HELMIKUUN HELMET 2013 *heinäkuu*

J+ Kyllä mie sitä verikoetta kysyin, mutta se täti sanoi, ettei siitä varsinaisesti ole mitään hyötyä, kun haarukka lukemilla on niin suuri. Täällä ollaan kovin nihkeitä laittamaan verikokeisiin, en tiedä miksi. Jos mentäis sillä minkä mie olen laskenut olis nyt rv 8+5. Ei kai tässä auta kuin kärvistellä, uuden ajan olisin saanut torstaille jo, mutta kun pe lähden reissuun viikonlopuksi niin olisi sotkenut suunnitelmia, eikä bensakaan ilmaista ole...

Eniten rassaa, kun joutuu olemaan yksin eikä ole oikein ketään kenelle puhua...
 
Marlin Jaksamisia murheen keskelle :hug:

Wiitahepo Jos tämä raskaus päättyy ikävästi, niin montako keskenmenoa sinulla takana? Kolmannen jälkeen pitäisi automaattisesti neuvolan tehdä lähete asian selvittämiseen, mutta se ei aina toteudu. Kuitenkin verikokeet kannattaa pyytää jo tässä vaiheessa tekemään eli mm. kilpirauhasarvot kannattaa selvittää, hemppa(liian korkeaa hemppaa voi kotikonstein ohentaa miniasperinilla, auttanut monia tuttuja ja taas liian matala aiheuttaa puolestaan kanssa keskenmenoja eli rautaa tarvittaessa kehiin). Rajoilla olevat kilppariarvotkin ovat olleet parilla tutulla syy keskenmenohin ja pienellä justeeraamisella (=lääkityksellä)on raskaus jatkunut toivotusti.
Kvantatatiivisen verikokeen hyöty on siinä, että parin päivän välein hcg-arvo tuplaantuu eli sillä ekalla arvolla ei vielä oikein mitään teekkään vaan vasta sillä parin päivän päästä otetulla tekee. Ei tarttisi ihan maanantaihin asti ootella.

EtelänHetelmä
tervetuloa mukaan! Pitkän ajan olette saaneet plussaa odottaa ja kärsivällisesti olette todella odottaneet. Itse en olisi ikinä 6v. jaksanut odottaa vaan olisin hoitoihin hakeutunut jo paaaljon aikaisemmin.

J+ Mä hakisin saikkua. Noi supparioireet eivät itsekseen parane vaan pahenee ja toisaalta olisi syytä kenties gynen tarkistaa ettei ole mitään tulehdusta, joka aiheuttaa suppareita ja kipuja. Muutenkaan en itse raskautta riskeeraisi ja raahautuisi töihin vaan narisisin vaikka sitten joka toinen päivä lääkärissä mikäli tarpeen. Mulla oli aikoinaan tyly pomo ja todella tyly työpaikkalääkäri, joka pompotti siellä jatkuvasti. Sitt siirryin neuvolalääkärin luokse ja siitä tuli sanomista. Soitin liittoon, josta sanottiin, ett yleinen neuvolalääkäri on parempi asiantuntija kuin työterveyslääkäri ja, ett hae sieltä saikku ja tarvittaessa mene sen lapun kanssa sitten työterveyteen ja pyydä sieltä vahvistus asiaan. Liiton edustaja soitti kyllä esimiehelle ja pompottelu loppui.
Yleensä kyllä lääkärit suhtautuu asiallisesti, mutta todella voit myös neuvolalääkäriä käyttää tarpeen mukaan/ ultrassa pyytää saikkua.

( . ) Kylpylässä ei-kylpemässä. Lapsia ei vedestä tahdo pois saadakkaan ja kuopuskin, tänään 9kk löysi rakkauden vesihörhötyksiin. Ihan oli poikki koko konkkaronkka ja söivät jääkaapillisen ruokaa ennen nukkumaan menoa. Vieraita tänään tulossa meitä tervehtimään ja jotain ruokaa pitäis keksii vaan, kun ei mitään oikein itsekkään tee mieli. Eilen himosin Tulikeppi-makkaroita ja kun sain ne paistettua ja pari palaa suuhuni, niin johan iski pahaolo ja sain työntää lautasen pois =( Salmiakilla onneksi paikkasin sitten myöhemmin nälän ja tuossa oli pussin jämät ja ne on tässä yökukkuessa löytänyt tiensä mahaani. Ei siis ihme, ett maha pullottaa.

