HELMIKUUN HELMET 2013 *elokuu*

Nopeat ultrakuulumiset tänne eli kaikki oli hyvin :) niskaturvotus 0,76 ja riskiluku 1:100 000. Kuultiin ekan kerran sydänäänet ja näin jopa varpaat! Saatiin myös 4D-kuvia jo mukaan :) Ultran mukaan LA heittäisi päivällä, mutta pysytään näissä lukemissa.

lauwra 12+2
 
  • Tykkää
Reactions: IhanaOmena
Heissulivei uusille tulokkaille! :wave:

painon noususta mulle on tullu 4 kiloo lisää nyt jo :whistle: (tosin laitan kyllä sen syyks kun tupakan poltto on loppunut :p )

äitiyspakkauksesta en oikeen tiiä tykkäänkö siitä vai en.. kyllä sen meinaan silti ottaa..

mulle saa päivittää LA:n 26.2 =)

(.) en oo ollenkaan ultra kuulumisia tänne jakanu, joten täältä tulee =)
kaikki oli hyvin, nt oli 0,7, riskilukemaa ei saatu sillon vielä kun kaveri oli oletettua pienempi joten verikokeet oli otettu liian aikasin ja jouduin sitten uudestaan verikokeisiin. sähköpostiin tulee sitten tulokset jos ei ole mitään riskejä ja jos on jokin hullusti niin soittava. kovin masukki nukku vaan ultran ajan eikä meinannu herätä ollenkaan vaikka kätilö kuinka koitti tökkiä toista hereille :p (äitin unenlahjat :heart: ) kun sitten rupesin käveleen ja istuskeleen ja sitten otettiin uutta kuvaa masukista ni siellähän hän sitten anto vasenta suoraa ja oikeeta koukkua ja pirusti potkua kun hänet herätettiin :heart::LOL:
tänään oli neuvolalääkäri ja voi sitä ahdistusta ja häveliäisyyttä kun joutu siellä levitteleen lättyään komeelle nuorelle miehelle. :ashamed:
kaikki oli hyvin, kohtu kasvanu hyvin. Sydänääniäkin kuunneltiin :heart: sataaviittäkymppiä se siellä jumputti =)

*saikku*+ masukki 12+2
 
Heissan! Täältä voisin ilmoittautua joukkoon mukaan (vihdoin ku muistin mikä mun salasana olikaan )

Täällä ootellaan kolmatta, viimeviikolla oli np ultra ja lasketuksi ajaksi tuli 20.2.2013 :) Toista tyttöä kovasti toivon, vaikkakin pääasiahan on että sieltä terve vauva tulee. (Edelliset lapset on tyttö 10/08 ja poika 10/10) Pahoinvointi on jo onneks helpottanut ja kahvikin taas maistuu, iltapalelua ja väsymystä on vähän.. Nii ja synnäri on ksks.. Olikohan muuta? Nii, onko joku jo tehny facen puolelle ryhmää? Sitä kautta kun vois ehkä tulla kirjoteltua useammin....

Ninnu ja papana 13+1
 
Äitiyspakkaus: Näyttää kivalta! Me aiotaan ottaa kaksi pakkausta ja se kolmas sitten rahana.

Äitiysvaatteet: Joku kyseli takeista. Itse tilasin syksyksi maihinnousutakin H&M:ltä. Tilasin myös legginssejä, mutta on tainnut kaksplussan väki tilailla niitä urakalla, kun toimitusaika oli niin pitkä :D

Omaa napaa: Issias vaivaa! Jouduin tänään lähteä kesken pois töistä, kun ei kyennyt seisomaan paikoillaan kauaa ja mulla juurikin sellainen työ, että tunti kerrallaan seistään. VTI:ta ei ollut, joten ensi viikolla neuvolalääkärin yhteydessä harkitaan, josko jäisin hetkeksi hieman pidemmälle sairaslomalle noiden alapään vihlaisujen takia. Eilen vietin illan yhdessä tapahtumassa, ja siellä paljon tuttuja, jotka katselivat ehkä hämmästyneenäkin päälleni, mutta ainoastaan pari ihmistä rohkeni kysyä, olenko odottavalla kannalla. Mun maha on sellainen "hieman" leveä, kun pikkuiset köllöttelevät ihan vieretysten. Moni saattaa siitä syystä luulla, että olen muutamassa viikossa lihonut paljon, eivätkä siksi tohdi kysellä.
 
