Helmikuun helmet 2014 *tammikuussa*

miss_piggy
Nukkumisista, Mullahan se on ollu levotonta jo monta kuukautta. Heräilen vähän väliä ja vessassa joutuu käydä usein. Jalkoja pakottaa ja ei aina auta edes tyynyt jalkojen alla ja joka päivä otettu magnesium, vaan saan nukuttua vasta sitten kun heitän Panadolin naamaan.

Täällä on toukka tainnut laskeutua aika lailla, tuntuu että painaa koko aika ikävästi virtsarakkoon, ja alkaa olemaan kävelykin entistä vaivalloisempaa, jotenki tuntuu inhottavasti kaikki liikkuminen tuolla alamahassa.
 
hei kaikki ihanaiset naiset! :flower:

Nukkumisesta, huonossa sängyssä kun olen nukkunut, aamulla olo kuin hakatulla. Lonkat ainakin puutuu, käsi vartalon päällä saattaa myös puutua. Omassa sängyssä jos saa tarpeeksi tilaa ja 2 tukityynyä niin olen tyytyväinen. Heräilen pissalle, mutta en pissaa niin paljon, rakkoon ei mahdu vauvan takia niin paljon, mutta en kärsikään tuosta. Herään vaihtamaan kylkeä. Vauvan läsnäolo tuntuu selvästi, ajattelen että hän rusentuu alleni jopa kylkiasennossa. Maha keskellä, sf-mitta alakäyrällä. Linea negraa ei vielä ole, mutta kirkkaassa valossa ehkä aavistus, muilla? :wave:

Tämä vauvatavarahulluus, kyllä kaiken haluan saavuttaa ja hankkia, en voi sille mitään. Sitteriä en vielä hanki, sitten jos tarvitaan, löytyy kaupasta.
 
Minulle voisi päivittää iäksi 26 ja 1 lapsi ja sairaala ois OYS :)

Nukkumiseen myös minulla on alkanut öisin olemaan hankalaa nukkua. Unen saan kyllä suht helposti, mutta herään 1.5-2h välein vessaan ja juomaan :/ Unet tahtoo loppua monesti turhan aikaisin, mutta päivisin tulee nukuttua 4-5h päikkäreitä jos vain aikaa on :D
Selkä alkanut kipeytymään liiallisesta makaamisesta ja siksipä yritänkin käydä koiran kanssa ulkoilemassa vähintään 1-2 kertaa päivässä,että ei aivan laiskistu. Ukko hoitaa muut ulkoilut sitten koiran kanssa.

Hankinnoista vielä sen verran, että olisi tarkoitus lähteä Ikeaan tässä kohan joutaa ja sieltä ajateltiin hankkia pinnasänky, patjat jne. Hoitopöytä ja turvakaukalo ostoslistalla, mutta käytettynä etsin. Sitteri ja lakanoita ym. tuleekin minun vanhemmilta ja ukon puolelta saatiin ne vaunut :) Tarvikkeita on tarkoitus ostaa sitten ihan tuosta tavan prismasta esim. tutit ja pullot jne mitä sieltä nyt saa hyödyllistä :) Pikkuhiljaa, mutta ei kuitenkaan liian hiljaa... Hui enää vajaa 8vkoa laskettuun aikaan :heart: Vaikka uskon, että vois mennä maaliskuun alkuun, mutta toivotaan, että ei :) uudenvuoden tinasta tuli Kala ja helmikuun lopussa syntyneiden horoskooppi olisi kala :D Ihan hyvä sattuma nääs...

Onko kellään muuten kokemuksia Ikean Hensvik pinnasängystä? Verkkokaupan mukaan maksais 79€.
 
