Helmikuun helmet 2017 *joulu- tammikuussa*

Tsemppiä ja jaksamista kaikille!
Monella alkaa pikkuhiljaa loppuraskauden vaivat paheneen ja lepo olisi todella tarpeeseen. Koittakaa levähdellä ja tulee se joulu ilman hirmuista väkertämistäkin ;):D (Vaikka tiiän, että on helpommin sanottu kuin tehty...).

Huomenna neuvolakuulumisia pitkästä aikaa :)

BoomKaa ja papunen rv28+5
 
Tsemppiä ja jaksamista kaikille!
Monella alkaa pikkuhiljaa loppuraskauden vaivat paheneen ja lepo olisi todella tarpeeseen. Koittakaa levähdellä ja tulee se joulu ilman hirmuista väkertämistäkin ;):D (Vaikka tiiän, että on helpommin sanottu kuin tehty...).

Huomenna neuvolakuulumisia pitkästä aikaa :)

BoomKaa ja papunen rv28+5
Mie oon nyt työstänyt tätä lääkärin käskyä ottaa entistä iisimmin, eli siis käytännössä maata 90% ajasta. Samalla joka tuutista tulee sitä, että tapaa nyt ystäviä ja hemmottele itseäsi, kun kohta olet vauvan kanssa neljän seinän sisällä viikko tolkulla. Olisiko teillä ideoita, miten tästä loppuraskaudesta voisi saada ilon irti, kun käytännössä pitää vain maata koko ajan, koti on täydessä kaaoksessa ja mies tekee jo nyt hirveästi sen eteen, että arki pyörii ja minä ja vauva ollaan kunnossa?
 
Piinamiina: en kyllä tiedä, miten tuosta oikein positiivista olotilaa saa :unsure: vauvan kannalta on parempi levätä ja olla stressaamatta, mutta onhan se itselle kova paikka vaan antaa kaiken olla. Onko sulla tuttavia/sukulaisia, jotka voisi auttaa kodin kanssa? Tai sitten itse kysyisin ihan niitä kavereita kylään ja käskyttäisin tekemään rästihommia :p
Mun mielestä on ylipäätään huonosti sanottu, että nauti tästä ajasta kun vauva ei oo vielä syntynyt. Ne ekat viikot menee tosi nopeasti ja itse ainakin olen kulkenut samalla tavoin sitten vauvan kanssa kuin raskaanakin. Sitä pitää vaan huomioida eri asioita mitä yksin liikkuessa. Koitan varmaan sanoa, että ei se elämä vauvan syntymään lopu eikä vauva rajoita kenenkään elämää neljän seinän sisään. Mulle oli helpottavaa mennä pyörimään siskon nurkkiin pienen (tosi paljon huutavan) vauvan kanssa, kun samahan se vauvalle on huutaako kotona vai kylässä ;) eli etukäteen en murehtisi sitäkään vaan nostaisin jalat ylös ja nauttisin rauhassa olemisesta. Kirjoja, elokuvia, askartelua, yms. tekemistä viereen tai sitten vaikka neulomaan (mun lempparipuuhaa!) (y)
 
Eilen piisasi kiirettä iltaan saakka, joten jäi neuvolakuulumiset päivittämättä. Tässäpä lyhyesti eilisen käynti:
Verenpaine ok (113/60), hieman alakanttiin aiempiin verrattuna. Pissa puhdas, hb jätettiin ottamatta kun suoninäyte oli hyvä pari viikkoa sitten. Painoa tullut 17kg tähän mennessä, mikä ei kyllä yllättänyt :D Vauvan sykkeet kuului hyvin (140-145) kun malttoi rauhoittua. Raivotarjonnassa alhaalla majailee ja siellä hikkakin tuntuu useamman kerran päivässä.
Sain nyt ekan anti-D-pistoksen ja seuraava verikoe on rv36. Tuolloin on myös lääkäri ja otetaan b-streptokokkinäyte (rutiininäyte nykyään).
Isyyden tunnustaminen tehtiin tällä käynnillä, kun ei olla vielä(kään) naimisiin asti ehditty. Eka kerta kun mies mukana mulla neuvolassa pitkiin aikoihin :rolleyes:
Noniin, ja nyt otettiin uudelleen tuo sf-mitta, joka oli 25cm. Tuli nätisti keskikäyrälle ja terkkari ihmetteli kovasti, että miten oli viimeksi saanut mitattua niin isoksi.
Neuvolakäyntejä on edelleen harvakseltaan, kuukauden päästä seuraava.