Maarit ja Hattivatti 7+
 
  • Tykkää
Reactions: Wiitahepo
Wiitahepo: 2 keskenmenoa on vielä paskaa tuuria, jos niitä tämänkin jälkeen tulisi niin sitten voisi ajatella, ettei kaikki ihan ok. Mua kyllä suruttaa nyt ihan kauheesti, aijon silti uskoa siihen maanantain ihmeeseen vaikka mikä olisi. Täälä me ollaan kaikki ja kuunnellaan, on iso pliuta keille puhua :) Älä murehdi yksin, ite oot ihuna :heart:

P-Lkyseli sikiöseulonnoista, joo menen tällä kertaa. Eilen tosiaan kävin labrassa verikokeessa. Aiemmissa raskausksissa en ole käynyt muuta kun rakenne-ultrassa, mutta toi km pelästytty sen verran, että ihan haluan ilman ar-ultraa nähdä, et onko siellä ketään.

J+: Saikun paikka kyllä mun mielestä.

(.) Aamu kahvilla. Kyllä ne raskaudet vaan on erilaisia, mä en kenestäkään kolmesta pystynyt alussa edes kahvia haistamaan ja tässä ei ole kun parina päivänä ollut ettei maistu. Pahoinvointikin on jokseenkin rauhoittunut, aaltoilee välillä, nytkin. Mutta vanha tuttu oire on (onneksi) tuo sama ruokahaluttomuus. Paino olis kotipuntarin mukaan laskunut nyt 2.5kg..Ei vaan maistu, eilen söin omenan, mehujäden,vesimelonia ja voileipäkeksejä.. Huomenna menossa kaverin kans syömään, mahdanko saada mitään alas edes!: /

Muksaa päivää kaikille :)

Äiti maa & Usko 9+3
 
  • Tykkää
Reactions: Wiitahepo
Marlin: Pahoittelut :hug::'(
Wiitahepo: Voi ei :'( Kuulostaa tosiaan ihan kamalalta vaan odotella ja pelätä pahinta! :(
Etelänhetelmä: Tervetuloa ja onnea plussasta! :)

Sikiöseulonnoista: Aiotaan osallistua tälläkin kertaa, vaikka viimeksi oli melko pysäyttäviä kokemuksia.

Eilinen jalkapalloharjoitus meni ihan ookoo, en kyllä pelannut ollenkaan peleissä. Sitten kotona laattasin koko loppuillan. Taitaa jäädä kesän loput harjoitukset välistä. Tänään jo hivenen parempi olo :) Joten hirveesti jaksamista pahaan oloon Neiti-81!!

Ps. Enää 6 päivää sinne ultraan!! Tuskaa!

7+3
 
ulB
Neiti-81 tsempit oloon! Eilen illan pärjäsin nieleskelemällä. Nyt taas meinaa yrjöttää. huh.
Niin ja toki muillekin tsemppiä tukalien oireiden kanssa!!

Huomenna poksuu!

ulB ja helmis 6+6
 
Onpa tosiaan tylsää lukea ikäviä uutisia täältä! :/
Just sanoin eilen siskolle, et on tääkin kummaa: kun teet testin, ihanaa, raskaana ja pari päivää siitä alkaa epäilys, että olenkohan sittenkään, onko siellä ketään.
Mulla tuli viime torstaina ihan pikkuriikkisen rusehtavaa vuotoa ja olin juuri nähnyt unta keskenmenosta, siksi itse varasin varhaisultran joka on jo torstaiaamulla!

Oon ollu aika oireeton, perusväsymys ja yöpissat on ehkä niitä selkeimpiä. Tänään oli kyl aika ihme et pääsin jo puol kasi ylös, kun viime viikonkin nukuin vähintään 11:sta. Kiva palata lomalta töihin kun kuudelta pitäis jo paiskia hommia. Iiks.
On kyl jotenkin niin ihanaa, et meitä on niin monta samassa junassa, eikä tartte yksin ihmetellä, jos on jotain ihmeteltävää! <3
tämä on meidän ihkaensimmäinen

Moulinrouge ja vompatti 7+6
 
Voi itku Wiitahepo minkä teki! Kaikki sympatiat sinulle ja hirveästi tsemppiä odotellessa sitä maanantain ultraa! Toivottavasti siellä kaikesta huolimatta sitten kaikki olisi hyvin ja syke löytyisi!
Sinä elät sitä todeksi, mitä minä pelkään oireettomuuteni kanssa, että tunnen kyllä suurta myötätuntoa sinua kohtaan. Voimia vielä odotteluun!
Toivottavasti saat apua siitä, että kirjoitat täällä tai jossain muualla, missä tunnet hyvältä jakaa ajatuksiasi. Minulla ei ole juurikaan juttukumppaneita, joiden kanssa voisin kasvotusten jakaa tuntojani, mutta pidän yhteyttä ystäviini puhelimitse. Toivottavasti saisit edes jonkun puhelimen päähän juttukaveriksi.

Neiti-81 voi ei, kuulostaa kurjalta! Minun pitäisi ehdottomasti lopettaa valitus oireettomuudesta, sillä en kyllä toivo mitään karmeeta oksenteluakaan! Tsemppiä!

