Helmikuun Helmet 2014 *Syyskuussa*




La/ nimimerkki / ikä/ monesko lapsi / synnytyssairaala

31.1.
Ninzi / 28v / 2.lapsi / KOKS/ poikalupaus

1.2.
Marilyn1 / 4. lapsi
Shaitanja / 2. lapsi / SeKS
Johanna74 / 3. lapsi / KOS
maijjaa / 19v / 1. lapsi /TAYS
Karcci/ 30v./ 1. ja 2. lapsi/ HYS

2.2.
AlinaMW / 32v / 3. lapsi / TYKS
jjennaa- / 21v / 1.lapsi / KOS

3.2.
smulan / 36v / 1.lapsi / Nkl / KOS
Kaisis / 25 v. / 1. lapsi / TYKS/poikalupaus

4.2.
cria_guervos/ 32v / 1. lapsi
viivi / 31v / 3. lapsi / PHKS
Helinä123/ 4. lapsi/ NKL tai KÄO

5.2.
Kerttuli_ / 2. lapsi
Mimmau / 20v / 2. lapsi / KOS poikalupaus
emlu / 28v / 2. lapsi / HYS
Ompi / 24v / 1. lapsi / PKKS

6.2.
Apr17 / 29v / 1. lapsi
Imarre/ 36 v / 2. lapsi
Editson / 31 v / 2. lapsi
Onni<3 /26v /1. lapsi / TYKS
Piik / 1. lapsi
pikku-inkeri/ 25v/ 1. lapsi


7.2.
Hassel / 35v
Jaziemily / 19v / 1. ja 2. lapsi / KOKS
miss_piggy / 31v / 1. lapsi / KPSHP/ poikalupaus

8.2.
aliila / 30v / 3.lapsi
Ninna89 / 23v / 2. lapsi / HYS
Avianna / 26v / 1. lapsi
Mallatti / 29v / 1.lapsi
mesisa / 32v / 3. lapsi / TAYS
Heluna88 / 1. lapsi

9.2.
Hoops / 27v / 5. lapsi / OYS
Flanders / 26v / 2.lapsi / NKL
Berttaliini / 26v / 2. lapsi / TAYS
Lilion/ 2.lapsi

10.2.
nalli / 29v
Margareta91/ 22v / 1. lapsi / JS

11.2.
Pipsa_ / 3.lapsi / OAS/OYS
-lilliputti / 1. lapsi / 22v / OYS tai LKS
lumira / 24v / 1. lapsi / KYS
soihtu. / 28v / 1. lapsi / KOS
Papustin /22v / 2. lapsi / KOS(?)/ tyttölupaus
MasuKuski / 27v / 2. lapsi / OYS
Talvikki14/ 30v./ 1. lapsi/ KOS

12.2.
HelmiToukka / 27v / 1. lapsi / VKS
Piitu85/ 28v./ 1.lapsi/ LKS
Kiket / 28v. / 3. lapsi / SeKS
Kirimilli / 31v / 3.lapsi / KOS

13.2.
Maizzi / 31v/ 2. lapsi/ K-HKS
Jutland/ 2. lapsi/ Kolding sygehus, Danmark

14.2.
-Bambi- / 25v / 2.lapsi / JS
Purnukka. / 24v / 1. lapsi / JS
Helma89 / 24 v / 1. lapsi / K-sks
Hortensia MacAnkka / 31v./ 1. lapsi / KOKS

15.2.
Suvisnii / 27v / 1.lapsi / PHKS
Vilja-Maaria / 30v / 1.lapsi / OYS

16.2.
Dafydd / 21v / 2.lapsi / K-SKS
Katrinainen/ 30v./3.lapsi/ulkomailla tyttölupaus
Aguado / 30v / 2. lapsi
mineki / 2. lapsi / KOS
Minkri/ 23v./ 1. lapsi/ SeKS/
dotti / 26v. / 1. lapsi
Angelica-/ 29v./ 1. lapsi/ KOS
Nael/ 2. lapsi/ JS
Ti-ti-uu / 22 v. / 1. lapsi / JS

17.2.
Minniess, 21v / 2.lapsi/ Tays
Eiram / 32v / 1. lapsi
kerrotokilisää / 4. lapsi / KOS
Melukylän Mamma / 30v. / 4.lapsi
Sunya/ 33v./ 1. lapsi/ KOS

18.2.
Mrs McMaiden / 2.lapsi / TAYS
leafy / 25v / 2. lapsi / kotona?
merineitsi / 22v / 1. lapsi / KHKS
JustSe / 20v / 1. Lapsi / SatKS
elzibelzi / 27v / 2.lapsi / KOS