Tänään vihdoin jouluostoksille! Koitetaan saada mahdollisimman hyvin kaikki hankittua, niin ei tarttisi käydä enää kuin ruokaostoksilla ennen joulua. Ja onneksi verkkokaupoista löytyy hyvin, jos jotain jää uupumaan (y)

BoomKaa ja papunen rv 29 :love:
 
  • Tykkää
Reactions: maria1985
Tsemppiä piinamiinalle lepoon! Tällaisena touhupesänä osaan kuvitella kuinka vaikeaa olisi vaan maata... Toki olen itsekin joutunut hidastamaan tahtia ja kävelyrytmikin on hidastunut. :D
Odotan jo innolla Suomi-joulua ja herkkuja, vaikka tänä vuonna ainakin makeat jäävät syömättä. Mun herkkua on graavilohi ja mäti ja niitäkään ei nyt ehkä sovi kovin paljon syödä...mätiä ei kai yhtään? Otankin mielellään vastaan jotain vaihtoehtoisia joulualkuruokareseptejä!

Nimiä ollaan mietitty jonkin verran, mutta haasteena on se, että sen pitäisi sopia ja kuulostaa hyvältä niin Suomessa kuin Kreikassa. Täällä on tapana päättää nimi jo etukäteen ja myös ilmoittaa se kaikille. Me mennään vähän eri säännöillä ja aiotaan päättää ja ilmoittaa nimi vasta syntymän jälkeen.

-Vagabonda 29+3
 
Tsemppiä piinamiinalle lepoon! Tällaisena touhupesänä osaan kuvitella kuinka vaikeaa olisi vaan maata... Toki olen itsekin joutunut hidastamaan tahtia ja kävelyrytmikin on hidastunut. :D
Odotan jo innolla Suomi-joulua ja herkkuja, vaikka tänä vuonna ainakin makeat jäävät syömättä. Mun herkkua on graavilohi ja mäti ja niitäkään ei nyt ehkä sovi kovin paljon syödä...mätiä ei kai yhtään? Otankin mielellään vastaan jotain vaihtoehtoisia joulualkuruokareseptejä!

Nimiä ollaan mietitty jonkin verran, mutta haasteena on se, että sen pitäisi sopia ja kuulostaa hyvältä niin Suomessa kuin Kreikassa. Täällä on tapana päättää nimi jo etukäteen ja myös ilmoittaa se kaikille. Me mennään vähän eri säännöillä ja aiotaan päättää ja ilmoittaa nimi vasta syntymän jälkeen.

-Vagabonda 29+3
Miekin oon kova touhuamaan koko ajan kaikkea pientä. Nyt on pakko levätä monta tuntia pyykkien viikkaamisen jälkeen.

Samoin miun suurimmat jouluherkut on graavi- ja kylmäsavulohet, erilaiset juustot jne. Nyt herkuista sallittuja on vain karjalanpiirakat ja lämminsavulohi. Ja lohtakaan en pysty tänä vuonna itse savustamaan. Pitää ehkä pyytää iskältä apuja siinä.

Miuta ärsyttää jo nyt kun en pääse itse edes kauppaan. Mieheltä en kehtaa tilata niin paljon herkkuja kuin haluaisin. Se toi toissapäivänä yhden ison ja yhden pienen suklaalevyn ja ne alkaa olla jotakuinkin syöty. Mie nautin kaupassa käymisestä nyt kun ei ole enää muutamaan vuoteen tarvinnut vahtia joka senttiä kauppalaskussa. On niin ihana haahuilla hyvässä ruokakaupassa ja miettiä et mitähän sitä tahtoisi ja keräillä siinä maistuva ja tasapainoinen nautintokori.