Etelänhetelmä tervetuloa minunkin puolestani ja Onnea! Mieletön taival takana ja nyt onnellinen käänne :)


Oireita
ei juuri ole, paitsi jännä nälkätilanne. Ihan kuin ei oikein maistuisi ruoka, mutta vatsa kurnii tyhjyyttään. Syömisestä tulee täyteen aika nopeasti ja helposti tulee ällö olo. Toisaalta tällästä tilannetta on kyllä ollut minulla aiemminkin, että en voi sanoa tämän olevan mikään raskausoire.
Monta kertaa olen samankaltaisen olon toivonut olevan raskausoire, muttei se milloinkaan ole ollut.

Perjantaina ultraan. Perjantaita kun odottaa muutenkin, niin hitaasti matelee tämä viikko... ääääähhhhh. Olisi vaan pitänyt pyytää maanantaille se ultra! Täällä ultrataan vain maanantaisin ja perjantaisin.

Aurinkoista päivää kaikille !

RiiMini ja Mini 6+6
 
  • Tykkää
Reactions: Wiitahepo
Voi harmi miten paljon ikäviä uutisia :'( Paljon voimia menetyksen kohdanneille.

Seulonnoista
Meillä ainakin osallistutaan. On kuitenkin parempi tietää etukäteen, jos onkin sairas lapsi tulossa (osaa valmistautua paremmin tulevaan). Jos ei siis mitään vakavaa vikaa ole.

Olotila
Jee, 24/7 kestänyt pahoinvointi antoi vihdoin periksi. Nyt ei ole huono olo kuin ihan satunnaisesti, yleensä rasvaisten ruokien jälkeen. Silti vietän vielä tämän viikon loppuun asti kotilomaa, lääkärikin oli sitä mieltä että on parempi ottaa iisisti kuin lähteä riskeeraamaan. Töissä saavat olla mitä mieltä tahansa, mulla on vähän tärkeämpääkin mietittävää kuin joku kirottu työ :mad:
Maha on kasvanut taas vähän lisää, kohta pitänee vaihtaa mammavaatteisiin kun ei meinaa farkunnappia saada enää kiinni :D
Tänään 8+4
 
Eilen käyty ihmettelemässä pientä sydämentykytystä <3 vastasi viikkoja 6+3 eli muutamaa päivää vähemmän kuin omien laskujeni mukaan. Mutta koska mitään ei vielä merkattu ja mittojakin katsellaan NP ultrassa tarkemmin niin menen vielä omien laskelmieni mukaan.

TIUHTI83 synnytyskohtalontoverisi löytyy täältä. Minulla myös tässä synnytyksessä edessä todennäköisesti sektio etten ihan pidätykyvyttömäski joudu :) Tosin ihan noin rajusti en
revennyt kuin sinä, joten pieni mahdollisuus minulla on että käynnistetään synnytys kun vauva
on hieman alle kolme kiloinen, mikäli viikkoja on tarpeeksi. Minun synnytyksessä ei käytetty imukuppia
mutta lapsi tuli kahdella ponnistuksella nopeasti ulos ja oli "suuri" minun kropalleni vaikka oli
vain kolme kiloa kolmesataa grammaa.

Neiti-81 Sama täällä :| olen nyt kolmetuntia koittanut saada aamupala sämpylää syötyä.
vielä on puolet jäljellä kun joka haukun jälkeen se tulee ulos, huoh. Todella, todella kamalaa. Esikoisesta ei ollut mitään oireita joten tämä on minulle ihan uutta. eikö tähän pahoinvointiin mikään auta?!

Nopsu 6+6
 
Moikka taas vähän ajan jälkeen.. :)

Marlinille miljoonasti haleja!!!!:hug: Inhonväreet nousee pintaan, kun ajattelenkin sitä tunnetta mikä sinulla on... :(

ja Wiitahepo: onpa kurjaa... :( toivottavasti siellä nyt kuitenkin ois se ihme, joskushan niitäkin tapahtuu! :)

Etelänhetelmälle isot peukutukset ja onnittelut mahtavasta hommasta! :) :flower:

hitsi, en aina meinaa keritä teijän vauhtiin mukaan tämän kirjoittelun kanssa...Luen kyllä aina kaikki, mutta jotenkin se kirjottaminen aina venyy... :) Postiivisten ultrakuulumisten saaneille paljon onnea, mahtavaa että sykkeet sieltä löytyy! :flower:

).( itellä edelleen jotenkin outo mieliala...oireita ei hirveesti oo, jotain pientä vaan. mua tympäsee niin paljon tämä pessimistinen ajattelu, joka nostaa mulla nyt päätään koko ajan tämän raskauden suhteen. Yleensä olen optimisti, mutta nyt jotenkin pelkään niin paljon, niin oon semmonen epäluuloinen paskiainen sen keskenmenon takia.. :mad: Huomenna mennään käymään yksityisellä ultrassa, vaikka viikkoja ei vielä hirveästi ole..Haluaisin kuitenkin vähän edes mielenrauhaa...Tämäkin päivä alkoi nimittäin ruskean vuodon havaitsemisella, joten pelko ei ainakaan hellitä.. :( Jos huomenna näkisi, että vauva olisi oikeassa paikassa ja sykkeet näkyis, niin jospa se vähän auttais tähän oloon..ehkä???

inhottavan epäluuloinen Jiiii 6+5...
 
