HELMIKUUN HELMET 2013 *elokuu*

ila
Ihan on nyt pakko tulla tätä asiaa tänne hämmästelemään, mutta tunsin ensimmäisen supistuksen toissailtana! Yhtäkkiä kohtu muuttui ihan kivikovaksi palloksi ja tuli tosi selkästi näkyville. Ja mahassa tuntui semmoinen jännä päine :eek: Sitten se meni ohitse kylläkin aika nopeasti. Asiasta pelästyneenä (oikeastihan mun reaktiot vaihtui naurusta itkuun ja sen jälkeen pelkoon) vähän googlettelin ja on kuulemma ihan ok jos noin käy seksin jälkeen. Oli se vaan silti hämmentävää!

Huimauksesta oli täällä puhetta. Itelläni on tosi matala verenpaine ja tämä raskausaika vielä niitä kai vähän madaltaa, niin tää on meinannut useamman kerran jo kupsahtaa noustessaan liian nopeasti sängystä. Ei kiva, muttei sille mitään kai voi. Pitää kyllä tarkastuttaa hemoglobiini uusiksi, jos se olisi edes osasyy tälle huimailulle niin rautakuurilla olisi helposti hoidettu!

Närästys ja ruuansulatusvaivat jatkuu jatkumistaan! Sanoin jo miehellekin, että mielummin olisin alkuraskaudesta voinut vähän pahemmin ja vaikka vähän oksentanutkin, jos ei nyt tarvisi kärsiä. Röyhtäilen ihan kamalasti, vatsahapot vierailee kurkussa päivittäin ja koko ajan on ähky olo. Lopetin hiilihapollisten juomien käytön ja nykyään menee piimää puoli litraa päivässä (piimä <3 ). Ei silti tunnu helpottavan. Huoh. Huomenna pääsen neuvolaan, niin pitää ottaa asia puheeksi.

Äitiyspakkaus on ihana! Ne värikkäät vaatteet ja siilit sun muut kolahtaa mulle ainakin ihan täysiä. Ne ruskeat vaatteet sen sijaan jää varmaan käyttämättä, mutta sen näkee sitten. Olisi se pakkaus ollut minkä näköinen tahansa, niin oltaisiin se silti otettu, kun ensimmäinen lapsi tulossa ja rahana avustus on aika pieni.

Joku mainitsi, että käy BodyPumpissa vielä? Itse kävin kuntosalilla ja ryhmäliikuntatunneilla aiemmin ja nyt kesän jälkeen oli tarkoitus aloittaa uudestaan, mutten enää oikein tiedä minne tunneille menisi. Luulin että pumppi olisi jotenkin vähän kiellettyä? Jos ei, niin sinnehän minä ryntään, on nimittäin tehokasta! Ärsyttää vaan kun hengästyy nyt raskaana ollessa mielettömän helposti. Kai sekin ihan vaan liikuntaa lisäämällä helpottaisi.

Huomenna pääsee taas neuvolaan terkkarille ja lääkärin tarkastukseen. Postitse piti tulla tuloksen niskaturvotusmittauksen riskiluvuista ja muista, muttei sieltä mitään tullut. Höh. Huomenna sitten kai saa tietää enempi.

Tulipas taas melkoinen valitusvyöry. Seurailen teidän kuulumisia kyllä aktiivisesti, vaikka aika vähän (ja aika negatiivisesti nähtävästi) kirjoittelenkin.

14+0 POKS! toinen kolmannes - here we go!
 
