HELMIKUUN HELMET 2013 *tammikuu*



Päivityspyynnöt punaisella, kiitos!

Helmikuun Helmissä mukana on
Odottajia yhteensä: 152
Syntyneitä poikia: 3
Syntyneitä tyttöjä: 4
Poikaoloja ja -lupauksia: 36
Tyttöoloja ja -lupauksia: 31
Kaksosten odottajia: 5
Menetyksen kohdanneita: 13

Menossa mukana:
Laskettuaika (LA) / nimimerkki / monesko lapsi / synnytyssairaala


SYNTYNEET:
27.11.2012
31+0 / Piia-Liisa / 1.lapsi / K-SKS IT`S A BOY 1635 g / la 29.1.2013 (poikalupaus piti paikkansa)
2.1.2013
Maarit* / 5. lapsi / NKL IT`S A GIRL 2645 g, 46 cm ja lakki 31,5 / la 11.2.2013 (tyttölupaus piti paikkansa)
17.1.2013
minä vaan -84/ 1. lapsi / KYS IT`S A BOY 3130g, 49cm / la 2.2.2013
18.1.2013
Pink89 / 2.lapsi / KAKS IT`S A GIRL
Klo 11.23, 2905g, 48,5cm / la 7.2.2013 (tyttölupaus piti paikkansa)
25.1.2013
Viivi76 / 3.lapsi / TAYS [IT`S A BOY 2820g, 48cm / la 7.2.2013 (poikaolo piti paikkansa)
26.1.2013
Äidiksi2013 / 1.lapsi / Tyks IT`S A GIRL 3010g, 48cm / la 15.2.2013, rv 37+1
29.1.2013
Ensari84 / 1.lapsi / NKL *IT`S A GIRL 2600g, 47cm / la 1.2.2013 (tyttölupaus piti paikkansa)

VIELÄ YHDESSÄ OSASSA:

28.1.2013
Milli1988 / 1 lapsi / TYKS / IT`S A BOY

30.1.2013
Äitivm84/2. lapsi/TAYS

1.2.2013
onnellinen 31 / 5.lapsi / K-SKS
pupu75 / 2. lapsi / KOS
Pilkku_ / 1. lapsi /
Joutsen80 / 2.lapsi / KAKS
Selis / 3.lapsi / TYKS IT`S A GIRL
J+ / 1.lapsi / KOS IT`S A BOY
Sirel /3.lapsi (tyttö olo)

2.2.2013
Äiti maa / 4.lapsi / VAS/TAYS IT`S A GIRL
Minikolibri / 4. lapsi / JS
Bettis / 1.lapsi / TYKS IT`S A GIRL
rainy88 / 1. lapsi / P-KKS
nappikeitto / 2.lapsi / KYS IT`S A BOY
Vempukka/27/1.lapsi / JS IT`S A BOY

3.2.2013
Tuulia85 / 2.lapsi / TAYS IT`S A BOY
Vilperi / 2. lapsi / TAYS
pikku yllätys / 1.lapsi / JS IT`S A GIRL
Hannasi / 1.lapsi / HYS

4.2.2013
Linda1981 / 5.lapsi / NKL
an-iin / 1.lapsi / PHKS
norpu / 1. lapsi / JS IT`S A BOY
Marikki-74 / 3.lapsi / K-PKS
Noona-/ 1.lapsi / SatKS
nninaa / 1. lapsi / EKKS IT`S A BOY

5.2.2013
Tiituskainen / 1.lapsi / SatKS
Äiti0708 / 3.lapsi /K-SKS
hiippis81 / 2.lapsi / PHKS IT`S A BOY

6.2.2013
Bliss / 4.lapsi / TYKS IT`S A BOY

7.2.2013
Homsantuusa / 4.lapsi / MKS
Nökönen /1. lapsi / EKKS
iao / 3.lapsi /TAYS IT`S A BOY
Helmiäiset / 2. lapsi / Kät/H
markkis93 / 1.lapsi / OYS
Annalinnea / 1.lapsi / OYS IT`S A GIRL
ketunhäntä / 4.lapsi / OYS
Pipsa4/ 5.lapsi/ LKS

8.2.2013
Wengen / 2.lapsi / NKL IT`S A GIRL
didjital / 1.lapsi / SatKS
vaniljajugurtti / 1.lapsi / KYS
Leina / 1.lapsi / LS IT`S A GIRL

9.2.2013
L.O.V.E / 2.lapsi (poika olo)
Piinistelijä / 1.lapsi (1.enkelilapsi :heart:) / JS
Elsa-82 / 3. lapsi / KOS
paulinmamma / 1.lapsi / EKKS
Keltakukka / 1. lapsi / TYKS IT`S A BOY

