Helmikuun helmet 2017 *joulu- tammikuussa*

Kiitos Mukla masukuva-kommentista :)

Vatsan koosta
kuulen todella usein, on kuulemma ihan valtava. En oo kovin pitkä (163cm), joten tokihan vatsa näkyy hyvin.
Itsellä on kuitenkin tälläkin hetkellä todella hyvä vointi ja vatsa ei tunnu olevan yhtään edessä, joten kyllä sitä hieman mielensä pahoittaa tuollaisista kommenteista. Etenkin, jos ne jatkuu, että kai sää jo kohta lähdet synnyttää, kun muuten räjähdät :unsure:
Eikä sitä tarttisi toisten kommenteista välittää, mutta tässä pisteessä on tosi herkkä toisten sanomisille. Itse pyrin välttämään vatsan koosta puhumista, ja totean, että "onpa ihana vauvamasu", jos nään odottavia äitejä.

Tänään olisi töiden puolesta vielä koulutuspäivä. Kiva kun voi ns. vapaaehtoisesti osallistua, paljon reippaammin mielin lähtee kuin pakolliseen puurtamiseen ;)

Mukavaa lauantaita kaikille mammoille ja kaikenkokoisille vauvavatsoille! :love::)

BoomKaa ja papunen rv 36+0
 
  • Tykkää
Reactions: piinamiina ja Mukla
Huomenta!

Sarvikuonoa voi käyttää nenähuuhtelussa raskausaikana ja se on ihan suositeltavaakin, kun siinä käytetään vain suolaa ja vettä, ja nämä helpottavat turvotusta ja poistavat karstaa. Itellä on tuo sarvikuono, mutta en oo nyt useaan viikkoon käyttänyt. Marraskuussa käytin kun olin flunssassa ja se kyllä helpotti tukkoiseen nenään.

Joo, usein törmää siihen, että ulkopuoliset ihmiset kommentoivat mahan kokoa. Mulle on useat sanoneet (puoli tutut jne), että "ootko aivan varma, että et odota kaksosia" tai "voiko vauva syntyä vasta helmikuussa, ku on nuin iso maha". Kyllä ärsyttää! Mulla on kaikista lapsista ollut isot mahat ja niin on nytkin. Mutta, oma perhe ja muut läheiset on ylpeitä tästä masusta, niin se on parasta!

Tänään täällä on leipomispäivä. Joten täytyy nousta ja lähtä aamupalalle.

Ihanaa viikonloppua kaikille:love:!
 
  • Tykkää
Reactions: Mukla
Huomenta!

Sarvikuonoa voi käyttää nenähuuhtelussa raskausaikana ja se on ihan suositeltavaakin, kun siinä käytetään vain suolaa ja vettä, ja nämä helpottavat turvotusta ja poistavat karstaa. Itellä on tuo sarvikuono, mutta en oo nyt useaan viikkoon käyttänyt. Marraskuussa käytin kun olin flunssassa ja se kyllä helpotti tukkoiseen nenään.

Joo, usein törmää siihen, että ulkopuoliset ihmiset kommentoivat mahan kokoa. Mulle on useat sanoneet (puoli tutut jne), että "ootko aivan varma, että et odota kaksosia" tai "voiko vauva syntyä vasta helmikuussa, ku on nuin iso maha". Kyllä ärsyttää! Mulla on kaikista lapsista ollut isot mahat ja niin on nytkin. Mutta, oma perhe ja muut läheiset on ylpeitä tästä masusta, niin se on parasta!

Tänään täällä on leipomispäivä. Joten täytyy nousta ja lähtä aamupalalle.

Ihanaa viikonloppua kaikille:love:!
No niin mustakin tuntuu että saa sitä käyttää. Mieki olen sitä joskus käyttänyt ja on se kivasti puhdistanut ontelot.
Minusta on kans ihanaa että mies ja lapset tykkäävät tästä vauvamasusta ja käyvät aina silittelemässä ja sumpittamassa :)
Ja eihän sitä kyllä pitäis välittää muitten sanomisista mutta jotenkin se vaan ärsyttää ku pittää joka kerta arvostella.
 