  • Tykkää
Reactions: Wiitahepo
Wiitahepo kyseli tuulimunaraskauksista. Eli yleisin syy tuulimunaan on se, että on osunut viallinen munasolu (meillä kaikilla on niitä) ja mitään alkiota ei siis lähde kehittymään. Harvinaisempaa on se, että geenit eivät sovi yhteen, mutta niitä voidaan sitten tutkia. Mutta oireista yms tuulimunaa ja normaaliraskautta ei voi erottaa kuin vasta sykkeen puuttumisesta. Jos ultralla näkyy jotain muuta kuin tyhjä pussi (eli sikiö näkyy), niin silloin se ei ole tuulimuna, vaan ”ihan oikea” raskaus, joka on mennyt kesken esim kromosomi/vaikean rakennehäiriön vuoksi. Siis jos ei niitä sykkeitä missään vaiheessa näy. Ja tässä suora lainaus perhesuunnittelun sivuilta:

Tuulimunaraskautta voi epäillä kohdun hitaasta kasvusta ja loppuvaiheessa supisteluista kun kohtu alkaa taas palata normaalitilaan. (Molemmat oireet huonosti havaittavia) Tuulimunaraskaus on todettavissa ultraäänellä viikosta 7 eteenpäin. Viimeistään silloin pitää alateitse tehdyllä ultraäänikokeella näkyä sikiö ja sydänäänet.

Geenien yhteensopimattomuus voi siis olla kai tuota, että alkio ei ala ollenkaan kehittymään (esim hylkivät toisiaan). Lähipiirissäni on tapaus, jossa geenit sopivat huonosti yhteen (molemmilla sama vammaisuuden aiheuttava geeni) ja tuloksena oli useita täysin elinkelvottomia alkioita (jotka eivät valitettavasti aina menneet edes itsestään kesken).

Minä en mennyt kolmannenkaan keskenmenon jälkeen vielä mihinkään tutkimuksiin, en itseasiassa käynyt lääkärissä/neuvolassa ollenkaan. Soitin vain ja kysyin, että voinko jatkaa yrittämistä normaalisti seuraavan kierron jälkeen.

Sitä ihmettelen minäkin, että miksi eivät ota verikokeita. Onhan se aika selkeä tapa seurata raskauden etenemistä.

Minä jatkan vielä tuon sikiöseulonnan ääneen pohtimista. Siis ihan itselleni ajatuksen selkiyttämistä. En ole vielä niin vanha, että se 21-poikkeama (down) olisi kovasti kohonnut (eikös se ole siinä 35 vuoden jälkeen?) ja siihen terveydenhoitaja sanoi, että olen kuitenkin jo niin vanha, että väärien hälytysten todennäköisyys kasvaa. Todennäköisyys turner-tyttöön on tosi pieni, kun 95% todennäköisyydellä olisi mennyt jo kesken ja 47XXY-poika voi sitten elää yleensä ihan normaalin elämän eikä kaikilla huomata sitä ennen kuin vasta teini-iässä. Eikä niitäkään kovin paljoa synny. Lähipiirissä kävi niin, että tuli riskiluku x ja äiti halusi tarkemmat tutkimukset. Minusta se tuntui hullulta, kun oli todennäköisempää, että raskaus menee tutkimuksessa kesken kuin että lapsella on häiriö. Ja eihän niillä verikokeilla nyt seulota muuta kuin kromosomihäiriöitä? Rakenteelliset poikkeamat katsotaan sitten ultralla? Minusta tuntuu, että riski saada väärä hälyytys ja turha huoli on ehkä liian kova.

J+ Minähän olen ollut jo saikulla pariinkiin otteeseen oksentelun takia enkä välitä yhtään, vaikka jossain kopissa kuiskittais, että onkohan tuokin nyt motivaatiosaikuilla vai millä (kun molemmat saikut alkoivat maanantaina). Jos ei ole työkykyinen, niin sitten ei ole ja silloin ei mennä töihin.

Pahoinvoinnista Tsemppiä Nopsulle ja Neiti-81:lle. Mulla oli pahoinvointirannekkeet ja söin B6-vitamiinia eikä kummastakaan ollut mitään apua. Söin koko ajan (siis oikeasti vähintään kerran tunnissa) ja aamulla ensimmäisenä jo sängyssä eikä oikein sekään auttanut. Luojan kiitos se helpotti viime viikolla, kun oli muutaman viikon kestänyt. Tänään en ole oksentanut ja eilen vain kerran. Voihan se vielä tulla takaisinkin, mutta toivottavasti ei.