Pöpsy
ila: Raskaana liikkumisesta tuntuu olevan yhtä monta mielipidettä kuin ihmistä... Itse liikun sillä periaatteella, että kaikki mikä tuntuu itselle hyvältä, on hyväksi myös vauvalle :heart: Juoksulenkit, spinningin ja kovasti hyppelyä sisältävät jumppatunnit olen juuri tästä syystä jättänyt pois, tuntuu ikävälle vatsassa. BodyPumpissa ja salilla olen aavistuksen vähentänyt painoja, enkä vedä enää sarjoja väkisin hampaat irveessä loppuun asti. Saliohjelmasta olen jättänyt kokonaan pois tässä vaiheessa vain vatsalihasliikkeet ja jalkaprässit. Pumpissa teen kaikki lihasryhmät, mutta vatsoissa vähän lintsaan. Mä uskon, että kannattaa liikkua niin paljon kuin vaan jaksaa! Siitä tulee niin hyvä olo fyysisesti ja henkisesti :) Synnytys ja siitä palautuminen edes jonkin sortin kunnossa olevalla kropalla luulisi myös olevan helpompaa.

Pöpsy 14+5
 
Huomenta,

Miltäs tuntuu Liitoskivut? Mulla on kaikenlaisia vihlaisuja ja jomotuksia alakropassa ja mietinkin, että onko syytä huoleen vai olisiko ne vain juurikin noita liitoskipuja. Kaikki on niin uutta ja ihmeellistä, että sitä kuulostelee itseään koko ajan, ja varsinkin kaikki kivun tapaisetkin alkavat helposti huolestuttaa.

Joku olikin jossain kohtaa maininnut Activia jugurtit. Mä oon nyt syönyt jokusen viikon ihan säännöllisesti niitä ja turvotukseen se on ainakin auttanut, eikä ole ollut yhtään ummetusta. Ja syön oikeastaan vain sitä luonnonjugurttia, ja se on vielä ihan super hyvääkin! Siihen tulee himo :p

Hiusten värjäämisestä Eli värjäättekö hiuksia raskausaikana? Hus:in sivuilla ainakin sanotaan tiedotteessa joka on julkaistu tämän vuoden tammikuussa, että hiuksia voi värjätä, kunhan se ei ole ihan viikottaista. Itse värjäsin eilen kun lauantaina on häät. On sitten kivempi laittaa kampaus kun ei ole juurikasvua :) Mutta hyi kamala kun se värin haju teki pahaa :x Piti ihan mennä partsille istuu vaikutusajaksi ku tuntu, etten voi sisällä hengittää sen hajun takia. Ikinä ei oo musta tuntunut noin pahalta se. Voipi olla, että seuraavan kerran värjään vasta vauvan synnyttyä. Ja jokuhan työskenteli kampaajana? Etooko värien ja aineiden hajut enemmän raskausaikana?

Huomenna menenkin sitten lääkäriin juttelemaan närästyksestä. Nyt on kyllä ollut pari helpompaa päivää, mutta toivottavasti saisin jotain mitä voi tarvittaessa ottaa, jos ihan sietämättömäksi käy.



Bumble ja masukki 13+3

edit. Vielä sellainen kysymys, että nyt kun on menossa tuo 13+3, niin olenko jo siirtynyt toiselle kolmannekselle :)?
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Viivi76
Heipsun! :)

Liikkuhan saa ja voi niin kauan kun se tuntuu itsestä hyvällä. Tietty kaikki rajut lajit kannattaa jättää pois, mutta muuten. Mä itse lähinnä vaan kävelen, nyt tulee tota hyötyliikuntaa kun esikoista tarvii joka päivä viedä sinne eskariin ja tytöillä on kerhot 2 krt viikossa. Pitkiä matkoja ne ei kyllä oo, mutta ompa kumminkin. Mä en pystyisi kuvitteleenkaan käydä salilla tai jumpassa, varmaan kuolisin. Mun tarvii sohvallekkin istahtaa sillai kevyesti varoen tai muuten kyllä sattuu.
Kunhan vaan on ns. peruskunto, ettei mikään totaalisohvaperuna, mutta tällä peruskunnolla olen kolmesta synnytyksestä selvinnyt kunnialla ja toipunut todella äkkiä :)

Hiusten värjääminen Aiemmin olen tyveä värjännyt sillon kun alkanut häiritseen, nyt ei taida tarvia, tyveä varmaan yli 5cm näkyvissä mutta ei tuo tunnu haittaavan, mulla on ruskealla pohjalla raitoja ja latvojen tumma on aika samaa kun tyvi, joten olkoot :)

Neiti-81 Tsempit pöntön laidalle :/ toivottavasti alkaa pian helpottaan.

