Helmikuun helmet 2017 *MEIDÄN KUU!!*

Onnea Mukla ja Vagabonda. :LOL:
Meille syntyi pieni poika 2815g ja 49cm aamulla. Sektio oli nopea prosessi. Yllättävän hyvin on itselläkin mennyt. Juuri sain pojan eka kerran tissille. (y) Verikokeita on otettu koska vähän alakantissa on happi ja aineenvaihdunta, sekä verensokerit. Vielä illasta otetaan verikokeet ja jos ne on mennyt huonommaksi niin keskolaan hetkeksi.
Paljon onnea pienestä pojasta :) ja ihana kuulla että kaikki meni ja on hyvin :)
 
Tezalle myös onnittelut! :love: Toivottavasti pikkuruinen saa hyvät tulokset verikokeista. Alle 3 kg. .. On se pieni! Minusta kuulostaa ihan käsittämättömältä kun omat ollu 4290g ja 3482g :D

Täällä ei taas uni tule millään. . Oikein ärsyttää kun tuo ukko tuossa vieressä niin autuaasti tuhisee :cautious:
 
Tezalle lämpimät onnittelut:love:!

Muklalla oli kyllä nopea synnytys ja mahtava ku ehdit kutenkin kivunlievitystäkin saada. Oispa itelläkin yhtä nopea synnytys edessä(y).

Mää oon nukkunut tänä yönä ekaa kertaa yli kuukauteen 4 tuntia yhteen menoon, heräämättä(y). Illalla en ensiksi millään saanut unta, ku vauvalla oli niin kova meno päällä. Nyt on kahtena peräkkäisenä iltana vauva touhunnut kaks tuntia putkeen. Ja liikkeet käy kipeää. Maha heiluu ja venyy puolelta toiselle:love:. Nyt tuntuu, että vauvan pää on alkanut löytämään oikean kolon, mutta ei ole kiinnittynyt. Tunnen ku vauva päätä heiluttelee. Hartiat siis täytyy nyt nuihin nivusiin painaa...mun kävely on tosi hankalaa. Iltasin ei meinaa olla askeleen varaa kivulta.

Ohhoh ku tuli omaa napaa pitkästi:oops:.
Miten teillä muilla menee?

Haasu, otahan rauhallisesti ku paineet on vähän korkealla. Jospa pian pääset synnyttään, niin paineetki tasaantuu(y).

Hyvää lauantaita kaikille:love:
 
  • Tykkää
Reactions: Boomkaa
Teza lämpimät onnittelut pojasta!❤

Haasu samaa mietin että miten pieniä vauvoja ❤ omat on olleet 3430kg, 4100g ja 3970kg. Muoks. Ei nyt kg :D olisi saattanut paikat revetä vähän enemmän! Aivot ihan seis.. :D

Yhdessä koossa.. Kätilö eilen sanoi kun kyselin että miten vauva jaksaa tätä jatkuvaa supistelua.. Kätilö vastasi.. Vauva jaksaa ( olin just silloin käyrillä ja kova meno päällä) mutta sinä väsyt ja kohtu väsyy.

Ei ala mielellään lääkkeillä käynnistää kun on kuulemma niin rajua uudelleen synnyttäjälle.
Siksi sitä ballongia. Viikonlopuksi sitä ei laittanut kun kuulemma salit niin täynnä.. Siksi siis alkuviikkoon.
Toivotaan että älyäisi itse tulla.. Jotenkin epäilen...
Sitä siivoamista ja saunaa eilen kokeiltu..seuraavaksi akupunktio pisteet etsiä mitä painella.

Kaikille oikein hyvää viikonloppua!❤ Ilmatkin tästä lauhtuis.. Ei enää 20 astetta pakkasta yölläkään.

Theran & vauva rv39+6
 
Viimeksi muokattu:
Onnea kovasti kaikille vauvautuneille ❤
Täällä olo edelleen rauhallisen seesteinen, vasta heräsin 10h yöunilta En itsekään ymmärrä et miten se laskettu aika voi olla jo tiistaina :D
Mukava pikkupakkanen näkyy ulkona olevan, josko sinne vähän puuhastelemaan kunhan ensin saa takkaan valkean

Äippä ja pirpana rv 39+4
 
  • Tykkää
Reactions: Boomkaa ja Theran
Jopas äippä84 on vetänyt hyvät yöunet (y)

Theran, sullakin alkaa viimeisiä viemään. Nautit vaan olosta (ja suunnittelet jotain menoja), niin saattaa lähteä tulemaan itsekin ;)

Kiva, että Piikuliinukin saanut hyvät unet. Niillä jaksaa taas jonkin aikaa eteenpäin :)

Omaa napaa: Kerta mulla ei oo ollut vielä mitään synnytykseen viittaavia olotiloja, niin lähdettiin heittämään pikainen yhden yön reissu perheen kanssa. Toivottavasti vauva ymmärtää nyt pysyä tuolla sisuksissa eikä päätä lähteä tulemaan hotellissa :LOL:
Huomenna illalla olisi tarkoitus palautua kotiin.
Eilen illalla aiheutti tosin hieman jännitystä, kun päätti supistella n.15min välein pari tuntia. Taisi kuitenkin olla itseaiheutettuja ja johtua aamuisesta siivouksesta ja lasten kanssa touhuilusta, kun pääsi viimein illalla rauhoittuu saunan jälkeen sohvalle :)

Mukavaa viikonloppua täältäkin ja tsemppiä kaikille joilla vielä vauva masussa :X3:

*muoks* haasu, komppaan sua tuosta ärsytyksen tunteesta kun toinen kuorsaa ja tuhisee vieressä....mulla katoaa ne viimeisetkin unenrippeet, kun kuulen kuinka hyvin toinen nukkuu :cautious:

BoomKaa ja papunen rv 38+0
 
  • Tykkää
Reactions: Theran
Onnittelut muklalle , vagabondalle ja tezalle!! <3

Käyn aina välillä kurkkimassa ja lukemassa teidän kuulumisia, mutta vielä ei aikaa oikein ole isommasti kirjoitella :)

Kachille suuret pahoittelut, en oikein tiedä mitään mitä voisi sanoa...;(

Kaikille lopuille kuitenkin voimia ja onnea vielä loppurutistuksiin,kohta on kaikilla toivottavasti vauvat kainalossa!
 
  • Tykkää
Reactions: Theran ja Boomkaa
Kiva tulla lukemaan "meidän kuu" juttuja itsekkin tilanteen kokeneena. Ei ollut helppoa ei.
Äiti ja pian 3v poika
Synnytys 2/2014
Raskausmyrkytys. Käynnistys. Vaikea synnytys, en avautunut toivotulla tavalla. Ballonki aluksi. Kalvot. Tippa. Ke iltapäivällä ballonki ja pe iltapäivällä syntyi. Käytin ilokaasua kahtena päivänä to ja pe, 6cm auki sain epiduraalin. Olin pienoisessa paniikissa myös. Pelkäsin vauvan menetystä.
Mitat lasketussa ajassa 2500g ja 47cm poika. Istukka 300g Sga- diagnoosi eli viikkoihin nähden pienipainoisena syntynyt. Keskonen. Oltiin 13vrk vanhoja kun kotiuduttiin. Kotiutuessa huomattiin myös 1 asteen aivoverenvuoto ja aukko sydämmessä jotka on tyypillisiä keskosille. Tuo sydänjuttu selitti osaltaan alun sopeutumisvaikeutta.
Alussa olin erossa vauvasta 5vrk ja vierihoidossa lopun aikaa. Osastolta kotiutuessani kävin kotona kaksi yötä ja päivää lepäämässä. "Keskolan vauva"
Myöhemmin on ärsyttänyt ettei meitä valmisteltu pienen keskosvauvan tuloon. Esim sairaalakassin olisi voinut pakata parin viikon reissulle. Neuvolassa toivoivat kaiken menevän hyvin.
Synnytys olisi pitänyt käynnistää jo 37vk kuin 40+0. Kohtukuoleman riski oli oleellinen. Myös neuvolaseuranta oli puutteellista. Itse sai etsiä alan kirjallisuutta aiheesta.

Nyt terve 3v 12kg. Kasvaa kitukasvuisena ja on merkittävän alipainoinen vaikka syö hyvin. Oppinut juuri pissalla käymään ja haluaa olla ilman vaippaa. Harjoittelee pukeutumista ja on automies<3 puheterapiassa käydään. "Minä haluan mehua"
 
Onnea Mami94 tytsystä :love: hienoa, että kaikki sujui hyvin ja nopea synnytys :)

Terkkuja täältä "lomalta". Närästää niin helkkaristi, ettei meinaa saada unta :sick: latasin muutaman rennien sisuksiin, jospa alkais kohta helpottaan.

Piti käydä tarkistamassa omista terveystiedoista, että mulle on laitettu kahdessa edellisessä synnytyksessä epiduraali. Mulla on siitä ihan positiivisia kokemuksia, vaikka ymmärrän ettei sovi välttämättä kaikille.
*muoks*
Laittaminen tietysti sattuu jonku verran, aivan kuten spinaalissakin. Mulla vei todella hyvin supistuskivun, mutta tunsin kuitenkin supistukset. Pystyin kävelemään ja käymään vessassa ja vaikutus riitti parille viimeiselle tunnille. Kätilö laittoi vielä annoksen ennen ponnitustavaihetta ja vaikka ponnistus todellakin tuntui, niin kätilön ohjaamana vauva oli nopeasti ulkona. Kaikki kivut loppui heti kun sai vauvan ulos :love:

BoomKaa ja papunen rv 38+1
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: varrtTi ja Theran
Onnea Mami94!❤

Täällä vielä yhtenä kpleena. Ja ärsyttää jo mieskin kun kyselee koko ajan supistuksista.
Eilen käytiin leffassa illalla. Ei sekään houkutellut ulos.. Mylläsi kyllä koko leffan ajan. Taidan mennä kuopuksen kanssa ostoksille..

Toivottavasti muilla ei hermo yhtä kireällä ja mieli seesteinen. ❤

Theran rv 40+0
 
Täällä ollaan vielä sairaalassa ja poitsu on ollut vielä keskolassa. Arvot oli jo eilen hyvät mutta sovittiin että jää vielä sinne että nähdään verensokereiden pysyvän tasaisena. Tänään pitäisi pojan tulla takaisin osastolle. :love: Mä oon käynyt ahkerasti lypsykonetta käyttämässä josko se maito alkaisi nousemaan pikkuhiljaa. Kyllä kieltämättä jo vähän kotiakkin haluttaa kun onhan täällä jo oltu 6 päivää. Varmaan 3-4 päivää menee vielä. Sektiosta olen toipunut yllättävän hyvin. Ei olevtarvinnut lisäsärkylääkkeitä vaatia. Yskiminen tuntuu ikävältä, mutta siedettävältä kuiten. (y) Ulos haluttaa kävelylenkille raittiiseen ilmaan.
 
  • Tykkää
Reactions: varrtTi
Heips!
Ajattelin tulla kertomaan kuinka synnytys ja kaikki kävi, kun ajatukset on vähän kasaantunut, vaikka itku ei lopu varmaan ikinä.

Tosiaan torstaina kävin neuvolassa. Sydänäänet löytyi etsinnän jälkeen (lapsivettä on ollut koko ajan todella paljon) ja sykkeet oli 153-155 eli ihan ok. Terkka sanoi, että tutkimuksen aikana vauva ei liikkunut, mutta en noteeranut sitä sen enempää kun sykkeet olivat ok. Kun tulin neuvolasta kotiin, niin alkoi ensimmäiset kivuliaat supistukset ja tunsin että takapuoli oli eri puolella kun oli aiemmin ollut. Mutta vauva on koko ajan vaihdellut hieman paikkaa lapsiveden määrän takia. Olin tuntevanani liikkeitä torstai iltana, mutta en tiedä nyt sitten sotkinko niitä supistuksiin, kun liikkuminen oli muuttunut käännön jälkeen niin en liikkeitä niin tuntenut.

Perjantaina kontrollikäynti ja kätilö ei löytänyt sykkeitä käyrille eikä ultrassa löytynyt sykettä.
Suoraan osastolle ja käynnistystabletteja annettiin kahteen kertaan kolmen tunnin välein. Ensimmäinen yhdeltätoista. Ensimmäisen kerran panadolia kahden aikaan (ei auttanut), puoli neljältä oksijoku piikki (auttoi pari tuntia), kuudelta panadol(ei auttanut), seittemältä pyysin uutta piikkiä niin siirrettiin synnytyssaliin ja spinaali käyttöön. Spinaali auttoi hyvin ja meinasin nukahtaa, kun supistukset lakkasi. Suoneen tuli koko ajan supistuslääkettä, mutta en mitään tuntenut vaikka näytti supistuksia olevan. Yhdeksän aikaan tuntui jäätävää painetta alapäässä, mutta en saanut pissattua (joten katetroitiin) ja spinaalin teho alkoi loppua. Epiduraali käyttöön. Alapäässä paine jatkui, mutta vieläkään ei saanut ponnistaa. Yhdeltätoista vielä alapäähän puudutus ja puolen yön aikaan, sain alkaa ponnistaan. Ponnistusvaihe vei kaikki voimat, koska itse ponnistaminen kesti yli tunnin. Kaunis enkelivauva syntyi 1.13. Paino 3310g ja 51cm. Kaulan ympäri oli napanuora kiertynyt kahteen kertaan, joka jouduttiin katkaisemaan jo ponnistusvaiheessa, että sain tytön pihalle. Siinä myös syy, minkä takia sykkeitä ei enää näkynyt. Tyttö oli kauniin värinenkin vielä, joten luultavasti torstaina neuvolan jälkeen kiepsahtanut kaulan ympäri. Kolme tuntia vietettiin synnytyksen jälkeen vietettiin kolme tuntia tytön kanssa ja sunnuntaina tuli isovanhemmat ja molempien siskot vauvan hyvästelemään. Ristiäisistä tulee nyt sitten hautajaiset. Tytölle annettiin nimi Minka Maria ❤

Anteeksi, kun tulin tänne masistelemaan toisten ilojen keskelle, mutta mitä mitään tästä opin, jos yhtään epäilette liikkeitä, niin heti vaan näytille.

Oikein paljon onnea kaikille, ketkä ovat tässä vauvan saaneet ja kenellä se synnytys on vielä tulollaan. Toivottavasti kaikilla menee kaikki hyvin. Tätä olotilaa ei toivo pahimmalle vihollisellekkaan.
 
Voi Kachi :cry: Älä todellakaan pyytele anteeksi! Mitkään sanat ei riitä kertomaan kuinka pahalta tuntuu sinun ja perheesi puolesta ... Tuota ei todellakaan toivoisi iki päivänä kenenkään joutua kokemaan! Lähetän sulle ison kasan voimahaleja ja olet ajatuksissa :love:
 
Heips!
Ajattelin tulla kertomaan kuinka synnytys ja kaikki kävi, kun ajatukset on vähän kasaantunut, vaikka itku ei lopu varmaan ikinä.

Tosiaan torstaina kävin neuvolassa. Sydänäänet löytyi etsinnän jälkeen (lapsivettä on ollut koko ajan todella paljon) ja sykkeet oli 153-155 eli ihan ok. Terkka sanoi, että tutkimuksen aikana vauva ei liikkunut, mutta en noteeranut sitä sen enempää kun sykkeet olivat ok. Kun tulin neuvolasta kotiin, niin alkoi ensimmäiset kivuliaat supistukset ja tunsin että takapuoli oli eri puolella kun oli aiemmin ollut. Mutta vauva on koko ajan vaihdellut hieman paikkaa lapsiveden määrän takia. Olin tuntevanani liikkeitä torstai iltana, mutta en tiedä nyt sitten sotkinko niitä supistuksiin, kun liikkuminen oli muuttunut käännön jälkeen niin en liikkeitä niin tuntenut.

Perjantaina kontrollikäynti ja kätilö ei löytänyt sykkeitä käyrille eikä ultrassa löytynyt sykettä.
Suoraan osastolle ja käynnistystabletteja annettiin kahteen kertaan kolmen tunnin välein. Ensimmäinen yhdeltätoista. Ensimmäisen kerran panadolia kahden aikaan (ei auttanut), puoli neljältä oksijoku piikki (auttoi pari tuntia), kuudelta panadol(ei auttanut), seittemältä pyysin uutta piikkiä niin siirrettiin synnytyssaliin ja spinaali käyttöön. Spinaali auttoi hyvin ja meinasin nukahtaa, kun supistukset lakkasi. Suoneen tuli koko ajan supistuslääkettä, mutta en mitään tuntenut vaikka näytti supistuksia olevan. Yhdeksän aikaan tuntui jäätävää painetta alapäässä, mutta en saanut pissattua (joten katetroitiin) ja spinaalin teho alkoi loppua. Epiduraali käyttöön. Alapäässä paine jatkui, mutta vieläkään ei saanut ponnistaa. Yhdeltätoista vielä alapäähän puudutus ja puolen yön aikaan, sain alkaa ponnistaan. Ponnistusvaihe vei kaikki voimat, koska itse ponnistaminen kesti yli tunnin. Kaunis enkelivauva syntyi 1.13. Paino 3310g ja 51cm. Kaulan ympäri oli napanuora kiertynyt kahteen kertaan, joka jouduttiin katkaisemaan jo ponnistusvaiheessa, että sain tytön pihalle. Siinä myös syy, minkä takia sykkeitä ei enää näkynyt. Tyttö oli kauniin värinenkin vielä, joten luultavasti torstaina neuvolan jälkeen kiepsahtanut kaulan ympäri. Kolme tuntia vietettiin synnytyksen jälkeen vietettiin kolme tuntia tytön kanssa ja sunnuntaina tuli isovanhemmat ja molempien siskot vauvan hyvästelemään. Ristiäisistä tulee nyt sitten hautajaiset. Tytölle annettiin nimi Minka Maria ❤

Anteeksi, kun tulin tänne masistelemaan toisten ilojen keskelle, mutta mitä mitään tästä opin, jos yhtään epäilette liikkeitä, niin heti vaan näytille.

Oikein paljon onnea kaikille, ketkä ovat tässä vauvan saaneet ja kenellä se synnytys on vielä tulollaan. Toivottavasti kaikilla menee kaikki hyvin. Tätä olotilaa ei toivo pahimmalle vihollisellekkaan.
Lämmin osanotto :( paljon voimia suruun.
Pienen enkelipojan haudanneena tiedän että suru ottaa oman aikansa.. ❤
 
Kahci, tämä palsta on ihan oikea paikka jakaa ne ilot ja surut *halaus*. Monelle tämä on se ainoa paikka, jossa on tullut kirjoitettua odotuksen jännityksestä, vaikeista tunteista ja ilon hetkistä.
Ihana, että jaksoit tulla jakamaan tuon raskaan kokemuksen meille. Uskon, että kaikki tätä pinoa seuranneet ovat miettineet miten ootte noin vaikeasta tapahtumasta selvinneet :(
Paljon jaksamista ja uskoa tulevaan, onneksi teillä tuntuu olevan hyvä turvaverkko lähimmäisistä :love:
 
Kiitos Kachi, että jaksoit jakaa tarinasi meidän kanssa. Äläkä missään nimessä pyytele anteeksi, tässä huomaa taas kuinka ilo ja suru kuitenki kulkee aika lailla käsi kädessä. Olet ajatuksissa ❤

Mamille onnittelut rinsessasta

Täällä aamusella tahittu paineitten kanssa, alapaine tuppaa olemaan siinä 85-90 haarukassa :/ Onneks ei mitään muita oireita!
Kaikki ässät puuhattu eilen ja tehottomiksi todettu :D Vauva tulee kun on tullakseen!
 
  • Tykkää
Reactions: Boomkaa
Teza ihanaa että poju voi hyvin ja saat vierelläsi :love:
Mami94 onnea :love::love:

Kachi kiitos,että jaot tarinasi on todella tärkeää kuullu myös nuo toisen puolen tarinat (vaikka niitä ei kenellekkään toivoisi).
Onnea olet äiti ja sitä ei voi kukaan viedä sinulta pois :love:.Voimia ja halauksia sinne koko perheelle.

Täällä on niin seesteistä masukilla,että ei taida olla hoppua ulos yksiöstään :ROFLMAO: Mies kyllä katsoo aina kauhuissaan jos pikkuisenkin voihkaisen, että joko mennään :LOL::)

Toukka 37+6
 
Täällä kans mies on ihan hermoheikko o_OJokaisesta minun huokasusta kysyy että "mikä nyt? Supistaako? " ja yöllä se meinasi hyppiä seinille kun sain pohkeeseen aivan kamalan suonenvedon, johon heräsin, ja taisin jonkun voimasanan siinä ääneen möläyttää. .. Ukko parka oli tipahtaa sängystä kun niin äkkiä pomppasi ylös ja oli jo mulle ambulanssia soittamassa. Toisaalta ihan suloistakin, mutta vähän alkaa välillä ärsyttää :cautious:

Nuista kivunlievityksistä olette puhunu. Minä sain esikoisesta epiduraalin , joka toimi kuin unelma! Kipu katosi kokonaan ja nukahdinkin siinä jonkun aikaa kunnes heräsin että ponnistuttaa. En tiedä onko aika kullannu muiston mutta minusta ponnistus oli tuolloin kivuttomampi kuin kuopuksesta, vaikka esikko oli isompi (kesti 10min) Kuopuksesta taas kaikki eteni niin vauhdilla, että olin jo 5cm auki sairaalaan päästessä, ehdin saada kohdunkaulan puudutuksen ja sittenpä ei montaa supistusta enää ollutkaan ennen ponnistusta joka kesti 4 min. Tuokin puudutus vei kyllä kivun pois supistuksista tehokkaasti.

Huomenna olisi taas neuvola iltapäivällä ja ajattelin sen jälkeen lähtee kuopuksen kans mun äidin luokse. Sieltä siis lyhyt matka synnärille. Toivon että vauva ensviikolla todellakin jo syntyis! Kuopus syntyi rv39+1 . En vaan tiedä kuinka tiuhaan tahtiin tässä sitten vielä pitäisi neuvolassa ravata. .. Jos kovin lähelle saan uuden ajan niin sitten en ehkä viitti lähtee ajeleen 200km ees taas :( Taikka mies toki vie minut , en suinkaan uskalla enää kaksin tytön kanssa lähtee :D

haasu rv39+0
 
Kachi kiitos kun jaoit meidän kanssa tapahtuneen! On tärkeää, että pystyt käymään tilannetta läpi. Toivottavasti meille kertominen auttaa prosessissa ja jollain tavalla pystymme sinua tukemaan, vaikka tuskin sellaisia sanoja maa päällään kantaa, jotka näin suuressa surussa lohduttaisivat. Kaikilla tunteilla, jotka nousevat pintaan surutyön myötä, on oma tehtävänsä. En pysty kuvittelemaan sitä surun määrää ja tuskaa, jonka läpi sinä ja perheesi joudutte kulkemaan. Omat kokemukset rajoittuvat lapsen kuolemisen pelkoon ja siihen, miten jouduin luovuttamaan asian Korkeimman käteen. Toivottavasti saatte tukea ja apua sellaisessa muodossa, joka teistä tuntuu hyvältä.

Mami94 onnittellut tytöstä!:love:

Teza hienoa kun toipuminen on lähtenyt hyvin käyntiin!

Omaa napaa; junnu tuli kipeäksi pari päivää sitten. Kolmeen yöhön ei ole oikein nukuttu ja nyt on sellainen olo, että itsekin olen tulossa kipeäksi. Kurkku on järjettömän kipeä, hyvä kun saa nieltyä ja ääni lähdössä. Huomenna varmaan pakko käydä yksityisellä, en uskalla lähteä arvauskeskukseen istumaan mahdollisten noro- ja influenssapotilaiden sekaan tässä tilassa. Onhan tätä kurkkukipua ollut jo kohta kolme kk enempi tai vähempi ja viljelytkin otettiin kertaalleen. Tulokset olivat ok, eli viittaa virukseen, mutta silti sitä toivoisi että jotain jelppiä saisi. Olisi kurjaa, jos pikkuinen saisi heti ensimmäisenä jonkun hiivatin pöpön minulta...

37+1
 
suuret osanotot kachille täältäkin, ei voi käsittää mitä käytte läpi.

onnittelut kaikille vauvoista, en pysy nyt ihan kärryillä ketkä kaikki tässä onkaan synnyttäny. (n):)

Kirjotin tiistaina, että alkoi epäsäännölliset supistukset aamusta ja päivällä lähti limatulppa. Illalla klo 18 aikaan olo alkoi käydä tukalaksi ja supistusten väli tihentyä. Ajattelin, että mennään näytille, vaikka meidät varmasti käännytetään vielä takaisin. Klo 20 mentiin käyrille ja olinkin jo 4-5 cm auki. Ilokaasulla pärjäsin aika pitkälle. Epiduraali laitettiin, kun olin 7cm auki ja kalvot puhkaistiin. Meidän poika 3230g, 51cm syntyi siis 8.2. klo 4.49. rv 39+4. :love: Perjantaina päästiin kotiin opettelemaan uutta arkea ja pikkuhiljaa tässä alkaa rutiinit tulla tutuiksi.

Pojalla todettiin lääkärintarkastuksessa lonkkaluksaatio, joten saadaan kutsu lastenkirran polille parin viikon sisään ja kontrolloidaan tilanne. Nyt meillä on menossa tuplavaippahoito, jonka tarkotuksena on pitää lonkat sammakkomaisessa asennossa. Tarvittaessa voidaan joutua aloittamaan lastahoito.
 
Wuf
Osanotot Kachille:cry: ja Onnittelut teille jotka jo käärön kainaloonne olette saaneet:barefoot:

Täällä tukala olo jatkuu ja liitoskivut on varsinkin illalla ja yöllä kovat. Perjantaina neuvolassa kävin ja sf mitta oli taas tipahtanut alakäyrän alle eikä paikoakaan mulle koko raskauden aikana oo tullut kuin 5kg:eek: ja hoikka kun olen jo muutenkin niin olisi kyllä voinut enemmänkin tulla... No perjantaina viimeistään mennään äitipolille ja mikäli vain saleissa tilaa on ja paikat kypsät niin olisi tarkoitus käynnistää. Elleivät sitten halua mua sinne jo aiemmin tuon sf mitan vuoksi...

Wuf ja Poju 38+2
 
Onnea Mylove93! Hienosti ja nopsaan meni sullakin synnytys (y) Tsemppiä vauvan jatkohoidon kanssa, mulla ei oo itsellä henk.koht. kokemusta tuosta lonkkien hoidosta. Toivottavasti kuitenkin selviää mahdollisimman pian :)

Wuf, tsemppiä sinnekin! Toivotaan, että kaikki on kunnossa pienestä sf-mitasta huolimatta. Onneksi sulla on pian aika polille.

Vieläkö haasun paineet on koholla?

Me päästiin ehjin nahoin reissusta kotiin. Nyt vaan kiireesti nukkumaan, että jaksaa nousta laittamaan esikoisen kouluun.

BoomKaa ja papunen rv 38+2
 

Yhteistyössä