Helmikuun helmet 2014 *heinäkuussa*

Pahoittelut huonoja uutisia kohdanneille :(

Tänään ois mun varhaisultra ja jännittää niin ettei nukutuksi saa. Onneksi ei tullut viime yönä ylimääräisiä heräilyjä, ton meidän kundin puolelta. Oireet eli väsymys ja liitoskivut jatkuu. Muista oireista ei tietoakaan, kovasti on erilaisia nämä raskaudet jos tuolla navan alla asuu joku.

bambi, sanottiinko sykerajojen poistamiseen mitään perusteluja?
 
  • Tykkää
Reactions: -Bambi- ja soihtu.
Pikaisesti poksun 6+0 *poks* hitaasti mutta varmasti täällä edetään! Oireet sen kun lisii, tissit tulessa ;)

Voimia epävarmuudessa eläville!

Mammala: Tsempitykset ultraan, varmasti kaikki siellä ihan hyvin!
 
Mammala Joo sanottiin että on huomattu ettei äidit jaksa vetää niin pitkään kovilla sykkeillä että siitä olisi haittaa, että silloin on tehtävä tosi iso ponnistus ja sellasia harva äiti tekee raskaana ollessaan. Kysyin et mites sit sellanen kun käyn polte-jumpassa ja siinä sykkeet on 30 minuuttia korkeella, mut ihan pieniä sykkeen pudotuksia on välissä, mutta liikkeessä ollaan se 30 min, nii se sano siitäkin et kyllä se vauva sen kestää ihan hyvin ja mä oon kyllä ihan kuitti ton poltteen jälkeen ;D Et ehkä tossa tarkotetaan ettei kannata mitään pitkäaikasia esim joku triathlon tai maraton suorituksia tehdä. Tai jotain 24 h juoksuja, siis sellasia urheilujuttuja mistä pitäis palautua monta viikkoa, nii ne ehkä kannattaa jättää raskauden jälkeisiin aikoihin. Mutta raskausaikana saa siis käydä jumpissa ja juoksemasssa ilman rajaa :) Sen se sano et hyppelyitä mun kannattaa tossa poltteessa vähentää sitten kun raskaus etenee pidemmälle ja alkaa ehkä tuntuakin siltä ettei hyppely tunnu hyvältä enää.
 
Pahoittelut täältäkin huonoja uutisia saaneille.. :hug:

Hoops, tuota primperania jouduin eilen ottamaan ekan kerran, kun meni taas niin pahaksi ettei mikään pysynyt sisällä. Ja taisi se auttaa kun en sen jälkeen enää käynyt koko iltana oksentamassa. Että mä käytän noita ns "hätätapauksissa" :) ompa kummallista että on tuolleen sanottu.. Onhan se sinänsä ihan totta, että joillain ei saata auttaa yhtään mikään, mutta se että sanotaan ettei siihen mitään lääkettä olisi.. Meillä neuvolatäti kyllä tiesi samantien nuo lääkkeet, siis yleisiä ovat.

Onko muut pahoinvoinnista kärsivät huomanneet että olisivat "saaneet" matkapahoinvoinnin riesaksi kans? Muutama pv sitten autossa istuttuani tuli itsellä huono olo, sekä eilen junassa ja bussissa. Taitaa mulla olla pannassa ainakin alkuraskauden nuo. Pakkotilanteessa sitten voin käyttää, enimmäkseen autoa.
 
Mulla on ollu autossa pahoinvointia jos en aja itse et istun kyydissä. :) koskaan ennen ei oo tollasta ollu. Aika omituista. Mul on ainaki oireina hetkittäinen huono olo,aamusin ja iltaisin rinnat on ihan järkyttävän kipeet.. Ja tuntuu et rinnatki kasvaa ihan silmissä,piti käydä ostaas jo isommat liivitki.. En tiiä kiinnostaako ketään mut haluson vaan avautua. :)
 
Hei vaan heinäkuu!