  • Tykkää
Reactions: Hortensia MacAnkka
Itse hankittiin tuo Hensvik vaatekaappi, ja se oli ainakin hintaansa nähden oikein hyvä.
Eiköhän se pinnasänkykin ole samaa laaua. Hoitotasokin oli tarkoitus siitä sarjasta hankkia, mutta oli tällaiselle kirpulle liian korkea :D
 
Eilen oltiin kaupoilla viisi tuntia, nyt alkaa tavarat olee kasassa. Vielä prisman reissu ja sit koti on vauvalle valmis. Tänään asennetaan kaikki jutut paikoilleen, ihanaa ku tulee valmista, ei että kiire ois mut jotenki mua stressaa se että asiat ei ole vielä valmiina. H hetkeen ois vielä kuitenkin 4,5vk aikaa ja ite uskon et menee yli ja reilusti.

Vaipparoskista olen miettinyt, en tiiä mitä sen kanssa tekis. Meillä kuitenki vaihdetaan kaikki pissavaipat makuhuoneessa eli kiikutan ne heti oikeaan roskikseen, kakkavaipat ajattelin vaihtaa wc:ssä. Mut eihän niitä voi sinnekkään jättää haisemaan, eikai ne jokapäivä kakkaa? Ni toisaalta vis olla tosi turha hankinta. Kokemuksia?

Nukkumisesta on niinkun monella muullakin, pisalla saa käydä 1-3h välein, n. 4 krt/yö. Onneksi saan hyvin uudestaan unen päästä kiinni. Toisinaan vaua rupee riekkumaan ni sit piää odottaa et rauhottuu kans. Lonkkia on alkanut särkemään varsinki makulteen, en tiiä mikä asento ois paras, tukityynyjä olen kokeillut vaikka ja miten mut ei auta.

Kissojen omistajat miten ootte varautunut kissojen ja vauvan yhteiselämään? Sänkyratkasu? Yritystä pitää karvat mahd hyvin poissa vauvan tavaroista? Pelkoa allergiasta? Mies rakens kanaverkosta kannen pinnasänkyyn, ettei kissat pääsis sinne nukkumaan, en tiiä traumatisoiko se vauvaa, kamalan näkönen viritys mut toimiva :) Vauvuun ositin sellasen oravaverkon (metallinen) kun ajatuksena asunnossa vaunuja säilyttää ettei siitä tule pesää. Turvakaukalon haluaisin vielä turvata, en vaa tiiä et millä. Kissoilla ei kyl ole tapana kuseksia ympäriinsä, harvoin niinkin käy. Pelkään allergiaa, ite kun olen allerginen meijän kissoille. Jotenki en murehdi ollenkaan yhtä paljo koiran kanssa yhteiselämää. Vauvanvaateissa on väistämättä karvoja...

Sitä ollaan mietitty et koskakohan miehen kannattaa ruveta ajamaan omalla autolla imatralle ku käy siel koulua? Nyt menee kimppakyydillä, tarvittaessa pääsee junalla kotiin. Ajatuksena et kun synnytys alkaa mies lähtis imatralta ajaa sairaalaan/kotiin. Kestää n. 4 h... Ajattelin et viel muutaman viikon menis kimppakyydillä, tulee nuo yksinajo aika kalliiks ja turhiksi.

Rumpali 34+5
 
Vaipparoskiksesta..

Juu kyllähän nuo vauvat tuppaa kakkimaan, paljon ja monta kertaa päivässä :D välillä sitä vaan ihmetteli että miten näin pienestä voi tulla näin paljon tavaraa ulos..
Mutta ihan pienen kakka ei haise samalla tavalla kuin sellasen 1v+ gaga joka on sellanen jäätävä lemu joka menee sieraimiin ja sit koko kämppä haisee :D eli (mun mielestä) vaipparoskista ei välttämättä tarvi ihan heti, myöhemmin kyllä suosittelen jos ei sit jaksa erikseen laittaa vaippaa pienempään pussiis tai viedä joka välissä roskia ;)
 
miss_piggy
Sairaalakassi , ajattelin nyt ihan lähihetkinä pakata valmiiksi, viime yönä tai aamuna tuli ehkä jotain supistuksia jo niin koskaan ei tiedä milloin lähtö tulee. Ja vaikka kyseessä onkin esikoinen, niin silti osaan jotenkin ennakoida miltä supparit tuntuu, ihan vain sen keskeytyneen keskenmenon takia, kun siinähän kohtu tyhjennettiin lääkkeellisesti ja tuli todella kivuliaita supistuksia :whistle:
Täällä tuntuu että peräsuolessa on koko aika jonkunlaista painetta ja tosiaan tuntuu että pissallaki saa käydä usein, mutta silti mitään ei paljon tuu edes ulos :D

35+0, poks!
 
