 4. lapsi, Koks


1.2.2008

Nenny06, 2. lapsi, PKKS
Matilda81, K-HKS


2.2.2008

Lumianna, 3. lapsi, Kätilöopisto
LauraN, 1. lapsi


3.2.2008

Tellus1, 1. lapsi, K-HKS
Mouse
Hedukka, 1. lapsi


4.2.2008

Mimoniandra, 1. lapsi, SKS
Mirtsu81, 1. lapsi
Goldy, 1. lapsi, TAYS
Kevytmelankolia, 4. lapsi, KYS


5.2.2008

Hissukka, 2. lapsi, K-HKS


6.2.2008

Hanne-mari, 3. lapsi
Evaellen, 1. lapsi, KOS


7.2.2008

Shiva, 1. lapsi, Nkl
Riikka83, 3. lapsi
Piparjuuri, 1. lapsi
NelHM, 3. lapsi, KYS
Olivia82, 4. lapsi


8.2.2008

Cruella DeVille, 2. lapsi, Koks
Taikku-74, 2. lapsi
Suurperheen äityli, 6. lapsi


9.2.2008

Pessi


10.2.2008

Lammiska
Sara-70, 3. lapsi
Liirah, 1. lapsi
Aamuaalto, 2. lapsi, PHKS
Pusuapina


11.2.2008

Odezza, 3. lapsi
Meillevauva, 1. lapsi


12.2.2008

Kipsu
Tarppa, 4. lapsi
Jepsu, 2. lapsi
Anna-Mari82, 2. lapsi, KYS
Piipero86, 2. lapsi
Adrian-80, 1. lapsi


13.2.2008

Tillukas, 1. lapsi, SatKS
Piiju, 1. lapsi, KYS


14.2.2008

Sutska, 1. lapsi
Olivia, 1. lapsi, K-SKS
Jijope, 3. lapsi
Marie82, 1. lapsi
Nipsuli, 1. lapsi


15.2.2008

BellaDelaRosa, 2. lapsi
Hulipumpsis, 4. lapsi
EevaRouva, 2. lapsi, Naistenklinikka
Piipi79, 1. lapsi, TYKS
Viuhti, 1. lapsi, TYKS


16.2.2008


17.2.2008

Tikru71, 1. lapsi


18.2.2008

Babygirl, 3. lapsi, TAYS
Äitsy80, 3. lapsi
Puunukke, 5. lapsi


19.2.2008

Napsuh87, 1. lapsi
SEE, 1. lapsi, KOKS
Victoria Crown, 3. lapsi, TYKS


20.2.2008

HEIDOS, 2. lapsi, Kätilöopisto
Ciba, 1. lapsi
Kerttu, 2. lapsi


21.2.2008

Zuku, 1. lapsi


22.2.2008

Pottu82, 1. lapsi, KYS
Terttu77, 2. lapsi, TAYS


23.2.2008

Chili, 1. lapsi


24.2.2008


25.02.2008¨

Katariina-, 3. lapsi, LPKS
Heltu, 3. lapsi, K-HKS
c81, 1. lapsi, KOKS
Pupi, 1. lapsi


26.2.2008

Minni80, 2. lapsi
Mamitre, 3. lapsi, TAYS


27.2.2008

Liziska, TYKS
Helmiminttu, 1. lapsi
Hannipupu, Kätilöopisto


28.2.2008

Melon, 4. lapsi, TYKS
Laa Laa, 3. lapsi
Vinja, 2. lapsi


29.2.2008

Elodie


Vielä ilman LA:ta
Anselmi86, 1. lapsi
Äippä70, 1. lapsi
Toukkahaave, 1. lapsi
Amppi, 1. lapsi
Pupuvaimo
Burberrynen, 3. lapsi
Ninsko
Mari-78, 2. lapsi
Mymmelis
Keiju84, 2. lapsi
Saanukka, 1. lapsi
 
Noniin =) Vanhan ketjun kuulumiset löytyy tästä http://keskustelu.kaksplus.fi/t783780

