HELMIKUUN HELMET 2013 *heinäkuu*

Wiitahepo: Peukutetaan, että pääset yöksi kotiin. Sairaalassa oleminen ei todellakaan ole herkkua, ei siellä saa edes nukuttua. Tai ainakaan minä en saa.
Mä luulen, että näissä kahdessa surullisessa tapahtumassa on jo ihan tarpeeksi, nyt on vuoro jo tapahtua jotain hyvääkin.
Ja todellakin epäinhimillistä maksaa km:n hoidosta, todella julmaa. Abortti on sitten ihan asia erikseen.

Selis: Ai se olis taas vaihtunu! Mulle kaikki 09 puhui, et se on semmosta maitomaista litkua, mutta olikin sitä "colaa" joten mä uskon sitten kun näen :D Jospa se tääl jumalan selän takana ei olis vaihtunu viä..
 
  • Tykkää
Reactions: Wiitahepo
heippa hei!

ei tule hyviä uutisia täältäkään... :( ei oikein saatu selville, että mikä tämä mun raskaus on, mutta normaali se ei ainakaan ole. saattaa olla osittain rypäleraskaus tai kohdunulkoinen... huomenna sairaalaan jatkotutkimuksiin ja -toimiin. saapa nähä, että mitä siellä sitten tulee eteen.

Olo on tietenkin taas surullinen, mutta jotenkin sen viime viikon jälkeen osasin tätä jo vähän odotella, valitettavasti... Jospa nämä kaksi epäonnistunutta kertaa riittäisivät minullekin! Lääkäri puhui tänään, että mahdollisesti seur kerralla otetaan keltarauhashormoonit tukemaan alkuraskautta, se kuulostaa hyvältä!

minut saa siis myös poistaa listalta. en saanut jäädä lokakuisiin enkä nyt sitten valitettavasti teidän kanssa tänne helmikuisiinkaan... jospa me sitten Wiitahevon kanssa pääsisimme mahd nopeasti johonkin uuteen ketjuun.. :)

teille kaikille mitä ihaninta odotusaikaa, nauttikaa täysin siemauksin kasvavista ihmeistänne! :heart:

Wiitahepo mulla ilmeisesti huomenna vastaavat jutut edessä, toivon myös tosissani, ettei ainakaan sairaalaan tarvis jäädä! Sulle myös älyttömästi tsemppiä sinne! :)

rakkautta pienille ja haleja teille kaikille! :heart:
Jiiii
 
Jiiii :hug: Mulla oli kakkosesta tukemassa toi keltarauhashormooni,mulla oli noi km molemmat 5+ viikoilla ja sain ne heti ku plussasin,nyt mulla on erittäin uhmakas skorppari mökissä =) Toivottavasti auttasivat sinuaki...Tähän ja edelliseenki oisin ne saanu,mut kuiteski toi edellinen meni ihan ongelmitta loppuun saakka. Tai siis olihan ne omat ongelmansa loppuraskaudessa ;)

Mie en oo hankintoja tehny,enkä kyllä uskalla ihan hetkeen mitään ostaakkaan...Onhan mulla noita perusjuttuja kuiteski aika paljo jemmassa...
 
WIITAHEPO::hug: Voin niin samaistua tuohon sun tunteeseen:'( Tsemppiä ihan hirveesti! Muista että se on tosi harva jolla on 3 epäonnistumista putkeen. (tiedän ettei se lohduta, itellä ollut niin paljon epäonnea et noi tilastot tuntuu lähinnä huvittavilta) Mulla kanssa 2 tuulimunaa ollut ja niitä keskenmenoja. Se on aina yhtä musertavaa, oli viikkoja 4 tai 10 :(

JIIlle myös jaksuja:':)hug:

Tuntuu tosi pahalta teidän puolesta :(
 
  • Tykkää
Reactions: Wiitahepo
Hei, en löytänyt itseäni listasta, eli 2.lapsi/ LA 13.2/ SatKS

Pahoinvointi on kaameeta, ja tuntuukin hetkittäin rankalta hoitaa pientä taaperoa tämän kuvotuksen lomassa. Onni on että tämä on ohimenevää :) ja mies auttaa minkä ehtii.

Piti vielä kommentoida tuota LA-asiaa. Mun neuvolantäti kertoi että karkausvuosi jotenkin vaikuttaa että laskurit antaa pari päivää ennen lasketunajan mitä normaalisti.