FlowerBy hihi, täällä ollaan siis ahkeria leggareiden tilaajia. :D Monesti ne H&M:n toimarit on yläkanttiin, mä ainakin oon monesti saanu parikin viikkoa aiemmin, jos on ollu pitkä toimari. :) Pitää kyllä käydä kohta tsekkaa ne syksyn uutuudet, jos vaikka sais tilattua parit farkut ja ehkä sen takinkin - nyt onneks oli melko A-malliset takit tulossa muotiin. :) Mulla toi masukki on just tollei pystyssä suoraan navan alla, ei oo siis lantioilla juurikaan vaan keskellä eli hyvin selvä pömppiskä. Se on kyl niin huvittavaa seurata ihmisiä, kun näkee niin selvästi omin silmin, kuinka käyvät sisäistä kamppailua "kehtaako kysyä, ei kehtaa, kehtaako..." :LOL: Se aivojen raksutus melkein kuuluukin.

Ninnu-87 FB:n puolella on ryhmä, mut sen löytäminen voi olla työn alla. Kertokoon ne paremmin, jotka siellä ryhmässä on - ite kun pysyttelen täällä palstalla mieluummin, vaikka FB onkin kovassa käytössä. :) Niin ja tervetuloa helmiremmiin!
 
13+0 poksista!

Tänään käyty neuvolassa ja kaik kunnossa... Noh painonnousu on ollu himpun liian runsasta. (ihmekö tuo kun ei jaksanu tehdä muuta kun nukkua ja koko ajan pitäny mussuttaa jotain, ettei tuu huonous) Ja varmaan tupakanpolton lopetus antanut pari lisäkiloa, joita yhteensä kertynyt siis 5.

Sydänääniä kysyi täti haluanko kuulla, kun vasta maanantaina oli ultrattu, niin tottakai halusin, kun sitä en vielä aiemmin ollu kokenut.. 153 jyskytti sykkeet, metka vekotin!
 
  • Tykkää
Reactions: MrsR
Olen käynyt lukemassa viestejänne, mutta en jaksanut kirjoitella. Tiistai-iltana heräsin runsaaseen verenvuotoon. Kättärillä sanoivat talossa olevan vain 1 lääkärin päivystyksessä ja ettei yön aikana mitään tapauhtuisi. Yön aikana mahakipuja tuli ja meni, verta hulahteli ja tiputteli. Aamulla sitten menin päivystykseen syömättä, kuten käskettiin oireiden takia.
Piinallisen odottelun jälkeen lääkäri ultrasi ja vauvalla kaikki oli toistaiseksi ok. Istukan epämuodostumis/ kiinnitymisongelmat ovat kuulemma suuri riski 3 sektion takia. Vuodon syytä ei tähän hätään selvinnyt ja istukka vuoraa kohdun näillä viikoilla vielä liki kokonaan eli paikkaakaan ei voinut tarkemmin määrittää, mutta kohdun suulla vaikuttaisi hieman enemmän olevan. Istukkaa tullaa seurailemaan tarkemmin rakenneultrassa ja sen jälkeen. Ikäviä ylläreitä voi kuulemma olla tiedossa muuten. En sitten tiedä mitä tarkoitti, mutta en jaksanut siihen hätään enempää tiedustellakkaan. Tarpeeksi lisämurhetta tähän hätään.

Vuodelevossa nyt muutaman päivän ja sen jälkeenkin pitänee tahtia hidastaa hieman. Nostojakaan ei suositella eli varsin kädetöntä elämää tiedossa.

Wiitahevolle tärppituulia

Saikku ja lawra oli ainakin saanut hyviä ultrakuulumisia. Onnittelut niistä!

FB-ryhmästä kiinnostuneet laittakoot yksityisviestiä minulle nimensä kera, niin pyydän ystäväksi ja sitten liitän ryhmään. Mut saa poistaa ystävistään sen jälkeen/ laittaa estettyjen listalle, niin teen itsekkin.