Rintsikoista kyseltiin, esikoista odottaessa mulla kasvoi kuppikoko kahdella rv11 mennessä ja rv15 käytin jo kolme kokoa isompaa kuppia kuin yleensä. Silloin alkoi jo hirvittää että minkäkokoiset tankit mulla on sitten loppuraskaudesta ja imettäessä, mutta onneksi kasvu pysähtyi siihen. :D Nyt on vielä normaalikoon liivit käytössä, eli ainakaan vielä ei ole alkaneet rinnat kasvaa. =)

Ultria on täällä np-utlra n. rv12 ja rakenneultra n. rv20. Tuo biokemiallinen seula on mulle uusi juttu, esikoisesta ei sellaista vielä ollut, en tiedä miten se täällä hoidetaan.

Ostelin viikonloppuna jo mammavaatteita jo olen jo vähän käyttänytkin. :D Omat vaatteet ahdistaa inhottavasti, vain yhdet housut on mukavat ja nekin nyt pyykissä joten vetelen mammavaatteita rv9. :D Mutta minkäs teet kun muut ei mahdu, jotain sitä on pakko päälleen laittaa. :ashamed:

Niin ja viikonloppuna käytiin ostamaan meille uusi pesukone, vanha alkoi temppuilla... sain lopulta sen himoitsemani 7 kg koneen. *onni ja autuus*

Pahoinvointi alkaa vähän hellittää, tai oikeastaan se alkaa olla ajoittaista eikä enää jatkuvaa... ehkä tästä vielä henkiin jäädään! :D

Hissukka rv8+6
 
HISSUKKA: jos saa udella ni minkä kokoset liivit sulla oli ennen raskauksia ja pienenikö kuppikoko raskauden jälkeen? itellä kasvo kuppikoko b:täs d:hen enkä usko et se tästä enää paljon suurenee toisessa raskaudessa. koska muutenhan sitä olis aika hinkki jos sais vaikka 5 lasta ja jokaisesta kasvais kuppikoko kolmella :whistle:
 
Cruella ennen ekaa raskautta oli B-kuppi, kasvoi sitten E-kupiksi rv15 mennessä. Synnytyksen jälkeen oli alkuun turvotusta ja varmaan Ö-kuppi jonkin aikaa :D mutta kun maidontulo tasaantui niin D-kuppia käytin enimmän ajan imettäessäni. Kun imetys loppui niin kuppikoko palautui siihen B-hen mikä on tilanne vielä nytkin. Ehkä hiukan on alkanut liivit tuntumaan ahtailta, voi olla että kohta tarvii niitä isompia kokoja alkaa esiin kaivamaan. =)
 
Hissukka eli sulla palautu ne tissit samaan. mulla jäi d:hen ja kun nyt laihduin ni pieneni c:hen. tosin nyt on taas se d B) miten ihmeessä voi maha pamahtaa esiin jos vähänki jotain syö |O rv huimat 8+2 :whistle: mulle muutes sano siel ultrassa lekuri et la ois 10.2. vkot oli sillo laskurin mukaan 7+3 ja ultran mukaan 7+2. ei noita vissiin kannata muutella? tietääkö kukaan muuten ku siihen ultrakuvaan tulee se pää-perämitta ja sen mukaan vkot eli mulla siinä luki et 7w2d+-4d et mitä toi tarkottaa?
 
Rintsikoista. Aiempaa kokemusta ei ole, mutta tällä hetkellä liiveistäni sopii päälle enää kahdet puristamatta. Ajattelin kesälomareissun yli sinnitellä ja parin viikon päästä sitten ostella isompia. Siskolla kuppikoko pahimmillaan oli jopa e-g, lopputulemaksi jäi c:stä d:hen. Oma lähtöni on vaan niin paljon pienempi (a), että mielenkiinnolla odotan, miten muhkeisiin mittoihin pääsen.