Pitäisiköhän tehdä loppiaiseen ulottuva aamukampa? Lääkärin mukaan sen jälkeen synnytystä ei enää ruveta jarruttelemaan.

Meilläkin on nimi valmiina. Syntymän jälkeen pitää vain varmistaa, että lapsi on nimensä näköinen ja sit sen voi miun mielestä julkistaa.

Huomisen jälkeen ollaan pois pikkukeskosuuden rajoilta!

Piinamiina 31+5
 
Tsemppiä teille jotka joudutte levossa pysyttelemään! Itselläni kyllä selän ja nivusten kipuilu pakottaa myös levähtelemään usein. Välillä jotenkin koko tuo "alaosasto " on kuin tulessa :( Kävely ei tunnu enää yhtään mukavalta! Yritän silti käydä edes pieniä lenkkejä tekemässä ettei ihan liikkuminen jäisi...

Täällä ollaan esikoisen kans tehtailtu pipareita oikein urakalla, mm. iso piparitalo ja ystäville joulumuistamiseksi erilaisia pipari taideteoksia. Joulukortit kirjoteltiin ja pitäis vielä muistaa kiikuttaa ne postiin.

Täälläkin kovasti miehen kanssa vauvalle nimiä mietiskellään ja esikoinen heittelee myös innokkaasti ehdotuksia ilmoille. Sukupuoli kun ei oo tiedossa nii ei voi vielä oikein lukkoon lyödä mitään o_O Mulla olis pojalle yksi hyvin mieleinen nimi ehdolla, mies ei oikein oo ottanu siihen isompaa kantaa ja esikoinen taas sanoi heti että "ei varmana semmosta nimeä" :D Huomenna mulla on neuvola jasin varataan aikaa ultraan. Jospa ultrassa sitte näkyis vaavin sukupuoli :love:

Huomenna tuun kertomaan neuvola kuulumisia! :)

haasu rv30+2
 
Tsemppiä tosiaan lepäileville! Itse varmaan kanssa olisin kiukkuinen jos pitäisi vaan huilata kun täytyisi saada jouluakin laiteltua. Toki vaikka se vauvan parhaaksi olisikin niin turhauttaisi silti.

Tänne tuli äitiyspakkaus perjantaina. Ja hypistelty on vaavin tulevien sisarusten kanssa. ❤ Mun 16v tyttärestä tulee ainakin yksi kummi vauvalle. Hän onkin saanut hyvää harjoitusta opiskelujen puolesta. Vaihdellut vaippoja päiväkodissa. :)

Vielä puuttuu vauva tavaraa mutta pikkuhiljaa alettu haalimaan kun eipä se pieni taida kysyä koska saa syntyä ja onko jo valmista.

Nimeä ei olla mekään keksitty. Selailtu ja makusteltu eri vaihtoehtoja kylläkin.

Mun piti aloitella joulusiivousta eilen mutta vedin sitten ilmalennon ulko-ovella kun matto jäässä ja lähti jalkojen alta. Onneksi vauhti hidastunut ja en kiireellä mennyt. Olisi voinut käydä huonommin. Nyt vaan jo valmiiksi kipeään lonkkaan sattui ja nilkka venähti. Neuvolaan toki yhteydessä ja vauvan liikkeitä seuraillut sekä tuleeko vuotoja. Sitten jos tulee vuotoja tai vauva ei liiku niin sairaalaan täytyy suunnata. Toistaiseksi hän siellä potkinut ja liikkunut.
Kaatumisissa se vaara että istukka irtoaa tai alkaa supistelee. Eli en sitten aloittanut siivoamista kun nilkka oli sen verran kipeä eilen. Tänään vähän parempi että enköhän kohta pääse siivoamaan.