Maarit ja Hattivatti 14+4
 
Onnea taas ultrassa käyneille! :) Liekköhän kaikki tältä palstalta nyt käyneetkin? :eek:
Maarit: Varmasti säikäytti, ymmärtääkseni tulee aika useesti vuotoja jos istukka on kohdunsuun päällä. Toivotaan että se siitä siirtyisi hyvään paikkaan piakkoin ja ei tarvitsisi sinun enää kokea tuommoista kamaluutta! Otahhan rennosti :)
äitiyspakkauksesta: Ihanaltahan tuo näytti, harmi ettei meillä tule olemaan sille käyttöä kun noita vaatteita on siunaantunut niin kamalasti jo nyt.. :) Pitää vielä talvihaalarit jostain metsästää, liekköhän koko 62 liian iso? :eek:
sektiosta: muahan rupeaa pian pelottamaan sektio! esikoinen syntyi alakautta (meinattiin aluksi leikata sen kasvaimen takia). Nyt on väläytelty suunnalta ja toiselta sektion todennäköisyyttä. Perätilassa olevaa vauvaa en ehkä näillä "taidoilla" uskaltaisi lähteä alakautta puskemaankaan.. Voipi toki olla että ainakin ensimmäinen vauva syntyykin alakautta. Senpä näkee sitten toivottavasti vasta tammikuussa.

Nyt eilen ja tänä aamuna on tuntunut pieniä hipsutteluja <3 taitavat edelleen olla tuolla niinkun päällekkäin :D

Omppu ja möttöset 13+6
 
Heissan!

Eilen tuli nt-ultrassa käytyä ja pikkunen vastas viikkojaan ihan päivälleen...kaikki oli ok.Ekaa kertaa jouduin hyppimään huoneessa tasajalkaa,ku pikkunen oli sitä mieltä,et nyt nukutaan,olkaa tökkimättä.Entiset vaatteet viel käy eikä mahaa ees huomaa,rinnat ei vaan meinaa mahtua liiveihin,vaikka kertaalleen jo oon kokoo isontanu :whistle: Muutaman kerran oon kuplintaa tuntenu,mut tuskin tästä kovinkaan varhain tulee noi liikkeet hirmu selviks,ekaa kertaa on istukka mulla etuseinässä.

Äippäpakkausta tuskin otan,kuiteski noita vaatteita on jo nyt sen verran reilusti ja aina saa vielä jotain lahjaks...vaunut pitää kuiteski ostaa ja varmaan uus kaukalokaan ei ois huono idea.Ainut outous tässä on eka virallinen talvivauva,muut on syntyny loka-marraskuussa ja kaikkien aikaan ollu lämmin syksy.

Jos jois rauhassa vielä kupposen kahvia ku pienemmät vielä nukkuu

vimpula 12+4
 
Synnytyspelosta sananen. Pelkään kaikkia lääketieteellisiä toimenpiteitä kuin ruttoa, vaikka minulle ei koskaan ole viisaudenhampaan- tai luomenpoistoa kummallisempaa tehty eikä niissä ole ollut mitään kummallista. Ajatuskin verikokeesta saa niskakarvat pystyyn ja huudan aina jo labran ovelta, että en halua nähdä sitä piikkiä. Tässä asia aikalailla tiivistettynä :)

Nämä pelot aiheuttivat kuitenkin sen, että jo 15-vuotiaana päätin etten halua lapsia. Vakuuttelin itselleni etten ole mikään lapsi-ihminen, vaikka oikeasti takana olikin tuo synnytyspelko. Nykyisen miehen tavattuani kuitenkin tajusin, että pelko on vain pelkoa ja se ei todellakaan estä minua antamasta vanhemmilleni lapsenlasta ja jatkamasta sukua. Voi myös olla, että miehen veljen ihastuttava 1,5-vuotias on auttanut asiaa :heart:

Juttelin kouluterveydenhoitajan kanssa pelosta jo pari vuotta sitten ja hän kehotti ottamaan yhteyttä kun aletaan yrittämään lasta niin kirjoittaa lähetteen psykiatrille. En ole vielä ottanut yhteyttä, mutta parin viikon päästä ajattelin. Käytän siis yliopiston palveluja ja sieltä irtoaa noita erikoislääkäriaikoja ihan kivasti ja puoli-ilmaiseksi.