(.) Ei sitten kyllä ihmeitä, päivä väsymys alkaa ehkä pikku hiljaa väistymään, mutta illalla. Apua, mies palasin sorvin ääreen lomaltaan ja heti iltavuoroon. Minä lämmitin saunan ja heräsin kun mies kolautti ulko oven kiinni.. Mä en hirveen usein ihan totaalisesti heitä tajua kankaalle vaikka pilkkisinkin, mutta nyt kyllä ihan nukuin :D Kävin saunankin tarkistamassa (puusauna siis) ja vartin verran sielläkin köllin lauteilla ja kuuntelin puiden poksumista ihan horroksessa.. Ja miehen iltavuoro loppuu siis klo22.
Mun tarvii ens neuvolassa ottaa puheeksi tämä mun yskä. Koko kesän vaivannut, ja ajattelin, et varmaan allergiasta.. Mutta vaivaa edelleen ja on tosi häiritsevä. Yöllä saatan herätä, et tuntuu kun kurkussa olis ihan rutikuiva kohta. Iltasatua luettaessa taas usein tuntuu, et siellä karvii joku ja koko ajan on kröhittävä tai sitten vaan tulee ihan yhtäkkiä kauhea yskäkohtaus niin, että melkein saa vessaan juosta kun meinaa tulla ylös :/

Äiti maa & Usko 16+4
 
BodyPumpista sen verran vastailen, että kävin pari viikkoa sitten personal trainerilla tekemässä raskauden ajalle salisuunnitelman. Minullakin suosikkijumppana on bodypump, joten kyselin trainerilta myös siitä. Suurin ongelma pumpissa on se, että pitää huolehtia selän oikeasta asennosta, se ei saa mennä notkolle. Rivien välistä jotenkin kuulsi, että se ei välttämättä ole selälle se turvallisin laji, varsinkin mitä pidemmälle raskaus menee ja mitä vähemmän vatsan lihakset tukevat. Mutta kun varovaisesti ottaa ja kuunteee itseään, niin uskon että ei tule selän vaivoja tai muutakaan ikävää. Salilla käymistä voi tietenkin myös harkita pumpin tilalle yllättävän paljon oli liikkeitä, joita voi tehdä mahankin kanssa :) Itse olen vain vähän laiska käymään salilla, mutta ehkä nyt innostun, kun on oikein ohjelmakin tehty :) Kahvakuula oli toinen hiukan ei-suositeltava laji juuri keskivartalon tuen tärkeyden vuoksi. Mutta eiköhän sielläkin voi käydä, kunhan ottaa rauhallisesti.

Doppler Kiitos doppler-vinkeistä. Pohdiskelen vielä, mutta varmaan se kävisi kohta tarpeettomaksi, kun piakkoin pitäisi alkaa tuntea potkujakin :) Kerrottiinko teille muuten np-ultrassa istukan sijainti? Meille ei asiasta mainittu, mutta ilmeisesti joillekin kerrotaan. Toisaalta onkohan sillä tässä vaiheessa vielä mitään väliä? Varmaan se siellä vielä asettuu, kun kohtu kasvaa.
 
Bumble normaalilla syklillä voi ihan hyvin hiuksia värjätä eli 1,5-2kk välein myös raskaana. Meitsi on kampaaja ja ei mulla ainakaan noi värien tuoksut kovinkaan häiritse - toki tuoksuvat voimakkaammin, muttei tee pahaa. Enemmän tekee pahaa olla pesupaikalla asiakasta pesemässä. :D Toki mä luulen, että noi kempparivärit haiseekin paljon voimakkaammalle kuin nää ammattivärit. :)

Liikkumisesta mun tulee vain käveltyä, se on ainoa joka avaa hieman tuota alaselkää ja lantiota. Juoksemiset ja muut tuntuu jotenkin pahalta - enkä muutenkaan juokse ellen halua keskustelemaan kirurgin kanssa nilkkojeni kohtalosta. Tosin sen crosstrainerin ajattelin kyllä kotiin hankkia, kun nää kylmät kelit tulee niin koirista ei oikein ole lenkille lähtemään. Lähes nakuja kun ovat eikä vaatteidenkaan kanssa oo mukavaa ulkoilla. :kieh:

Ruoansulatusvaivat täälläkin närästyksen kera. Viime yönä piti nousta juomaan toinenkin Samarin. Ummetusta välillä ja tänään sitten näköjään riemuna p*ska lentää kuin varpusparvi... Argh.