Heti alkuun kehun tänne kans meidän LA:ta, ystävänpäivä. <3 Ja lähetän jaksamisia teille epätietoisuuden kanssa painiville, toivottavasti kaikki olisi hyvin.

Oireista ajattelin jatkaa: Tiesin ennen juhannusta, että nyt olis saattanut tärpätä, kun aamulla herätessä meinasin lähtee samantien lääkäriin. Musta nimittäin tuntu, että rinnat räjähtää! Siis ikinä ollu semmosta kipua niissä.. Ja se kipu on jatkunut aika pahana tähän päivään, ei voi koskee, eikä nukkua mahallaan. Miestä pitää komentaa koko ajan pitämään näpit erossa. :D
Pahoinvointia ei oo ollut ennen tätä aamua, tosi lähellä ettei tarvinnut käydä halaamassa pönttöä.
Sit tosi itkuinenhan mä olen. Muutenkin oon herkkis tyyppi, niin nyt pillitän ja herkistelen pienimmästäkin. Aloin itkemään kaupassakin, kun kaverin kanssa kateltiin ohimennen lastenvaatteita. :rolleyes:
Ja kipuilua alavatsassa+selässä. Huolestuin jo, koska enhän minä ensikertalainen oo mistään kasvukivuista kuullut..

Ja tupakoinnin lopetin reilu viikko sitten lopullisesti ja voin kertoa, että se oli helpompaa kuin uskoinkaan! Olen kerran lopettanut aiemminkin, mutta uskon että tämä pippunen antoi mulle voimia nyt ja siksi oli helpompaa. <3 Vaikkei lopettaminen "helppoa" ole ikinä. Oletteko muut lopettaneet ja onko ollut millaista? Muutamat tutut ovat tupakoineet läpi raskauden, mutta tämä oli itselle selkeä päätös. Niin paljon haittaa siitä on. (Yhtään moralisoimatta. :) )

Ja ensineuvola ensi tiistaina, jänskättää! Toivottavasti mies pääsee mukaan, ainakin haluaisi tulla.

Purnukka+Sisu
7+5 <3
 
miss_piggy
Tänne ei mitään uutta, taas doplerilla sohin itteeni tuloksetta.
Nyt meen syömään lättyä kermavaahdon ja hillon kans ja sitte miehen kera alennusmyynteihin :) Huomenna poksuu 9+0.
 
Mulla on matkapahoinvointia ihan ilman raskauttakin :( Ja kuukauden päästä on edessä reissu ulkomaille, eikä mun normaaleita matkapahointvointilääkkeitä saa käyttää raskaana ollessa. Hirvittää siis jo nyt, miten selviän lennoista... Mutta tässä on kuukausi aikaa yrittää keksiä jokin ratkaisu.

Täällä oireettomuus jatkuu. Jos tuolla mahassa asuu joku (selvinnee perjantaina), ja jos samankaltaiset raskaudet kertoo sukupuolesta, niin saattaisi tänne olla tulossa toinen poika.

Pahoittelut epätietoisille ja huonoja uutisia saaneille. Se kun taitaa olla meidän jokaisen pahin pelko.
 
Heippa! Päätin minäkin tänne palstalle ilmttautua :)
Itse laskurilla laskettuna la olisi 25.2 -14...ja toinen yllätys vauva sieltä olisi tulossa. Ensimmäinen silmäteräni vasta 10kk...hui! Jo vähän pelottaa/kauhistuttaa/hymyilyttää tuleva pieni ikäero :) No suomalaisella sisulla vaan eteenpäin...
Ensimmäinen neuvola aika varattuna 17.7...tosin eihän siellä ekalla kerralla oikeen mitään kummallista tehdä, joten en sitä niin odotakaan. Kuitenkin päätin varata ajan varhaisultraan,joka siis ensi viikolla, jotta selviää onko siellä masussa oikeasti mitään. Ekassa raskausdessa en varhaisultrassa käynyt, mutta nyt aattelin sinne mennä,koska edellisen synnytyksen jälkeen kohtuun jäi ylimääräistä "höttöä" ja jotenkin pelottaa voiko tämä vaikuttaa raskauden kulkuun.... Mutta siis...listaan voi lisätä :