Täälläkin huomenna neuvola. Toivottavasti painoa tullut kohtuudella. :)

Hyvää joulun odotusta kaikille!❤
Theran&prinsessa rv 31+2
 
Terkkuja neuvolasta! Kaikki hyvin niin vauvalla kuin äiteellä myös :) Vauvan syke 142, raivotarjonnassa on terkkarin käsikopelolla tutkittuna. Sf-mitta 27. Verenpaine mulla hyvä, Pissa puhdas ja hb peräti 131 vaikka en oo muistanu rautaa syödä lähellekään joka päivä. Eikä näköjään raudan tarvetta niin olekaan (y) Ultraan on aika sitten 29.12 jolloin tehdään samalla isyyden tunnustus, mekään kun ei tosiaan vihille asti olla ennätetty :D
Sit oli aivan ihana juttu, kun lähdin neuvolasta ja ehdin vain peruuttaa auton parkkiruudusta pois, niin puhelin soi... Terkka soittaa että "kerkesitkö kauas"? Minä että pihassa vasta oon lähtöä tekemässä.. "Hyvä! Tuu heti takas" ! Menin vähän epävarmana takas sisälle ku mietin että onko jotain huolestuttavaa vai mikä tää juttu nyt on??? Terkka kaivoi laatikostaan mulle semmoisen lahjakortin ruokaostoksiin, arvo 70€ ja toivotteli oikein hyvää joulua :love:

Semmosta tällä kertaa ja kaikin puolin hyvä päivä ja - mieli (y) Täytyy alkaa leipoon joulutorttuja nyt :p
 
Hei piiiitkästä aikaa. Het hävettää kun ei ole ollut mukamas aikaa käydä kirjoittelemassa. Kaikkia kirjoituksia en muista vaikka luin kyllä kaikki joita olikin kertynyt melkoisesti mutta tsemppiä kaikille jotka joutuvat levossa olemaan! Tää aika on mennyt hurjaa vauhtia eteenpäin,yhtäkkiä vaan huomaa et taas raskausviikko muuttui. Tiistaina kävin neuvolassa rv.29+6,hb oli hyvä 138,verenpaine 107/65 ja painoa on nyt tullu alusta n. 6kg. Sf-mitta oli 26cm ja se kun teki nyt toisen kerran hienoisen laskun keskikäyrän ja alakäyrän puoliväliin,niin siitä napsahti sitten lähete Gravidaan jossa tutkitaan onko vauvan kasvussa jotain. Oon joutunut aiemmissakin raskauksissa käymään juuri tuon takia ja mitään syytä ei ole tähän mennessä löytynyt,toivon että asiat ovat hyvin tälläkin kertaa. Raskaus on muuten sujunut oikein hyvin! Nimi taikka muita asioita ei ole miehen kanssa vielä mietitty ollenkaan. Äippäraha päätöstä ei ole vielä tullut kun työnantaja ilmoittaa palkkani kelalle vasta ens kuun alusta. Onko täällä kovasti jouluihmisiä? Itse joo tykkään joulusta mutta ihan älyttömästi en sitä laita,tietty normi sapuskat,valot ja lahjat hommataan mutta mitään suursiivouksia en harrasta Mutta nyt nukkumatti kutsuu. ☺ -Hannaval ja pötsi 30+1
 
Ootteko tutustunut sittereihin? Onko järkeä ostaa babysitteriä vai jääkö liian pian pieneksi?
Entä pinnasänky? Mulla on ollut kauheat vaatimukset (valkoinen, korotettava pohja, laskettava laita), mutta onko esim tuo laskettava laita ihan tarpeellinen? Plikka on meillä esikoinen ja mun perheeseen ensimmäinen niin ei ole kauheasti apuja kyselyihin :)
Suurin osa tavaroista vielä puuttuu ja nyt jotenkin havahduin, kun qwerty otti varaslähdön, että pitäis varmaan OIkEASTI alkaa oleen asialla
 
Qwertylle lämpimät onnittelut :love:!

Kachi, meillä on kaikilla lapsilla ollut babysitteri käytössä. Ei mene kovin nopeasti kyllä pieneksi, useamman kuukauden on ollut jokaisella käytössä. Siinä on niin helppo aloittaa vauvan kanssa soseiden maistelut jne.
Pinnasänky on ihan normi, jossa pohjan saa laskettua (en muista montako tasoa siinä on) ja sillä on hyvin pärjätty. Laskettava laita on varmaan taapero vaiheessa ihan hyvä, mutta me ollaan silloin jo laitettu lapsi omaan jatkettavaan lastensänkyyn.