Tänään ajattelin itsekin pakata sairaalakassin valmiiksi sillä...

Soittelin neuvolaan kun selkäsärky on nyt sellaista luokkaa etten oikein tiedä miten päin olla. Yöllä heräsin myös monta kertaa supistuksiin, ja päiväsaikaan ei maha hellitä juurikaan, vaan on koko ajan erittäin kova pinkeä. Lääkäriltä asiaa kyseltiin ja hän oli sitä mieltä että kuulostaisi lähestyvältä synnytykseltä, eikä näillä viikoilla enää aleta sitä estelemään, joten nyt vaan reilusti lepoa, jotta vauva pysyisi mahassa mahdollisimman pitkään. Myöskin suosisteltiin että makuuhuone puuhat jäisi synnytykseen asti, koska se saattaa edistää synnytyksen käynnistämistä.

Huoh! Tästä tulee vielä pitkä kuukausi!! : /
34+4
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
Neuvolassa käyty, kaikki edelleen mallillaan. Vauvan asento rt, sf-mitta 29 eli pomppastiin alakäyrältä ala- ja keskikäyrän välille. Sydänäänet vaihteli 120-145 välillä, korttiin merkattu 130. Itselle painoa kertynyt 933 g/vko ja vaaka näytti lukemaa 70,1 kg - painoa tullut siis 15 kiloa tähän mennessä(!). Verenpaine neuvolassa mitattuna 147/85 (kotona ennen neuvolaa mittasin 115/75). Seuraava neuvolakäynti on parin viikon kuluttua ja silloin menen kolmannen kerran neuvolalääkärille. Silloin tehdään synnytystapa-arvio.

Sairaalakassin ajattelin tässä lähiaikoina pakkailla valmiiksi. Samalla laitan vauvan turvakaukaloon jo valmiiksi kotiutumisvaatteet odottelemaan. Mies sitten tuo ne sairaalaan kun tulee hakemaan meitä kotiin.

Yöunet on nyt töiden loppumisen jälkeen parantuneet, toki heräilen vessaan ja juomaan muutaman kerran, varsinkin alkuyöstä. Aamuyöt nukun ihan ok, siis siinä klo 03-07 välillä. Pissalla joutuu kyllä ravaamaan ja monesti tulee vain pieni liru kerrallaan, mutta tuo on jo sellainen ympärivuorokautinen ongelma eikä vaivaa pelkästään öisin.

Jalat alkaa olla kovilla, pidempiä hetkiä ei enää jaksa seistä ja kävelykin käy varsinkin kantapäihin. Makuullaan ei pysty olemaan, koska takaisinvirtaus on sen verran rankkaa ja herkässä. Istuminen on hankalaa koska vauva alkaa herkästi painamaan alamahaa ilkeästi. Paras asento on sohvalla puoli-istuvassa asennossa, jalat hieman koholla köllöttely. En malta odottaa, että pystyy taas olemaan ja liikkumaan normaalisti! :D

Joku kyseli linea negrasta, sellainen mulle ilmestyi himmeänä heti alkuraskaudessa, siitä sitten on tummentunut ja yltää jo tuonne pallean korkeudelle. Raskausarpia ei ole toistaiseksi näkynyt.

Tänään taas poksutaan. 34+0!!!
 
  • Tykkää
Reactions: Inkku90
Heipsan!