Millään malttas odottaa np-ultraan joka on vasta elokuun puolella...
Hyviä vointeja kaikille, ja mielettömän suuret pahoittelut pikkuisensa menettäneille.

MyDream rv 8+6
 
J+
Kengumamma eli vastasit jo yhteen mun kysymykseen, istukan veren virtaus sama kun äidin. Missä kohtaa löysit istukan äänen? Minulla siis n. 1cm navasta oikealle. Sama ääni kuuluu nivusista.

Sulla onneksi doppleri sykenäytöllä, mulla sellainen halpismalli.

Kysymys numero kaksi sattuukin jollain teillä kävely alavatsaan häpyluun kohdalla? Joudun 500m kävelyssäkin pysähtymään kaksikin kertaa. Kohdunulkoista ei siis voi epäillä, kaveri oikeassa paikkaa :kiss:
 
Moikka, täällä olisi vielä yksi uusi tulokas joukkoon! 6.2.2013/ Marjiss/3.lapsi/SAS. Oli vielä sopivasti tyhjillään tuo kuudes päivä ;)

Olen kahden pojan 01/97 ja 01/98 -78 vuosimallia oleva äiti. Naimisiin menin uuden puolisoni kanssa tänä kesänä ja nyt odotellaan yhteistä nyyttiä :heart:

Hieman on epäuskoinen olo, mutta pakkohan se on uskoa! Plussattu 17.6 (pelkäsin olevan vain stressiä) ja tänään oli eka neuvola. Sydänääniä kuunneltiin sillä ehdolla etten pety jos ei kuulu, ja eihän niitä kuulunut... ja joo, kyllä petyin. En muista olleeni näin hermoheikko 15 vuotta sitten?!? No 19.7 on np-ultra, eli onneksi jo ensi viikolla.

Oireita on ollut mielettömän kipeät rinnat ja vatsan turvotus, varsinkin iltaisin. Pahoinvointia ei juuri lainkaan, onneksi!! Ja nämä oireet kyllä riittää mulle.

Koivin olen käynyt täällä muiden tarinoita lukemassa, ja paljon on ihania uutisia ollut. Isot halaukset menetyksen kohdanneille :hug:

Marjiss ja Sintti 9+6
 
Mä olen täällä itkenyt ja nauranut myötäeläen...
Menetyksen kohdanneille valtavasti voimia ja ison iso hali :hug:
Uusille tervetuloa!

Miehen mukanaolosta ei varmana jää tuo minun ukko mistään paitsi eli on mukana kuin peräpukama. :) Ja oikeasti haluankin miehen mukaan, pitäähän mulla kuski olla, kun ultraankin pitää 100km matkustaa. :D

Sokerirasitus on täälläkin edessä, mutta oletettavasti vasta vikalla kolmanneksella... ellei sitten virtsasta löydy aiemmin jotain. Toivon ettei, vihaan sokerirasitusta kovin paljon.

Seuraava neuvola olisi 23.7 - silloin siis verikokeet edessä. Onneksi terveydenhoitaja on ihana ja ymmärsi tuon neulakammoni, joten kaikki kokeet otetaan nyt sitten yhdellä kertaa. Sikiöseulonta siis samalla. Ei tarvitse rouvan pökrätä kovin montaa kertaa labrassa. Np-ultra on sitten sen jälkeen aikasintaan 14vrk:n päästä - ja on siis samalla se alkuraskauden ultra. Odotellaan postia Gravidasta ultran osalta. Tosin itse laskeskelin, että ei vielä pitäisi sitä juhannusruuhkaa Gravidassakaan olla, joten voin päästäkin jo elokuun alkupuolella sinne ultraan.

(.) Voidaan hyvin ja nälkäisesti. :D Tissit on ihan hirveän kipeät ja alavatsaa juilii silloin tällöin. Eniten ottaa koville tuo seisomatyö - huomennakin luvassa permistä ja sellaista, pitää vaan rullata ennätysvauhdissa niin pääsee hetkeksi istumaan. :) On vaan ukkokullan mummi asiakkaana, noinkohan vanha rouva on sen verran tarkka, että huomaa... noh, onneksi oon muutenkin pyöreä niin voi vedota yleiseen lihomiseen. :D

MrsR&MrR ja pikkuärrä 8+2
 
Huoh-menta!