10.2.2013
NeferNeferNefer
lumi-enkeli / 4.lapsi / TAYS/ IT`S A GIRL
kiikkalainen/4. lapsi/ VAS tai Tays IT`S A BOY

11.2.2013
IhanaOmena / 2. lapsi (tyttö olo)
Tiuhti83 / 2.lapsi / TAYS IT`S A GIRL
sannak82 / 2.lapsi / EKKS
Selma_ / 3.lapsi / OYS IT`S A GIRL
FlowerBy / 1. & 2. lapsi (KAKSOSET) / SEKS A BOY AND A GIRL
past / 2.lapsi / TAYS IT`S A BOY
Hansuu / 3. lapsi / KOS IT`S A GIRL

12.2.2013
åmena / 3.lapsi / TYKS
äitx2 / 3.lapsi / EKKS IT`S A BOY

13.2.2013
taikatimjami
mammis92 / 1.lapsi
MyDream / 2.lapsi / SatKS
eerikanen / 2.lapsi / SeKS
Laura* / 2.lapsi / KÄT IT`S A BOY tyttöolo aluksi
BrooklynMami / 2. lapsi / USA IT`S A BOY

14.2.2013
Lassu / 3.lapsi / PKKS (poika olo)
MrsR / 1.lapsi / K-SKS (tyttö olo)
Keisha / 1. lapsi / SeKS

15.2.2013
Hollannissa / 1.lapsi /ulkomaat (Hollanti)
cannes / 2.lapsi / OYS
Mimaco85 / 1. lapsi / Jorvi IT`S A GIRL

16.2.2012
Omppuf / 2. & 3. lapsi (KAKSOSET) / K-PKS A BOY AND A GIRL
MeaMinnis / 2. lapsi / PHKS
Vauvahaaveita86 / 1. lapsi / TYKS
Hepa_ / 1.lapsi / IT`S A GIRL
Tuuliannaliina / 1. lapsi / HYKS
Tiudeliini / 2.lapsi / K-SKS IT`S A BOY
Rva78 / 2. lapsi / TYKS

17.2.2013
Shafa / 1.lapsi / PS
Veepukka / 2. lapsi / OYS IT`S A GIRL
MininMama / 2.lapsi / LKS
enni./1.lapsi/K-PKS
Nopsu / 2.lapsi
poju04typy06 / 5.lapsi / OYS
helmira / 31v/ 3. lapsi / NKL poikalupaus

18.2.2013
Maizy / 2.lapsi / KOS
EtelänHetelmä / 1. lapsi / Kät
Pöpsy/ 1. lapsi / TYKS
Annemiini / 1.lapsi / KOS

19.2.2013
Napsuneiti / 2.lapsi / LS IT`S A BOY
Siiseli2013 / 1.lapsi
Emppu2012 / TYKS
Donna82 / 2.lapsi / NKL Poikalupaus
Pikku_Pallo / 1. lapsi / EKKS / tyttölupaus (poikaolo)
moulinrouge / 1.lapsi / SATKS tyttölupaus
fannis / 4.lapsi / K-PKS

20.2.2013
iloksi / 1. lapsi / KYS (tyttö olo)
Heidukka / 1.lapsi / KYS
Drya / 1. lapsi /OYS
ulB / 2.lapsi / SatKS (tyttö olo)
RiiMini / 1.lapsi
Vilinäiti / 3.lapsi / TYKS IT`S A BOY
Mamiksi monelle / 4.lapsi / Kät
ila / 1.lapsi / (poika olo)
Minskimamma / 1.lapsi / Vas/Tays
Ninnu-87 / 3.lapsi
cinnamonni / 1.laps / KOS / IT`S A BOY

21.2.2013
snowfairy / 2.lapsi / KYS
Vissyliini / 1.lapsi / KYS IT`S A BOY
joke-81 / 3. & 4. lapsi (KAKSOSET) / K-SKS
Adii/1. lapsi/KOS (poika olo)

22.2.2013
Neiti-81 / 4. & 5.lapsi (KAKSOSET) / SatKs TYTTÖLUPAUKSET!
Tiivi82 / 1.lasi / K-SKS
Taikamyrsky / 3.lapsi/ KOKS
RouvaRuusunen/ 3. lapsi/ OYS / IT`S A BOY

23.2.2013
taffi / 1.lapsi
oila / 5.lapsi / OYS
Halibut / 2. lapsi / LKS IT`S A GIRL
Serafiina/ 2.lapsi / KOS IT`S A GIRL
mimmi83/1.lapsi/LPKS IT`S A BOY
taikamaailma / 2 lapsi / phks

24.2.2013
Punakukka / 2.lapsi / JS
Bumble / 1.lapsi / KOS IT`S A GIRL
Millipilli / 1.lapsi / TAYS (tyttö olo)
Amore / 1.lapsi / KÄT IT`S A BOY
nessuli / 2.lapsi / TAYS (tyttö olo)
lemmuli / 1.lapsi IT`S A BOY
alfur/ 2. lapsi/ OYS
katti / 1. lapsi / MKS IT`S A GIRL
Doris87/ 25 /1.lapsi /PKKS