Meillä on aikalailla kaikki tavarat saatu käytettyinä jostakin. Olen ostanut turvakaukalon, hiusharjan, tuttipullon ja kylpyveden lämpömittarin (en ottanut äitiyspakkausta, kun ne 2013 vaatteet+patja+laatikko saatiin myös käytettynä). Pinnis haettiin eilen miehen siskolta, sekä pari muovikassia kaikkee muuta, kuten rintapumppu, vaatteita, kestovaippoja, pari tuttipulloa... Appivanhempien varastossa on jokuset lastenrattaat (tai vaunut, en muista eroa?!), joista voi valita, mitkä on passelit. Vauva sai joululahjaksi sitterin ja kylpyammeen sekä vaatteita, mun mielestä hyvin, että saa lahjoja jo ennen kuin syntyy!

Mulla supistuksia on ollut rv 21 asti, että en mä ainakaan osaa aatella, että ne ennakois vauvan syntymää. Nykyään toki tulee paljon helpommin kuin tuolloin. Siksipä säälittää, kun en voi koiran kanssa ulkoilla kun ihan pieniä kävelyitä. Olisin halunnut uida, mutta mulle ei mahdu tosiaan äitiysuikkarit ja bikinit on ihan kummia myös, rintavarustus on siis liian suuri ilmeisesti.

Sairaalakassi. En ole pakannut, ja mun tyylillä se jää pakkaamatta. Enkä mä edes tiedä, mitä sinne ottaisin? Vaatteet päällä menen ja samat päällä takasin. Neuvolakortti toki ja lompakko. Imetysliivit, jos vaan saan ne ostettua. Kuitenki käy niin, että olen vielä jossain ihan muualla ja ilman mitään tavaroita :D Vauvalle kotiintulovaatteet, eli vissiinki pitkähih. body, pöksyt, tumput, sukat, pipo (mikä pitää hankkia!), villapuku ja turvakaukaloon sopiva untuvapussi.

Nukkumisesta Viime yönä nukuin, tosin mulla menee ihan vinksalleen päivärytmi, kun heräilen klo 13. Edellisyönä nukuin 4h, kun piti aamulla herätä enkä saanu nukuttua. Vuoden vaihtuessa yritin mennä nukkuun jo klo 22.30, mut sitten en saanu unta ja nousin puoliltaöin. Hilluin sohvalla 2.30 asti, ja nukahdin kolmelta. Heräsin, kun mies tuli viideltä ja nukuin uudestaan joskus sen jälkeen. Heräsin uudestaan kun miehellä oli paha olo. Ja heräsin jälleen joskus iltapäivällä. En oikein käsitä, miksen saa unta kun vasta joskus aamuyöllä? Vaikka olis univajetta. Oon myös heräillyt kääntyessäni, kun se on sattunut. Pissalla en käy kovin usein, jokusen kerran yössä. Ainiin, ja vaikuttaa nukkumiseeni se, että on pieni flunssa ja limaa kurkussa :/ Ollut jo jonkin aikaa, eikä näytä olevan lähdössä.

Linea negra Millainen sen pitäisi olla? Mulla näkyy navasta ylöspäin ruskea viiva, mut alaspäin ei juurikaan. Raskausarpia on tullut vähän mahaan ja lantiolle, ja reisiin, mutta niissä oli jo ennestään lihomisen takia.

Oliskohan rv 33+3? Alkaa unohtua... :)
 
Viimeksi muokattu:
Linea negrasta en tiedä millainen sen kuuluisi olla, mutta mulla lähtee tuolta ihan alamahalta, jostain häpyluusta ylöspäin ruskea viiva joka jatkuu navasta ylöspäin palleaan asti, himmeten ylöspäin. Navan alapuolella oleva osa on kaikkein tummin. Navan ympärilläkin on ruskea n. 5 cm halkaisijaltaan oleva alue. :D

Hankinnoista itse ollaan ostettu pinnasänky (Lastentarvike.netistä Little Footprint), vaatteita, muutama tuttipullo (kolliikkipulloja), pari tuttia, digikuumemittari joustavalla kärjellä, mikrosteriloija tuttipulloille jne..
Hankkimatta on vielä hoitopöytä, pesuvanna, vauvan pesuaine (Avecyd), ihovoiteet ja kaikenlaista muuta pientä hoitotarviketta.