Neiti-81 voi hitsiläinen... tsemit sinne pöntön vierelle, toivottavasti pian helpottaa.

Laura* mulle ei ainakaan puhuttu mitään istukan sijainnista, kaiketi se on vielä melko aikaista sille. Rakenneultrassa todennäköisimmin selviää ja on vielä varmaakin tietoa istukan sijainnista. :)

(.) Yyh, istun yksin täällä työmaalla päivystämässä. Kauhean hiljaista tänään, loppuviikko onkin sitten tukka putkella hommia. Kylmä on ja nälkä (ruokatauko!) plus hirveä väsymys, kun meni taas yö ihan pipariksi. Oli pakko ottaa tyyny jalkojen väliin, että selkä on paremmassa asennossa ja eihän siitä nukkumisesta tullu yhtään mitään. :mad: Lisäksi hieman flunssainen mies kuorsaa noin kolme kertaa kovempaa kuin normaalisti - aamulla kyllä nukuttais... Hmph.
Onpas valivalikuulumiset mullakin. Noh, jotain hyvääkin pitää kirjottaa. Appivanhemmat löysivät tavaroistaan miestäni varten aikoinaan varta vasten tehdyn kehdon, joka matkaa siis meidän lastenhuoneeseen. Aivan ihana, meinas itku päästä, kun sitä eilen käytiin ihastelemassa. :heart:

MrsR&MrR ja Jorma-Irmeli 14+6
 
ila
Olipahan neuvolareissu. Hemoglobiini sen verran matalalla, että rautakuurin lykkäsi. Ja lääkäri otti sitten papa-näytteen kun ei ole ihan sileän ja siistin näköistä, ja kun edellisessä papassa oli vähän jotain häikkää. Yyy!

Minut pistettiin myös syömään lisää kun paino on laskenut 1,5kg parin viikon takaisesta mittauksesta. Ja kun se kuulemma voisi tässä vaiheessa jo pikkuhiljaa alkaa nousemaan? No tiedä tota, normaalipainossa kuitenkin mennään niin en näe asiassa niin suurta ongelmaa.

Liikkumisesta vielä sen verran vielä, että kun olen kuntosalia vaihtamassa muutenkin, niin voisihan sitä tosiaan konsultoida ohjaajia vähän noista fiksuista liikuntamuodoista. Nyt liikkuminen rajoittuu päivittäiseen puoli tuntiseen kävelyyn ja pari kertaa viikossa käyn metsässä sienestämässä. Maailman hauskinta liikuntaa se! :)
 
Laura*: Meille ei kerrottu istukan sijaintia, kätilö sanoi, ettei sitä pysty määrittää vielä. Ilmeisesti istukka vie kohdusta niin suuren tilan, että on vaikea määrittää sitä paikkaa tarkasti. Rakenneultraa siis odotellessa!

Hiusten värjäämisestä: Mä oon värjännyt hiukset jokunen viikko sitten. En kovin usein hiuksia värjää, joten tuskin siitä mitään haittaakaan on, kun se tapahtuu niin harvoin.

Liitoskivut: Mulla on liitoskipuja ihan riittämiin, ja tuntuu että kivut pahenee pikkuisenkin suuremmista ponnisteluista. Bumble: Mulla liitoskivut tuntuu juurikin vihlaisuilta eri puolilla alavatsaa. Alapäässä on myös vihlaisukipuja, mutta eivät osanneet neuvolassa sanoa, johtuuko ne liitoskivuista kohdunsuusta.