Masu on alkanut pömpöttää. Pari päivää sitten siitä puhelin ukkokullalle ja aamulla tämä sitten äityi pällistelemään alavatsalla muodostunutta pömppää. Ultrassa lääkäri sanoi kohdun kallistuneen eteen. Hassua, en tiennytkään, että kohtu voi noin van muuttaa suuntaansa. Tähän saakka se on retkottanut taaksepäin, mutta nyt on suunta muuttunut. Oivoi. Mahtuu omat vaatteet vieläkin lyhyemmän ajan päälle. Suvussamme on siis tapana muuttua aina maapallonpuolikkaiksi.
 
Täällä vaan pahoinvointi jatkuu eikä helpotusta tunnu löytyvän mistään. To ja pe olin saikulla töistä, v-loppu meni makoillessa sohvalla ja sit taas tänä aamuna oli pakko ekana mennä oksentamaan. Sitä jatkui sitten koko päivän ja voimat tietysti ihan lopussa kun ei mikään pysy sisällä. Kyllä melkein itku meinaa päästä kun olo on tällainen. Eikä nyt kyllä yhtään lohduta tieto siitä että luultavasti tämä menee ohi kuitenkin jossain vaiheessa. '

To olis eka ultra, jos sitten vähän mieli parantuis jos kaikki on kunnossa ja sais sitten tietää että ainakin syystä olo on tällainen. Tehdäänkö tuo alkuraskauden ultra muuten alakautta? Kun varasin aikaa en huomannu kysyä tota. Ja minkä alan ihminen sen on teille tehny?! Ku mulle se tais sanoa että radiologi tekee. Niin aattelin vaan et eiks gynekologi olis siihen hommaan ilmeisempi vaihtoehto? Vai oonko ihan pihalla?!

Rupes muuten pelottaa tuo rintsikkakeskustelu. Mun kuppikoko on luonnostaan 70F eikä minkäänlaista kasvua kyllä niihin kaivattaisi. Rintsikat maksaa niin älyttömästi kun ostaa erikoiskokoa ettei viittis kovin monia uusia hankkia kerralla. Ehkä se menee niin että isot rinnat kasvaa suhteessa vähemmän ku pienet. Ainakin toivon niin.. Pienennystä olen harkinnut mutta päätin odottaa ainakin lasten teon ajan vielä kun imettäminen saattaa olla mahdotonta sen jälkeen.

Hissukka; kiva juttu että sulla olo alkaa helpottaa. Jouduitko ihan oksentaan aikasemmin? En nyt muista aikasemmista jutuista sun oloa. Voi kun munkin olo jo kohta helpottais, viikolle 12-13 asti odottaminen kuulostaa ikuisuudelta. Mies onneksi jaksaa tuoda mulle mehua ja hakea kaupasta mitä nyt sitten ikinä vois kuvitella suuhunsa pistävän. Ihanalta tuntuu että siltä riittää sympatiaa tähän olotilaan.
 
Täällä ois neitonen ja masuasukki, 9+2..
LA meillä 2.2.08
Eka neuvola takana ja sydänäänet kuului :heart: :heart: :heart:
Oli erittäin suuri helpotus alkuraskauden vuotojen jälkeen.. Olin jo menettää toivoni, mutta nyt vaan odotellaan onnellisesti :)
 
Haleja Olivia :hug: ... pahoinvointi on tod. hanurista, tiedetään :x . Myös minä odottelen milloinka tämä karsea olo loppuisi, rupeaa syömään jo mielialaa täälläkin :/ Eteenkin aamupäivät ja alkuiltapäivät tekee psyykkisesti jo oikeesti tiukkaa, kun mitään ei saa tehtyä ja mihinkään ei kykene lähtemään :'( . Iltaa kohti mulla ainakin olo onneksi hieman helpottaa ja voi JOPA vaikka koirien kanssa käydä lenkinpoikasella ulkoilemassa.

Naureskelin tuossa itsekseni, että jos minä lähden rintsikkakoosta c/d... oi ja voi... mitä siinä 3 koon jälkeen mahdankaan olla :LOL: lehmä luonnon armosta!!! Vaikka muuten kapoinen flikka olenkin, niin mulla ei tosiaan ikinä tämä rintavarustus ole ollut pienimmästä päästä (kiitos äidin perinnön) :whistle:. Hieman siis jännittää tuleva varustetaso :LOL:.