Neuvolasta kirjoitettiin lähete pelkopolille, mutta jotenkin en luota siihen kauheasti. Ultran yhteydessä sain ajan jo ensi kuulle, kun kerroin ettei vielä ole mitään pahempia pelkoja, mutta luulen niiden alkavan kun vauva aloittaa liikkeet ja muistuttamisen siitä että on tulossa mukamas ulos jossain kohtaa. Jotenkin vaan ne kätilön sanat siitä että JOS tarvitsen toisen käynnin pelkopolilla niin vastaanottoaika on tiistaisin - en vaan ihan usko että siellä niin ihmeisiin pystytään että yhdellä käynnillä paranee...

Tuosta itse pelosta vielä, eli noiden toimenpiteiden lisäksi kauhua aiheuttaa pelko siitä ettei minua kuunnella. "Mitä ensisynnyttäjä nyt voi tietää tuntemuksistaan, tuo on ihan normaalia, sen kuuluukin sattua..." Tätä ei yhtään myöskään auta se, että mies tuntuu suhtautuvan asiaan ainakin omalla raskauden herkistämällä mittarillani välinpitämättömästi eikä ota lieviäkään oireitani nytkään vakavasti. "Ei se olo nyt noin kauhea voi olla" saa näkemään punaista heti...

Tällaista. Toivottavasti olen viisaampi syyskuun alun pelkopolin jälkeen. Sektio ei ole päämäärä ja tiedän ettei sitä pelkällä pelolla saada ja leikkaustilanne sotii näitä pelkojani vastaan, mutta jos pieninkään epäilys on vauvan mahtumisesta tai jostain muusta terveydellisestä viasta, en kiemurtele vastaan.
 
Paino laskee kun lehmän häntä.. 5.5kg on lähtenyt nyt. Ärsyttävää. Taas taitaa olla tiedossa alle kolmikilonen pieni.. : / Ei siinä muuten mitään, kunhan sitten lähtis paino pienellä nousemaan kunnolla, mutta eipä noilla muillakaan ole.. Ja isompaa vauvaa on mukavampi käsitellä.

didjital Ihan mahtavaa, että teet asian eteen jotain :) Kovasti tsemppiä.

(.) Täälä kaikki entisen mallillaan. Pohdintaa aiheuttaa, nyt meinaan se aika tuli kuopukselle. Kuun lopussa jo putkitettas ja vietäs ne risat. Aijon kyllä soittaa ja kysyä, et voisko siirtää syksymmälle, kun koko kesänä ei oo mitään ollu, niin en halua niitä turhaankaan laittaa. Ja tiedän, et kesä on helpompaa aikaa, mutta ens viikolla alkaa kerhot tytöillä, eli pöpöt lähtee liikkeelle.

Äiti maa & Usko 15+5
 
Hei vaan!

Äiti maa Toki vaipat kelpaa, niitä ilmeisesti jokunen tarvitaan. =) Sovitaan yv:llä sitten lähempänä, kun sulla on vaipat käsissä.

Wiitaheposta oli ihana kuulla! Pitäisköhän sun syödä jotain pilaantunutta, niin pääsisit pönttöä halailemaan. :LOL: Plussatuulia kovasti ja lippu korkealle!

Ja vielä vaan uusia putkahtaa, tervetuloa! Ja ilmoittautukaa nyt kaikki salalukijat, kyllä tänne mahtuu! :cool:

Mamiksi monelle. Ai kamala, kun mua väsyttää jo AJATUS tollaisista päivistä. Teetkö viittä päivää noin?

Pöpsy kyseli painosta. Mulla on lähtöpaino ylipainon puolella ja noin kaksi kiloa on tullut lisää. Olen kyllä joutunut pahoinvoinnin vuoksi syömään välillä koko ajan, mutta onneksi ei ole kauhean epäterveellisiä juttuja tehnyt edes mieli. Vatsalaukku on selkeästi kutistunut, kun ei sinne "normaali" kokoista ruoka-annosta mahdu. Haaveilen, että painonnousu jäisi kaikkiaan alle kymmeneen kiloon, mutta näin ekaa odottaessa en osaa yhtään sanoa, miten helposti voin siihen vaikuttaa.