FlowerBy + Tiuhti & Viuhti 15+2
 
Pakko tulla hehkuttamaan että olen nyt pari päivää ollut yllättävän pirteä, laulanut paljon esikoiselle ja ollut jopa ilman päikkäreitä! Se on siis ihan uutta. Viimeiset kolme kuukautta oon ollut mielettömän väsynyt, saanut juur arkiaskareet tehtyä mutten mitään ylimäärästä, nukkunut tai huilannut aina kun lapsikin nukkuu, ja oksentanut.... monesti... vihdoin tuntuu että elämä voittaa! ja ruokakin maistuu :)

Miten te ootte viime aikoina voinut?

MyDream ja mussukka rv15
 
joke-81 Kaksi kappaletta italianvinttikoirauroksia. Karvaa on vain nimeksi, sellaista silmäripsien pituista, hieman kuitenkin ripsiä paksumpaa. :D

Liitoskivuista niitä on... auta armias, jos yllättäen aivastaa. Jösses. Tuntuu alavatsan ja nivusten alueella pääasiassa, tällä viikolla tuntunut jo vähän ylempänäkin. Ugh.
 
Mie en pysty juomaan hiilihapollisia juomia,kohta varmaan joutuu tuorekurkunki lopettamaan ja jotkut mehutki aiheuttaa närästystä...toivottavasti pärjään samoilla opeilla ku edellisessä raskaudessa,eli lasillinen kylmää maitoo.

Istukka oli nyt ultrassa ainakin vielä edessä,muissa se on ollu aina takana,mut toi paikkahan voi tosiaan vielä muuttua.

Kävin tossa viime viikolla vaakalla,eikä painoo oo tullu yhtään,mut tota vararavintoo on sen verran,ettei sitä tarviiskaan tulla kymmeniä kiloja...väsyttää vieläi ihan julmetusti,mut eipä noitten tuholaisten kans päikkäreitä vetästä.

Laitoinkohan mie oikeelle ihmiselle ne nimitiedot fb-ryhmää varten,maaritille laitoin,mut mitään ei oo kuulunu...

Vimpula 13+2
 
Osallistunpa minäkin liikuntakeskusteluun. Laura oli kysynyt personal trainerilta ohjeita ja samoin tein minä viime viikolla. Tuntuu, että asiantuntijatkin vastailevat hieman eri tavalla, mutta minulle trainer sanoi, että pumpissa voi käydä melkein loppuun asti, kunhan rajottaa liikkeitä ja ei avaa jalkoja levälleen esim. kyykyissä. Samaa sanoi fitballista, että oikein kun pallon päällä haarojaan availee, niin voipi losahtaa kesken tunnin. Sitä palloahan käytetään sairaaloissa synnytyksen käynnistämiseenkin/edistämiseen, joten varsin helppo kyllä uskoa tuo ohje :D Spinningissä saa käydä loppuun asti, jos hyvältä tuntuu. Meillä on eritasoisia spinning tunteja ja rankimmille en pysty enää menemään, koska polkemistahti on niin kova, että tuntuu kuin koko ajan potkisin mahaa. Personal trainer kuitenkin lopetti ohjeensa sanomalla, että ihmiset ovat kuitenkin yksilöitä. Toisten pitää lopettaa "rankempi" liikunta pari kuukautta ennen synnytystä, kun taas toiset voivat vetää body pumpia sinne viikko ennen synnytystä. Minä aion ainakin käydä spinningissä ja jättipallotunnilla sekä tietenkin salilla niin kauan kuin suinkin pystyn ja se edelleen trainerin mielestä on järkevää.

Onko täällä muuten käsityöihmisiä? Etsiskelen hyviä ompelukaavoja vauvan potkupuvulle, haalarille yms. Olen löytänyt toistaiseksi vain ottobren kaavat, mutta jos joku tietää jotain muitakin, niin otan kiitollisena vinkit vastaan.
 