19.2.
Rumba / 2. lapsi
Merile / 30 v / 2. lapsi / KSKS
Lina82 / 31v / 2. lapsi / ulkomailla

20.2.
inkalin / 25v / 2.lapsi / PHKS
tiizku/20v. /1.lapsi/ TAYS/

21.2.
Elsa90 / 23 v / 1. lapsi / TAYS
Sirie / 2. lapsi / KOS
Heiidihh/ 21v./ 1. ja 2. lapsi / SatKS.
bluebaby / 29v / 2. lapsi / OYS
mutantti / 33v / 1. lapsi / PKSSK

22.2.
Mariie /24v / 2. lapsi/ LH
RiiPa/ 36v / 6. lapsi / SeKs
-armi / 26v / 2. lapsi / OAS

23.2.
sini_tintti/ 34 v/ 2. lapsi


24.2.
Memmu<3 / 3. lapsi
Maiscu
undercovergirl / 29v / 1. lapsi / SatKS

25.2.
empp / 21v / 1. lapsi / OYS
Sointunen / 29v / 2. lapsi/ NKL
Lillurella / 2. lapsi / KOS
ritaliina83 / 30v / 2.lapsi/ KOS
Mirmau / 36v / 3. lapsi / TAYS

26.2.
Mukkura / 1. lapsi / KOS
ritaliina82
-riitu- / 30 / 2. lapsi / KOS tai HYS?
Ennuliini/ 28v./ 1. lapsi/ TYKS

27.2.
pulina1 / 25v / 1. lapsi / PHKS

28.2.
luminen85
pintsa/ 22v / 1. lapsi / SeKS




Surun kohdanneet :hug:
Rimu
Pippuri85*
Kukkurukuu
Emeli-
sweetpearl
bumbis
bumbuli
MammaLa
Leona
-pansku
eltsu81
heiduli89
sapu
jeisi
EX4
Vauvahaave

Päivityspyynnöt punaisella!


Vanhat ketjut:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2269886-helmikuun-helmet-2014-kesakuussa/

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2277547-helmikuun-helmet-2014-heinakuussa/

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2285459-helmikuun-helmet-2014-elokuussa/

SYNNYTYSSAIRAALAT

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
IAS = Iisalmen aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kymenlaakson Keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKSSK = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos pinosta jälleen! :)

Täällä viikonloppu on mennyt mukavasti. Parit leffat katsottu, saunottu, eilen käytiin puolukassa (mustikoitakin löytyi vielä piirakallisen verran <3) ja tänään on ehditty jo puunata koko huusholli (tai ainakin yläkerta) siistiksi.

Liikkeitä olen yrittänyt kuulostella ja muutaman kerran tuolla mahassa on jotain muksahduksia tuntunut, mutta on menneet niin nopeasti ohi ettei ole ehtinyt edes kunnolla niitä tajuta. Kaipa sitä jykettä alkaa hissuksiin olla enemmänkin ja muuttuvat ihan tunnistettaviksi potkuiksi. :)

Hortensia & Dude 16+2
 
Ihanaa uusi kuukausi! Täällä liikkeet havaittavavissa selkeästi jo mahan läpi, masukamu ei tykkää mistään mikä painaa mahan päällä :D
Huomenna poksuu 17 viikkoa täyteen!
Olot on nyt jo ihan hyvät, sietää olla pidempiäkin aikoja syömättä ilman ällö oloa. Päänsärky vaivaa ihan joka päivä ja kovana :/ Plus liitoskivut ja issias särky..
 
Tervehdys!

Minä olen ollut kovin hiljainen kirjottelija. Olen nyt niinkin mahtavassa, hygieenisessä maassa kuin Nepal, ja tarkoitus olla vielä lähes kolme kuukautta. Olin skeptinen sen suhteen, että täällä olisi mitään mahdollisuutta esim. ultraan, mutta tuttavieni mielestä minun pitää käydä tarkastuksissa säännöllisesti ja täällä on myös ultrauslaitteet. Saa nähdä sitten millainen kokemus se on!
Olen täällä lähinnä kasvisravinnolla, sillä minua on neuvottu välttämään lihaa. Ja mielelläni vältänkin, kun olen nähnyt miten sitä säilytetään. Veden kanssa saa myös olla tarkka, ja hedelmät liotan jodivedessä ennen kuorimista.
On ollut jokusena iltana kovaa kipua vatsassa, mutta se on mennyt melko nopeasti ohi. On vaan vaikea tietää, mikä liittyy johonkin syömääni ruokaan ja mikä vauvaan...
Saatoin jopa tuntea pari päivää sitten vauvan liikkumisen, pikkuinen hipaisu! En tiedä kuinka normaalia ensisynnyttäjälle viikolla 16?!