La/ nimimerkki / ikä/ monesko lapsi / synnytyssairaala:
25.2.-14/ritaliina83/30/2.lapsi/ en vielä synnytyspaikkaa tiedä
 
  • Tykkää
Reactions: eltsu81 ja -Bambi-
Syke löytyi, vastasi vko 5+5 eli saattaa olla todennäköistä et on jotain häikkää, uusinta ultrataan parin viikon päästä, ellei vuoda pois aiemmin. Vähän huonolle näyttää :( - mut pitää yrittää olla murehtimatta liikoja. Laskettuaika olisi näillä näkymin 28.2., mut päivitetään myöhemmin listoille jos aihetta.
 
Täälläkin varhaisultrassa käyty tänään. mammala toivottavasti teillä kaikki kuitenkin olisi Ok. Uskotaan niin.
Mulla on jännä tilanne. Löytyi syke joka vastasi viikkoja mutta sitten löytyi toinen syke joka oli yli puolet pienempi. Vähän jännittää, lääkäri sanoi että toinen tuskin kehittyy enempää.
Mies on innoissaan kun on toivonut kaksosia ja uskoo parasta mutta ei se lääkäri paljon toivoa antanut. Onko kellään tietoa voiko toinen vaikuttaa sen toisen kehitykseen? Identtiset olisi kyseessä. Jos on jotain linkkejä josta löytyy tietoa asiasta niin saa laitella.
 
Paljon sulla MammaLa pitäis olla viikkoja? Varhaisultrassahan pienetkin mittavirheet/heitot vaikuttaa kauheasti niihin viikkoihin. Mulla olis omien laskujen mukaan ollut 7+4 (tai 7+3), mutta lääkäri sai 6+4 ja syke löytyi. Eikä ollut yhtään huolissaan vaan sanoi, että np-ultra tarkempi tuohon viikkojen arviointiin ja että pääasia, että syke löytyi.

Edellisessä raskaudessa mulla vastasi myös viikkoa pienempää ar-ultrassa ja sitten np-ultrassa taas hyppäsi viikon eteenpäin :)
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos tsempityksistä!

eltsu mittauksessa sikiö oli 2,4mm pitkä, kun sen ois pitänyt olla noin 1 sentin kokoinen. Eli ei oikein menisi mittavirheestäkään, ehkä. Lisäksi myöhäinen ovulaatio/raskautuminenkin on lähes pois suljettuja, kun eka haamu raskaustestiin tuli 5.6. Ja digi vahvistus tuli 10.6. eli jos hedelmöittyminen olisi ollut 1.-2.6. tai muutama pv jälkeen niin ei varmaan näkyisi raskaustestissä? Numerot on meitä vastaan, mut jospa tulisi joku kasvupyrähdys tässä parin viikon aikana :heart:

Eli viikkoja pitäis olla 7+0-7+5 ja uä näytti 5+5.
 
Viimeksi muokattu:
MammaLa, toivotaan ja uskotaan että kaikki on hyvin! Vaikka varmasti huolestuttaa, ihan samat ajatukset olisi itsellä. Täältä paljon haleja heille jotka elävät epätietoisuudessa <3

Ootte muuten ahkerasti jaksanut täällä kirjoitella, mikä on siis hyvä juttu :) Vaikka fb:n puolellakin olen, niin silti yritän tännekkin aina paljon kirjoitella ja luen kaikkien kirjoitukset läpi.