(.) Minä jouduin käymään tällä viikolla synnärillä lapsivedenmeno -epäilyn vuoksi. Siellä olin käyrillä puolisen tuntia ja lääkäri teki ultran. Vauva oli jo 1,5kg:love:. Kasvaa viikon isompana raskausviikkoihin nähden. Lapsivettä ei kuitenkaan tihkuttelu ollut, vaan gynekologin sanoin: "erikoisenlaista valkovuotoa, joten ei ihme, että luulit lapsivedeksi ".
Muutoin olo ihan ok, kotona jaksan hyvin touhuilla. Supistelee kyllä herkästi, mutta ei ollut paikat pehmenneet vielä (onneksi)(y).

Hyvää viikonloppua kaikille :love:! Me aletaan lasten kans kokoamaan piparitalo:p.
 
  • Tykkää
Reactions: Qwerty_
Qwertylle lämpimät onnittelut :love:!

Kachi, meillä on kaikilla lapsilla ollut babysitteri käytössä. Ei mene kovin nopeasti kyllä pieneksi, useamman kuukauden on ollut jokaisella käytössä. Siinä on niin helppo aloittaa vauvan kanssa soseiden maistelut jne.
Pinnasänky on ihan normi, jossa pohjan saa laskettua (en muista montako tasoa siinä on) ja sillä on hyvin pärjätty. Laskettava laita on varmaan taapero vaiheessa ihan hyvä, mutta me ollaan silloin jo laitettu lapsi omaan jatkettavaan lastensänkyyn.

(.) Minä jouduin käymään tällä viikolla synnärillä lapsivedenmeno -epäilyn vuoksi. Siellä olin käyrillä puolisen tuntia ja lääkäri teki ultran. Vauva oli jo 1,5kg:love:. Kasvaa viikon isompana raskausviikkoihin nähden. Lapsivettä ei kuitenkaan tihkuttelu ollut, vaan gynekologin sanoin: "erikoisenlaista valkovuotoa, joten ei ihme, että luulit lapsivedeksi ".
Muutoin olo ihan ok, kotona jaksan hyvin touhuilla. Supistelee kyllä herkästi, mutta ei ollut paikat pehmenneet vielä (onneksi)(y).

Hyvää viikonloppua kaikille :love:! Me aletaan lasten kans kokoamaan piparitalo:p.
Miulla kans epäilty lapsivesi oli vetistä valkovuotoa. Se testattiin vielä kolmesti sairaalaseurannan aikana, sillä sitä hulahteli pöydälle kphdunkaulatutkimuksen aikana ihan reilusti. Kaksi kuuria hiivaan ja tilanne jatkuu edelleen, joten sitä se ei ole. Ties mitä, mutta sille ei nyt kuitenkaan tehdä mitään, koska muita oireita ei ole.

Piinamiina 32+5
 
Qwerty_ laitatko vielä rv:n milloin vauvat syntyi? Päivitän tuohon etusivulle tiedot :)

Sittereistä. Meillä on ollut esikoisesta lähtien (mummun lahja). Ihan hirveästi ei meidän vauvat oo viihtyneet (lapsikohtaista), mutta on näppärä apuväline mihin voi laskea vauvan hetkeksi kun tarttee kädet vapaaksi (suihkussa&wc:ssä käynti, hampaiden pesu, yms.). Ja on tosiaan helppo kantaa paikasta toiseen. Meillä siinä on lisäksi värinä ja unilaulutoiminnot, joista tuota värinää on tullut pidettyä päällä.

Pinniksessä on erittäin hyvä kun on korkeussäädettävä pohja (säästää selkää!). Laidan laskemista en ole koskaan kaivannut ja 1-2 vuoden iässä ovat siirtyneet isompien sänkyyn.