Ja tupakoinnin lopettaneille extrataputukset! Hienoa, että olette pystyneet lopettamaan! Älkää surko muutamaa kiloa! Kun lopetin tupakoinnin lukion jälkeen, niin mulle tuli lisäkiloja 8 ja aika uusi ulkomuoto! (tosin silloin lukioaikoina painoindeksi taisi kieppua 18 tienoilla).

Voi Maarit, isohaliruttaus täältä. :hug: Nyt ei auta kuin levätä. Toivotaan, että vuotoja ei olisi jatkossa ja kaikki menisi hyvin!

Didjital, toivottavasti saat YTHS:ltä hyvää ja asiantuntevaa apua pelkoosi. Tollaisessa asiassa varmaan pitää vaan pysyä tiukkana ja vaatia sitä apua. Ja tarvittaessa moneen kertaan ja monessa paikassa. Tsemppiä pelon selättämiseen.

(.) Minulla pääsi eilen illalla itku ja sanoin miehelle, että en halua enää ikinä olla raskaana. Ensin väsytti koko päivän. Nukuin päiväunet, jonka jälkeen särki päätä koko illan eikä hellittänyt lääkkeillä eikä miehen hellällä päähieronnalla. Sitten turposi vatsa, tuli järkyttäviä röyhtäisyjä ja oli vatsassa tietenkin aika epämiellyttävä olo. Sitten oksentelin loppuillan aika rajusti. Ja väliin oli tietty molemmat jalat ihan puutuneet. Ja sitten vielä aloin miettiä, että miten huono äiti minusta tulee. :vampire: No, onneksi nukuin pitkät, hyvät unet ja maailma näyttää taas paljon mukavammalta paikalta!

Voikaahan hyvin,

P-L 16+3
 
Joke-81 laitoin ystäväpyynnön

Hemmi laitoin sulle viestiä takaisin päin, en löydä sua FB:ssä.

Kiitokset kaikille tsempityksistä Neiti-81, Piia-Liisa ja Omppuf nyt ainakin mieleen jäivät.

Äiti maa kyllä musta kannattaisi putkittaa nyt. Jos tulee tulehduksia, niin sitten siirtyy ja tulee kenties turha kuuri kierre ja vaikea löytää sopivaa rakoa putkitukselle.
 
Moi vaan!

Taas on saatu uusia (uskaltautuneita) jäseniä, kivaa :D Tervetuloa vaan.

Onnea kaikista ihanista ultrakuulumisista!! :heart:

Maarit Koitahan jaksaa ja lepäillä siellä, niin kaikki varmasti kääntyy hyväksi :hug:

Äitiyspakkaus oli minun mielestä (omaks yllätykseks) kivan näkönen, kun oli väritöntä ja värillistä vaatetta. Yleensä en hirmusen kirkasvärisistä vaatteista tykkää (itelläni), mut näin raskauden myötä on tullu iteki käytettyä kirkkaampia värejä ja tuntuu, että pienelle tulokkaalle on kiva pukea sitte jotain värikästäki päälle, onpa tyttö tai poika :)

Äitiysvaatteita oon käyttäny pelkästään jo siis ainakin kuutisen viikkoo, kun ei oo ollu puhettakaan laittaa enää mitään tavanvaatteita päälle. Kesälomiin asti pystyin just ja just pitämään töissä vielä normifarkkuja, mut paijat oli jo sillon väljiä, kun en halunnu porukan siellä vielä sillon tietävän asiasta (pari oli kuitenki jo sillon kuulema sitä arvellu :))

(.) Täällä olo on edelleen suht "normaali", ainut että väsyttää kyllä enemmän ja reidet tuntuu toisinaan jotenki "tiukoilta" ihanku olis käyny edellisiltana lenkillä vaikkei ookkaan. Kävin eilisaamuna neuvolassa taas parin viikon jälkeen ja sydänäänet kuulu oikein hyvin :heart:, kunhan hoitaja löys pikkusen, kun tais mennä sitä laitetta alussa karkuun :) Ens tiistaina pääsen sit ultraan näkemään omin silmin, että kaikki on kunnossa. Kyllä tuo sydänäänten kuunteluki auttto jo asiaa kummasti, mut luulen että se ultra varmaan karistaa viimesetki turhat huolet (toivottavasti ainakin). Viikkojaki alkaa olla jo onneks kasassa ihan mukavasti.