Piiju 7+4
 
mulla ei ole tissit kyllä kasvanut huomattavasti ollenkaan. samat rintsikat menee kuin ennenkin ja vielä valtavan hyvin mahtuu. :D tosin onhan mulla tota rintavarustusta jo muutenkin 90 C. ja housutkin mahtuu kaikki hyvin päälle, ei mitään sen kummenpia mulla. eilen kyllä naapurin täti katteli mun mahaa "vähän sillä silmällä", mut mun mielestä se ei kyllä oo kasvanu! mut jollen vaan sit ite huomaa sitä. :LOL:
ai niin paitsi et sanoi mun mies et on sun tissit kasvanu, ehkä siis hiukan, mut ei mitenkään huomattavasti.

millon maha mahtaa alkaa kasvaa oikein näkyvästi? me kun mennään naimisiin jolloin mun pitäis olla viikoilla 16, mahtaakos puku amhtua päälle vielä? onhan puvussa nyöritys mutta...
 
Mä kuulunkin maaliskuun puolelle... :LOL: soitin tänään neuvolaan ja täti sanoi että la on 2.3. Kiva oli vierailla teidän luona ja kiitos tuesta! iloisia uutisia, vuoto on loppunut pe jälkeen ja neuvolatäti sanoi tänään että se on normaalia, huh!! Kaikki toistaiseksi kunnossa =)

Hyvää kesää kaikille!!! :wave:
 
Heissan taas! :D
Empä oo täällä pitkään aikaan kirjotellu... Mullaki pahoinvointi vaan jatkunu, mutta oikeestaan nyt sen kanssa on oppinu jonku verran elämään. Aluksi se oli ihan kauheaa! Ja vessahätä on voimistunu... Saa yölläki rampata yhtenään wc:ssä. Mulla kans on maha kasvanu ja enää sitä ei voi vetää sisään, kuten ennen. Tai jos yrittääkin, niin alkaa oksettaa. Ja tissit on kasvanu! Saapa nähä, millon tästä pitää lähtee rintsikka-ostoksille! Pahasti näyttää siltä, että aika pian, ku sellasta vauhtia turpoaa. Ennen mulla oli A, mutta nyt on jo B. Ja edelleen pikkuhiljaa kasvaa...

Että semmosta tänne päin. Niin, ja neuvola on 11.7, eli viikon päästä. :) Jes! :) Mutta mies ei vaan pääse mukaan... :/ Mitenhän uskallan yksin.. :D

Napsu ja nöpö 6+5
 
Moikka kaikki!

Me lähdetään Kreikkaan lauantaina! Jesh! Tänään varattiin matka. Vähän jännittää, mitä tuo pienin mies tykkää, mutta uskoisin ainakin lastenaltaan olevan menestys, joten ehkä me ollaan 24/7 siellä sitten.

Mulla ei ole vielä tissit kasvaneet, mutta nännipiha on laajentunut samanlaiseksi kuin imetysaikanakin oli. Mulla kasvoi ekassa raskaudessa b ->d ja palautui imetyksen loputtua takaisin b:hen. Nyt mennään siis vielä niillä rintsikoilla ja raskausaikana hankitut parit liivit heitin roskiin synnytyksen jälkeen. Imetysliivit on tallella, mutta niitä en aio raskausaikana käyttää kun ehdin oksentaa niiden käytöstä sitten taas imetysaikana. Ostelen tarpeen mukaan uusia jos ja kun tissit kasvavat.

Mä oon ihan pihalla paljon mulla niitä viikkoja nyt on? Kun joku voisi nyt muuttaa tuon mun lasketun siihen 15.2. johon se siirtyi ekassa ultrassa. Oliskohan mulla nyt sitten 7+3?
 