Huh, jopas täällä alkaa tapahtumaan kun päivät kuluu. Koittakaahan Piikuliinu ja piinamiina vielä hetki jaksaa masuasukkien kanssa! Kohta on jo useampi helmivauva syntynyt ennen kuin tammikuisista kukaan ehtii synnärille :LOL:

Omaa napaa: tänään on tullut aika reippaasti supistuksia eikä enää oo mitään hentoisia. En usko, että vieläkään mitään tekevät - kunhan muistuttelevat tulevasta (ja siitä, että olen tehnyt koulutöitä tietsikalla koko päivän) :oops:

Jee, täälläkin ollaan uudelle kymmenyksellä!:X3:

BoomKaa ja papunen rv 30+1 :love:
 
Onnea Qwerty vauveleista:love: Saitte parhaimman joululahjan ennakkoon! Toivotaan, että muut helmikuiset vielä tovin malttavat!

Itse kävin viikko takaisin lääkärissä näistä liitos- ym. muista kolotuksista, ja niinhän siinä kävi että tammikuun ekaan viikkoon asti sain saikkua ja sitten alkaakin jo äitiysloma (y) Hissukseen mennään, vaikka tuo muutto tässä onkin meneillään. Ekoja tavaroita ja puukuormaa jo kiikutettu uuteen kotiin :) Saadaan uusi vuosi viettää siellä!

Sitteri
on ollut kaikilla lapsilla käytössä ja ihan ehdoton hankinta kyllä! Tälle tulokkaalle hommattuna Tinyn sitteri, joka muuttuu myös kehdoksi.. Talossa makkari yläkerrassa, niin aattelin että saa ihan vastasyntyneenä tuossa torkahdella alakerrassa, niin ei tarvitse aina rappusia kiikuttaa :) Pinnis esikoisen ajoilta säästetty ja säädettävä pohja siinä kyllä kätevä :)

Nimi tytsylle jo mietittynä ja sairaalakassikin pakattuna :ROFLMAO: Ai miten niin ei jaksaisi enää odotella vauvan saapumista..:whistle:

Uusi raskausviikko taas pyörähti käyntiin ja ke sitte neuvolaan! Mukavaa jouluviikkoa kanssasisaret (y)

Äippä ja pirpana rv32+0 :love: (pikkukeskosuuden raja kuitattu (y) )
 
  • Tykkää
Reactions: Qwerty_
Moikka,
Onnittelut Qwertylle pikkupojista :love:

Täällä ihmetellään niin kovin erilaisia tuntemuksia verrattuna esikoisen odotukseen. Liikkeet ja potkut tekevät välillä kipeää. Varsinkin kun tuikkii tuonne jonnekin alas. Selkäkin kipeytyy välillä. Johtuu varmaan esikoisen nostelusta (pyllyn pesu) ja sisustusintoilusta (tavaroiden siirtelystä). Viikonloppuna valvoessani tunsin kun selkä kipuili supistuksen omaisesti ja vatsa oli kovettunut.
Esikoisen kohdalla ei ollut mitään ennakoivia supistuksia. Ekat supistukset tulivat sitten laskettuna päivänä.
Toivottavasti vauveli kuitenkin malttaa olla massussa mahdollisimman lähelle laskettua aikaa. Miehellä nimittäin sellainen työ, että ei noin vain pääse synnytykseen, jos sattuu käynnistymään miten vaan :LOL:

Mitäs teidän joulupöytiin kuuluu? Meillä mennään perinteisin menoin. Itse vielä mietin, että kuuluvatko kalat, lähinnä kylmäsavustettu lohi, omaan lautasmalliin tänä vuonna. Kalat ovat yleensä parasta antia joulupöydässä (n)

Rosuliina ja Helminen rv 30+0
 
  • Tykkää
Reactions: Qwerty_
Wuf
Qwertylle suuret onnittelut :love:

Neuvolassa kävin viikko sitten ja pojun ollessa ilmeisesti poikittain oli sf mitta sitten alakäyrän alla :unsure: no nyt sit 30.pv seuraava neuvola ja jos ei ole normaalilla käyrällä ni sit äitipolille lähete. Kovasti tuo tuolla pyörii ja potkuja tulee joka suuntaan. Saisi nyt vähitellen asettua jo raivotarjontaan :ROFLMAO:. Eikä kyllä haittaisi vaikka jo 37 viikolla haluaisi ulos tulla :LOL:

Supistuksia täälläkin tulee jos vähänkään enemmän rehkii. Tosi kiva vaan kun pitäisi pakata.