minä vaan -84 + juniori 15+6
 
ulB
Heippa kaikille piiiiiitkästä aikaa! En oo saanu aikaseks käydä täällä kirjottelemassa. Bloginkin päivittely harventunut, tuntuu ettei meille mitään kuulu :D

Ensin onnea kaikille ultrakuulumisista ja uusille tervetuloa! :)

Meillä oli nt-ultra 31.7. rv 10+6 (tosin se lääkäri pisti 11+1, vaikka ar-ultrassa merkattu todennäköisin LA?). Sikiö vastasi viikkoja 11+2 ja oli kovin liikkuvainen. Syke oli 164bpm, samoissa kuin kotidopplerilla saadut lukemat. 45mm pitkä ja nt oli 0,7mm. Samana päivänä kävin verikokeella ja kirjekin tuli kotiin, ettei riskiä ole <3 Kohtu vahvasti eteenpäin kallistunut, mahalla maatessa tuntuu "kova" pallura alavatsalla ja istukka edessä, nousemassa ylemmäs.

Liikettä tunsin eilen ruokalevolla ollessa. <3 Selkeästi kohdussa eikä mitään suolenmuljausta :D

Yks syy hiljaiseloon on myös se, että oli muuttotohinoita. Maanantaista ollaan nyt oltu täällä Satakunnassa ja ihan hyvältä tuntuu. Vielä kyllä pitää käydä vanhassa siivoamassa ja viemässä avaimet, mutta kotiutuminen on alkanut. Olin ihan hermoraunio viikonloppuna, mutta aika kivuttomasti loppujen lopuksi meni. Olot vaan oli huonot ja mielialat heitti niin ei siihen paljoo muuta sit tarvita.

Äitiysfarkut ostin, kun mulla ei ollut kun noi yhdet housut käytössä :D Pitäs tossa kun rahaa tulee niin parit housut vielä investoida.

Äitiyspakkauksen julkistamista odottelin ja kun sen näin niin ihastuin. Etenkin makuupussi on ylisöpö <3 Värit kivoja myös. Meille oli jo aiemmin selvää, että äp otetaan.

Oireita on edelleen. Jäätävä väsymys painaa. Mutta pahoinvointi on tällä viikolla alkanut helpottaa! Tänään tosin yrjöin aamupalan, mutta muuten se vellova etominen on helpannut hyvin! Naama kukkii täälläkin, painottuen leuan alueelle. Mulla juuri koskaan ole ollut finnejä eikä tuost pojastakaan raskausaikana tullut yhtään. Hiukset rasvoittuu, lähes päivittäin saa olla pesemässä. Turvotustakin (maha) löytyy edelleen, mutta vahvasti vauvamahaa kohti menossa, kun kohtu alkaa pyrkiä ulospäin kallistuneisuuden vuoksi :)

Tänään treffataan kaveria ja meinasin uskaltaa kävellä täältä Kirjurinluotoon asti :D Koko kesänä oikeen mitää tehny. Matkaa n. 5km suuntaansa. Vettä vaan mukaan litratolkulla ja rauhallista tahtia :) Huomenna jos vielä nättiä niin mennään Yyterissä käymään.

Mukavaa viikonloppua kaikille! Koitan olla ahkerampi ;D

ulB & muru 13+2 :heart:
 
Moikka, mäkin uskaltaudun nyt liittymään, kun mennään jo melko turvallisilla vesillä. Eli oon 25-vuotias, ekaa lasta odottava. Lasta yritetty jo reilu pari vuotta, kunnes vihdoin tärppäsi, jes! Oloja on ollut alusta asti, nyt vähän alkaa helpottamaan, tunteet heittelee ja itkuilta ei oo säästytty, mutta ihanaa aikaa tää on ollut, varsinkin kun oon tätä niin kauan odottanu. :)
Pitäis munkin alkaa ostamaan mammahousuja, alkaa vanhat käymään jo tukaliksi, kun masu on jo jotenki pompsahtanu esiin nyt kunnolla, kätilön mukaan on eteenpäin työntyvä kohtu. Nt-ultrassa käyty 10.8., turvotus 1,3 mm, kovin se pieni siellä liikkui ja touhuili, tuli kyllä tippa linssiin miehelläkin! Ja tänään 15+0, POKS!! :heart:

Tässä tiedot:

Leina/8.2.13/1.lapsi/LS

Leina + Herne 15+0
 
Hellurei! Täältäkin uusi odottaja ilmoittautuu myös mukaan..taustalla tovin seurailin kun löysin tämän sivun. On ollut niin ihana edes lueskella kun kukaan ystävistä ei tällä hetkellä odota enkä asiasta ole vielä hirveesti huuellu. :) Täytyy sanua jotta olo ollu aivan karmea heti 6vksta lähtien..nyt vähän helpottanu aina välillä. Illat vielä pahoja. Tierä oikein olisko itkeny vai nauranu kun päivät kulunut pönttöä halaamalla. Ja kaikki tämä aivan uutta kun esikoista odotan. Onneksi mies on ollut hyvin ymmärtäväinen. :heart: Kavereillani ollut hyvin helppoja odotusaikoja joten tämä tila tuli kyllä aivan puun takaa.

Tänään oli nt-ultra, koko vastas viikkoja 11+4 ja nyt mennään 12+1. Ei silti muuttanut la. Nt oli 1,7. kuulemma ok. Ja muutenkin kaikki näytti hyvältä. Se täti ei kovin hyvin puhunu suomea ja sanatki oli välillä hukassa. Mutta selvittiin siitäkin. Vähän aikaa Papu sielä pomppi mutta päätti ruveta päikkäreille kesken kaiken. Ei oikein mittaukset sitten tahtonu onnistua. Samoin oli syrämmen äänet 10+ viikolla, justiinsa laite kerkesi mitata kun äänet hävis kauemmas. Taitaa olla ujo kaveri.

Äitiyspakkaus näytti hyvältä, mieskin tykkäsi. Serkkuni toi jo jotain vaattehia ja leluja..onnessaan tyrkkäs ne mulle että hän sai lisää tilaa kaappeihin.

Mutta nyt pikaisesti ruokaa nassuun ennenkuin huono-olo taas vie..sitä pitää saara heti eikä hetken päästä. :p

Nauris86/ 27.2.13/ 1. lapsi/ K-PKS (En tainnut saaha tuota punaseksi :confused:)

Nauris86 & Papu 12+1.
 
Wiitahevolle onnea yritykseen ja kiitos kuulumisista:)

Hedylle onnea plussasta!

Äippäpakkaus oli mielestäni karmea, otan sen silti, kun siellä on hyödyllistä tavaraa, mutta ei todellakaan ole väliä, tuleeko uusi vai vanha. Molemmat on rumia. Kolmatta vuotta putkeen tuollainen ankea rumiluspaketti, missä kaikki kivat värit?:confused: Onneksi voin itse ostella sitten niitä värikkäämpiä, mutta nyt on alkanut kauppojen valikoimakin ärsyttämään. Sinisiä ja pinkkejä löytyy, mutta missä vihreät ja keltaiset? En todellakaan halua pukea pientä vauvaa selvästi "toisen sukupuolen" väreihin, koska toiveena on vaatteiden uusiokäyttö toivottavasti pian tämän jälkeen tulevalle seuraavalle tulokkaalle. En nyt tiedä, miksi tuo paketti ärsyttää niin paljon, on se kuitenkin hieno ele yhteiskunnalta, mutta tänään tuntuu ärsyttävän kaikki. Onneksi on edes perjantai, ja kaksi vapaapäivää edessä.
 
Ihania ne äitiyspakkauksen puvut ulkoiluun, villapuku jne. :heart: Muutoin en pidä kyllä värillisistä vaatteista joita sinne oli valittu, kun tiedän että tyttö tulee. Ottaisin kyllä sen paketin jos saisin, mutta eipä tänne etelään niitä anneta :ashamed: täytyy tehhä omat paketit...