Tänään muuten *poks* 9+0! <3
 
EX4
Heip

Aika on taas mennyt hujauksessa.
Töissä ja töissä. Perjantaina alkaa 4pv loma! Meren rannalle ja mökkille.
Pikkuinen poksui eilen 9+0, ja nyt on alkanut ilmetä enemmän oireita väsymys on ihan hirveää.. Ja paha olo joka aamu. Onneksi ei oo vielä tarvinnu laatata :s
Eipä tässä muuta oikeastaan, perus perhe-elämää.
EMME ole vieläkään KERTONEET kellekkään, ajateltiin jos ensi viikon jälkeen kerrottaisiin joillekkin.


Haleja niitä tarvitseville!

E ja E 9+1
 
Mä ajattelin ruveta yrittämään dopplerilla 9+0. Viimeks löysin 10+1. Mut oisin ehkä voinu löytää aiemminkin.. koska vasta sit 10+1 luin ohjeita siihen et miten sen varmiten löytää ja mistä! Eli vasemmalta ihan häpyluun kohdilta suunnilleen näillä viikoilla!
 
miss_piggy
-Bambi- Kiitti vinkistä! Pitää kokeilla...Tosin en saanu sieltäkään kuuluviin muutaku omia virtauksia.
Muutenki kaikki oireet kadonnu johonki... Ompas mukavaa. Taas se keskenmeno-peikko nostaa päätänsä. Huoh..

9+0 riks, raks ja sitä rataa.
 
  • Tykkää
Reactions: -Bambi-
Heipä heii!
Minut saa poistaa listoilta!
Täysin oireeton alkuraskaus paljastuikin keskeytyneeksi keskenmenoksi.

Parempaa onnea kaikille helmimasuille, toivotaan että teillä pysyy matkustajat matkassa :)
 
Tänään käyty ultrassa ja kyllä siellä toukka löytyi oikeasta paikasta sykkivänä. Pahoinvointi on ihan kauheeta etomista. Paino oli pudonnut ja nyt pitäis syödä miät mieli tekee vaikka roskaruokaakin. Ainut ongelma on vaan siinä kun mitään ei tee mieli ja kaikki etoo. Mutta vauvalla kaikki hyvin ja se on tärkeintä.

Täällä on niin paljon tullut tekstiä, että nyt yritän paneutua siihen ja päästä taas jyvälle teidän kirjoittelusta.
 
  • Tykkää
Reactions: undercovergirl
miss_piggy
bumbis otan osaa :( Koin ite saman helmikuussa, ja olihan se aika kamala ja masentava kokemus... Mutta kyllä siitä ajan kanssa selviää.

soihtu: Kävin varhaisultrassa 7+4 ihan neuvolan pyynnöstä kun tää raskaus sai alkunsa clomeilla ja tuo kkm oli takana. Kyllä siellä silloin sydän sykki :)

En oo varma mutta EHKÄ sain tänään dopplerilla kuulumaan jotain. Se kuului noiden omien virtausten läpi ja just vasemalta alhaalta....nopea tykytys joten ei voinu oma sydän olla. Jee :D
 
  • Tykkää
Reactions: heiduli89
Enään olis reilu viikko ekaan neuvolaan,jännittää. :) Huomenna pitäis lähteä katteleen isompaa autoakin kun ei ihan mahduta nykyiseen autoon sitten helmikuussa. :D Netistäkin löysin aivan ihanatyhdistelmärattaat myynnistä..juu tiiän onhan toi aika aikaista,mut saahan sitä aina katsella sitten tulevaa varten. :D Kuitenkaan viikkoja oo vielä kuin 6+4. :) Kauheita noi aamupahoinvoinnit vaan ku pitäis asiakkaita palvella palvelutiskissä ja jotkut ruoan hajutki jo yököttää. Mikäs päänsärkylääke muuten sopi odottavalle? Ja sellast oon ihmetellyt kun mun sormienpäistä lähtee nahkat,onks kellään muulla samaa ongelmaa?
 

Yhteistyössä