Taasen yksi huonosti nukuttu yö takana :(

Ensinnäkin, pahoittelut Jiii :'( :hug:

Minä näin outoa unta. Olen siis ihan oikeastikin asunut sellaisessa kummitustalossa, joka tätä nykyä on autiotalo, kukaan ei halua tonttia ostaa tai taloa purkaa... kerran tai kaksi vuodessa joudun ajamaan paikan ohi ja tietenkin muistot tulevat esiin. Mutta muina aikoina ihan randomina näen paikasta ahdistavia unia, se palaa aina vaan :( Viime yönä se jälleen palasi, menin mukamas talon naapuriin kylään, sitä taloa asuttaa vanha koulukaverini, jota olen nähnyt viimeksi yläasteella. Hän oli mukamas mennyt naimisiin hyvän ystäväni kanssa (mikä ei ole siis mitenkään totta) ja kyselin kovasti kuulumisia ja että miksi talo ei kelpaa kenellekään ja että miksi kukaan ei voi puhua asiasta suoraan. Olisi meidänkin perhe ihan oikeasti säästynyt monelta, jos olisimme tienneet, mikä paikka se on. Kyläläiset ilmeisesti kaikki tietävät ja jopa 100 km säteellä, kun kerron, missä olen asunut, ihmiset vastaavat, että 'ai, sinä olet sieltä kummitustalosta'... sitten naapuri tarjosi minulle kauhean määrän ihania karjalanpiirakoita (liekö huonon olon seassa ollut jyvänen nälkääkin) ja loppujen lopuksi perheen poika lähti hakemaan kummitustalon pihasta karannutta koiraansa, joka sittemmin puri häntä käteen... naapurit syyttivät, että se oli minun syytäni, koska olin tullut takaisin ja käskivät painua pois. Niin ja perheen vaimo oli myös juuri saanut tietää olevansa raskaana... ihan himmeli uni. Ja erittäin todentuntuinen.

Illalla, kun mies tuli kotiin, hän löysi eteisestämme pienen pienen pörröisen kissanpojan, joka sähisi minulle ja raapaisikin sormeen. Tuli heti mieleen, että mitenkähän mulla on noi rokotukset voimassa :/ mistähän saan ne tietooni, kun olen muuttanut tässä maassa niin ahkerasti? Vai olisikohan niitä tarkisteltu viime raskauksien aikaankin jo? Noh, joka tapauksessa, joko meidän vakikissamme söi pörröisen aamiaiseksi tai sitten hän pääsi seinän välistä karkuun, koska ei ole enää sähisemässä. Toivottavasti söi maksamakkaran evääkseen, jonka jätin häntä varten. Olisi meille pieni pörrövauvakin kelvannut ;)

Ihmettelin muuten, kun neuvolantäti kyseli minulta, että olenko sairastanut vesirokon, enkä siis ole. Sitten hän oli ihan hämmästyneen näköinen ja mietiskeli, en tiedä mitä. Mutta minkä minä sille voin? Olen joka jumalan kerta, kun on vesirokkoa liikkeellä, ollut itse ja lasten kanssa, että noniin, nyt me saadaan se, niin pyh, ei tule rokko meille! Lääkäri oli sitä mieltä, että kaikki eivät sitä edes saa. Ei minun veljenikään ole sitä koskaan sairastanut. En oikein ymmärtänyt, mitäs kysyi, jos ei kestänyt vastausta :LOL:

Kai minä alan aamupuurolle, naperotkin näyttävät heräämisen merkkejä. Tänään saan 30 kg mansikoita ja hyvä ystävänikin tulee lapsineen päiväkylään :) ei haittaa, vaikka ulkona sataakin :)

Mukavaa sadepäivää toivoo Viivi+Tiiti 9+3
 
Voi ei Jiii! :hug: niin kauheasti voimia sinnekkin ja ihan hirveän suuret pahoittelut. :( :'(
Toivotaan tosiaan teillekkin huiman nopeaa ja 9kk kestävää plussaa.