IhanaOmena 14+4
 
Joku kyseli tuolla aiemmin kuka aikoo kestovaippailla... No, minä aion kokeilla. Ehkä mä tässä vaiheessa suhtaudun siihen synnytyksen jälkeiseen aikaan vähän skeptisesti. Asennoidun kai kaikkein pahimpaan, jottei vaan tule niitä liian suuria suunnitelmia, jotka sitten jäävät kun onkin niin raskasta....:whistle:. Sanoin miehellekin, että kai se on asennoiduttava niin, että avioero tulee kun on niin raskas vauva-aika, niin ei tule mikään yllätyksenä enkä luule itsestäni liikoja :saint:.

Mutta jos tässä nyt voi kertoa, mitä aikoo tehdä, niin aion käyttää kestovaippoja. Asia kiinnostaa mua ja pitää myöntää, että kun tykkään "oppia" uutta, tutustua kaikkeen uuteen, niin tuossa asiassa tutustuttavaa riittää. Mutta tuskin täysin, kertiksetkin varmasti käytössä.

Olo on kyllä tällä viikolla parantunut huimasti. Elixian kortti meni kyllä tauolle, mutta tuollainen 5 km:n kävelylenkki menee taas melkein kuin ennenkin. Olenkin käynyt ainakin 3 krt/vko lenkillä. Mutta kyllä tuo helposti hengästyminen on ollut mulle se suurin yllätys tämän raskauden aikana. Ennen joku iso mäki Nuuksiossa meni melkein juosten, nyt kiipesin sitä kävellen ja tuntui toosi raskaalta ja kauhee puuskutus - ihan kuin en olisi koskaan liikkunutkaan! Mutta kai tuo on normaalia..? En tiedä, tuotako se on loppuun asti?

Nauratti kun jotkut kertoi tuosta ihmisten tuumailevista katseista vatsan suhteen. Meillä on töissä ollut hykerryttäviä tilanteita. Olen kertonut lähimmille työkavereille (4 hlö), muille en koe velvollisuutta kertoilla asiasta minään tiedotusluonteisena asiana (11 hlö). Ja voi hyvänen aika niitä katseita :LOL:. Jossain vaiheessa tuntui, että ne ei katso enää silmiin vaan vatsanseudulle. Kysykööt jos siltä tuntuu.

Hyvää viikonloppua kaikille!

EH & MiniA hmm... 14+0 (voiko olla?)

P.S Korjausta pyydän: LA 18.2
 
la 27.2.2013/ SweetP/NKL/ 5.&6.(kaksoset)

Hei kaikki!

Sain fb:ssä vinkkiä, että täältä löytyisi monta kaksosten odottajaa ja päätin rekkautua tännekin vertaistuen toivossa. Torstaina nt-ultrassa sain tietää, että tuplat tosiaan tulossa. Olin vähän aavistellutkin kun pahoinvointi alkoi ennen viikkoa 4, kun edellisistä on alkanut aikaisintaan viikolla 6. Mahakin on toki kasvanut, mutta sen ajattelin johtuvan lähinnä eteenpäin kallistuneesta kohdustani, viidennestä raskaudesta ja kymmenestä lisäkilosta, joita ei ollut alkaessani odottaa edellisiä. Rupesin hysteerisesti nauramaan kun kuulin ja näin, että masussa on kaksi. Tämä on muutenkin ylläriraskaus eikä miesparka ollut kunnolla ehtinyt tottua ajatukseen yhdestäkään vauvasta, joten kahdessa riittääkin sulattelemista :)

Sinänsä kaikki on niin hyvin kuin voi olla: vauvoilla on omat istukat ja pussukat, vastaavat viikkoja (tosin toinen kolme päivää pienempi) ja nt normaali. Mutta: pitää ostaa joku hirveän kallis pikkubussi tai toinen tavisauto ja kulkea kahdella autolla. Pitää myydä kuopuksen kärryt ja ostaa tuplarattaat ja kaksi kaukaloa. jne. Tiedättekö, muut tuplaodottajat, onko mitään kärrymallia, johon saisi kiinni kaksi turvakaukaloa? Joo, aikaista pohdintaa, mutta onpahan konkreettista mietittävää :D

Huono olo vaivaa edelleen. Tämänkin aamun aloitin hakemalla jäisiä mansikoita yöpöydälle ja niitä sitten mukeltelin lukiessani juttujanne :D Jäiset mansikat auttavat pahoinvointiin, varsinkin makuullaan syötyinä...

SweetP & :heart: :heart:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Vissyliini

Yhteistyössä