P-L 9+3
 
  • Tykkää
Reactions: Wiitahepo
Vielä RiiMinille, että välillä nälkä kurnii vatsassa eikä tee mitään mieli. Ja välillä niin, että vatsa on ihan täynnä/turvonnut ja silti nälkä kurnii. Tosin varmaan johtuu osittain myös siitä, että ruokarytmit sekaisin ton pahoinvoinnin takia.
 
  • Tykkää
Reactions: RiiMini
Tsemppiä kaikille keskenmenon kokeneille ja sitä pelkääville!!! Iuselläni siis 6. raskaus mutta vain kaksi lasta. Kaikki keskenmenot olleet ihan alussa viikoilla 6-7 eli nyt toiveikas olo kun tuon yli päästy!

Tsemppiä myös pahanolon kanssa kärvisteleville...itse kuulun siihen joukkoon ja se masentaa vaikka tietty pitäis olla onnellinen kun kaikki todennäköisesti hyvin!

Itse olen ollut kesäkuun alusta työttömänä ja työt jatkuu todennäköisesti elo tai syyskuussa. Eli olen onneksi saanut levätä. Hakekaa ihmeessä saikkua kaikki ne joista siltä tuntuu!!!

Yritetään iloita raskauksista kaikista vaivoista huolimatta=) Ja nautitaan auringosta=)

Iltatähti rv 8+0
 
Wiitahepo: tsempit sinne...ei saa luovuttaa vielä!
Marlin: isot pahoittelut :(
Tervetuloa uusille odottajille!

Seulonnoista:
menen siihen verikokeeseen ja tietenkin ultraan, en muuhun. Toivon kädet kyynärpäitä myöden ristissä, että meille suodaan vielä neljäs terve lapsi.

Autosta: Meillä on menossa nyk. auto vaihtoon tammikuussa sopivasti, joten nyt pitää miettiä minkälainen auto riittäis. Kuusi henkeä ja tavarat...ei niitä montaa automerkkiä ole, jollei minibussia sitte ;)

Vauvan sukupuolesta: mulla ei ole mitään oloa mihinkään suuntaan, mutta luulen, että siellä on poika. Johtuu varmaan siitä, että mulla on kolme poikaa enkä osaa edes ajaella, että voisi tulla tyttökin.

Sairauslomista: Joka raskaudessa kovat supparit on ajaneet mut saikulle jo rv25 -> Esikko tuli ennen aikojaan, toinen oikeaan aikaan ja kuopus piti käynnistää tullakseen ulos, joten tällä kertaa jää nähtäväksi miten raskaus etenee.

ON: täällä on ihan uutta tämä aamupahoinvointi. Aiemmissa raskauksissa (myös kesken menneessä) huono olo alkoi rv6 ja jatkui johonkin rv 12-13 hujakoilla ja se on ollut aina "iltapäiväpahoinvointia". Nyt alkoi jo rv4 ja päivisin alkaa noin puoli tuntia heräämisestä ja jatkuu pitkälle iltapäivään. Sit alkaakin mieletön väsymys eikä meinaa pysyä millään hereillä. Olo on krapulainen: pyörryttää, huimaa, etoo, väsyttää, unohdan kaiken enkä pysty keskittymään mihinkään. Mutta olen kyllä onnellinen: tuntuu ikäänkuin kaikki olis kunnossa, kun on oireita. Tosin keskenmenneessä raskaudessa mulla oli valtavat oireet vielä viikko kaavinnastakin :( Vielä olis reilu viikko ultraan 8+0.

Vointeja kaikille!

Mamiksi monelle 6+4
 
  • Tykkää
Reactions: Wiitahepo
Huhhei hellettä ja tulevaa Arvo -myrskyä kuulemma! Mahassakin tuntuu myrskyävän, taas... Ja kohta pitäis vanhoja tätejä alkaa kestitsemään :$ Yrittäny taas hitaaseen tahtiin tehdä kotihommia, siis pikkasen järkkäillä paikkoja kun vieraita on tulossa... uuvuttaa!!!
Sairaslomista: itse olin jo sen neljä päivää saikulla ennen tätä lomaa. En aio ainakaan rueta mitään sankaria leikkimään loman jälkeenkään, ei siitä saa sen kirkkaampaa rinkulaa pään yläpuolelle. Pääasia että pikkuinen pysyisi matkassa! Puhukoot töissä mitä haluavat!
Seulonnat: miehen kanta oli että kaikkeen osallistutaan mihin ilmaseks päästään, joten menemme siis seulontoihin. Mitä ikinä siihen kuuluukaan :D
Autot: Molemmat vaihdettiin autot tossa tammikuussa, joten sitä tarvetta ei enää onneksi ole. Kateltiin sillon jo "sillä silmällä" että vaunutkin mahtuu kyytiin. Isännällä on Audi A3 ja mulla VW golf plus.