25.2.2013
kengumamma / 3. lapsi / LS IT`S A GIRL
Vimpula 05 ja 07 / 4.lapsi / KYS

26.2.2013
Annukka4 / 4.lapsi / TAYS
lauwra / 1.lapsi / TAYS IT`S A GIRL
otustus / 1. lapsi / LPKS
Meyme / 1.lapsi / K-PKS
Annimarj / 1.lapsi / PKKS (poika olo)
*saikku* / 1.lapsi / VAS/TAYS IT`S A GIRL
Sokerityttö/ 1.lapsi / LS

27.2.2013
Syysvuokko / 2.lapsi IT`S A BOY
Charlott / 2.lapsi / KYS IT`S A GIRL
Nauris86 / 1. lapsi/ K-PKS
SweetP / 5. & 6.lapsi (KAKSOSET) / NKL A BOY AND A GIRL
Elsiliini/ 2.lapsi / TYKS IT`S A BOY

28.2.2013
Helistin2013 / 1. Lapsi / KOS
annimanni / 3.lapsi /
lenkkari/ 27v /1. lapsi/ MKS
Pupunen / 1.lapsi / KOS / IT`S A GIRL



* Menetyksen kohdanneet *
Suprina
Mama007
PIKKUVIIKINKI
Marlin
Wiitahepo
Jiiii
Äiti0708
Marjiss
Helmiäiset (toinen kaksosista)
Pippari
helmiodottaja-85
Hedy81
Tige



Synnytyssairaalat ja niiden lyhenteet:
JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS = Ålands centralsjukhus


Aiemmat keskustelut:
Toukokuu 2012
Kesäkuu 2012
Heinäkuu 2012
Elokuu 2012
Syyskuu 2012
Lokakuu 2012
Marraskuu 2012
Joulukuu 2012
 
Viimeksi muokattu:
Hyvää alkanutta vuotta kaikille =) Nukkuessahan tuo vuosi vaihtui ;)

Huomenna muuttuu työttömyys äippälomaksi =)

Miun pää lyö nyt tyhjää vaik piti kirjoittaa vaik mitä! Josko sitä lähtis vähä pidemmälle lenkille selkeyttämään ajatuksia ;)

äitx2 ja riesa rv 34+0 (kääk...6 viikkoa laskettuun aikaan!)
 
Onnellista alkanutta vuotta kaikille!
Höh, mä taidan olla tulossa kipeeksi näin uuden vuoden alun kunniaks. Nielua kutittaa ja siellä rohisee lima... Eilen illalla oli sellaista yskän tunnetta, mutta ei oikein pysty sillai kunnolla yskimään :/

Vissyliini 32+5
 
Huomenta tai päiväähän tuo alkaa jo olemaan :) Ja onnea uudelle vuodelle!

Meilläkin vuosi vaihtui hyvin rauhallisesti: syötiin kotosalla hyvin ja lököiltiin sohvalla, sit käytiin kattomassa kaupungin ilotulitus, josta ei nähty väläystäkään äänet vaan kuului :D Onneks siinä toiset paukutteli rahojaan taivaalle niin kateltiin sit ne raketit ja ajeltiin kotiin nukkumaan :)Mytty taisi "pelätä" raketteja kun kovin pauke alkoi niin kauhea myllääminen masussa alkoi ja sitten kaun laitoin kädet masun ympärille niin rauhoittui :D Mahtoi pieni ihmetellä moisia ääniä.... Aamulla sitten lämmitettiin sauna ja syötiin oikein hyvä aamupala, kohta sit lounasta värkkäilemään ja sitten varmaan päikkärit viltin alla :)

Tsemppiä Maaritille koitokseen!

Ja tosiaan huikeeta että ensi kuu on tosiaan jo MEIDÄN KUUKAUSI :D

Heidukka ja Mytty 32+6
 
  • Tykkää
Reactions: Maarit*
Kiitokset taas uudesta pinkasta :)

Aivan käsittämätöntä, et kuukausi ja sitten koittaa meidän kuu. Vaikka mä edelleen luulen jakautuvani tän kuun lopulla. Ei noi muutkaan ole siihen laskettuun odottanu :) tosin poikkeushan se on mikä säännön vahvistaa.

Täälä meni kans uusivuosi mukavasti. Lapset sai valvoa, kuopus simahti sohvalle vähän ennen 11 ja isommatkin sit halus nukkuun puol 12 aikaan ja kaikilta taju kankaalle välittömästi :D hieman tottumattomia valvojia näemmä. Pommeja paukku yllättävän vähän, tosin "rakas" naapuri päätti vielä puol 2 aikaan tulla jysäyttämään ne isoimmat :kieh: ärsyttävää. Mun puolesta sais yksityishenkilöiltä kieltää koko pommittelun.

Voi yökkis mikä ilma, piti lähtee lasten kans kevälylle palauttamaan kirjaston kirjoja, mutta ei tommoseen pääkallokeliin kauheasti huvita lähtee liukasteleen.