Vaunut ostin siskoltani käytettynä (lähes uudet ja erittäin siistit). Turvakaukalo saatiin siskolta, samaten vaatteita saatiin häneltä isot kasat. Sitterin hommasi anoppi. Vaatekaapin osti mun äiti (IKEAn Isala). Mobilen vauva sai joululahjaksi äidiltäni.

Hyvällä mallilla siis hankinnat noin kaikkinensa ja paljon ollaan saatu tavaraa. Silti meinaa iskeä paniikki, että ehtiikö ja muistaako hommata valmiiksi kaiken tarpeellisen. :D
 
Juu, kyllä itselläkin ollut harjoitussupistuksia ihan alusta asti, jo ennen kuin maha alkoi kunnolla edes näkymään, mutta nyt nämä alkaa olla ihan eri luokkaa, kun eivät hellitä laisinkaan, ja säteilee lonkista aina lapaluihin asti. Ja tuntuu kuin pallean ympärillä olisi koko ajan joku vyö kiristettynä. Mutta jalat kohti kattooa ole yrittänyt tämänkin päivän makoilla, ettei ihan vielä lähtis tulemaan.

Linea negra on myös itselläni näkynyt ihan alusta saakka, siitä lähtien kun vatsa alkoi kasvaa.
 
Ite aattelin, että en ainakaan aluks hanki mitään sen erikoisempaa roskista vaipoille. Vessaan ostan rullan pikkupusseja ja laitan aina vaipan sellaseen, ni yritän sillä estää suurimmat hajut.

Kissoista, mulla on kaks kissaa, joista toinen on aika mustasukkainen musta, joten saa nähdä miten yhteiselo alkaa sujuun. Toivon todella, että kaikki tottuu toisiinsa, eikä vauvalla ois allergiaa yms. Karvoja nyt tulee oleen jokapuolella, niille ei voi mitään. Uudessa kämpässä oon kissoille opettanut, että makkariin ei saa tulla, joten makkarin ovi on koko ajan kiinni. Siitä syystä en oo kissaverkkoakaan hankkinut. Ajateltiin tehä niin, että kun vielä ollaan sairaalassa, ni kissoille viedään sillä välin joku vaate/liina mikä on ollu vauvaan kosketuksissa, ni saavat totutella aluks siihen hajuun, ettei ois ihan niin kova shokki.

Onko teille muille puhuttu vielä streptokokki näytteen antamisesta? Itellä tiistaina aika ja kaikki raskaana olevat sen näytteen joutuu antaan. En ees tienny että tällänenki kuuluu asiaan :D mutta hyvä vaan että kaikki asiat tarkistetaan ja että ei vaan oo tota bakteeria.

Viikot vähenee ja vähenee, sunnuntaina taas poksuu :)
 
miss_piggy
Mulla otettiin tuo streptokokki kun mulla oli niitä tulehduksia niin pitkän aikaa. Näyte oli kuitenkin negatiivinen. En tiedä olisko muutenkin otettu, vai oliko nyt vaan tulehdusten takia.

35+1
 
streptokokkinäytteestä.. viime raskaudessa otettiin se (vielä ei oo otettu mut eiköhän oteta?)
Mutta tosissaan viimeeks mulla oli se. Mulle ei ikinä selvinny et mikä bakteeri se on tai mistä tullu, neuvolatäti vaan tokas et - joillain se on ja joillain ei.
Synnytyksen aikana mulle annettiin antibioottia ja heti syntymän jälkeen vauvalle pistos. Ja sit muutama viikko synnytyksen jälkeen piti tarkkailla vauvaa et onko tavallista väsyneempi, kärttysempi tms..
 