Jaksamisia muillekin pahoinvoinnin keskellä oleville! Kyllä se vielä helpottaa, viim. helmikuussa :D
 
me mennään yleiseen ultraan ei siis oteta niskapoimumittausta eikä veriseulaa.oli meille selkeä valinta.en halua harmistua väärästä hälytyksestä kun lapsivesipunktio ei myöskään ole vaihtoehto. Jos rakenneultrassa selviäisi jokin vakava poikkeavuus, keskeytys voi kuitenkin olla vaihtoehto eli niin ehdottomia ei olla.
 
Marlinille :hug: Paljon jaksuja!

Wiitahepo no voe pirulainen... Ei kuitenkaan vielä saa heittää kirvestä kaivoon. :hug:

Tervetuloa uusille!

Jumankeka, kun olin eilen puolikuollut puolikkaan työpäivän jälkeen. En jaksanut edes konetta avata. Oon niin väsynyt ja ihan rikkipuhki pienistäkin asioista, töihin kävely hengästyttää - matkahan on hurjat 1,5km. :D Siivous on ylenpalttisen vaikeaa, jaksa edes ajatella... keittiö näyttää hirveältä ja pölypallot kävelevät vastaan olohuoneessa. Huoh. Isäntäkin lähti messuille loppuviikoks eli täällä sitten messuleskeillään. Tylsää. :(

Sukupuolilotto on käynnissä, en oikein osaa sanoa, kumpi. Puhuttiin ukkokullan kanssa, onko mitään toiveita kummallakaan sukupuolen suhteen ja se oli hyvin voimakas ei väliä, kunhan on terve. :) Tosin paras ystäväni on vakuuttunut, että tulee tuplat - tyttö ja poika. :D Itse olen vielä skeptinen, tuleeko sitä yhtäkään... Pessimisti ei pety, vaikka pettymys varmasti tuliskin, jos raskaus menisi jotenkin vikaan. Ihmisluonto vaan on semmottis. Kiinalaisesta kalenteristakaan ei oo liikoja apuja, koska hedelmöittyminen on tapahtunut joko juuri ennen kuin täytin vuosia tai pian sen jälkeen - ja äsken kävin tsekkaamassa, että se ois tietty juuri se merkitsevä tekijä, kun se olisi tyttö, mikäli tapahtui ennen kuin täytin vuosia, ja poika, jos tapahtui juuri syntymäpäiväni jälkeen... :D Ehkä sitä odotellaan kiltisti siihen, että ultra näyttää. :)

Oloista sen verran, että rintoja aristaa edelleen - yöllä herää, jos on kääntynyt jotenkin väärin. Alavatsaa nipistelee (siis todellakin vain nipistelee) hieman ja ruokahalu on jotain ihan käsittämätöntä. Tosin nyt ei enää tule hirveän huono olo, jos ei ole syönyt, mutta nälkä kurnii kyllä kunnolla. Ja sitten tää väsymys... torstaina onneksi neuvola, joten saa selville, johtuuko se mahdollisesti hemoglobiinin alhaisuudesta vai onko muuten vain sitä väsymystä. :) Joku mainitsi sen märkäolon, joka on itsellekin kovin tuttu, varsinkin aamuisin.

Mamiksi monelle täällä kanssa unohdellaan kunnolla asioita! Kesken lauseen unohdan, miten sen piti loppua. :D

(.) Ei maistu liha vieläkään. Eilen sentään söin pizzaa lämpimänä (tomaatti, tuplajuusto, herkkusieni, tonnikala), mikä oli saavutus sinänsä. :) Oon ihan hirveän herkkä; jos harmittaa niin itkettää, jos naurattaa niin itkettää, jos surettaa niin saletisti itkettää. En siis eilen ollut kuin puolikkaan päivän töissä, mutta se vei mehut ihan kokonaan. Väriasiakasta pestessä alkoi selkää juilimaan ihan hirveästi, mutta piti hammasta purra, että selviää loppuun asti hyvällä mielellä. Onneksi selvisin, illalla vaan piti särkylääke ottaa, ettei kipuileva selkä häiritse yöunia.
(hmm... olohuoneen toisen ikkunan takana sataa vettä ja toisen takana ei, tällainen pieni ja turha ilmoitus :D )

MrsR&MrR ja pikkuärrä 7+3
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Wiitahepo
Kiitos kaikille onnittelijoille.