Pakko tulla heti kertomaan, kun hain H&M:n paketin postista. H&M:n sivuilla oli, että kannattaa tilata normikokoaan suurempi koko ja minähän tilasin... Maihinnousutakki oli aivan älyttömän kokoinen teltta!! :O Joku muukin oli vissiin tilannut sen takin täältä porukasta? Mä mahtuisin sinne takin sisälle varmaan kolminkertaisesti! Mun koko on yleensä M, joten tilasin L-koon. Tilasin lisäksi neulepaidan, joka on myös niin suuri, että palautukseen menee :( Äitiysmekko sen sijaan saattaa olla sopiva loppuvaiheessa, ehkä. Täytyy varmaan ostaa jostakin sitten syksyksi ja talveksi takki ja yrittää pärjätä niillä vaatteilla, mitä kaapista löytyy...
 
J+
Terkkuja ulkomailta eilen saavuttiin kotiin. Tänään maistuisi uni kylläkin, mutta pakko kai kapsäkkejä availla ja pyykkivuorta alkaa vähentää. Luen myöhemmin paremmalla ajalla edelliset viestit :)

Hiusten värjääminen on raskaudessa ihan sallittua. Väriaineista murto-osa syyrtyy verenkiertoon ja saman määrän kemikaaleja saat ulkonakin liikkumisesta. Joten ei hätiä, kannattaa toki jos niin vähentää värjäämisen väliä 2 kk. Tämä on ihan äidistä kiinni.
Kannattaa etenkin Kaupan väreillä muistaa että hormoonitoiminta näkyy myös hiuksissa. Joko väri ei tartu hiukseen, väritulos on sävyltään vaaleampaa/ tummempaa kun odotteli ja lisäksi hiukset saattaa "palaa puhki" eli ns. Purkkaefekti märillä hiuksilla.

Oma tukka oli vaalea ennen raskautta, ja minulla ainakin hiustenlaatu muuttui. Vaalea väri ei millään tarttunut kiinni haluamalla tavalla tukkaan. Tätä valumisefektia sitten koitettiin korjata mutta turhaan. Nyt pää on ruskea joka myös se vaati kovempia otteita. Joten JOS värjäätte olkaa varovaisia, tulos saattaa olla mikä on. :attn:
Itse jätän tukan ns. Luomuna odottamaan synnytystä ja synnytyksen jälkeistä sulkasatoa. Sen jälkeen jatkuu värjääminen ja pidennysten laittoa ;)

Liikkuminen en edes mieti jumppaa taikka salia. Hyvä että pystyy kävelemään ja olemaan. Tuo jatka niin kauan kun tuntuu hyvältä ajatusmalli on erinomainen. En tiedä onko mulla Liitoskipuja tai mitä lie muttä uiminen, reipas kävely ja siivoaminen saa vatsan särkemään vielä kauan. Tukivyökin tuntuu ikävältä enkä koe sen auttavan yhtään.

Neuvola oli tänään. Kiloja tullut ihan kivasti kun keho täynnä nesteitä. Jalkoja pakottaa vieläkin, mutta kyllä aina 42 asteen lämpö voittaa suomen säät.
Neuvolatädin kanssa ei synkkaa, tänään se halusi kuunnella sydänääniä ultralaitteella.
:LOL: säikäytin sen melkoisesti, olen muuten rauhallinen mutta jos koen olevani uhattuna/kipua/tai muuten vittuilun kohteena ärähdän. Se painoi ultralaitetta niin kovaa vatsaan että hetken "äänien etsiskelyn jälkeen" kipukynnys meni ylös ja huusin. - tarviiko sun vittu painaa tota, samalla huomasin sammakkoni. Munkin dopplerilla löytyy tai kuulee paremmin. Eikä se uskonut minua lainkaan. Tiedän tarkkaan mistä sykkeen löytää ja ainakin ite osaan laskea sen ihan hyvin.