Tuttu juttu täälläkin tuo masun kommentoiminen , juuri tänään käväsi yks kaveri tuossa ja eka mitä sanoi kun tuli pirttiin : "voi herranjumala tota sun mahaa" !! Mullakin aina ollu isot vauvamasut ja jokaisen kohdalla oon kyllä saanu kuulla kuinka valtava oon :eek: En kyllä juurikaan nuista loukkaannu, mutta välillä sitä miettii että miten ihmiset puhuu tuolla lailla? Ite en menis töksäyttämään ihan miten sattuu. ..

Täällä on siivottu koko huusholli oikein perusteellisesti, minäkin jaksoin ihmeen reipas olla :D Vielä pitäisi laittaa sänkyyn uudet lakanat ja pyykit koneesta kuivumaan. Kunhan tytär herää päikkäreiltä niin täytyy käydä vähän ulkoilmassa ja esikoiselle lupasin että illaksi sitten leivotaan jotain hyvää :p Olisko ehdotuksia? Poika tilasi mokkapaloja kyllä, mutta en vielä tarkistanut kun luulenpa että tomusokeri on loppu.
 
  • Tykkää
Reactions: Mukla
Ihana masu boomkaa :love: Pitäis varmaan itsekin ottaa muutama masukuva, jos vaikka ens vkolla ku rv 37 on täynnä. :LOL: Itsellä on alkanut nyt hieman synnytyskuviot kummittelemaan. Kun tuo vauva on poikittain ja perjantaina sitä yritetään kääntää ja jos se ei käänny rt:aan tai jos se kääntyykin pylly edelle niin mitä sitten. Jotenkin tuntuis että sektio olisi kai se paras vaihtoehto. Eikö perätilasynnytyksessä ollut enemmän niitä riskejä.
 
Ihana masu boomkaa :love: Pitäis varmaan itsekin ottaa muutama masukuva, jos vaikka ens vkolla ku rv 37 on täynnä. :LOL: Itsellä on alkanut nyt hieman synnytyskuviot kummittelemaan. Kun tuo vauva on poikittain ja perjantaina sitä yritetään kääntää ja jos se ei käänny rt:aan tai jos se kääntyykin pylly edelle niin mitä sitten. Jotenkin tuntuis että sektio olisi kai se paras vaihtoehto. Eikö perätilasynnytyksessä ollut enemmän niitä riskejä.
Teza. Sehän voi olla hyvä merkki, että vauva on poikittain. Voi vielä itsekkin helposti pyörähtää oikein päin. Mulla oli toissa viikolla ulkokääntö, koska vauva oli ihan väärin päin tarkastuksessa (rv 34) niin viikolla 35 kun käännös tehtiin, oli hän kääntynyt poikittain eikä tarvinut kun lääkärin vähän antaa pyllystä vauhtia ja käännös oli tehty. Olisi varmaan itsestäänkin kääntynyt vielä ajan kanssa, tai niin lääkäri epäili. Nyt kävin tarkistuttaan perjantaina ja oli pysynyt ihan oikein päin. Kuulemma fiksu vauva :)
Kysyin kanssa perätilasynnytyksestä, kun olen päättänyt sen synnyttää vaikka perätilassa, niin on kuulemma mahdollista siihen asti että vauvan koko ei ylitä neljää kiloa. Pienet riskit siinä kumminkin on, mutta mun synnytyssairaala on Tays mikä on kuulemma ihan Suomen ykkösasiantuntija perätilasynnytyksissä niin luottavaisin mielin kyllä olen.
Älä turhaan mieti sitä kääntämistä tai yleensäkään onko väärin päin kun ne on kumminkin asioita mihin et voi itse vaikuttaa. Ja kyllä sairaaloissa on osaava henkilökunta :)
 
  • Tykkää
Reactions: Mukla
Teza. Sehän voi olla hyvä merkki, että vauva on poikittain. Voi vielä itsekkin helposti pyörähtää oikein päin. Mulla oli toissa viikolla ulkokääntö, koska vauva oli ihan väärin päin tarkastuksessa (rv 34) niin viikolla 35 kun käännös tehtiin, oli hän kääntynyt poikittain eikä tarvinut kun lääkärin vähän antaa pyllystä vauhtia ja käännös oli tehty. Olisi varmaan itsestäänkin kääntynyt vielä ajan kanssa, tai niin lääkäri epäili. Nyt kävin tarkistuttaan perjantaina ja oli pysynyt ihan oikein päin. Kuulemma fiksu vauva :)
Kysyin kanssa perätilasynnytyksestä, kun olen päättänyt sen synnyttää vaikka perätilassa, niin on kuulemma mahdollista siihen asti että vauvan koko ei ylitä neljää kiloa. Pienet riskit siinä kumminkin on, mutta mun synnytyssairaala on Tays mikä on kuulemma ihan Suomen ykkösasiantuntija perätilasynnytyksissä niin luottavaisin mielin kyllä olen.
Älä turhaan mieti sitä kääntämistä tai yleensäkään onko väärin päin kun ne on kumminkin asioita mihin et voi itse vaikuttaa. Ja kyllä sairaaloissa on osaava henkilökunta :)
Kiitos Kachi :LOL: Sait mieleni hieman rauhoittumaan. Perjantainahan tuota on viisaampi ku käännetään, jos käännetään jne.:ROFLMAO:
 