Mulle ei oo puhuttu streptokokkinäytteestä, otanpa asian esille ens viikolla neuvolassa. Viimeksi täytimme siellä sähköisen esitietolomakkeen sairaalaa varten. Piti antaa hätäkastetta varten nimetkin varulta. Onko teillä jo nimet valmiina ja kerrotteko nimen julkisesti vasta ristiäisissä/nimenantojuhlassa vai heti vauvan synnyttyä? Itselläni on pojalle nimi valmiina, ainakin etunimi, mutta haluan nähdä hänet kuitenkin ensin ennen lopullista päätöstä. Mutta en tiedä jaksanko odottaa ristiäisiin saakka nimen julkistamista, voi olla että kerron kyllä heti pian syntymän jälkeen.

Nyt on nukkuminen menny taas hankalammaksi. Maha painaa ja on raskas, tyyny mahan alla helpottaa kuitenkin. Mutta kylkeä joutuu kääntämään kovan ähinän kanssa vähän väliä, joten ei se nukkuminen kovin pitkään yhtäjaksoista ole.

Te, joilla on jo lapsia ja olette imettäneet, onko imetystyyny ollut käytössä ja suositteletteko sen hankkimista?

34+0 poks!
 
Viimeksi muokattu:
Lanoliini voiteesta Opin tänään kantapään kautta että sitä saa ihan prismasta (7e) ite ostin apteekista saman purkin (12e)...

Nigera line ei ole mulle tullut

Raskausarpia ihan hirvittävän paljon. Ennen raskautta oli jokunen pieni, nyt koko maha revitty auki...

Nimestä Meillä on alusta lähtien puhuttu et vauva ois Eelin, perustuu siihen että uskon et se ois tyttö. Uä:nessä en halunnut tietää kumpi on tulossa. Pojan nimeäkin on mietitty tietenkin valmiiksi. Kaikki joululahjat jotka muut oli meijän vauvalle ostanu oli merkattu kans Eelinille ;) Minusta nimi ei ole salaisuus.

Tänään on eka virallinen äitiysloma pvä!

Rumpali 34+6
 
32+4, ei ole raskausarpia vielä. Olen voidellut säännöllisen epäsäännöllisesti masuani erinäisillä dermosilin voiteilla, käsivoide E mukavin levitettävä. Loppuraskaudessa kokeilen ehkä öljyämistä ceridal öljyllä, mitä ostin vauvan ihon hoitoon apteekista. Alapäätäkin voi sillä suihkuttaa :eek:

Voi päivittää tietoihin pelkän LKS

Upea kirpparilöytö: Ruskovillan silkkimyssy, uusi, alkuperäisessä pussissaan, 19e, oikeasti 30e. Olin jo torjunut silkkimyssyn sen vuoksi että se on huokean hintainen. Ja kadonnut kypärälakki-arvoitus ratkesi myös kirpparilla, ostin uuden toiselta äidiltä.
 
Apuva... Mulla on alkanut ahdistamaan synnytys ihan kunnolla :/ En ees tiedä mikä siinä ahdistaa, mutta pelkään, että en jaksa ponnistaa ja joudutaan tekemään imukupit, leikkaukset ym. Ponnistusvaihe pelottaa ehkä eniten. Onko muilla pelkoja/ahdistusta synnytykseen liittyen? Ja kertokaapa te joilla jo kokemusta, että jaksaako sitä vauvaa ponnistaa pihalle vaikka ei oo mikään urheilija tms :D Sori purkaus...
 
Minuakin vähän alkanut jännittämään. Ainakin tuo matka. Arvatenkin -30 pakkanen, liukas ja pimeä keli. Sitten vielä huonosti auratut mutkittelevat tiet. Tuskasta puhumattakaan. Synnytyskipu kun on minulle vielä tuntematon käsite. Toivon siis yli 5h synnytystä, ehtii paikalle ja saa kivunlievitystä jossain määrin.
 
Raskausarpia ei tänne oo tullu yhtäkään ja toivon, että niiltä nyt säästyin! Suosittelen kokeilemaan Nivean in-shower body milk -suihkurasvaa, eli sitä rasvaa joka laitetaan suihkussa ja huuhdellaan pois, eikä tarvii suihkun jälkeen enää rasvailla :) ja varsinkin jos on yhtä laiska kun minä tuon rasvailun suhteen, ni aivan loistava keksintö. En kärsi kylläkään kuivasta ihosta, mutta tuskin se on koskaan pahitteen ihoansa kosteuttaa.