Vieläkin karvat nousee pystyyn, naarastiikeriä ei kannata uhata :kieh:
 
FlowerBy Juu, haimpa minäkin eilen hm pakettini.. Enkä oo huomannutkaan tommosta infoa, mutta siellä välillä tuntuu olevan, et L on naftia ja M isoa..No, nyt mietin, et otanko paidan ja ne leggarit L:ää vai xl:ää, taivaan kiitos päädyin L:ään (mä inhoon palautella) ja voi jessus et on tilaa. Housut on jopa melkein pitkät, mitä siis tapahtuu mun kohdallani HARVOINja paitakin on kuin mekko.. Pitäs juu mahtua kyllä mahankin kanssa...:xmas:
 
Laura* kiitos tarjouksesta, mut taidan ostaa hitusen lähempää, kun toi Helsinki on turhan kaukana. :D Jyväskylä tai Tamperekin ois voinu vielä onnistua, mut Treellekin on melkein 200km yhteen suuntaan matkaa. :)

joke-81 haaveissa oli joskus harjiskin, mutta sitten nää pöhelöt itskut vei sydämen ja nyt oon ihan hulluna vinttareihin muutenkin. :D
 
Heippa kaikki!

Eipä ole musta kuulunut vähään aikaan, ja tulin nyt kurkkimaan tilannetta! :D Niistä liitoskivuista, mullakin on niitä, varsinkin aivastaessa! Naureskelin eilen äitiysneuvolassa kun olen alkanut hirveästi aivastelemaan :D yleensä aivastan kerran nyt tulee useita putkeen ja monta kertaa päivässä, hihih :D

Olin niin onnellinen kun taas kuulin mun rakkaan tulevan pienokaisen sydänäänet :heart:
Nyt viikkoja 16+4, ihanaa! <3

Hei innostuin tässä katselemaan vaunuja, ja aloin miettiä että koskakohan niitä voisi alkaa ostella?
Mitä mieltä te olette, saatan olla "hieman" innokas, muttakun olen niiiiiiin onnellinen! :heart:

Niin ja synnytysairaalani on TYKS ja tyttö olo on!!


Miten teillä muilla kellä on tyttö/poika olo niin minkälaisia aavistuksia on tullut, että tähän olette päätyneet? Vielä olisi vähän päälle kuukausi ja mennään rakenneultraan! Ei jaksa odottaaa!:heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Neiti-81
Bettis mulla ei alkuun ollu mitään oloa asukista, sitten tuossa kymppiviikon korvilla tuli melko vahva tunne tytöstä. Se on vahvistunu päivä päivältä, mut eka vinkki oli se, että poikien nimiä ei tullu päähän yhtään - ei vieläkään. :D Ja nyt olen nähnyt useita unia, joissa meillä on tyttövauva. Mulla on yleensä tosi vahvoja nää intuitiot ja tuntemukset, mutta katsotaan sitten lokakuun alussa, kuinka oikeassa olen ollut. :)

Ja eihän kukaan estä niitä tavaroita ostamasta. :D Mä oon vaan niin varovainen vieläkin, että ostokset tehdään sitten rakenneultran jälkeen aikaisintaan. :) Oi vitsi, pitäis muuten lähteä käymään postissa, mutta jos sitä ensin söis - lasagne uunissa. Nam. Postissa oottais pari boksia Albert Barillen opettavaisia piirrettyjä ja mahdollisesti jo se doppleri. :heart:

Ihanaa, kun äitee on säilyttänyt äitiyskorttinsa ja mun neuvolakortin - antoi ne mulle tänään, että saa vertailla. Vitsit, mamma on ollu pieni, kun on mua alkanu oottaa. :D Kiloedut yli 30 mulle. :LOL:
 
Niin ei kukaan estä, mutta tuli hiukan sillanen olo et nyt oon innokas :D mutta toisaalta, jos tilaan vaunut ne tulee 3-4 viikon kuluttua ja rakenneultrassa ollaan jo oltu. Hihihi, selityksiä löytyy! :D

Mulla on aika vahva tunne et tyttö ois tulossa ja se selviää onneks myös pian, paitsi jos vaaveli pitää jalat ristissä. :D

Onkos täällä muuten turkulaisia minkä verran? Muutaman näin että olis sairaalana TYKS :)
 

Yhteistyössä