Mukavaa syksynalkua teille odottajille sinne Suomeen!
 
Berttaliini mulla kans kaamee päänsärky melkeenpä joka päivä..kyllä mä tuota panadolia oon nappaillu et pystyn normijutut hoitamaan ja pojan kaa touhuumaan..

PINNA ON KOKO AJAN IHAN V***N KIREELLÄ. Mä en tajua miten kauhee kiukuttelija, nalkuttaja musta on tullut.. :mad:
Toivottavasti tää nyt ei ihan koko raskautta kestäis muuten menetän vielä järkeni...

Muuten ihan ok olo :D

Tänään 17+4 ja jonkunmoista liikettä tuntuu jo <3
 
Mäkin syön luvan kanssa panadolia gramman kolmesti päiväs tarpeen mukaan, siltikin särkee :/ Onneks se hiukan himmaa kipua, ei kylläkään poista sitä kokonaan. Lisäks Buranaa oon saanu luvan ottaa kovimpiin kipuihin jos Panadol ei auta..
 
Pitkästä aikaa täällä :) . Syksy alkoi mukavilla puuhilla ja ostin ekan jutun vauvallekkin !!! Tosin, mulla on edelleen sellanen olo, että ei se tuolla vatsassa kasva, kun maha on ja pysyy samana kuin ilman raskautta. :( . välillä kummittelee mielessä, että jos se onkin tuolla, niin ru:ssa huomataan, että onkin ihan liian pieni ja muutenkin jotain häikkää. Ehkä tämä tästä!
 
Tulkinnanvarainen Mitä ostit? : ) Mulla ihan samoja ajatuksia, mitä jos. Jännitin viime vk neuvolaa kun sydänäänet kuunneltiin. Järki ymmärtää ettei se sieltä mihinkään katoa mut silti. Ehkä rauhotun kun alkaa liikkeitä tunnistamaan.

Koska muilla Rakenneultra? Mulla ois vielä 3 piinaavaa viikkoa edessä. ti. 24.9 aika...

Huomenna sokerirasitus...

Riks raks poks 17+0
 
miss_piggy
Uusi pino, jee :)

Tänne ei kummempia, kampaajalle leikkauksen ja värjäyksen tempaisin tälle päivälle kesätöiden päättymisen kunniaksi.
Mahaa ei näy juurikaan vielä yhtään, mikä on tosi turhauttavaa. Liikkeitäkään en oo omasta mielestäni ainakaan tuntenut.

Rakenneultra on täälläkin 24.9 klo 8 aamulla.

piggy ja 17+3
 
Neuvolakäynti takana. :)
Pissa: puhdas
Hb: pudonnu 119 (aiemmin yli 140)
Rr: 110/72 p.62
Paino: +0,403 (aiemmin oli pudonnu ja nyt kirinny sen takas) yht. tullu neuvolan vaa'an mukaan 2kg lähtöpainoon, koti vaa'an mukaan 700g :)
Sf: 18cm (ei merkan sitä ylös, mut mittas huvikseen)
Sykkeet: 120-150 välillä, kun toinen yritti painella karkuun. Kuulosti nlatädin mukaan vanhalta junalta :heart:

Kaikki hyvin. Nyt vaan pitäis lähtä ettii rautalääkettä, kun en Obsidania suostun mukaani ottaa, kun meen siitä ihan ummelle.
Seuraava nla onkin rv 22 ja sit saadaankin jo Kelan paperit. :)

Ninzi&Papu 18+3
 
  • Tykkää
Reactions: Suvisnii
täälläkin rakenneultra 24.9 =) Ei tarvine olla huolissaan, jos olo normaali ts. ei raskaana -oleva. Eiks se oo ihan yleistä et alkuraskauden jälkeen monella olo normalisoituu ja oppaiden mukaan voi alkaa nauttia raskaudesta täysin. =) Toki ymmärrän että herää helposti epäilyksiä, mutta koittakaa nauttia kun nyt on niin seesteistä. Kohta ei välttämättä enää ole kun kuvioihin tulee fyysisitä muutoksista aiheutuvat vaivat. Sitten voikin muistella kaiholla tätä aikaa :D
Mulla tää liikkeiden tunteminen on tehnyt tästä paljon todellisempaa, tuntuu että on alkanut jo kiintyä tähän vauvaan, kun se ilmoittaa itsestään pitkin päivää. Eilen isä painoi poskensa tohon mahan päälle ja tunsi poskeaan vasten myllerrystä =) Ihmeen aikaisin tuntuu mahan läpi kun itsekkään en ole viikkoakaan niitä tuntenut, mutta eihän tossa hirveästi tavaraa kohdun edessä enää ole.
Ps. mun tekis mieli ostaa lindexiltä se toppapussi vauvalle. Tuntuu vaan vielä aikaiselta ostaa mitään, mutta näköjään muutkin tekee jo ostoksia =)
 
Hei!