Meiilä on nyt muuten hauska tilanne kun sisareni plussasi viimein viikko sitten :love: Yrityksen aloitti siis yhtäaikaa meidän kanssa. Nyt sitten meitä on 3 siskosta raskaana samaan aikaan, kun siskopuolemmekin odottaa. Hän on jo 20+ viikolla :)

Mä oon miettinyt nyt et ei varmaan heti hommata sitteriä kun uudessa asunnossa makuuhuone on olohuoneen kanssa samassa tasossa. Alhaalla on sit pesutilat ja isompien huoneet...

Joulupöytään meillä kuuluu kyllä kaikki perinteinen ja jokaisen raskauden aikana olen jouluna kaikkea haluamaani syönyt. Myös graavia, kylmäsavua ja maksalaatikkoa. Maksalaatikkoa toki vain vähän.

Wuf ja Poju 30+3
 
  • Tykkää
Reactions: Qwerty_
Qwerty parhaimmat onnittelut pienien miekkosten johdosta! Ihanaa :love:

Pinnasänky meilläkin on säädettävällä pohjalla (2 tasoa) ja on ollu kyllä hyvä. Noin kuukausi sitten kuopus siirtyi "isojen tyttöjen sänkyyn " nukkumaan ja pinnis odottelee vauvan saapumista meidän makkarissa :love: Sitteri meillä on mutta aina jäänyt melko vähäiselle käytölle. Hyvä toki olemassa sekin!

Joulu alkaa meillä olla ihan pikku juttuja vaille valmis :) Kinkku paistetaan sitten aaton vastaisena yönä ja vähän herkkuostoksia pitää tehdä vielä. Muuten on lahjat, jouluvalot ja kuusi valmiina, leivottu ja siivottukin vähän tavallista huolellisemmin. Aattona käydään mieheni vanhempien luona syömässä. Perinteisesti esikoinen lähtee joulupäivänä isänsä luokse jatkamaan joulun viettoa . Ei olla miehen kanssa vielä ihan varmaksi lyöty lukkoon, käydäänkö joulun pyhinä kauempana sukuloimassa. Mulle sopis kyllä olla ihan vain kotona (y)

Ihanaa ja rauhallista joulua kaikille :love: Luulenpa etten ehdi enää ennen joulua tänne kirjottelemaan
 
Qwerty, onnittelut pienten poikien johdosta! :)) :love:

Sitteristä ollu täällä puhetta..meillä on babybjörnin balance soft ja on kyllä ollu ehoton meille. :) Kallis oli ostaa mutta kyllä se oli esikoisella kovassa käytössä ja toivottavasti tää tulevaki siinä viihtyy! :) Meillä on myös tuommonen "koliikkikeinu", joka kans oli paljon käytössä ku poika tykkäs ku siinä sai musiikkia, tärinää ja et se keinu ees taas..:)

Nimi meilläki on mietittynä tai oikeestaan vaan etunimi, toisesta nimestä ei olla päästy vielä yhteisymmärrykseen mutta onhan tässä viel aikaa :D

Saikulla oon ollu nyt lokakuun lopusta asti ja oon tosiaan sinne äippäloman alkuun asti. Tänään käyty taas neuvolassa ja pikku typyllä kaikki hyvin. Oli ottanu kovan kasvuspurtin ku kasvanu kokoajan noin viikkoa pienempänä niin nyt oliki jo isompi viikkoihin nähen, painoaki n 1900 g. Laskettuna-aikana arvioitu paino ois n 3700 g, joten käynnistys tiedossa jos näyttää et sinne asti mennään.. :) Mulla tosiaan ei edellinen mahtunu tulemaan ja paino 3620 g..

Mutta ens viikolla taas lääkärille aika kun edelleen supistelee levossa kipeästi niin haluavat tarkistaa mikä tilanne tällä hetkellä kohdunsuulla.. Painoaki tullu jo about 12 kg et kyllähän sitä näyttää kertyvän.. :SS

Paljon voimia kaikille joilla supistelee ja joutuu levossa olemaan! Eihän se hääviä oo mutta mitäpä sitä ei oman pienokaisen hyvinvoinnin eteen tekis.. :)
 

Yhteistyössä