Mulla kyllä välillä usko loppuu, onko tuolla mukana varmasti joku?. Tänään käytiin neuvolassa enkä paljon "kostunut". Mitattiin mun perustiedot, juteltiin niitä näitä. Terkka ei ollut " tuleva oma terkka" vaan sijainen ja tiedot olivat ehkä hmm... hieman vanhanaikaisia. Tuntuu, että olen jotenkin pihalla, mitä tässä milloinkin tapahtuu ja mitä ultraa tehdään milloinkin ja mitä tässä pitää niihinkin liittyen päättää... No ehkä tuosta saadusta materiaalista jotain tietoa löytyy.

En edes tiedä, miten nuo viikot tuohon merkitään, joten en merkitse mitään :saint:.

Etelänhetelmä & Miniananas
 
EtelänHetelmä: Jos tiedän sun edellisten menkkojen alkamis päivän ja kierron pituuden niin esim. laskettuaika laskurilla voi sen laskea ja se antaa sulle omat viikot. :) Vau.fi ainakin löytyy semmonen, kaksplussallakin on, mutta se laskee ainakin mun kohdallani viikot ihan päin honkia.

Kuka mainitsi unhotelun? (kattokaa ny! :D ) Mulla nyt ei muutenkaan mikään ihan priima muisti ole, ei kai voikkaan olla kun yhden pään tarvis melkein 4 muun henkilön jutut muistaa :D.. Mutta nyt se vaan on pahentunu, rahapussi löytyy astiakaapista, meinaan maitoa laittaa jauhokaappiin ja tämmöstä pientä ihan koko ajan..

Heidukka: IIk! Mitä ihmeen Arvo myrskyä?? :x Ei kiitos meidän suunnalle.. Nii ja korjatkaa jos olen väärässä, mutta muistaakseni ei ne seulonnat ihan ilmaisia ole. N. 30€ meillä ainakin on äitipolilla käynti maksanu. Paljonhan se ei todellakaan ole, mutta kumminkin :) Mutta varmaksi en taas sano ja sairaaloissa eri käytännöt.
L.O.V.E: Onkin pitänyt kysyä mitä hintaa ne siellä terveystalolla on ultrista ottanut? Kun lappusessa ei ollut lasku vaihtoehtoa joten tarvis varmaan rahaa olla mukana. :)

mamiksi monelle: Mua kutkuttas kans ajatus minibussita :) Transportteri vois olla kans näpsä. Kaverilla oli 8 paikkanen vito, sekin oli oikein kiva =)

Nopsullakin hurja synnytys kokemus. Mä olen pääsyt helpolla, vaikka esikoinen syntyikin imupulla avustettuna niin tikkejä ei ollut kun pienessä epparissa. Tytöt on kans meillä muutalla ponnistuksella syntyny, ei tikkejä. Kuopusta kätilö piti vastaan ettei olisi tullut liian äkkiä, tuli kumminkin kun ei meinannut saada edes koppia.. :whistle:

(.) Tänään on taas tissit ollu tosi kipeät. Kuopus muutaman kerran kyynerpäällään vahingossa tirvassut.. Tekee kipiää! Eilen sinne verikokeeseen mennessä ei tullut paha olo vaikka yli 10 aamulla olin syömättä ja juomatta.. Tänään olikin sitten huonoa oloa taas senkin edestä. Mieli tekis hamppari ateriaa ihan sikana, toivottavasti miehelle ei mee koko iltaa taas talkoissaan niin jaksaa lähteä hakemaan mammalle iltapalaa :p
Voi että kun mie odotan niitä ensimmäisiä potkuja :heart: Jos vanhat merkit paikkaansa pitää niin ei viittä viikkoa kauempaa tarvi odotella :)
 
Äiti maa Kävin Terveystalolla ultrassa ja makso 140,30 E, sanoisinko yllättävän suolainen hinta... En tosin tiiä minkä hintasta muualla on... Tänne on luvattu (pohjois-savoon) tälle iltaa jottain myrskyä, mut ei ainakaan vielä oo alkanu... Ei tarviis alkaakaan.... En oo tiennykään että noi seulonnat maksaa... No ens torstaina sit selvii kun on se eka neuvola...
 
Mua nauratti tuo Heidukan miehen kommentti. Ainahan se on otettava, jos ilmaiseksi saa. :LOL: Ja hinnoista, siis ei se verikoe (täällä ainakaan) mitään maksa. Sen sijaan ultrat maksaa täällä normi polihinnan (noin 27), mutta siis hinta on varmasti sama riippumatta siitä, että tutkitaanko niitä kromosomijuttuja tahi ei. Jatkotutkimukset (lapsivesipunktio yms) tehdään kanssa tietty polilla, että maksuhan niistäkin räpsähtää. Kolmannen ultran tekee neuvolan lääkäri, niin siitä ei tarttee tietty sitä polimaksua maksaa. (Mehän ollaan rampattu tuolla naistentautien polilla - eri poli, mutta samat hinnat - koko talvi ja makseltu vähintään kerran kuussa niitä maksuja ja välillä on pitänyt maksaa sekä minusta että miehestä, mikä tuntui jo vähän rahastukselta...)