Äiti maa & Alli 35+3
 
J+
Hyvää uutta vuotta 2013 arvon mammat!=)

UV meni tuttavien luonna, ja rankkaa kyllä teki. 00.00 jälkeen ei käynyt muu mielessä kun suihku ja sänky. Ja ai että haukotutti, yritin miehellekkin vihjaista väsymykseni hakeutumalla hänen viereensä haukottelemaan. Ei tuottanut tulosta ja vasta kolmelta pääsin suihkun kautta sänkyyn.

Toivon että tämä kuukausi olisi jo omani, toivon niin hartaasti että pääsisin synnyttämään. En vaan halua, jaksa ja nauti raskaudestani enään yhtään! :mad:
Olen jo googlella hakenut "vippaskonsteja" synnytyksen käynnistämiseen. Jos 1,5 viikkoa jaksaisi rutistaa. Ja älkää pliis sanoko että sitä pidempään vauva on masussa sen parempi, olen vain niin loppu tähän.

Turvotus on kamala, sormiakin sattuu! Oikeaa pohjetta pakottaa, en tiedä olenko saanut yöllä unessani kovan suonenvedon. Siltä ainakin tuntuu. Pöh.

Vali vali vali, mutta mä en (voimasanoja) enää jaksa kauaa tätä
Tulisipa ne lapset sittenkin haikaran mukana kotiovelle...
 
Onnellista uutta vuotta 2013!

Kiitos Keltakukalle pinosta!

J+ täällä jaetaan sun tunteet:) Itsekin olen googlaillut vaikka mitä, ei yhtään jaksaisi enää. Tahdon jo vauvan syliin! Tiedän, ettei se varmaan vielä putkahda, la on vasta 31.1., mutta jospas kävisi tuuri... Toisaalta on aika jännittävää, kun nyt se voi melkein päivänä minä hyvänsä tapahtua, helmikuun puoliväliin mennessä ainakin:)

Pilkku_ 35+5
 
Täällä uusi odottaja ilmoittautuu mukaan! Alusta asti seurannut, mutta rakenneultrassa tammikuun loppuun siirtynyt LA:n takia en sitten ilmottautunut mukaan, vaan jäin sivusta seuraamaan.
En osaa siis palstaa käyttää (saatika uutta iPadia..) mutta tiedot tässä:

LA 28.1. / 1 lapsi / TYKS / poika

Miehestä: maailman paras laatuaan. Yrittäjä, joten voi itse päättää työajat ja synnytyksen jälkeen (sekä nyt jo) kotona auttamassa minua niin kauan kuin on tarvis. Tekee ruuat ja siivoaa, sekä ulkoiluttaa pääasiassa koiran aina, kun oma olo ollut jo aika kauan todella tukala. Kiloja kertynyt jo 13kg, mutta neuvolan mukaan hyvä juttu, koska olen hoikka rakenteeltani.. Mutta ei sitä koko levyä suklaata ole varmaan tarkoitus silti joka pv syödä :/

Palaan taas myöhemmin kun en muista mitä piti muuta kommentoida :)
Hyvää uuttavuotta mammat ja masukit!

-Milli ja masukki 36+1
 
  • Tykkää
Reactions: Maarit* ja Mimaco85
Heipsan! Uusi tulokas esittäytyy :)

Odotamme poika-vauvaa syntyväksi helmikuun lopussa ja kotona hääräävät ennestään 7- ja 9-vuotiaat tyttäret. Edellisestä odotuksesta on siis jokunen vuosi aikaa ja nyt on saanut oikein muistella, että minkälaista se onkaan olla raskaana :) Kaikki on tuntunut yhtä uskomattomalta ja ihanalta kuin ensimmäisessä ja toisessakin odotuksessa. Tämä raskaus onkin ollut hyvin erilainen oireiltaan: pahoinvointia, närästystä ja muita ikävyyksiä en ole edelleenkään kohdannut! Molemmat aikaisemmat raskauden on menneet reippaasta yli lasketunajan, joten veikkaampa, että minusta on varmaan sitten tälläkin kertaa seuraa muidenkin viimeisimpien villahousujen kanssa täällä odotus-palstalla! :)

Isukki lähti lasten kanssa luistelemaan ja minä lupasin taikoa tortillat valmiiksi sillä aikaa, siispä hommiin nyt! Kertoilen lisää kuulumisia myöhemmin!

LA 22.2 RouvaRuusunen/ 3. lapsi/ OYS / Poika tulossa

Terveisin RouvaRuusunen, Neitikesäheinä 9.v, LeidiNuppunen 7.v ja PoikaPiikkinen 31+5
 
Tervetuloa mukaan! :)

Ja kiitos uudesta painosta, jännittävää ajatella että aika monella meistä saattaa olla jo tässä kuussa oma pikkuinen sylissä :heart:

raskausmyrkytys mitä siihen "kuuluu" eli siis mitä oireita? Mulle on nyt viimeksi eilen tullut silmiin tähtiä. Olin toisaalta väsynyt. Ja tänään aamusta pään särkyä. Joskus viikko sitten tuli myös tähtiä silmiin. Pitäiskö huolestua? Ja soittaa huomenna neuvolaan? Ja mitä se myrkytys sitten tekee?