Wuf
mahan kokoa on minulla myös kommentoitu paljon kun se on melko pieni... toki kun painoa tullut vain 5kg niin eipä se iso voi ollakaan. Hoikka ja pitkä kun vielä olen niin tuntuu että se vähäinenkin katoaa... mutta vauva onneksi kasvaa tasaisesti ja hitusen alle keskikäyrän menee

Kokoarviossa kävin perjantaina ja silloin painoa herralla oli n.2600g ja jos vain salissa on tilaa eikä hän aiemmin ulos tule niin 17.2. olisi sitten käynnistys :love::love:

Wuf ja Poju 36+2
 
  • Tykkää
Reactions: Boomkaa ja Mukla
Teza, mulla oli toiseksi nuorin lapsi perätilassa ja hän kääntyi itse viikolla 37 oikeinpäin. Kuopus oli poikkitilassa miltei loppuun asti mutta hän myös siitä itse kääntyi. Ei kuitenkaan enään kiinnittynyt. Ja nyt tämä vauva myös ollut välillä poikittain ja käytiin pari viikkoa sitten äitipolilla tarkastuttamassa tilanne ja oikein päin oli silloin, samoin viime viikon neuvolassa. Mulla ei nää vauvat enään kiinnity mutta pitää toivoa et pysyy nyt oikein.Jos vielä menee poikkitilaan niin kääntävät oikein ja samalla puhkaisevat kalvot jotta synnytys käynnistyy. Tämä oli lääkärin mielipide kun näin lopussa ollaan.
Jos vedet mennee kotona niin lanssilla sairaalaan. Mutta supistuksilla jos lähtee niin sitten normaalisti omalla kyytillä saa mennä.
Yritä ottaa iisisti, kyllä ne onneksi usein itse sinne kääntyvät ja olen noista kääntämisestä hyvää myös kuullut.

Täällä ollaan vieläkin yhdessä koossa. Välillä on supistellut mutta niin ne aina loppuu.
La käytiin ostoksilla nii sen jälkeen olin kyllä kipeä mutta ei jatkumoa supistuksille. Vahvasti uskon että tääkin mennee yliajalle. Olo on kyllä ihan hyvä etten sen puolesta synnyttämään kiirehdikkään,kunhan pienellä on kaikki hyvin.
Yöt on mennyt hyvin paitsi viime yö oli yhtä pyörimistä ja häpyluuta särki tosi paljon.

Mukavaa viikkoa kaikille ja jaksamista jokaiselle odottajalle :)

Mukla 39+1
 
Tervetuloa mukaan Vauva-arimi, lisäsin tietosi etusivulle. Miten sun raskaus sujunut? :)

piinamiinalla alkaa olla päivät vähissä, kohta on nyytti kainalossa :love:

Tsemppiä teza käännökseen, ei enää onneksi montaa päivää ootettavana!

Mä jo aattelin, että Mukla on lähtenyt synnyttämään :D

Harmi kun en aiemmin hoksannut vinkata tuohon nenäverenvuotoon. Eli aiemmassa raskaudessa käytin apteekista saatavaa seesamöljysuihketta joka ilta ja se hillitsi tuota nenäverenvuotoa. Voitelee hyvin limakalvoja toki myös raskauden jälkeen.

Omaa napaa. Vauvalla oli viikonloppuna niin hirmuiset myllerrykset iltaisin, että aivan säikähdin. Välillä tuntui, että tunkee takapuolen läpi mahasta, uskomatonta miten paljon voimaa pienellä on jo nyt!
Rauhoittui onneksi aina yöksi ja päivisin olikin seesteistä (kenties ensimakua tulevasta rytmistä?;)).
Muuten on erittäin hyvä olo, mutta eilen oli riesana kamala vatsakipu, joka alkoi jo aamuyöllä. Epäilen kyllä, että johtui kaverin vatsansisäisistä potkunyrkkeilytreeneistä, sillä kipu tuntui ihan tuossa vatsan pinnalla eikä tarttenut rampata vessassa tms.

Napsuuko muiden vatsat? Mulla on ollut tätä joka raskauden loppuvaiheessa, mutta aina yllättää kuinka kova ääni kuuluu. Kai ne kalvot napsuu tai jotain, kun ääni tuntuu kuuluvan ihan pinnasta :rolleyes:

Nyt siivoilemaan keittiötä aamupalan jäljiltä ja hetkeksi kattomaan pienten kanssa pikku kakkosta sohvalle.

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!:)

BoomKaa ja papunen rv 36+2
 
Boomkaa, juu yhessä koossa ollaan vielä:) yritettiin kyllä puhua miehen kanssa perjantaina tälle pikkuselle, että nyt viikonlopun aikana olis tosi hyvä aika syntyä, mutta harvemmin ne lapset vanhempiaan kuuntelee :LOL:
Olisko tähän nyt jotain kikkoja miten sais vauhitettua? Eipä niitä taia paljon olla ku odotella vaan..

Mieki olen välillä huomannu tuon saman että masu napsuu mutten kyllä tiiä mistä lie johtuu.

Mukla
 
Tervetuloa mukaan Vauva-arimi, lisäsin tietosi etusivulle. Miten sun raskaus sujunut? :)

piinamiinalla alkaa olla päivät vähissä, kohta on nyytti kainalossa :love:

Tsemppiä teza käännökseen, ei enää onneksi montaa päivää ootettavana!

Mä jo aattelin, että Mukla on lähtenyt synnyttämään :D

Harmi kun en aiemmin hoksannut vinkata tuohon nenäverenvuotoon. Eli aiemmassa raskaudessa käytin apteekista saatavaa seesamöljysuihketta joka ilta ja se hillitsi tuota nenäverenvuotoa. Voitelee hyvin limakalvoja toki myös raskauden jälkeen.

Omaa napaa. Vauvalla oli viikonloppuna niin hirmuiset myllerrykset iltaisin, että aivan säikähdin. Välillä tuntui, että tunkee takapuolen läpi mahasta, uskomatonta miten paljon voimaa pienellä on jo nyt!
Rauhoittui onneksi aina yöksi ja päivisin olikin seesteistä (kenties ensimakua tulevasta rytmistä?;)).
Muuten on erittäin hyvä olo, mutta eilen oli riesana kamala vatsakipu, joka alkoi jo aamuyöllä. Epäilen kyllä, että johtui kaverin vatsansisäisistä potkunyrkkeilytreeneistä, sillä kipu tuntui ihan tuossa vatsan pinnalla eikä tarttenut rampata vessassa tms.

Napsuuko muiden vatsat? Mulla on ollut tätä joka raskauden loppuvaiheessa, mutta aina yllättää kuinka kova ääni kuuluu. Kai ne kalvot napsuu tai jotain, kun ääni tuntuu kuuluvan ihan pinnasta :rolleyes:

Nyt siivoilemaan keittiötä aamupalan jäljiltä ja hetkeksi kattomaan pienten kanssa pikku kakkosta sohvalle.

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!:)

BoomKaa ja papunen rv 36+2
Mä mietin samaa.. :D Vauva kun möngertää niin kohdusta saattaa kuulua selkeä naps-ääni.
 
Täällä eletään taas vaihteeksi jännän äärellä. Lauantaina turposi naama ja vauva rauhoittui. Seuraavana yönä lähdettiin liikehälystä päivystykseen ja päästiin sieltä kuitenkin pian kotiin. Sunnuntaina vähän supisteli ja selkä kramppasi. Maha otti myös melkoisen tyhjennysspurtin. Illalla vähän huimasi ja oli hieman huono olo. Koko viikonlopun on vaivannut hurja väsymys. Tänä aamuna pötkötellessä kastuikin reidet ja nyt on fyllit housuissa, jotta voisi selvitellä onko nyt kyseessä lapsivesi vai taas se vetinen valkovuoto. Joka tapauksessa tässä ei ole enää montaa päivää jäljellä. Torstaina viimeistään. :)

Piinamiina 39+0
 
  • Tykkää
Reactions: Wuf ja Mukla
Täällä eletään taas vaihteeksi jännän äärellä. Lauantaina turposi naama ja vauva rauhoittui. Seuraavana yönä lähdettiin liikehälystä päivystykseen ja päästiin sieltä kuitenkin pian kotiin. Sunnuntaina vähän supisteli ja selkä kramppasi. Maha otti myös melkoisen tyhjennysspurtin. Illalla vähän huimasi ja oli hieman huono olo. Koko viikonlopun on vaivannut hurja väsymys. Tänä aamuna pötkötellessä kastuikin reidet ja nyt on fyllit housuissa, jotta voisi selvitellä onko nyt kyseessä lapsivesi vai taas se vetinen valkovuoto. Joka tapauksessa tässä ei ole enää montaa päivää jäljellä. Torstaina viimeistään. :)

Piinamiina 39+0
No on sulla kyllä taas jännää siellä :)
Paljon mahdollista että lapsivettä alkoi tihkuttamaan. Ihanaa kun saat ihan pian vauvan syliin :)
Jaksamista sinne
Mukla
 
Piinamiinalle tsemppiä!

Itselläni oli lauantaina välillä säännöllisiäkin supistuksia jotka tuntuivat kipeiltä, mutta ne ei edennyt mihinkään. Eilen ei juurikaan ollut supistuksia. Tänä aamuna oli taas muutamia supistuksia 5 min välein, mutta ne laantuivat. Taisi tänä aamuna myös hieman limatulppaa valua. Olin jo lauantaina valmistautunut että lähtö tulisi, mutta ei mene niinkuin suunnittelee.....
Mulla vauva liikkuu kyllä paljon, välillä vaikea olla. Onneksi antaa yöt nukkua. Tälle viikolle on vauvan syntymä tilattu:)...

39+3
 
Tuskin kuitenkaan tulee tänään lähtöä. Ei se paperitestikään mitään kertonut, paperi kun oli pöksyissä mennyt ihan muhjuksi. Tuskin siis on tänään tapahtuu mitään. Muksukin potkii mahassa taas entiseen malliin.
 
27.2/Vauva-arimi/28/KYS/1.

Lämpimästi tervetuloa tänne keskustelemaan :)

Piinamiina, no ei sitä vielä tiiä vaikka iltaa kohti alkais tapahtumaankin :) hyvät sulla noi oireet on(y) no jokatapauksessa, sulla on kohta baby sylkyssä <3

Mulla olis lapsen vanhempainilta koululla illalla mutta en tiiä uskallanko lähteä. Koko päivän ollu vähän huono olo ja maha meni ihan kuralle :unsure: en tiiä tekeekö tuo rautalääke mun mahalle nyt tepposia.

Selkkis, sulla on kans kyllä sellaiset olot olleet että saattaa synnytys käynnistyä koska vaan, että tsemppiä sinnekin (y)

Mukla
 
Tervetuloa mukaan Vauva-arimi, lisäsin tietosi etusivulle. Miten sun raskaus sujunut? :)

piinamiinalla alkaa olla päivät vähissä, kohta on nyytti kainalossa :love:

Tsemppiä teza käännökseen, ei enää onneksi montaa päivää ootettavana!

Mä jo aattelin, että Mukla on lähtenyt synnyttämään :D

Harmi kun en aiemmin hoksannut vinkata tuohon nenäverenvuotoon. Eli aiemmassa raskaudessa käytin apteekista saatavaa seesamöljysuihketta joka ilta ja se hillitsi tuota nenäverenvuotoa. Voitelee hyvin limakalvoja toki myös raskauden jälkeen.

Omaa napaa. Vauvalla oli viikonloppuna niin hirmuiset myllerrykset iltaisin, että aivan säikähdin. Välillä tuntui, että tunkee takapuolen läpi mahasta, uskomatonta miten paljon voimaa pienellä on jo nyt!
Rauhoittui onneksi aina yöksi ja päivisin olikin seesteistä (kenties ensimakua tulevasta rytmistä?;)).
Muuten on erittäin hyvä olo, mutta eilen oli riesana kamala vatsakipu, joka alkoi jo aamuyöllä. Epäilen kyllä, että johtui kaverin vatsansisäisistä potkunyrkkeilytreeneistä, sillä kipu tuntui ihan tuossa vatsan pinnalla eikä tarttenut rampata vessassa tms.

Napsuuko muiden vatsat? Mulla on ollut tätä joka raskauden loppuvaiheessa, mutta aina yllättää kuinka kova ääni kuuluu. Kai ne kalvot napsuu tai jotain, kun ääni tuntuu kuuluvan ihan pinnasta :rolleyes:

Nyt siivoilemaan keittiötä aamupalan jäljiltä ja hetkeksi kattomaan pienten kanssa pikku kakkosta sohvalle.

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!:)

BoomKaa ja papunen rv 36+2
Kiitos! Ihan hyvin, pientä ongelmaa matkan varrella mutta voitonpuolella ollaan jo. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Boomkaa
Monella onkin jo hyvin viikkoja kasassa ja vahvoja merkkejä h-hetken lähestymisestä! Toivottavasti kukaan ei joudu pitkään kärvistelemään ja tositoimissakin asiat sujuisivat hyvin.

Itsestä synnytys tuntuu vielä kaukaiselta; la kun siirtyi lopulta aivan maaliskuun alkuun. Toisaalta kaikenlaista kremppaa on, liitoskipuja, supistuksia, "sukkapuikkovihlontaa" yms. En silti osaa uskoa, että tuo masussa mullaava murunen olisi vielä ainakaan kuukauteen suunnittelemassa yksiönsä hylkäämistä.
Kovin kauaa ei pysty istumaan, alkaa supistaa ja tulee muutenkin hankala olo. Pystyssä kun touhuaa ja vaappuu pitemmän pätkän, alaosasto alkaa protestoida ja on pakko huilata. Vaan eipä se pötköttelykään hyvältä tunnu, kyljestä tai asennosta riippumatta. Oi että, kyllä se odottelu oli vaan niin paljon leppoisampaa silloin kun esikoisen kanssa oli näillä viikoilla! Nyt on kolme aikaansaavaa lapsosta pitämässä huolen, ettei päivisin huilailla. Ainakaan paria minsaa pidempään! ;)
 
  • Tykkää
Reactions: Boomkaa
Vuohenkello, sama täällä. Etenkin tuo nuorin pitää kiireisenä, kun on alkanut keksiä jos jonkinlaista säätöä mun päivien ratoksia. Liikelaskentaa oon koittanut välillä tehdä, niin just silloin hyppyyttää oikein urakalla. Tai kun supistelee, niin pitää lähteä pelastamaan poika koirilta (=tai siis koirat pojalta), kun tykkää näitä paijata niiiiin kovasti.

Ihania nuo vauvalle kerrotut toiveet syntymäajankohdasta :love::X3:

Mulla olisi tämä ja ens viikko vielä menoja, sitten saisi tämäkin alkaa suunnitella ulos tuloa. Viimeinen tentti ensi viikon loppupuolella ja sitten alan pistämään huushollin järjestykseen, että vauva tänne sopii tulemaan. Tuosta olisikin enää pari viikkoa laskettuun aikaan :p

Jalkakrampeista. Vauva on visiin laskeutunut alemmas, sillä eilen alkoi kamalat krampit vasemman nivusen/lonkan alueella. Seisoessa tuntui hurja vihlaisu ja tunto katosi vasemmasta jalasta tyystin. Kesti ihan pari sekuntia, mutta säikäytti. Kamala, jos tuota sattuisi vaikka rappusia alas mennessä. Postilaatikollakin (matkaa 150m) piti käydä potkukelkan kanssa, jos satun jäämään välille :cautious:

Mukavaa tammikuun viimeistä päivää! Huomenna alkaa virallisesti meidän vauvojen oma kuu!:love::love:

BoomKaa ja papunen rv 36+3
 
Olipas painajaistäyteinen viimeyö. Koko yö tuli herättyä tunnin välein, hirveitä painajaisia ja mikään asento ei ollut hyvä. Vauva kans jylttäsi levottomasti mahassa. Nyt onkin niskat jumissa ja kauhea pääkipu. Aamulla verenpaineetkin huiteli 150/98 luokkaa, onneksi tänään oli sit neuvola ja verenpaineet olikin hyvät ja muutkin arvot. Ultralla kurkattiin vauvelia ja nyt se oli sit perätilassa. Nyt jos päikkäreille hetkeksi levähtämään.
 

Yhteistyössä