Viivi76: Mun on rokotuskorttini hävinny ajan saatossa. Neuvolasta käskivät soittaa ensimmäisen kotikunnan neuvolaan jos heillä on siellä vielä jotain tietoja ylhäällä. Tosin en kyllä oo vieläkään soitellu kun sillon kun näitä kysyttiin niin tiesin, et kaikki piikit on vanhoja. Ei oo ennää :).. Olipa aika uni sulla. Toivottavasti sitten et vesirokkoa enää saakkaan, mun isä aikanaan sairasti sen aikuis iällä ja voi luoja kun se oli kipeä, mä en ikinä unohda sitä näkyä. Kehossa ei paikkaa ollut mistä normaali iho olisi näkynyt. Hyh.. Meillä lapset sairasti vesirokon just sillon kun olin kuopuksen kans laitoksella. Hyvin lievä oli, kaikki meinas ettei kuopus sitä saa kun imetin.. Saipa kuitenkin. Oli kyllä ehkä n.8 näppyä ja varmuutta ei ole, että saiko sitten tarpeeks ettei sairastu enää. Mutta mä kyllä romuta sen teorian, että rintaruokittu lapsi sairastaa vähemmän. Meillä se menee juur päinvastoin, esikoista 4kk ja kakkosta 1.5kk ja kuopusta yli 9kk ja hän oli koko vauvavuoden kipeä, vanhimmat on kumpikin ollu kipeänä vasta yli 1v:nä.

(.) Ei mitään uutta. Vaikuttaa nuo ikävät uutiset sen verran rankasti, että heräsin puol 5 miettimään ettei tääläkään varmaan ketään mukana ole. Kun vaan edelleen vertaan noihin edellisiin raskauksiin ja tämä kyllä niistä poikkeaa. Eihän ne tietenkään samanlaisia ikinä olekkaan, mutta silti. Huoh.. voi tätä alku raskauden hurmaa.. Eilen kun noita la juttuja katselin ja tein muksun testillä, huojentavaa oli lukea kun siinä oli jo rv 11 että todennäköisyys syntyvään lapseen on hyvä. Mutta mistäs senkin tietää, jos kehitys on päättynyt jo aikoja sitten. : /

Murheinen Äiti maa & Usko 10+4 (hope so)
 
Jiii :'( mä niin aattelin et sulta ois tullut hyviä uutisia. Tsemppiä :hug:.

Tervetuloa uusille :wave:!

Viivi76, huih mikä uni. Mä en muista et oisin nähny yhtään unta raskuden aikana.

Äiti maa, kyllä sitä varmaan jokanen miettii välillä onko masussa kaikki kunnossa. Ite ainakin murehdin, sitten mulla iskee pahoinvointi päälle niin se helpottaa epäilyihin. Kuukauden päästä keskenmenon riskikin on jo tosi pieni. Sitä ootellessa.

(.) Täällä myös huonosti nukuttu yö. Kuopus kömpi kolmen aikaan väliin ja sen jälkeen nukuin paljon huonommin. Lisäks tietty heräs jo puol seiska...
Taas on oikeen sadepäivä ja meillä oli tarkotus mennä elukoita kattoo kotieläintilalle, ei mennä tänään. Josko jotain muuta keksitään, oli kaverien kanssa yhessä mennä et josko joku sisäliikuntapaikka ois meidän juttu tänään. Ja ulos syömään =).

Selis ja wotwot 10+2
 
Rokotukset Just mietin ettei taida mulla olla jäykkäkouristusrokotetta voimassa. Jotain rokotteita otettiin ulkomaan reissua varten 2003, mutta jäykkistä en muista saaneeni kuin joskus -90-luvulla. Pitää hoitaa asia kuntoon raskauden jälkeen.

Jiii pahoittelut ja halit!

Uusille tervetuloa!


Kävin eilen kääntymässä päivystyksessä ja sykettä ei lääkäri saanut näkyviin. Huokaili ja ihmetteli ja useamman minuutin jälkeen sanoi, että kyllä se näkyy, mutta on jotenkin oudossa asennossa. Sääteli siinä sitten vielä lisää ja lopulta näin minäkin sätkivän pienen ihmisalun, jonka käsien ja jalkojen alut heilui. Vastasi 9+0 eli ilmeisesti vaihtoi LA:ksi 11.2., kun jotain sellaista mumisi. Tiedä häntä. Huomenna eka neuvola ja sitten ehkä olen viisaampi asian suhteen.

Maarit ja Hattivatti 9+2 (?)
 