Bettis ja rakas 35+3 :haert:
 
Bettis Mulle sanottiin, että jos niitä tähtiä alkaa näkyä silmissä, niin pitää heti ottaa yhteyttä, kun se on melko varma raskausmyrkytyksen oire. Lisäksi niitä on mm. turvotus, pahoinvointi, väsymys tai unettomuus, päänsärky. Neuvolassa pistävät sulle lähetteen labraan, josta kattovat maksa-arvot, mistä sen sitten pitäis näkyä, jos on näkyäkseen. Sitä en nyt muista tarkkaan, että mitä se tekee, mutta lapselle se on huono homma ja usein ottavat sitten heti ulos, kun on turvallista.

Tervetuloa Milli1988 ja RouvaRuusunen! Millillä onkin aikasin laskettu aika.

Keltakukka 34+3
 
Milli1988 ja RouvaRuusunen hirmusti tervetuloa porukkaan vielä viime metreille! Tänne mahtuu hyvin, vaikka masut vievätkin suurimman osan tilasta. :D

Kiitos Keltakukka uudesta pinosta! :heart:

pikku yllätys luulen, et aiemmin on meilläkin neuvolassa ollu typerään aikaan noi valmennukset, mutta suurimman osan tehdessä töitä 8-16/9-17 on tuo ajankohta oikein hyvä. On kyllä minusta hirmuisen outoa, ettei muualla ole järkiinnytty tuota vertaa, että hyvin pitkälti kaikki on töissä 8-10 välillä. :O Hmph.

J+ täällä on välillä kans noita tuntemuksia, et vois tulla jo... sitten hetken kuluttua perun moisen tuntemuksen... erityisesti se ummetusviikko alkoi kypsyttää hermoja siihen malliin, että hoin päivittäin monta kertaa miehelle, notta nyt riittää. Ja sulla kun on noita vaivoja ihan jonoks asti niin ymmärrän niiiiiiiiiiiiin täysin, että oot kypsyny kahta pahemmin koko raskauteen... ne todelliset kypsymiset on itellä vasta edessä päin, mutta sieltä ne tulee jokaiselle vuoron perään... Jaksuja sulle! :hug:

Mä taisin saada unenpäästä kiinni joskus seittemän aikaan aamulla... havahduin sitten hetkiseksi, kun vähän kaheksan jälkeen vieraat lähtivät kohti Hki-Vantaata. Nousin sitten yhden aikaan, vaikka vieläkin kyllä väsytti ja väsyttää. Isäntä potee taas krapulaa aka nukkuu edelleen, uudenvuoden perinne. :D Lähtivät siis yöllä vielä baariin, oisin ehkä itekin voinu lähteä, mutta taksien saaminen täällä pienessä kunnassa on joskus kiven alla niin en viittiny ottaa sitä riskiä, et oisin joutunu kävelemään kotiin baarista niin kuin viime vuonna.
Pommitus tässä meilläpäin loppui kuin seinään puoli yhden maissa, mistä olin todella yllättynyt. Mutta tässä asuukin tosi paljon lapsiperheitä eikä niitä pommeja kukaan jaksa koko yötä ampuakaan.
Kaikkinensa huikea uusivuosi ja sen kunniaksi saatiin siis uusi ystävä tästä meidän Amerikan vahvistuksesta. Huippujätkä, joka selkeästi tekee parhaan ystäväni uskomattoman onnelliseksi. :)

Jos sitä kohta vähän söis, kun laitoin uuniin vielä laatikoita (peruna, lanttu ja porkkana) lämpiämään ja siihen siivu kinkkua kylkeen niin oikein hyvä. :) Meillä ei syödä äitien tekemää ruokaa vaan isien tekemää ruokaa. ;)

Nyt voisi laittaa pyörimään dvd-soittimen kautta The Big Bang Theorya ja kohta sitten se eväslautanen tuohon naaman eteen. :)

On kyllä niin uskomaton olo, että enää tämä kuukausi kokonaan meillä jäljellä (ainakin suurimmalla osalla). Pian alkaa tapahtua. :heart:

MrsR&MrR ja EePee 33+5
 
Bettis Mulla käynnistettin eka raskaus raskausmyrkytyksen takia. Siihen liittyy korkeaa verenpainetta, proteiinit plussallla turvotusta päänsärkyä ja sit aloin just näkee noita tähtiä minkä takia käynnistettin mut nyt tuntuu että oon koko raskauden ajan nähnyt tähtiä ja neuvolassa kun kysyin niin sanoi että väsymyksestäkin voi tulla.. et jos ei muita oireita ole esim korkeaa verenpainetta ja protskuja niin ei varmaankaan ihan kamalan huolissaan tarvitse olla :) Toki nyt on liikkeellä flunssaakin mihin liittyy voimakasta pääänsärkyä mikä vissiin on iskemässä minuun yök :snotty:

Iiks tosiaan ensi kuu on jo meidän :heart: En tiedä olenko vieläkään oikein sisäistänyt sitä että kohta pitäis tosiaan pienen nyytin olla täällä :D

Syysvuokko 31+5
 

Hyvää Uutta Vuotta 2013 Kaikille!