Äiti maa potkuja? Oho! Voi että, milloinkas tällainen ensisynnyttäjä niitä tuntee/huomaa? Se on varmasti hurjaa!

P-L 9+3

(Täsmensin noita poleja)
 
Viimeksi muokattu:
Sikiöseulontaa en kyllä ole miettinyt. Ehkä sitten, jos on jotain aihetta. Turhaa stressiä aion välttää kaikin puolin ja luulen, että seulonta voisi sellaista murehtimisen myötä aiheuttaa.

(.) Täällä tylsistytään yksin - tai no, kolmestaan jos koirat laskee mukaan tai nelistään, jos laskee pikkuärränkin. Karvakaverit on taas ihan älyttömiä, kun toinen on talosta pois. Jokaikinen ääni tarkoittaa ravia ovelle pönöttämään ja haukkumaan, sitten tullaan hetken päästä takaisin viereen möyrimään. Rakkaita otuksia, mutta kun menee vähän hermot siinä kohtaa, kun tätä on tapahtunut kymmenisen kertaa. Phuuh. Oon syöny tänään jo kaksi Kingis-jätskiä ja taidan syödä sen kolmannenkin eli viimeisen kohta. Sitten on pakko siirtyä Murkkuihin ja Amppareihin. :D Näköjään nälkä kiihtyy iltaa kohti, taidan pakastimelle muutenkin mennessä ottaa pakastepizzan (mozzarella-sellaisen) ja tuikata sen uuniin... :LOL:
 
Kiitos kaikille tsemppailusta!

Mie tänään soitin omalle neuvolan tädille heti aamulla kun koiria ulkoiluttamassa olin, eikä se tietenkään vastannut, mutta onneksi jättämääni soittopyyntöön sitten vastasi ja soitti päivällä miulle :) Iloiseksi miut nyt tekee se, että hänellä on ollut muutama vuosi sitten vastaavanlainen tapaus, jossa on ultrailtu (samainen ultraaja vielä) ja tutkittu monta kertaa ja arvottu viikkoja, kunnes lopulta on sitten se pieni ihmisenalku löytynyt ja loppuraskaus sujunut sen jälkeen todella hyvin. Pieni toivonkipinä siis löytyy todisteiden kera :D Jospa sittenkin tää lottopotti olis ensi maanatain arvonnassa meidän :popcorn: Eipä suurempaa voittoa olemassa ole. Sain itselle luottamusta siihen, että maanantaina saadaan hyvempiä uutisia :) Ihana neuvolantäti miulla!

Piia-Liisa, oletpa sie viisas! No, nyt jos kuitenkin sattuu olemaan keskenmeno kysymyksessä, niin silti on paremmin pullat uunissa kuin viimeksi, kun oli selkeä tuulimuna. Nyt on tm suljettu jo pois, kun alkion solulevy näkyi todella selkeän ruskuaispussin (ultraaja nimitti sormukseksi) kera ;) Kehitystä eteenpäin on kuitenkin tapahtunut.

Mie nyt koitan säästellä sitä kirvestä, vaikka lähes kaikki muut teräaseet on sinne kaivoon jo eilen heitelty :LOL:

Olo on rentoutuneempi, kun tietää, että on olemassa "kohtalotoveri", joka mitä luultavammin on ollut ihan yhtä hermoheikko tässä tilanteessa kuin miekin, ja vieläpä saman neuvolan asiakkaana. Jospa meidän tarina päättyisi yhtä onnellisesti :)


Hei ja onnea tämän viikon ultriin!

Hei Maarit! Siultakin tuli tosi tärkeää tietoa! Toinen keskenmeno olisi, jos niin ikävästi kävisi. Tuulimuna keskeytettiin lääkkeellisesti 21.12.2011. Mie nyt tosiaan sain pienen toivon kipinän ja aion todellakin pitää siitä kiinni viimeiseen asti! Mutta mie sit kiukuttelen itselleni noita siun vinkkaamia verikokeita, jos *piiiiip* tapahtuu :)

Wiitahepo, edelleen pelissä mukana :D
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: nessuli ja MrsR
Heidukka: Ohhoh, kävitkä ar-ultrassa vai missä? Mä oon sinne menossa np-ultraan, huh heijakkaa jos sekin sitten noin tyyris on!

P-L: Juu, ne ensi potkut on ihan huimia. Kun ensin on ihan, et oho, olisko voinu olla? Kuvittelin vaan.. Mutta ne sitten vaan toistuu ja toistuu, pikku hipasut :) Olisinko ollu rv17 kun esikoisesta olen ekat hoksannu, yksilöllistä on sekin :)

Wiitahepo:Mie edelleen lottoan sun puolestasi. :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Wiitahepo

Yhteistyössä