Huomenta ja tervetuloa uusille :wave:

Hyppään röyhkeästi omaan napaan... Aamulla kävelin hermorauniona ja tärisevänä kasana Terveystaloon valmistautuneena pahimpaan mutta onneksi hermoilu oli kuin olikin turhaa. Eli ultrassa löytyi yksi kappale nasuja sykkeen kera. :heart: Koko vastasi viikkoja 7+3 eli aika lailla yksiin meni omien laskelmien kanssa, kun olin laskenut, että nyt olis 7+4. Päivän takia ei tarvi mun tietoja muutella. Katsotaan sitten seuraavissa ultrissa, miten laskettu aika tarkentuu. Olo on huojentunut.. :whistle:

nessuli & nasu 7+3
 
Viimeksi muokattu:
Jiille pahoittelut ja jaksamista!

Mansikoista ja muista marjoista kysyisin ihan tyhmää, aiotteko muut syödä niitä (itse poimittuina) ihan huoletta? En ollut aiemmin koskaan miettinytkään, että marjoja pitäisi huuhdella, mutta nyt joku ylihysteriapeikko mielessä kummittelee, ja sellainenkin seikka tuli mieleen. Olen ajatellut syödä ihan sellaisenaan, suoraan puskasta, jos eivät näkyvän multaisia ole. Nyt raskaana tuntuu, kuin jokainen ruoka olisi jonkinlainen mikrobiologinen uhka, mikä on melko stressaavaa... :(
 
Moi kaikille ja Jiille lohtuhalit!

On: Tänään soitti sitten lääkäri ja kyllä, minulla on kilpirauhasen vajaatoiminta, jonka luin lisäävän merkittävästi keskenmenoriskiä. Taidan nirhata viime syksyisen lääkärini jos kohdustani löytyy kkm, kun oikealla lääkityksellä olisin helkkari ensinnäkin voinut olla raskaana jo ajat sitten, ja tämä alkio olisi saanut suuremman todennäköisyyden selviytyä. Nyt tuntuu ihan siltä, että ei sieltä 23. päivä mitään löydy, ahdistaa. En nyt muista laitoinko eiliseen viestiini, että tämä edellinen lääkäri oli sanonut, että arvot ovat täysin normaalin rajoissa eikä kertonut niistä tarkemmin. Neuvolantäti kuitenkin löysi nuo arvot, ja minulla oli sillloin 4,1 kun 4,2 on merkki vajaatoiminnasta, raskaana olevilla jo yli 2,5 tarvitsee lääkityksen. Olisi voinut lääkäri edes varoittaa, että raskauden mahdollisuus oli pienempi kohonneen arvoni takia, enkä minä tajunnut tietenkään ottaa selvää. Argh, on kyllä niin kiukkuinen olo koko maailmaa kohtaan nyt. Pahoittelut varsin omanapaisesta viestistä, mutta nyt murehdituttaa pirusti.
 
Moi kaikille ja Jiille lohtuhalit!

On: Tänään soitti sitten lääkäri ja kyllä, minulla on kilpirauhasen vajaatoiminta, jonka luin lisäävän merkittävästi keskenmenoriskiä. Taidan nirhata viime syksyisen lääkärini jos kohdustani löytyy kkm, kun oikealla lääkityksellä olisin helkkari ensinnäkin voinut olla raskaana jo ajat sitten, ja tämä alkio olisi saanut suuremman todennäköisyyden selviytyä. Nyt tuntuu ihan siltä, että ei sieltä 23. päivä mitään löydy, ahdistaa. En nyt muista laitoinko eiliseen viestiini, että tämä edellinen lääkäri oli sanonut, että arvot ovat täysin normaalin rajoissa eikä kertonut niistä tarkemmin. Neuvolantäti kuitenkin löysi nuo arvot, ja minulla oli sillloin 4,1 kun 4,2 on merkki vajaatoiminnasta, raskaana olevilla jo yli 2,5 tarvitsee lääkityksen. Olisi voinut lääkäri edes varoittaa, että raskauden mahdollisuus oli pienempi kohonneen arvoni takia, enkä minä tajunnut tietenkään ottaa selvää. Argh, on kyllä niin kiukkuinen olo koko maailmaa kohtaan nyt. Pahoittelut varsin omanapaisesta viestistä, mutta nyt murehdituttaa pirusti.

Mulla tutkittiin useiden KM takia kunnon tutkimukset ja tsh oli 4,2 ja T4V 10. KUNNALLINEN SANOI ETTEI AIHETTA HOITOON.
Yksityinen määräsi lääkityksen heti, ja saatiin lokakuussa vihdoin kauan toivottu pikkukolmonen ja nyt tulossa pikku nelonen... ja vitonen :D :D :D

Tiedän niiiiin tuon fiiliksen. Mulla oli 4km:a putkeen ennen lääkitystä....
 