Ensikuu on sitten se meidän kuu !!!

Uusille tervetuloa!

Raskausmyrkytys mulla ollu esikoisesta. Ainoana oireena oli verenpaine (170/110 lääkityksestä huolimatta) ja proteiinit oli lopuksi +++ pissassa. maksa-arvot olivat päin prinkkalaa kun osastolle jouduin ja aloitettiin käynnistys 38+ vkolla. 39+2 lopulta syntyi. Mun oma olo oli ok, vaikka turvotteli yms. Eli kannattaa herkästi siitä kyllä puhua jos oiretta on, meinaan aina niitä oireita ei välttis ole siten et itse merkille laittaisi.

MAARITILLE tsemppiä huomiseen:heart:

( . )

Meinas tulla jännä uusi vuosi. Illalla alkoi supistella säännöllisesti 10 min välein, kipeästi. Selkä oli tulessa ja paineen tunne ihan hirveä! 1,5h jatkui tasan 10min välein, ja isäntäkin ehti melkein hätääntyä, mutta ONNEKS lopahtivat sitten kun sohvalla pötköttelin.
Mun osalta on siis kauppareissut ja siivoilut hoidettu helmikuun alkuun. Sinne kun päästään niin tytöt saa turvallisesti syntyä. Nyt en halua mitään riskejä, kun on nuo 3 muuta hoidettavana niin ois aika kurjaa jos joutuis sairaalaan tai kaksoset tulis liian aikaisin ja joutuis sairaalaan jäämään.
Mulla ei ole koskaan ollut ongelmaa supistuksista ennen kuin synnärillä (siellähän ne ei tietty oo ongelma :D ) niin tunnustan että oon vähän turhan hälläväliä asenteella nyt menny ja luottanu et kyl nää tääl pysyy, ohan ne toisetki ollu yli lasketunajan aina..
Niinpä niin. nyt vaan ollaan vähän eri tilanteessa kuitenkin.
ja jotenki luottanut kun on paikat olleet kiinni ja täysmittaset yms..

Mutta nyt selkeästi maha on ISO ja hirveen herkästi alkanu supistella.
ihan uusi ilmiö. Vaikeaa tehä yhtään mitään, kun vauvojen pyllyt on heti tissien alla. Tila on oikeasti todella vähissä, eikä mulla oo koskaan ollu näin tukalaa mahan kanssa! mahakin on ottanut kasvuspurtin.

Nyt takas lepäilemään :)

T:Neiti+ trinsessat 32+4
 
Mut tosiaan ihan niinkuin Neiti-81 sanoi niin kannattaa Bettis mainita noista asioista! sen myrkytyksen kanssa ei o leikkimistä.. itsekkin loppuajan sairaalassa silloin vietin ja nyt vain toivon että ei tulis sitä. :/
Tuliko sulla muuten Neiti-81 noissa muissa raskauksissa sitten enää mitään myrkytysoireita? turvotuksia tai mitään?

Niin ja tosiaan Maaritille suuret tsempit sulla on huomena jännä päivä!
 
Viimeksi muokattu:
Tuliko sulla muuten Neiti-81 noissa muissa raskauksissa sitten enää mitään myrkytysoireita? turvotuksia tai mitään?
Ei oo ollu, siis turvottanu ja verenpaineet mulla aina aika ylhäällä , 130/80, mutta ei siis missään muussa raskaudessa ole protskuja tms oireita. Ja verenpaineet ei oo koskaan sen jälkeen villiintyneet niin korkeiksi kun esikoisen kanssa. Mut aika harvoin raskausmyrkytys kai uusii? Mutta siis tietty todennäköisemmin niillä uusii joilla se on ollut.
 
Viimeksi muokattu:
Huomenna soitan neuvolaan. Mulla ei kyllä mitään muuta oiretta oo ollut. Huono unirytmi vaivaa, ja ehkä siksi pää särkee. Viime yönäkin tuli nukuttua 12 tuntia. Ja eilen kun tähtiä näkyi niin olin nukkunut 5 tuntia kun joutui heräämään aikaisin. Ja kaikki on aina neuvolassa olleet tosi hyvin. Mutta ei siitä haittaakaan ole jos huomenna menen käymään testeissä. :) mä kerron huomenna että mitä sanoivat. Paitsi jos tänään tähtiä näkyy niin soitan HETI! Kiitos vastauksista!