Eevarouva, ainakin tekay:n raskauskiekon mukaan sulla olisi 7+3 (mikäli kierron pituus oletettu 28 päivää) =)

(.) Olo ollu tän päivää aivan HIRVEÄ!!! Päätä särkee ja oksettaa...vielä en oo yökkiny kuitenkaan :x

Jahvetti 9+0
 
OLIVIA: en usko et sulla tissit paljonkaan kasvaa, kyllähän se niin menee et isot kasvaa suhteessa vähempi kun pienet. mun kaverin äidillä sillon aikanaan pieneni rinnat lasten teon jälkeen ja kuppikoko oli siis todella suuri, on vieläki. ja ultran yleensä kyllä tekee gynekologi, en tiiä et miks sen tekis radiologi, kuulostaa oudolta. ja alakautta tehdään ja rakko mieluummin tyhjä.

LIIRAH: mulla alko esikoisesta näkyä tossa vkolla 15-16 mut vaatteilla sai vielä peitettyä. yleensä se maha taitaa alkaa kunnolla näkyä tos rv 18 kohalla. yksilöllistähän se on ja riippuu ruumiinrakenteesta.

tääl oli tänään hirvee ukkonen ja digiboksi vissii paskana :/ sehän se tästä vielä puuttu... :kieh:
 
Täällä ihmettelen kun ihmisillä on jo masut kasvaneet.. Itselläni pömpöttää ehkä ihan hiukan mutta ei sitä ees mieheni huomaa..
Rinnat sitten taas kiristelee ja väsy on kauhea. Pahoinvointia ei oo, mutta kauhee flunssa pilaa fiilikset tällä hetkellä.. :/

Laura rv 9+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja LauraN:
Täällä ihmettelen kun ihmisillä on jo masut kasvaneet.. Itselläni pömpöttää ehkä ihan hiukan mutta ei sitä ees mieheni huomaa..
Rinnat sitten taas kiristelee ja väsy on kauhea. Pahoinvointia ei oo, mutta kauhee flunssa pilaa fiilikset tällä hetkellä.. :/

Laura rv 9+2
onko sulla eka lapsi? seuraavista maha tulee helpommin näkyviin ja meillä kellä sitä mahaa jo on on lähinnä turvotusta ja kun sekin paukahtaa helpommin esiin kun kudokset jo ainaki kerran venyneet.
 
Meillä oli ensimmäinen neuvola tänään, ja oli ilo huomata että suurin osa jutuista mitä nyt kerrottiin, oli jo jotain kautta iskostunut päähän, eli tää juttu voi vaikka onnistua !:)
Tiedossa oli myös että edessä on jossain vaiheessa sokerirasitustesti, höh...
Siinä vaiheessa meinasin pudota tuolilta, kun terkkari kertoi, että meilläpäin on NELJÄ kaupungin tarjoamaa ultraa! Oon kuvitellut että tässä kylässä ei yli kahteen taivuta, mutta mukava yllätyshän tämä... Sitä ekaa ultraa nyt odotellaan.
 
Iltaa
Meni taas puol tuntii, että sain luettuu entisen ketjun jutut ja nää uudet =) .
Meillä ollu tosi kiva päivä, oltu pihalla oikeestaa koko ajan.Ostettiin uudet puutarhakalusteet, ja muksuille omat, siis vähä söötit ja aurinkovarjolla nekin tietty :D .
Olo ollut ehkä hitusen parempi tänään. Ruoka ei mee, mut muute oon jaksanu paremmin kaikkee.
Tohon tissikeskusteluun..Mulla on ollu enne molempien tyttöjen odotusta B kuppi ja kasvo D:n. Tosta tokasta oli kyl iha kauheet meijerit imetyksen alussa, mut laski onneks, ett mahtu ne D:t päälle.
Alapäätä ei oo kauheesti tänää ärsytelly, mut tarttee seurailla..JOs vaan pystyn, ei siis pahene, vois pyytää ekassa neuvolassa kattoo, on 12.7..mun syndepäivänä :) ..lahjaksi haluisin kuulla pullan sydämensykkeen :heart: :heart: .

Mut ei kai täs muuta, jaksuja kaikille, varsinki niille, joilla george kyläilee :hug:

nelli ja pulla 8+4
 

Yhteistyössä