Wiitahepo ja Jiii :hug:

Wiitahepolla mahtava asenne, peukku siitä! Molemmille toivotan jaksamista ja intoa yrittää uutta raskautta. :heart: Teidät varmaan nähdään sitten jossakin kevätvauva-ketjussa! ;)

Iloisempia uutisiakin on eli tervetuloa listoille MyDream ja Marjiss!

Neiti-81, tuplasti onnentoivotuksia tuplasykkeistä! :heart:

Tige kyseli onko muita joilta lähtee paljon hiuksia, ilmoittaudun! Muistelisin, että esikoisen raskausaikana oli sama homma. Onneksi tukkaa on omasta takaa sen verran paljon etten ihan heti kaljuksi tule vaikka sitä tukkaa viemäriinkin melkoiset määrät valuu. :LOL:

Mies tulee synnytykseen mukaan ehdottomasti. Viime kerralla tuntui ihanalta jakaa se hetki rakkaan ihmisen kanssa. Meillä ei myöskään ole ongelma saada poika hoitoon jommankumman vanhemmille synnytyksen ajaksi, sillä molempien vanhemmat asuvat n.15 minuutin ajomatkan päässä. :) Viimeksi meinasi kyllä vähän tulla kiire kun piti viedä koira hoitoon ja siitä ajaa sairaalaan. Onneksi matka sairaalaan on myös lyhyt. Sairaalassa ehdin olla alle 2 tuntia kun poika jo syntyi. Eli melkoisen nopeaa toimintaa ensisynnyttäjäksi (supistukset klo 6.00 alkaen, poika syntyi samana päivänä klo 17.00)

Viivi76, neuvolan terkka varmaan kyseli sulta vesirokosta siksi kun se ilmeisesti on "vaarallisempi" ja rajumpi yleensäkin aikuisiällä sairastettuna, ja voi ihan oikeasti olla vaarallinen jos siihen raskaana ollessa sairastuu.

Maarit, jäykkäkouristusrokotuksen voi käsittääkseni ottaa raskaana ollessa. Korjatkaa joku jos olen väärässä?

Pilkku_ anna mennä vaan! =) Ei mansikat ole vaaraksi kunhan katot ettei ihan multaisia ole. Mä söin esikon aikaan paljon ulkomaisia mansikoita kun ei keväällä vielä ollut kotimaisia saatavana eikä neuvolan terkka kauhistellut asiaa. Eihän niissä ulkomaisissa marjoissakaan niin paljon torjunta-aineita tai muita kemikaaleja ole etteikö voisi syödä. Eihän niitä voitais edes myydä jos olis ihan kemikaalipommeja.

Omissa oloissa ei paljon muutoksia. Nännit aristaa hiukan, nälkä tulee nopeasti ja vähän mahassa on tuntemuksia. Päätin nyt, etten aio ens viikon neuvolassa pyytää terkkaa etsimään sydänääniä kun ei niitä varmaan vielä kuulu. Eli sitkeesti täytyy jaksaa oottaa ekaa ultraa. Siihen haluaisin siihen np-ultraan heti kun viikot sen sallii ihan vaan siks et saisin mielenrauhan. En nimittäin ole valmis maksamaan 100e yksityisellä.

Elsiliini 6+6
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Wiitahepo
Tervehdys pitkästä aikaa kaikille!

Voimia Jiii ja Wiitahepo!!! Toivotaan että teitä onnistaa pian uudestaan!

Synnytyksistä: ekassa oli mies mukana, tokassa sisko ja nyt tässä kolmannessa varmaan mies kun lapset niin isoja et voivat varmaan mennä siskolle hoitoon=)

Toissa iltana poikaa puri siskon koira hauikseen ku meni sen reviirille ilman lupaa. Nyt toisessa haavassa tikki ja on sellane ainakin pari senttiä syvä haava...toivotaan et ei tulehu! Uimaan siis ei tarvii mennä ainakaan viikkoon=( mut onneksi ei käynyt pahemmin...vähän ylempänä ois ollu tarjolla kaulavaltimo.