Tänään yritän ottaa rennosti. :)

Bettis ja rakas :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Mimaco85
ihanan onnellista ja vauvan täyteistä uutta vuotta 2013 kaikille mammoille <3 rakettien pauketta ja omatekemää pernasalaattia tuli vedeltyä se siitä sitten :) poika oli innoissaan kun sai valvoa ja syödä herkkuja suoraan kulhoista :) lapsissa parasta on seurata heidän iloaan kaikista uusista asioista ja tapahtumista <3 se se on sitä vanhemmuuden iloa ja onnea <3

keltakukka kiitos uudesta pinosta! voitko ottaa multa ton its a boy.n pois kun mehän ei tiietä että kumpi sieltä tulloo :)

tervetuloa rouva ruusu ja milli :)

(.) ei niin mittään muutosta entiseen jos ei masun kasvua lasketa, mielenkiinnolla ootan torstain neukkaa et paljon sf on kasvanu, veikkaan montaa senttiä :)

taikamaailma 32+3
 
  • Tykkää
Reactions: Viivi76
Onnellista uutta vuotta kaikille! :flower:

Täällä on ollut hiljaiseloa kirjoittelun suhteen, muutto on vienyt kaikki voimat ja ajat, nyt alkaa vihdoin olla koti kodin näköinen. Toki yhtä ja toista puuttuu yhä, mutta peruasiat ovat mallillaan.

Uusi vuosi vaihtui rauhallisissa merkeissä, oltiin ystävillä kylässä ja lähdettiin puolenyön jälkeen kotiin, siihen uuteen, joka on i-ha-na. Olen niin todennut itseni omakotitaloasujaksi, vaikken koskaan ole ennen sellaisessa asunut. Ah, tätä rauhaa (ja lumitöiden määrää).

Tervetuloa uusille!

Vointi on hyvä, joskin painajaiset vaivaavat. Olen alkanut nähdä unia vauvasta ja kaikissa niissä vauvalla on joku vialla, usein ihan alien-look. Kuulemma tavallista, mutta aika ahdistavaa. Mies joutuu sitten herättelemään minua uni-itkusta monta kertaa viikossa.

Joululomalta suoraan mammalomalle, ah! Kodinlaittopuuhissa mennee kyllä vielä jokunen viikko.

Tsemppiä Maaritille ja kaikille muita tsemppejä tarvitseville.

Raskasmyrkytyksestä: mun siskollahan todettiin se vasta synnytyksen yhteydessä. Hän sanoi, että jälkeenpäin ajatellen selkein oire, jota hän ei osannut tulkita raskausmyrkytyksen oireeksi, oli kämmenten kutina.


Täällä neuvola-aika ja uuden kodin myötä uusi täti ensi viikolla. Toivotottavasti osoittautuu kivaksi.

Nyt päikkäreille!

Tuulis ja rakas 33+3
 
  • Tykkää
Reactions: Maarit*
Tervetuloa kaikille uusille, mukaan mahtuu :)
Maaritille hirmusti tsemppiä huomiseen!!

en oo paljoa jaksanu kirjotella, vaikka joka päivä oon jutut käyny lukemassa. Kun on kaupassa töissä niin joulunaikana kiirusta riittää. Pomo oli kyllä tyytyväinen vaikka jaksoin näin isomahaisenakin purkaa 11 lavallista tavaraa päivässä. Päälle tietty asiakaspalvelu ja kaikki muu normimeno :) onneks raskaus on ollu niin helppo, että on jaksanu hyvin :) Eilen oli eka äitiyslomapäivä, jee :):) Pomo jo kysyi perjantaina että voinko tehdä sillon tällöin keikkaa kun vauva on syntyny ja on jo sit vähän isompi... kylläpä tuli hyvä mieli.
Nyt oonkin sit aivan järkyttävässä flunssassa, näin lomalla onki hyvää aikaa sairastaa... :/
Loppuviikosta meinasin alkaa pestä pieniä vaatteita ja laittaa pinniksen jo valmiiks :) vielä en oo tehty mitää... Jos nyt tästä flunssasta toipuis eka... En kyllä malttais oottaa että pääsee pienen näkemään <3 ihan on yhtä vilkas masussa kun veljensä oli ja jos veljeen tulee niin liikkuu loppuun asti ihan yhtä paljon, tekee vaan hieman äipän olon tukalammaksi kun tilaa ei olis mut myllätä pitää... Nyt oottelen jo innolla 9. päivää, sillon otetaan kuvia masusta. Työkaveri on kuvannut vuosikaudet ja on ihana näkemys ottaa kuvia, niin kuvaillaan sit tätä palloa. Tarkoitus olisi ottaa mustavalkokuvia ja niin että saadaan hyvin myös tatskat näkyviin. Voin sitten laittaa tännekin jos uskallan :p
Sitten 10. päivä olis lääkäri, jossa sais koko arviota ja synnytystapa-arvio samalla. Seuraava neuvola on vasta 21. päivä. Ei kuulemma uudesti synnyttäjän tarvi käydä niin usein kun ei oo mitää ongelmia...
Täälläkin on muuten alkanu supistella välillä. Kaks supistusta on ollu vähän kipeempiä, muutenvaan kiristää masua..