Olen RV 17 oleva odottelija, LA 13.2.2013. (Kolding sygehus, Danmark)
Vielakos palstalle mahtuupi? ;)
(Pahoittelen ulkomaista keyboardia)

Taalla nakyy jo mahrottoman iso vatsakumpu ja liikkeita tuntunnu parisen viikkoa. Semmosta perhosen siipien lepattelua. Ihanaisen kuvotuksen vallatessa tuo urheilu on jaanyt pikkasen vahiin ja viimeksi puntarilla oli jo useampi kilo tullunna lisaa. Mahtavaa. :D Aknea puhkesi jo rv 2, joka nyt on rauhoittunut. Eli olo on vallan hehkea, niinkun kaikilla siunatussa, ah valloittavassa tilassa olevilla? :p

Muutoin odotus sujuu paljon nopsammin kuin ensimmaista odotellessa, valilla en jaksa yhtaan muistaa kuinka pitkalla raskaus on, pitaa valilla ottaa kalenteri kateen ja laskea. =)
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa mukaan Jutland. :)

Mä pääsen rakenneultraan vasta 3.10. Tuntuu, että joutuu vielä pienen ikuisuuden odottelemaan. Olisi niin kovin kova hinku päästä taas näkemään pieni tulokkaamme. Toisaalta yritän ottaa rennosti ja levollisin mielin nauttia tästä raskaudesta, koska jäänee ainoakseni ja nyt jo meinaa hetkittäin iskeä sellainen pieni haikeus - täytyy vaan pyrkiä nauttimaan joka hetkestä, etenkin kun raskaus on toistaiseksi ollut mitä helpoin.
Innolla odotan mahan kasvamista kunnon vauvamahaksi, koko ikäni olen sellaisesta haaveillut ja ihan kohta minullakin sellainen on! :heart:

Hankintoja ei edelleenkään olla pahemmin tehty, mitä nyt tuleva isukki osti jälkikasvullemme ensimmäisen oman bändipaidan (Led Zeppelin). :D
Ihanaa kun mies haluaa osallistua kaikkeen ja on täysillä mukana tässä elämänmuutoksessa, ihan innoissaan vielä. On ollut tähänastisilla molemmilla neuvolakäynneillä mukana ja molemmat ultratkin haluaa olla näkemässä. Olen sanonutkin, että on itsellekin jotenkin miljoonasti kivempaa kun mies tahtoo oma-aloitteisesti olla mukana jakamassa asiaa, kun onhan kyse meidän yhteisestä "projektistamme" eikä vain minun. Mies on kaikkinensa suhtautunut raskauteen paremmin kuin ikinä olisin voinut kuvitella ja on kärsivällisesti jaksanut katsella nanosekunnissa muuttuvia mielialojani ja väsymystä. Väliin ihan silmäkulmat kostuu, kun mietin miten järjettömän ihanan isän lapsi saa. :')

miss_piggy en tiedä mitä muuta eroa noilla Panadoleilla on kuin, että toisessa vaikuttavaa ainetta on tuplasti enemmän per tbl. Mulla on lääkekaapissa Panadol Novumia ja siinä ohjeena 1-2 tbl enintään 3 krt/vrk. Parasetamolin maksimiannostus on 3g/pvä eli 6x 500mg.

Hormonihömppä Hortensia & Dude 16+3
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: undercovergirl
No oottepas te kylla reippaita jos jo hankintoja teette. ;)
Viimeksi kun esikoinen synty, niin ei ollu viela edes pinnasankya, lastenvaunuja ja krohm, paljoa muutakaan. Kato ku, kylha sita ehtii. Tuli sitten pari vkoa etuajassa ja hupsistakeikkaa. Sain suomesta kylla aitiyspakkauksen, niin sillahan sita parjas hianosti! Vaavi laatikkoon ja sita rataa. :p
 
  • Tykkää
Reactions: smulan ja Suvisnii

Yhteistyössä