Huomenna olis sitten neuvola! Mistäköhän lie johtuu et meinasin eilen kaupassa pyörtyä ja sit yks kaks rupes särkee päätä=(? Huono olo vaivaa jatkuvasti=(

Äitx2 ja Riesa(miehen keksimä nimi vauvalle;) rv 9+0
 
  • Tykkää
Reactions: Wiitahepo
Muut valittelee sateista säätä, mutta täällä paistaa arska melkein pilvettömältäö taivaalta, joten aurinkoista huomenta kaikille!

Pahoittelut Jiii :hug: Kylläpäs nyt on huonojen uutisten aalto menossa :(

Mä oon ainakin syöny mansikoita ihan ilman huuhteluita, ulkomaalaiset hedelmät sit kuorin ja huuhtelen.
Vesirokosta: itse olen onneks jo sairastanu lapsena. Mie oon kans kuullu että olis vaarallinen tauti raskaana olevan sairastaa. ja aikuisiällä kova tauti.
Oma napaa: Huomenna aamulla kasilta neuvola! VIHDOINKIN!!! On sitä odotettu, saa sit tietää millon päästään ultraan, toivottavasti nopeesti niin selviis sit viikot tarkemmin. Ja näkis sit että kaikki on hyvin. Oloista päätelleen ainakin jotain mahassa on :D
 
Elsiliini: Empäs kysellyt :D Mutta eipä tuo nyt niin tarkkaa ole :)

(.) Menen tänään päivystykseen lääkärille, alavatsa särkee tosi kovasti jo kolmatta päivää putkeen. Välillä tekee vaikeaa kävellä edes pystyssä, kun niin sattuu. Katsotaan mitä siellä sanotaan, vähän pelottaa. Eilen jo odotin peloissani, että milloin alkaa vuoto.. :'(

Tige rv 6+6
 
voimia kaikille menetyksen kohdanneille! :hug:

(.) huomenna olisi ensimmäinen neuvola :) mies on tulossa mukaan sinne, omasta halustaan.
mua on hirveesti ruvennu etomaan kaikki voimakkaat hajut. mies kun dödöään suihkutteli ni voi yök kun rupes etomaan :x
tissit tuntuu painavan ainakin tonnin kun ehtoolla ottaa liivit pois. ja kipeet. aiaiai..
kovasti jo haluais tietää koska on esimmäinen ultra, eiköhän se huomenna selviä. ei malttais millään odottaa.
ollaan menossa lauantaina naimisiin, ei oo osannu ollenkaan jännittää sitä kun on vaan ajatukset pyöriny masukissa :) noh ehkä sitten lauantai aamuna rupee jännittämään kun menee kampaukseen ja meikkiin ja rupee häämekkoa päällensä vetämään :LOL: :heart: saas nähä tajuaako sukulaiset et oon raskaana kun yhtäkkiä en enään polttakkaan tupakkaa ja en juo alkoholia.. täytyy vaan koittaa keksiä valkonenvalhe :stick:

*saikku* + masukki 7+6
 
Heipat kaikille ja tervetuloa uusille odottajille :)

Ultrista: mies on ollut kaikkien kolmen kaikissa ultrissa mukana ja juuri viime syksynä, kun neljättä odotettiin, ei saatu hoitoapua, joten menin yksin. Shokki oli totaalinen, kun elävää sikiötä ei 12. raskausviikolla enää löytynyt - silloin olisin kaivannut miestäni paikalle. Huomenna menen ar-ultraan yksin, koska edelleenkään ei oikein saada apua paikalle kesken päivän. Mutta yritän asennoitua koko ajan siihen, että ikäviäkin uutisia voi olla luvassa. Yritän jo etukäteen miettiä keinoja suoriutua surusta, jos ikäviä uutisia tulee. No ainakin se, että löytyypä ajoissa eikä tarvitse olla kuollut sikiö masussa sitä itse tietämättä montaa viikkoa. Huh, syvissä vesissä mennään...itku on ollut herkässä pitkin päivää :(

Synnytyksestä: mies on ollut mukana jokaisessa, toivottavasti myös neljännessä. Jos nyt jostain syystä synnytys käynnistyisi niin nopeaan, ettei saataisi hoitoapua, niin kyllä mä varmaan selviytyisin yksinkin.

Jahas, kuopus tepsutteli päiväuniltaan viereen kiljumaan. Hyvää vointia kaikille!
 

Yhteistyössä