Bettis: toivotavasti ei oo myrkytys vaan vaikka just tosta väsymyksestä johtuvaa tähtien näkemistä.

Täälläkin muuten odotetaan vielä äitiysrahapäätöstä. Kävin kelan sivuilta kattomassa niin työnantajan ilmoitus puolen vuoden tuloista on vastaanotettu kelassa 18.12. eli eiköhän se heti tossa alkuviikosta tuu se päätöskin, kunhan näistä pyhistä on selvitty...

Nyt on muuten täälläkin ilmestynyt linea negra :). Mies huomas sen tossa pari viikkoa sitten, mä en ees ollu mitää tajunnu :D
nyt on pakko mennä torkuille jos tää olo vähän helpottais..
Sori omanapainen kirjoitus, yritän ryhdistäytyä (taas :D ) käymään koneella useemmin ni on helpompi selailla muitten kirjotuksia kun tän puhelimen kanssa taistella...


hiippis ja muru 35+0 POKS POKS <3
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Maarit* ja MrsR
Oikein hyvää uutta vuotta helmikuun helmille!

Ekana kiitos keltakukalle uudesta pinosta :)

Ja jaiks, ens kuussa posahtaa ja osa jo tässä! :D

Tervetuloa uusille sekä tsempit Maaritille! :)

Joulu ja uusi vuosi on vietetty toooodella rauhallisesti täällä kotosalla. Verenpaine ennen aattoa oli korkea mutta nyt levätessä ollut ihan ok-tasoa, onneksi. Huomenna olis äippäpolille taas aika, jännää nähdä miten pikkuinen on kasvanut, toivottavasti hyvin.

Raskausmyrkytyksen yhtenä oireena voi olla tähtien näkyminen, tuolloin tulis kyllä heti hakeutua päivystykseen edes verenpaineen mittaukseen, jos kotona ei mittaria ole. Me hommattiin mittari tämän raskauden alussa, kun ekassa oli ne paineet kokoajan koholla.

Neiti-81: sulla kun on ollut raskausmyrkytys, niin tuli mieleen että onko teillä vauvavakuutuksia otettu sen jälkeen ennen lasten syntymää? Kun nyt alkoi pelottaa, evätäänkö se vakuutus meiltä ennen lapsen syntymää ja mies pelkää että jos evätään ja tämä tuleva vauva sairastuukin johonkin korvatulehdukseen ennen 2kk:n ikää niin sitten ollaan helisemässä... Onko muilla tietoa, vaikuttaako edellisen raskauden raskausmyrkytys lapsivakuutukseen?

Täälläpä ei tällä kertaa muuta. Yöt menee vaihtelevasti, liitoskipuja joskus enemmän ja joskus vähemmän, eniten häiritsee unta kohta tuo taapero meidän välissä, se kun tahtoo nukkua pää iskän tyynyllä ja samalla sitten mun tyynylle tulee ne pikkuiset jalat... :stick: vielä en ole hennonnut huudattaa omaan sänkyyn, mutta pakko kai se on joku päivä tehdä. Huudoksi se tulee menemään, sen tiedän jo nyt, vaikka olisimme läsnä ja vaikka sänky on meidän sängyn vieressä. Eli jos jollakin on vinkkejä, niin otetaan ilolla vastaan.. :)

cannes ja piskunen 33+4
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Maarit*
Kiitokset uudesta pinosta!
Tervetuloa uusille!
Maaritille tsemppiä huomiselle!
Bettis toivottavasti ei olis raskausmyrkytystä!

Uusi vuosi vaihtu rauhallisesti miehen kans kahen.( no koira oli kolmantena pyöränä.)
Just jaksettiin valvoa kahteentoista ja katella vähäset raketit mitkä meille näky.

fannis Poks 33vk :)
 
  • Tykkää
Reactions: Maarit*
Maaritille huomiselle paljon tsemppiä!

Joka ilta alkaa näköjään supistelemaan enempi ja enempi. Taidan yrittää lepäillä vaan mahdollisimman paljon (helppo homma noiden kahden termiitin kanssa :LOL:), kun ei kanssa houkuttais se liian aikainen synnyttäminen. Yritän kanssa koko ajan ajatella vaan positiivisesti, vaikka onkin välillä kurja fiilis ollut. Ja se on kyllä auttanutkin :) Iltaisin peilailen masua ja mua jänskättää siis ihan hirveästi koko juttu, kun tätä on niin toivottu ja odotettu, että oikeastiko tässä nyt se rakkausvauva sitten syntyy kuukauden päästä :heart: olenpas herkällä tuulella, nyt menen kyllä maaten, öitä!

Viivi+Tiiti 34+5

Niin, ja tervetuloa uudet :)
 

Yhteistyössä