Mä sain serkulta lainaan Ruskovillan villahaalarin (ovh 69e), uskon, että on sairaan hyvä, mut tosiaan näyttää vähä siltä, että käyttämättä jää, ku ulkona asteita +3. Samoin olisin saanut lainata noita silkkimyssyjä, mutta oli niin hassun mallisia, että jätin sit ottamatta.
Harmittaa kyllä omalla tavallaan, kun on nyt satsannut noihin talvivaatteisiin ja ulkona kesäkeli, ni että tuliko nyt turhaan ostettua. Tosin eihän sitä voinu tietää, että tää tälläistä on.

Synnytys on pienissä määrin ruvennu jännittään. Ei kuitenkaan paljoo. Ehkä juuri sen takia tässä vähä jänskättää, ku oikeesti on sellaiset hetket käsillä, että sehän voi tulla mikä päivä tahansa :D torstaina ois synnytysosastolle tutustumiskierros. Sisäänkäynti on kyllä tuttu, kun kävin siellä samassa sen lapsivesinäytteen antamassa.

Nimi on ollu tiedossa jo pitkään, mutta nyt on tullu toinenkin vaihtoehto, joten katotaan eka kummalta tyttö näyttää vai näyttääkö kummaltakaan :D se paljastetaan vasta ristiäisissä. Tähän asti ollaan puhuttu Helmestä vauva nimenä, ei siis lopullisena :)

POKS 37+0! :heart: huiiiii
 
Viimeksi muokattu:
Synnytys ahdistaa, en halua edes ajatella koko asiaa. Perjantaina ois synnärille tutustuminen, ehkä ahdistus siitä helpottuu, konkeritoituu.. Tuntuu maailman luonnottomilta ajaukselta et jonku pitää työntyä musta ulos. Voisin keskustella vakavasti sen kaa joka asian on näin kehittänyt.

Riks raks poks 35+0
 
Mua ei synnytys ihan kauheasti ahdista tai pelota. Enemmänkin sitten se kaikki mitä sen jälkeen tapahtuu, kun saa vauvan syliinsä niin tunnen itseni varmasti täysin avuttomaksi. Lastenhoidosta on kokemusta, mutta ei mulla ole ennen ollut omaa vastasyntynyttä! :D

Imetys jännittää sikäli, että pääsenkö asian kanssa sinuiksi. Toivottavasti vauvalle ei kovin pian ala hampaita tulla, kuten itselleni tuli jo kolmekuisena.

Tänään käytiin Ikeassa hakemassa hoitopöytä (alunperin en sieltä aikonut sitä hankkia, mutta kun nyt sinne mentiin vessaremontin vuoksi tavaraa hakemaan, niin napattiin samantien hoitopöytäkin sieltä, onpa nyt sitten sekin hankittuna).
Nyt jalat huutaa hoosiannaa kaiken sen kävelyn jäljiltä. Muutenkin ramasee, kun heräsin aamulla 04.15 ja pomppasin reippaana pesemään vauvan petivaatteita, patjanpäällisiä, pinniksen reunasuojia jne.. Meinaa tulla pientä viimehetken panikointia, että ehtiikö saada kaiken valmiiksi ennen synnytystä. Ei enää edes kuutta viikkoa laskettuun aikaan! :O

Ai niin! Piti kysyä josko joku olisi omalla kohdallaan huomannut samaa...
Onko kukaan muu alkanut haistamaan vauvan tuoksua ympärillään? Mä nimittäin olen ja mies on huomannut saman - mä kuulemma tuoksun vauvalle. Ei tuoksu jatkuvasti ole läsnä, mutta hetkittäin haistan vauvan ja samaten mies kun on lähelläni. Omituista. :D
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä